-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nah ma megvolt a Hybrid carsnál a fék csere. Hátul komplett tárcsa/betét elől a rugós bizbaszt felújították és betétet cseréltek és fél olajat. Abe márkájú alkatrészekkel 155 k lett a vége. Normálisak voltak csak ajánlani tudom őket.
-
stuka20
senior tag
Én a 4. generációs yarisomba a másfél év alatt 2x tankoltam e10-et, a többi mind e5. (havi 1x van tankolás). Amióta megvan azóta jegyzem mennyit, mit, mennyiért tankoltam. (mennyit ment az autó el vele, mennyi volt az átlagfogyasztás, mennyi km maradt még..)
Ha felesleges az e5, akkor én sok pénzt kidobhattam az ablakon.
Majd megnézem 2-3 hónapig e10-zel, úgy is tervben volt. Legutóbbi tnakolásnál a kettő között 60 forint volt a különbség.
Januárban és áprilisban ugyan annyit tankoltam és kb ugyanannyi km-t tudtam volna még megtenni tankolás előtt, de a két hónap összesen megtett km között 100! km különbség van. Hidegben sokat eszik. -
pècsimunkás
addikt
Üres tankba szoktam tankolni, 43-48 litert, E10 95 után.
Ha tankolás után, 1-2 kilométert haza gurulok, akkor semmi extra, semmi különös.
Ha másnap megyek vele, vagy a következő indítás után viszont úgy tűnik, mintha jobban ugrana az autó.
Természetesen lehet, csak placebo, ahogy írtuk is -
KTTech
veterán
válasz
baro32 #23931 üzenetére
95-ös, Morrisons, Shell, Tesco, BP, Total, Texaco, Apple Sainsbury's ahol épp sikerül. E10-est, az jobb a motornak (jobban hűti az égésteret). Fogyasztásban marginálisan rosszabb, mint az E5, de árban visszajön a különbség.
Fogyasztásban nem lesz különbség a 100 és a 95 közt, teljesen más miatt kellhet a 100-as (főleg erős motoroknál a kopogás elkerülésére). -
baro32
aktív tag
Rendben csak azért tettem fel ezt a kérdést mert az ismerőseim közt is két tábor van ebben a témában valaki ellenzi valaki javasolja a 100-ast.
Mondjuk aki javasolja az pont egy BMW tulaj
-szabi- de gondolom nem a sima 95 hanem abból azért a PRÉMIUMOT ugye ?
polonic a volt Dácia -ba már több mint egy éve 100-sal jártam és ott szerintem jobb volt a 100-as mint a 95-ös én úgy éreztem. -
gorgo
őstag
válasz
INGJOKE #23934 üzenetére
Sztem meg siralmas. Tudjon már mindent is az a szerencsétlen autó, csillió szenzorral. Ami egyrészt mocsok drágává teszi (mindenki sír) meg el tud romolni.
Ehelyett be kell tenni a csomagtartóba egy 2L flakon ablakmosót. Ne adj isten benzinkúton meg kell állni venni drágáért, ami lássuk be 20km-ként van. -
polonic
félisten
válasz
baro32 #23931 üzenetére
Az autós topikban én kérdeztem és egy a győri Audi motorrészlegén dolgozó fórumtárs, aki tesztelte is a motorokat különböző tüzelőanyaggal, azt írta, hogy a 100-as benzinnel tisztábban működnek a motorok és mindegyik újabb motornak hasznosabb.
Bővebben mondjuk nem részletezte. -
No.01
addikt
válasz
pècsimunkás #23935 üzenetére
A turbo azert mas, de egy olyan kis motornal par LE-rol beszelunk max igy szerintem az max placebo.
-
baro32
aktív tag
Ha már a fogyasztási értékekről beszéltek páran ti milyen üzemanyagot preferáltok?
Nekem az első tankolás ami még félig benne is van az a MOL EVO 95' -volt mivel ez a kút volt legközelebb a márkakereskedéshez ahol vásároltam az autót SZOLNOK-on.
Az eddigi autóimba OMV MaxxMotion 95 vagy 100-ast szoktam tankolni szerintetek elég a 95-ös a Corolla Cross-ba vagy inkább a 100-ast tankoljam majd bele folyamatosan?
Pontosabban a 100-ban lévő többletet ki tudja e aknázni a kocsi pl.magasabb hatótáv meg ilyen jóbb tulajdonságokat vagy bőven elég a 95-is ? -
No.01
addikt
válasz
-szabi- #23927 üzenetére
Szamomra hybrid ide vagy oda a rovidtavu szamok nem valosak. Marmint azok, csak epp nem ugy ahogy a normal hasznalatnal az lenni szokott igy en semmivel nem kalkulalok ami 10km-nel rovidebb szakasz. (szerencsere ilyen tavokat en max havi 1x csinalok)
Nalam az alap 1 iranyba az ~16km. Ezen a szakaszon a kulonbseg mar sokkal inkabb kijon nemcsak telen, de nyaron is, mintha csak a varoson (videk) belul mozgolodnek.
Van a csaladban aki hasonlo felhasznalast tol (5km max es varoson belul) ott hiaba a kis motor (1.3 es nem turbo) telen siman felmegy 12-re is.
INGJOKE:
Szerintem is cak szimplan kifogy. Volt rola szo itt, h mikortol szereltek az erzekelot meg a C-HR-be is csak mar nem remlik. -
A Toyota Auris TS hybrid (2015) jelzi, ha kevés benne az ablakmosó folyadék, vagy egyszer csak kifogy?
-
-szabi-
addikt
A két fogyasztási érték eléggé messze van egymástól.
Télen rövidtávra (3-5km) láttam 10l/100km értéket is.
A telefonról csak zene szólt, azért dugtam rá.
Nekem megfelelne a Bluetooth-on is de korábban említettem olyankor akadozik a zene.#23924 KTTech
Erre a merülés dologra nem is gondoltam.
Telefonom 5 éves a modell maga 1-el öregebb. Érik már a cseréje.#23925 polonic
Nevéből kifolyólag gondoltam, hogy valami részecskéket szűr de ennyiben ki is merült a tudásom.
Kandallókon szokott lenni salakoló ajtó, említett hamunak is kitalálhattak volna ilyet.
Persze sejtem, hogy az összehasonlítás azért nem túl jó.
Köszi az információt.#23926 Jazzos
Igen valóban Pestről jöttem déli irányba.Nem néztem még a Toyota honlapján ha belépek a fiókomba láthatóak ezek a fogyasztási adatok, megtett utak?
Vagy csak az alkalmazásban? -
polonic
félisten
válasz
-szabi- #23922 üzenetére
A részecskeszűrő a dízelmotoroknál jelent meg még euro 4-5 bevezetésével, ahol szabályozva volt a koromkibocsátás.
Az apró korom részecskéket fogja meg, gyűjti össze. Euro 6-tól már a benzineseknél is elkezdték szabályozni a kibocsátást, mert ott is jelen van ez a koromkibocsátás a közvetlen befecskendezés miatt.
Már gyakorlatilag az összes benzinesben van ez a szűrő. Egyébként GPF - gasoline particulate filter, DPF - diesel particulate filter.Ez a szűrő egy idő után megtelik, amit nyomáskülönbség alapján érzékel a motorvezérlő és ekkor úgymond ki kell tisztítania. Nagyon magas hőmérsékleten elégeti a benne felgyülemlett kormot, amiből hamu lesz. Ehhez a nagyon magas hőmérséklethez még több tüzelőanyag kell. Innen jöhet a magasabb fogyasztás. A hátramaradt hamuval is egyszer meg tud telítődni, ilyenkor csere kell sajnos.
-
No.01
addikt
válasz
-szabi- #23920 üzenetére
Minimalis emelkedo vagy ahogy irjak szel siman okozht hasonlot.
Nekem most a ket veglet az elmult honapbol 3.7 es 7.4l/100km. Elobbi ~45km atlaga utobbi alulrol 400 (nemetorszag, de nem szaguldozva)Ha nincs vezetekmentes CP vagy AA akkor javaslom vegyel egy adaptert. Szerintem igazi jatekvalto. En a Corollaban Carlinkit-et hasznaltam a legnagyobb megelegedetseggel.
-
-szabi-
addikt
válasz
polonic #23921 üzenetére
Nem éreztem, hogy olyan extrém módon fogná a szél az autót.
Volt még egy hosszabb autópályás szakasz de azt nem mentette az alkalmazás, pedig arra ezek után kíváncsi lennék.
Bevallom nem tudom mi az a részecskeszűrő regeneráció.Egyszer ki kellett állnom mert android autó leállt és ugye menet közben nem piszkálom a telefont.
Ki kellett húzni és újra rádugni.
Elmerengtem de jó is lenne wireless android.Így hosszabb távon megint kijött, hogy az én alkatomhoz nem a legjobb az ergonómia.
Az az üléstávolság beállítás ami jó láb-pedálhelyzetet ad nem jó a kormány-kartávolságomhoz, de a kormányt már nem tudom közelebb húzni magamhoz.
Így vagy az ujjaimmal egyensúlyozok a kormányon vagy kissé előrenyúlva rendesen fogom a kormányt viszont ez hosszabb távon zsibbasztja a karomat. Nagyjából olyan 6-8cm hiányzik. -
-szabi-
addikt
Ma érdekes adatok jöttek fogyasztásra.
Autópályáztam 530km-t 6,2l átlagfogyasztással, ami teljesen jó. Általában ennyi szokott lenni azén vezetési stílusom mellett.
Viszont lett egy 183km aminek a 90%-a szintén autópálya ahol 7,2l lett a fogyasztás.
Ennyi autópályára még sosem volt, ráadásul nagyrészt M6-os ahol tisztán-egyenletesen lehet jönni.
