Hirdetés
-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz honeker #22932 üzenetére
Erről majd kérnék beszámolót. Nekem nyikorog megint, fél éve cserélték gariba (660 ezer csak az alkatrész). Még fél év a gari, zsebre nem szívesen cserélgetném. Megyek január elején szervizbe, állítólag régebbi nem garis modellen két kis lyukkal megoldották (azon keresztül kis kenőanyag).
-
-
veterán
Azt lehet állítani a toyotán, hogy ha csak "kényelmi" indexet használok, akkor mennyit villogjon?
-
adrian14
tag
válasz honeker #22914 üzenetére
Most találtam olyat a neten, hogy kikapcsolt állapotban valakinek nem működött rendesen, de ha beindította az autót akkor meg igen. Körbejárom még a témát. Vétel előtt direkt próbálgattam meg a revizor is ránézett mindenre (hibakódok...). Erővel nem nagyon merek semmit csinálni, mert úgy gondolom hogy én vagyok a béna hozzá. Max felhívom az előző tulajt vagy begurulok a Toyotához hogy láttak e már ilyet.
-
honeker
őstag
válasz Benoe77 #22912 üzenetére
A rav4 ben azt nem birták meg oldani hogyha nyitva az ajto valamenyi idő után le kapcsoljon a belső világitás…..reggel nyolckor ki nyitotam a csomagteret….délután háromkor kerestem az akku töltöt mert le merült azota ki van kapcsolva a belső világitás
Ha 84% az ukku ez le van irva az átverés ? -1
-
ddsteel
aktív tag
válasz INGJOKE #22907 üzenetére
Ahogy honeker írta. Ne felejtsd a törzskönyvet elkérni a forgalmi mellett (nyilván tudod, de azért ez nem egy mindennap magadnál tartandó cucc). Az adásvételin mindenképp legyen óra, perc! És hát - bár nem kéne - sajnos nagyon számít az eladó normális hozzáállása - hogy minél előbb ő is leadja az adásvételit az önkorinál. Lehet szívni azzal ha az eladó slendrián. [link]
-
adrian14
tag
válasz Benoe77 #22910 üzenetére
Köszi, gondoltam hogy nem tesz neki jót. Viszont nem tudom, hogy ez miért lehet. Külföldi fórumokon sem találok semmit ezzel kapcsolatban. Parkolóradar ha érzékel valamit hátul, akkor nem nyitódik rendesen a hátulja. Ha meg tiszta a terep, akkor működik. Nem tudom, hogy ez feature vagy bug.
-
adrian14
tag
-
veterán
Általános kérdés:
Mikor/ha meglesz a kiválasztott autó és magánszemélytől veszem, azt tudom, hogy kell a hivatalos 4 oldalas(szarul átfogó) indigós adás vételi szerződés. Kitöltöttük, minden oké. Ezek után mit kell és hol csinálnom, és mire mennyi időm van.
Nyilván tudom, hogy kell eredetiség vizsga és be kell menni a kormányhivatalba is, de hogy ott pontosan milyen sorrendben hogy zajlanak a dolgok azt nem.
Máshova kell még menni ezeken kívül? -
OCTAMD
őstag
-
adrian14
tag
Sziasztok!
Lehet pár hülye kérdés majd jön tőlem, íme az első. Alany egy 2020-as rav4 és ha úgy állok a falhoz, hogy a hátsó radar érzékeli hogy ott van valami és ki szeretném nyitni csomagtartót, akkor csak éppen kinyílik egy pár centire és onnan full manuálisan lehet mozgatni. Viszont elég nehéz úgy a nyitás/csukás. Nem is próbáltam sokszor csak kétszer, nehogy elrontsak valamit. Ha nem érzékel semmit, akkor tökéletesen működik. Ez normális? Youtubra beírtam már angolul is, de nem találtam semmit. -
KTTech
veterán
válasz INGJOKE #22892 üzenetére
Ha nem mozog a kulcs, néhány perc után deaktiválódik, szóval max akkor viszik, amikor nyitod/bezárod, de akkor a sima kulcsos autó is vihető, nem csak az intelligens, ha elkapják a jelét.
Ha meg nagyon el akarják vinni, akkor csak hozzá kell férniük a CAN buszhoz (bármelyik lámpa), és rövidebb alatt elviszik, mintha a kulcsot próbálnák utánozni...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
GalaHU
őstag
válasz ddsteel #22895 üzenetére
In-Car-Blue rendszer, Pesten a Bojtár utcában a Duett-nél szereltettem be, nekem eddig az összes autómban volt, most is jól működik a RAV4-ben.
