- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
- Adobe Illustrator kérdések
- DIGI internet
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Disney+
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Norton védelmi programok (NAV & NIS & N360)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
válasz gejala #27700 üzenetére
szerintem túl nagy a hype és ezzel együtt az elvárás a konzolokkal szemben.
Ugyan ez lejátszódott már a PS4 és a Ps3 startjánál, hogy most aztán olyan jön ami még nem volt a világon talán a NASA rendelkezik olyan géppel ami képes versenyezni velük, Avatar ( a film) szerű grafika jön és PC-n megáll a világ...
Mondom ezt úgy hogy imádom az összes konzolomat. De azokat továbbra sem a grafika fogja eladni...
Én eddig egy beharangozott játéktól sem kaptam next gen érzést amúgy , de mondjuk lehet velem van a baj.Szerintem 3 év múlva jön a pro verzió megint mindkét konzolnál...[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
gejala
őstag
Mert ezek még nem nextgen játékok, csak felturbózott current genek. A hardver ennél jóval többet fog tudni, csak egy AAA játék nulláról való fejlesztése 3-4 év. Plusz a motorokat is újra kell írni.
1 éve tudnak PS5-re fejleszteni. Mire azok a játékok megjelennek, amit maximálisan erre a hardverre terveztek, az legkorábban 2022 vége. -
gejala
őstag
"szerintem túl nagy a hype és ezzel együtt az elvárás a konzolokkal szemben."
Attól függ, honnan nézzük.
Egyik oldalról kb 3060 szinten lesznek, ami tényleg nem olyan nagy szám. Másik oldalról majdnem olyan gyorsak lesznek, mint a mostani csúcs PC-k.Ez utóbbi miatt tudni fognak olyat grafikát produkálni, amire sok ember azt mondja, hogy megfelel neki $400-500-ért és nem akar dupla ennyit fizetni csak GPU-ra, ami olyan nagyon sokkal nem jobb.
-
Dyingsoul
veterán
válasz gejala #27703 üzenetére
Na pont ez az.
Eddig a legnagyobb visszatartó erő az egér+bill használat volt a konzoltól sokak számára. Ez mára megoldódott, hivatalosan is támogatják (legalább is az Xbox, de akinek a bill-egér kombó a fontos annak mindegy, hogy PS vagy XB).
Szimulátorokat is lehet játszani konzolon. Logitech nem hiába adta ki a G29-et is.(#27701) b.: "Ugyan ez lejátszódott már a PS4 és a Ps3 startjánál..."
A konzol generációk megjelenését nem lehet a végtelenségig hasonlítgatni az előző konzolokkal szemben támasztott reményekhez és azok beteljesítéséhez. Azért nem mert a konzol azokat az embereket célozza akik csak egy játékgépet akarnak és plug and play legyen minden. Többségük számára nem érv egy ray tracing, egy VR vagy egy előre mutató üres ígéret. Legtöbbük FHD-n fogja tolni. De akik 4K-ra vágynak egész biztosan elfogadható teljesítményt kapnak majd, látva az eddigi száraz adatokat. A 8K is brutálul néz ki de az ember elmazsolázgat FHD-n is ha azt nézzük, hogy tized-huszad annyiba kerül. Van egy szint ami fölött már nem éri meg költeni a nép többségének. A profit pedig ott van ahol a tömeg, nem ott ahol a kisebbség. A 4K de az FHD is hozza azt a szintet amivel megelégszik a tömeg. Nem sokan fognak többszörös árat fizetni egy kicsivel szebb-jobb élményért. A legtöbbnek az a lényeg, hogy fusson a game. Pl itt a Cyberpunk. Sokan várják. Ha te gépfejlesztés előtt állnál, de nem lenne pénzed olyan gépre amivel élvezetesen ki tudnád hajtani, még mindig vehetsz egy konzolt és még a játékra is lesz pénzed. Na ez az ami nem mindegy.Számomra egyébként a legjobb indikátor én magam vagyok... Sosem gondoltam volna, hogy a találgatósban én azt fogom mondani, hogy a konzol ésszerű alternatívának tűnik, mert ha szórakozásról van szó már mindenre IS használható.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
3L1T3
addikt
válasz cyberkind #27707 üzenetére
Azért tegyük hozzá , hogy milyen szintű csőjáték!
ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL
-
félisten
válasz Dyingsoul #27706 üzenetére
Teljesen igazad van mindenben.Én is ezt gondolom Mindhárom nagy konzol gyártó gépével rendelkezem.Kizárólag a csúcs PC szintjére tett megjegyzése értettem amit írtam.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
rumkola
veterán
Egyetértek. Ha meghülyült gamer vagyok, akkor csúcs PC és mellé a konzolok. Ezt hívják hobbinak. Szeretem a konzolokat, van 1-2 jó cím, de azért a PC masterrace na.
FPT, stratégia, Diablo nálam elképzelhjetetlen konzolon (pedig az elmúlt 30 évben rengetegszer megpróbáltam).
A másik, hogy minden egyes konzol megjelenésnél leesett az állunk, aztán eltelt 1-2 év és a PC ugyanott volt, sőt.
Crash és társait is megvettem, PC-re, de mégis inkább PS4-en játszuk 30fps-el. Nem tudom az okát. -
-
-
Jacek
veterán
Kiváncsi leszek bele szólnak e az árazásba az új konzolok, minden esetre ha megint feljebb tolja vagy tartja a trágya árait az NV, marad ez a gép esetleg az idíótáktól bele rakok még egy 2080Ti és megbüdösödik így a gép Mindent elvisz még évekig és kattintok kettőt és hozza a PS5-őt a postnord...
-
Egon
nagyúr
Ha jól rémlik, Abu is megírta anno, hogy (tetszik, nem tetszik) egyre drágábbak lesznek a vga-k.
Eleve szűkül a piac, legalábbis az asztali gépek szegmense, ráadásul egyre többe kerül a csíkszélesség csökkentése is.
Ergo olcsósodásra várni felesleges. Vagy hozzászoksz, hogy ennyi az annyi, vagy maradsz régebbi termékvonalon (esetleg "kozolosodsz"). A magam részéről azt a stratégiát választottam, hogy mivel úgyis rengeteget játszom régebbi cuccokkal is, másrészt már elmúltak azok az idők, amikor 1-1 új játékot a megjelenés másnapján végig akartam játszani, drasztikusan leritkítottam a gépcserét. A jelenlegi konfig pár hónap múlva 4 éves lesz; terveim szerint majd jövőre rászánok 4-500K-t (plusz amennyit kapok a régi vasért), és veszek újat. 5 évente nekem belefér egy nagyobb upgrade, közben meg 1-1 olcsóbb dolgot azért szoktam fejleszteni (tavaly vettem normális mecha bill-t meg 1 TB-os ssd-t pl.)."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
rumkola
veterán
válasz Malibutomi #27717 üzenetére
Hát passz. Azért nem hülyék, tudják mennyiért kell adni. Az elmúlt 20 évben nagyott nőtt az életszínvonal ahogy körbenézek az ismerettségi körömben, simán duplázódott-triplázódott a fizetés, és akkoriban is voltak drága, vagy csúcs VGA-k akkori konzol árban. Minden drágul mert van rá fizetőképes kereslet. ABU ezt is megírta? Ehhez nem kell nagy lángelme és piaci elmezés.
Gondolom máshol is hasonló a tendecia (India, Afrika egyes régiói stb.).
Mellesleg a steam survey szerint több embernek van 2080-a mint 1030-a. Ami azért dúrva.[ Szerkesztve ]
-
Dyingsoul
veterán
válasz rumkola #27720 üzenetére
Na ezen a téren tényleg nem jó a Steam mércéje, ha a low end-et akarod a high-end hez hasonlítani. Ha lenne ilyen statisztika mondjuk a gog.com-on, szerinted ott is hasonló lenne az arány?
Steamen azért több a fanatic, mint más platformokon. A VR miatt pláne. Ha így nézzük több steam VR felhasználónak van VR headsete, mint ahány felhasználó nyomja 2080-nal és 2080 Ti-vel együttvéve. Ez csak azért érdekes, mert a VR felhasználók igen nagy része azért csúcs konfiggal rendelkezik.