Nem tudom mi okozta. -
Lei559
tag
pécsimunkás: Köszönöm. Exide is van a "méretemben" , árban tényleg kedvezőbb kategória.
No.01: Ez az amit nem értek én sem , de olyan szaki ismerőstől hallottam akinek adok a szavára. Ezért vagyok most kicsit megzavarodva , mert van ilyen is meg oyan is a boltokban. Nem is a többletköltség miatt van porblémán ha AGM kell bele , hanem azzal , hogy nehogy gondot okozzak magamnak ha nem a megfelelőt választom.
Egyébként megnéztem 28800-0n060 a gyári cikkszáma az akkunak amivel szerelték , neten nem találtam róla konkrét leírást , a méretein kívűl.
-
Lei559
tag
Sziasztok!
A véleményetekre lenne szükségem!
Van egy 2018as Aurisom 1.4 d4d motorral , ami nem start-stopos , de elvileg attól még az elektronikája igényli a start stophoz való akksit , technológiai okokból. Az akkuja sajna még gyári benne , aminél nem érzem , hogy gond lenne vele , de most már 7 évesen elgondolkoznék a cseréjén.
Japán márkát néztem , hozzá a Yuasa YBX9027 személyében , viszont a vartával sem volt soha problémám. Nektek van esetleg tapasztalatotok a fentebb említett akkurval? Egyátalán ez jó választás lenne? Gondolom fontos hogy maradjak az AGM típusú akkunál.
Nagyon köszönöm aki elolvassa , és véleményezi!
-
Imy
veterán
válasz
dragon1993 #23902 üzenetére
Ezt hol láttad, hol írja, és mi? Mert akkor én is ránézek a saját kocsimra.
-
válasz
polonic #23901 üzenetére
Ja, nem a 3 kilométerre kell hanem a napi 40 percre amit megspórol (és azt a cucc és személy mennyiséget amit én szállítok el nem viszem gyalog vagy egy bicajjal). De nekem apataxi üzemmódban van az autó, tehát bőven van más is (évi 20-25k kilométer úgy, hogy van másik autó is).
-
baro32
aktív tag
válasz
koxkids #23905 üzenetére
Köszönöm meg fogadom a tanácsodat akkor én is aktiválom az AUTO -állást
Azt olvastam ha hűt akkor a hybrid akku-ból dolgozik nyilván ha csökken a töltöttség itt is bekapcsol a benzinmotor de a fűtésnél egyből benzinmotor üzemben megy ki sem lehet lőni a motort csak ha kikapcsolom a klímát ezt már próbáltam.
polonic: Persze hogy értem mire gondoltál de manapság már annyira el vagyunk emberek kényelmesedveamúgy bicajom meg még 8.-kos koromban elfáradt azóta nem is vettem pedig nem ártana mert van rajtam egy kevés felesleg na mindegy ez van.
-
válasz
baro32 #23898 üzenetére
Én mikor megvettem az autót benyomtam az Auto gombot a klímán, azóta hozzá nem nyúltam. Télen nyáron megy, nyilván más hőfokon. Egyrészről jó ha bent is hűti az utasteret az akku miatt, továbbá valóban kiszáradnak a tömítések ha sokáig nem használod, elmegy a gáz és meghal a kompresszor. Nem kell túl gondolni
-
baro32
aktív tag
válasz
polonic #23901 üzenetére
Igen kell , nem munkába járásra vettem de ha már van akkor oda is használom.
Tudod most hogy idén töltöm az 50-et szerettem volna egy hozzám illő kocsit venni ami szerencsére össze is jött nagyon örülök is neki.
Eddig ilyen autóim voltak és ha elolvasod megérted:
1.Trabant 600- 2.Chevrolet Spark 800 - 3.Dácia Sanderó 1000 -
polonic
félisten
No offense, de amúgy 3 km-re tényleg kell autó?
-
baro32
aktív tag
válasz
Tom1939 #23899 üzenetére
Igen olvastam már emlékszem is rád már 2024.08-nál járok a fórum visszaolvasásnál
Aszt már kezdem kitapasztalni igen hogy a feltöltöttségtől is sokat függ a fogyasztás.
Szolnokon vettem a kocsit hazaérve kereken 4L/100-ra ment le a fogyasztásom nagyon örültem is neki még ilyen hiper-szuper kocsim életemben nem volt.
Megriadtam attól a 9,9L-es kiírt adattól ezért is tettem fel kérdésemet ebben a témában. -
válasz
baro32 #23898 üzenetére
Már nagyon régen minden autómban állandóan be van kapcsolva a klíma, soha nem volt bajuk, nem voltak büdösek (télen meg jó is párra ellen). Én 2.7 kilométerre járok meló napokon 10 órás különbséggel kb. Hybrid fogyasztás nem igazán érdemes ekkora távon nézni, hideg nagyon megüti nyilván, de ekkora távon az is számít mennyire lett éppen tele a fő akksi amikor megálltál (nekem rav4 hybrid).
