Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BeZol

    őstag

    Napi 5,5-5,5km-es munkábajárásra + egyben családi autónak (jön a baba nyár végén) egy hybrid auris kombi megfelelő lehet?

    Jelenleg 8,3l/100km-es a fogyasztása ezen a szakaszon az egyéb márkájú diesel autómnak (0foknál 9,3, -10foknál 10,3), azt viszont hosszú távon kinyírná ez a rövidtávozás + a család bűvülése miatt ez a kocsi eleve kiesne, ezért kell vmi más.

    3-5m, nagyon max 6m Ft közötti összegben gondolkoztam, ill. még nem tudtam eldönteni, hogy turbós benzines csodát v. szívó benzinest érdemes-e egyátalán, mert aminek van is kicsit ereje, azok már 9+ litereket esznek, ill. ha már hybrid, ezeknél milyen költségekkel kell számolni, ha egy 100-200ezer km-es darabot vesz az ember (mert pl. valótlanul volt árulva és a valós km ennyi).

    Ha már volt ilyesmire válasz csak nem találtam meg, az is jó, ha belinkelitek. Köszönöm!

  • BeZol

    őstag

    (#8655) zoltan.bagi + (#8656) Dluinet :
    Köszi, akkor meglesem a prius és prius+-okat :)

    Esetleg még annyi, hogy nekem úgy rémlik, hogy a priusokat régen nagyon lopkodták, van vmi jó védelmi módszer a tolvajok ellen? Mostani autómon pl. váltózár van, korábban kormányzáraztam is.

    [ Szerkesztve ]

  • BeZol

    őstag

    válasz KTTech #8675 üzenetére

    És ha plug-in, melyik márkának megbízható még a hibrid technológiája? Én eléggé parázok attól, hogy a nyakamba vegyem az elektromos + a benzines/diesel autók nyűgjeit.
    Tisztán elektromosak még túl drágák a megfelelő hatótávval és mérettel, olcsóbb phev-nek meg csak az outlander és a v60 jut hirtelen eszembe, de h ezek mennyire megbízhatóak, hát nem tudom. A toyota azért már letett vmit az asztalra, de ha azt mondjátok rendben van xy típus, megyek meglesem azt is egyik nap :)

  • BeZol

    őstag

    válasz Gergőke88 #8716 üzenetére

    Gratula hozzá :)

    (#8654) BeZol:
    Írtátok, h Prius v. Prius+ lehet a tuti, auris kombi meg túl szűkös.
    Hétvégén becsücsültem mindháromba.
    A Priusban tényleg kényelmesen elférni, de a csomagtartó méretét botrányosnak érzem, aminek a fő oka a csomagtartó / hátsó szélvédő kialakítása. Egyszerűen felfele terjeszkedni nem igazán lehet, ami pedig tutira marad hely, hát az így látványra toyota yaris szint... A yaris csomagtartója elfektetve adja ki kb. a Priusét, és marad egy pici hely felfele terjeszkedni közvetlenül a hátsó ülések tövénél. Közben megnéztem, 279 liter a yaris, 410 a 3as Prius, hááát élőben ekkora kocsihoz méltatlannak tűnt, úgyhogy nálam ki is esett.

    Utána beültem a Prius+-ba. Na ebben már van hely dögivel, ez már tényleg családi, főleg kiszedve a +2 ülést hátulról még brutál csomagtartó is lesz, DE egy ekkora kocsi 2+1 főre túlzás, de még 2+2-re is lehet h az. 2+3-nál már igen, kéne, de akkor már jár ilyenre nagycsaládos kedvezmény újkorában :DDD Szóval túl nagynak éreztem/éreztük.

    Ezután ültünk be az auris kombiba (hybrid), és igen, szűkösebb belül, közelebb vagyunk egymáshoz, de autósabb kívül/belül a formája (feleségem véleménye, nekem tök8), a csomagtartója pedig mélyebb és magasabb (530 liter), mint a priusban. A Priusban a padló és az elhúzható roló közti magasság kb. alkarcsont hosszú volt, az aurisban alkar+könyök+teljes kézfej ökölben magasságú volt, és ezután van az, hogy itt lehet felfele építkezni (még kb. 50%-ot), a Priusban pedig 3szöges verzióban vhogy. Hátulra beülve itt is elfértem magam mögött (185cm vagyok), viszont fejtérnek 4 ujjnyi maradt, ami nem lenne probléma, ha nem kanyarodna az oldalsó ablaknál ilyen közel a tető íve, így sztem egy bukkanósabb úton ha a plafonba nem is, de az oldalsó plafonrészbe esélyes h beverem a fejem, DE én úgysem ülök hátul ;] , első gyereknek pedig alsó hangon 13 évig nem okozhat problémát, HA egyáltalán magas lesz, viszont a kocsi úgysem maradna annyi ideig.

    Szóval per pillanat az Auris kombi áll nyerésre, de ha nagyobb darabok lennénk, akkor szűkös lenne, az fix. A sima Prius kiesne a csomagtartó miatt (prius 4-et még nem néztem), így maradna a Prius+ (amit 31 évesként korainak érzek :DDD ).

