-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Upo
addikt
Érdekes. A gyári toyota diagnosztika is mutatja a nyomást, sőt megfelelő OBD adapter esetén app is mutatja: Tire Assistant
Illetve itt vannak a tpms szenzorok: [link] [link]
Tehát tisztában van a nyomással, ugyanolyan elemes szenzor van a kerekekben amit cserélni kell ha lemerül. Annyi, hogy a műszerfalra esetleg nem írja ki a konkrét nyomást, csak figyelmeztető jelzés van. De attól még a nyomás kinyerhető a rendszerből.
Ez olyan, hogy manapság már vízhőfok, olajhőfok, olajnyomás stb. kijelzés sincs, de attól még nem vacak a hűtése vagy az olajozása.
Ha neked igényed van rá, akkor vehetsz valami hasonlót, gyári kapcsoló helyre betehető, és OBD-ről kiolvassa az autóból a nyomás értékeket: [link]Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
-
FLx
addikt
Nyilvan tudja a rendszer, hogy mekkora a nyomas, de nagyjabol ertelmetlen az egesz, ha kb, csak akkor szol, amikor mar kritikusan kicsi a nyomas. Ergo ugyanugy magamnak kell nezegetnem, mintha nem is lenne benne semmilyen szenzor. Cserebe szivas van a gumicserenel, a programozassal es meg felesleges koltseg is ha cserelni kell. Ez olyan klasszikus Toyota-s megoldas. Jovanazugy.
-
Ck.
addikt
Másnak is volt már élőben szerencséje az új elllektromos Toyotahoz? Nagyon csecse ez a b4z4 mzprx akárhogyishíjják, teljesen más mint a képeken, tipikus instant get érzés, egy igazi űrhajó. Kár, hogy a csapból is az folyik, hogy a Hyundai-Kia kinyírta a konkurenciát villanyautók terén...meglátjuk.
-
Upo
addikt
Be lehet programozni az autóba 8 szenzort. Téli-nyári váltásnál egy gombnyomás. Egyszer kell beprogramozni a két garnitúrát, utána csak váltani kell közöttük.
Persze ha dilettáns csinálja, és nem a meglevő 4 mellé, hanem helyette programozza a másik garnitúrát, akkor ez a helyzet. Vagy nem dilettáns, csak generálja magának a rendszeres könnyű bevételt. De ez legalább olyan rossz, mintha nem értene hozzá. Csinálja meg rendesen, vagy mást kell keresni.
Amúgy meg pont azon megy mindig a hiszti, hogy már jelez hogy kicsi a nyomás, pedig nem is olyan kicsi, legalábbis sokan erre panaszkodnak. Alacsonyabb nyomáson szokták olyankor resetelni, és utána fújni nyomásra, mert különben átmeneti időszakban hajlamos egy hidegebb éjszaka után már alacsony nyomást jelezni.
De ha neked ez ekkora gond, akkor tényleg ott a linkelt készülék, és ott fognak virítani neked a nyomások.
Nem gondolom hogy tömegigény lenne a gumi nyomások megjelenítésére az átlag tulajok körében, szerintem a toyota se fogja erőltetni a jövőben, bőven elég a figyelmeztetés.
Ha egy 2.3-2.4 nyomásnál a figyelmeztetés 2.0-2.1 környékén megjelenik, az én még nem gondolnám kritikusan kicsinek, veszélyesnek meg semmiképp. Állítom, hogy az úrvezetők jelentős része ezt meg sem érzi vezetés közben, sőt a mai túlszervózott, kevesebb visszajelzést adó autóknál nem is biztos hogy érezhető.Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
-
KTTech
veterán
Kb. 1.2-1.4 körül válik érezhetővé a nyomásvesztés, addig max. a fogyasztáson látszik meg... ezt az első autómnál tanultam meg (ami egy 1995-ös Golf mk3 volt, nekem meg friss jogsim, nulla tapasztalattal, a családban autó sem volt előtte).
(Mondjuk én a 255/45R17-eseket a Yarison nem szoktam 2.6 alá engedni 😃)
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
őstag
válasz KTTech #15516 üzenetére
Neked jön a yaris cross ugye? Kíváncsi vagyok hogy rendbe tették e dübörgést (valamit elcsesztek a hátsó hangszigeteléssel/akusztikánál) nagyobb sebességnél több tesztelő panaszkodott rá. Jazz crosstar mellett lehetne esélye feleségemnél (nálam meg plusz pont lenne egy helyre járni szervizbe plusz olyan kerékmérete van amire van gumi, ha jól emlékszem a szimpatikus felszereltség egy az egyben scross/vitara 17-es méret).
-
KTTech
veterán
válasz Tom1939 #15517 üzenetére
Igen, január vége, február első hete a várható érkezés... aztán kiderül, hogy igaz-e. Mondjuk felénk a max megengedett sebesség 113kmph, szóval nem tudom sokkal nagyobb tempóval tesztelni... (amúgy is 100 körülre szoktam beállni). A tesztautót amit vezettem, ott hallottam, hogy kicsit hangosabb a hátulja, mint a mostaninak (de nem sokkal), de gyakorlatilag a Crossban nincs kalaptartó, ami maga is hangszigetel... legalábbis egy keveset.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Bazs1981
aktív tag
Sziasztok!
Most hoztam el a RAV4-et a kötelező szervizből, és látom, hogy az elvégzett munkáknál van olyan tétel hogy "kulcs gombot hozzáírni". Ez mi lehet?
-
őstag
-
No.01
őstag
válasz Tom1939 #15521 üzenetére
A kiparkolasnal jelzo holterfigyelo baromira hasznos. Nekem mar tobbszor jott jol mert sajna sokszor van, h lenyegesen nagyobb autok koze kell parkolnom es mikor ki kell allnom akkor azert jobb ha o pittyeg, mintha nekem kellene teljesen kitolatnom vagy az orrat kidugni az autonak.
-
őstag
Akkor ez típusfüggő, hallottam sok panaszt is róla, mondjuk ha jól emlékszem a rav4-ben nincs is még (gondolom majd következőben). Az viszont bosszantó hogy az oldalsó ami a visszapillantóban van az nem alapfelszereltség (az amiknál az, ők viszont ajtóborítást kapnak gagyibbat nem fullosban).
-
Paxker315
addikt
mindig melegséggel tölt el, Teprecenben mennyi Hibrid Toyota&Lexus mászkál. Utóbbi feltűnő, hogy, alig marad el a német hármasfogattól "szubjektíve" (rendben, Audiból ~ezredforduló környéki azért rengeteg van)
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Ck.
addikt
Még mindig elcsodálkozom, hogy a Zasszony kis Nissanjában mennyivel komolyabb kormányfűtés van, mint a Lexusban. Egyrészt sokkal erősebb, melegebb, másrészt a teljes kormánykereket fűti, nem csak két oldalt, igazi fillérb@szás... Érdekes, hogy egy nem prémiumnak pozicionált márka ezt jobban meg tudja oldani.
Remek érzés ezeken a téli napokon kanyarodás közben fogást váltani a meleg és a jeges kormány között. Rant over -
KubanitoS
veterán
Van azért egy-két érdekes érthetetlen fillérba**ás Rav4-ben is. Csak az egyik első ülés háttámláján van zseb, lespórolták a belső világítás gombjairól a világítást, hogy sötétben még véletlenül se találja meg őket a paraszt (persze közvetlenül mellette van a vészhívó gomb, amit lazán meg tudsz nyomni ha kotorászol a sötétben ). Full LEDesek a lámpák, kivéve az indexek, ezt a “fícsört” a vadiúj Highlander is tudja 20+ millióért… szóval van azért baj…
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
Senhi
aktív tag
Mol limos (vagy a 3 közül valamelyik) hyundai i10... guess what, egész kormány fűtött volt . Mondjuk azt hittem, hogy a lexuson megoldották rendesen és csak rav4 kapta a helyes kormányfogásra rákényszerítő kormányfűtést, de akkor megnyugodtam, hogy nem.
Amúgy hihetetlen dolgokat tudnak elspórolni. Igazából csak röhögni tudok rajtuk, mert tényleg olyan dolgok amik egyrészt vásárlás előtt fel se tűnnek (kivéve a síalagút) másrészt több év piackutatása állhat mögötte, hogy kimérjék mi az ami nem jár vevők elvesztéssel, de az utolsó fillért is meg tudják fogni vele. Teljesség igénye nélkül:
- Sofőr mögött nincs zseb az ülésen
- Anyós ülés magassága nem állítható
- Csomagtartóban nincsenek akasztók
- Ablakvezérlők idéntől lettek megvilágítva csak
- Csomagtér rolón nincs lyuk/markolat
- odo méter állítása óracsoportban lévő piszkavassal menü helyett
- Fix könyöktámasz
- Hátsó ajtókon nincs kulcsnélküli nyitásérzékelők
- Síalagút hiánya középen
És még sorolhatnám. A vicc, hogy aurison az utolsó 2 kivételével mindegyik megoldott volt szóval még csak azt sem lehet mondani, hogy ez van ennyiért, mert márkán belül is elérhetőek harmad áron .[ Szerkesztve ]
-
blueye
veterán
válasz blueye #15531 üzenetére
Azt is csak ma vettem észre hogy nincs holtter figyelő benne, amikor egy bécsi rendszamos hasonló Rav4 mellett mentem el és abban volt. Igaz régen vezetek, a jobb tükör már hiányozna (1200es Zsigaval vizsgáztam, azon még nem volt )
Amit hamarabb észre lehet venni az a tényleg vacak duda 😀[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Dehogy, csak a rejtélyes kinolinsárga foltot leszámítva nincs baja, ezért unatkozok...bezzeg amikor a Mercedes C350e volt, akkor nem volt időm ilyesmivel foglalkozni... hol a légrugó állt ferdén, hol a váltó rántott akkorát, hogy azt hittem hátulról belémjöttek, amikor villanyról belsőégésűre váltott, néha olyan bakkecskézések voltak, hogy hajaj...aztán párszor meghalt az önindító, merthogy ott a hybrid-rendszerben is a motrot kérem közönséges önindító durrantja be...
Aztán ott volt a BMW F10 nyekergő gázpedálja és anyósülése, a jobb hátsó ajtó aljából eső után folyt a víz, stb. Ezek után hidd el, túlságosan unatkozok.[ Szerkesztve ]
-
No.01
őstag
Ujabb Merci, nincs az ismerettsegi korben. BMW van tobb is, mindegyikkel akadnak kisebb nagyobb gondok holott van koztuk egy 2019-es gyartasu is. En megorulnek, de nem vagyunk egyformak ugye. Pont olyan, mint a most hetvegen olvasott cikk a bZ4x-rol. Nem megy el annyit amennyit kommunikaltak WLTP(?) szerint... de kiderult, h allitolag akksimegovas all a hatterben. (persze ettol meg nem szep dolog atverni a vasarlokat)
Lehettet szavazni, h mi kell a napnek? Nagyobb hatotav vagy 10ev mulva is 90% kozeli akksi teljesitmeny. Szamomra nem kerdes, h utobbi, de amikor szavaztam meg csak egy picivel vezetett az utobbi. En tenyleg nem ertem, de ahogy irtam nem vagyunk egyformak. Szerencsere. -
Ck.
addikt
Én is megőrültem, amikor már a családommal töltött idő rovására ment az autók egészségben tartása, az anyagiakról és az idegbajról már nem is beszélve. A BMW-n 3 évesen jöttek ki az említett bajok, 80 ezer km-rel, a végén kormányműves lett, kaptam egy 7 számjegyű összeget a javításra, az volt az utolsó szög a koporsójába. A Mercedes 4 éves korában kezdte el a fenti problémákat 130 ezer km-rel, de addigra már a 3. önindító került bele, tehát az mondhatni éves kopó alkatrész volt, anélkül az autó teljesen mozgásképtelenné vált, előjele pedig a hybrid üzem bakkecske-szerű működése, hatalmas rántások, amik végül szerintem magát a váltót is rendesen helyretették.
Így kanyarodtam végül a Lexushoz, ami a legjobb döntés volt, bár hamarabb léptem volna meg... de valószínű akkor nem értékelném ennyire, bár tudom ez nem mindig látszik az írásaimon, de igazándiból nagyon elégedett vagyok. Csak fura ez a gondtalan autózás, nem találom a helyem, mint amikor a veterán hazatér a háború után.@flegga92: de akkor miért csinálták kerekre a kormányt?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Fujifilm X
- Milyen légkondit a lakásba?
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Autós topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen videókártyát?
- Android szakmai topik
- Melyik tápegységet vegyem?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- További aktív témák...