Be lehet úgy állítani hogy el se induljon teló nélkül, meg úgy is hogy akárhány mp múlva álljon meg. Persze van hozzá szervízmód meg minden, tök praktikus
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
ddsteel
aktív tag
Igen, én is azt hallottam a Pajzsről és a Blueról is, hogy szívtak vele (egyesek, akik panaszkodtak).
Nekem nem csak a fizikai kit-in van benne, az lehet, hogy csak 40E, mert 5 éve csak az 20 E lett volna. A szoftveres kit-in az egy token (M43 indításgátló a neve), egy kis kör alakú "kódkártya", amin van egy gomb. Ha az nincs a kocsiban, nem lehet beindítani az autót. Ez a 2 együtt szerelve volt 5 éve egy 100-as, gondolom, most már legalább 150. És adtak hozzá egy master pendrive formájú valamit is, amit, ha bedugok egy számára létrehozott nyílásba, akkor inaktiválja a rendszert addig, amíg vissza nem kapcsolom. Nekem a Budakeszi Mayerban szerelte Csongor és ő ezt a dupla kit-in-t ajánlotta.[ Szerkesztve ]
-
ddsteel
aktív tag
válasz INGJOKE #22892 üzenetére
Nem zár be magától az autó, nyitva marad, akkor is, ha eltávolodsz. Csak akkor zár be magától, ha kinyitod a zárt autót (keylessel vagy gombnyomással) ÉS nem nyitsz ki egy ajtót vagy a csomiajtót sem. Ekkor valahány mp múlva automatikusan visszazár. A kulcs jelét simán lelopják és jeltovábbítóval akkor is kinyitják a keylesses autót, ha nem vagy mellette. Megoldások erre:
1. Minden alkalommal, amikor eltávolodsz a kocsitól, a kulcson a 2 gomb megnyomásával kikapcsolod a kulcsot. Ez természetesen macera és a keyless nem fog működni.
2. olyan tokba teszed, vagy alufóliába, ami megakadályozza a jellopást, keyless ekkor sem működik nyilván.
3. Tojsz az egészre és bevállalod a kockázatot, vagy csak néha kapcsolod ki a kulcsot, ekkor a kulcs nem is merül egyébként (én akkor szoktam kikapcsolni, amikor tudom, h legalább 2-3 napig nem autózok)
4. KIT-IN-t rakatsz a kocsidba és akkor max a kocsit tudják nyitni, elvinni max trélerrel tudják, vagy hozzáértő sok ideig tartó szereléssel (HW védelem=fém lap az ECU előtt, SW-védelem: a kocsi csak akkor indítható, ha a kulcs melletti token is a kocsiban van). Nálam pl mindkettő van és a parázást elengedtem.Szerk: A kulcs nyomógomb nagyon messziről működik, extrém messziről, több 10 m-ről, a keyless csak akkor kb, ha közvetlenül az autó mellett állsz.
[ Szerkesztve ]
-
-
KTTech
veterán
válasz INGJOKE #22890 üzenetére
Kb. 1m-ről nyitható az ajtó, a kulcsnak a kocsin belül kell lennie az indításhoz. Amennyiben elindult, nem fog leállni (az veszélyhelyzetet teremtene), de figyelmeztet a kulcs hiányára - ugyanez történik, ha menet közben nem érzékeli a kulcsot, mert pl. lemerült.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
veterán
Toyotánál (Auris) hogy működik az intelligens kulcs rendszer (3 érzékelővel)/nyomógombos indítás?
Mennyi méterre kell lenni, hogy kinyissa az ajtókat?
