-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Drizzt
nagyúr
válasz gaborn1 #14850 üzenetére
Rosszul tudod. 5th gen hybrid hajtást kap. Egybként A Corolla HB és TS 2023-as árlista már fenn van a hivatalos oldalon is, de eléggé összedobottnak néz ki, mert néhol az új spec alapján vannak beleírva a dolgok, néhol az új alapján.
[link] Például: 9. oldal: fejlécen: 1.8 Hybrid 140 LE e-CVT. Lentebb meg 122 van írva. Ugyanígy a 2.0-snál is csak a fejlécet cserélték, az adatokat nem.
Itt van a hivalatos európai bejelentő. Belül igazából elég sok dolog változik, de az esztétikailag látható az eléggé kevés. Az akksi, meg az elektromos motor cserélve lett és a vezérlés is. Bár itt a leírás még arra is tesz utalást, hogy maga a benyás rész is változna.Egyébként már magyar autós oldalak közül is tesztelte több is az újat, külföldi média meg szintén el van vele árasztva. Bár még volt a tesztautókon camouflage fólia, de elég furcsa elhelyezéssel, 1-1 csíkban.
I am having fun staying poor.
-
nagyúr
válasz gaborn1 #14854 üzenetére
Cserébe a sokkal kevesebbet is fogyaszt...
Asszony mostanság 4.2-4.4 literes fogyasztást hoz össze vegyes (város-autópálya) viszonylatba, ami átlag (4.94) alatti még az 1.8 / 122Le adatok között is. A 2.0-ás, 177 lóerős viszont alig megy be 5 liter alá és az átlag is 5.51.
Ebből a szempontból a Toyota szvsz jól csinálta, hogy volt egy takarékos és egy erősebb változat - mindenki megtalálta a neki megfelelőt... Kivéve ha szedánt akart...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
OCTAMD
őstag
-
gaborn1
tag
Én nem járok pályán jelenleg (majd szeptembertől, levelező mesterszak miatt megint mennem kell Győr-Szombathely között), így jelenleg a Camry nekem most így 2000 km után nagyjából 5.2-5.4 között járkál.
Ez vidéki megyeszékhelyen közlekedés meg oda eljutás 110 körüli tempóval-t takar.
Meglátjuk majd gyorsforgalmin 130-as tempomattal mit iszik. -
No.01
őstag
válasz OCTAMD #14856 üzenetére
...boven eleg mindenre
Neked
Ha jarnal tobbed magaddal esetleg csomagokat is vinnel netalantan mindezeket hosszabb tavon es meg kulfoldre is akkor hamar kijonne am, h az csak az atlagos magyar kozlekedesre eleg.
Hidd el nem vagyok sem amokfuto, sem Schumacher, de egy kis extar teljesitmeny sokszor jol tud am jonni, sot van amikor meg balesetmegelozesi szempontbol is tud hasznos lenni.Ettol fuggetlenul, ha tisztaban van az ember a dolgokkal akkor a kisebb hybrid biztosan gazdasagosabb.
u.i.: jopar ev P2, P3 majd rovid P3 plug-in utan irom a fentieket, szoval no offense!
-
Paxker315
addikt
Ezek nagyon jó adatok, meg hát a gondmentesség-megbízhatóság is sokat jelent. Az autópálya-város nem is feltétlen a legoptimálisabb élettere ezeknek, a legnevetségesebb fogyiértékeket elővárosi-országúti használatban lehet látni
Nekem a 122-lovas 1.8 hibrid kapcsán csak az a "furcsa", hogy az előző genes Awris meg Prius3 rendszerteljesítménye 136 lóerő volt, ahogy OCTAMD is írja engem tesztkörön meggyőzött a dinamikája. Jó rendszernek tartom az 1.8 HSD-t, kíváncsi leszek a tapasztalatokra a mostani revízió után 140 lóra.
Különösen kultúrált városban amúgy, bármennyire szeretem az 1.5TSI&dsg vagy 2.0TDI&DSG felállásokat, ha nem kapcsolod ki a start&stop rendszert, minden megállás-újraindítás "fájdalmas", szinte rosszul esik, ahogy "beröccen" a motor lámpánál. HSD_nél jóval észrevétlenebb ahogy ki-be kapcsol a benzinmotor
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
nagyúr
1996 óta van jogosítványom, tucatnyi saját autóm volt és a család autóival együtt elég mély merítésem van - és 99 lóerős Corolla E110-el meg a 75 lóerős Golf Mk.5-el bőven jártam külföldön is többedmagammal. Teljesen vállalhatóak voltak azok is, mondjuk nem álltam neki az M3-as BMW-ket lenyomni a német autópályán.
A 122 lóerős Corolla HB hybrid több, mint elég a szabályos közlekedésre nem csak Magyarországon, de bárhol...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
Kicsit olvasgattam a hozzászólásokat, de gondoltam a végső csüggedés előtt megkérdek egy apróságot tőletek.
Ha jól látom, ha egy talán 2018-as Auris ha gyárilag nem tud Android Auto-t, akkor soha nem is fog tudni nem?
Talán csak pár Corollára meg rav4-re érkeztek utólag Android Auto komoatibilissá tevő frissítések nem?
-
KTTech
veterán
-
hhgygy
senior tag
Lol, több mint egy év után lammer kérdés: B-ben nincs tempomat? Most voltunk a Mecsekben és jött a meglepi 😎
[ Szerkesztve ]
Dell Latitude 5590 i7 8650u 16GB 512 GB NVMe SSD; POCO F3
-
No.01
őstag
Irtam, h nem szaguldozom es azt is, h nem megoldhatatlan csak vannak szituaciok amikro kevesbbe komfortos. P2-t hasznaltunk eleg sokaig es utanna a P3 sem tunt elorelepesnek akkora mertekben, mint gondoltuk. Abszolute vallalhato volt csak voltak hatarai.
Ettol fuggetlenul elfogagom, h ha v.kinek nem eri meg a + 0.5-1l fogyasztas a nagyobb teljesitmenyhez. En szemely szerint szeretem ha van tartalek. Nem vagyunk egyformak, ennyi -
Paxker315
addikt
Ja, ezt szeretem nagyon a Jettámban. Elkrúzolgatsz 85-90-el főúton, csendben, közben a pillanatnyi fogyasztásmérő nagyonmax megnyalja a 4.5-öt alulról. Ha meg hülyegyerekeskedni támad kedved, ott a 180Le&400Nm, igaz, akkor már nem kis étvágyú, 150 felett meg már megjön a sistergés is, de van tarcsi Legmagasabb fogyasztásom eddig 5.2 volt BC szerint, de az elég.. "irracionális" / "hülye..." használatnál . Normális lábbal ezt sem tudom 5 liter felé vinni
Azé a HSD szerintem "kimíveltebb" a kettestádénál. Mindkettőnek megvan az erőssége-korláta, jó rendszerek, ha valaki elégedetlen, az pont nem a habitusának megfelelően választott
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
No.01
őstag
Mi ritkan palyazunk,,, ha viszont igen akkor minimum a napi ~260km, de van h 1300-at mutat a szamlalo.
Szerencsere az esetek 98%-ban varosban vagy orszaguton, kertek alatt toljuk. Ott mostansag meg klimaval is megoldhato az 5 koruli atlag.
Palyan mar mas a helyzet ott 6-al kezdodik, de volt egy sietosebb utam Regensburgba ott sajna mar 7-el kezdodott. Nem oda valo es nem is ott hasznaljuk, de ha kell mukodik.
Viszont sajnos vagy sem, de a 184LE (nek mondott) teljesitmeny ide vagy oda ebben a Corollaban nekem az elmult 1 evben meg egyszer sem gurult el a gyogyszerem. Bar ez lehet mar a korral jar (csak nem 39) -
őstag
Nekem a 2,5 hibrid a rav4-ben kb 6 litert eszik. Városban azért mert elég izgága vagyok, nem szeretek tötymörögni. Pályán viszont kifejezetten nem szeretek gyorsan menni (valamiért soha nem szerettem), 115-ös tempomattal én elvagyok (bár sűrűbb forgalomban én minden csodát kikapcsolok távolságtartós tempomattól a sávtartóig, de hosszú nyugis, unalmas úton ezek jó plusz biztosítások).Volt most sűrűn egymás után vagy 4 db 170 kilométeres utam Bp-Balaton M7. Minél nagyobb a dugó annál kevesebb a fogyi (5,4 pénteken). Közepes forgalomban volt 6,5 a legtöbb de azt éreztem is hogy valahogy belenyúltam a forgalomba mindig hegynek felfelé kellett megelőzni a nálam is lassabb klubot (90-100...) 130-140-el hogy ne tartsak fel senkit penetránsan.
Erőben kevesebb érzésre mint az 1.4 allgrip scross automata (még 140 lovas), mondjuk gyorsabb a reakcióideje.
-
KTTech
veterán
válasz hhgygy #14875 üzenetére
Ez többek közt a B mód egyik hátránya... a másik meg hogy az hibrid akkut inkább meríti, mint tölti (ugyan a regen 100%-on megy, de azt az energiát fel is használja az ICE hajtására az MG1-en keresztül, és még az akkuhoz is hozzányúl, ha úgy érzi). Az előnye, hogy lesz "motorfék" azaz annak emulációja, így nem melegszik el az üzemi fék lejtőn.
[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
csubuka
addikt
válasz OCTAMD #14871 üzenetére
Értem sajnos. Így semmire se jó a relatív nagy kijelzője, mert még csak nem is navis... Sebaj ez van, amúgy relatív igényesen összerakott autó..
FLx: Ejj, no de túléljük, csak hasonló korú Kia-k, Suzukik fejlettebbek ezem tekintetben pl
Gombinyó: Köszönöm, szétnézek mi van a piacon..
-
gaborn1
tag
Látom Camry és Rav4 júli 1-től megint drágult.
Camry már céges kedvezménnyel is brutto 17m lenne, mi meg brutto 12,8-ért kaptuk.
Még a végén pár év és úgy lesz, mint a Skoda meg a Vw, hiába volt az előbbi a Vw alápozícionálva, pár év alatt utolérte árban.
Mondjuk nem lenne baj Toyota árán Lexust kapni. -
nagyúr
válasz gaborn1 #14889 üzenetére
A forint árfolyam csúnyán zuhan, az autókereskedők pedig előre gondolkoznak, mert nem tudnak napi árfolyamon számolni. Hozzá kell tenni, hogy pár év, és especiel pont a Camry kategória (relatíve) olcsóbb lehet.
A Camry japánban készül, és a 2019-ig 10%-os EU-Japán vámtarifa fokozatosan 0%-os lesz 2032-ig a jelenleg érvényes kétoldalú szerződések alapján (most 8% körüli, ha jól tudom, jövőre 7.2% lesz). Egyébként ezért (sem) értettem, hogy a Toyota hogy hozza ilyen (relatíve) olcsóra ki a Camry-t, úgy, hogy extra vámteher is volt rajta a Törökországban készült Corolla szedánhoz képest...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
No.01
őstag
Kis segitseg, h mas is tapasztalt-e hasonlot mert a jelenseg nekem kisse furi:
Normal allas (se nem Sport se nem ECO) a kinti homerseklet igen magas volt igy a szokott 8 fokkal alacsonyabbra (27) lottem be a klimat AUTO uzemmodban. (elotte volt 2 perc szelloztetes nyitott tetovel es ablakokkal)
Ennek ellenere nem kezdett el bikan mukodni meg 5 perc utan sem. Most eloszor kiprobaltam a FAST opciot (ez egyebkent mire is szolgalna a gyakorlatban?)
Semmi sem valtozott tovabbi 5 perc varakozas utan (ventillator fokozat 3 vagy 4 csikon volt)Az egyetlen dolog amire gondolni tudok az a "megszokottnal" magasabb beallitott homerseklet es a klima kombinacioja... bar szerintem ennek nem kellene, h barmifele gondot okozzon ugy, h a kulso homerseklet 35 fok volt.
Ti mit gondoltok?
-
őstag
Milyen moci/autó (gondolom hibrid)? Én a 8 fokot otthoni klímával tartom, tapasztalat alapján semelyik autómban nem vált be a túl magas hőmérséklet beállítás nyáron (tehát 26 vagy több). A rav4-ben most 24-et állítok ha durva meleg van, különben 22-öt és nem éreztem eddig ilyen problémát.
-
őstag
Hát tippem az lenne hogy 26 felett nem kapcsol be... Nekem hosszú évek alatt összes autónál az esett le hogy magasra állítva semmit nem ér a klíma... Szerintem 24-nél sem csinál olyan hideget mint a lakásban a 26-ra állított klíma, egyszerűen sok az üveg nem bírja.
De biztos lesz nálam hozzáértőbb ebben a témában.