-
baro32
aktív tag
Szevasztok mivel még nem volt klímás autóm ez lehet egyeseknek hihetettlennek tűnik de nem nagyon vagyok tisztában a helyes működtetésével ezért elkezdtem leírásokat keresni hogy hogyan is lehetne gazdaságosan működtetni.
Mivel a munkahelyem nincs messze 3.1Km-oda és 12óra múlva vissza inkább egy kicsit lehúztam az ablakokat még hidegben is mert aszt tapasztaltam hogy a benzinmotor így minden esetben beindul és nem nagyon aktív ilyenkor a hybrid üzem pontosabban többet eszik a kocsi mint általában.
Példa kedvéért volt hogy 9,9L/100-at írt ki de jobb időben volt már ugyanez a táv klíma nélkül 4,6L-is.
Most olvastam hogy a klímát ajánlatos 2-hetente beindítani hogy a benne lévő tömítések ne száradjanak ki mert ha ez bekövetkezik akkor több 100ezres is lehet a javítása
Ezért kérdésem a következő lenne tudnátok ajánlani olyan optimális BEÁLLÍTÁSOKAT , TAPASZTALATOKAT amin ti is használjátok?
Bocsánat ha túl lihegem ezt a dolgot
Toyota Corolla Cross Hybrid 1.8 -
Imy
veterán
Az 5. generációs corollák esetén a mobilról való vezérlés meddig működik, utána mennyi a díja? Vagy ez bármeddig megy?
-
Azt csak nekem új info hogy mivel az üveg tetős autó 90 kg-al nehezebb, mint a sima ezért, erősebb(nagyobb) fél kell előre?
-
-szabi-
addikt
Köszi.
Mikor enyémet vettem telefonon érdeklődtem náluk, mint közel eső szalon.
Végül mégis Pestről hoztam.
Kétszer hívtam őket azt mondták majd az értékesítő visszahív. Nah ez nem sikerült neki azóta sem.
Ezek szerint a szerviz hasonló.
Szolnok már odébb van.
Ha szabad kérdeznem valamit elszúrtak?Kérdésem másik fele, Bajai tapasztalata van valakinek?
-
-
WaterWawe
őstag
Köszi a válaszokat! Rendelek is egyet.
-
OBD olvasón keresztül lehet csak.
Kell az ID, ami rá van írva a szenzor házára, és ezt TechStream programmal (gyári Toyota) vagy pl Carista OBD olvasóval és a programjával tudod megtenni ha előfizetsz, vagy gumis / márka szerviz is megoldja x e Ft-ért. Neki van olvasó is, szóval ha már szerelve van a szenzor és nem tudod az ID-t, kiolvassák. -
No.01
addikt
válasz
WaterWawe #23885 üzenetére
Nekunk ez van. Tokeletesen mukodik, minimal kesessel. Teljesen megerte a penzt,
-
WaterWawe
őstag
Üdv!
A héten vettem egy 2021-es Corolla Kombit. Minden nagyon tetszik, csak az az egy bosszantó hogy a Carplay csak kábelen működik. Néztem hogy vannak ilyen usb-s okosítók amikre ha telefonnal rácsatlakozol akkor működik a Carplay Bluetooth-al is. Van ezekkel valakinek tapasztalata? Működik olyan jól mint a gyári megoldás?
-
g0dl
addikt
Egész jó video Toyota Corolla - 5th Gen Hybrid - Long Term Review - What's Gone Wrong - Likes & Dislikes
Két érdekes dolog
- az angliai szervízről az elmondottak alapján, hát nem lehetünk nagy véleménnyel
- az a gyanúja, hogy a 12V-os akksi lemerülés egy éjszakai szoftver frissítés eredménye. Mármint, hogy maga a frissítési folyamat merítette le, nem az annak következtében települt új hibás sw. -
Mivel a telefon nálam nem a kocsihoz csatlakozik, hanem a cp eszközhöz most állítottam, hogy a kocsi hangrendszere legyen az alap, meglátjuk majd javul-e a helyzet. Bár talán már akkor is panaszkodtak, amikor még nem volt benne ez a cucc. A feleségemet hívtam, mindenkinek Iphone-ja van nálunk.
-
ddsteel
aktív tag
válasz
INGJOKE #23880 üzenetére
Engem tökéletesen hallottak, igaz, Androidon. Nem lehet, hogy iphone specifikus a dolog? Lazán kapcsolódik ide, de amit én észrevettem, nem tudom, más is észrevette-e már, hogy ha bármilyen androidos telefonommal (korábbiakkal is, tehát nem a mostani telefonom érintett ebben) iphone-ossal beszélek, ha én beszélek, utána kb 1 mp kihagyás van. Úgy értem, hogy ha beszélek, talán akkor, közben is, de utána 1 mp-ig biztosan az van, hogy nem hallom, amit a másik iphone-os fél mond. Nekem Androidom van és csak iphone-nal való beszélgetéskor fordul ez elő (és legalább 3 iphone-os ismerősömmel való beszélgetéskor észrevettem már és a korábbi androidos telefonjaimmal is előfordult).
