Hirdetés
-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz fatallerror #10000 üzenetére
Hát na... El kell lassan fogadni, hogy egy felső-közép kategóriába szánt VGA bizony 80-90k, a felső-kategória 100-140k, az extrém 140-200, a rajongó (enthusiast) meg 200k-tól felfelé a csillagos égig.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Sonja
veterán
Gigabyte GTX 670 OC Version *HANDS ON*
Szerk.: Ez bizony egy nagyon jó kártyának tűnik!
[ Szerkesztve ]
Ha csalódni akarsz, bízz az emberekben!
-
fatallerror
addikt
válasz TESCO-Zsömle #10002 üzenetére
azért nem, ez most rendkívüli eset, majd ha kiforr a kisebb csíkszél és olcsóbb ill nagyobb kapacitásban tudnak gyártani akkor visszaállnak az ársávok 1 kicsit normálisabbra bár a régire nyilván nem. szerintem majd a köv generáció már barátibb lesz.
aztán meg ha nem akkor sincs gond, bőven elég 1 100e alatti kártya full hd-ben 40-60 fps.re ami nekem elégdon't tell me what i can't do!
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz fatallerror #10004 üzenetére
olcsóbb ill nagyobb kapacitásban tudnak gyártani akkor visszaállnak az ársávok 1 kicsit normálisabbra bár a régire nyilván nem. szerintem majd a köv generáció már barátibb lesz.
A vinyókról is ezt gondolta mindenki... Év végére az árvíz előtti árak +20-30%... Hát, ilyen ütemben örülhetünk a +60-80-nak is...
Még mindig +100 felett járunk, pedig már visszaállt a gyártókapacitás, és hízik a raktárkészlet is.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
fatallerror
addikt
jó kártya a fenét, átverték a srácot v nem tudom de 525 aud az rohadt sok, az 116e ft...
inkább az érdekes az a május 10 mint megjelenés és lehet hivatalosnak is venni mert eddig mindig csütörtökön jelentek meg a kártyák, szóval csütörtökön kiderül h mennyi és milyen#10006) TESCO-Zsömle: akkor is még a legtöbb tűréshatáron belül van, és csak a csúcs kártyák lettek drágábbak és csak az amdnél, nv-nél maradt 500 dollár a 680, a dupla gpu-sok lettek/lesznek brutáls drágák...a 7800asok annyiba kerülnek mint mindig kivéve a 6800asok amelyek olcsóbbak voltak a megszokottnál
don't tell me what i can't do!
-
veterán
-
Sonja
veterán
Galaxy Readies Single-Slot GeForce GTX 670
(#10008) Loha: Tévedsz, az a kicsi nyák az nVidia referencia nyák a 670-nek! Amit linkeltem Gigabyte GTX 670 OC egy saját tervezésű nyákon van! Lásd a mostani Galaxy is a rövid nyákos!
[ Szerkesztve ]
Ha csalódni akarsz, bízz az emberekben!
-
siriq
őstag
[link]
Meg is csak igazam volt .Meg mindig nincs 1000 oras BF3 nev, kozben mar masok is erdeklodnek utana... Mar bevallottan nincs 1000 ora neki... Varjunk Dec 31-ig a Mantle-a.
-
siriq
őstag
Lesz rovid PCB 670-s es hosszu is. Jon majd kesobb a 4GB-s 670. Frekikrol meg mar ugy is tud mindenki mindent(nem overclock). Rengeteg kartyat kiprobaltak mar es 1200-t es folotte mennek(itt is van szoras persze). Valamelyik 13xx-t is. Mar regen a kereskedokenel van. Szoval holnap lehet rendelni, penteken mar meg is erkezik(mar ha olyan helyrol rendeled ami kozel van hozzad).
Erdekes, hogy itt egy arva hir sem jelenik meg a 670-el kapcsolatban(fooldal).
[ Szerkesztve ]
Meg mindig nincs 1000 oras BF3 nev, kozben mar masok is erdeklodnek utana... Mar bevallottan nincs 1000 ora neki... Varjunk Dec 31-ig a Mantle-a.
-
Sonja
veterán
Ha csalódni akarsz, bízz az emberekben!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mondtam már Löncsinek is, hogy megjelenés előtt büntetést von maga után az, ha megírsz valamit. Egyrészt soha többet nem kapunk kártyát, másrészt pénzbünti is van. Elég sok. Utóbbit persze, ha átvállalod, akkor valahogy talán túléljük, hogy máshonnan kell terméket szerezni. Ha Angliában dolgozol, akkor egy büntit talán kifut az éves fizetésed.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
tombar
senior tag
Hali!
tényleg tutidugó h nem jön a 660ti csak q3ban? ez mi már... ennyire nehéz downgradelni, vagy ennyire nincs piaca h nem dobják ki? mire kijön, ott lesz a valagában a 8as radeon széria, nem? vagy megint a tsmcre fogják? ha jól tudom most prioritásban vannak a következő nodeokkal, abba nincs benne a kis kepler?Everybody knows, you dance like you fuck. So let me see you dance!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz tombar #10016 üzenetére
Tudtommal úgy áll a helyzet, hogy GTX 660 lesz. A Ti jelölést elhagyják belőle. Egyébként úton van, egy-két hónap még. Csonkolt GK104-re épít, és a HD 7870 ellen lesz árban, és várhatóan teljesítményben.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Löncsi #10018 üzenetére
Az AMD november óta gyárt. Az NVIDIA februárban kezdte, ráadásul az AMD, a Xilinx és az Altera által meghagyott gyártósorokon, vagyis közel sem kaptak annyit, amennyit az első három beugró elvitt. Így nem olyan könnyű lefedni a piacot. Most is szűkölködnek. Talán az segít, hogy az új gyártósorokat a Qualcomm és az NV egységesen megkapja elsőbbséggel, de a TSMC már mondta, hogy igazán jó ellátást idén október végére tud garantálni. Addig van annyi, amennyi és javítgatni kell a kihozatalt. Mindig szívás a gyártástechnológiai váltás. El kell telnie pár hónapnak, hogy jó legyen az ellátás. Jövőre már tuti minden rendben lesz.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fatallerror #10021 üzenetére
Nem tudom. Egyelőre a 660-ról tudok, ami a 7870-et célozza befogásra. Ez még változhat persze. Az egész egy tervezet. Most még nincs semmi konkrét. Igazából jó lenne tudni,. hogy az NV-nek mennyi kapacitást tud biztosítani a TSMC. Ettől az egész termékskála függ. Az biztos, hogy a GK104-et gyártják, mert megjelent ugye. A GK107-et is gyártják, mert állítólag erre építenek az új Macbook Prók. Az Apple szerintem el is viszi az összeset a többieknek meg marad a Fermi mobilba. Az látszik a HP termékskáláján, hogy nincs elég GK107. Az eredeti tervek szerint az Ivy mellé GK107 ment volna. A bejelentésre már minden termékbe Radeon került. Ugyanígy a Dell. Az új Inspironba januárban még GK107 volt tervezve. Megjelenésre Radeon HD 7730M maradt ebből a tervből. Általában ilyen drasztikus változás a tervekben akkor áll be, ha nincs meg a kapacitás a kívánt termék gyártására. Na most ez a még be nem jelentett GK106 startját is befolyásolhatja, így a Pitcairn ellen nem hiszem, hogy a tervezett termék kerül bevetésre. A 660-ba szerintem GK106-ot terveztek, de úgy néz ki, hogy butított GK104 lesz belőle. Igazából ez attól is függ, hogy mennyi a GK104-ből a selejt. Ha sok, akkor azokat már nem kukázhatja az NV, mert nem a TSMC vállalja be a költségeket. Egyszerűen, ha a lapkában sok a hibás rész, akkor az a TSMC-t már nem érdekli 2012-től. A waferek után szedik a pénzt, és így a hibás termék is a megrendelőnél landol. Innentől kezdve a kihozatal mértéke a döntő. Ez főleg az NV-t érdekli, mert ők 2011-ben, csak a jó lapkákat fizették ki. Ha sok GK104-es selejt készül, akkor nekik az új feltételek mellett érdemes átgondolni egy erős letiltást a lapkára nézve, hogy ezek a lapkák is eladhatóak legyenek. Most nyilván itt a selejtet úgy értelmezzük, hogy azok a hibás részek kikapcsolása után jók. Tehát nem igazi selejtek, csak nem teljes értékűek.
Elég bonyolult tehát a helyzet. Az látszik, hogy a TSMC talicskával hordja a pénzt a gyárakba, szóval szerintem tartani tudják azt az ígéretüket, hogy októberre mindenki boldog lesz a gyártókapacitással.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
fatallerror
addikt
tehát röviden annyi h még az nv sem tudja h pontosan mikkel állnak elő a középkategóriában.
érdekes h ilyen sok hónap alatt alakulnak ki a dolgok, amd-nél sem teljesen végleges a felhozatal, így szerintem idén nem lesz egyiknek sem újabb sorozat mert minek váltsák le az épphogy megjelenteketdon't tell me what i can't do!
-
randras
veterán
Helló!
Annyira nem értek a videókártyákhoz, hogy szerintem el sem hinnétek, de lenne egy kérdésem.
Mi az isten az az nVidia Physx, és származik-e belőle bármilyen hátrányom, ha nem telepítem fel Windows Reinstallkor?
-
tombar
senior tag
szerintem az egész piac egy nagy kartell. benyomják egy kicsit alá v fölé. árverseny 0, mondván szűkül a piac, viszont ez a mesterséges drágítás csak oda vezet h senki nem fog venni semmit. én kvázi a 8as széria óta gondolkodok egy friss rendszerben, de eddig mindig csak tologatnom kellett. (erre ugye még rátesznek egy lapáttal a nemzetközi pénzpiac és a kedves magyar kereskedők /megjegyzem, teljesen érthető módon/...)
Everybody knows, you dance like you fuck. So let me see you dance!
-
veterán
válasz tombar #10031 üzenetére
Elég egyértelmű, hogy miért nincs rendes árverseny, és nem kell itt egyből rosszra gondolni...
Jelen helyzetben az NV tudna folyamatosan az AMD alá árazni, csak éppen ennek semmi értelme nem lenne, mert az új gyártástechnológia problémái miatt, egyszerűen nem tudnak annyi VGA-t gyártani, amire igény lenne olcsóbb ár mellett. Magyarul, ha olcsóbban adnák az új karikat, hiány alakulna ki, és nem jutna egy csomó embernek, ami az árak emelkedéséhez vezetne, csak ezzel a kereskedők, és nem az NV járna jól. Szóval az Nvidia üzletileg nagyon jól csinálja SZVSZ, azon a kevés VGA-n ami van nekik jelenleg, jó sokat keresnek, mert így sincs túlkínálat se 680-ból se 670-ből.Az APUzást meg hagyjuk már, mert nagyon fárasztó...
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Hát, igen, addig nem is várható árverseny, amíg minden készlet azonnal elfogy.
Versenyezni akkor szokás, amikor az árcsökkentésből valami haszna származik a cégnek: piaci részesedés növelés, megtartás, vagy magasabb profit, stb.
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
nagyúr
a második bekezdés kétségtelenül igaz, de ez a piac kicsit komplexebb ennél, mert a két versenyző nem pont ugyanabban a sportban játszik. részben egyetértek Loha kollégával az APU-k kapcsán, mert kicsit tényleg elharapóztak a pH! fórumokon, viszont az is biztos, hogy az AMD árazási stratégiájában játszanak bizonyos szerepet. arra gondolok, hogy miután a low-end szegmensben az APUs processzoreladásokkal stabilabb platformot csinálnak maguknak, mint amire korábban építhettek, megengedhetik maguknak, hogy eggyel feljebb pozicionálják mindegyik termékvonalat - amit a HD7000-rel meg is tettek (ld. 7800 vs 6900 árazás). ebben persze "segít" a szűkös gyártási kapacitás, de szerintem drámaian nem lenne más a piac, ha nem a TSMC-re mutogatna mindenki.
igazából a fő gond a 7970 sebessége. anno röhögött mindenki az nVidián (én is), amikor azt mondták, hogy többet vártak a Tahititől - de úgy tűnik, igazuk lett. egy 20%-kal gyorsabb 7970 esetén a jelenlegi stratégiájuk már nem működne, és sanszos, hogy azon dolgoznának, hogy a GK110-et hogyan lehet lehozni a GeForce kártyákba. ehelyett itt királykodnak az amúgy vitathatatlanul remekül sikerült, de középre szánt GK104-gyel, és 1000 USD-ért adnak egy olyan kártyát, amibe olcsóbb gyártani a két GPU-t, mintha egyetlen GK110-zel szerelnék. ennél kényelmesebb dolguk sosem lesz - mi a fenének csökkentenének árat?
"We put all our politicians in prison as soon as they're elected." "Why?" "It saves time."
-
félisten
Egyetértek azzal, amit elmondtál, de szerintem, nem mond ellent az én hozzászólásommal.
Az persze lehet, hogy nem csak a TSMC hibája ez az árverseny, hanem a jól sikerült GK104 eredménye is. Viszont ha a TSMC ontaná magából a GPU-kat 3 hónapja, és az emberek érdeklődése kezdene alább hagyni, mert már bevásároltak, akkor az nV megléphetné az árcsökkentést.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
tombar
senior tag
az nv 2017re prognosztizálta dvgak eltűnését. nekem is fájna a szívem miatta, de a nyilatkozatok alapján erre lehet következtetni. mivel mind a 3 fél ezeket kezdte el nyomatni, így vajmi esélye lehet annak, amit írtam...
másrészt tény és való h nagyon kicsi a tsmc kapacitása, de ez pont kapóra jön az árak mesterséges fenntartásán. ilyen 2 szereplős piacon nagyon nem lehet tiszta versenyhelyzetet vizionálni. az egy másik kérdés h most plusz egy dologra rá tudják fogni a drágítást.
am gk104en elvileg 3szor akkora haszna van, mint az amdnek a 970/50en. mondjuk azt hiszem ez csak egy túlspilázott szóbeszéd.Everybody knows, you dance like you fuck. So let me see you dance!
-
Ringman
nagyúr
új (mobil) quadro-ból is hírvisszatartás van? mert itt a hatszázas geforce széria, de még a négyszázas szériára építő profi termékskála a legújabb.
ma olvastam, hogy az új thinkpadekben már újabb széria lesz.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
veterán
válasz tombar #10036 üzenetére
Szerintem egyik gyártó sem mondott konkrétan olyat, hogy nem lesznek videókarik már 2017-től, max. bele lehet magyarázni néhány nyilatkozatba... Ahogy az nv terveit elnézem ők, inkább a procikat száműznék 2017-re a HPC szegmensben.
Mi kéne ahhoz, hogy ne legyenek játékos videókarik 2017-ben?
Hát az kéne, hogy ne legyen olyan játék, ami kihasználná az extra képességeiket, legyen elég az APU-k teljesítménye a full grafhoz, és akkor nem lesz igény rájuk -> nem lesznek.
2017 körül az APUk vagy ki tudja hogyan fogják őket hívni éppen, kb. ott fognak tartani teljesítményben mint most egy 670 vagy 680, tehát BF3 szintű grafika 60FPS-es már reális lesz. 5 év múlva még mindig a BF3 szintjén fog tartani a PC-s játékipar, vagy egyáltalán nem lesz? Ha így lesz akkor, lehet tényleg nem lesz értelme dGPU-t fejleszteni, de ha mégsem áll meg a PC-s játékok fejlődése, akkor biztos vagyok benne, hogy lesz elég ember akik elég vásárlóerőt képeznek egy dGPU fejlesztéséhez.Persze ilyenkor szokott jönni az, hogy 2017-ben már az APU-k olyan jók lesznek mint a dVGA-k, ezért fognak kihalni. Mi kéne ehhez jelenleg? Kellene egy ~4-500 mm2-es óriás "proci/APU/akármi" amiben elfér egy "GK104" szintű GPU meg mellé egy 4 magos Ivy-ből csak a CPU magok, és hozzá egy LGA2011 szintű alaplap, ami tudja a 256bit-es memvezérlést. Ez így rohadt drága lenne, főleg hogy külön APU kéne irodákba, meg a csóróbbaknak, mert erre a nagy többségnek nem futná. Ez a jövőben sem fog változni, ha csúcsteljesítményt akarsz, csúcsmennyiségű tranzisztorra van szükséged.
Az árak pedig nem mesterségesen vannak fenntartva, jelenleg is a kereslet-kínálat törvényei szabályozzák, mert az NV nem valószínű, hogy sunyiban, tonnaszámra rejtegeti a 680-akat, ezzel mesterségesen fenntartva a magas árakat, ahelyett, hogy kifacsarná az AMD-t... Így is előfordul, hogy egyes kereskedők nyerészkednek a kialakult helyzeten és az ajánlott árnál jóval magasabb áron árulják a 680-akat, mert náluk ténylegesen van készleten...
[ Szerkesztve ]
-
TomiLi
addikt
Az APU-k úgy fognak tudni teret hódítani játék fronton is, hogy konzol jellegűek lesznek a pc-k. Legalábbis jelenleg - ha jól sikerült kiszűrnöm a korábbi idevágó cikkekből - a pc "sokrétűsége" szab határt a kisebb gépigénynek. (itt azért lehet más csavar is a dologban) Tehát, hogy minden - mindennel kompatibilis.
Ha egy konzolt nézünk mai szemmel, akkor elég soványka hardver lakozik benne, de közel azonos grafikával futattja ugyanazon játékokat, mint amikhez a GTX, meg AMD VGA szörnyek kellenek.Azt már nem tudom, hogy ezt a gyakorlatban hogy kell elképzelni, amikor játékot szeretnék majd vásárolni. Lesz XBOX, PS?, Nvidia, Intel, meg AMD kiadás?
Bogyorisz
-
veterán
válasz TomiLi #10040 üzenetére
A konzolokban (PS3, Xbox360) sem APU-k vannak, hanem 2 külön álló chip, GPU és CPU, de a PC-kel ellentétben közös memóriát használnak, ráadásul PC-s szemszögből a GPU (vagy VGA) memóráját használja a CPU is, tehát kevés de nagyon gyors memória van bennük. A hatékonyság ezért jobb, mert nincsenek API-k, köztes szoftveres rétegek a hardver és a játékok között, tehát közvetlen hardveres hozzáférése van a játékkészítőknek a hardverhez, így sokkal jobban ki tudják használni, persze ehhez nekik is kell 1-2 év mire belejönnek a kihasználásba. PC-n mire belejönnének új hardver kerül a gépbe, és tanulhatnák újra a hardver közvetlen programozását, tehát ez nem működne. Erre lehet orvosság, hogy minden PC egyforma lenne és csak 5 évente lehetne fejleszteni, csak akkor már konzolnak hívnák az egészet... Tehát API-kra szükség van, amik áthidalják különböző hardverek által jelentett problémát, viszont ezek természetesen rontják a hardver kihasználhatóságát, szóval ez egy ördögi kör.
-
TomiLi
addikt
Értem, azt sejtettem, hogy a konzolokba nem APU van, mert már elég régi vasak, az APU "hisztéria" meg nem olyan régi. Vagy legalábbis nem olyan régen van benne a köztudatban.
Azt nem tudtam, hogy a konzolban közös memóriája van cpu-nak, gpu-nak.
Elképzelhető, hogy az APU-s Pc-t is így kell majd elképzelni?nekik is kell 1-2 év mire belejönnek a kihasználásba Akkor ezért (is) nincs rohamos fejlesztés a konzolokat tekintve.
Na ez nekem kimaradt a képletből, hogy a pc azért tényleg nagyon sűrűn változik, jönnek az újdonságok, ezt tényleg lehetetlen szoftveresen követni.Így viszont már tényleg nem tudom mi fog kisűlni ebből az "APU"-s dVGA-s találgatásból.
Mondjuk 2017 még azért messze van...
Bogyorisz
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az NV ezt eleve így képzelte el. Kiherélik az alap Keplert a shared memory tempóban, mert ott sok tranyót lehet spórolni, és a játékok még annyira nem is érzékenyek erre. Terveznek mellé egy nagy Keplert, amit csak HPC-be és professzionális szinten dobnak be. Igazából más lehetőségük nem volt, mert a TSMC megszüntette a korábbi egyezményüket. Most már az NV sem tartozik külön bánásmód alá. Kifizetik a wafert, és a legyártott lapkákkal azt csinálnak, amit akarnak. Korábban az NV helyzete jóval egyszerűbb volt, mert fix összeget fizettek a TSMC-nek a lapkákért. Amelyiket nem kérték azt a TSMC kénytelen volt kukázni, ezzel lenyelve a veszteséget. Waferes árazás mellett öngyilkosság gyártani ~600 mm2-es lapkát a GeForce piacára. Maximum akkor, ha jó a kihozatal ... ebben az esetben úgy 1500 dolláros áron megfelelő lehet a helyzet, de kizárt, hogy egy ekkora lapka gyorsabb legyen két GK104-nél. Pláne nem olyan tranzisztorzabáló funkciókkal a vezérlésben, mint amiket a GK110-be beépítettek. A dedikált DP unitok sem segítenek, mert ezeknek is nulla jelentőségük van, és gyanítom ez nem változik meg gyorsan.
Ők is mérlegeltek azzal, hogy az AMD 2013-ban nagyot lép az integrálás szempontjából. Na most sosem éri a fontos projekteket úgy bedobni a mélyvízbe, hogy nem láttad mennyire működik jól. Logikus következtetés volt tehát anno pár éve az NV-től, hogy az AMD 2012-ben már olyan új architektúrára épülő GPU-kat dob majd piacra, melyek funkcionalitásban messze túlteljesítik azt, ami abban az időszakban egy GPU-ról elképzelhető. Ez így is lett. A GCN architektúra radikális lépéseket tett az általános számítások irányába. Nyilván a Keplerhez képest kb. négy-ötször gyorsabb shared memory, a rendkívül bonyolult cache-szervezés és a gyors context switch érdekében brutálisan megnövelt regiszterterületek (Tahitiben összesen 8 MB - a GK104-ben összesen 2 MB van) viszik a tranzisztorokat. Az NV ezt kihasználva inkább a játékokra koncentrált, és benyelték, hogy bonyolult általános számításban a GCN bucira veri majd őket (ray-tracing és más egyéb, nyilván ez látható az OpenCL-es progikban). Igazából a mai játékok szempontjából egyértelmű, hogy melyik az előnyösebb. A Metro 2033 és az AVP tartalmaz olyan effektet, ahol a GCN ilyen irányú felépítése komoly előnyként jelentkezik. Máshol ez már nincs meg.
A Kepler majd fontos lesz az integrálásnál, és nyilván 2014-ben a Maxwell APU-ba nem ez a rendszer kerül. A GK104 alapjait sem kell eldobni. Ott a Tegra. Mobil szintre úgy sem fog senki marha bonyolult rendszert tervezni oda ez így jó lesz egy pár évig. Persze néhol egy picit meg kell vágni ezt is, de ez a legkevesebb.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Ringman #10038 üzenetére
Nem tudom, hogy a Quadrók frissítése hogy áll. Az NVIDIA erről majd nyáron fog beszélni szerintem. Jellemzően a SIGGRAPH rendezvényre gyúrnak ezekkel a professzionális termékbejelentésekkel a gyártók.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az NV írt korábban egy tanulmányt a jövő rendszereiről. Ez az Echelon projekt. 2017-re taksálják az egészet. Ebben a tanulmányban ezt írták: "In this time frame, GPUs will no longer be an external accelerator to a CPU; instead, CPUs and GPUs will be integrated on the same die with a unified memory architecture. Such a system eliminates some of accelerator architectures’ historical challenges, including requiring the programmer to manage multiple memory spaces, suffering from bandwidth limitations from an interface such as PCI Express for transfers between CPUs and GPUs, and the system-level energy overheads for both chip crossings and replicated chip infrastructure."
Szerintem ne az API-val képzeld el a jövőt. A cégek jelenleg vISA-k fejlesztésén dolgoznak. Ez jobb megoldásnak tűnik mint az API. Az NV-nek a PTX ilyen, az Intelnek is van (elég hülye néven), míg az AMD-nek ott a HSA. Az ARM-os cégek, akik nem tudnak a zárt NV és Intel technológia mögé állni a nyílt HSA-t fogják szintén választani. Ezzel lényegében eléggé leegyszerűsödik a helyzet, mivel olyan ez, mint a Java. Ott is van egy Java bytecode, ami maga a vISA. Erre íródik a program, és az alatta lévő hardver cserélhető. Nyilván a Java bytecode az egy eléggé általános vISA, ezt sokkal jobban rá lehet szabni egy-egy hardverre. Továbbra sem lesz az elérés közvetlen, és a programozás direkt, de sokkal jobb lesz, mint egy API-val. Persze az API-kat is lehet fejleszteni tovább. El kell érni, hogy a fejlesztők olyan alacsony szintű hozzáférést kapjanak a hardverhez, amelyet csak lehet kínálni. Ezzel a PC behozhatja a konzolokat, mert jelenleg az API jelentő a legfőbb limitációt a sebességben, és nem a hardver teljesítménye vagy tudása. Ha meg tudnánk élni API nélkül, akkor már régen dobták volna a fejlesztők. Helyzet azonban ennél bonyolultabb. Erről már sok vita folyik, és ez jó, mert a vita hozza a változást. Abban mindenki egyetért, hogy a jelenlegi helyzet nem jó, kell valami olyan megoldás, ami megtartja a fejlesztők számára az egyszerű programozás lehetőségét, és nem kell mindegyik architektúrára külön optimalizálni, de mindez ne jelentsen olyan korlátokat, amiket manapság egy API ad büntiben.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
veterán
Az egész Echelon SZVSZ nem a PC-s játékos GPU-król szól, hanem HPC-ről.
Nyilván az NV-nek az a célja, hogy a jó pénz hozó nagygépes kutatásokra szánt gépekbe egyedül tudjon szállítani, és ne keljen mondjuk CPU terén az Intelre támaszkodnia, meg a Tesla egy önálló megoldás legyen. Pont ezek azok a területek, ahol eleve nem is lenne az baj, ha ARM procikat használnak x86 helyett, mert a szoftverkörnyezetet a hardverre írják.
Ugyan ez vonatkozik a PTX-re is, nem hiszem, hogy a játékos PC-k lennének a célközönség.
Én azt még nem láttam leírva, hogy nem terveznek 2017 után játékos GPU-t készíteni.Az már most is nagyon jól látszik a sok gyenge minőségű konzolport játék láttán, hogy a PC-s játékok optimalizálására nem fognak a továbbiakban sem túl sok időt pazarolni a fejlesztők, így egy olyan megoldás lesz a nyerő a továbbiakban is, amire egyszerűen portolható minden, a hardver optimális kihasználása sokadrangú szempont csak.
Az meg számomra tök egyértelmű, hogy a GK110 jött volna gamer GPU-ként is, és még jöhet is mondjuk GTX780-ként jövőre, erre árulkodó jel, hogy a korai 680-as fotókon még 670TI szerepelt névként, vmint amit gbors is írt, az NV-nél többet vártak a Tahititől...
Egyébként SZVSZ csak annyi történ, hogy az AMD elkezdte koppintani az NV-s Fermit -> GCN, az NV meg az ATI sweetpotját, aztán pont helyetcseréltek...
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezek a piacok átfedik egymást. Csak a HPC-be egy egyedi architektúrát nem érdemes fejleszteni, mert nem jönne belőle vissza a befektetett pénz. Az NV is integrálásban gondolkodik, ahogy mindenki. Másban nem is tehetné, mert saját lábra kell állniuk. Ezért fejlesztenek saját processzort. A jövőben a gyártók mixelése igen kicsi szerepet kap. Mindenkinek lesz egy komplett platformja. Erre építik fel a fejlesztéseket is. Itt ugyanaz mindenkinek az elképzelése, nem akarják ők a VGA-k végét, de az üzlet a pénzről szól, ha egy piac nem értékes tovább, akkor át kell csoportosítani az erőforrásokat. Mindenesetre az AMD és az NV sem adja gyorsan fel, de például a fejlesztések olyan irányba tartanak, hogy AMD APU mellett a Radeon VGA valós előny lesz. Ugyanígy 2014-ben a Maxwell APU mellé helyezett GeForce szintén valós értéket képvisel. Nyilván arra kell gondolni, hogy egy 64 bites ARM pointereket kezelő GeForce x86/AMD64-es processzor mellett nem sokat tehet a platform működése érdekében. Képet adni fog, de egyes funkciók nem érhetők majd el.
Egy vISA-nak nincs célközönsége. Az a fejlesztőknek készül.
Pedig eléggé egyértelmű. Nekem is fáj, de nem mi döntünk, hanem a cégek. Nekik a pénz számít, és nem a mi elégedettségünk.Elég sok energiát fordítanak a PC-s játékok optimalizálására a fejlesztők. Egyszerűen sok a korlát, ami rajtuk kívülálló.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez most nem második hely. Persze jellemzően magas felbontáson és 8xAA-val gyorsabb a Radeon HD 7970 a GTX 680-nál, de alatta már nem. Nyilván az NV stratégiája csak a játékokra működik. Máshol a GCN-tól nagyon kikapnak. De egy játékosnak annyira nagy igénye nincs a Luxmarkra, meg az egyéb dolgokra. Jó, szép dolog lemérni, meg mi sem vetjük meg, mert értékes információ, de sosem vettük még be ezeket az eredményeket a tényleges értékelésbe. Azt meg eleve kizártnak tartom, hogy bárki gondolt arra, hogy a TSMC 2012-ben képes lesz nagy mennyiségben gyártani egy ~600 mm2-es lapkát.
A Kepler két dolog miatt volt fontos. És itt most nem a nagy Keplerre gondolok. Az egy speciális termék, amit a MIC ellen ki kellett gyúrni. A kis Kepler a játékokban jól teljesít. Átlagban persze, és leszámítva a komplex effekteket, de az átlag az jó. Emellett a rendszer eléggé skálázható lefelé. A Tegrába nagyon is ideális alternatíva (alaposan megvágva persze), és ez egy jóval fontosabb piac, mint a VGA-ké. Jóval több a növekedési potenciál, mert erre is gondolni kell. A VGA-piac már nem nő, hanem ellenkezőleg ... az eladások csökkennek. Egy darabig még értékes lesz, de egy idő után, már marad belőle egy méregdrága felsőkategóriás szint, ami kap fejlesztéseket és kész. A Tegra sokkal fontosabb, mert az az NV-nek a belépője a Win RT-s tabletekbe, vagy akár az ultravékony notebookokba is. Mindkét piac elképesztő értékes, messze felülmúlják azt a szinten, amit ma a VGA-piac képvisel. Logikus gondolkodás egy cégnél, hogy a fejlesztések alapjait oda pozicionálják, ahol sok pénz van. Az AMD a GCN-t azért nem tudja majd olyan egyszerűen skálázni. Azokat a CU-kat eléggé meg kell vágni, hogy egy tabletbe jó legyen. Látható is a tervekben, hogy 2013-ban a Temash APU még nem kap teljes HSA kompatibilitást. 3 wattba ez még nem fér bele. Lehet, hogy maradnak a VLIW4-nél, mert az jobban skálázható erre a szintre.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
veterán
Itt ugyanaz mindenkinek az elképzelése, nem akarják ők a VGA-k végét, de az üzlet a pénzről szól, ha egy piac nem értékes tovább, akkor át kell csoportosítani az erőforrásokat.
Ennyi a lényeg, ha nem lesznek olyan játékok PC-re amik igénylik a nagy grafikai teljesítményt, akkor nem lesznek dGPU-k sem, elég lesz vki APUja, ha viszont lesznek ilyen gamék, akkor lesz fizetőképes kereslet is dGPU-kra is, ha az NV meg az AMD nem fog csinálni, akkor csinál majd vki más, ennyi. Jó példa erre a BF3, hogy mennyit lendíthet egyetlen játék is VGA-k piacán. PC gaming is dead? Not so fast...[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Ukrajnai háború
- Gaming notebook topik
- Konkrét moderációval kapcsolatos kérdések
- Kés topik
- Politika
- Microsoft Excel topic
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Új konfig 14 év után
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen