-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Drizzt
nagyúr
Lett egy Corollam, 2003-as. Viszont az ablaktörlő lapát igencsak cserére szorulna.
Merre érdemes ilyet venni? Jó bármilyen bárhonnan, vagy hol lehet minőséget olcsón szerezni? Nehéz ezt kicserélni?I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
válasz neduddki #708 üzenetére
Egyszercsak lesz kép is. Egyelőre néha kemény küzdelmeket folytatok a kocsival, Magyarországon először ezt vezetem. Amúgy tetszik, hogy jól ki lehet látni belőle. Automata váltó. Viszont a kézifékről meg még gyakran megfeledkezek, ezelőtt volt egy automata váltós autó a kezeim között, amiben nem kézifékkar, hanem valamilyen elektromos megoldás volt. Még egy problémája van, a fék picit nyöszörög. Nagyjából ennyi.
Úgyhogy van egy szép nagy T betűm is a hátsó ablakon. Egyelőre úgy tűnik, hogy pozitívan reagál rá a közlekedés többi résztvevője.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
válasz neduddki #710 üzenetére
Szembe jött. Bátyámé a kocsi, vesz majd valami mást hamarosan. Motor nem volt cserélve. Hajlamos megdegleni? Mennyi kilométer után. Annyiból mindenképp jó, hogy az előző tulajt így ismerem ismerem 25 éve, meg az ár is méltányos volt erőteljesen.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
Haliho megint. Atiratas. Ezek az infok pontosak, vagy erdemesebb valami mas oldalt nezni? Ha jol szamolom ez alapjan, akkor 60e koruli osszegert tudnam atiratni a nevemre a kocsit. Valoszinuleg ez lesz a vege.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
Jól láttam én, hogy lapos a jobb első. Mérési eredmény: 1.5 bar környéke. Felnyomtam mindkét elsőt 2.3-ra. Sajna a kézikönyv nem volt túl egyértelmű a célszám tekintetében, mindenféle motorszériákat írt, meg maximális sebességeket. Amúgy a kereket nem volt egyszerű felfújni, a jobb oldali folyton eresztett rádugott töltőeszközzel, de egy másik ember segített ráfogni a töltés erejéig. És a kézikönyv elrendezése se volt tökéletes. Mindegy, probléma megoldva.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
válasz Satan_Claus #707 üzenetére
Bevásárló központ alatt mit értünk? Akár tesco? Vagy vannak valamilyen gépjármű-alkatrész láncok is?
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
Ma cseréltem ablaktörlőlapátot + téligumik fel. Királyság!
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
válasz neduddki #744 üzenetére
Valami Aerotechet, eléggé budget árú volt, de azért nem tűnik rossznak. Hondás autoalkatrész kereskedő régi ismerősöm javasolta, fel is rakták. 600+750 volt a két lapát. Ha meg valamiért mégse lenne jó, akkor meg ennyi pénz tanulópénznek se sok. A régitől csak jobb lehet, azzal már ha töröltem egyet, olyan csíkos lett, hogy egy hétig nem láttam.
Másik: klíma eléggé bűzös tud lenni, néha picit kénes szag jön belőle(záptojásra picit emlékeztető). Ki kellene valahol pucoltatni? Vagy mit érdemes vele kezdeni? Ha klíma ki van kapcsolva, akkor nincsen bűz. Illatosító most egyáltalán nincs a kocsiban.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
válasz neduddki #746 üzenetére
Igenis! A közeljövőben elviszem valahova. Na, napi kaland: falnak nekitolattam mélygaqrázsban, a mellettem álló kocsit néztem, hogy van-e hely mellette. Gondoltam, hogy van mögöttem is hely, mert még a másik kocsi eleje alig ért mellém. De nem volt. Mindegy, mivel annyira lassan centiztem hátra, még a festék se pergett le. Azért még egy tanulság: lehet a melletted álló sokkal rövidebb, mint hinnéd.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
Kéne még gyárinak megfelelő kulcs, s viszonylag gyorsan. Hol lehet ilyet intézni?
Köszönöm!
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
Kicseréltem a bal első izzót is, mert sikerült erősebb fényűt venni, mint a korábbi volt. Felemásan meg hülyén nézett ki.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
válasz neduddki #807 üzenetére
Nem emlékszem már, de hirtelenjében ilyet tudok mutatni: Corolla 1.6 vvt-i, 4 seb. automata
Országúton 6.4-et nem tudom merre álmodták. Van az a beépített mérő, az asszem legjobb esetben 8.5-t mutatott. A tíz amit írtam az méréssel történt, 39x kilómétert tettem meg, s 38.x litert kellett tankolni a teletankhoz. Előtte is az volt.
Érdekel a dolog, habár az izzók azóta tökéletesen elvannak, de ártani nem árt egy mérés.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
Hozzákezdtem, hogy megnézzem mennyit számít megy-e a klíma. Persze a lehető legrosszabbkor. Most az a taktikám, hogy addig tűtök, amíg kabátban jól elvagyok, aztán kikapcsolom a fűtést teljesen. Egyelőre nem tudok eredményről beszámolni. Viszont jó hülye vagyok, hogy épp most jut eszembe ilyesmivel kísérletezni. Valahol 3/8 körül jár a benzin mutató, s 270 körül a kilóméterszámláló. Mindegy, az irányadó úgyis a betölthető üzemanyagmennyiség lesz.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
válasz neduddki #817 üzenetére
Azt nézem, hogy a fogyasztásra hatással van-e, ha használom a klímát. A klíma megvalósítása nem tudom olyan-e, mint ahogy írod, vagy más elven működik, de egy biztos: beállítom digitálisan a megfelelő hőmérsékletet, aztán elvileg arra hűti/fűti a kocsit. Viszont amikor már felfűtötte, akkor is megy még picit, ilyenkor most kikapcsolom, hátha számít valamit.
A klíma beállítója ilyen, mint ezen középen: kép.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
Másik: gyanús nekem, hogy nem téli ablakmosó van a kocsiban, mert volt már, hogy nem méltóztatott előbukkanni csak vagy fél óra menet után a kar böködésére. Van télim, simán öntsem rá, vagy valahogy próbáljam kiölni a meglévőt?
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
Kénytelen voltam ráönteni, mert ebben az időben kell, hogy legyen télim, a régit meg ha kinyomom, kapásból ablakra fagy. Persze nemcsak rá öntöttem, hanem a kezemre is bőven. Meg jutott a motorháztető alatt a közeli dolgokra is. Azt hiszem nem én vagyok a valaha élt legnagyobb autószerelő.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
Most az index visszarakója kezdett el kattogni. Valószínűleg megfáradt valami. Amikor megy az indexy, s eltekerem a kormányt, nem csak egyet kattan ki, hanem 4-5-t. Működése nem problémás, csak zajos, szerdán megnézetem.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
válasz Satan_Claus #844 üzenetére
Jólvan, magas volt a labda. Természetesen a szerelő lebontotta az indexkarig, s a kormányoszlopot zsírozta be az indexkarnál szabadon lévő résznél. Amúgy azóta tényleg teljesen másképp viselkedik a kormány.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
Meghúztam a Corollát. Szerintetek mennyiért lehetne megjavíttatni? Picit sérült a hátsó lemez is, az oldalsó "lécről" lejött a festék, meg szintén húzva is lett. Bár kalapálni nem kell, annyira nem voltam vadállat. 20e-es ajánlatom van rá. Van esély olcsóbban is, vagy vállaljam azt be. Esetleg hagyjam így, "úgyis bénázok még" alapon? Az, hogy a hátsó lemez is meg van húzva, itt a képen nem látszik, de élőben azért szembeötlő.
[ Szerkesztve ]
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
Még nem vagyok túl, valószínűleg megcsináltatom akkor.
Most nagyon kellemesen lepett meg a Corolla. Eddig országúton nem nagon közlekedtem, mert autópálya szerencsére van hazáig, Azon kívül meg főleg munkába járkálok vele. A lényeg: autópálya+országút vegyesen sikerült először 8 litert fogyasztani, aztán meg 7.8-at. Eddig 9 alatt nem nagyon sikerült soha. Ez az automata kényelmének ára.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
Miután mindkét bátyám egymástól függetlenül megállapította, hogy kopog a futóművem, kénytelen leszek elmenni a dokibácsihoz a 2003-as Corollával. Szerintetek milyen problémára lehet számítani. Bal előlről jön a hang, bár nekem nem tűnt fel magamtól.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
Nemrégiben, elsősorban egy Tokaj-Nyíregyháza úton figyeltem meg, hogy a Corolla eléggé idegesítő nyikorgó hangot adott ki. Elsősorban csak akkor, ha anyós ülésen is volt terhelés, valamint nagyobb kanyarokban, s tipikusan legalább 10 perce vezettem. Elmentem szerelőhöz, megnézte a futóművet, tárcsacserét javasolt. Meg is lett, betét is vele együtt mindkét oldalt. Ő is hallotta amúgy a hangot, mentünk tesztkört a csere előtt. Viszont most megint hallottam a hangot, erős jobb kanyarnál, alacsony sebességnél. Jobb kerék környékéről(lehúzott ablakkal jobban hallható, ezért gondolom). Valami tippetek van, mi lehet? Visszamegyek majd persze, de még egy picit várok, hadd kopjon be legalább az új fék.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
B@ssza meg, pont ilyenkor nem indul a kocsi. Adnám rá a gyújtást, de valami kattogás van csak helyette, aztán meg mintha beindulna az indító amikor tovább legszélső helyzetben tartom a kulcsot, de forog 1-2-t, aztán megáll. Az elektromos dolgok is mintha másabb fénnyel rendelkeznének, bár működik minden, úgyhogy aksi kizárt szvsz. Mi lehet ez?
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
No, szomszédot sikerült megtalálni, úgyhogy a következő a helyzet: tényleg az akksi lesz az öreg. Ránézésre van már rajta egypár erősen korrodálódott rész. Este próbálok menni egy kört, ha sikerül, akkor holnap elmegyek vele dolgozni, aztán veszek valahol egy akksit. Munkahelyen szerencsére szinte biztos van mindig valaki, aki tud bebikázásban segíteni, ha hazafelé már nem tudnék jönni.
Milyen márkát érdemes venni, vagy van-e valami, amire nagyon oda kell figyelni akksi vásárláskor? Látok pl. ilyeneket, hogy: Bosch(28K), Jász-akku(18K), Varta(18K), Magnetti Marrelli(majdnem 40K).
Vagy tesóm még ígért valami kínait, aminek hirtelen nem tudja a nevét. Bármi ötletet szívesen fogadok.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
Műszaki vizsgára hová szoktátok cipelni a kocsit(Bp. 11. kerület környékén tapasztalat)? Kell még menni az önkormányzathoz a műszakiztatás után, vagy csak pecsét bejön, s a rendszámtáblás matricához se kell már külön elmenni?
I am having fun staying poor.
-
-
Drizzt
nagyúr
Típus: Corolla 2004.
Tünet: rángat a motor elég erősen, főleg alap fordulaton. Emellett időnként elkezd villogni a sárga motorszerű jelzés, ami a kézikönyv szerint nemes egyszerűséggel annyit jelent: "Vigye Toyota szervízbe autóját."Tippek? Bár délután megyek is szervízbe, szóval sok idő nincs a tippelésre.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
válasz psycroptic #1116 üzenetére
És úgy néz ki talált is! Gyújtásindító trafó, 1. henger a diag. kábel szerint.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
-
Drizzt
nagyúr
válasz Satan_Claus #1120 üzenetére
Nem tudom, nem neztem meg. Nem ertek az autoalkatreszekhez, ismerem egy ideje a szerelot, ha kivalaszt valamilyet, el szoktam fogadni.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
Automata valto olajat vajon milyen idonkent kell cserelni, tolteni, barmi? 2003as corolla, 4 sebesseges. Tesom ugy emlekezett, hogy 80k kilometerenkent, de akkor mar jocskan tulhaladtam. Erdemes lehet valamilyen automata valtora specializalodott szervizzel megnezetni az allapotat?
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
Rákérdeztem márkaszervíznél, eléggé meredek árakat mondtak...
Asszem azt javasolták, még ránézés előtt, hogy váltóolajszűrő, olaj utántöltés(kb. 3 liter várhatóan, amúgy 7L-es a tartály, de nem lehet teljesen cserélni állítólag)/egy részének leeresztése, s valamit csinálni a tömítéssel. Ez nem volt tiszta, de eléggé horror várható árat közöltek az összeshez: 40-60K közöttit.
Ez reálisan hangozhat? Elsőre soknak hangzik. Viszont az automatát nem biztos, hogy szívesen szervízeltetem maszeknál, kompetenciahiánytól való tartás miatt..
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
Hogyan lehet megtudni, hogy erintett vagyok-e? Elvileg toyota.com/recall oldalon lehet checket nyomni, de ahhoz VIN szam kene, s nem nagyon tudom mi az, se a motorszam, se az alvazszam nem illik oda be rendesen.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
2002-2006-os Corolla Sedannál hol van utastérben hőmérséklet szenzor? Kb. a legutóbbi klímatisztítás óta érzem, de lehet véletlen egybeesés, hogy általában sokkal erősebben hűt a klíma, mint kéne a beállított célhőmérséklet alapján.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
Na, Takata légzsák visszahívással kapcsolatos szerencsések körébe mostmár én is beletartozok. Vagyunk még mások is?
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
Ejj, úgy tűnik az automata váltónak a világítása kiéghetett. Elképzelhető, hogy ehhez egyetlen biztosíték tartozik? Megpróbálom megnézni. Maga az izzócsere eléggé bonyodalmasnak tűnik. Inkább kihagynám, ha nem muszáj...
Jahh, E12-es szedán a modell.
[ Szerkesztve ]
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
válasz Coccolino_O #5226 üzenetére
Nekem 2003-as 1.6 vvti, 4 sebességes automata van. Török gyártmány tudtommal. Hibátlan. Csak tankolni kell bele, meg cserélni az olajat és szűrőket 10k kilométerenként, meg a fékeket amikor elkopnak. Sokszor gondolkodom, hogy illene már cserélni, de akármit megnézek, rájövök, hogy racionális érvet nem tudok találni a csere mellett. Persze már lehet beindul majd hirtelen az állapotromlás, de úgy vagyok, hogy ezt már addig kéne használni amíg végleg meg nem adja magát. De ez az állapotát elnézve szerintem még legalább 5 év. Asszem 255K km-nél tart.
I am having fun staying poor.
-
Drizzt
nagyúr
válasz molnarpeter #5229 üzenetére
Nem, de olajfrissítés volt egyszer. Sajnos fogalmam nincs melyik kilométernél, de lassan lehet kellene megint. Gyorsan checkoltam scheduled maintenance guide-ot, 60000 mérföldenkénti intervallum van benne(bár az is csak special operations conditionsre vonatkozik, mint pl.: gyakori földutazás, lassan megtett hosszú utak, vontatás: Maintenance guide).
I am having fun staying poor.