-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
Ebben specifikusan lesz jobban hozzáértő nálam, de egy általános minta a szerelő mást akar beletenni mint a gyári előírás. Hacsak nincsenek nagyon meggyőző ellentétes érvek akkor maradnék a gyári általánosan előírt olajnál. Az általánost azért írom mert pl. az enyémnél (2.5-es hybrid) van olyan olaj amit egyszer az életben bele lehet tenni az általános helyett ha az nincs. Nu ennek utána olvasva bele lehet tenni csak nem igazán tesz jót... Én nem hagytam inkább átmentem máshova (0w16 hiány volt múlt nyáron legalábbis).
-
huan
őstag
Igazatok van, le van maradva valószínű, meg lehet kedvessége van mással.
-
dj79
senior tag
Itt tudod megnézni, mi mennyi.
A kettes priussal is itt voltam anno, egyszerűen nem sokkal olcsóbb "háziban" megoldani. -
Ck.
addikt
válasz xEon1337 #15791 üzenetére
Az új RX-et nem néztem, de ezek eleve megfizethetlen autók már, úgyhogy ez a veszély mostanában nem fenyeget. De kétlem, hogy Lexusék béta-technológiát tennének bele, hogy a saját reputációjukat rombolják majd vele hosszú távon, amikor a legmegbízhatóbb márkaként vannak számontartva.
[ Szerkesztve ]
-
No.01
őstag
Melyik szerviz ha szabad kerdezni? Ilyenkor egyebkent szolnak elore?
Ja es ha mar szerviz: hol talalok arrol infot, hogy az europai modelleknek mikent alalkul a szervizelese? Ertem en ezalatt, hogy pl mit kell (esetleg ajanlott) cserelni 15e km-nel, 30e-nel...
Amcsit talaltam, de az itt europaban szerintem nem relevans egyaltalan. -
Ck.
addikt
Melyik a használtan legolcsóbb, 4. generációs hybrid Tojcsi, ami már futtat Apple Carplayt és Android Autot és mikori évjárattól?
-
Ck.
addikt
válasz xEon1337 #15814 üzenetére
& KTTech, köszi!
@Peter.70: gondoltam már rá, de azt a lefalazott logót a csomagtérajtón nem veszi be a gyomrom.
Más:
Egy kis NX 300h ma reggeli fogyasztás, + 3 Celsius fok. Hajnali út, jeges motor, 15-20 mp járás után elindultam, rövid 2-3 km-es kivezető szakasz után a városból következett egy másik 3 km-es gyorsforgalmi elkerülő, majd onnan autópálya szinte majdnem a célállomásig.
Útközben ment az ülés -és kormányfűtés, valamint a klíma 22 fokra állítva, mellette zene streaming közepes hangerőn. A sebesség pályán végig tempomat 105 km/h (százöt) , körforgalmak előtt kigurulok, majd finoman fékezek, amit tudok visszatermelek, finoman gyorsítok ki, ECO mód bekapcsolva (nem jobb kikapcsolva sem az eredmény). Mikor leparkoltam, a fogyasztásmérő 8,7 liter/100 km-t mutatott, indulástól számítva. A teljes megtett szakasz 30 km. Tavaly februárban vettem az autót, akkor is voltak hidegek, de nem emlékszem hasonló fogyasztásra. Nektek ez egészségesnek tűnik?[ Szerkesztve ]
-
No.01
őstag
Csak azert tartrom talan kicsit soknak mert amit leirtal az valoban kimelo vezetesnek tunik, de ez nyilvan fugg a homerseklettol meg a domborzattol meg meg sok egyebtol.
Ha nem irtad volna be a fogyasztast akkor is tippeltem volna marcsak a hideg vegett is also hangon 8l-t.
Nagy auto, nagy homlokfelulet, automata, sulya is van, 200+ LE es meg hideg is. Ez szerintem igy sem rossze egyaltalan. -
KTTech
veterán
Ahhoz a kocsihoz, normális a fogyasztás... Ahogy No.01 is írta, nagy autó, nagy teljesítmény, nincs túl meleg mostanában.
Nekem a Yarisom a szokásos 19km-es úton, igaz most 4 fővel, 19 fokos klímával, 2.6-ra fújt gumikkal is benyal 5,4l/100km-t, ECO módban van a kocsi és a fűtésvezérlés is (nem megyek óra szerint 100 fölé a faluk közt sem, 55-re van belőve a limiter a városban és a falukban, van benne némi emelkedő is, de nem túl vészesek).www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
őstag
Szerintem így a rav4 hybridem is megevett volna olyan 7,5-et. A benzinmotor szerintem sokkal modernebb a 4-ik generációs hybrid hajtásláncban. Viszont sokkal bonyolultabb is. Még nem hallottam igazán durva gondról, de azért eddig sok kilométeres tapasztalat van már, de 5 évnél hosszabb még nem igazán.
-
őstag
válasz KTTech #15820 üzenetére
Visszakerestem az összes hozzászólásodat a topikban a Yaris kapcsán. Teljesen őszintén, autópályán meg úgy általában mennyire hangos, mennyire szűrődik be a külvilág? Gondolom a 17-es kerekek sem tesznek neki jót.
ADAC teszt szerint 71,8 dB(A) a belső zajszint 130 km/h-nál, ami félelmetesen magas értéknek tűnik. Az előző céges Corolla TS-em tud 68,5 dB(A)-t ilyen tempónál és már az is zavart.Munkahelyváltás miatt (és mivel nem kaptam új helyen céges kocsit) 2 hét alatt kellett vennem valamit novemberben, egy keveset futott, 2019-es, benzines Volvo V40-re esett a választás, ami erős, csendes, kényelmes, de megváltozott az élethelyzetem és 80%-ban városban használom, ahol eszik 7,5 litert plusz még kuplungolhatok is a manuál váltóval.
Egy Executive+VIP Yarison agyalok (tetőablak nélkül), mert tetszik a világos belső, a szép nagy felni és fontos a JBL hangrendszer (a HUD már csak hab a tortán), nem mellesleg az üzemeltetési költségeken is sokat fognék. De ha anyámékhoz lemegyek havonta egyszer Győrbe (Budapestről), meg évente 2x külföldre nyaralni, akkor jó lenne halláskárosodás nélkül megérkezni a célállomásra.Aminek örülök, hogy a 2022-es modellekbe már raktak motoros deréktámaszt a vezető oldalán, ami a Corollában is volt, ennek ellenére fél óra után fészkelődtem, szóval illúzióim nincsenek a kényelemmel kapcsolatban.
"Less but better" - Dieter Rams
-
KubanitoS
veterán
válasz xEon1337 #15822 üzenetére
Mindent meg lehet szokni, de az viszont tény, hogy a Yaris és a Yaris Cross alsó kategoriások a Toyotánál és az anyag felhasználásuk is érezhetően gyengébb pl Rav 4-hez képest, így a zaj szigetelés is problémásabb. Szerintem amúgy lazán szokható a Yaris is. Van 2021-es Yaris és 2022-es rav4 a családban. Utóbbi más kávéház minőségben.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
őstag
válasz KubanitoS #15823 üzenetére
De a rav4-re sem mondanám hogy jó hangszigetelésben, inkább olyan elmegy. De egyébként annyira kedvelem az autót hogy lehet hogy csináltattok rajta kis hangszigetelést és hifi minőség javítást. Pedig nagyon hagyjuk az autót gyári állapotban hívő vagyok. Csak itt nem nagyon van más mód ha ezt a hybridet szerettem mert a lexusok elég nagy hely áldozattal járnak (kb eggyel nagyobbat kell venni ugyanazért a helyért, és akkor még az árról nem is beszéltem).
-
Senhi
aktív tag
válasz Tom1939 #15825 üzenetére
Én már berendeltem a műszerfalban lévő első két hangszóró helyett másikat, kábelestül. Állítólag ez dob rajta a legtöbbet és otthon 2 perc alatt cserélhető. Ezután meglátom, hogy mi a következő lépés, de félek, hogy feneketlen kút és mindegyik hangszóró cserélve lesz + erősítő + mélynyomó a pótkerékbe + szigetelés. Sajna kritikán aluli a gyári rendszer, auris-ban jobb volt...