    Jövő hétvégén vagy vmikor utána még adok esélyt a Hyundai Ioniq-nak. 443 literes csomagtartó, kérdés milyen a gyakorlatban, ill. mekkora hely van elől/hátul.
    Tudom, hogy az nem olyan hatékony hibrid, kb. +0,4litert eszik minden esetben (viszont olcsóbb autó újonnan ha jól tudom), DE létezik olyan bőrüléses verzió, amiben van ülésszellőztetés, nekem pedig ez az aktuális perverzióm :DDD
    Nem tudom, hogy mennyire megbízható a hibrid-technikája, esetleg off hozzászólásként írhatna valaki róla, ha van vele tapasztalata.
    Esetleg Kia Niro Hybridet is megleshetném, de kevésbé tetszik.

    Aztán persze ha túl akarok nyújtózni, akkor corolla hybrid kombi 7,2-ért, de 0km-es kocsit majd nagycsaládos kedvezménnyel tervezek, nem most, mert 6 év múlva úgyis 0km-es kocsi lesz véve.

  • BeZol

    őstag

    válasz hhenry #8719 üzenetére

    Lesz itt még a közeljövőben szobaátalakítás, meg szüleimnek van egyterűje, és azért előfordul, hogy szükség van arra a kocsira. A p3-nál nem érzem, hogy egy-egy spéci szállításra alkalmasabb lenne, mint az auris kombi. A nagyobb beltér pedig egyelőre nem szükséges.

  • BeZol

    őstag

    válasz makszi #8730 üzenetére

    Grat a kocsihoz.

    Gumival kapcsolatosan azt nézd meg, hogy defekttűrő v. merevített oldalfalú vagy bármi egyéb ilyen okosságot tud-e, mert nekem gyárilag a más márkájú kocsimra ilyen "csodagumi" volt, amivel 30-70km/h-val közlekedhetsz tovább 0bar nyomással defekt esetén, viszont merev volt, nem kezelte jól az úthibákat, nagyobb sebességgel kanyarban pedig a sok kis apró úthiba miatt elpattogott szépen lassan az ívről az autó. Néztem gumitesztet (minden évben van téli és nyárira is, keress rá a cikkekhez és a megfelelő gumiméretre ami jó a kocsidra), aszerint választottam másikat, és woala, tökéletes lett sima normál gumival az autó komfortja, cserébe ha defekt van, jöhet a trailer :DDD

    (#8728) hhenry
    2-4 hetente megyünk rokonlátogatóba, 150km az egyik, 200km a másik oda-vissza, így elektromos, főleg autópálya 130cal télen már karcsú, DE ezt még le is nyelném, ha családi házban élnék, egyelőre viszont nem ez a helyzet, nyilvános töltőket meg nem fogok vadászni a szabadidőmben, főleg ha fizetősek is lesznek.

    (#8724) No.01
    Köszönöm az élménybeszámolót!
    Ha szép idő lesz hétvégén, felrakom a nyári felniket, kitakarítom a kocsim, aztán megy fel használtautóra. Ha elkelt (ami biztos nem egyhamar lesz), akkor jöhet nálunk is szóba az új/használt kocsi, bár 2-3 hónapon belül tényleg égető probléma lesz már.
    Én még nem vezettem egyik típust sem, de a mostani 270 lóerős kabriómhoz képest mindegyik óriási visszalépés lesz. Engem a húgom 115 lóerőre chipelt diesel yarisa is kiéget, pedig megy mint a rakéta :U , úgyhogy csak legyen kényelmes, legyen benne számunkra megfelelő hely és vigyen el A-ból B-be.

  • BeZol

    őstag

    válasz makszi #8735 üzenetére

    2012-ben mi is itt vettük húgomnak a Yaris-t. Még nem volt meg a jogsija (kiderült h kamu oktatóhoz járt, akinek 1 éve elvették az engedélyét, de feketén praktizált, és csak tologatta a vizsgaidőpontokat hetekig, aztán kiderült a turpisság, húgom pedig kezdhette a 0-ról a vezetést egy "rendes" oktatónál, mert ez a több hónapnyi vezetés nem volt "hivatalos"), de engedtük neki átcsorogni az átadóból egyenesen azt a max 20métert, hogy tankoljon :))

    Szép kocsi, imádom az új Corolla formáját :R

  • BeZol

    őstag

    válasz mala_X #12311 üzenetére

    Én feleségemnek keresek új Toyotát, csütörtökön hívtam fel az ország szinte összes máskakereskedését.
    Csak hibridek után, és csak minimum comfort-style-tech felszereltséggel kerestem.

    2 helyen mondtak Yarist selection style felszereltséggel, ami élénkvörös+fekete a teteje okt. végére. Lehet ugyanazt nézték. (7.4misi + télikerékszett)
    1 helyen volt Corolla hatchback (2 gyöngyházfehér és 1 hamuszürke talán), ezek már kvázi azonnal vihetőek, de amint a 3közül 1et elvisznek, akkor már nem jó, mert 2 marad gondolom demo autónak. (árat nem tudok, mert nem volt fókuszban annyira)
    Yaris Cross-ra 1db-ot találtunk, executive felszereltség és szintén élénkvörös fekete tetővel, ezt december végére mondták. (9.4misi + télikerékszett)
    Corolla Sedan-ra pedig több helyen volt decemberi érkezésű, az 9.1misi.
    A többi típus nem érdekelt (corolla kombi sem), így azokról nincs infóm.

    Aki pedig egyedileg rendelne, az április-májussal számolhat.

    ##############################################

    Voltam hyundai és kia szalonban is, manuális váltós kocsik 3+ hónap, automata váltósak április-májusnál előbb nem, viszont mikor az egyik nagyobb kia kereskedéssel beszéltem, a ceed 5ajtósból van készleten több is minimum gold felszereltséggel (=kb mint toyota legalább comfort-style-tech), viszont csak manuális váltós és mivel az 1literes motor nem érdekelt, az 1.5-ös 160 lóerősről volt szó, és több db is van.
    Ismerősnek Ford kereskedésben értékesítő a bnője, elvileg tud extrémebb kedvezményt adni, úgyhogy most Ford-okat konfigurálgatok aztán majd a kész linkek alapján kapok árakat h ez mégis mit takar, de városban rohangálunk, ezért hibridet lenne érdemes venni, az meg kb csak toyota, ill. nemrég fedeztem fel a clio e-tech-et, ami elvileg 140 lóerős de nemtom, anno volt 1 renault autónk újonnan és 1 évesen eladtuk mert egyáltalán nem vált be (scenic 2005ből).

    ##############################################

    Szóval siralmas a helyzet, és számomra ezek A-ból B-re közlekedő-edények, nem valami spéci sportkocsik amire hajlandó is lennék várni 6 hónapot, úgyhogy ez szánalmas ami megy.
    Az egyetlen pozitívum talán, h bizonyos típusok esetén (pl. kia xceed) ha rendel az ember, akkor abból már a facelifteset kapja (amit még nem is tudni hogyan néz ki).
    Én holnap sztem elmegyek 2 nagyobb használt hibrid-autó kereskedésbe és felmérem a használtpiacot (és akkor lexus is képbe jöhet).

  • BeZol

    őstag

    válasz mala_X #12315 üzenetére

    Reálszisztémánál, gondolom vki visszamondta. Bármelyik pillanatban lecsaphatják, de 9,4-ért too much egy emelt yarisért.
    Mi még gondolkodunk mi legyen.

  • BeZol

    őstag

    válasz KubanitoS #12320 üzenetére

    Na dél-délnyugat-délkelet és kelet-MO.-ot pont nem hívogattam már, mert azért belefáradtam így is, viszont köszi, holnap hívom őket :)

  • BeZol

    őstag

    válasz mala_X #12328 üzenetére

    Jön majd vmikor Corolla Cross is, ha ráérős.

    KubanitoS:
    igen, valóban van nekik egy fehér hybrid yaris comfort-style-tech, csak nem 6,6misi (az a flotta és mindenféle-kedvezményes), hanem 7,1misi + üzembehelyezési ktg.-ek + ajándék téli kerékszett.
    Ilyen szempontból jobb deal lenne az október végi selection style élénkvörös fekete tetővel, mert az 7,3 ill. 7,4misi (+ kerékszett ajándék), viszont így h élőben forgalomban láttam, inkább a fehér, úgyhogy adatok elküldve, várom a díjbekérőjüket az előlegre :U
    És köszi még1xer, hogy szóltál! :R

  • BeZol

    őstag

    válasz No.01 #12338 üzenetére

    Privátban dobsz nekem egy ilyen hangszigetelős-műhely-elérhetőséget?
    Húgomnak van 2012-es Yaris-a, néha vezettem és mikor az apple watch 3 megjelent szokásomhoz híven a karóráról próbáltam telefonálni másokkal, de talán max 90-es tempóig értettem mit mond a másik, felette esélytelen volt :(
    Új Yaris meg ha szintén ilyen (sosem mentünk vele :U ), akkor orvosolnám ezt a hiányosságát ;]

  • BeZol

    őstag

    válasz KubanitoS #12346 üzenetére

    Nem, azt az élénkvörös+fekete tetőösszeállítást elvetettük teljesen, mert nagyon beleolvad a forgalomba (ami engem is meglepett), továbbá ugye az még csak okt. végi ígéret (ki tudja mi a valós átadás a végén, talán november vége), ez a békéscsabai comfort-style-tech hibrid yaris pedig sima fehér, úgyhogy maga az ár nem annyira kedvező, jobban megérné a selection style-os okt. végi darab, de a szín miatt inkább a békéscsabai, meg mert jövő hétre már le is lesz papirozva (és most telefonon azt mondták 2db is van, egyik szalonautó, másik nincs kiállítva, feleségem pedig covid-parás, direkt nem mondtam h szalonautó lenne amibe ki-beszálldogáltak, de most így megúszta, van ami még "érintetlen" :D

  • BeZol

    őstag

    válasz KubanitoS #12351 üzenetére

    Én eleve comfort-style-tech-es hybrid yarist kerestem feleségemnek, mert nagyobb felszereltség nem kell, a hibrid pedig kb. 85ezer km után behozza a felárát.
    Amúgy szalonban csücsültünk élénkvörös + fekete tetős Yarisban, és nagyon tetszett feleségemnek, viszont így h a forgalomban totál semmilyen, teljesen felejtőssé vált.

    Így is majd lehet tetetek a kocsira előre/hátra egy bazi nagy kék hátteres T-betűt :U, a lényeg viszont az, hogy a fehér szín teljesen jó, majd egyszer ha eladnánk, akkor is egyszerűbb lesz eladni, mint egy pirosas kocsit, amit kb. csak nők vennének meg.

    Viszont ezek szerint lehet van még 1 db ami eladó, vagy itt is úgy van h van 3db vmiből, amiből amint 1et megvesznek, a másik 2 már nem eladó.

  • BeZol

    őstag

    válasz galervin93 #12353 üzenetére

    Senhi szépen kifejtette helyettem is azt, ami számomra csak megérzés volt, mert sztem is szép (szalonban is meg a forgalomban is tiszta példányok voltak), de egyszerűen beleolvad a forgalomba és vmilyen szinten olyan mint egy "vakfolt".

    Cifu:
    fekete gyönyörű mikor tiszta, de folyton mosni kéne
    kék-em volt, ugyanaz mint a fekete
    piros van édesanyámnak, az teljesen oké mert világos az árnyalata, nem sötétebb
    türkiz yarisa van húgomnak, fényes nappal a nagy őzike oldalba verte fél éves korában, de ugye az is ilyen "sötétebb" árnyalatú, lehet az a baja
    Én a kék kocsim után meguntam a heti szintű kocsimosást, a mostani kocsim sötétszürkés, ami hasonlóan igénytelen szín mint az ezüstmetál, tehát alig látszódik rajta a kosz.
    Fehér kocsi van ismerősi körben, igazából nincs vele semmi bajom, meglátjuk milyen lesz a gyakorlatban :)

    Ha zárt garázsban parkolnának a kocsik, akkor biztos megint kék-et vennék :B :K, de amíg teremgarázsban álltam régen, ott is volt egy macska ami folyton az összes kocsit hosszában végigjárta a saras talpával + nyílt terepen meg szimplán hamar poros/koszos lett, úgyhogy meguntam, de tényleg.

  • BeZol

    őstag

    válasz Cifu #12447 üzenetére

    Köszönjük!

    Dluinet:
    Köszi!

    KubanitoS:
    hahaha :DDD
    értékesítőnek meséltem h csak azért jöttünk ide mert vki ph-fórumon szólt :))
    Esélyesen az lesz, mert visszafele Kecskemétnek jöttünk és nem Szolnoknak.
    A téli kerékszett okt. 12-re volt ígérve nekik, mai napig nem kapták meg, úgyhogy majd felküldik egyik BP-i Toyotába (M5 kivezetős van nekünk legközelebb), és onnan elhozhatjuk. Én 4évszakos gumi párti vagyok (évi 10ezreket ha megyünk), úgyhogy lehet nem lesz meg sokáig és 0km-esen el is lesznek adva.

    #######################################################

    Egyébként kellemes meglepetés a Yaris (próbautat sem tettünk vele eddig).

    Húgom anno újonnan vett 2012/05 havi Yarisához hasonlítva (executive 1.4diesel):
    - erre már nem mondom h 30perces kocsi, mert abban anno 30perc után MINDIG fájt a derekam, itt a 2óra15perces kocsikázás sem okozott problémát
    - autópálya 130-140-nél nincs már akkora szélzaj
    - a kormánya sem egy agyonszervózott érzéketlen, túlságosan könnyedén járó verzió, hanem teljesen korrektül ad visszajelzést, nincs az h annyira könnyen jár h túltekernéd a kormányt (régebbi Yaris emiatt országúton és autópályán sztem életveszélyes, főleg esős úton mikor megdob a víz és korrigálni kell vagy széllökéseknél, mert annyira lazán jár h túlkormányzod...)
    - 140-es sebesség waze szerint is 138-139, a kísérő autónkban 147km/h volt ugyanez... :DDD, úgyhogy elég pontos az km/h-órája, eközben 6,8l/100km a fogyasztás, ami sztem rendben van, anno 1.2-es Honda Jazz-em evett ennyit hasonló felhasználással autópályázva

    A hibridséget még "szokni" kell, sztem tök menő mikor nem jár a benzinmotorja és mégis haladunk.
    A lámpája estére is tökéletes (led lámpa).
    Nem egy rakéta, de sztem egész jól gyorsul 160ig, utána kezd el tényleg belassulni.
    A benzinmotor 3hengeressége tényleg Wartburg hang :DDD (egyelőre inkább retro feelingem van a hangjától, de amúgy nem vmi szép, olykor tolakodónak érzem, de ugye a cvt miatt is).
    Az apple carplay egy álom (igaz kábelen), főleg hogy tapizni is lehet a kijelzőt középen.
    A hifi teljesen korrektül szól baba-kompatibilis hangerőig legalábbis.
    Üléspozíció is teljesen jó közel 185cm-nek. Könyöklő is jó helyen van és elég széles.
    A jelenlegi nagy dög kocsinkhoz képest pedig kifejezetten tetszik, hogy hátranyúlva elérem a kislányom pocakját is jobb hátulra átnyúlva és tök jó kis családias a légkör emiatt h közelebb van mindenki egymáshoz, de mégis elférsz :B

    Majd a tempomatnak kell utánajárnom, mert az adaptív tempomat sztem túl messziről érzékeli/követi a másikat, ezen kéne állítani h közelebbről kövesse, vagy azt kéne h menjen sima tempomatként és ne figyelgesse radarral ki van előtte, szóval vagy-vagy, mert a mostani beállításokkal nekem nem jön be.
    A toltaókamera nem kanyaródó felfestési csíkjain is túlléphettek volna 8-9 év után... (de legalább jobb a kép amit ad).

    Összességében én nem vagyok egy Toyotás ember és tudtam h lesznek megkötések egy prémiummárkához képest (cserébe megbízhatóbb és olcsóbb fenntartani), mindezek ellenére így használat közben nagyon kellemes csalódás ért! Méghozzá meglepően nagy mértékben!

  • BeZol

    őstag

    Elmentem ma Kispestről az Alza-ba, oda-vissza átlagom 3,9l/100km lett :C
    Ugyanez ilyen dugózásban a másik kocsinkkal 9,5l/100km lenne legalább (esélyesen 10-10,5), úgyhogy lehet majd mindig kölcsönveszem feleségem kocsiját ha vmi apróságért el kell ugrani :B

  • BeZol

    őstag

    válasz BeZol #12446 üzenetére

    Kis update:
    2580km-nél járunk, ebből kb. 2200km BP-en belül.

    Alapvetően pár hónapja 4,8km-es távolságot megyek vele reggel, késő délután meg vissza.

    Télen ha ment a fűtés, 5,8-6,2l/100km-es fogyasztást kaptam, mert a fűtés miatt végig járatta a benzinmotort. Igazából ezt totál feleslegesen tette, mert egy 8 perces útról beszélünk tempomat 50nel..., és kb. 1-2perccel a cél előtt kezdett igazán meleg levegő jönni...
    Kikapcsoltam a fűtést, beraktam szimplán az ülésfűtést, igazából semmit sem változott a komfortérzetem, a fogyasztás pedig 3,8-4,2l/100km között alakult onnantól kezdve. Eléggé markáns különbség!

    Nagy ritkán volt hosszabb BP-en belüli szakasz is, tulajdonképpen 3,2-3,4l/100km-eket kaptam ezekre, de a nagy átlagom a sok rövidszakasz miatt folyamatosan 3,5-3,6l/100km-re jön ki.
    Ez számomra nevetségesen alacsony érték, úgyh fenntartásügyileg csillagos 5ös.

    Tempomat helyett inkább a sebességhatárolót használom, tehát berakom 50re és csak padlógáz esetén gyorsul 50 fölé, még 80%-ig nyomva is max 50nel haladok. Ez nekem sokkal jobban bejön városban mint a radaros tempomat.

    A vezetékes apple carplay továbbra is az agyamra megy, szinte minden alkalommal a kocsiban felejtem így a mobilomat és úgy kell utólag visszamásznom érte :W
    Továbbá be/kiszálláskor is elő kell venni a mobilt, kiszálláskor pedig még kulccsomókat is fogok mellette, szóval 12 év iphone használat után sikeresen megkarcoltam a mobilom kijelzőjét, pedig soha előtte nem sikerült összehoznom ilyesmit, itt meg a helyzet okozta kényszer eredménye ez lett... :(((

    Ami még nagyon zavar, hogy a küszöböknél, a tető bemélyedéseinél, a csomagtartó hajlatában (a nyitómechanikánál a csomagtató tetejénél) ÉS a üzemanyagbetöltő-résznél (ami kvázi egy külön üregben van) mindig áll a retek, extra odafigyelést igényelnek takarításnál a hülye tervezésük miatt (tető bemélyedésénél nem, de mivel hamarabb áll meg benne a mocsok, hamarabb érezni a késztetést a kocsimosásra).

    Tudom, hogy kritikus vagyok, de sztem eléggé papír az autó, az ajtóknak alig van súlya, sztem vékonyak is, kerékjáratok felől pedig még egy kavicsot is bazi hangosan hallani, amikor pedig pocsoján hajtok át, hangügyileg olyan mintha bőrig áznék éppen, annyira közvetlen.
    Futómű sem az az utazóhajós témakör, egyre inkább hangoskának érzem rossz úton haladva (városon belül), és mivel gondolom a futómű is ilyen egyszerűbb fajta, kicsit tempósan haladva a gagyibb utakon pl. kanyar közben hát így elpattog+elbilleg kategória + kellettlen hangok ugye bejönnek. Ezt is csak azért írom, mert vannak szakaszok ahol 50nel közlekedve is érezni ezt. (pl. itt ezen a szakaszon már a balra-kanyar előtt + a kanyarban is).

    A negatív fenti vélemények ellenére ez egy nagyon-nagyon jó kiskocsi, én nagyon megszerettem (pedig alapvetően a feleségemé, de ha neki épp nem kell inkább nem robogózom ;] ). Nem tudom, hogy hol jár a konkurencia, főleg h létezik-e hybrid kisautójuk, de amíg nem lesz értelmes árú és használhatóságú (+ kényelmesen tölthető, megalkuvások nélküli) elektromos városi kisautó a piacon, addig én úgy érzem ennél jobb vétel nem létezik (új autók között) városi használatra (kisautónak).

    Mondhatni az autó összes hibája szinte csak az (számomra), amiket fentebb leírtam, minden más szinte tökéletesen megfelel és jó benne :) (és ahogy korábban írtam, sokkal többet adott, mint amire számítottam).

  • BeZol

    őstag

    válasz gorgo #14229 üzenetére

    Nekem is volt h 5,9l/100km-t evett a közel 2tonnás 535D Gran Turismom országúton, városi rövidtávon ahol most a Yaris 3,8-4,2l/100km volt télen, az a bömösnek 10,5-12l/100km-en alakult attól függően, mennyire voltunk 0 fok alatt. :N

    Tom1939:
    akkor ez csak megerősíti az scross tesztkocsikázásomat nagyon hasonló szakaszra amikoris csak az utolsó szakaszokon csorgott be 11l/100km alá a fogyija...

  • BeZol

    őstag

    válasz KubanitoS #14241 üzenetére

    "A küszöbnél hol látod, hogy belemegy a dzsuva?"

    pl. eső után ahogy kinyitom az ajtót ott áll a homokos/saras kosz. Ez a 2 bömösnél nem történt meg, mert közvetlen a külső szélén volt egy vékony perem ami minden ilyen mocskot megfogott, itt ilyen gondolom nincs, ezért lesz itt az egész sík kilépőrész piszkos.

    Én is lexusokat nézegetek azóta :DDD

    "A kocsi infotainment rendszere menet közben sajnos majdhogynem használhatatlan. (A Carplay viszont gyönyörű képet ad és tökéletesen használható). Telefonálni egyértelműen egyszerűbb magáról a telefonról indítani a hívást, mint 28 gombon keresztül megtalálni a telefonkönyved, majd a marhára érzéketlen tapipadon elindítani a görgetést."

    Hát én csak carplay-el használom (kell a waze miatt itt BP-en), és igen, ha nincs az előzményekben vagy a kedvencek között akit épp hívni szeretnék, akkor gyorsabb mobilról végigkattolni. Hangalapú dolgot nem próbáltam.

    "A Carplayre van egyszerű megoldás valami külső eszközzel. Itt van pl ez a cucc, erről csak jókat írnak. Veszel kétoldalú ragasztót, ezt a kütyüt bedugod az USB kimenetbe és felragasztod a sebváltó előtti tároló tetejére és a gond letudva."
    Igen-igen, valszeg ez lesz :K

  • BeZol

    őstag

    válasz Ck. #14345 üzenetére

    Ezen az oldalon szűrögess rá bizonyos típusokra: [link]

    Érdemes a legtöbbet tankolt emberek adatait nézni.

    Teljesen reális a fogyid, az a kocsi ennyit eszik másoknál is.

  • BeZol

    őstag

    válasz Paxker315 #14402 üzenetére

    Húgom 2012/05 havi 1.4 diesel Yaris-a is ilyen.
    130 km/h körül már 3/4 hangerőre kell tekerni a hifit h halljad a zenét, az apple watch-on pedig nem tudtam beszélgetni, le kellett lassítani 110 körülre h halljam mit mondanak.

    Ugye ez a széria 2 faceliftet is megélt (kérdés javult-e a zajszigetelésük) mire megjelent az új Yaris (2020 nyarától volt rendelhető).

    Na nekünk most ez az új Yaris van hibridként, és hidd el, sokkal-sokkal halkabb, mint a régi Yaris.

    Ezt a decibeles Adac tesztet amit láttam h régen linkeltél ezt nem tudom hova tenni, mert családi autónak faceliftes BMW 535D Gran Turismo volt eddig, amiben konkrétan a melletted álló hangos diesel kamiont/buszt sem hallod be, és 69dB zajt írnak rá 140km/h-nál, a 3. generációs Yarisokra meg 71-72dB-elt, holott ég és föld a két autó zajszintben, kétlem h 2-3dB ennyire bazira sok zajszigetelést jelentene!

    Tehát igen, ezek után sztem is az a legjobb, ha hasonló próbaúton kipróbálod mindegyik típust, lehetőleg egyikből a másikba átülve, mert akkor azonnal feltűnik a dolog.

    Azt azért hozzátenném, hogy videókártyák alapján a teszteken van, hogy teszem azt 44dB-elnek írnak két típust is.
    Legyen példa kedvéért Gigabyte Gaming OC az egyik, a másik pedig egy MSI Gaming X Trio típusú.
    Hiába egyforma a hangerejük (valszeg nem az, de most legyen az) a hivatalos online tesztek szerint (valszeg hasonló a ventifordulatszám is, kivéve ha egyik okosabban csinálta és ezért gyorsabb ventikkel is halkabb), többször tapasztaltam olyat, hogy a gyakorlatban a zajnak a frekvenciája teljesen más volt, tehát míg az egyik ilyen magasfrekvenciásabb zajt adott ki, a másik mélyebbet.
    Az egyik konkrétan irritáló volt, a másik teljesen normálisnak tűnt, hivatalos méréseken pedig dB-elre azonosak (még a ventifordulatszámokat is megnéztem mi volt a hivatalos teszteken és nálam is annyi volt).

    Ezt a példát is csak azért hoztam, hogy el kell menni, ki kell próbálni, tapasztalatot pedig meg lehet osztani, online teszteknek pedig sajnos nem szabad 100%-osan hinni, sok az elfogult vagy rejtetten fizetett hirdetéses cikk.
    Karotta pl. csinált nemrég Mercedes EQE youtube tesztet és csak ő hozta elő, h mennyire zörög, csattog a kocsi bizonyos esetekben 40m Ft-os árcédula mellett, az írott cikkbe ez talán be sem került...
    De akár ott van az új Skoda Octavia-k központi kijelzője, hogy népítéletek alapján folyton lefagy, lassú és kvázi használhatatlan, ezt pedig kb. egyik cikkíró sem említette, csak h majd biztos frissítik, lehetne jobb, bla-bla...

    3. gen Yaris-t megjelenéskor eléggé dícsérték, pedig pl. számomra elég nagy kalap kaki az érzéketlen kormányával és a magas menetzajjal... Nyomvájús országúton esőben konkrétan életveszélyes, mert ha elviszi a kormányt a víz és korrigálni kell, akkor "túlkorrigálsz" az érzéketlen és túl könnyen járó kormány miatt.
    A fékrendszerét is dícsérték anno a tesztekben, hát nyomj egy vészfékezést autópályán... Ki akar törni a hátulja és ideges az egész kocsi, az is balesetveszélyes, na meg megállni is alig akart ilyen vészhelyzetben...
    (És ezek még az újonnan vásárolt kocsi első éves tapasztalatai, 2013 utántól nem voltam hajlandó beülni abba a kocsiba. Egyértelműen csak városon belülre való, csak akkor minek árultak diesel-t is...)

    Egyéb:
    az mennyire normális egy hibrid Toyota Yaris-nál, hogy egy helyben állva nem hűt a klíma?
    Amit előtte menet közben lehűtött azt álló helyzetben 3-5 percen belül kifújja és utána egyre melegebb lesz végül pedig már a kinti levegőt beengedni is jobb mert nem hűt semmit csak érzésre keringeti a belső levegőt ami 28fokos napsütében biztosan 30+ fok volt már 20+ perc egy helyben várakozásnál.
    Nem akarom elhinni, hogy ez gyárilag normális, mondjuk azok után h 20km/h felett az ajtók sem zárnak be maguktól és be sem állítható sima kulcsos Yarisnál, ezt sem akartam elhinni.

    [ Szerkesztve ]

  • BeZol

    őstag

    válasz BeZol #14414 üzenetére

    Kiderült miért nem hűtött álló helyzetben a Yaris klímája:
    nem volt gyárilag rendesen feltöltve gázzal (2021 októberben vettük át, most kellett igazán klímázni) és elvileg vmi 3 csatlakozó sem volt a helyén.
    Menet közben ennek ellenére tudott hűteni (de így utólag érzem h egyáltalán nem úgy mint most, hogy azonnal jégvermet tud csinálni, esélyesen 30+ fokban már lehet enyhén izzadtunk volna menet közben is).

    Szóval vmit a gyártás során elturpiskodtak, így viszont letudtam a gyári visszahívást is a radar újrakalibrációjával kapcsolatosan, mondjuk bő 3 órát vártam, de legalább ingyen volt minden.
    Kemény 3719 km-nél járunk :DDD

    Egyéb:

    Sima pirosban nagyon csini az új Yaris:

    Nekünk sima fehér van, néztem a metál fehéret hát sztem nem ér felárat (bár ennek is van 2-féle változata), láttam a bordósabb pirosat, az továbbra sem oké (fekete tetővel sem), a korábbi premiere edition-ös "világos" pirosat most nem láttam, de sztem az sem olyan szép, mint ez a piros-piros.
    Ami viszont nagyon szép még, az az ezüst metál, pár utcára tőlünk áll egy, az sztem szebb mint a sima fehér alapszín :B
    Nyílván szubjektív dolog, de kb. ez a 3 szín áll jól a Yaris-nak sztem :K
    (úgyh asszonynak pirosat, magamnak ezüst metált vennék és teljesen elég a comfort+style+tech felszereltség)

  • BeZol

    őstag

    Sziasztok!

    Gondoltam bedobom ide, hátra érdekes lehet vkinek:

    2021/10 havi Yaris-ra szereltetek fel 4évszakos gumikat most szeptember végén.

    A gyári Continental EcoContact 6 gumikban (195/55 R16 V) addigra lesz 23ezer km.
    (45ezer Ft környéke árukeresőn darabja)

    Ha valakinek kéne vmi jelképes összegért (még 3év/20-40ezer km-t biztos lehetne használni), az keressen meg privátban, egyébként otthagyom Toyota (M5-kivezetős) szervízben mikor átszerelik.

  • BeZol

    őstag

    válasz polonic #17942 üzenetére

    Szerintem új autóként kb. 150ezer km-ig nincs karbantartás-igénybeli különbség dízel/benzines/hybrid között, de cáfoljatok meg.

    Értékállóságban viszont biztosan a hybrid nyer, ill. városi használatban is.

    Húgomnak van 2012-es 1.4D Yaris-a, annak ugyanannyi a fogyasztása 130km/h-val közlekedve, mint a 2021-es hybrid Yarisunknak (5l/100km).

    Nemrég mentem egy Budapest-Stuttgart oda-vissza távot, volt sok-sok dugó, araszolgatás, 80-as táblás szakasz, de alapvetően 95-130km/h-val végighaladva 4,6liter/100km jött ki.

    Egy Kispest-Budaörs oda-vissza viszont 2,8l/100km-ből is meglehet, hiszen végig 50-70km/h egérút felé haladva autópályázás nélkül.

    Én már csak hybridet tervezek venni innentől (bár ha rengeteget kéne autópályáznom akkor dieseleket is mérlegelnem kéne), ill. ha lesz egyszer lehetőségem otthoni töltésre, akkor teljesen elektromosat.

  • BeZol

    őstag

    válasz avl #18004 üzenetére

    Nálunk már többször is állt 2-3 hetet a kocsi ( 2021/10 havi Yaris Hybrid ), és a közel 2 év alatt még nem fordult elő lemerült akksi.

    Család többi tagjánál a benzines/diesel kocsikban 3-5 év után adta meg magát az akksi, kivéve az AGR-es akksival szerelt prémiumautó esetében, ott 8év után már inkább mi cseréltük megelőzés-ügyileg.

    Ez egy comfort + style + tech felszereltségű, tehát nincs kulcs nélküli nyitás/indítás.
    Ez szándékos volt részemről, mert 10es panelban élve a panel mögött parkol a kocsi tőlünk max 10 méterre szinte az ablak alatt, nem hiányzik egy "okoskodó" aki okosba kinyitja kulcs nélkül jelerősítővel.

    Mivel a hibrid Yaris vízszintes úton néha még 100 km/h körül is tisztán elektromosan gurulgat néha (lejtő esetén 130 körül is), ezért max autópályázásnál tudom elképzelni az azonos fogyasztást a sima benzinessel, DE az ugye otto-ciklusban megy és erősebb, ez meg atkinsonban és gyengébb, cserébe ez ugye jobban erőlködik és ezért lehet kiegyenlítettebb a szitu.

    Nekem 1.2-es Honda Jazz-em volt régebben, azzal 6,7l/100 km volt az autópályás fogyi, ez meg 4,6l/100 km hybridként.

    Benzinesek átlagfogyija: [link] - 6l/100km
    Hybridek átlagfogyija: [link] - 4,3l/100km

    Vajon át lehet ügyeskedni a motort úgy, hogy 125lóerős otto-ciklusossá váljon és azt egészítse ki a hybrid rendszer? :U

  • BeZol

    őstag

    válasz BeZol #18016 üzenetére

    Jut eszembe ezekhez a Yarisokhoz már van telefonos applikáció is, amin keresztül látod hol a kocsi a térképen, biztosan csipeget ez is, de ahogy írtam, nálunk nagyon gyakran 2-3 hetet áll a kocsi, ráadásul kint az utcán télen/nyáron, és egyelőre semmi ilyen akksi-merüléses szitu nem volt.

    Szóval max nem érdemes a fullos felszereltséggel rendelni.

    Egyébként meg jó kocsi, mi nagyon szeretjük, DE hátsó üléseknél nincsen lámpa, nincsen szellőző, és a hátsó ajtók nyílhatnánk tágasabbra, ill. elég papír hangja van az ajtócsukásnak, nem hinném h nagyobb balesetnél rendesen megvédene.

    Vezetést segítő vackok is elég jól működnek. Volt pár hétig csere-autónak nálunk egy Suzuki SX4 S-Cross (1.4T 140ló és ez már vmi mild-hibrid talán), baaaah de irritálóan csipogott mindenért és még fékezgette is a kerekeket. Az 6,7-7,1-et evett ott ahol a hybrid yarisunk 3,8-4,2-t eszik :N

Új hozzászólás Aktív témák