Miután elindult a kocsi és nincs ott a kulcs meddig lehet menni vele? -
OCTAMD
őstag
válasz honeker #22887 üzenetére
Sokat agyaltam,volt egy fullos 2015ös Auris Hybrid TS em,hogy kellene vmi újabb frissebb
Aztán rájöttem az UX igazából annyira mégsem menő autó meg kb semmivel sem fogyaszt kevesebbet ,mint egy Rav4 5.gen és így lett nekem a Rav
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
OCTAMD
őstag
Vegyetek Rav4 5.genest,na az kényelmes,magas
Nagyon sokat agyaltam,hogy mit vegyek,de rájöttem az UX az annyira mégsem jó,így aztán a RAV lett,de igen jó választás lett 8,9MFtért
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
herrká
senior tag
válasz xEon1337 #22882 üzenetére
Nyilván más hosszabb távon vagy időben. Mikor néztük a szalonban, a díler mindenképp az NX-re akart rábeszélni. Hiába hangoztattam, hogy csak ketten, meg nem baj ha kicsi... Ezért éppen csak kinyitott egy UX-et. Mivel én mindig azzal kezdem, hogy ülés legalsó állásba és hátra, így beulve a kb 2 percre, kényelmes távolságra esett minden. Keznek, labnak. Igaz a hátsó ulolap és az első ülés tamlaja között kb 5 cm maradt. Nyilván egy legalább pár 10 kilométeres probaut után derülne ki, hogy tényleg kényelmes, vagy sem?
-
-szabi-
addikt
válasz xEon1337 #22882 üzenetére
Korábban már többször írtam, hogy hosszútávon nekem sem az igazi az ülés.
Most, hogy említed a kormány kihúzása is közrejátszhat, nekem is hiányzott az a pár centi.#22881 polonic
Átbogarásztam a navi beállításait de csak elég felületesen.
Köszi.Elmúlt két hétben telefonról próbáltam zenét hallgatni Bluetooth-on keresztül.
Azokat az eseteket most nem is számolom mikor kék háttér mert a csatlakozás nem jön össze.
Ha összejön a csatlakozás és automatikusan folytatódik a zene az első fél perc puffereléssel telik. Utána folyamatos lesz időnkénti puffer előfordul ilyenkor gyorsul a zene egy pillanatra. Ezt végig csinálja.
Ha összejön a csatlakozás de nem folytatódik automatikusan a zene akkor nekem kell rányomnom a lejátszásra, viszont ilyenkor normális a lejátszás.Ha a csatlakozás később áll össze akkor a multimédia vendég módban marad és nem játszik zenét mert ugye azt az én fiókom hallgatta.
Ezt sem értem ilyenkor miért marad vendég módban!?Szóval bámulatos amit a telefon és az autó összehoz nekem.
Érdekességképp az olcsó bluetooth hangszóróm és a még olcsóbb kínai fülhallgatóm pár másodperc alatt összecsatlakozik a telefonnal és gond nélkül szól a zene. -
őstag
válasz herrká #22863 üzenetére
Városban használva nem tűnik fel, de egy hosszabb (jellemzően autópályás) szakaszon már nagyon. Korábban már írtam, szerintem ez összefüggésben van azzal is, hogy nem lehet eléggé kihúzni a kormányt. Plusz ma tűnt fel, hogy picit mindig le vagyok csúszva az ülésben, pedig koppra fel van emelve az eleje, hogy támassza a combomat és hátra lejtsen. Fészkelődni kell, hogy mindig az "ideális" üléspozícióban legyen az ember.
Nekem fura, hogy számodra nem volt azonnal szűkös ez a kocsi. Én 181/76 vagyok, mondhatni tökéletes, de messze van sok európai kompakt autó belső térérzetétől.
"Less but better" - Dieter Rams
-
őstag
válasz INGJOKE #22877 üzenetére
Ha úgy jön ki akkor igen De vannak az előbbi szerviznek is feltételei. Pl legalább 7.500km futás az előző szerviz óta.
Kicsit most ebben szigorítottak talán..Garancia a hybrid részre vonatkozik ahogy tudom, akku és inverter. De inkább az akkuval van gond idősen, főleg ha erősített inverteres az Auris, az bírja
-
OCTAMD
őstag
válasz INGJOKE #22873 üzenetére
Mert hollandban lett eladva rengeteg és az áruk is nyomottabb,de van sok olasz is.Olaszból rengeteg hulladék Toyota Hybridet hoznak,mert nagyon olcsó
[ Szerkesztve ]
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
veterán
Az Aurisokra mennyi ideig lehet a hybrid garit kitolni és mire vonatkozik?
Miért van az, hogy az összes ilyen Aurist amit behoznak az mind Hollandiából jön?
[ Szerkesztve ]
-
KTTech
veterán
-
g0dl
addikt
válasz KTTech #22847 üzenetére
A hibrid akku lemerülése nyilván még nagyobb gond, de azért van a kocsiban mondjuk legalább tízmilliószor nagyobb számítási teljesítményű számítógép, mint amit az apollo programban használtak. Szóval megoldható lenne, hogy a másik akku töltése csak mondjuk 30% feletti töltöttségű hibrid akku esetén történik. Ezzel is hónapokat húzhatna ki.
-
polonic
félisten
Én Ausztriát is többször jártam meg ezzel.
Tényleg ezt használom már kb minden navigáláshoz. Nem mondanám azt, hogy jó, ha nem ezt tapasztalnám. Nem éreztem semmi hátrányát, hogy nem gugli termékeket használok. Egyedül BP-n belül marad a waze a kis utcák miatt. De szerencsére oda meg ritkán járok autóval. -
No.01
őstag
válasz polonic #22868 üzenetére
Rn voltam ellene es meg most is tartom magam hozza. Jobb, mint volt? Igen, de a GMaps es a Waze szintjet meg azok nehai megakadasaival/hulyesegeivel egyutt is lenyegesen felhasznalobaratabbnak gondodolom. Orszaghataron belul meg csak csak (ha esetleg lemerul a telefonom vagy akarmi) de hosszabb kulfoldi uton en nem szivatom magam ezzel.
B tervenk jo, de semmi tobb.
Szerintem. -
polonic
félisten
Akartam képeket berakni, hogy miért tetszik a gyári navigáció, amikor korábban szó volt róla.
Most eszemben volt, hogy lőjjek párat.Mutatja az elágazásokat, a pályán a kijaratokat és hogy milyen szolgáltatások vannak, kereszteződés térkép. És jól is tervez.
Ez a facelift utáni HERE alapú navi. Az fl előtt lehet, tényleg nem volt jó.
Kerüli a dugót is. M0-on volt dugó és így hozott le, majd vissza.
Szerk: nyilván pont most nem gyűjtötte be az app az utolsó utat , így nemtom berakni a képet az útvonalról.
M4 és a 45-ös kijárat között volt valami. És azon a részen került egyet.[ Szerkesztve ]
-
honeker
őstag
válasz pècsimunkás #22865 üzenetére
ezért viszem szervibe olaj cserére....1 év asistans
Ha 84% az ukku ez le van irva az átverés ? -1
-
KTTech
veterán
válasz pècsimunkás #22849 üzenetére
Igen, de az akkor is jól jön, ha a 12V-os akku merül le, és sokkal kisebb a kár is - simán be lehet bikázni, vagy egy zsebbikáról elindítani az autót. Lemerült hibrid akkunál már azért el fog tölteni néhány napot az autó a márkaszervizben...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
gorgo
őstag
válasz INGJOKE #22843 üzenetére
Kinek hogy. Én 187cm/77 kg vagyok, nekem tragikusan szar, de javítottam rajta: háttámlát kipótoltam hogy ne legyen annyira kagyló forma, a túlságosan előrenyúló fejtámlát pedig fordítva tettem be. Konkrétan ergonómiai szempontból katasztrófa, agyonlőném aki tervezte. Eddigi tapasztalatom (elég szűkös) hogy távolkeleti márkák ilyenek, európaiak sokkal jobbak. Ez az egy ami miatt sokszor meggondolom, hogy lecserélem, csak mikor oda jutok, hogy mire, nincs jó válasz...
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
polonic
félisten
válasz dragon1993 #22859 üzenetére
Itt néztem, igen. Itt rányomsz a szervíz időpont kérésére és bejön egy másik oldal, ott kitöltöd, melyik szervízbe mennél, és utána írja ki így részletesebben:
[ Szerkesztve ]
-
dragon1993
őstag
válasz polonic #22857 üzenetére
Nálam a toyota.com bejelentkezés le van halva.
Hol nézted a com-on részletesen?
Én itt néztem a sajátom:
https://www.toyota.hu/tulajdonosok/karbantartas/visszahivas -
polonic
félisten
válasz dragon1993 #22856 üzenetére
Szerintem ez is a fék aktuátor visszahívás lesz. Lépj be a toyota.com-ra, ott részletesebben kiírja.
[ Szerkesztve ]
-
dragon1993
őstag
Nekem az MY2023-ra is van egy semmit mondó visszahívás. Amiről persze nem szóltak.
[ Szerkesztve ]
-
-
őstag
válasz INGJOKE #22843 üzenetére
Bár Aurisban nem ültem, de az újabb Corolla ülése is ugyanez, deréktámasz ide vagy oda, 30 perc után fészkelődtem benne, 60 perc után már-már fájdalmas és zsibbasztó.
Sajnos a Lexus UX üléséről ugyanezt tudom elmondani, pedig a motorosan állítható verzióm van (deréktámasz csak ebben van). Viszont a most kifutó szériás Q5-ös Audi ülésénél rosszabbat még nem láttam, a világ legkényelmetlenebb ülése (szintén motoros), pedig sok-sok órát vezettem és volt lehetőségem állítgatni.Szerk.: Ezért is vagyok bizonytalan, hogy ha tovább szeretnék lépni, akkor jó választás lenne-e az ES300h kényelem szempontjából. 38 éves vagyok, egészséges, hetente háromszor járok edzeni, így az izomzatom is rendben van, bár az irodai munka miatt rengeteget ülök. Az UX bár crossover, de igazából úgy és olyan magasan ülsz benne, mint egy bármilyen kompaktban, nem úgy, mint egy SUV-ban.
[ Szerkesztve ]
"Less but better" - Dieter Rams
-
Senhi
aktív tag
válasz INGJOKE #22843 üzenetére
Nekem az egyetlen autóm volt amiben 1-1.5 óra alatt megfájdult a hátam, pedig általában nem szokott. Előtte és utána lévő kocsiban (cmax, rav4) is levezettem 4-5 órákat egyben és sose volt gond.
Nem tudom mi nem stimmelt, mert elsőre nem tűnt kényelmetlennek, nem túl puha, de nem is kemény és deréktámasz is volt. Ülőlap nagyon rövid az biztos. -
veterán
Nagyon off topic, de hátha tud valaki ilyet is ajánlani, ha karácsonyig nem találok megfelelő autót, akkor bérelnem kell egyet. Van valami oldal, ahol magánszemélyektől lehet bérelni? (Budapest)
[ Szerkesztve ]
-
KTTech
veterán
Ha a hibrid akku véletlenül lemerülne, akkor onnan semmi nem indítaná el az autót, csak a márkaszerviz, miután traileren odavitted... ezért nem töltenek róla semmit (nem csak a Toyotánál, sehol sem). A távoli indításnál azonnal indul a motor és tölti a hibrid akkut, az meg tölti a kis akkut, így nincs gond. De távoli indításnál is rákérdez, hogy biztonságos-e az indítás.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
polonic
félisten
Volt róla szó, hogy visszahívás van bizonyos corollákra.
Megyej jövő héten szerdán a frissítést elvégeztetni. Utána majd beszámolok, hátha tapasztalok változást. Elvileg kéne érezni valamit majd a fékpedál kezelésen. -
veterán
Az egyik Fb csoportban azt olvastam, hogy a Toyota Auris (hybrid) ülése legendásan kényelmetlen. Ez igaz, vagy túl van tolva?
-
blueye
veterán
válasz ncc1701 #22804 üzenetére
Teljesen megértelek. Ezek szerint te alkalmazott vagy jó fizetéssel, könnyű/konvertálható elhelyezkedéssel. Lehet hogy ebben a helyzetben én is így gondolkodnék (mondjuk a 3 havi nekem akkor sem jönne ki).
Én pl. már 55 évesen nem megyek nyugdíjba (jó lett volna ) mert elmúltam ennyi de ha vállalkozásod van akkor az nem "enged" el, hiába vannak nagyon super kollegáid.
Autónál maradva, nekem pont ezért teljesen más a szemléletem. Viszonylag sokat megyek, viszek magammal nagyobb tárgyakat (mintákat), nem nagyon van időm az autóval foglalkozni és jó ha van költség a cégemben. Így marad a tartós bérlet. Nem olcsó de nagyon kényelmes - nekem és a kollegáknak. Ráaadásul jó (régi) szerződésem van az egyik kereskedővel, pont úgy foglalkoznak velünk ahogy én tenném ha én lennék a kereskedő - és ez tetszik -
-szabi-
addikt
Köszönöm mindenkinek a válaszokat.
A gumiszigetelés szilikonos ápolóval történő kezelésén kívül a többi nem kivitelezhető.
Megjegyzem az elmúlt pár évben ezt az előző 19 éves Seatom is kibírta. -
OCTAMD
őstag
válasz adrian14 #22832 üzenetére
De ha fiatalabbat akarsz kevesebb kmest,arra is van megoldás,pici pénzt hozzáraksz és máris fejlődtél
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/toyota/rav_4/toyota_rav_4_rav4_2.5_hybrid_executive_awd_e-cvt-21314353#sid=1c8be558-ffaf-4fc1-a409-c286c4924414
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
OCTAMD
őstag
válasz adrian14 #22830 üzenetére
EXE változatban van RCTA BSM minden jóság amúgy.
Vannak érthetetlen gagyiságok is,pl.a vezetőülésnek nincs zsebe hátul a legtöbb Rav4ben , ablakemelők tükörállító felső lámpának nincsenek gombvílágításai
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
adrian14
tag
válasz OCTAMD #22829 üzenetére
Jó lenne azért hosszabb távon megtartani. A hirdetéseket régóta nézem, de 1-2 hónapja jutottunk oda, hogy aktívan kezdtük el az autónézegetést. A RAV azért is nyert, mert szögletesebb a formája és a feleségem is jobban belátja. Biztos az én balfékségem, de például a régi e46-ot sokkal jobban éreztem, mint most a 3-as Priust.
-
OCTAMD
őstag
válasz adrian14 #22828 üzenetére
Nekem a hátsó lökösbe a lábbal való nyitás zárásnak a cuccát kellett vennem,mert az nem működött,vonóhorgos és nem volt jó,de sikerült bontottat találni olcsón és beleraktam és csúcsszuper lett
Igazából ezeken a Rav4eseken nem nagyon tudsz nagy pénzt bukni,mert keresett típus,ha nem tetszik fél év múlva simán a legrosszabb esetben is max 500-600000et bukhat rajta az ember.Egy Exe új ára ,most is 18MFt körül van,egy 4éves reméljük ér 9MFt körül
[ Szerkesztve ]
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
adrian14
tag
válasz OCTAMD #22827 üzenetére
Kormányt újra szeretném bőröztetni az tuti és lehet a váltógombot is. A jobb visszapillantó fekete műanyag részéből le van törve a csücsöknél egy kis darab (ugyanez van a Priusunknál is, nem befolyásolja a működését és nem is ázik be, de 3-4 év után már nem szeretném nézni az "új" autón). Motorháztetőn van egy 5-10 cm-es horpadás, de a festés nem sérült. Ezt még nem döntöttem el, lehet házilag nyáron én is ki tudom szedni egyébként.
Téligumi jó rajta (5-6mm, 2022-es gyártás), de lehet eladom és veszek rá Michelin Cross Climate 2-őt.[ Szerkesztve ]
-
adrian14
tag
válasz OCTAMD #22747 üzenetére
Ma az autorevizor megnézte a kocsit és részletes leírást adott róla. Esztétikailag nem egy kiemelkedő darab: kicsi karcok (bár ezeket én nem vettem észre), 2 ajtót minimálisan fényeztek és a hátsó lököst (parkolási sérülés miatt). Viszont a Lexusnál dolgozik a tulaj (én is ott néztem meg a kocsit) és időben megkapott minden szervizt. 9.4-re azt mondta, hogy oké így a héten megvesszük. Remélem nem bánjuk meg. Pár dolgot meg szeretnék rajta csináltatni, de pl a parkolási karcok nem zavarnak, mert tudom, hogy lesznek még durvább szituk is a parkolóban.
Egyébként, ha jól tudom a reálszisztémánál lesz majd egy NX300h luxury kivitel meghirdetve a következő hetekben 8M körül. Ha esetleg valaki ilyet keres, érdemes lehet várni a vásárlással. -
polonic
félisten
válasz GalaHU #22823 üzenetére
De, azt is csinálhatja.
Ez pár apróság. Ha hibrid, akkor lehet megérzi azt a 3 hetet az akksit, azt is azért írtam. Bár ő mondjuk nem írta azt, hogy pont hibrid lenne.
És a gumikédereket ezeken kívül is érdemes bekenni. Jártál már úgy, hogy befagyott az ajtó? Én igen. Azóta inkább bekenem, mert semmiség, még akkor is ha ilyen here telek vannak már itt.
Én csak válaszoltam, kérdezett. Ha megfogadja, meg, ha nem, akkor nem. Az már az ő dolga.[ Szerkesztve ]
-
No.01
őstag
...ha megoldhato. Ha nem akkro sem lesz semmi baja.
-
-szabi-
addikt
Hi
Jövő héten leteszem az autót 3 hétre télre, szabadban fog állni.
Van valami különleges amire figyelnem kell?üdv
-
GalaHU
őstag
válasz herrká #22798 üzenetére
Nagyon alálőttél... A német prémiumok javítási költségének... Ott egy DSG váltó egymagában hoz egy 2millás javítást, vagyis inkább cserét. Használtan tuti hogy aknamező, pont a váltóban nem szoktak olajat cserélni, mert "élettartam" garanciás... csak azt feljtik el, hogy a tervezett élettartam 200.000km, pont mire egy átlagmagyarhoz kerül... Egy modern dízelen vagy benzinesen a gazda -mint a kocsi legnagyobb ellensége- mindent tönkre tud tenni (motor, váltó, difi) a hanyagságával, de egy hibrid Toyotában nem tudod kinyírni az aksit, azt csak a kora miatt fog elromlani. Nem tudod tönkretenni a villanymotort, sem a difit, az eCVT is hülyebiztos. Egyedül a belsőégésű motor az ami allergiás a megfelelő olajra, ezt meg ha ellenőrizhető a szervíztörténet akkor könnyen észreveszed.
Nincs 100%-os biztonság sem a használt, sem az új autó esetén, de hogy a kisebb kockázatot a hibriddel futod, az tuti...
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
ncc1701
veterán
válasz Tom1939 #22811 üzenetére
A vagyon 5%-át szokták mondani, mint egészséges maximumot autóban tartani. Nálam sokkal csóróbbakat látok új autót venni, ők nem így gondolják. Nekem többet ér az, h kb 55 éves koromban nyugdíjazzam magam, és onnan már csak azt csináljam, amit szeretek.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Egyetértek, szerintem ez a 3 havi dolog inkább olyan "amerikai piacos" dolog. Azaz aránylag jelentős jövedelemhez, és ahhoz képest kevésbé jelentős vagyonhoz van igazítva. Nyilván az én takaróm sem ugyanaz 25 évesen és 50 évesen még havi fizukban sem, mert a vagyoni háttér sokkal combosabb.
-
den89
tag
válasz ncc1701 #22808 üzenetére
Számomra két legegyszerűbb példa:
- Szüleim 2020-ban vettek egy új SX4-Scrosst 5,5 millióért. Na most rákeresve pontosan a 2020 körüliek 100k km körül kerülnek ennyibe. Jelenleg újonnan egy S-Cross 8,2 M-tól indul.
- Másik pedig, hogy 2021-ben vettünk 4,5 millióért egy új (igaz, kifutó szériás, 1 éve a telephelyen állt) Cliót a feleségemnek, na tök ugyanez a helyzet, hogy most a 2021 környékiek kerülnek ennyibe 50+k km-rel. Egy új Clio most 6,8 M-tól indul.
Mindkét esetben ~50%-os drágulás 3-4 évvel ezelőtthöz képest.
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz ddsteel #22805 üzenetére
Kicsit frissebb, 2019-es. Ezt még 3.1M árban megfogtuk. Ha tudom, mi jön, kettőt kellett volna venni, egyet letenni garázsba későbbre. Hála istennek, szög egyszerű szívó benzin, semmi hibrid, semmi olyan, ami bonyolítaná feleslegesen. Eszik 4.3litert, zseniális, legjobb kisautó.
Most már rosszabbat lehet venni 6.2M pénzekért, horror.[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
válasz ncc1701 #22796 üzenetére
Abban alapvetően igazad van, hogy mindenkinél van/kell, hogy legyen egy lélektani határ. Tény, hogy sok ember jobb autót vesz, mint amúgy amit megengedhetne magának, és kis országunkban presztízst csinálnak az autóból. De azért elég túlzás negatív értelemben, hogy 3 havi fizu a max egy autóra. Gondolom nem minimálbért, de nem is átlagfizetést keresel, hogy ilyet írsz. Lehet valaki 5 éve arra spórol a 300-400 ezres fizetéséből, hogy vegyen egy épkézláb autót 3-4 millióért. Plussz mondjuk az előzőt is eladja, stb. Akkor miért ne tegye meg? Vegyen 1 millióért egy olyat, amivel járhat egy évben X alkalommal a szerelőhöz, és nem mer vele elindulni nyaralni, stb?
Amúgy igen, brutális árak vannak. 5-6 éves, 100 ezret futott autók kerülnek annyiba, mint 3-4 évvel ezelőtt az újak.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest