-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
paprobert
őstag
Azt tippelem, hogy megcsinálta az NV az Ultra+ grafikai szintet, hardverhez kötve, néhány specifikus játékba.
itt már volt róla szó régen
https://prohardver.hu/tema/amd_vs_nvidia/hsz_46851-46851.html[ Szerkesztve ]
-
paprobert
őstag
válasz
hahakocka #46487 üzenetére
Tudjuk, hogy fél órával a launch előtt is állítgatott korábban árat Jensen, a megérzéseire alapozva...
Kis túlzással a bejelentés napján a reggeli sajtburgerének frissessége, vagy a kávézacc által kirajzolt forma is befolyásolhatja a végső kártya árakat.Nem fogsz kapni pontos leak-et, csak találgatásokat.
[ Szerkesztve ]
-
paprobert
őstag
-
paprobert
őstag
Bocs, de amikor nemrég az NV azon egyensúlyozott, hogy egy 1000 dolláros SKU-ra hogyan tudna $150 helyett $100-ért rakni GPU-t, akár a teljesítményt feláldozva (Samsung 8nm), akkor nem fognak 400 dollár értékben bármit is rakni a kártyára.
Nincs ekkora teljesítménykényszer.Egyébként is, ennél olcsóbb kétszerannyi memóriavezérlőt és vastagabb, több rétegű PCB-t használni azonos sávszélességhez/kapacitáshoz, vagy több száz MB cache-sel kitömni az architektúrát.
De még ezek sem történnek meg, vagyis joggal feltételezhető, hogy a fülesed téves.
[ Szerkesztve ]
-
paprobert
őstag
"AMD meg majd beárazza 500-600USD árra az új RX 8700 XT-t "
500-600 dollárral nem lesz 40% részesedés, amire célozni akar most az AMD.
Illetve már a jelenlegi 256bites mainstream kártya is ezalatt az ársáv alatt helyezkedik el.
Gyak. áremeléssel készülne a 40%-ot elérni?Valószínűtlennek tartom.
Ha nincs a Turing-RDNA páros áremelés '18-ban-'19-ben, akkor a PS5-öt is hamarabb éreztük volna kevésnek.
Arra gondolok, hogy a PS5 annak fényében vált jó üzletté ár-érték arányban, hogy az őt kiváltani tudó PC-s kártya az addigi $200 helyett hirtelen $400+ -ba került.
Ezzel időt nyert a konzol az elavulást tekintve, lassabb volt a játékosok váltása a konzolt meghaladó szintű VGA-ra, tovább maradt releváns a konzol.
Lényegében a PC-s áremelés farvizén evez a Sony a konzol árának belövésekor, most a Pro esetében is.Nem tudom, hogy az NV mennyire fog beszállni az új AMD-népkártya-Battlemage öldöklésbe. Már ha lesz ilyen, és az AMD-s menedzser nem csak bullshitelt.
Elméletileg nincs rá túl nagy szüksége a zöldeknek, de szinte Nvidiás belső policy az, hogy szeretnek nyerni, kivéve talán a low-end szegmenst.[ Szerkesztve ]
-
paprobert
őstag
TESCO-Zsömle, gbors, b.,
Köszi a pontosítást.#44966 fLeSs
"Az NV és az AMD is mindig a gyártástechnek köszönheti a fejlődés nagy részét."
A Maxwell-lel volt példa olyan generációs gyorsulásra, hogy a gyártástechnológiai stagnálás ellenére minden elvárhatóan fejlődött.
Ettől függetlenül igazad van, valószínűleg most nem lehet arra számítani, hogy majd Taiwan fogja a hátán cipelni a terméket.[ Szerkesztve ]
-
paprobert
őstag
"Ha tényleg ilyen hurka lesz az 5080 configja"
Ha az emlékem nem csal, történelmileg a csúcskártya 50%-át tudó konfiguráció a generációkban általában a **60-as kártyát takarta...
Nekem ez egy kissé buszszélesített, overclockolt 5060-nak néz ki.
Félve merem csak kimondani, de ez alapján arra készül az NV, hogy 5080-nak adja el az 5060-at.
[ Szerkesztve ]
-
paprobert
őstag
"PC-n azért elég jól jöhet ha kevés a Vram"
Kérdés, hogy mennyit tud lefaragni, és az, hogy mire be lesz vetve, lesz-e értelme vele PC-n zsonglőrködni.Túl sokáig maradt velünk a 2017-2019 körüli VRAM mennyiség a mainstreamben... Ez a gond egy évtizednyi technológiai fejlődést követően csak megoldódik, gondolnám... ugye Jensen?
-
paprobert
őstag
Köszi a linket. 10 percet beleolvastam, igen, BVH streamingnek tűnik, különböző pool-okban.
VRAM-ot szabadít fel, cserébe pörgeti a CPU-t és foglalja az SSD-t.Ez eléggé konzol-mankónak tűnik. Ott legtöbbször nincs extra szabad RAM, de a Zen2 magok fele nem csinál semmit.
Ennek egy sok RAM-os PC-n már csak limitált értelme van, sok VRAM-mal pedig konkrétan semmi.
[ Szerkesztve ]
-
paprobert
őstag
válasz
yarsley #43372 üzenetére
"Le merném fogadni amúgy hogy AMD nem csak minket forgatott be vele hanem NVIDIA-t is mert szokatlanul nagy ugrás lett a 4090."
A 4090 azért lett nagy ugrás, mert másfél-két generációt lépett a gyártástechnológia. A Samsung 8nm erősen visszafogta a csúcs Ampere kártyákat.
A 4080-hoz viszonyítva pedig termékszegmentációs okokból nagy az ugrás.
Egyébként pedig lehetett volna gyorsabb is, mert vágott a 4090 GPU...
-
paprobert
őstag
válasz
Alogonomus #42997 üzenetére
"SHWS csak a tevőlegesen rábólintó felhasználókra terjed ki"
Szemben a MF-val, amelynek a statisztikájába a teljes lakosságnak csak az a része számít bele, akik a mindfactoryból akarnak / hajlandóak vásárolni. Azaz rábólintottak tevőlegesen az "igen, onnan veszem" gombra.Mi a helyzet a más német webshopból vásárlókkal? (ők a "nem gombot" nyomták a MF-ra). Elrontják a statisztikát?
"MF a teljes lakosság által tőlük megvásárolt termékeket tartalmazza."
A csak személyesen vásárlók, pl Media Marktból / Saturnból, viszont megint nincsenek megjelenítve benne, tehát a te logikád alapján rossz a Mindfactory statisztikája.Csökkenő sorrendben, specifikumokkal:
Világ vásárló - német vásárló - MF vásárló.
Te az utolsót felcserélted az elsővel, és ebből projektálsz világtendenciát. -
paprobert
őstag
válasz
Alogonomus #42981 üzenetére
Szeretném felhívni a figyelmedet arra, hogy a SHWS-ben benne vannak a németek. Is.
-
paprobert
őstag
"Az NV számára kisebb margin mellett nem éri meg itt részt venni."
Te jó ég, így beszívni ezt a céges blöfföt...
Az AI ultra high margin - small scale, a gaming high margin - large scale.Szerinted hogyan lesz az NV-nál "economies of scale", ha amúgy a gaming termékek számaránya 5 az egyhez? Nagy számban fogyó gaming vonal nélkül sehogy.
Ha jól tudom, most 5:1 körüli az arány, az AI lufi tetején. Korábban még nagyobb volt a különbség.A olcsó waferhez nagy megrendelés kell, ezt pedig a gaming alapozza meg. Az csak egy körülmény, hogy az elmúlt évben megtöbbszörözték az AI GPU gyártást, mondhatjuk ideiglenes kilengés.
A bulk gamer GPU cipeli a hátán a datacentert, hogy ne törpemegrendelő legyen az Nvidia a TSMC és a Samsung szemében.[ Szerkesztve ]
-
paprobert
őstag
válasz
Quadgame94 #42014 üzenetére
Mit fikáztam le?
A "könnyű volt csak 4nm-re portolni és learatni a..." szöveged ignorálja azt a nem nyilvánvaló tényt, hogy ezek szerint már az Ampere-rel is kellett egy architekturális előnynek lennie.
Ha belegondolsz, node hátrányból nem lehet hozni a konkurenciát, ha valami más extra képesség ezt nem kompenzálja (arch).A "legyen arch fejlesztés, mert baj lesz ha nincs jó új node" meglátásod a konkurenciához képest nem változtat. Ha a 3nm sz*r, akkor az egységesen, az AMD-nek is éppúgy gondot okoz.
Szóval vannak "követeléseid", miközben a zöldek jelen pillanatban majdnem minden arch. metrikában a konkurencia előtt járnak. Az AMD-nek kell igyekeznie inkább.
[ Szerkesztve ]
-
paprobert
őstag
válasz
Quadgame94 #42005 üzenetére
"Az én véleményem, amely nem alaptalan (bár valaki szerint teljesen az) szerint nagyrészt innen jön a teljesítmény és a teljesítmény/fogyasztás javulás. Van aki szerint ez 50-50. Más szerint még kevesebb."
A GCN 7 év, és 4 generáció alatt valami 9-15 (bocs, ködös már a konkrét szám a youtube tesztből, Digital Foundry) százalékot fejlődött azonos feldolgozószám és órajel mellett.
De nem lehet egyszerre lefikázni, hogy nincs architekturális fejlesztés, és hogy csak node-ra támaszkodás van.
Aztán lefikázni, ha az architektúra Samsung8-on még épp versenyképes, majd lefikázni a jelenkori node-ra hozott végeredményt is.Igazából mindenre megy a fika, a mondandód pedig elvesz a sorok között.
[ Szerkesztve ]
-
paprobert
őstag
válasz
Busterftw #41692 üzenetére
"Yep, DLSS2 was too easy, Bethesda exported all the FSR2 functions.
It's like I can just reuse 95% of the code from Elden Ring or Jedi Survivor."Újabb legenda dőlt meg, most épp az, hogy az Xbox GDK-s FSR és a bárki által letölthető verzió mennyire inkompatibilis egymással...
[ Szerkesztve ]
-
paprobert
őstag
válasz
FLATRONW #41146 üzenetére
Általában harang görbét rajzol le az elérhető grafikai szint egy GPU-val, ha kellően sokáig van használva.
Eleinte semmi nem használja ki(egyre csak javul a megjelenített grafika), később tökéletesen rá van szabva(maximum), majd idővel kiszorul az optimumból és egyre rosszabbul néznek ki a játékok ugyanazon a kártyán.
Retro VRAM-os kártyáknál ez folyamat egész feltűnő, és nem csodálkozom hogy lassan a 8GB is ennek a jeleit mutatja.
-
paprobert
őstag
- A jelenlegi friss konzol portoknál a portolás hányadék minősége okozza a problémát.
Csak részben. Az AC: Unity is szidva volt az "optimalizálatlanság" okán amikor megjelent.
Ma meg ódákat zeng róla a Digital Foundry, hogy milyen félreértett cím volt, és ma is színvonalasnak számító minőséget hozott 2014-ben, az akkoriban újnak számító, PS4 konzolra szabott gépigényével.- Ha a textúrákat bele kell préselni 8gb vram-ba, az nem fog drámai minőség-különbséget okozni.
Eléggé látható lesz. Gyakorlatilag Series S szintre kell butítani mindent, ami már ma is szemmel láthatóan kompromisszumos. Az igényesebbek szerint hányadék.Szóval elköltesz 400 dollárt, de máris kuporoghatsz a 8GB-ban, valamint reménykedhetsz hogy az évek során a fejlesztők/kiadók a kártya alatt tartják a 8GB-os presetet, mint mankót.
Ezt kártyát vegye inkább az, aki saját maga ellensége.[ Szerkesztve ]
-
paprobert
őstag
válasz
Petykemano #41022 üzenetére
Az AMD csúcskártyája csak akkora lehet, amelynek az ára jelentősen visszavágva is profitot termel(ne). Ez az elmélet.
Érthető, hogy biztonsági játékot kell játszania az AMD-nek, mert alapból 5x kisebb a felhasználói bázis, a csúcson pedig még nagyobb a különbség. Nem lenne volumen, akár mondhatjuk, hogy nincs igény egy még drágább AMD kártyára. Ezért marad csak ez a szolidabb kártya csúcsnak.
A gond viszont az, hogy jól számolod, ezzel a biztonsági játékkal is elvesztette a BOM versenyt az AMD, emellett a hatékonysági versenyt is. A rélytrélyszing versenyt is. A szoftvercsomag versenyt is.
Vagyis a csúcsra maradna egy drága, rosszul fogyasztó, RT-ben kikapó, szoftverben másodvonalas termék. Jó döntés nem hozni.
Szerk:
Abu megfogalmazása azt sugallja, hogy nincs elég profit az Nvidiánál 1500 dolláros árcímke mellett, és ezért az aprópénzért már büdös lehajolni az AMD-nek.
Az első állítás szimplán nem igaz, a második pedig nem azért és nem úgy igaz, ahogy Abu állítja.[ Szerkesztve ]
-
paprobert
őstag
Olvastam, tudom.
Az NV L2-je úgy lett óriási méretű, hogy még épp betölti az L2 szerepét, az AMD L3-ma pedig egy nagyon erős L3 lett.
A végeredmény mindkét esetben emelt effektív sávszél, máshol jelentkező limitekkel.#41014 gbors Egyetértek. Azt vettem alapul, hogy ha minden más maradna úgy, mint az előző genben, akkor előrelépésről beszélnénk.
Az NV viszont zsebre rakja a fejlesztést azzal hogy, jelen esetben *50Ti kártyát árul *70-*80 áron, vagyis ez a fejlesztés a gyakorlatban csak BOM csökkentésre jó, csak az Nvidiának.[ Szerkesztve ]
-
paprobert
őstag
Én úgy emlékszem, hogy ugyanez a helyzet az Infinity Cache megjelenésekor még pozitívan volt bemutatva.
"De jó hogy 256bit is elég, regiszternyomás-rezisztens architektúra, energiatakarékossági bajnok kártya, esport-ra már csak Radeont érdemes venni" stb.Csak azóta vált agyafúrt megtévesztőeszközzé, mióta a zöld kártyákat kitömték L2-vel.
Összességében, mivel a technológiai előrelépésnek nincs a vásárlóknál lecsapódó pozitívuma, az effektív
fontossága megkérdőjelezhető ennek.
A technikai részletekért rajongó oldalam persze kíváncsi, de közben mindkét cég bek*phatja.[ Szerkesztve ]
-
paprobert
őstag
válasz
Alogonomus #40939 üzenetére
"effektív teljesítményben legalább a 3080 12 GB szintjén, de inkább a 4070 Ti szintjén vannak"
Mi a példa erre?
-
-
paprobert
őstag
Alogonomus zengett ódákat előre, az érkező RDNA3 valószínűsíthető energiahatékonyságról. Én hűtöttem, hogy csak a Samsung 8nm miatt nem látszódik hogy az NV még mindig előnyben van.
Egyébként az RDNA3 energiahatékonyságban egész jó lett(volna), a chipletek fogyasztása viszont elrontja az összképet, de nagyon.
Ha belegondolunk, hogy a 350W-ból mekkora szeletet kell kötelezően a chipletek működtetésére költeni(70-80W nagyjából?), és azt nem lehet valódi munkára fordítani, akkor érthető hogy mi a gond.Szóval szerintem a chipletek belerondítanak az egyébként egész korrekt energiahatékonyságba, és ami még fontosabb, tönkretették a magas órajeleket is. Az RDNA megjelenésekor azt láttuk, hogy a piros kártyák órajelei kilőttek, a zöld kártyák inkább stagnáltak, vagy lassan kapaszkodtak csak generációnként.
Most viszont megint egyenlőség, sőt, NV előny látható órajelekben.Merem feltételezni, hogy a monolitikus Navi33 meg fogja mutatni, hogy "milyen lehetett volna az RDNA3", ha nem ugrik fejest a chipletekbe az AMD. Mínusz a régebbi gyártástechnológia, és az általános heréltség.
-
paprobert
őstag
Igen, nagyjából az történik, mint amikor a dynamic time of day bejött sok játékba.
Az megspórolt egy csomó munkát fejlesztéskor, de a szemmel érzékelhető grafikai szint szinte maradt ugyanaz.
Open world, vagy valós idejű játéknál pedig akár még fakóbb, egyhangúbb, unalmasabb is lett a grafika, mert a fizika diktálja a látványt, nem egy művész szépérzéke.Személy szerint az RT-s árnyékok nekem kevésbé tetszenek, hiába realisztikusabbak, mert nem annyira kontrasztosak. A GI és a tükröződések viszont jól néznek ki.
[ Szerkesztve ]
-
paprobert
őstag
válasz
Petykemano #39504 üzenetére
Nekem az jött le, hogy nem tudja mi lesz, de mindent belehány a videóba, kb. 4 különböző teóriát vázolt a videóban, valami csak bejön belőle.
Az a meglátása helyes egyébként, hogy csak akkor fog váltani az NV, ha anyagilag kifizetődővé válik a chipletezés.
A lényeg, hogy nem a buzzword ereje fogja meghatározni a termékfejlesztés jövőjét, hanem a fizika és a $$$. -
paprobert
őstag
[link]
A traversal coprocessor szelleme újra megjelent, immár RT accelerator chiplet néven. -
paprobert
őstag
válasz
qwe8585 #39450 üzenetére
Az Intel azért bérgyártat GPU-t a TSMC-nél, mert a GPU architektúrájuk önmagában gyenge, és kell, hogy valami kompenzálja.
Az NV azért mehetne később az Intel-hez bérgyártatni, mert az architektúra versenyképes, és ha elég jó ajánlatot kínál az Intel, megérheti a spórolás.
Így a termék gyengébb lesz mint lehetne, de arányaiban "ingyen" volt.
Az Ampere - Samsung 8nm esetében ugyanez volt a helyzet. -
paprobert
őstag
válasz
Petykemano #39258 üzenetére
Ez a konteó már az előző generációban is szóba jött.
Fake alacsony ár - áruvisszatartás - megugró piaci kártya árak - ár-utánállítás a partnerek felé.Szerintem többé-kevésbé folyamatosan megy ez a fajta machináció elmúlt 5 évben, channel optimization néven. A raktárra termelés megjelenése az AMD könyvelésében különösen érdekes volt az 1-2 évvel ezelőtt.
[ Szerkesztve ]
-
paprobert
őstag
válasz
Alogonomus #37749 üzenetére
Használat közben csak olyan állapot létezik, hogy túl kevés.
Olyan, hogy túl sok, nem.Összehasonlíthatatlanul fejfájásmentesebb egy olyan kártyát használni, ami nem az aktuális igények + 1GB-ra van belőve, hanem korlátok nélkül, szinte el lehet felejteni vele a memóriaigényt, mint tényezőt.
-
paprobert
őstag
válasz
Petykemano #37644 üzenetére
Nagyon jó meglátások.
Az N5 feltételezhetően jó kihozatalára azonban volt példa korábban, a 7nm is rekordot döntött kihozatalt tekintve.
Nem igazán volt a termékek árára hatással, mindössze szűkebb termékbeli szórást, kevesebb selejtet, ezáltal nagyobb termékkontrollt és profitot hozott az AMD-nek.A vásárlók nem igazán látják ennek a pozitívumát, sőt van egy inverz hatása is a jó kihozatalnak.
Tegyük fel, a gyártósorról kevés alacsony frekvenciát bíró CPU jön le, mert kicsi a szórás. Így jóval kisebb eséllyel alakul ki felhalmozás, túlkínálat az alacsonyabb minőségű szilíciumból, nehezen válik dömpingárassá egy alsó-középkategóriás termék. CPU-k esetében az R5 2600 és társai voltak utoljára nagy mennyiségben elérhetőek, a GF-nál gyártva.
7nm-en végletekig kitapasztalva, a Zen3-ból, csak most, másfél évvel később kaptunk valódi mennyiséget a hulladék chipekből.Ha megnő a cég kontrollja a portfólió felett, akkor pont csak annyi lesz kínálva belépőből, hogy ne sok vizet zavarjon a termékskála jobban fizető részén.
Ha viszont rossz a kihozatal, akkor tüzet kell oltania dömping árral, hogy mentse a menthetőt.#37645 b.
Hát igen, a megéri-e kérdést elég sokan feltettük magunknak, vagy az asszonynak, vagy csak a pénztárcánknak. Egyelőre az álláspont az, hogy a grafika nem is annyira fontos.
Ilyen elmebeteg TDP-s VGA-kal pedig egyelőre nem édesgetnek közelebb magukhoz a cégek, még az árak helyreállása után sem.[ Szerkesztve ]
-
paprobert
őstag
válasz
GeryFlash #37642 üzenetére
Megfogalmazom neked nem morális, hanem pénzügyi szempontból.
Ha az R&D növelésnél olcsóbb a node váltás, hogy valamilyen jellegű fejlődés kicsikarható legyen, akkor az fog megtörténni. Persze ezeknél is olcsóbb a TDP emelése, így most ez van soron. De ez is el fog fogyni egyszer.
Visszatérve, Abu az új node használatának lehetőségét tagadta, én pedig kijavítottam, hogy az akarat nincs meg, mert a számokban bőven van tartalék.
[ Szerkesztve ]
-
paprobert
őstag
Ahhoz fejleszteni is kéne. Úgy beszélsz, mintha a VGA-piac csak egy kifizetőhely lenne, ahol alanyi jogon jár a jelenlegi profit, és te a cégek képviselője vagy.
"Nullszaldóért nem éri meg dolgozniuk."
A két véglet között azért akad még jó néhány lépcsőfok. Ezért kérdeztelek, hogy tisztában vagy-e, hogy szükség esetén mennyiből tudnak még engedni.
Rengetegből. -
paprobert
őstag
A TSMC részéről durván a duplázás duplázásának a duplázása is beleférne (8x) a két gyártónak, annyi a profit.
Vagyis a közelében nem vagyunk a nullszaldónak, amit te állítasz.Ez a beszélgetést lefolytattuk már 2-3 éve, csak a 7nm-rel. Későre jár, én inkább elengedem a dolgot.
[ Szerkesztve ]
-
paprobert
őstag
"Nyilván a 6 nm egy koncepció is, mert az 5 nm iszonyat drága, még a legkisebb VGA-k esetében is művészet lesz vele 600 dollár alá vinni az árat. Emiatt maradnak a régi VGA-k meg, mert igazából a 300-500 dolláros szintre nem nagyon lehet 5 nm-es dizájnt fejleszteni. Nem tudod összerakni haszonnal."
Minden porcikám azt mondatja velem, hogy bullshit ez a bekezdés.
TSMC 5nm
Apple A14 - September 15, 2020, 17 months agoKísértetiesen hasonlít ez a felvezetés a Zen2 valamint a konzolok megjelenése környéki klisékhez, csak akkor a 7nm volt aktuálisan megfizethetetlennek kikiáltva.
Szerintem, látva az elmúlt másfél évet, nincs szükségük a cégeknek ilyen mosdatásra. Köszönik szépen, rekord profitot halmoznak ebben a pillanatban is, sok negyedéves sorozatban, nem kell félteni őket az 5nm-től.[ Szerkesztve ]
-
paprobert
őstag
A cache-ek között a különbség abban van, hogy milyen részegység fér hozzá, hány részegység fér hozzá, és teszik ezt milyen késleltetéssel.
Az NV például annyira felfújta a feldolgozószámot az Ampere-rel, hogy igazából az optimálisnál szélesebb az egész GPU. Te ezt co-issue-nak nevezed, de hagyjuk.
Ezzel szemben az AMD még csak egy visszafogottabb tartományig skálázta a GPU-ját. Arányaiban erős, kigyúrt az architektúra per mm2, emiatt bőven maradt tranzisztorbüdzsé, ill. lapkaterület is az Infinity Cache-nek.Ennek a következménye az lett, hogy az AMD szolidabb, RDNA2 GPU-ja bőségesen el van látva feldogozónkénti gyorsítótárral. Nekik a következő generációban a GPU felfele skálázásával van inkább dolguk. (Érdekes lesz látni, hogy továbbra is bele fog-e férni egy ekkora cache szelet, amikor a reticle limit egyre közelebb kerül majd. Illetve hogy van-e elég jó parancsmotorjuk ennek a kontrollálására)
Míg az NV széles GPU-ja jelenleg jobban éhezik, azaz egy "kisebb" L2 növelés is kiugró javulást hozhat, már rövid távon.Meglévő IP blokk áthozása, illetve házon belüli tapasztalat a victim cache rendszerbe illesztésével egyébként egy valósnak tűnő elmélet, nagyon nem kell kétségbe vonni.
Viszont látni kell a pro-kontra érveket. A zöldeknél egy IC-hez hasonló megoldás csak akkor lesz, ha az passzol majd az architektúrához. (tiszta lapos resetnél elgondolkodhatnak rajta)
Addig meg marad a -hasamra ütök-, +30% feldolgozó, -30% cache arány.[ Szerkesztve ]
-
paprobert
őstag
ON: A cache hierarchia abszolút architektúra függő. Ha igaz ez a hír, akkor az sokkal inkább azzal lesz összefüggésben, hogy el kell költeni a kétszeres tranzisztorsűrűséget valamire, és az új belső topológiához ez illik.
Gyorsítótárat tervezni bármelyik cég tud, én nem látnék bele AMD CPU cache vudu mágiát az implementációs különbségbe.[ Szerkesztve ]
-
paprobert
őstag
válasz
KillerKollar #36832 üzenetére
"pont most döntenének úgy, hogy ez ilyen formában piacképes?"
Ha marad egy elmaradottabb node, és nincs komolyabb architekturális változás, akkor csak a szilícium mérete nő, esetleg az órajelek, ezekkel együtt pedig a fogyasztás.
Szerintem egy jó hűtő olcsóbb, mint a TSMC-nek tejelni és R&D-t növelni.
[ Szerkesztve ]
-
paprobert
őstag
"A másik lehetőség a hardveres megoldás, külön regiszterterületet kell kapnia a tensornak. Ez viszont kúrva sok tranzisztort igényelne."
Az NV-nek nem pont ez lenne a kézenfekvő lépés? Duplázták a feldolgozókat, a hozzá tartozó infrastruktúrát viszont alig módosították. Kapóra jönne gyorsítótárral kitömni az Ampere-nextet.
Az AMD pedig pont fordítva áll, ők most tisztalapos architektúrával vannak kint, szép arányos minden. Itt a teljesítményhez a tip-top GPU "bemocskolásán" keresztül vezetne az út. Akár elnagyolt, tranyópazarló vagy kiegyensúlyozatlan GPU-val, akár MCM-mel.
[ Szerkesztve ]
-
paprobert
őstag
válasz
KillerKollar #36470 üzenetére
Az, hogy az NV éppen felvizezte, az AMD pedig karcsúsította architektúráját a mostani generációknál, nem számít. Folytatólagosan azonos architektúrát feltételezve egész nagy pontossággal lehet számolgatni.
"hogy ne legyen nagy latency a chipletek miatt"
A késleltetés a GPU-kat kevésbé érinti mint a processzorokat. Itt inkább a nagy adatmennyiség a probléma, és annak a folyamatos járatása a lapkák között energiahatékonyan.[ Szerkesztve ]
-
paprobert
őstag
"Micron sem különösebben törte magát a fejlesztéseken."
Ha ez a helyzet, akkor mi lesz a következő lépés a memória-sávszélesség növelésére? Itt a zsákutca vége? Mert +2GHz effektív órajelemelés nem lesz elég ~kétszer ennyi feldolgozónak.
Mindenki HBM-re megy, vagy szétküldik a GPU-t on-die $$$-sel?
[ Szerkesztve ]
-
paprobert
őstag
Csak ugye mi lenne a CPU az NV GPU mellé? A Steam-es játékok x86-on futnak.
Most hogy az AMD-nek van hatékony APU-ja, és az Intel-nek lassan lesz értelmezhető GPU-ja, az NV pont a legvalószínűtlenebb beszállítója egy ilyen terméknek.
De az, hogy az NV erőforrást szán a Valve kompatibilitási rétegének működésére, mégiscsak elülteti a bogarat.
-
-
paprobert
őstag
Az Apple és a Qualcomm mellett az Nvidia is ugrik a TSMC 3nm-es gyártósorára: [link]
-
paprobert
őstag
válasz
huskydog17 #35553 üzenetére
13 TF Ampere számítási teljesítmény. Az nagyjából egy 8.5 TF-os Turing kártyának felel meg a gyakorlatban.
[ Szerkesztve ]
-
paprobert
őstag
Jön a karácsony, utána kínai újév, utána mindenki nyaralni megy, emiatt pangás a gyárakban és a tervezőasztaloknál is, utána az iskolakezdés, monszunszezon, utána jön a karácsonyi pörgés, utána kínai újév... a végtelen ciklus pedig folytatódik.
A lényeg, hogy minden év minden időpillanatában van mire fogni.
-
paprobert
őstag
Nem ártana ha visszatalálnánk páros lábbal a földre itt a fórumon.
Egy pillanatra felejtsük el hogy nyerészkednek a boltok, és vessünk egy pillantást a konzolokra.
Ha a $499-os két nagy konzol, bruttó 185e forinton nyit, akkor a szintén 499 dolláros 3070-nek is ott van az ára. Egy kicsivel talán alatta, mert a GPU-kban nincs SSD, azaz nem jön rá Artisjus-adó.
-
-
paprobert
őstag
válasz
#98320896 #34642 üzenetére
" ki fog 100k-s VGA-t venni és 300k-ból gépet építeni ha 180k-ért kap jobb teljesítményű XboX-ot"
Teljesen jogos a kérdés. Minden bizonnyal ezért vágta meg a 2080Ti teljesítményt 500 dollárra az NV. Drágább mint a Box/PS5, de egyelőre jobb is.
Viszont ahogy megyünk lejjebb a termékskálán, nagyon hamar ott találjuk magunkat vásárlóként, hogy sokkal rosszabb teljesítményt kapsz, még mindig drágábban.
Szóval lesz mit eladni "fejlődésként" a következő generációkban.
[ Szerkesztve ]
-
paprobert
őstag
Egyik sem.
A belépőkategória "elrontása" ágyaz meg a 300 dolláros 2060-nak, stb. Egyébként azt kéne $200-250-ért adni, és minden termék is 50-100 dollárt csúszna lefele.
Ha ezt a két tényezőt mérlegre rakod, akkor látszik, hogy nagyon megéri a gyártónak ritkán frissítve, sz*rt kínálni belépő kategóriában (vállalva a gyengébb eladásokat ott), annál jobb ajánlatnak tűnik minden más mellette.
[ Szerkesztve ]
-
paprobert
őstag
válasz
Robi BALBOA #33749 üzenetére
Még mindig nem érted, hogy a DLSS-nél rekonstrukció is van. Azaz olyan tartalom-részletek is indexelve vannak a neuronhálóban, amelyek csak jóval magasabb felbontáson látszanának, így sokszor a natívnál is jobb lesz a képminőség DLSS-sel, ha jó a háló.
[ Szerkesztve ]
-
-
paprobert
őstag
válasz
nubreed #30520 üzenetére
"Na ok. De a 10 Giga ram sem olyan sok. Ennyi erővel akkor abból is ki lehet majd fogyni simán. Elmérte volna az nV az igényeket?"
Két dolog van.
1. Nagy lesz a kereslet eleinte, a Micron fix mennyiséget szállít a GDDR6X-ből, így a felezett VRAM-os változattal kétszer annyi kártyát tudnak piacra dobni a gyártók.2. Megszórják a célközönséget a last-gen kompatibilis VRAM mennyiségű, minimálisan futureproof kártyákkal, ezek a vevők aztán legkésőbb az Ampere utáni 2. generációkor megint vásárolni fognak.
[ Szerkesztve ]
-
paprobert
őstag
válasz
hoolla #30332 üzenetére
"Mondjuk a wccf vagy mi a banat pedzegeti, hogy csak 2021-re lesz rendes ellatas az Amperebol... Lehet nem kell megfeszulni, hogy kivarjuk az AMD valaszat, megy az majd magatol is."
A WCCFtech észlelte hogy az embereknek tetszett az Ampere bemutató, betippelte hogy nagy lesz a kereslet, és írt egy riogató cikket, amire kattintani fognak az emberek- azaz hogy neked Pistike már nem fog jutni.
Ennyi a történet.
Szerk.: Tudtommal az Ampere elérhetőségét tavasz végéről nyár végére csúsztatták, tehát a chipek minden bizonnyal már felhalmozva várják egy pár hónapja a termékindítást. Szóval szerintem bőven lesz kínálat is.
[ Szerkesztve ]
-
paprobert
őstag
Ami meglepő, hogy az RTX 3080 30 teraflopot előrántott, szemben a híresztelt "alig éri el a csúcskártya a 20-at"-tal.
A másik, hogy jön a DirectStorage, azaz a PC is konzolosul.
Az ár pedig üdvözlendő, az érkező konzolok mégiscsak adtak egy láthatatlan gyomrost az elszállt áraknak.
-
paprobert
őstag
Használt RTX 2080Ti-t $400-ért veszek.
[ Szerkesztve ]
-
paprobert
őstag
Elborult ötlet:
El tudom képzelni, hogy az Nvidia arra fűzi fel a mostani prezentációt, hogy "Ugye milyen jó volt, amikor még tudtad húzni a kártyádat ingyen teljesítményért, 21 éve?"
Így adnak egy elég gyors, de normál fogyasztású kártyát, és rád bízzák, hogy húzd 500 watt fölé +20%-ért, mint anno ezt lehetett.
Gyakorlatilag feature-t csinálnak a sz*r órajel-fogyasztás aránnyal rendelkező kártya hibájából.
[ Szerkesztve ]
-
paprobert
őstag
Ha valakit érdekel, hogy mi lesz az Nvidia által levetett 12nm-es node-dal: a TSMC már hirdeti új köntösben a lehetséges vevőknek:
[link] -
paprobert
őstag
Ennyi szokott lenni vagy csak új architektúránál, vagy egy régivel, csak frissített node-on. Amikor a kettő együtt jön, mindig sokkal nagyobb az ugrás.
A másik, hogy most egy konzolgenerációs váltásban vagyunk, vagyis arányaiban sokkal kevesebbet kínál a PC hardver. A gyorsított iramban elavulttá váló előző generációkhoz viszonyítani kényelmes (igazából nincs is más, amihez tudunk), de a helyzet az, hogy nagyobb az elvárás most.
Nem lehet lineáris skálán gondolkodni, amikor a környezet lineárisnál gyorsabban növekszik, és inflálja a hardvert.
[ Szerkesztve ]
-
paprobert
őstag
válasz
nubreed #28845 üzenetére
Elég már ebből a "Jajj, ugyan mennyit fog emelni az Nvidia, ugye nem sokat?" mentalitásból.
Megfordítanám ezt úgy, hogy "Mennyivel több teljesítményt kell letennie az asztalra az Nvidia-nak az általam megszabott áron ahhoz, hogy nyíljon a pénztárcám?"
És nekem erre a válaszom az, hogy 50%+.
[ Szerkesztve ]
-
paprobert
őstag
válasz
paprobert #28826 üzenetére
Kifutottam az időből.
Valamint az AMD megoldása 30%-kal kisebb footprintű úgy, hogy tartalmaz multimédiás egységeket is, természetesen ~50W előnnyel az A100-hoz képest.
Szkeptikus vagyok, gyakorlatilag nincs olyan paraméter, ami nem olyannak tűnik mintha az AdoredTV rakta volna össze ezt az egyenletet.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Bemutatta az Apple az iPhone 16e-t
- E-roller topik
- Formula-1
- Házimozi haladó szinten
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Revolut
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- OpenMediaVault
- További aktív témák...