-
Paxker315
addikt
válasz xEon1337 #15822 üzenetére
Még nem próbáltam, de biztos krvajó Persze lehet nagyüzemben tolni a szigetelős megoldásokat,csak nem gazdaságos. (kár, hogy a mester a magyar név ellenére osztrákiában ténykedik )
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
KTTech
veterán
válasz xEon1337 #15822 üzenetére
Mivel nem szoktam 130-al menni autópályán, mert az már erősen büntetendő felénk, így erről nem tudok nyilatkozni. Viszont összességében semmivel nem hangosabb (sőt, halkabb), mint a VW Golf Mk3 , Seat Leon Mk1 TDi, Seat Leon Mk2 PDTDi, sőt, a Yaris Mk3 HSD-nél is 115-ös tempónál, viszont 100 fölé ritkán megyek, nem olyan olcsó a benzin, mint Mo-n... 16-os felniken még halkabb lenne... meg kevésbé kemény a futóműve (és olcsóbb a gumizása 😃),
Évente 1-2x hazamegyünk vele UK-ból, nekünk nem volt vele gondunk (de nem szoktam hajtani akkor sem, max csak fáradok, ha a nekem kényelmes tempónál gyorsabban megyek, általában csak tankolni állunk meg, vagy "olajcserére"). 6-800km-ek meg szinte kéthetente beleszaladnak együltőben, itt kicsit mások a távolságok, mint Mo-n.
Amikor ilyen hosszabb távon megyünk, azért a fogyasztás lemegy 3.6-3.8 közé, ha hideg, esős idő van, akkor 4.2 - agyig pakolva (kúton mért adat).www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
FLx
addikt
válasz xEon1337 #15822 üzenetére
Nem sokkal rosszabb a Yaris sem, mint a tobbi Toyota. Ha a Corolla zavart, akkor ez legalabb annyira fog zavarni, de nem sokkal jobban. En a Corolla-val 150 korul szoktam menni palyan, ott mar kezd durvulni a dolog, 180-nal meg inkabb hagyjuk is. Ha 130 alatt maradsz, akkor szerintem boven turheto a Corolla es a Yaris is. Amugy amit hallani foleg, az a szelzaj ugye, ha pl. eros szel van, az kb. olyan mintha a kocsiban fujna konkretan.
[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Na, visszafelé autópálya helyett országúton és falvakon keresztül jöttem, addigra a hőmérséklet is felment +7 Celsius fokra. Ahol csak tudtam hybrideztem, vitorláztam, rekuperáltam, próbáltam odafigyelni. Országúton nem nyomtam neki, csak lazán krúzoltam, 60-80 km/h között, mikor hogy engedte a forgalom és az útviszonyok. A végeredmény felettébb érdekes, 6,1 liter/100 km lett.
[ Szerkesztve ]
-
Senhi
aktív tag
válasz Tom1939 #15836 üzenetére
rav4world.com-on van egy csomó topik a témáról, hogy mit érdemes venni, honnan stb. Ahogy nézem fejegységet senki nem cserél, külön erősítőt is akkor érdemes, ha cseréled az ajtóban lévő hangszórókat. Quick win-ként lehet az első hangszórók mellé veszek egy beépített erősítős mélynyomót a pótkerékbe, ahhoz a kábelt szerintem egyszerű behúzni.
-
No.01
őstag
válasz Tom1939 #15836 üzenetére
En rendeltem a szigetelest (USA, Dynamat) es a szereles a Duettnel tortent obudan.
Ennek mar bo 8 eve. A vegosszeg 500 korul volt (fejegyseg, hangszorok, szigeteles es a munkadij) Egyaltalan nem bantam meg foleg, h a P2-t valto P3 plug-in JBL-el sem szolt olyan jol. Szigetelni meg azt is kellettSenhi:
Ha csak nem JBL-ed van (bar lehet akkor is) erdemes az elso ajtokban levo hangszorot a csipogokkal egyutt cserelni. Az oriasi valtozast tud hozni mar melynyomo nelkul is. Sajnos (?) tudom mirol beszelek .[ Szerkesztve ]
-
őstag
Köszönöm a válaszokat! A duettet is elmentettem magamnak.
-
galervin93
őstag
válasz sagesz93 #15834 üzenetére
Ezzel a hűtés/fűtés vs. fogyasztás témával kapcsolatban lenne kérdésem, vagy felvetésem, nem is tudom. Szóval ugye a hibrid akkuról mennek ezek a dolgok. Na most menet közben azt folyamatosan meríti-tölti. Ha többet mennek ezek a fogyasztók, akkor többet zajlik ez a merítés-töltés folyamat. De emiatt szükségszerűen többet is megy a benzinmotor? Mert szerintem nem. Persze ha sokat megy az ember full villannyal egy adott úton (pl. dugó), akkor sokat is lesz "lemerülve" az akku, ergo többször kell a benzinmotorral feltölteni. De ha normál tempóban megyeget az ember, ahol normálisan zajlik a merülés-töltés, akkor szerintem nem fog emiatt (jelentősen) többet menni a benzinmotor, mert nem (csak) azt pörgeti hogy töltse sz akkut, hanem simán/részben fedezi ezt a mozgási energia.
Csak azért gondolom ezt, mert meleg motorral (ez mondjuk fontos!) 20+ fokos fűtéssel simán hoz a P3 ilyen 3.4-3.8-as fogyasztást, igaz nem túl nagy utakon (15-20 km) és zsenge tempóval (60-70; sok a vad mifelénk, szűk utak stb.). De hosszabb úton, 50-90-es tempó + autóút 100-as tempomat mellett is simán hoz 4.2-4.6 körüli fogyasztást fűtéssel.
Ugyanakkor minap a Kékesre hegymenetben hozott egy 6+ literes átlagot úgy, higy síkvidéken még 5 alatt volt.
Szóval ezekből nekem az jön le, hogy önmagában a hűtés/fűtés ideális körülmények között (meleg motor, nem túl nagy tempó, kevés/nulla jelentősebb emelkedő) nem igazán dobja meg a fogyasztást, és az inkább akkor száll el, ha pl. nagy a tempó (nekem 100-110 között kezd el határozottan emelkedni), vagy sok az emelkedő (+ a sok csomag/személy sem a kedvence).
Szerintetek?Szerk.: ezt csak a poén kedvéért, mindössze "3 csík" volt az akku töltöttsége, de meleg motor + némi lejtő segített (meg hogy nem zavartam senkit a tojásokkal a pedál alatt , igaz egy Stop-táblás kihajtás egyszer megállásra kényszerített), de végül 1.1 km-ig sikerült gurulászni:
[ Szerkesztve ]
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
KTTech
veterán
válasz galervin93 #15841 üzenetére
A fűtés nem a hibrid akkuról megy... az a benzinmotort használja (azaz a motor által generált hőt). Mivel - főleg az újabb - motorok hatásfoka 41%-os (a DF motoroké), így kevesebb hőt állítanak elő, mint a modern diesel motorok. Emiatt kénytelen többet használni az autó, hogy valami fűtést tudjon előállítani - és a menetszél vagy a vizes út jelentősen rontja a hőmérsékleti viszonyokat... a hűtés viszont a hibrid rendszert használja, az AC az elektromos.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz Jakob.rabbi #15840 üzenetére
Télen amúgy is folyamatosan kell mennie az AC-nek, az megoldja a párásodást Én mondjuk - mivel a munkahelyemen 5-8 fok közt van állandóan - amúgy is 18°C körülre szoktam állítani a fűtést, nagyon max. az 20°C, annál még a lakásban sincs melegebb...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
OCTAMD
őstag
válasz galervin93 #15841 üzenetére
Próbáld ki mondjuk Budapesten az Örstől menj el a BAH környékére,ez mondjuk 9km és tegyük fel szerencsésen megugrod 40 perc alatt,fűtés 22-23 fokon,simán lesz 8.5 literes fogyid is
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
Paxker315
addikt
wow. Mi került "burkolásra"? én gondolkodtam még a tetőkárpiton (csak a fém patentek miatt elsosorban jégkár-javítók-karosszériások tudják levenni) & tűzfal-padló az első üléssor alatt. De tudtommal utóbbi borzalmas melóigényes, előbbinél meg nehezíti a kivitelezést, hogy amúgy kivett ülések nélkül ki sem tudod venni a tetőkárpitot. (VW Jetta 2015FL). Persze óriási felületnek ott van a csomagtartó is, de 4ajtós. Vagy hátsó kerékjárati ívek, de szintén a "4ajtós-szedán esetén nincs olyan nyereség".
Ezért gondoltam, hogy tűzfal-tető-padló részben. Sajnos az "építőanyag" azért drágult, nem keveset.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
No.01
őstag
válasz KTTech #15843 üzenetére
Nem is tudom, h erre irjak-e vagy csak olaj lenne a tuzre...
En hacsak nem rovidtavra megyunk akkor bekapcsolom a futest. Telen altalaban 22 es 23,5 kozott (utalok fazni) Otthon is hasonlo a helyzet, bar a jelenlegi arakkal (nem nem az otthoniakkal mert az meg majdnem barati) mar visszabb vettuk igy 21-22 szokott lenni.
A melohelyi 5-8 fok (hacsak nem hutohaz) meg irto keves, bar miota van ez a dolog mar az irodaban sincs 22 (erzetre inkabb 20,5). Ha az ember nem mozog nekem mar szokszor keves.A leirtak alapjan viszont mar ertem, h te miert vagy a fogyasztas alacsonyabbik vegen. Az egyetlen "rontas" a kepletben, h ha jol emlekszem legtobbszor nem egyedul vagy 2 szemlelyel mesz. Ez igy szerintem nagyon kozel van az idealishoz.
OCTAMD:
Azt a 8,5-et azert sokallom akarhogyis. Nalunk (Corolla 2.0 TS) futve 2 szemellyel, jol megpakolva egy Rotterdam-BP szakaszon jott ki eddig a legdurvabb adat 6,8l de ez hidegben volt ugy, h a nemeteknel azert az ember tud haladni (Vmax 150) a tobbi helyen ora szerint 125 es 140 kozott mentunk.
Az emlitett tavhoz hasonlot szoktunk eloadni. BAH- Budaors vagy BAH-Erd es meg a hideg P2 sem mutatott ilyen durva szamot soha. -
sagesz93
addikt
válasz galervin93 #15841 üzenetére
Sajnos csak a klíma/nyáron hűtésre/ megy a motortól függetlenül villanyról, a fűtéshez kell a motor hője, ha van víz hőfokmérőd akkor nagyon jól látszik, hogy ha rányomod a fűtést, úgy bezuhan a víz hője mint az állat, aztán akkor egyből rántja is be a motort, hogy visszamelegítse. Nyilván ha kikapcsolod a fűtést, ez az ingadozás megszűnik, így akkor jön a nyáron megszokott, jobban kihasznált hibrid folyamat. Ha jól gondolom hőszivattyú kéne bele, hogy megoldja ezt a problémát
De én is használom ilyenkor végig a fűtést(klímával), mert a párásodás extrém erős.... egyik kocsimban sem volt még ennyire gond soha, nem értem miért van ez.
[ Szerkesztve ]
-
KTTech
veterán
Hűtött környezetben dolgozok (virággyár,a melegebb rész az 8 fok, a hidegebb 3-4) + angliában élek 😃, itt a 15-17 fok már rövidnadrágos idő...
A lakásban a nem túl hideg időben a fűtésszámla havonta 125E átszámolva... igaz egész nap tartani kell, mert a szebbik felem kézműtét miatt otthon van egész nap.5 fővel használom legtöbbet a Yarist csak hosszabb távokra megyünk ketten.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
KTTech
veterán
válasz sagesz93 #15847 üzenetére
A Bz4x-ben már hőszivattyú van, de sajnos a többiben még nem...
Az erős párásodás sajnos jellemző, a mk4-es Yaris jobban párásodik, mint a mk3... Azt hittem beázik a mk4 (tegnap voltam szervizben vele), pedig csak a panroofon a kondenzáció okozott csöpögést a napellenzők csavarjánál...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
galervin93
őstag
válasz KTTech #15842 üzenetére
Akkor elnézést, az AC-vel kevertem!
Nekem télen-nyáron mindig megy az AC akár hűtök (jó itt nem kérdés), akár fűtök. Éppen a párásodás miatt. 19-20 fok körül fűtök így.
A párásodás ellen még az is jó lehet, ha a belső és a külső levegő keringetést kapcsolgatja időnként az ember.A tavaszi és az őszi 10-20 fok közötti időjárást leszámítva (akkor elég az ablak) mindig* hűtök vagy fűtök. Negyedik évébe és lassan a 70ezredik kilométerébe lépve a P3 fogyasztása nálam 4.9 ez idő alatt.
(*néha játszom azért. Tegnap este másfél kilométeres út, jéghideg motor, a vezető oldali ablak kivételével az összes ablak le. 15 km és 3.8 fogyasztás volt a járgányban. Mire hazaértem, másfél kilométer alatt ez felment 4.6-ra, de az utolsó 200 méteren villannyal gurultam, ott visszaesett 4.4-re. Ki lehet számolni, 1300 méterig hogy zabálta a hideg motor a benyát. Csak érdekesség, semmi több. )
Valaki írta fentebb az Örs-BAH-ot, hát évekig jártam a Köki-Andrássyt (Oktogon kb.) napjában kétszer oda-vissza, ráadásul akkor még exem miatt a hűtés/fűtés is erősebben kellett menjen. (Soha többet Pest, nemrég vidékre költöztem, remélem így is marad még pár évtizedig. Jaa, vonattal járok Pestre, a villany Flirt egész jól suhan. )[ Szerkesztve ]
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Elemlámpa, zseblámpa
- OpenWRT topic
- Aliexpress tapasztalatok
- Milyen monitort vegyek?
- Villanyszerelés
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...