-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
No.01
őstag
válasz Tom1939 #14300 üzenetére
z a tuti megoldás 😉
Mostanában többet dugóztam / mentem városban mint szerettem volna... Így most először alakult úgy, hogy kipróbáltam a HOLD funkciót (én szeretem ha kúszik mert úgy könnyebb a dugóban az araszolás)
A feleségem viszont azonnal rákapott a dologra mert ő meg utál a féken állni (és azokat is akik főleg éjszaka tesznek így a piros lámpánál. "hát kiég a retinám")Szóval a kérdés az lenne, hogy lehet ezt állandóra aktíválni, hogy ne kelljen minden egyes újrainditás alkalmával a gombot nyomogatni?
-
FLx
addikt
-
gaborn1
tag
-
FLx
addikt
Az automata valtos autok a fek felengedesere elindulnak. Ha aktiv az auto hold, akkor viszont nem nyomod a feket, tehat gazzal tudsz indulni. Na most, ha pl. egy lejton allsz es te gazzal indulsz el, az erdekes dolgokat tud okozni, mondjuk egy melygarazs bejaratanal. De parkolasnal se eppen jo, ha nagyon szuk a hely es gazzal kell indulni. Egy pedal lenyomast sose tudsz olyan finoman modulalni, mint egy felengedest. Szoval en abszolut megertem miert nem aktiv alapbol.
-
FLx
addikt
En is kerdeznek egyet, hatha valaki mar megfejtette a dolgot. Carplay-ben ha az Apple fele maps-et hasznalom navigalasra, akkor a muszerfalon is megjelenik a navigacio, nem csak a multimedia kijelzon. Viszont uez. nem mukodik sem a GoogleMaps sem a Waze eseteben. Van erre beallitas vajon, vagy az Apple ugy gondolta, hogy ezt inkabb nem engedi masoknak?
-
#76500480
törölt tag
Féltem, hogy infláció miatt 100ezres nagyságrendű szerviz lesz. Szerencsére az árak meg a földön járnak…. Az előző kettő időszakihoz képest mérsékelt emelkedés volt a jellemző. 3 óra utazás mellett is Kaposvárra viszem következőre is, de meg Veszprémből is ide érdemes, kompozassal. (4,3L volt a fogyasztás a dimbes-dombos főúton Monor messze van, Budáról meg rosszat hallani/olvasni. Értékesítéséről van személyes tapasztalat, vásárlónak kell “udvarolni” + megvarakoztattak a Nagy napnál amikor az új autót átvettem volna meg éppen mosóban volt [kép]
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Szóval a kérdés az lenne, hogy lehet ezt állandóra aktíválni, hogy ne kelljen minden egyes újrainditás alkalmával a gombot nyomogatni?
Corollánál eleve úgy működik, hogy csak bekapcsolt biztonsági övnél lehet aktiválni. Ha kicsatolod az övet, akkor deaktiválódik.Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
jolti
senior tag
Sziasztok!
Kicseréltettem a vízkeverőt, meg a bordás szíjat ( ahogy javasolták Grafra és Gatesre), a feszítőt nem kellett, mert jó állapotú volt.
Azt mondta a szerelő, hogy visszatöltéskor nagyon nehezen nyelte' el a fagyállót a motor. Sokáig tartott, mire feltöltötték. Hagyták járni, öntöttek bele, megint ott hagyták járni, megint öntötték bele...
Olyan furán magyarázkodott a szerelő.
Azt mondja, hogy lehet majd hengerfejes lesz a motor, azért,de nem biztos, lehet csak valami apró dugulás van a hűtőben... (nekem úgy hangzott, mintha ott felejtették volna járva víz nélkül, és, ha hengerfejes lesz esetleg, ők védve legyenek...) Meg alul felkemenyedik a vízcső.
Még utána napokig töltöttem a fagyállót, mert mindig esett a szintje.
De ne foglalkozzak vele, amíg nem forralja a vizet, mert lehet, hogy toyota amúgy is ilyen. Csak szólt, hogy tudjak róla.
Igazából semmi baja nem volt eddig. Sőt most sem érzem, hogy bármi baja lenne. Pénteken meg is eresztettem az új M4-en, mert siettem Pestre.
De ott sem jelzett melegedés, vagy bármi furcsat. Gyönyörű volt a hangja.
Szerintetek aggódnom kellene?
1.6 Benya corolla verso.[ Szerkesztve ]
-
gaborn1
tag
Szerintetek 2019/09-es 1.6 corolla sedan (kávé barna) Comfort Tech felszereltséggel, 32E km + téli gumi gyári alufelnin reális lehet a (hahu alapján) 6,3-6,5M környéki ár eladásnál?
(+ info ha ez számít, 2x voltam károsult:
1x bal hátsó ajtót meghúzták kicsit parkolóban, ezért azt fényezték valamint
1x egy 3-as koccanásban elől voltam, kb 5-6km/h-val rám tolták a mögöttem álló autót, nem akartuk javíttatni, ezért új lököst raktak fel (jött is a számla, hogy 600k lett volna ), természetesen mindkét javítást márkaszervíz csinálta.)[ Szerkesztve ]
-
Upo
addikt
-
gibzon37
csendes tag
Benyúltam és megnéztem ezen nincs semmilyen lemez, csak sima szövet behajolva.
Toyotás munkafelvevőnek megmutattam, szerinte ez ilyen, megkérdeztem tőle, hogy abba az üregbe belemegy a por, sár eső, hólé, só, és ettől nekiáll rozsdásodni az alja az autónak az normális? Erre csak hümmögött.
Kötve hiszem, hogy rendben lenne, minden autónál ez a rész zárt, vagy ez a toyota új filózófiája? Döbbenet. -
aximcore
csendes tag
Sziasztok!
Autónézés közepette megtetszettek a Lexus IS 250 (2006).
Tudtok tippeket adni ennél a típusnál melyik váltóval érdemes nézni ?
Létezhet, hogy ezt a típust 2 fajta automata váltóval szerelték ? Vagy csak elírták a hirdetésben, hogy tiptronic ? ( vagy ezekben mind az, és a többi nem írta ki ? )Minden tippet szívesen fogadok!
[ Szerkesztve ]
-
gibzon37
csendes tag
Bevittem tegnap a kaposvári toyota márkakereskedésbe, szemmel láthatóan nagy a bizonytalasnság......
Azt mondták beviszik megemelik, azt követően közölték szerintük rendben van így, és kértek 3560, Ft-ot.bevizsgálás címén. Döbbenet, nagyon fel vagyok háborodva. Kár, hogy most már nem nem hívják fel az embert mint régen a központi toyotától, hogy mennyire vagyok elégedett.
Esetleg van valakinel 2014-2019 közötti toyotája, hogy lefényképezze azt a részt, hogy neki is így áll-e ott az filcdarab ott mindkét oldalon. -
-
gibzon37
csendes tag
Köszönöm a választ, de az alja ami nálam behajlott mindkét oldalon hova van rögzítve?
Ha tényleg így van, akkor ez elég igénytelen megoldás a toyotától.
Nehezen hiszem el hogy a tízmilliós autókat az átlagpolgár negyedévente az otthoni emelőjével felemelgeti és lebontogatja a kárpitokat a kerekeknél, hogy kitakarítsa mögötte a sarat és a havat, amihez egyébként speciális szerszám is kell.
Akkor lehet, hogy még ez jó is ha ez így behajlik, mert akkor elég csak kiveretni a résen át, nem kell előtte lebontani
Az is lehet, hogy dirket így van, hogy legyen munkája a karosszériásnak, és a festőnek is ha elrohad a küszöb.....Milyen FB csoportra utaltál?
-
Senhi
aktív tag
válasz gibzon37 #14329 üzenetére
Nálam sehova nincs rögzítve, a műanyag patent ami azt a negyed sárfogót tartja, amögött van egy tartó elem, a többi helyen a betét formája olyan, hogy így takar. De mondom: kézzel simán tudnám szerintem olyanra hajlítani, mint a tied.
Szerintem is abszurd, hogy ezt takarítani kell, másik oldalt pl. egy műanyag elem van, az sokkal stabilabbnak tűnik és szerintem amögé nem megy be a dzsuva .
Amúgy a magyar auris facebook csoportokban szokott felmerülni, mint tanács, már nem tudom pontosan melyikben. -
KTTech
veterán
Visszaértünk múlt vasárnap késő délután az UK-ba, de csak most van időm összegezni az út tapasztalatait.
Összesen 5848km-t tettünk meg 11 nap alatt (de a javát összesen 4 nap alatt tudtuk le, a maradék a helybéli utazások voltak, 1 seggel azért megvolt az oda és vissza út is . Csütörtök reggel 7-kor indultunk és péntek délután 5-kor parkoltam le a magyarországi végállomáson, vissza szombat 14:30-kor indultunk és vasárnap 16:30 körül érkeztünk meg a házhoz, ebből 2 óra (plusz 30 perc várakozás) volt mindkét irányban a komp), és ebben benne volt némi romániai kirándulás is, Segesvárig a Királyhágón át (ez adta a legjobb átlagot üzemanyagban: 3,48l/100km - 2 fő, kevés csomaggal) és vissza Nagyváradra.
A teljes túra átlagfogyasztása 4,357l/100km-re jött ki, oda és vissza agyig pakolt kocsival:odafele 3 fővel, de "kevesebb" csomaggal mivel 1 helyet az utas foglalt el, 100km/h-s átlaggal, vissza 2 fő, de plafonig pakolva (kicsit aggódva a francia/angol határ miatt ) - és itt sietnünk kellett a komp miatt, ami 115km/h körüli átlagot jelentett.
Leteszteltük visszafele a kocsi végsebességét is, 177km/h-t (GPS szerint) sikerült elérni valahol Frankfurt környékén , és nem kellett még lejtő vagy hosszabb útszakasz sem az eléréséhez. Persze ezt csak teszt volt, de rendkívül jól viselte.www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Paxker315
addikt
válasz KTTech #14333 üzenetére
Ööö,
"Csütörtök reggel 7-kor indultunk és péntek délután 5-kor parkoltam le a magyarországi végállomáson, vissza szombat 14:30-kor indultunk és vasárnap 16:30 körül érkeztünk meg"Wtf? alvás-pihi hová lett beszorítva? : )
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
No.01
őstag
válasz Paxker315 #14334 üzenetére
...11 nap alatt...
Mi sokszor utazunk 800-1400km-eket es mar tudjuk, h mennyi ami belefer. Megallni csak akkor szoktunk, ha hiva termeszet vagy kifogy az uzemanyag. Igy legutobb 1380-at mentunk kenyelmes 14:15 alatt.
** oda is, vissza isEgyebkent nem rossz szamok ezek. Az atlagot (sebesseg) en bevallom meg sosem figyeltem, de legkozelebb meglesem.
Gyulolok rohanni ezert a legritkabb esetben fogom sietosre. Totymorogni nem szoktam, de ilyenkor valahol 120 es 140 kozott van a mutato.
Persze volt amikor az 1306km-t 10:34 alatt tettem meg, de az tulon tul sok odafigyelest, koncentraciot igenyel. Egyszeruen nem eri meg sietni. Szerintem,[ Szerkesztve ]
-
Paxker315
addikt
De az oda-vissza útra gondoltam. "1 seggel azért megvolt az oda és vissza út" plusz a "csüt reggel"-->"péntek délután" volt egy kezdő-végpont, visszaútnál meg szombat délután-->vasárnap délután. Vagy én értek félre valamit?
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
KTTech
veterán
válasz Paxker315 #14334 üzenetére
Nem volt alvás közte, de a hajón lehet pihenni (aludni is)... ez a táv/idő nekem még belefér (a jelenlegi állapotomban ), de többre nem vállalkoznék. Egyébként ha nagyon fáradt lettem volna, akkor a barátnőm át tudta volna venni a vezetést (mivel rajta van a neve a biztosításon).
Hozzáteszem, nagyobb sebesség mellett nem bírtam volna, az sokkal komolyabb erőfeszítést igényel tőlem.Az is hozzá tartozik, hogy nem Mo-i távokhoz vagyunk szokva... A Hegyeshalom - Vásárosnamény - Szentes táv (ami a magyar rész végállomása volt) olyan, mint egy kellemes laza kirándulónap nálunk. Pedig közel 700km
Viszont a 47-es út a végén rendesen megizzasztott, olyan szar minőségű utat ritkán látni...
Illetve az egész úton csak Magyarországon akartak megölni többször is: középső sávban mentem egy kamion mögött, majd jobbról és balról is elkezdtek elém besorolni, vészfékeznem kellett, hogy ne vigyenek el, illetve egy illetőnek nem tetszett, hogy tempomattal előztem egy kamiont - közel sem volt még hozzám, amikor elkezdtem az előzést, és kaptam villogást és büntetőfékezést is utána. Aztán megmutattam neki a kamerát, onnan csak folyamatosan beintett, de hirtelen nem volt más sietős neki az útja...[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Ck.
addikt
válasz KTTech #14333 üzenetére
Csak ámulok és bámulok a számokon, az én 7-8 literemmel jogosan merül fel a kérdés, hogy minek a hybrid akkor…de hát evvan, városban azért le tudom szorítani 6 alá is megfelelő odafigyeléssel.
Ezt az egy seggel vezetést 1-2 alkalommal kipróbáltam, de soha többet. Útközben olyanokat haluztam, hogy bármilyen keményebb cuccal felveszi a versenyt, hazaérve pedig majd’ 14 órát aludtam. Soha többet…8-9 óra egyik fele, félúton Németországban éjszakára megalszunk egy szállodában, másnap reggel jó kiadós reggeli, aztán frissen, jóllakottan, kipihenten újabb 7-8 óra és otthon vagyunk. Nálam már csak így működik. Öregszem.
[ Szerkesztve ]
-
KTTech
veterán
válasz aszamóca #14339 üzenetére
Bármelyik, amelyik közelebb van a 1.5-2T-hoz súlyban, mint az 1-hez, és a teljesítménye meghaladja a 120-140 LE-t... azaz kb. az összes nagy teljesítményű SUV. De a teljesítmény máshol is fogyasztással jár, nem csak az SUV-knél... (egy 2L-es Corolla hibrid is többet fog enni, mint a kisebb teljesíményű társa).
Én pont ezért választottam a Yaris-t. 4 főnek is elég hosszú távú utazásoknál (rövid távon 5 fő elfér benne, ezt napi szinten bizonyítja), de a fogyasztása alacsony (ha nincs tolva, 130-as GPS szerinti tempónál azért megeszi az 5.2L/100km-t), mégsem lassú... Ha meg költözni akarok, egy nagyobb autóval sem lennék kisegítve (tapasztalat: nincs olyan Toyota, amibe a TV-m bármilyen módon beleférne - még a Highlander sem elég nagy hozzá. Az Opel Meriva-ba befér, de csak talp nélkül, nagyon figyelve, de az magasabb belterű...), szóval ígyis-úgyis bérelnem kellene.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
-
Ck.
addikt
válasz aszamóca #14339 üzenetére
Ez itt konkrétan egy 2017-es Lexus NX 300h. Városban/országúton nem taposva nagy átlag 6-6,5 liter, autópályán megengedett sebességgel haladva átlag 7-8 liter.
Ilyen 3-4 literes átlagokat nem igazán tudok kihozni belőle, max csak extrém rövid szakaszokat mérve, amikor keveset jár a motor, de azzal csak saját magamat csapom be. -
leslien
nagyúr
üdv
Toyota Yaris 2002.
jobb első irányjelző izzó cseréhez bontani kell az elejét?Láttál már farkast, aki rosszul alszik a birkák véleménye miatt?.....
-
aximcore
csendes tag
Sziasztok!
Boldog tulajdonosa lettem egy Lexus IS 250 XE2 (2006, automata).
Ahogy fentebb javasolva is lett (No.01 köszönöm!), az automata olaj csere, erre tudtok ajánlani szervízt ? Budapest - Szolnok - Mezőtúr környékén mozgok.
Motorolajból mit ajánlotok hozzá ? (Szintetikus 5w30 írnak az internet bugyraiban)
Gondolom ő is meghálálja ha parkoláshoz aktívan használom a kézit és nem P-ben a váltó fogja az autót ?