Szerk: a mikrofon szerintem a mennyezet világításkapcsolónál van.
-
Másik kérdés: Sokan panaszkodnak, hogy alig hallanak a kocsiból telefonálásnál, pedig nem vagyok egy halk gyerek. A Suzukiba órákat beszéltem vezetés közben és senkinek sem volt ezzel baja. Van valami beállítás amitől jobban hallanak? Hol van egyáltalán a mikrofon a kocsiba? Auris hybrid TS 2015. Másnak van ilyen problémája?
-
-szabi-
addikt
Hi
Kecskeméti Toyotával van valakinek tapasztalata?
Érdemes hozzájuk menni?SZERK: Esetleg még Bajai Toyotával?
-
ddsteel
aktív tag
válasz
INGJOKE #23875 üzenetére
Fékfolyadékcsere volt, 2 évente, ahogy azt a Toyoban ajánlják, csinálják (Emil Frey). Ha tárcsát cserélnék, biztos, hogy én sem raknám vissza a régi betétet. Annyira ritkán kell cserélni, hogy nem érdemes a régit visszarakni. Ha jól használod, akár 200+ E km-ig is használhatónak mondják a fékeket (amennyire emlékszem, így olvastam). A márkát viszont nem tudom, mindenki másra esküszik a FB fórumon (is). Érdemes ott is rákeresned, szerintem vannak ott vélemények a fenti márkákról is.
-
No.01
addikt
válasz
INGJOKE #23873 üzenetére
Szemely szerint egyiket sem
de ez nyilvan csak en vagyok.
(Kicsit olyan ez, mint odaat a Hankook. Tudom, h ar/ertek aranyban nem rossz, de en nem vennek max ha valoban felaron jutnek hozza. Semmiben sem kiemelkedi, de cserebe gyorsan oregszik)Azon viszont gondolkozz el, h elol lesz uj tarcsa, de a betet marad a regi?? Szerintem alap kellene, h legyen, h uj tarcsahoz uj betet.
Anno mikor elkezdtunk
PriusozniHybridezni akkor valamelyik szerelo kulon felhivta a figyelmunket, h a ezen autoknal a fekolaj csereje az meginkabb fontos, mint egy normal autonal es ne hanyagoljuk el, legyen kicserelve 2 evente. Azota is gy teszunk, a fekkel nem erdemes jatszani/sporolni. -
Nah volt kis betegség meg ez az, így elhúzódott, de van már két használható ajánlat.
Kicsit nehéz össze hasonlítani, mert később változtak a paraméterek. Az alap kiindulás, hogy első hátsó tárcsákat kell cserélni és hátul fékbetétet is és ha már ott vagyok akkor fékolajat is.
Az első ajánlat az full csere minden elől hátul és a fékolaj is:
199.000 ft mindennel együtt és Abe márkájú cuccokkal.
A másodiknál csak tárcsa elől hátul és hátul betét+ a fék olaj:
első fék: anyag: 70.537.- munkadíj: 19.050.-
hátsó fék: anyag: 49.886.- munkadíj: 19.050.-
fékolaj csere: 14.950.-részletezve:
első tárcsából nipparts és trw tárcsát tartunk.
nipparts 26790.- / db ajánlatban.
trw 37885.- / db
hátsó féktárcsa
ashika 14500.- / db ajánlatban
trw 21618.- / db
Puha betéteket használunk ,hogy elkerüljük a csikorgást.
ashika,jappanpartki melyiket választaná?
-
polonic
félisten
válasz
VMatteo #23870 üzenetére
Van benne PDA és azon belül van egy kanyarfigyelő is. És ha úgy ítéli meg, hogy nagy a sebesség, fékez.
Vagy már lehet olyan, hogy a navi alapján megy a tempomat. Fékez kanyar, körforgalom előtt. Ezt pl a VW konszern navija alapján tudja. Nem tudom, a Toyota ezt tudja már vagy még nem. -
-
-szabi-
addikt
válasz
polonic #23845 üzenetére
Hétvégén használtam, működött.
Google térkép, helyszín, cím másolása. (Mert ugye lusta vagyok egy hosszú címet bepötyögni)
Toyota térkép, cím beillesztés, útvonal, küldés.
Új útvonal esetén felugró ablakban szól.
Autó navigáció, keresés menüben ott vannak az útvonalak, többet is lehet küldeni.
A levezetett útvonalak lekerülnek a listáról.
A listáról útvonalat törölni nem lehet, mindenképp el kell indítani a navigálást és akkor törölhető a vége gombbal.
Mióta olvastam róla azóta vártam, hogy történjen valami. Ez a frissítés igazi segítség, örülök neki. -
gorgo
őstag
Korábban linkelt valaki Aliexpressről TPMS szenzorokat Aurishoz. Megvan a link, a kérdés az lenne, hogy ezeket hogyan lehet összehangolni/feltanítani? Esedékes lenne számomra...
-
No.01
addikt
Koszonom mindenkinek! Anti-nyestet mar meg is rendeltem, de a motorhazteto belos felen levo szigetelest szeretnem potolni. A markaszerviz egy oriasi vicc es nem csak az arazas vegett.
Talalni minden felet Alitol kezdve minden mast is csak ez mind kisse lutri igy erdekelne, h aki potolta mar esetleg az mivel tette? -
pècsimunkás
addikt
Nemrég írtam erről a tèmáról: [link]
Most elől, hátul van elektromos nyestriasztó, plusz a parlolóhelyemen az autómat körbe fújtam nyest riasztó sprayvel.
Ma megnéztem az autót- 1 hete áll, mert beteg vagyok- nyest nyomtalan az autó.
A hátsó antennám is össze lett harapdálva règebben, meg folyamatosan leszarta a nyest. Most csak 1 heti por + 1-2 madárszar van az autón.Talán beválik a 2 elektromos riasztó+ sparay kombó.
-
Sify
senior tag
válasz
ncc1701 #23852 üzenetére
Én Budapesten lakom, 2. kerület Dunaparti rész. Engem is megtalált már a nyest. Elektromos nyestriasztót szereltem be. Próbáltam valami spray szerű anyagot de az borzalmas volt, mert az egész motortér ragadt alig lehetett lemosni. És ugye mindig le is szarja az autót.
-
g0dl
addikt
Egyébként nyest ellen miért is nem szerelnek akár már gyárilag egy mondjuk 1cm es nagyságú négyzetrácsokból álló fém hálót? Akár könnyen oldható és leszerelhető módon. A nyesteknél nincs csavarhúzó-
-
baro32
aktív tag
válasz
Donki Hóte #23758 üzenetére
Én 2025.03.10-én vettem át a Corolla Cross 1.8 Hybridet még azóta nem jött a teljesítmény adó de mostanában már várható de a kötelező biztosítás a 73KW-os benzinmotor teljesítményére jött ki ami 32.171Ft-ra jött ki B10-el.
Ne haragudj a késéssel de csak most találtam ide nem is tudtam hogy van ilyen Topik is. -
No.01
addikt
Ma feltoltottem az ablakmoso folyadekot es legnagyobb meglepetesemre azt vevetm eszre, h a motorter otthont adott a nem tul tavoli multban egy nyestnek... (2024 Rav4)
Jart mar igy barki? Honnan erdemes szigetelest rendelni a motorhazteto belso felre? -
-szabi-
addikt
válasz
viewed #23844 üzenetére
Fentebb írtam hónapok óta nem használtam az alkalmazást.
Nem tudom mikor, melyik frissítéssel került oda de lett ott egy új küldés menü.
Lehet mégiscsak jobb lett volna ha néha ránézek az alkalmazásra.
Holnap ki is próbálom.
Köszi szépen.#23845 polonic
Kellemes meglepetés, ez a funkció nekem alkalmanként hiányzott, végre megjelent.
Ha még a telefon-bluetooth helyett a kulcsos azonosítás is működne... de gondolom ahhoz az autó rendszerét kellene frissíteni.
Az a múltkor kiderült, GalaHU-val pár hónap eltéréssel vettük át az autót, de már nála újabb a multimédia. -
viewed
tag
válasz
-szabi- #23843 üzenetére
Step by step:
1: Elindítod a MyToyota alkalmazást
2.alul balról a második ikonra böksz
3: a kereső mezőbe beírod, hogy hová szeretnél menni
4: ráböksz az útvonal ikonra
5: ráböksz a küldés ikonra
6: a kocsi beindítása után a kijelzőn megjelenik a kérdés, hogy szeretnél e, hogy odanavigáljon -
-szabi-
addikt
Korábban már írtam nem sok értelmét látom jelen állapotában ezért hónapok óta nem használtam a mytoyota alkalmazást.
Viszont a hétvégi gumicsere, be-ki pakolás stb alkalmával adott egy csomó riasztást az ajtó nyitott állapotára.
Ránéztem és láttam, hogy új opció van a főmenüben: Vezető azonosítás.
Végignyomkodva a beállításait van az alábbi opció:
Nagyon megörültem neki végre nem a telefonnal-bluetooth-szal kell kínlódni.
Sajnos az autó multimédia beállításainál nincs Kulcs társítás.
Szóval rövid volt az örömöm továbbra is marad a nyűglődés.
Viszont érdekel másnál van ilyen lehetőség?
Egy szoftver frissítés esetleg megoldaná?
Vagy ez is olyan mint az útvonalküldés amire azt mondják van de igazából senki nem látta. -
Prien
addikt
válasz
pècsimunkás #23838 üzenetére
Köszönöm!
-
Prien
addikt
Sziasztok! Egy 2006-2008 körüli RX400h mennyire döntené romba a családi költségvetést? Van itt tulaj esetleg? Keveset autózunk éves szinten, ezért nem tudom, ezt is mennyire tolerálná a típus...
-
-szabi-
addikt
válasz
polonic #23832 üzenetére
Előző autómnál én is így csináltam.
