- Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Crypto Trade
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Aliexpress tapasztalatok
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux - haladóknak
- Videó stream letöltése
- Windows 11
- SkyShowtime
-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Gombinyó #5688 üzenetére
Pl. Aurisban szövet ülés lesz, a CT-ben bőr és több hangszigetelés. Hajtásláncból fakadóan nem igazán lesz költségben különbség, inkább a magasabb felszereltség részét képező plusz extrák, vagy akár már a bőr ápolása is több... Szóval összességében több, de nem fáj, egyéni ízlés/igény kérdése (nekem pl. a 2012+ Auris fejegysége nem jött be a gombok hiányából kifolyólag, inkább CT-be ülnék). Futómű részleteit nem ismerem viszont, tervezett km függvényében érdemes lehet utánanézni.
[ Szerkesztve ]
-
pècsimunkás
addikt
válasz Gombinyó #5690 üzenetére
A ráncfelvarráson átesett Aurisnak nagyon jó a hangszigetelèse . A futómű is qrva jó . Jobban nèz ki kivülről - bellülről szerintem Árban nem tudom mit jelent ez ...
Ha van rá keret , facelit utánit nèzzèl.Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
Doki16
addikt
válasz Gombinyó #5849 üzenetére
Afelett az összes autó széthullik én úgy tudom. Azért szokták visszatekerni mindig 120 környékére a kocsikat, hogy újból helyrejöjjön a szerkezeti integritása a járműnek.
3 éves kocsimban már 171k km van. Egyáltalán nem érdekel.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Gaben92
őstag
válasz Gombinyó #6279 üzenetére
Öket linkelte valaki mar mashol es a keszitett szövet szönyegjeik tenyleg jok, de itt most gumiszönyegröl van szo. Rapillantottam es CT-hez pont azt a WeatherTech hotalcat aruljak amit emlitettem, hogy a kulföldi forumon szidtak. Viszont azt is hozza kell tenni, hogy nem a WeatherTech-el van baj, mert sokan irtak, hogy amiatt vettek mert olyan van az IS-ukben vagy a GS-ukben is ahol meg tökeletes, de valahogy a CT-hez valo szar...
Az, hogy az Auris-ba valo jo vagy nem, jo kerdes...
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Akula
őstag
válasz Gombinyó #6446 üzenetére
0km-es autóra Generali-Toyota speciális ajánlat, ha ellopják az autót újkori értéket térít 1 éven keresztül és még egy csomó ilyen nagyon speckó dolgok, mint eredeti alkatrész beépítés meg rohadt magas összegű poggyászkár meg jogi helytállás. Ez egy 7millás autó esetén 160k Ft/év volt. Nem hitel, egyben át lett utalva a vételár. Mivel letelt a biztosított két év nem érte meg tovább. De pesten akkor is magas, mert Allianz adta a legjobb ajánlatot 130k-ért 10% önrész mellett.
"Akula Sub, ready for the deep!"
-
Csabroncka
addikt
válasz Gombinyó #6446 üzenetére
"de neki 50e ft egy évre a b0 casco. Nem tudom itt honnan jöttek ezek a horror számok."
Erről beszélek, nekem a corollára "csak" az elemi kár és lopás 55.000 egy évre. (33, Első saját tulajdonú, Budapest, az hogy 14 éve vezetek, balesetmentesen persze lf...)
Nem értem, hogy C0-ban hogyan tud kijönni az általad említett ár, mert ha pl teljes töréskár benne lenne (amit ugye hitel esetén megkövetel a bank) akkor nálam a 2013-as Corolla estén olyan havi ~20 lett volna, arra nem is emlékszem pontosan, de szerintem 10% önerővel....
Amatőr nem vagyok, ismerős alkusszal csináltattam, ezek a "baráti" összegek...
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
Gaben92
őstag
válasz Gombinyó #6446 üzenetére
Fix törleszteses szemelyi kölcsön 3 evre, 0,25% THM-el. 10.000€ hitelre 10.040€-t kell visszafizetnem, a kocsi meg nem a banke. Mondjuk ez Finnorszag es a cegtöl van.
Viszont a kötelezö + full casco mindkettö 40% kedvezmennyel 1300€/ev egyutt. A poen az, hogy a kötelezö dragabb.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
nagyúr
válasz Gombinyó #8310 üzenetére
Országúton 100-as tempónál nem túl sok, szerintem 1 liter alatti. Autópályán 1-1,5 liter körül.
Ha innen nézed, akkor 1,5 literrel számolva még 500 forintos benzinárnál sem térül meg a fele sem, 100.000 km esetén.
100.000 x (1.5/100) x 500 = 750.000 Forint
1 literes fogyasztáskülönbségnél ugyanez ugye félmillió.
Ha 600 forintos átlag benzinárral számolsz, akkor 600 ezer forint.
Ha másfél literrel számolsz 600 forintos átlagárral, akkor is csak 900 ezer forint.Persze a matek terén nem elhanyagolható tényező, hogy az autó használtértéke is magasabb, ha az Auris/Corolla esetén 5 évesen nézzük 100e km futásteljesítmény esetén, akkor is alsó hangon fél millió, de inkább több felára van a hibrideknek jelenleg. Csakhogy e mellé még jön a pénzromlás (infláció) is. Ha 3%-os reálinflációval számolunk, akkor 5 év alatt az 1,15-el kell szorozni az értéket - tehát más szóval ennyivel kell a vásárláskor kiadott plusz összeget megszorozni a benzin árához. Tehát ha nálad 1,5 millióval lenne drágább a hibrid, akkor az 5 év utáni elszámoláskor 1,725 millió forinttal kell számolni valójában (ez macerás ügy, hiszen akkor reális, ha a fizetésed is ennyivel emelkedik, tehát ennyivel kevesebbet kell megdolgoznod a benzinkútnál kiadott összegért). Illetve persze a használtpiaci ingásokat is előre kellene látni.
Szóval ha a kérdésed arra vonatkozik, hogy "megtérül-e", akkor a válasz az, hogy 100 ezer km-ig nem valószínű, a kocsi használtértékét is tekintve határeset, de inkább nem, ha a pénzromlást is belevesszük.
A kérdés az, hogy megéri-e neked most ezért befektetni az autóba, hiszen abból a plusz 1,2-1,5 millió forintból máshol esetleg több pénzt tudsz fialtatni...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Tin
veterán
válasz Gombinyó #8310 üzenetére
Cifu tok jol levezette neked a matek reszet, en csak annyit tennek hozza, hogy a hibridek igazi elonye varosban jon ki a turboshoz kepest, ami szinten egesz gazdasagosan fogyaszt, ha folyamatos haladas lehetseges.
Varosban viszont sokkal jobban fogyaszt a hibrid, es varoson kivul is lehet valodi elonye. Ahol nincs, az pont az autopalya, mert ott mar tul sok hasznat nem lehet venni a hibrid rendszernek, igy marad egy szivo benzinesed, ami nem annyira fogyaszt jol. De az 1.8 szerintem meg palyan is veri az 1.2T-t. -
nagyúr
válasz Gombinyó #8320 üzenetére
Én részben városban hajtom az enyémet (1.6 Sedan), és bár néha most is úgy érzem, hogy egy hibriddel jobban jártam volna, leginkább akkor uralkodik el rajtam ez az érzés, amikor városban ülök a dugóban, és araszolok.
Pénzügyi matek terén nekem sem érné meg a hibrid, neked végképpen nem. Pláne, hogy az új autó olyan lesz, amilyennek Te akarod, illetve az E210 kombi azért sokkal igényesebb belül, mint egy 2-3 éves E180 Auris. Szerintem minden az 1.2T mellett szól...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Tin
veterán
válasz Gombinyó #8320 üzenetére
A hibrid valodi elonye a varosi hasznalat. A kozuton (100-ig) szinten dizeles fogyasztas ala tud menni, mert ugye a fekezesek-gyorsitasok, emelkedok-lejtok mind kedveznek a visszatoltesnek es a tobb elektromos uzemnek. Autopalyan mar viszonylag keveset tud beledolgozni az elektromotor, de azert ott is kepes hozni egy kozepes benzines fogyasztasat.
A turbos motor legnagyobb ellensege viszont a varos es a sok rovid tav. Kokszosodik, eltomodik a szuro, semminek nem tesz jot, ha rovid tavokon, hidegen hasznalod. Varoson kivul viszont idealis a kornyezet neki, hosszabb tavokat mesz, bemelegszik, es kozuton amugy sincs akkora terheles. Autopalya mas tema.
Az a baj, hogy a Corolla TS az 1.2T-vel pont egy kicsit alumotorizalt, ahogy egyebkent az 1.8 hibriddel is, ott viszont nem tudod "tultaposni", es arra azt mondanam, mar eleg. Az alulmotorizaltsag miatt viszont kozuton es palyan tobbet fog fogyasztani, mint egy 1.6 koruli turbos motor, varosban viszont annyira nem.
Ha a kerdes, hogy uj Corolla TS 1.2T vagy barmilyen hasznalt hibrid, nekem nem lenne kerdes, hogy uj Corolla 1.2T. Pont idealisan hasznalnad (varoson kivul), a dinamizmusa nem lesz rosszabb, mint az 1.8 hibridnek, es abban a kornyezetben nem is fogyasztana 1-2 literrel tobbet, mint az, tehat 5 ev alatt biztos nem tudnad behozni a hibrid arelonyet. Cserebe garis, uj autoban ulsz, es hacsak nem vagy 185 feletti magassagu, vagy extra helyigenyu, a TS azert egy eleg jol sikerult auto. De parkradar nelkul meg ne merd venni!
[ Szerkesztve ]
-
-
nagyúr
válasz Gombinyó #8520 üzenetére
Esélyesen november előtt gyártott, mert állítólag csak ezeknek szükséges szoftverfrissítés. A novembertől gyártottak alapból tudják az android autot és az apple car-t.
Neked hol mondtak 30e Ft-s árat? Én a Mayerben vettem, és nekem szóban többször is ingyenes frissítést mondtak.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Gombinyó #8527 üzenetére
LoL. Mondjuk valahol pozitívum, hogy ott van 5e km-es olajcsere. Én mondtam a Mayernél, hogy szeretnék egy ilyet, az értékesítőtől kezdve a szervízfelvételisig mindenki le akar beszélni róla... (mondjuk nekem 1.6 szívó szedán van).
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Gombinyó #8541 üzenetére
Letölthető formában az amerikai Toyota oldalon találtam, de az az 1.8-es 2ZR és 2.0-ás 3ZR motorokhoz való (ilyenformán nekem még valamennyire releváns lehet), illetve ugye retard mértékegységekkel dolgozik, meg persze amerikai léptékekkel, pl. 5000 mérföld vagy 6 hónap (amelyik előbb van) a szervizlátogatás, és ha speciális igénybevételnek van kitéve (pl. városi használat, vagy poros utakon) akkor minden látogatásnál olajcsere van előírva....
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Gombinyó #8577 üzenetére
Esetleg bluetooth-on hallgatsz zenét?
Én a falnak megyek attól, hogy a Spotifyról lejátszva nem frissülnek a lejátszott szám adatai (az elsőt áthúzza, de utána akárhány számot is kezd el, a művész, szám címe és az album ugyanaz marad (a szám hosszát legalább kiírja). De lehet, hogy ez a Spoti hülyesége...Illetve ami még idegesít egy kicsit, hogy a vezető előtt az jobb oldali ablaktörlő végállásánál ott marad egy nedves csík, amiből koszcsík lesz. Akárhogy tisztogatom az ablaktörlők gumiját...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Gombinyó #8582 üzenetére
Köszi!
Mondjuk visszatérve a fogyasztásra, akkor úgy tűnik, ebben tényleg jobb az 1.2T. Még ha dedikáltan autópályán megyek, akkor se volt 6 literes fogyasztásom soha az 1.6 szívóval. 6,2 volt a legjobb, de az ilyen 110km/h-ás csordogálás volt. Inkább 6,5 liter körül a reális autópályán. A várossal együtt meg 7.7 liter...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Gombinyó #8660 üzenetére
Nem csak, bármelyik Toyotába beépíthetik, amelyhez megcsinálták.
A védelem lényege, hogy a Toyota fedélzeti rendszerének biztonsági ECU-ját viszonylag gyorsan ki lehet cserélni, és egy "sajátra" kicserélve simán el lehet indítani az autót egy kulcsfésűvel (álkulcs modern kiadásban). Ez minden Toyota esetében így van sajnos. [Totalcar cikk egy ilyen esetről]
A Kit-In lényege, hogy a könnyen és gyorsan kicserélhető helyett nehezen és körülményesen kicserélhető lesz az adott ECU, így már nem lehet annyira gyorsan végrehajtani a lopást.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Declare
őstag
válasz Gombinyó #8686 üzenetére
Pont így van, hogy én sem vagyok ebben biztos, hogy fontos ez a köztes olajcsere, de én hiszek benne és engem megnyugtat. Ártani meg biztsoan nem árt.
Az, hogy gyári szűrő megy bele, az teljesen alap, nem ez a kérdés, viszont nekem mondtak olyat, hogy ellenőrzik a szériaszámot a szűrőn és ha az nem a gyári, akkor bukó. Nem tudom elképzelni, hogy az új autó, gyári szűrőjének a szériaszáma valahol fel van jegyezve és olajcsere után ezt megnézik....viszont lehet, h igazad van és megcsináltatom a Toyotánál. Lehet, h drágább lesz pár ezer forinttal, de így akkor nincs semmi gond.
-
pècsimunkás
addikt
válasz Gombinyó #8899 üzenetére
Én rohadt jó áron vettem az autómat, a közelében nem volt azóta olyan áron. És lehet, nem is lesz. 3 éve vettem, kb egy évre rá jött egy ajánlat, hogy ugyanolyan autót mint az enyém 3000 euróval drágábban , akciós áron meg lehet venni .
Na, azóta meg még drágábbak lettek, a fizetésem meg alig emelkedett.Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
nagyúr
válasz Gombinyó #8961 üzenetére
Yepp, egy picit arcpirító dolog. Én is úgy voltam vele, hogy hát egye fene, májusig kihúzom telefontartóval (nem húztam ki, semelyik nem marad meg a tapadósok közül, a légbeömlős tartókat pedig nem szeretem).
Így utólag kicsit megbántam, hogy nem a Hyundai vagy a Ford ajánlatát fogadtam el, oké, az E210 szedán álomszép, sok szempontból imádom, csak éppen az Android Auto megléte is az élbolyban volt a listán. Ha azt mondják, hogy talán lesz valamikor, akkor lehet kicsit másképpen állok én is a végső döntéshez...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Gombinyó #8965 üzenetére
Édesanyámnak van 1 literes, 3 hengeres EcoBoost motoros B-Max-a, kb. 6 éves körüli. A motor maga a mai napig kifogástalanul zakatul. A kuplungot már cserélni kellett (valami 70e km után...), a szélvédőben lévő fűtőszálak közül már egy maréknyi nem működik, de ennyi negatívumot tudok elmondani róla. Szóval especiel az EcoBoost-tól én nem félek.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Gombinyó #8965 üzenetére
Focus mk3-ban a 2 literes dízel is jó volt 1.6 szívó benzin sem rossz, kinőtte a gyerekbetegségeket nagyjából. Mk4 esetén az 1.5 PFi motorban volt legtöbb fantázia sztereotípiák mentén, de egyrészt ki is lett vezetve rövid idő után, illetve az EB széria is újra lett tervezve, plusz jöttek a saját EcoBlue dízelek a PSA helyett, pár kezdeti nyűg mellett még nincs olyan sok tapasztalat, 5-10 év múlva kiderül.
Jaj, az hittem, milyen autót vegyek, akkor inkább offba rakom
[ Szerkesztve ]
-
makszi
aktív tag
válasz Gombinyó #9015 üzenetére
A napellenző csatlakozási pontjainál rátekertem a kábelt tehát felhajtva nem látszik semmi lehajtva viszont látszik, de olyan feszes hogy nem mozdul meg. Onnan meg a B oszlopnál a kárpit mögé be tudtam tenni ahol a szélvédő és a B oszlop kárpit borítása találkozik a tető kárpitjával. Onnan a gumikéder alá be tudtam vezetni és úgy le az anyós ülés mellé, majd az anyós ülés alatt elvittem és a könyöklőnél felhoztam. Ott sajnos látszik ahogy a könyöklő mellett felmegy a kábel vég a könyöklőben lévő USB-be mert végül oda dugtam nem a szivargyújtóba.
-
silver10
aktív tag
válasz Gombinyó #9092 üzenetére
Nincsenek . Egy sima kézi váltós. Amúgy ezzel a ma már szögegyszerűnek számító VVTI-vel elvárható módon megy, ha már meglódul, szvsz. az 1270 kg önsúly mellett. A baj az, hogy rálépek a gázpedálra és egy ideig nem történik semmi. Jóval előbb kell a gázadás, s csak utána tk. felengedés.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Gombinyó #9146 üzenetére
Ezt mondjuk már többször olvastam és nagyon meglep. De elvileg a szerviz ezt be tudja állítani, legalábbis egy facebook csoportban ezt olvastam.
Plusz ami még fura, hogy a kísérőfényhez kiszálláskor meg kell húzni a kart.. mi van?! Egy kotlák olcsó francia kocsi is világít magától 15 vagy 30 másodpercig, amit beállítasz.
"Less but better" - Dieter Rams
-
Szoszo94
őstag
válasz Gombinyó #9146 üzenetére
Nálam kombinációkkal lehet ezt variálni, de ugye nem új autó. Ettől függetlenül el tudom képzelni, hogy ezen nem változtattak
1) Close all doors and turn ACC on
2) Within 10 seconds, shift the gear to P or N, and press and HOLD Door Lock, or Door Unlock
3) The car will auto lock and unlock to inform you the setting is memorized.
Corresponding Settings
When stay shift at P, door automatically lock when shifting gears. (Press Lock to enable, unlock to disable)
When shift to N, door automatically lock by speed-linked. (Press Lock to enable, unlock to disable)Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
No.01
őstag
válasz Gombinyó #9216 üzenetére
Nyilvan en sem orulnek neki ha barhol is zorogne. Foleg nem egy uj auto, kis tulzassal fuggetlenul az artol.
Arrol azert majd szamolj be kerlek, h mire jut vele a markaszerviz mert az en eddigi tapasztalatom igaz OFF markanal az nem volt tulsagosan meggyozo...
Azt lehet tudni, h mi zorog esetleg?
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Gyúrósok ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Autós topik
- Autós kamerák
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Fujifilm X
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- További aktív témák...