-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ck.
addikt
Köszi Mindenkinek az eddigi hozzászólásokat, fontolóra veszem az elhangzottakat. A Corolla hatchbackről mit gondoltok még többi versenyzőhöz képest? Vagy off márkánál a Niro? Nekem ez utóbbi még egy nagyon értelmes alternatívának tűnik, mégha tiltott is.
@Tom1939: A Yaris mérete egyelőre kérdéses, illetve árban a felsoroltak közül messze az volna a legdrágább talán. A legjobban sikerült alatt mire gondolsz a lista többi résztvevője mellett?
@OCTAMD:
Nagyon baró a szín. Fogyasztás hogyan alakul? Ez az 1.8, 122 lóerős verzió? Jól tudom ugye, hogy Android Auto/Apple Carplay csak facelifttől van? A sávtartó a sáv közepén tartja az autót vagy pingpongozik a felfestések között, mint az NX 300h?@No.01: Most nincs így előttem, tettem vmi gonosz megjegyzést az NX-re régebben? Tényleg szeretem amúgy, de ekkora méret sajnos a történtek miatt okafogyottá vált és szükséges jelen helyzetben a downgrade, fogyasztás és fenntartás terén mindenképp.
[ Szerkesztve ]
-
OCTAMD
őstag
Neon Lime Powered by JBL verzió,ezek 2019ben mentek ,nincs túl sok belőle,mi a Barnai Judit kosárlabdásét vettük meg,4.6-5.4 ezek között fogyasztgat.Ez még az érintős fejegység,a gombos az okosabb 2019 szeptembertől
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
Ck.
addikt
válasz OCTAMD #15752 üzenetére
Az adaptív tempomatot és a sávtartó működését tesztelted már? A Toyota/Lexus esetén van két külön opció, az egyik az LDA (lane departure alert, ez csak pingpongozik a sáv szélei között), valamint van az LKA (lane keeping assist, ez már rendesen a sáv közepén tartja az autót) csak azt nem tudom, hogy melyik modell mivel van szerelve konkrétan.
-
FLx
addikt
A Corolla HB boven jo lehet munkaba jaros autonak, de max 2 fo fer el benne kenyelmesen. A Lexus-hoz kepest nyilvan totalisan fapad, de en szeretem. A fogyasztas erdekes dolog. Ha csak varosban hasznalod es sokat tud menni elektromos hajtassal, akkor 4-5 liter korul tud fogyasztani az 1.8-as, de a palyan borzalom gyenge. Cserebe a 2 literes mar palyan is szepen megy, de a fogyasztas is megugrik. Nekem eddig 6,5 korul van az atlagos fogyasztasom, de telen klima+futes, 140-es tempo a palyan es 6.5-7 alatt sose all meg.
-
őstag
Nyári 5,7-ről most éppen 6,1-ig ment fel (nem volt nullázva új kora óta, majdnem 23 k már). Volt neki egy nagy nyugateurópai körút (7k) mely 6 liter alatt volt (meleg nyár + teli autópályák 120 felett már népünnepély volt). Azóta városi utak és pálya kb fele fele, és van gyakran 3 kilométer város (de elég sok a 10-40 kilométeres város is).
Ck: Nekem külméret/belméret plusz külső design alapján toyotában a yaris és a rav4 tetszik.
Szigorúan egyéni véleményem többi véleményem amit legalább megnéztem:
aygo: nincs hátsó lábhely akkor már egy iq jobb ennél (iq-m volt, 70 centivel rövidebb)
yaris: szerintem pöpec kis autó főleg elől, de hátra is be lehet szükség esetén ülni
yaris cross: hátsó lábtér nekem legalábbis csalódás volt (nagyon akartam szeretni, de nem sikerült, nekünk családi autónak alkalmatlan volt)
chr: 4,4 méteren viccesen kicsi beltér, és csomagtér, hátul örök sötétséggel (kb no ablak)
corolla cross: méretéhez képest kicsi hátsó lábtér és csomagtér (csak 15 centivel rövidebb mint a rav4, mondjuk ettől még élhető, de nem egy kicsi autó).
rav4: ilyenem van elfogult vagyok[ Szerkesztve ]
-
No.01
őstag
válasz Tom1939 #15758 üzenetére
Jujjj! Az utolso 3-at nagyon adom (- Rav 4 mert azzal meg csak nagyon kicsi tapasztalat van/volt)
Niro szvsz jo, de ha jot akarsz amagdnak akkor a plug-int eleve kizaros. Penztarca fuggo, h hybrid vagy full electric a nyero. Nekem a kollegam most cserlete be ~2 honapja a kombi 330d-jet es a vicc az, h mostanra nagyon megszerette. Na nem a kulsot (szerintem nem rossz) hanem a vezeteset.
Cserebe a kis fonokomnek volt a szimpla hybrid Nirol uj koratol 4 eves koraig (~62e km) Szerettek, de volt vele gond tobbszor is. Most egy Sorrento hybridet hoztak ki ujfent 4 evre. Nagyon mas liga (igaz az arcedula is nagyon mas)
Nalunk bevallt a Toyota igy maradunk. (Lexus jobb lenne, de vagy arban sok vagy nem jutunk dolore az en kis draga felesegemmel. Nekem ES neki RX, tan beleferne, de inkabb Toyota lesz ez mar szinte biztos) -
Ck.
addikt
Plugin Nirora miért mondod, hogy felejtős? Vannak gondok vele?
Még agyalunk mi legyen, tényleg nem utálom az NX-et amúgy, még ha úgy is tűnt pár zsémbes megjegyzésem miatt, de igazándiból a legjobb autónk ami eddig volt, csak sajnos az élet szar lapot dobott és nem igazán van szükség már a családos méretre jelenleg. UX lenne most fasza, talán azt kellett volna venni tavaly. Most bármire is váltanék, óriási bukó és több ezer font ráfizetés lenne, bármelyik autó esetén a felsoroltak közül, még ha olcsóbbak is. A kamat is a mostanin 4,9%, bármelyikre is váltanék az most 9,9% lenne, amit a kevesebb fogyasztás és road tax nem feltétlenül kompenzálna.[ Szerkesztve ]
-
No.01
őstag
válasz Tom1939 #15761 üzenetére
Egyre inkább úgy vélem, hogy előző életemben rokon lelkek voltunk
Plug-in szerintem nem éri meg (bár az otthoni adórendszert és biztosításokat csak hírből ismerem)
Summa summárum nem adja ki a matek.Hacsak a fenntartási költségek nem nagyok lehet inkább én is megtartanám.
-
KTTech
veterán
Én a Yaris-ra szavaznék, Dynamic felszereltséggel, hacsak nem kell a BSM, automatikus tükörbehajtás... cserébe van 16"-os felni, ami jót tesz a kényelemnek és a fogyasztásnak. Ha minden kell, akkor persze egy Excel/Premiere Edition jó választás a használtak közül. Az olyan dolgok mint AA/Carplay, a biztonsági rendszerek, sávtartó, adaptív tempomat, automatikus LED lámpák alapok (kivétel Icon felszereltségnél, ott a biztonsági rendszerek azonosak, de egyéb helyeken spóroltak).
A Yaris és a Yaris Cross belül gyakorlatilag egyforma méretű. A helykínálat elől bőséges, hátul megfelelő. A kettő közt a különbség a csomagtartó méretében van inkább (és a sima Yaris 9 cm-el alacsonyabb). Mondjuk én inkább széles vagyok mint magas (173cm/103kg), de az ülés nagyon kényelmes, hosszú távon is. Az Excel/P.E. felszereltségnél mindkét első ülés magasságban is állítható, ami azért jól jön, alatta nem tudom.
Fogyasztás szintjén az Excel, 17"-es felnin a mostani időjárásban 5 fővel 5,3l/100km, de 2 fővel már csak 3,7-4,2 közt változott, attól függően, mennyit kellett fűteni. Nyáron ez inkább 3,4-3,7l/100km. Az elmúlt 50E km átlaga 4,23l/100km. A 16-os felni ebből lekap még kb. 0,5l/100km-t.
A YC-nál a fogyi kb. +0,7-1l/100km, ez jár a nagyobb magassággal.
Azért a hangszigetelése fényévekre van a Lexushoz képest, bármelyiknek a listában
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Catman
aktív tag
Sziasztok, Corolla TS 2.0 Hybrid esetén mennyire normális, hogy főleg ilyenkor télen, illetve nyáron, amikor jól odalépek neki, más autókhoz képest jobban "füstöl". Ezt azért írom idézőjelbe, mert külföldi fórumon azt olvastam, hogy a hibrid üzem miatt a kipufogórendszer alacsony hőmérsékletű, és ez a fehér "füst" gyakorlatilag kondenzálódott vízpára. Van valakinek ezzel tapasztalata? Fél éves a kocsi, ez az első hibridem, szóval nincs tapasztalatom...
-
KTTech
veterán
Láttam, hogy megugrott a kamat... nekem a mostanin még 0%,a Cross-ra 2.9%-ot írtak. Az első használt Yarisom volt 3.9%-os, a használtakat mindig magasabb kamattal adták.
A biztosítást is számold... valószínű sokkal alacsonyabb lesz egy Yarissal, én most havi 42 fontot fizetek (ami drágább, mint az egyszer éves, mert kamatot kell fizetni), igaz még csak 3 év NCB-m van. A road tax havi 13 font körül van rá.
A YC még jobb biztosítási besorolású, de rosszabb a Road Tax rá.[ Szerkesztve ]
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
őstag
Egyébként nekem kicsit az új NX is "fáj". Hátsó lábteret jóval kisebbnek éreztem mint a rav4-ben. És fájni azért fáj mert egyre kisebb az árkülönbség az nx és a rav4 között (comfort style plusz rav4 és az elegance nx között). Ugyanúgy 3 milla van köztük mint jóval szelídebb áraknál tavasszal, és az nx-re már vannak akciók... De az nx hangszigetelését elfogadnám...
-
Ck.
addikt
válasz Gombinyó #15769 üzenetére
De igen, nekem volt. Én szerettem nagyon, a valaha volt legszebb, legdögösebb autóm, jól is ment, 5,5-6 literes fogyasztással, kicsit ugyan passzentos volt, de én elfértem benne. KTTech jól emlékszik - viszont a Zasszony minden alkalommal komoly hisztiket vágott le, elsősorban a lapos kialakítás és a kissé szűkös helykínálat miatt, Árcsi, a Mopsz sem volt annyira oda érte. Így jött az NX és tény és való, hogy sokkal jobban elférünk benne, kényelmesebb és egy hosszabb úton ég és föld, de sajnos nem igen lesz szükség hosszabb útra mostanában, ezért a családi nagy hodály okafogyottá vált. Megnézzük élőben a jelölteket, beleülünk, aztán meglátjuk.
@KTTech: Az NX-re most éves £510 luxury roadtaxot fizetek (2017 utáni regisztráció, £40k-t meghaladó eredeti vételár), majd most megy le éves £160-ra augusztustól. A biztosításra európai breakdown coverrel együtt havi £58-ot fizetek jelenleg, 7 év bónusszal.
Igazából ami elgondolkodtató, hogy most lesz 1 éve meg az autó, 4 éves PCP-re vettük, durván olyan £4-5k negatív equaity van jelen pillanatban amit ki kell köhögni, mielőtt bármire is cserélnék, szóval nem ez lesz az év üzlete, de valószínű később sem lesz sokkal jobb a helyzet. Fene se tudja. Mivel az NX full extrás, így a holttérfigyelőt, ledes lámpákat, kormányfűtést, ülésfűtést és szellőztetést, hudot, valamint a Mark and Levinson hifit nagyon megszerettem, így többség hiányozna, ezért a maximum trim levelt fogom az utódnál is megcélozni, tényleg fel fog érni egy tökönlövéssel... Megnézzük a Yaris Crosst is, lehet elsétálunk a Lexus bolthoz is megnézni az UX-eket, meg ránézek arra a Nirora is, aztán meglátjuk. Nagy profitálás ebből rövid távon úgyse lesz.[ Szerkesztve ]
-
Catman
aktív tag
Sziasztok, tudtok esetleg megbízható szervizt ajánlani Budapesten vagy környékén, ami nem márkaszerviz?
-
AssAssynn
őstag
Sziasztok.
Nektek mi a véleményetek, érdemes még manapság Prius 2-vel foglalkozni vásárlás céljából?
Úgy a kora miatt kérdezem, meg a mostani ára és a hahus felhozatal miatt, és így tovább. Kíváncsi vagyok a véleményetekre.(Valakinek nincs eladó első Mo-i forgalomba helyezésű? )
[ Szerkesztve ]
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)
-
Ck.
addikt
No, szétnéztünk és annyira nem ájultunk el a kínalattól. A Yaris túl kicsi és lapos nekünk, elől még csak-csak, de hátul én bevertem a fejem a mennyezetbe, pedig csak 183 vagyok. A Yaris Cross elől kicsit szélesebbnek érződött, hátul volt rendes fejtér, de a felhasznált anyagok kicsit "olcsó" hatást keltettek mindkettőnél, főleg ennyi pénzért. Aztán jött a C-HR, meglepő módon ebben fértünk el a legjobban és ez adta a legkellemesebb környezetet is a beltérben a három közül.
Átsétáltunk a Kiahoz is, ahol viszont megakadt a szemünk a kiállított új Niron. Az állam leesett, annyira el van találva kívül-belül, a felhasznált anyagok és design nagyon kellemes, gazdag felszereltség és egy nagyon hangulatos autó. Méretben is ég-és föld a fenti modellekhez képest, árban viszont megegyezik a Yaris Crossal. Nem léptünk egyelőre semmit sehova és eleve olcsóbb autót kerestünk, de ez a Niro nagyon maradandó élmény volt.[ Szerkesztve ]
-
őstag
Azért a kia/hyundai esetén én minden modellt kerülnék amiben dct váltó van (nem mélyültem el benne, de szerintem a hibridükben is az van). Ahogy dj79 is mondja, a jazz jó opció lehet, ha le lesz cserélve feleségem autója jó eséllyel az lesz (belső térben ripittyára veri a YC-t, csomagtere és külső mérete kisebb, most jön a ráncfelvarrás erősebb mocival, mely talán kicsit közelebb hozza toyotához motorban).
-
őstag
-
Ck.
addikt
válasz Tom1939 #15781 üzenetére
Igen, 7 fokozatú duplakuplungos váltó van benne. Problémás a Kia/Hyundai autóinál? Garanciaidő alatt is tud álmatlan éjszakákat okozni?
dj79:
Hondakra sajnos rövid a garancia, így azokat eleve nem is nézzük.
Csak Lexus/Toyota , valamint Kia jöhet szóba, előbbire 10 év/100k mérföld (hybrid hajtás elemeire, valamint a nagyfeszültségű akkupakkra 15 év) , míg utóbbinál 7 év/100k mérföld jár (hybrid elemekkel nem vagyok még tisztában, utána kell nézni). Sajnos saját káromon megtanultam, hogy mennyire fontos a gyári garancia, ezért csak az említett márkák játszanak.[ Szerkesztve ]
-
őstag
Dct nem kicsit hanem nagyon problémás kia/hyundai-nál. Meg nem mondom a hibrideknél is az e de a "sima" változatoknál nagyon sok gond van. Valami elnevezési trükk is rémlik hogy a kuplung részeit fogyó eszköznek minősíthessék és ne kelljen gariba cserélni (vagy csak 1-szer, valami rémlik csak)....
Szerk: és igen gari időben is, lásd fenti elnevezés dolgot (nem akarják gari időben többször cserélni)
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
Tudom, épp ezért szeretném idén lecserélni a 9 éves toyotát, elég sokat megyünk, kell a gari/assistant/hibridgari, de sajnos a jelenlegi maximálisan meghatározott árlimitbe beleférő toyo kínálat nem megfelelő családi használatra sajnos. (ezért marad a jazz+tetőbox, mint alternatíva)
-
KTTech
veterán
Igen, a DCT-k elég problémásak tudnak lenni. Persze nem törvényszerű... a hibridek is ugyanazt a váltót tartalmazzák, mint a nem hibridek, a Toyota féle agyonüthetetlen eCVT nem jellemző máshol (mondjuk sok Lexusban sem ilyen van, hanem hagyományos automata, amikkel szintén sok gond tud lenni). Előnyük a hagyományosabb váltóknak, hogy halkabbak, nem pörgetik a motort - és ezzel együtt nem is a legoptimálisabb tartományban használják, azaz többet is fogyasztanak.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Ck.
addikt
válasz KTTech #15788 üzenetére
Az európai piacra szánt hybrid Lexusokban tudtommal szintén csak e-CVT van, ez alól kivétel az LS hybrid, ahol az e-CVT mellé kapcsoltak egy 2 fokozatú automata váltót. Az összes többi európai hybrid modelljük (CT, IS, NX, UX, RX, RC, LC, GS) csak e-CVT-vel van szerelve, ha minden igaz.
Hát gyerekek, ha ennyi probléma van a Kia váltóival - és mint olvasom motorikusan is - akkor gyorsan el is felejtem az előző Nirot, a továbbiakon pedig még megy a matek és az agyalás.
[ Szerkesztve ]
-
KubanitoS
veterán
Nem akartam írni -elfogultság miatt- de a mostani kiák benzinmotorjaival komoly kokszosodási problémák is vannak és lehet olvasni rémtörténeteket a 7 év “garanciáról” is, amelyet úgy értelmeznek, hogy nekik legyen jó, te meg megszívd. Csak akkor vennék kiát újonnan, ha max 5-6 évig tartod meg aztán csere.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
HdRew
őstag
Sziasztok!
Jelenleg van egy P2 a birtokunkban, amit imádunk, de azért már érzem, hogy kezd idősödni. (2008-as példány.) Még Jenőéktől vettük, igazából nagyobb gond nem volt vele.
Tegnap másodjára vittem el Zsuffa Bélához, először tisztítást kapott, most pedig kapott 4 új modult, mert pár darab már gyengélkedett, ahogy megtörtént a csere, fürgébb is lett az autó.
Így nagyjából mondhatni a 2 év alatt költöttünk rá 200.000 Ft-ot (nem számítva azokat a dolgokat, amiket amúgy is megejtene az ember, szezonális gumi, szerviz pl, bár kértünk katalizátorvédőt és indításgátlót is bele, ami kb. +100K) szóval abszolút jól bánik velünk a kocsi, persze mi is próbálunk mindent megtenni érte.
Jelenleg 225.000 km van benne.
Még mielőtt rápillantottam volna a HaHura, gondoltam lehet lecserélem egy P3-ra, de ott is durván megugrottak az árak.
Azon gondolkodom, hogy eladnám, és vennék valami olyan autót, amit talán annyira nem hajtottak ki. (Picit tennék még az eladásból befolyt összeghez.)
Az életünkben is változás lesz, mert Bp-ről költözünk Vácra, szóval talán arra már megérhetné egy dízelt venni. (Mondjuk nekem home office van, feleségemnek nincs.)
Ti mit gondoltok, hülyeség lenne? Mit tennétek?
Köszi szépen a segítségeteket előre is!
-
KubanitoS
veterán
A leírtak alapján most van egy tökéletesen karbantartott autód, amelyre még költeni sem igazán kell és a km állás sem tűnik vészesnek.
Nem írtad mennyit szánsz a cserére, de ettől függetlenül, ha nem újszerű autót akarsz venni, akkor még rosszabb helyzetbe is kerülhetsz. Attól mert a péhárom egy számmal nagyobb, még nem biztos hogy jobb is lesz, ha kifogsz egy visszatekert órás bontószökevényt.
[ Szerkesztve ]
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
HdRew
őstag
válasz KubanitoS #15795 üzenetére
Igen, próbálunk megadni neki mindent, nagyon szeretjük. (Meg hát adott esetben ha eladásra kerülne, nem is szeretném, ha a felmenőimet emlegetnék utólag. )
Cserére nagyjából olyan 3,5M lenne.
Igen-igen, én is ezen akadtam meg, hogy simán jöhet utána egy olyan autó, ami sokkal költségesebb és csak szívnám a fogamat.
Igazából csak azt nem szeretném, hogy hirtelen bezuhanjon az ára a kora miatt. Lassan 15 éves a kocsi, persze, nagyon jó technikával csinálták meg, de jó lenne picit fiatalítani.
-
KubanitoS
veterán
Nyilván neked kell eldöntened mit szeretnél, de én úgy látom, hogy 3,5 millió forintot kockáztatnál azért, hogy egy 15 éves autóból átülj egy 10-12 évesbe. Ez az igazi pénzkidobás, nem pedig a jelenlegi kocsi amortizációja és értékcsökkenése. Már ha egyáltalán ilyesmiről beszélhetünk manapság egy 15 éves Prius esetében.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
huan
őstag
Sziasztok,
A Toyota Prius+ -nak a gyár 0w20 olajat ír elő, de a szerelőm azt mondja felejtsem el és 5w30-at tegyünk bele. 10éves a kocsi és eddig mindig 0w20 ment bele. Miért mondja az 5w30-at?
Új hozzászólás Aktív témák
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- ArenaRacer Craftsman Gamer szék
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000