-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
AXisBOLD
addikt
válasz kw3v865 #14550 üzenetére
Ok köszi
Feleségemnek is az 1.3 van a 2006-os Yarisában és nincs vele probléma. Tudom, hogy ebbe még kétféle 1.3 ment.De jó hír, hogy a nagyobb dual VVT-i motorok nem problémásak, ez nagyban megkönnyíti a választást.
Az ezzel szerelt Aurisokat eddig félve nézegettem.Aurea mediocritas
-
Upo
addikt
válasz AXisBOLD #14551 üzenetére
Az 1.3 és az 1.33 az két külön dolog, az első jó, a második nem.
Illetve 1.3-ból is van európában két féle, a 2NZ-FE és a 2SZ-FE. A 2SZ hosszabb löketű kicsit. Nem tévesztendő össze a JDM 2SZ motorral, az egész más belül. 8 sonkás főtengely a 4 helyett, dugattyúk másak, vezérműtengely tök más, szelep nyitások, hűtővíz kör más, EGR rendszer van benne, ami au európaiban nincs.
Az 1.33 az meg az 1NR-FE, amit inkább ismeretlen előélettel kerülni érdemes.Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
-
BeZol
őstag
Kiderült miért nem hűtött álló helyzetben a Yaris klímája:
nem volt gyárilag rendesen feltöltve gázzal (2021 októberben vettük át, most kellett igazán klímázni) és elvileg vmi 3 csatlakozó sem volt a helyén.
Menet közben ennek ellenére tudott hűteni (de így utólag érzem h egyáltalán nem úgy mint most, hogy azonnal jégvermet tud csinálni, esélyesen 30+ fokban már lehet enyhén izzadtunk volna menet közben is).Szóval vmit a gyártás során elturpiskodtak, így viszont letudtam a gyári visszahívást is a radar újrakalibrációjával kapcsolatosan, mondjuk bő 3 órát vártam, de legalább ingyen volt minden.
Kemény 3719 km-nél járunkEgyéb:
Sima pirosban nagyon csini az új Yaris:
Nekünk sima fehér van, néztem a metál fehéret hát sztem nem ér felárat (bár ennek is van 2-féle változata), láttam a bordósabb pirosat, az továbbra sem oké (fekete tetővel sem), a korábbi premiere edition-ös "világos" pirosat most nem láttam, de sztem az sem olyan szép, mint ez a piros-piros.
Ami viszont nagyon szép még, az az ezüst metál, pár utcára tőlünk áll egy, az sztem szebb mint a sima fehér alapszín
Nyílván szubjektív dolog, de kb. ez a 3 szín áll jól a Yaris-nak sztem
(úgyh asszonynak pirosat, magamnak ezüst metált vennék és teljesen elég a comfort+style+tech felszereltség) -
gaborn1
tag
Camry első 300km fogyi:
felhasználás, mint eddig: 30% város 70% főút 110-120 körüli tempóval, fogyi 5,6-5,8 között ingadozik. Corolla ugyan így használva 6.3-6.5 között ivott. Eddig maxi az elégedettség. -
KubanitoS
veterán
válasz gaborn1 #14554 üzenetére
Ha többet használnád városban, még kedvezőbb lenne. Mi voltunk a Balatonon Békés megyéből a Yarissal. Mentünk gyorsforgalmin 120 körül, tötyögtünk sokat Siófokon és a környező települések között is sokat mentünk, tehát klasszikus vegyes felhasználás volt… A végső átlag 4,05 literre jött ki. Én nagyon elégedett vagyok vele, de arányaiban nézve a Camrynek is marha jó az 5.5 közötti átlag egy akkora motornak.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
gaborn1
tag
válasz koxkids #14556 üzenetére
Eddig nagyon bejövős. A csendesség ugye egyrészt szubjektív, másrészt nekem indulástól leállításig szól a youtube vagy zene vagy podcast formában, így ha van is valamilyen szélzaj, azt a JBL elnyomja.
Lépni meg hát, 220 ló, azért meg tud indulni.
Nagyon még nem nyomogattam, de ha elkezdek egy előzést mondjuk 90-100-nál, mire befejezem, 140 felett vagyok, pedig nem padlóig nyomom, csak kb 4 ezerig forgatom a motort, eléggé bejáratós még (HUD ír fordulatszámot).szerk: Meg ár/érték arányt is nézek mérlegelésnél. Tavalyi (19%-os) kedvezménnyel netto 10,1M forintra jött ki az ára, ilyen tudású, teljesítményű, méretű autót biztos, hogy nem kapnék ennyiért, szóval ha esetleg kicsit "zajosabb", mint egy passat pl, nekem belefér.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Nekem most a toyota felhozatalból esztétika szintjén a yaris és a rav4 tetszik legjobban. Talán a yaris leginkább, de abba nem fér be a család... Az meg elég vidám hogy a rav4 5,5 literrel jár a városban ahol az automata allgrip scross 10-et kért... És elég nehéz a lábam városban.
-
FLx
addikt
válasz gaborn1 #14559 üzenetére
Az eco vallalhatatlan, azzal tobbet megyek hatra mint elore. A 2 literes Corolla-ban nagyon erezni a sport mode-ot, jobb a gazreakcio sokkal, a kormany is precizebb lesz. Odalepsz neki a lampanal, akkor nagyot szoktak nezni a masik savban meg az M-es BMW-vel is. Cserebe eleg jol is fogyaszt, sose mesz 6 liter ala.
-
Upo
addikt
válasz gaborn1 #14559 üzenetére
Kézikönyvben szerintem benne van. De nagyjából annyi, hogy a gázpedál karakterisztikát állítja, tehát hogy mekkora pedál elfordulási szöghöz mekkora gázállás tartozik. Az eco-normal-sport az kb. 3 táblázat az ecu-ban. Ebből következik, hogy a két végpont azonos. Tehát egy hirtelen full padlógázra mindhárom módban ugyanúgy fog gyorsulni (többen ki is mérték). Csak a normál napi közlekedésnél érződik másnak a köztes tartomány az eltérő megfeleltetés miatt.
Illetve az eco mód egy kicsit különbözik. Eco-ban vannak plusz beállítások, például a szellőztetés, klíma, fűtés energiaigényéből is visszavesznek, például a klíma teljesítményének, ventilátorok fordulatszámának, esetleges elektromos fűtés rásegítés teljesítményének csökkentésével. Toyotákban szokott még lenni úgynevezett hatékony szellőztetés mód, ott automata módban jobban erőlteti a belső keringetést, ezáltal azt próbálja elérni, hogy ne a kinti hideg/meleg levegőt kelljen fűteni/hűteni, hanem a bentit szinten tartani.
De ezeket az eco módos spórolásokat is lehet egész jól konfigurálni. Egy részük az autó menüjében is elérhető. És egy csomó beállítás van még TechStream-el szerviz kábelen keresztül is. Nekem egyébként még erről is van egy táblázat a prius kézikönyvében, benne van hogy mit hol (is) lehet állítani.
Ja. az eco módot én is rettenetesen utálom, szerintem helyenként már a balesetveszélyes kategória, annyira döglött. Nekem legalábbis biztosan, aki a normal-hoz van szokva. Csak volt már, hogy véletlen megnyomódott az eco észrevétlenül, aztán csak meglepődtem hogy mi van...[ Szerkesztve ]
Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
-
Drizzt
nagyúr
Én a Corollám életének jó részét eco módban töltöm. A fogyasztáson azért én azt látom, hogy meglátszik. Annak a karakterisztikája is különbözőnek tűnik, hogy mikor használ elektromos motort inkább. Engem annyira nem zavar az eco mód, de szokni kell a legelején. Az, hogy egyeneseken lassabban érem el az utazósebességet, már egyáltalán nem zavar. Eleinte viszont zavart.
I am having fun staying poor.
-
OCTAMD
őstag
Van itt olyan akinek 2009évjárattól 1.8 hybrid van soksok kmes?
Kinek hogy bírja?
Jelenleg 382100kmnél járokYukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
dj79
senior tag
-
KubanitoS
veterán
Folyamatosan nézegetem az elmúlt hónapokban a csomagtartó élvédőt a Yarishoz, eddig sikertelenül. Olyan kellene, ami picit túl lóg. Létezhet ilyen a legfrissebb modellre?
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
vicces
addikt
nekem júliusra ígérték a szállítást...még nem hívtak, de hamarosan fognak.
itt mifelénk hosszúhétvége van. zárva a kereskedés de csináltam pár fotót:
úgy látom, hogy a toyota nem szőrözik, dolgoznak mint a barom.
a bal hátsó kis vonalkódos matricán rajta van a nevem filccel kézzel felírva, csak ezért tudom hogy az enyém áll ott.:)
-
Ck.
addikt
Én is ECO-módban használom az NX-et, úgy az esetek 80-90%-ában. Munkába-menet jövet szigorúan ECO-mód, ezen felül igyekszem gyorsításoknál mindvégig a kék eco-sávon belül tartani a mutatót, így mostanában ilyesmi fogyasztásokat szoktam elérni a cirka 30 km-es munkahelyi-hazaút között:
Szabadnapokon megjutalmazom magam és visszarakom normal módba. Mivel annyira ritkán használom ebben, így ilyenkor hirtelen olyan érzés, mintha egy sugárhajtású űrhajóba ülnék át, egy teljesen más autót vezetek… ekkor néha megesik, hogy úgy vigyorogok, mint akit b*szni visznek, egy-egy komolyabb pedál lenyomásnál.
Nagy melegben a nagyobb klíma teljesítmény miatt szintén normálban használom. Sport mód pedig előzéseknél, illetve nagyritkán játszani, ha különleges nap van.[ Szerkesztve ]
-
őstag
Ma voltam szervízbe garanciális ügyben (egy zörgés a műszerfalban, az m43 indításgátlónál) és kaptam csereautót. 1.2t manuális CHR. Sok helyen olvastam hogy jobb a hangszigetelése. Hát most mentem velem 30 kilométert, pici autópályával is. Hát szerintem hangosabb mint a rav4-em, és megint csak érzésre jóval gyengébb is. Mondjuk legkevésbé kedvelt toyota nálam a CHR, így eddig ki se próbáltam (most ez volt mint csereautó).
Szerk: berakták a kívülről nem igazán látható fitcam kamerát is amit nagyon drótozni sem kell, mert a visszapillantó alatti keret cseréjével megy be a helyére. Most már a Schillernél is tudják hogy kell, fél óra melót számolnak érte (Pilisvörösváron is próbáltam mert ott tudom hogy raktak be ilyet, de kétszer ígértek visszajelzést 1 telefon meg 1 mailre és egy hét alatt nem sikerült...)
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz gaborn1 #14577 üzenetére
Ja, de tömegében is jóval több lehet mint az scross mert abban a 140 paci talán még kicsit gyorsabb is volt mint a rav4 (persze van egy csomó nehezen kiszűrhető tényező, pl. sebességérzet). Az 1.2t meg az 1.4t között nem tudom mennyi a különbség, de kisebb kasztniban dicsérték.
-
vicces
addikt
Eléggé tűzött a nap, a kép annyira nem adja vissza.
A teteje fekete de úgy szikrázott a napsütésben hogy alig láttam feketének. Manga bronz az alapszín.
TeamDeutschland+Technik+Style Paket amit kértem.
A TeamDeutschland nak nem tudom mi a külföldi csomagnév derivátja valaki mintha írta volna már a topicban kb 5 hónapja.
A JBL hifi már csak a 2 litereshez volt sajnos opció. De nekem felesleges lenne az a motor és drágább is, kisebb is a csomi tartó, többet is "zabál", "nem is sohasem száguldozok", "minek az már"... stb stb stb:)
-
vicces
addikt
válasz gaborn1 #14580 üzenetére
épp a kisfüzetet nézegetem, hogy mit is rendeltem.. elég hosszú lenne leirni az összes opciót.
a business edition van alatta és a lounge jön utána.
mangánbronz a színe. leírom, hogy én is memorizáljam
viszont már azt hiszem kellene gondolskodnom lassacskán a téli kerekekről is. milyen váltóméretet lehet rátenni?
ez a nyári kerékszett 225/45 ZR17:)
-
vicces
addikt
a válságok miatt - épp nem tudom, hogy melyik miatt is - én azt hallottam, hogy sokáig tart a szállítás, és jobb korábban rendelni. de gondolkozok 4 évszakoson is.
egyébként ez a méret 70 euró körül van 4évszakosból. a continantal ami drágább 97 euró. az ibizámra a 15 zollosak voltak 81 euró. nem tűnik vészesnek. maradok a 4évszakosnál. itt nem nagyon van tél, nyáron meg nyáron keveset megyek. arra ott a robogó a legtöbbször.
az autó rendelésnél nem lehetett négyévszakos gumit választani a nyári helyett.:)
-
gaborn1
tag
válasz Gombinyó #14583 üzenetére
és FLx: hát ő azt mondta, hogy a mostani áraknál 20-40%-kal olcsóbb lenne a reális. Nem ő adja el nekem, ő csak szerelni szokta a kocsira a gumikat, szóval ezen ő nem nyer meg nem is veszít semmit, hogy én mennyiért veszem.
Minden esetre azért én hetente rá szoktam nézni pár kinézett típusra. -
FLx
addikt
válasz gaborn1 #14587 üzenetére
Nincs olyan, hogy realis ar. Ez egy kitalacio, vagyalom, ha tetszik. Sok penzben fogadnek, hogy annal dragabb lesz minel kesobb veszed meg. A kocsikra is azt mondtak tavaly nyaron, hogy ennyiert barom aki megveszi, irrealis meg stb. Most meg also hangon 1-2 millioval tobbet kernek meg egy Corolla-ert is.
-
gaborn1
tag
Szerintetek érdemes 2E kmnél egy olajcserét benyomni vagy simán ráérek megvárni vele az első évet? Évi 10-12E megy bele.
-
Paxker315
addikt
válasz vicces #14586 üzenetére
én amúgy R16 205/65-ből a Pirelli cinturato 4-évszakosát néztem, mint észszerű-értelmes választás. Abban biztos vagyok, hogy télen zero kompromisszum, a gond majd nyáron-áthevült aszfalton lehet, nem?
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
-
ncc1701
veterán
válasz Gombinyó #14596 üzenetére
Vannak gyártók, akik 30 ezres olajcsere periódust írnak elő, valamint váltó olajat sosem kell cserélni szerintük, mert élettartamra szól a töltet.
Mindannyian tudjuk, h a 30 ezres olajcsere periódus bődületes kamu, és bármilyen váltófelújító szakival beszélsz, azt fogja mondani, h 4év/60ekm maximum. Ha megveszed a mann filtert, akkor az kb 4eft, az olaj legyen 15eft, ha nagyon spórolsz, magadnak kicseréled. Nem kell hozzá atomfizikusnak lenni, ha ki tudsz csavarni egy csavart, már elég a képzettséged a történethez. Egy mai 8-10 milliós átlagos alsóközép kategóriás családi autónál sztem ez nem tétel.Fogyasztói társadalomban élünk, a gyártónak az az érdeke, h elhitesse, h nem kell sosem ráköltened.
-
ncc1701
veterán
válasz Tom1939 #14597 üzenetére
Anya yarisán tegnap cseréltünk olajat, 15ekm-es periódust tartok, és hosszú távon van használva, nem tépi a száját. Igaz, használok motormosó adalékot csere elött, de konkrétan fekete az olaj, ami lejön. Mint egy dízelről. Komolyan gondolkodom rajta, h leviszem 10e-re a periódust.
Amúgy ha jobban aszol tőle, már megéri lecserélned. Nem összeg. Lehet, h felesleges, de ártani biztosan nem fogsz neki.
Új hozzászólás Aktív témák
- Érkezőben a Poco M6 4G
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Windows 11
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Trollok komolyan
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Kompakt vízhűtés
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- További aktív témák...