Első alkalommal mikor rárohadt a csavar és megkínlódtam vele én zsírt kentem rá.
Legközelebb mikor gumisnál voltam az meg szólt, hogy ezt nem csináljam mert nem lehet pontosan beállítani a nyomatékot.#23833 No.01
Megfelel az utángyártott jobbféle felni is.
Annyi, hogy az agyméretnek is passzolni kell, nem akarok központosító gyűrűt.
Tavaly ősszel ki is néztem már egyet, de most nem találom melyik volt az.
Azt hittem beírtam ide is de úgy tűnik nem.#23834 INGJOKE
Tegnap beállítgattam mind a négy kereket 2.3b értékre.
Reggel a hidegben a szenzor 2.2b jelzett, de 1km megtétele után már mind a négy 2.3b volt.
Most délután az autó egyik felét sütötte a nap. Azon az oldalon 2.4b volt az érték másik oldalon 2.3b.
Szintén kb 1km megtétele után mind a 4 kerék 2.4b volt.El tudom fogadni, hogy a gumisnál nem annyi, mint amit a gyártó előír de akkor legyen egyforma, ne az, hogy egyikbe 2.3b másikba 2.5b.
Most azon gondolkodok (azon felől milyen felnit is akartam ősszel), hogy vegyek e nyomatékkulcsot, piszkálja a csőröm mennyire lehet meghúzva.
-
GalaHU
addikt
válasz
polonic #23832 üzenetére
Én is ennek a híve vagyok az összes autómnál, csak sajnos a 2024-es RAV4-en minden esetben tanítgathatod fel a TPMS-eket, mert a hatalmas fejlesztèseknek hála csak egy szettet jegyez meg, szemben a korábbi példányokkal.
Úgyhogy 2 hete nekem is ott a jelzés a műszerfalon miután visszatettem azt a kerékszettet amivel októberben átvettem a kocsit. Mondjuk ahhoz képest hogy milyen fesztivált rendez a kocsi ha picit is lecsökken a nyomás, ezt egyszer leokéztam, aztán azóta nem zaklat, csak a narancssárga ikon világít.
Pár nap múlva viszem az első 15k-s szervízre, majd ott beállítják újra.
-
-
No.01
addikt
válasz
-szabi- #23831 üzenetére
Ritka a kivetel ahol nem igy csinaljak, de nagy altalanossagban en azt tapasztaltam, h 2,5bar es 110-120Nm kozott van ami jo lesz mindenkinek, igy allitgatni sem kell.
Igaz volt ellenpelda 1x itthon es 1x kulfoldon ahol megneztek a matricat illetve kikerestek egy kozponti rendszerbol a nyomast es a meghuzasi nyomatekot is.
Letezik csak olyan, mint a feher hollo.Egybkent ha valoban gondolkozol 2. szett kerekben akkor azt dontsd el elso sorban, h gyari felni vagy utangyartott. Ha utobbi akkor a lehetosegek tarhaza korlatlan, valasztekban es arban egyarant. En anno lefutottam ezt a kort a Corollaval, nem bantam meg erdekes keresgeles volt. (a gumi reszet en azonnal tudtam, de a felnin sokat agyaltam)
-
polonic
félisten
válasz
-szabi- #23831 üzenetére
Ezért cserélem magamnak a kereket. Rézpasztát is rakok rá, így a kerék gyakorlatilag leesik, mikor elengedem az utolsó csavarral. Nem rohad rá.
Gumisok eddig nekem soha egyik autónál sem kenték be. Így volt, amit a tél után kalapálni kellett, mert összerohadt.Két évente csak centríroztatni elviszem a szetteket. A régi súlyokat és ragasztómaradványokat is leszedem előtte. Ne a gumis csiszolgassa a felnit. Meg így legalább szépen elmosva van elrakva a kerék.
-
-szabi-
addikt
Szombaton nyári gumira váltottam.
Persze a gumi megint túlfújta, 2.3b helyett 2.5b.
Hogy a csavarokat mennyire húzták nem tudom ellenőrizni, nincs nyomatékkulcsom.
Ismerve a gumisokat gondolom több, mint 103Nm.Újra felmerült bennem, hogy csak meg kellene venni a másik felni szettet.
Viszont hiába keresem nem találom tavaly mit is néztem ki ami jó az autóhoz. -
adrian14
tag
válasz
blueye #23829 üzenetére
A gyári kicsit vastagabb borításban van szerintem. Az eredetit már nem szeretném visszatenni és kombinálni sem akarom a kettőt később. Van egy dogbox a csomagtartóban és télen nagyon idegesítő volt, hogy gyakran csak másodjára nyílt ki az ajtó (főleg esős időben volt szívás).
Meglátom ez meddig bírja, ha 1-2 évet kibír akkor utángyártottal fogom pótolni, ha ilyen jó áron lesz később is. Viszont ha ez is elromlik pár hónapon belül, akkor megy a manuális. Eddig meglepően jól működik és gyors is. -
Agent T
tag
Sziasztok!
2018-as 1.8 HSD Auris vásárlása lenne tervben. A kérdés az lenne autópályán mire elég ez a hajtás? 130-as utazó gondolom nem gond, de ha előzni kell aklor mennyire tud megindulni ? -
ddsteel
aktív tag
válasz
c0dered #23823 üzenetére
Hát nekem olaszból behozott 2021-es 1.8as TS-em van és már egy olasz akksi van benne, ami tuti nem gyári. Nem gondolom, hogy lenyúlják még ott az akksit és beraknak egy kb noname olaszt a helyére, bár ki tudja. Szóval az jó eséllyel 3-3,5 évet élt. Én folyamatosan töltögetem, ki szoktam tudni tolni az akksik életét, de ennek az olasznak az előéletéről pl nincs infóm. A 9 évesen eladott Auris TS-emben decemberben még a gyári AGM kis akksi volt. AGM pesrze jó séllyel tovább bírja.
-
c0dered
csendes tag
2020as Corolla TS 1.8-ban a gyári 12 voltos akku tipikusan mikor szokott csereérett lenni?
-
c0dered
csendes tag
Azt mondták a Sakuránál, hogy ez a Cobra/vodafone riasztó a “gyári”. Azért az idézőjel, mert specifikusan az európai piacra jönnek ezzel a csodával, úgyhogy esélyes, hogy nálad is benne van az autóban. Egyedül a Proace-ekben nincs, de az meg Peugeot.
Valószínűleg szoftvert frissítenek a riasztón, esetleg *bizonyos* moduljait kiiktatják, hogy ne okozzon problémát a későbbiekben.
Ja igen, a szombai fiaskótól függetlenül is produkált vicceset a kütyü, mèg korábban: MyToyota applikációról távolról kireteszelve az autót (tehát a kulcs nem volt a közelben), az ajtót kinyitva is beriasztott
.
-
BigBlackDog
veterán
Manapság mennyire számít "öregnek" egy T25 Avensis? Ahogy olvasom, T27-höz képest még minőségben feljebb van, kérdés, hogy a kor mennyire kezdi meg, mire lehet számítani egy megkímélt, 2008-as, 2.0 D4D példány esetén?
-
c0dered
csendes tag
válasz
eastsider #23807 üzenetére
Szombaton ütötte fel a fejét a probléma. A Sakuránál nagyon lelkesen NEM vették fel a telefont (elvileg nyitva voltak). Nyilvan az assistance jött utána (@No. 01), akik meg küldtek egy trélerest, aki azt se tudta, mit csináljon, így végül a 12 voltos akkut lehúztuk, majd vissza, így reseteltük a rendszert.
-
c0dered
csendes tag
válasz
c0dered #23796 üzenetére
Némi utánajárással azt derítettem ki, hogy ez a Cobra cucc valami Toyota standard holmi lesz. Itt van például ez a remek lengyel Toyota márkakereskedőtől származó videó, ami elmagyarázza a rendszer működését. Nekem úgy tűnik, itt valami kvázi-gyári megoldásról van szó... A 3:37-től látható kis gomb például megvan az én kocsimban is (sőt, a korábbi Corolla TS-emben is ott van). A videóból az is kiderült, hogy az autóhoz kapott Vodafone PIN az bizony ehhez a riasztóhoz van - és miután rájöttem arra, hogy a Vodafone Automotive az nagyrészt a Cobra termékeit viszi tovább, bezárult a kör
Szóval ez gyárinak tűnik.
Aktuális RAV4 tulajoktól kérdem, nektek is megtalálható ez a remek szerkezet a kocsitokban? A beltéri "egység" a két ultrahang szenzor az A-oszlopokon, illetve ez a fekete kis gomb egy piros LEDdel, valahol a vezetőoldali A-oszlop tövénél. A motortérben meg van egy sziréna.
Van valakinek értelmes leírása ehhez? Vagy találkozott már valaki a lent vázolt hibával?
Új hozzászólás Aktív témák
- OLED TV topic
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- hcl: Xiaomi pumpa pumpálás
- Automata kávégépek
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Fotók, videók mobillal
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Nintendo Switch 2
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Futás, futópályák
- További aktív témák...
- AWS 5x108 R17 felni + Bridgestone Potenza Sport gumi
- YIHUA 959D-II forrasztóállomás, BLACK&DECKER HŐLÉGFÚVÓ 2000W, PARKSIDE vezetékes fúrócsiszoló .....
- Eladó AS-48A olajmentes kompresszor 4L tartállyal, dupla hengeres kivitelben!
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- iENYRID Aokda A1 (Új) elektromos roller eladó
- Xiaomi Redmi Note 13 Pro 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy A71 128GB Kártyafüggetlen, 1 év garancia
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad L390 - i7-8GEN I 8GB I 256SSD I 13,3" HD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Beszámítás! Apple iPad 10.9 2022 64GB WiFi tablet garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest