-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
Megtekintettem a "csoda" és szétüthetetlennek titulált Yaris 1.0 VVT (1KR-FE motor)-t. Háát na... hagyom, ebből sem lesz it Dániában 3 millió alatt semmi élhető, azalatt kár megnézni. Úgyis elátkozott ez a motor, haogy itt olvasom és 2012-es példány is az érzésre.
Van a szervíztörténetében egy jó 45 ezres hézag (meg 2db 25000-es). Olajat tuti cseréltek azalatt, mert különben bemondta volna az unalmast, de gondolom a hátsókertben magának oldotta meg a tulaj. És semmi máshoz nem nyúlt.
Ámde van egy érdekes "mellékhangja" a motornak, ami emelkedik a gázpedálra lépéssel és, olyan 2500-3000 körültől jelenik meg és erősödik igazán. Se hidegen, se melegen, alapjáraton se lenyomott kuplunggal, se üresben felengedettel nincs hangja (semmi különbség a két normál hang között, szóval se nyelestengely, se kinyomócsapágy-hiba nincs). Gondolom friss indítás után is kéne legyen hang, ha lánc-baja lenne amúgy. Olvastam olyat, hogy ez ilyen Vagy kipufogó leömlőnél tömítés. Elég rohadt volt a katalizátor, szóval lehet... de hanyagolom inkább ezt.
A generátor ékszíj jó állapotban volt, semmi rojtosodás, szóval gondolom nem a feszítők adják a hangot, mert az a szíjat is megviselné?
Amúgy nem rohad, csak a hátsó fékdobok nagyon csúnyák, meg a kipufogócső, kivéve a hátsó dob, mert az új.
Hagyom inkább, mert itt nagyon drága tud lenni egy olyan hiba ami kissé kutatást igényel... pluszban nem az ajánlott motorok között van ez, ahogy látom.
-
Senhi
aktív tag
válasz KubanitoS #15308 üzenetére
Több ilyen kereskedő is van hahu-n, akik nagy mennyiségben árulnak új kocsikat 30-40% felárral... gondolom ha van olyan akinek azonnal kell a kocsi és még balek is, akkor tessék, itt van, lehet vinni. Ugyanez a cég honda crv-ket árul 20 misi körül, miközben szalonban 5-tel kevesebb és nem is kell rá sokat várni (legalábbis nyáron 1-2 hónap volt még). MAH a másik ilyen bicskanyitogató cég, használt teslák/lexusok 5-8 millió forinttal drágábban.
Annak örüljünk még, hogy a márkakereskedések nem csinálják ezt. Usa fórumokon állandóan ezt látni, hogy 10k usd-t elkérnek pluszba egy rav4-ért msrp felett, de jövőhétre a tied. Ha nem kell akkor 1-2 év múlva megkapod az eredeti áron. -
No.01
őstag
Koszi mindkettotoknek.
A Toyota oldalat csekkoltam de ott csak annyit lattam, h a vezeo ulese allithato elektromosan magassagaban is. Azert hozzatennem, h azt nem latom magam elott, h az anyosulesbol kisporolnak az magassag allitas opciot.
...viszont ha ez vsak az Exe-hez van akkor felejtos. A krom kilincset volt cserencsem eloben latni. Szvsz ultra gaz es nem csak 2022-ben hanem par evre visszamenoleg is.
A GR valtozatra lehet ramozdulunk igy, h bejelentettek, de azert vannak meg kerdesek boven. -
őstag
Én is úgy tudom hogy anyós ülés állítás csak elektromos utasülés állításnál van. Én a (mű)bőrrel voltam úgy mint te a kilinccsel. Kifejezetten nem vonzott mint feláras tétel. JBL kellett volna de csak azért vonakodtam feljebb lépni így lett comfor style plus (és nincs utasülés állítás).
-
Drizzt
nagyúr
válasz Tom1939 #15299 üzenetére
Én ma voltam kerékcserén. Közben néztem a verdákat, láttam a Corolla jelenlegi modelljét, de azt hittem rosszul látok. Nem is hibrid volt, nem is executive és 12M körül volt az ára. A jövő évi modellek is megint feljebb mentek jó átlag 500K-1M-mel. Azt hiszem a közeljövőben nem lesz autócsere.
A listán nézem, a hibrid comfort tech sedan 12.5M. Nem a jövő évi, hanem a mostani modell. Basszus, 7.5-be került 2019 közepén ugyanez(, oké, pici alkuval, listaáron picit 8M felett volt).I am having fun staying poor.
-
nagyúr
válasz Drizzt #15317 üzenetére
Nem tudom miért vagy meglepve, mindenki hú meg ha azon, hogy a tojástól kezdve a cukron át a TV-k áráig minden emelkedik kitartóan. Az autóknál miért lenne más a helyzet?
Egyszerűen ilyen magas a valódi (és nem a politikusok által mantrázott) infláció...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Drizzt
nagyúr
Mert az idei modellrol van szo, aminek eddig nem ment kulonosebben az ara, most meg hirtelen majdnem a jovo eviere toltak ra. Egyaltalan ez igy kinek megfelelo deal? Miert venne valaki par szazalekkal olcsobban a jelentosen gyengebb technikat?
I am having fun staying poor.
-
ncc1701
veterán
Előre megyünk, ugyebár. 2010 óta 50% felett gyengült a fingtallér, míg a környező országok valutái max 10-15%-ot, de a cseh korona még erősödni is tudott.
Erre jön rá a világrekorder áfa, plusz az autóknál a magas kereslet okozta, mindenféle hiány okozta árfelhajtó tényező.[ Szerkesztve ]
-
Paxker315
addikt
válasz ncc1701 #15318 üzenetére
plusz faktor: apróságok, mint holttérfigyelő, hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető, vészfékasszisztens, sávtartó asszisztens, távolságtartó tempomat, esőérzékelős ablaktörlő, automata fényszóró, egyéb kacatok meg tudják ám dobni az árakat. Márpedig a század első évtizedének végén ezeket kompakt kategóriában nem láttad
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
No.01
őstag
válasz ncc1701 #15333 üzenetére
Bocs, h nem tettem OFF-ba illetve nem tettem smiley-t sem pedig nem szemelyeskedesnek szantam.
Nekem ez kicsit olyan, mint, h 20M-ert lehet vennei jobban felszerelt A4-et vagy fapados A6-t is (meg talan) az osszeg nyilavn ugyanaz, de a vegeredmeny azert megiscsak mas lesz. En szemely szerint ezert nem kultivalom a kizarolag ar alapu osszehasonlitasokat. De ez nyilavn csak en vagyok.
-
KubanitoS
veterán
Nem csak te vagy ilyen, az ár alapú összehasonlításnak az égvilágon semmi, de semmi értelme sincs, különösen autóknál. Ennyi erővel veszek 1 millióért egy leselejtezett Ikarus buszt, mert abba több férőhely van, mint a RAV4-ben és nem 15 millió. Hagyjuk már!
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
Upo
addikt
válasz aszamóca #15326 üzenetére
A corolla cross már 5. generációs hibrid rendszerrel van, az összes többi most árult hibrid még max. 4. generációval.
Az 5. gen-ben jelentősen fejlesztettek a benzinmotorokon is, persze még vékonyabb olajakkal. De a nagyobb változás a hibrid hajtásban történt. Erősebb, hatékonyabb villanymotorok, a hajtóműben áttervezték pl. az olaj disztribuciót a kisebb súrlódási veszteség elérésére. A Power Control Unit áttervezésre került, az összkerekeseknél már nincs külön Unit a hátsó motornak, hanem egyben van az egész. A hátsó motort feltolták ~42 lovasra a régebbi 8-tizenpár-ról. Az akku nagyobb kapacitású de kisebb méretű és könnyebb (18 kilóval a Corolla szériánál), a hátsó ülés mögül átkerült az ülés alá.
Az új PCU-val áthangolták a gyorsítási érzést is, az egyenletes gyorsításról átálltak jobb "G élményt" adó gyorsításra, alacsonyabb benzinmotor fordulattal és kisebb motor és hajtómű zajjal (nyilván ezért kellettek az erősebb, nyomatékosabb villanymotorok és a nagyobb akku is).
Sajnos részletes infót, szétszedős videót, írást nem találtam, ezeket az infókat toyotás irásokból, info előadásokból szedtem össze. De szívesen látnék egy (több) Weber Auto-s videót az új rendszerről.
Az újdonságok meg mindig kicsit drágábbak. Én ha pufiautót szeretnék (amúgy nem), akkor a rav-ot és a corolla cross-t is kipróbálnám, nem biztos hogy nem az újabb rendszer tetszene jobban.
De elvileg sima corollában és a prius 5-ben is lesz 5gen hibrid, úgy hogy van remény azoknak is akik rendes autót vennének.Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
-
No.01
őstag
WoW, ez jo kis info aradat
Az uj altalabban jobb vagy legalabbis tovabb csiszolt. A problema altalaban abbol adodik, h ezaltal osszetettebb is szoval ha v.mi felresikerult azt nemhogy kijavitani, de megfejteni is nehezebb.
Ennek ellenere en nagyonis hiszek a fejlodesben. Viszont a Corolla Cross semmilyen szinten nem alternativa (szamunkra legalabbis) a kombi Corollanak. Kar erte, kivalo ugynok volt -
KubanitoS
veterán
Elfogadom, így is lehet nézni. Na meg úgy is, hogy a két autónak köze nincs egymáshoz. Az egyik méretben kisebb, kisebb motorral, egy kisebb kategóriában és mégis az a drágább. Ebben szerintem az égvilágon semmi logika nincs.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
KubanitoS
veterán
Megjött nekem is a Rav4, ma néztük meg. Meglepően magas autó, az asszonynak kicsit túl magas is, mindenképpen szükséges lesz oldalfellépők beszerzése. Mikor mondtam az értékesítőnek, az megnézte a gépben, majd közölte, hogy 480 ezer forint (első döbbenet) és nem tudja mikor jön meg, több hónap is lehet (második döbbenet). Én megértek sok mindent, nem tartom magam fillérbaszónak sem, de fél milliót kiadni két darab vasdarabért azért kicsit kiverte a biztosítékot. Elkezdtem nézelődni a neten, gyakorlatilag egy helyet találtam:
https://www.deviltuning.hu/?oldal=2&kat=263&termek=86245
Nektek mi a véleményetek a fenti linken található termékről? Lenne javaslat jobb megoldásra?
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
őstag
válasz KubanitoS #15341 üzenetére
Egyetértek hogy jó magas, az scrossnál jóval magasabb. Én ezektől a fellépőktől alapvetően azért félnék mert növelik az autó szélességét is (és a rav4 jó széles is, átszokásban inkább a szélesség "üt" mint a hosszúság pedig az is plusz 30 centi). Milyen gépből is ülsz át rav4-be?
-
aszamóca
aktív tag
válasz KubanitoS #15341 üzenetére
Előnye, hogy véd a sár, kőfelverődés ellen. Hátránya, hogy kilépésnél nagyot kell lépned, és akkor is sáros lesz a lábszárad, főleg latyakos időben.
Ha ezt drágállod, mit mondasz a 4 kis 0,5-ös, préselt küszöbvédő alulemezre 110ért?Nem, nem hangfalnak hívják, gyűjtőnéven hangsugárzónak. A hangfal egy valamekkora tetszőleges geometriájú lapba épített hangszóró.
-
KubanitoS
veterán
Nem lóg ki oldalt, a kocsi szélességét nem lépheti át. Nem az a kérdés, hogy kell-e, hanem hogy a linkelt cég ajánlott lehet-e.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
bajnokpityu
félisten
jól tudom, h abban már csak egyben lehet cserélni a hybrid akkut?
egyébként annyira hamar megszokható a 4. gen bégetése, hogy én pl valszeg jobban örültem volna, ha minimum kérhető a régi váltási módszer, tehát nem próbálja meg jobban imitálni a fokozatokat. cserébe még jobban gyorsul.egyébként a gen 3 és a gen 4 között brutál nagy a difi, nemtom, h az 5 mennyivel jobb. már elképzelésem sincs, hova lehet fejlődni. corolla TS, alias suzuki swace nálunk 3.7 3.9...
a gen3 és 4 között fogyiban is, bégetésben is nagy a difi rav4 esetén.eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
OCTAMD
őstag
válasz bajnokpityu #15347 üzenetére
Gen3 Gen4 között nagy fogyi különbség nem hiszem
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
OCTAMD
őstag
Igazából hatalmas különbség nem hiszem,hogy lenne eleve a 3.gen 136LE a 4es talán 122LE,de én most cseréltem akkupakkot 391000kmnél az Auris 2010esbe és hát a fogyi rendesen lejebb ment,pedig ez a pakk is 175000kmes 2017es Aurisból van,nem új
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
Új hozzászólás Aktív témák
- Trollok komolyan
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Politika
- Automata kávégépek
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Gitáros topic
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Vallás
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- További aktív témák...