Ezt csak azért mondom, mert ha a gazdag negyedben végzel kimutatást arról, hogy mekkora az átlagkereset, attól még nem lesz az életszínvonal világszintű az egész országban.De persze én sem tudok jobb kimutatást. Viszont ha hasonlítasz, akkor hasonlíts az 1060-hoz... Az sokkal inkább az a performance/value mutató ami a tömeg számára elérhető és élhető. Majdnem 12-szer annyi 1060 felhasználó van, mint 2080-as... Ez a szám azért igencsak beszédes.
Na most abba gondolj bele, hogy ha a konzolok ettől sokkal jobb teljesítményt adnak töredék áron. Ez a tömeg ami most 1060-nal játszik oda fog elmozdulni, nem a 3070-3080-3080 Ti felé.
(#27718) rumkola : Ez meg csak annyit jelent, hogy Te felnőttél időközben. Nálam is megvan ez az effektus, sőt. Van lóvé, bármikor megvehetek egy új konfigot akár 3080 Ti SLI-vel is. Csak már sajnálom rá a pénzt. Én is felnőttem. Viszont azzal meg nem számolsz, hogy most sokan elvesztették a munkájukat a vírus miatt és sokan fizucsökkentéssel dolgoznak most is. Ősszel pláne nem tudni mi lesz vírushelyzet ügyben. Mondjuk árat csökkenteni bármikor lehet.
[ Szerkesztve ]
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
rumkola
veterán
válasz Dyingsoul #27721 üzenetére
Persze, ép ésszel nyilván most a 1060/1070 a legjobb ár/érték arányú VGA. A csúcs ill. az új generációs VGA-ra simán tekinthetünk úgy, mint a nulla kilométeres új BMW modellre mondjuk. Van mellette a gyártónak kissebb, lassabb, olcsóbb modellje, az is megvehető.
Ez a prémium kategória, akinek ez kell úgyis megveszi, tök mindegy mennyi (nyilván elenyésző az eladás ezekből, a többihez képest). A többiek majd használtan, pár év múlva megveszik. ABU 10 éve dGPU halált vízionált (egyszer majd biztos bekövetkezik, mert 1 chipben lesz MINDEN), közben már ott tartunk, hogy én is képes vagyok 100K-ért VGA-t venni, miközben akkoriban 35K volt a lélektani határom és az iGPU miatt felszopott AMD is külön gyárt erős CPU-t és erős VGA-t mert igenis van benne rengeteg pénz.[ Szerkesztve ]
-
Jacek
veterán
Ezt én is vágom, viszont én már évek óta mondom hogy persze szűkül a piac, ja mert a kedves gyártók az egekbe emelik az árakat, engem nem zavar ha a saját üzletét szűkíti. 90-es évek elején is volt konzolom, majd most is lesz, iRacing meg soha nem lesz D12 vagy annyira gépígényes. Csödbe nem fognak menni mert menekülnek más felé mert ezt kicsinálják...
-
Busterftw
veterán
-
félisten
Az a kategória jelenti a fejlődést és a mércét. Ok. hogy drága és hogy sokan nem engedhetik meg maguknak,de mindig ahhoz van mérve szinte minden onnan esik le a Tier 2 és 3 is talán,ezért van rá szükség. Látod AMD is mostc erre az útra lp, egyre inkább követi Nvidiat. Lesz majd csúcs navi magas áron ( tippre 999$ ) és abból lebont szerintem 2 lépcsőt.( 5800 XT)
azt sem tartom kizártnak, hogy a mostani 5700 kártyák megmaradnak alsó kategóriának RTX nélkül.
Azért ezelőtt 2 éve A 440 dolláros Vega 64 kártyát befogta egy 350 dolláros VGA( RTx 2060 ) az fölött meg szabad préda volt minden mert a radeon 7 nem volt komolyan vehető gamer vonalon. Tehát azért történt egy szolid előrelépés árérték arányban is az AMD-t meg lenyomták az RTX vonallal.de eza egy pascal után azért erős volt mindenkinek az árazás.. Rá egy évre jött értékelhető válasz akonkurenciától,de inkább több, 2019 december környékére normalizálódtak az árak és kezdték kijavítani a bugos drivert.Addig ott volt a 2070 és attól felfele a piac üresen. A 2070 ről sem érdemes éppen váltani egy 5700 XT re, pár százalék előnyért a 2070 super meg már megint gyorsabb valamivel.
marad az ár/ érték arány,de ahhoz ez kevés szerintem hogy döntően változtasson a piacon ( kb 10 % árelőny,bár az időben az NV kártyák árai ismét valamiért felfele mennek)[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
-
Dyingsoul
veterán
-
-
KillerKollar
senior tag
Szerintem nagyon nem mellékes. Mivel a konzolok is tudni fogják, így a jövőben szerintem alap dolog lesz. A legtöbb játékot úgy tesztelik, hogy mindent maxra tolnak és csak azt mutatják meg, hogy különböző felbontásokon hogy fut.
Mivel az RTX-et még csak az NV támogatja és Ők sem minden árkategóriában, ezért alapba ki van kapcsolva a benchmarkoknál, de ha ez megváltozik, akkor nem mindegy, hogy felelezni vagy harmadolja majd a framerate-et mint a Turing esetében, vagy csak 15-20% teljesítményt buksz vele. Plusz a DLSS 3.0 is nagyon ígéretesnek tűnik, bár az első verziókkal még sok gond volt, de már a jelenlegi 2.0 is remekül működik.
Úgyhogy ha valami csoda folytán a Big Navi elverné a csúcs NV kártyát RT off és DLSS off mellett, az sem biztos, hogy elég lesz már a sikerhez. Nekik is kell majd valami válasz a DLSS-re, abban pedig erős kétségeim vannak, hogy RT teljesítményben versenyképesek lesznek-e az Ampere ellen. -
Kicsimix
őstag
válasz KillerKollar #27737 üzenetére
RTX az egy videókártya de RT-t alkalmazva játékokban csak az nV mutatott be igen..
A DXR 1.1 inline RT után lesz egyáltalán olyan aki az nvidia egyedi RT megoldására fókuszálna? Vagy majd szép lassan kikopik a köztudatból mint egy kudarcra ítélt valami.. Oké, hogy most nincs más alternatíva stb.. De ennek mindjárt vége kb. Esetleg a DXR-t is gyorsítja hardveresen? Mi lesz ami miatt gyorsabb lehet RT-ben az NV? A DXR egy egységes megoldás mindenkinek nem? Esetleg egy még hatékonyabb megoldást csináltak..
Nem tudom..
...Kockázat nélkül nincs vereség... : ------------)
-
Alogonomus
őstag
válasz KillerKollar #27737 üzenetére
DLSS-sel az a probléma, hogy nem egy univerzális megoldás az fps növelésére, hanem minden egyes játék esetén be kell tanítani a helyes működésre. NV rengeteg órányi tesztelés során a játékteret bejárva kitapasztalja és megtanítja a drivernek, hogy mikor és hol lehet spórolni a számítási igényeken a látvány érdemi csökkenése nélkül.
Na ez lényegében ki is zárja a nagy és változatos bejárható területtel bíró játékokat (MMO/free roam single player), és így főleg a lineáris történetvezetésű játékok, vagy a néhány folyosóra szorítkozó FPS címek a DLSS célterülete. DLSS ezek miatt csak néhány játékban érhető el, és a jövőben sem fog a játékok jelentős hányadában elérhetővé válni. Aki olyan játékkal játszik, annak hasznos, aki nem, annak értelmetlen.DLSS 2.0 elméletileg nem igényli ezt az előre betanítást, mégis csak szűk 30 játékban kapcsolható be. [link]
[ Szerkesztve ]
-
paprobert
senior tag
válasz Dyingsoul #27732 üzenetére
Ha az Abu által felvázoltak igaznak bizonyulnak, annak két mérőfoka lesz.
1. Rossz fogyasztás alacsony órajelen, magas idle fogyasztás.
2. Rossz órajel-fogyasztás skálázódás magas órajel tartományban. ("Hamar jön a TDP fal")Ezt a kettőt lesz érdemes figyelni. Ha a fenti, szokatlan módon viselkedik majd az Ampere, akkor Abu teóriája helytálló.
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
félisten
válasz Kicsimix #27738 üzenetére
Nincs olyan hogy Nvidia egyedi Rt megoldása. A DXR 1.0 Microsoft szabvány ezt gyorsítja Nvidia az úgy nevezett Rt struktúrával. A DXr 1.1 is az. Azt nem tudjuk ehhez hogy viszonyul majd a Turing de azt igen hoyga Dx 12 ultimate összes elemét támogatjaszemben a konkurenciával.
KillerKollar : azért ne várj olyan nagyon túl sokat a konzolok DXr képességétől szerintem. egyenlőre RT nélkül is elég lesz abszolválniuk az ígért előrelépést felbontás és sebesség terén.
A Microsoft Direct ML hasonló , mint a DLSS 2.0 AMD számára elérhető alternatíva.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz paprobert #27740 üzenetére
Nvidia az utóbi 3 genben a gyártástechnológiát is módosította a kártyáik architektúráihoz. Mindenhol külön módosított gyártósort kaptak, de a Turing volt a legegyedibb,ahol külön csíkszélt is kaptak hozzá, csak ők gyártottak rajt.
A kisebb Pascal a Samsungnál egy továbbfejlesztett csíkszélen készült egyedi paraméterekkel a GTX kártyákhoz.
Biztos vagyok benne, hogy ez most is így lesz, sok szempontból hozni fogják vagy meg is haladják a 7 nm általános dizájn elemeit. A pletykált 320-350 wattos TDP ami valójában TGP egy pletykára alapul szintén,de ugyan ez a pletyka írja azt hogy ismét 700mm2 fölött lesz a csúcs GPu ami azt jelenti, hogy a 12nm-n készített Turinghoz nézve kb 1000 mm2 lenne ugyan azon a gyártáson az Ampere.
Van sok tényező amit nem tudunk, szerintem lesznek meglepetések az Ampereben amiről majd csak a megjelenés napján foguk tudni.
Én arra tippelek hogy a kisebb kártyák lesznek Samsungnál a nagyobbak TSMC nél.
Erre utalhatott az a pletyka hónapokkal ezelőtt, hogy a felső kategória nem lesz olcsóbb, de az alsóbbak valószínűleg igen.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
carl18
addikt
Linkelni akartam ide de úgy látszik már megelőztek!
Nagyon kiváncsi leszek mennyivel lesz gyorsabb a 3080TI mint a 2080Ti. azért a 980Ti-re a GTX 1080Ti elég szépen rávert, igy kéne manapság is. A Big Navi (RDNA2) is jön idén szóval hála nem fog pangani a piac csak a kereslet is legyen rájuk.
A konzolokra kitérve vannak rájuk remek exkluzív játékok, de mikor havernél láttam a Assasin Origins nagy jévén hát nagyon csalodtam.
Nem volt valami jó az fps 30 fps alatt volt, + a Grafika se volt a igazi.
Sima Ps4 1,8 terraflops ereje csak kezd elfogyni.Hiába szúr, itt Ryzen a úr!
-
gV
őstag
ha arra érted a nem tudjukat, hogy a RT Core gyorsítja a DXR 1.1-et is, akkor jó hír, mert tudjuk:
Each of these effects is powered by DirectX 12 Ultimate’s DXR Raytracing API, and are optimized for GeForce RTX graphics GPUs and their dedicated ray tracing cores. [link] -
félisten
arra bizony, köszönjük, bár nekem nem egyértelmű még ez sem hogy ezeket az effekteket optimalizálják erre a hardverkörnyezetre vagy ezeket dx 12 ultimate közvetlen futtatják .( azaz ez inline RT Turingon))
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
poci76
aktív tag
"ismét 700mm2 fölött lesz a csúcs GPu ami azt jelenti, hogy a 12nm-n készített Turinghoz nézve kb 1000 mm2 lenne ugyan azon a gyártáson"
Ez hogy jött ki? Azért kérdezem, mert a helyfoglalás az elvileg a csíkszélesség négyzetével arányos, tehát ha a 12 és a 7 valódi arányt tükrözne, akkor egy 700 mm2-es 7 nm-esnek egy 2000 mm2-es 12 nm-es felelne meg.
-
gV
őstag
szóval úgy érted ez az optimalizálás azt is jelentheti, hogy DXR 1.0-n fut Turingon? nos, ha a DX12U ezt megengedi akkor nem lehet az NV-t hibáztatni, hogy szépít kicsit a dolgon. főleg amíg játszható sebességgel teszi (FHD+high) és nincs minőség béli eltérés DXR 1.1-el összehasonlítva.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Éppenséggel de:
Intel 10 nm: 1. Cannon Lake, 2. Ice Lake és Lakefield, 3. Tiger Lake és Alder Lake
AMD-TSMC 7 nm: 1. Vega 20, 2. Zen 2 chiplet és Navi 1x, 3. Renoir Soc, Zen 3 chiplet és Navi 2xÁltalában a cégek az egyes tranzisztorstruktúrák végéhez közeledve minimum három kört mennek, mert harmadikra sikerül megismerni az adott node-ot. Az első körben nem igazán tudják használni, másodikban kezdik érteni, harmadikban pedig a lényegében megismerik. És mindegyik váltás lényeges előrelépést jelent.
(#27732) Dyingsoul: Nem, csak a nanométer előtti számtól ne várjatok sokat, mert ez nem így működik. Nem mellesleg az Ampere fő fejlesztései a jövőnek készülnek, és nem a jelennek, tehát idén nem feltétlenül fogtok nagy előnyt látni az új cache-szervezésből, mert előbb meg kell jelennie PC-ben azoknak a shader kódoknak, amelyeket már az új konzolokra írtak, és ezek már sokkal inkább a modernebb multiprocesszorokra vannak optimalizálva. Ezekre készül az Ampere, de a meglévő kódokban nem sok előnyét látod majd a sokkal combosabb cache-szervezésnek, ahogy az RDNA1-ből sel láttál nagy előnyt a GCN-hez képest. Pedig sokkal több és gyorsabb cache van benne.
(#27738) Kicsimix: Nem kell arra fókuszálni. A DXR 1.0 és 1.1 ott van az API-ban. Ezek közül kell kiválasztani az egyiket, és arra kell írni a kódot. Igazából a Vulkan sem különbözik nagyon ettől, bár az ottani megoldás közelebb áll a DXR 1.0 működéséhez, viszont van CPU offload, ami elég hasznos lehet, hiszen a temérdek mag a prociban átvehet egy csomó munkát, és ez alapvetően nagyon jól skálázódik ám, tehát ha veszel 32-magos procit, akkor simán sokat nyersz vele az RT-ben. De alapvetően ezek szabványok, elég ezekre írni, vagy ezek figyelembe vételéve írni a kódot, és fut majd az mindenen.
(#27741) b. : Jó amit írsz, de inkább implementációt kellene mondani erre, mert a gyorsítás az nem igazán fejezi ki a működést. Tehát van specifikáció, DXR 1.0, 1.1, Vulkan RT, és arra van a gyártói implementáció, amit az NVIDIA RTX-nek nevez, de amúgy tök lényegtelen elnevezni, mert maga az API a lényeg.
Nagyon ki vannak ám gyúrva a konzolok RT-re. Van olyan PlayStation 5-ös játék, ahol az RT reflection effekt bekapcsolása alig 10%-ot lassít. Pedig PC-s szinten erre -30-50%-okat szoktunk meg. Amiatt, hogy a konzolok erre ennyire fel vannak készítve, nyugodtan lehet remélni, hogy több RT-s PC-s effekt lesz. Az persze kérdés még, hogy a Sony RayTracing API-ja ebben mennyire van benne, elvileg sokkal jobb, mint a Microsoft DXR, sokkal több algoritmust megenged, és emiatt gyorsabban is tud dolgozni. De gondolom ennek utána tud menni a Microsoft egy DXR 1.2-vel, hiszen a hardverük kvázi ugyanaz.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Poco F5 Pro - nem csak álcázásban jó
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
- Adobe Illustrator kérdések
- Projektor topic
- Nothing Phone (1) - nem semmi (2)
- Milyen videókártyát?
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Renault, Dacia topik
- DIGI internet
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest