-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gergőke88
addikt
válasz KubanitoS #10751 üzenetére
Pedig pont ilyenre van kitalálva.
Arban szerintem ugyanoda jon ki, mindenképpen hibridet vennék a helyedben. A Toyota hibrid rendszere már régóta bizonyít.
(Nekünk az előző generációból egy utolsó példányok egyike van, nagyon szeretjük. Alig fogyaszt, éves szerviz 30e Ft volt). -
No.01
őstag
válasz KubanitoS #10751 üzenetére
Ki kell szamolni. Sajna ez is, mint sok minden mas tisztan matek.
A hybrid technologiara sok dolgot lehet mondani csak azt nem, h lutri. Az en szamitasom szerint varosban hasznalva akar mar az 5 ev is eleg lehet, h megteruljon a hybrid felara. (Corollanal szoval a Yaris eseteben valoszinuleg ez kicsit hamarabb is bekovetkezhet)
Nalunk ugyan a hosszutav az nem 5 ev inkabb 7-8 vagy esetleg 10 (vagy tan meg 10+)
Ha valoban 5 ev a tervezet akkor talan megerheti a sima is... de ha beleveszem a majdani eladaskori arat hasznaltan akkor mar inkabb nem mint igen.[ Szerkesztve ]
-
No.01
őstag
válasz KubanitoS #10754 üzenetére
Huhhhh... Ne is haragudj, de a 7 sok a 6.5 meg rendben van??
Hidd el nem bannad meg anyagilag sem a hybridet.A kapcsolgatassal ne legyen gondod megoldja azt a rendszer magatol raaadasul eleg okosan, nem ugy, mint a khm gyartok akik a stop-starttal lelovik a jofajta turbos motorokat a 2. piros lampanal.
Nalunk tobb hybrid is van a csaladban, mind Toyota ebbol van ami mar majd 8 eve.
Az egyetlen valos(?) indok amit fel lehet hozni ellenuk az a mindenhol hangoztatott bogetes padlogazas gyorsitasnal. Ez valoban jelen van, de a valosagban az esetek nagyon kis hanyadaban szoktam ugy gyorsitani. Szoval engem/minket nem zavar, de kinek mi. -
Upo
addikt
válasz KubanitoS #10754 üzenetére
Nincs kuplung, nincs generátor, nincs önindító, nincs ékszíj a hibridben. A fékek is sokkal tovább bírják, mert sokszor a visszatöltéssel lassít. Nekem a Priusban 250e km-nél még gyári tárcsa-betét van hátul, az első tárcsát betéttel cseréltem 210e-nél, mert már kezdett válla lenni a tárcsának. A "váltó" sokkal egyszerűbb és üzembiztosabb mint a sima cvt, nincs benne semmi súrlódó alkatrész vagy olyan ami összekapcsolódik-szétválasztódik. Van 2 bolygómű és 2 motor-generátor, ezekkel szabályozza áramról hogy megy-merre megy- milyen az áttétel, ezen kívül csak néhány állandóan kapcsolódó fogaskerék van benne ami olajban fut. Bontósnál kb. eladhatatlan mert nem megy tönkre. A motorra nagyon vigyáz a rendszer, nem állítja le hidegen, csak ha bemelegedett. Nem engedi még pörgetni se, 5ezer párszáznál jobban soha nem forgatja, hanem inkább az áttételt növeli helyette. Így sokkal tartósabb ugyanaz a motor a hibridben mint a más váltós autókban. Az tényleg fura lehet, hogy a gázpedál állás nem mindig áll összhangban a motorfordulattal és a sebességgel, a gázpedál állás egy javaslat az elektronika felé, és abból a benzinmotor és a két villanymotor segítségével állítja elő a haladáshoz szükséges állapotot.
A sima cvt sokkal bonyolultabb szerkezet ennél, különösen a mostani szériákban levő K411 cvt. Hidraulikák, tárcsák, kuplungok, sőt még egy plusz fogaskerekes váltó is van benne az induláshoz, és mozgásba lendülés után vált át a szíjas hajtásra. Sokkal nagyobb a hiba lehetőség, és az esetleges javítások költségei, mint a hibrid hajtás a néhány egyszerű alkatrésszel, amit kompletten megveszel bontottan 25-30e-ért (mert sose romlik el és nincs kereslet, gondolom leginkább csak sérülés miatt cserélik).
Az akkutól nem kell félni, vannak jóval 400e km feletti priusok gyári akkupakkal. Ha mégis valami adódik, ~200e körül lehet cserélni felújított akkupakkra. De ez 10 éves kora felett érdekes, mert a hibrid akkura 10 éves koráig garancia van, ha legalább évente egy olajcserét csináltatsz a márkaszervizben.
A toyota hibrid egyáltalán nem lutri, sőt éppen ellenketőleg, lassan 25 éve jelent meg a priusban, és bizonyított azóta is, a Yarisban levő P510 "váltó" ha jól számolom, a 6. generációs fejlesztés az 1-es Prius óta. [link]
Én sokkal inkább a sima CVT-t mondanám lutrinak, nem tudom 5-6 éves korában mennyire lesz jól eladható, a mostani 5 éves yarisoknál a hibrid minimum 5-6-700e árelőnnyel bír. És nem csak a benzin fogyasztást kell számolni az üzemeltetési költségnél, a hibrid "váltója"
gyakorlatilag karbantartásmentes, a 90000 km-enkénti ~3 liter olaj cseréjén kívül. A sima cvt-nél biztos vannak egyéb karbantartási műveletek, mert az a hibrid "váltójával" ellentétben tele van kopó alkatrészekkel. A hibrid az első 5-6 évben biztos hogy csak olajcsere-szűrőcsere jellegű karbantartást igényel, és gyári fékekkel lesz eladva. A sima cvt-nél meg meg lehet kérdezni a márkaszervizt hogy a motorolajon szűrőn kívül még milyen előírt dolgok vannak és mennyiért 5-6 éves koráig.
Tehát minimum 3 dologban csökkenti a költségeket a hibrid. 1. a fogyasztás, ez se kevés 5 év alatt, de szerintem ez a legkevesebb. 2. a karbantartási költségek az 5 év alatt, ez magasan a hibridé a legalacsonyabb a cvt-hez és a kézi váltóshoz képest is. 3. az eladáskori masszív ártöbblet. Az újkori árkülönbségnél biztos hogy nagyobb lesz az árkülönbség 5-6 évesen, a nem hibridek sokkal jobban dobják az árukat. Már ezzel meg lehet nyerni az arányaiban nem is olyan sokkal magasabb bekerülési árat, és a másik két tényező miatt még további plusz nyereség jön.
Amúgy a szomszéd RAV4-e is csak akkor kapcsolgatja "összevissza" a benzinmotort, amikor már üzemmeleg, akkor meg nem számít. Ha visszahűl, akkor nem kapcsolgatja, hanem addig járatja amíg be nem melegszik megint. Ráadásul amíg hideg a motor, addig ha nincs kimondottan agresszívan lepadlózva, nem is terheli/pörgeti a benzinmotort, hanem tartja ~2500-3000 fordulaton, és inkább a villanymotorok által az áttételekkel csinálja a gyorsításokat, tehát abszolút motorkímélő az üzemmód. Ráadásul nem indítómotorral indít, mivel az nincs benne. A hajtásra szolgáló egyik villanymotor (az MG1) indítja a benzinmotort. Nem is akárhogy, a sima indítómotoroshoz képest magasabb fordulaton tekeri meg, tehát nem kap olyan rázó terhelést a csapágyazás mint a hagyományos önindítózással. Ráadásul a hibrid előbb csak megforgatja a benzinmotort hogy mindenhova eljusson a kenőolaj, és csak utána ad rá gyújtást és üzemanyagot, mikor már felépült mindenhol a kellő olajnyomás. Ezt ugye simán meg tudja csinálni a nagyfesz akkuról hajtott erős villanymotorral, a sima 12V akkuról hajtott 12V-os max. néhány lóerős, és néhány másodpercig üzemeltetett hagyományos indítómotorral szemben.
Ja, erről még egy dolog eszembe jutott, ez a 12V akku. A hibridben ez is sokkal jobban bírja, mert itt a 12V akku kizárólag a computert indítja el, ami utána intézi azt, hogy minden más a nagyfesz akkuról kapja meg az energiát. Nem szokott ez se sűrűn bedögleni, nagyjából most a Prius 2-k vannak soron 12+ éves korukban, amikben ki kell cserélni a gyári 12V-os akkut. Nem is csoda, a hibridet be lehet indítani egy kanos állapotú 9V-os elemről, behúz egy relét, indítja a számítógépet, a többi már a másik akkuról megoldódik (pl. el is kezdi rögtön tölteni a 12V akkut a nagyfesz akkuról).
Még egy a hibrid akkuról. Ha nincs fatális elektronikai hiba, akkor nem tudod lemeríteni. kb. 20 és 85% közt használja a hibrid akkut. OBD adapterrel és szoftverrel lehet is látni, amit a műszerfalon üres hibrid akkunak jelez, az 21%, amikor teljesen feltöltöttnek jelzi, az 85% töltöttség. Tehát amikor azt látod a műszerfalon hogy üres és teli között mozog a töltés, az valójában 20-85% közti használat. Ha rákeresel a neten, akkor ez az akkuk ideális használati tartománya, tehát ez kíméli a legjobban, ettől lesz a leghosszabb az élettartama. 20% alá soha nem meríti, ehhez gyakorlatilag baleset szintű meghibásodásra van szükség, de ez nem szokott előfordulni.
Szóval én biztos hogy annyiért nem vennék túlbonyolított cvt-t a hibrid helyett. Ha azon a párszázezren múlik, akkor is előbb vennék hibridből egy kedvezményes bemutató autót vagy egy pár hónapos használtat a cvt helyett.Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
-
nagyúr
válasz KubanitoS #12007 üzenetére
Szigorúan a saját meglátásaim:
-A Toyota 1 év / 15 000 km olajcsere periódust javasol, amelyik előbb van.
-Amennyire én olvasgatom a témát és hallom a beszámolókat, ha megfelelő gyári minőségű 0W-20 olajat kap (olvastunk olyat, hogy a gyári szerviz is 0W-30-at tesz bele, de itt is általában a 0W-20-at mondják a topictársak, hogy ragaszkodjunk hozzá), a 15 000 km-es periódus (egy éven belül ugye) is megfelelő lehet.
-A Toyota alapból 3+2 év garit ad, így eleve gyári szervizbe célszerű hordani, a [hibrid garancia] feltétele ez (illetve az 1 év / 15 000 km betartása), ami 10 évig szóló garanciát jelent a hibrid részegységekre. A gyári szerviz nem vészes egyáltalán árban.
-Ezen kívül alapvetően csak arra kell ügyelni, hogy a sebességváltóban is cseréljenek olajat. Ezt néha a gyári szervizben is hanyagolják, de függően ki mit javasol, azért olyan 100 000 - 150 000 km után illik lecseréltetni.
-Ezzel együtt azért egy Toyota hibrid autóval 10 év után se nagyon szabadna probléma legyen, ha gondos gazdája van (ie.: nem felejti el az olaj- és szűrőcseréket).Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
veterán
válasz KubanitoS #12007 üzenetére
Az újabb autókba legalább is a GR-be 0W-16 olaj megy, de úgy tudom hogy a többi újba is. Mindenképp ragaszkodj az ajánlott olajhoz, pár ezer ft különbség van csak aközött meg az egyel gyengébb viszkozitású olaj között.
Nekem a legutóbbi szerviz ami pár napja volt és 75 000km-t jelent 57 000ft-ra jött ki. Olaj,olajszűrő,légszűrő,pollenszűrő,munkadíj,kis biszbaszok. Ez a kisebb szerviz. Ami minden harmincezernél van az a nagyobb, ott fékfolyadékot is cserélnek.Szóval nagyjából hasonló összegre számíts majd karbantartásnál. Bár lehet valamennyi eltérés márkaszervizek között, de gondolom nem olyan nagy a különbség.
Alapból 3év teljes körű garancia jár a kocsira, illetve 5 év a hibrid rendszer elemeire. Ha Toyota Easy vagy milyen programban veszed a kocsit tőlük akkor jár +2év extracare garancia ingyen.Nekem az első nagyobb csalódásom most volt. Kiderült hogy a hátsó lengéscsillapítók állapota kuka. Egyik ereszt másik 30%-os. Ott 100k-s ajánlatot adtak a cserére, és ugyanaz a szar kerülne vissza. Extracare garim nekem is van, de ez csak a teljes körűbe van benne. Nyilván a külső beszállító hibája hogy ilyen szar került bele, de ez attól függetlenül nem vigasztal. Az autó amúgy hibátlan, nagyon szeretem.
Én a Yaris Cross verziót várom, arra szeretném lecserélni a sajátomat. Úgyhogy a 90k km-es szervizt nagy valószínűséggel már nem én fogom végeztetni a kocsin.[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
nagyúr
válasz KubanitoS #12053 üzenetére
Ahogy leírtam, a Puma nem egy kategória a Corolláva, csak ki lett próbálva, mivel egyszerűen nincs a Fordnál alternatíva. Mint említettem, konkrétan nem vesznek fel jelenleg megrendelést a Focus-ra.
Hogy "varrógépmotoros"? Ez természetesen nézőpont kérdése, de engem sose érdekelt, hogy hány henger van az autóban, az érdekelt, hogy megy-e. A családban volt már 1.0-ás háromhengeres Ford, és motorikusan especiel semmi gond nem volt vele 9 év után. A Puma is teljesen elfogadhatóan mozog a 125 lovas motorral, tehát ilyen téren nem igazán tudok belekötni.
E téren érdemes megjegyezni, hogy jelenleg már a Toyota Corolla Sedan-t és a Yaris ill. Yaris Cross-t is csak háromhengeres motorral (vagy hibriddel) lehet megvenni, az 1ZR motorokat nyugdíjazták az EU-s piacokon, helyettük a Yaris Hibrid és Yaris Cross Hibridben használt M15 motornak egy átalakított változatát kapják (M15-FKS) 123 lóerős változatban.
Aki úgy áll hozzá, hogy nem kell neki három hengeres autó, de hibridet sem akar, akkor annak például a Corolla Sedan itthon kiesett a listáról.
Én anno azért kerestem szívó motoros autót, mert én is tartottam a turbótól, de miután már elszállt a vásárlás kapcsán kialakult beszűkült látókör (nem vitatom, hogy én sem teljes racionális döntést hoztam), utólag már nem tartok ettől, főleg, hogy én eleve olyan 10 év / 200 000 km körüli idő / távolság szintjéig gondolkozom és gondolkoztam, ezt pedig azért egy átlag motor, ha megkapja a megfelelő törődést, gond nélkül hoznia kell. Ha nem hozza, akkor ott egyértelműen rosszul megtervezett motorról vagy nem kellően gondos gazdiról beszélünk.
Így most per pillanat már nem kapálódzok ellene, főleg, hogy a Corolla HB esetén is vagy 1.2T vagy hibrid az opció. Szívó már jó ideje nincs a listán.
A Puma felhozatala viszont azzal kapcsolatos volt, hogy azonos pénzért bizony más gyártó több "autót" ad. Egy szinttel a Corolla felett van beltér és általános szolgáltatások terén, ami azért számomra keserűvé teszi kicsit a dolgot. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy én max. csak terelgetni tudom a párom, de Ő meg már beleszeretett a Corolla HB-be, szóval eléggé egyesélyes a dolog.
Hozzáteszem, hogy a Corsás hasonlat abból a szempontból üt, hogy én eredetileg a Suzuki Swiftet vagy a Toyota Yarist javasoltam, árban inkább megfelel a lehetőségeinknek, a kisebb méret miatt egyszerűbb parkolni (bár a Puma automata parkolása igen meggyőző volt), és "nagy" autónak már úgy is itt van a Corolla Sedan.
De hát ahogy több helyen is olvastam és hallottam, az emberek általában eggyel nagyobb kategóriás ill. drágább autót vesznek, mint amit megengedhetnek magunknak és ami céljaiknak szükséges. Ez is egy ilyen eset.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Gombinyó
őstag
-
nagyúr
válasz KubanitoS #12055 üzenetére
Tudom én, hogy manapság "más időket élünk" és az is okés, hogy neked és több ezer más vásárlónak is megfelelő a kisebb motor. Nekem az veri ki inkább a biztosítékot, hogy a Ford ezzel a motorral 7 millió felett van, ami számomra elfogadhatalan.
Két oldalról közelíteném meg:
1.: A Toyota Corolla HB és TS is csak 1.2 literes turbós motorral kapható, mindkettő drágább hasonló felszereltségi szinten, mint a Ford Puma (vagy a Ford Focus lenne). A Toyota CH-R-t fel sem hozom, pedig az van Puma-val egy kategóriában, mégis elképesztően drága. Aligha hiszem, hogy ha az 1 literes hengerűrtartalmat kevésnek tartod, akkor az 1.2 liter elfogadhatóbb...
2.: Nem tudom mi az ellenérzés oka, mint említettem volt a családban 1.0-ás motorral szerelt Ford, motorikusan semmi baja nem volt, tehát első kézben van tapasztalatom / -tunk e téren. Ismerjünk bőven nagy hengerűrtartalmú, mégis problémás motorokat is, tehát önmagában az, hogy egy motornak nagyobb a hengerűrtartalma, még nem garancia arra, hogy jobb vagy megbízhatóbb.Ezen még a szebb tolatókamerás kép és az egyéb apróságok sem fognak segíteni.
A személyes ellenérzéseiden valóban nem, de ez egyéni preferencia kérdése.
Sem teljesítmény (a Puma az 1 literes motorral kb. olyan erős, mint az új Corolla Sedan 1.5 literes motorja, de érezhetően pörgősebb, fickósabb), sem más téren nem igazán van hátrányban a kisebb motor, nem fogsz tehát valódi hátrányt szenvedni.
Az, hogy viszont tolatókamerában, radarban például egy hasonló árú, vagy olcsóbb Ford többet nyújt, bizony egészen más történet, mert a minőségérzet, jobb szolgáltatások kapsz. Könnyebb manőverezni vele, és mivel itt is az asszonynak lenne az autó, az ilyesmi tétel bizony.Egy Ford soha nem lesz a Toyota szintjén, remélem ezt egy Toyota topikban azért leírhatom.
Én is azért választottam a Toyotát, mert megadtam nekik a bizalmat a megbízhatóság terén. De amikor azt írod, hogy egy Ford sose lesz egy Toyota szintjén, akkor a megbízhatóságot leszámítva még esetleg az olyan dolgokat lehet felhozni, mint az, hogy a Toyotában magyar nyelvű a menü (ezt especiel nem fogom megérteni, hogy a hazai Ford forgalmazó hogy gondolta), meg esetleg a visszahívások, garanciális ügyek, ügyfélkapcsolati esetek kezelését illeti. Utóbbi terén én mondjuk némileg csalódtam, mikor a 2019-es Corollámba felárért került bele az Android Auto-s szoftverfrissítés.
Ugyanakkor beltér, digitális műszerfal és a középső kijelzőn megjelenő menü minősége terén lehervad az ember szájáról a mosoly, amikor összeveti a kettőt. Számomra ezért volt ez nagy pofon, mert valahogy úgy érzem, hogy a Toyota továbbra is egy generációval kullog a konkurensek mögött (és itt nem csak a Ford, de a Hyundai / Kia és még jó pár gyártó felsorolható).
Tisztában vagyok vele, hogy ez egy Toyota topicban istenkáromlásnak hat, de ettől még ezt látom...
Amúgy én is néztem a Swifteket mielőtt előtérbe került a Yaris. Páromnak lesz az autó és az automata váltó nagyon kellene. Egy jól felszerelt GLX Swift jelenleg 6 millió körül van, közel ennyiért hybrid Yaris is van, ami azért elgondolkodtató.
És azért a Toyota Hibrid rendszere egy egészen más liga, tegyük hozzá.
Ezzel együtt azért azt is hozzá kell tenni, hogy a Yarisnál a Comfort Tech csomag nyújtja kb. azt, amit a Swift GLX. Ha a CVT váltós Yarist nézzük, akkor kb. egy árban vannak (persze kereskedéstől is függ), és az utóbbi viszont 125 lóerős, szemben a Suzuki 83 lóerejével.
Nálunk sem véletlenül esett ki a Swift...[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz KubanitoS #12251 üzenetére
A kérdésedre: itt inkább a készlettől függ a dolog szerintem. Augusztus végén a Yaris-okat rendelésnél már decemberi szállításra vállalták, szóval ha nem volt éppen készleten neked tetsző, akkor lehet, már idejétmúlt lesz a téli gumi-szett, mire átveheted.
Továbbá lehet én értelmezem rosszul, de... a kalkuláció alapján ez a "árelőny" kedvezmény terhére megy.
Amikor én vásároltam az autómat, akkor az egyéb rendelhető extra tartozékok listáról lehetett 300 000 Ft értékben választani (Króm csomag, Védelmi csomag és indításgátló volt a választás egyébként), például, ezt számolták bele az "árelőny" közé.
Most, a páromnak történő autóvásárlásnál nem volt semmi extra, egyszerűen az "árelőny" értékét elengedték a listaárból.
E téren tehát szerintem nem érdemes erre építeni az autóvásárlást, főleg, hogy cirka 400e Ft-ből abszolút csúcs 17"-os téli gumit és felnit vehetsz TPMS szenzorostól az autóra, szerelve, tehát az 512e Ft egy picit túlárazott dolog....
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
BeZol
őstag
válasz KubanitoS #12346 üzenetére
Nem, azt az élénkvörös+fekete tetőösszeállítást elvetettük teljesen, mert nagyon beleolvad a forgalomba (ami engem is meglepett), továbbá ugye az még csak okt. végi ígéret (ki tudja mi a valós átadás a végén, talán november vége), ez a békéscsabai comfort-style-tech hibrid yaris pedig sima fehér, úgyhogy maga az ár nem annyira kedvező, jobban megérné a selection style-os okt. végi darab, de a szín miatt inkább a békéscsabai, meg mert jövő hétre már le is lesz papirozva (és most telefonon azt mondták 2db is van, egyik szalonautó, másik nincs kiállítva, feleségem pedig covid-parás, direkt nem mondtam h szalonautó lenne amibe ki-beszálldogáltak, de most így megúszta, van ami még "érintetlen"
-
BeZol
őstag
válasz KubanitoS #12351 üzenetére
Én eleve comfort-style-tech-es hybrid yarist kerestem feleségemnek, mert nagyobb felszereltség nem kell, a hibrid pedig kb. 85ezer km után behozza a felárát.
Amúgy szalonban csücsültünk élénkvörös + fekete tetős Yarisban, és nagyon tetszett feleségemnek, viszont így h a forgalomban totál semmilyen, teljesen felejtőssé vált.Így is majd lehet tetetek a kocsira előre/hátra egy bazi nagy kék hátteres T-betűt , a lényeg viszont az, hogy a fehér szín teljesen jó, majd egyszer ha eladnánk, akkor is egyszerűbb lesz eladni, mint egy pirosas kocsit, amit kb. csak nők vennének meg.
Viszont ezek szerint lehet van még 1 db ami eladó, vagy itt is úgy van h van 3db vmiből, amiből amint 1et megvesznek, a másik 2 már nem eladó.
-
No.01
őstag
válasz KubanitoS #12435 üzenetére
Ha az valoban nagyon extrem varosi hasznalat akkor talan, de az 5000km az azert mar kornyezeti szempontbol szvsz kisse aggalyos.
rbalint88:
Koszi akar meg jo is lehet, nincsennek tul messze. Felhivom oket kivancsi vagyok mit mondanak.En nagyon orulok, h az elmult majd 8 evben semmilyen komoly gondunk nem volt, de en azon meg tovabbra is meg vagyok lepodve h ha valami nagyobb gond van akkor meg mindig turni kell a netet a szakikert. A Belarol is csak most hallottam 1 jo eve, de ez en kis naiv arra gondoltam, h a tipushibakra azert mindre van mar bevett muhely ha nem is 1 helyen, de konnyen kikeresheto.
Na mindegy majd megirom a tapasztalatokat.Meg ide kivakozik, h "termeszetesen" a gumik kopottak es meg csak veletlenul sem a gyari meret van rajtuk hanem a 205-os mert az olcsobb.
Nem szeretem en az ilyet... es persze mindig lesznek olyanok, mint a rokonaink. Nekik minden auto egyforma aminek 4 kereke van. Ezt is csak az alapjan vettek, h automata, de ennyi erovel lehetett volna egy diesel VW is -
nagyúr
válasz KubanitoS #12435 üzenetére
Csak városban még Prius esetében is 5000km 200 motorüzemóra, ami sok indítással és hideg üzemmel (60°C alatti víz) jár. Ilyen használattal még a legjobb olaj is 250 üzemórát bír.
Taxisoknál ez nem releváns, mert folyamatosan használják az autót és max 2-3 hónap alatt elérik a 10-15 ezeres olajcserét. Magánember, városi használatban 8-10 hónap alatt nagyon elsavasodik az olaj és az adalékok tönkremennek.
Ez nem csak priusra, ez minden autóra vonatkozik, hogy a városi használat esetén felezett csereperiódust kell alkalmazni.
Magyar ember a rövid távok miatt mindig extrém városi használatba fut bele.
Nagyobb országokba (ahol az autókat tervezik), csak a munkába járásra 2×25-100km megtesznek naponta. Ezért nem jelentkezik náluk ez a probléma."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Gombinyó
őstag
válasz KubanitoS #12535 üzenetére
A corollán négy állása van és manuálisan tekergeted, mint a hagyományos fényszórónál hátsó terhelés függvényében. Legalább is comfort szinten.
Itt most arról van szó, hogy a szembe jövőt mennyire vakítja a gyári ledes fényszóró.
Engem mondjuk speciel annyira nem szokott vakítani, inkább van bajom a félszemű halogénesekkel. Most, hogy sötétben indulok reggel egyre zavaróbbak. -
őstag
válasz KubanitoS #12535 üzenetére
Minden állítható!
Állítócsavarok vannak a motortérben, ahol mind a horizontális, mind a vertikális irány állítható. (Legalábbis nálam Auris Bi-xenon esetén így van).
Nekem is kellően maga elé világított de a megadott 1% lejtést megadva a fenycsóvának máris tökéletes. Otthon is simán elvégezhető, vagy akár egy parkolóházban. -
őstag
válasz KubanitoS #12668 üzenetére
Pont ezért lesz nekem is Rav4 Scross után. Érdekes beülve nekem sokkal jobban tetszett a yaris mint cross tesója. Valahogy arányaiban nagyobbnak éreztem (méretéhez képest). Yaris cross nekem nagyon szűk volt (Yarist meg nyilván azzal a szemmel néztük hogy esetleg jazz helyett majd).
-
nagyúr
válasz KubanitoS #12735 üzenetére
Eközben szeptemberben arról volt szó, hogy japánban több Toyota gyárat is leállítanak.
Élek a gyanúval, hogy inkább arról lehet szó, hogy bizonyos típusokat kivonnak, leállítanak, akár bizonyos piacokról is, hogy a fontosabb piacokat kiszolgálják.Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
AXisBOLD
addikt
válasz KubanitoS #12867 üzenetére
de, ezt abszolút elfogadom. se a tudásom, se az időm nincs meg erre, 3 millió körül pedig nem hagyatkoznék pusztán a jó megérzésekre.
hol lelhetők fel az ilyen szakik, esetleg tudnátok ajánlani valakit konkrétan?
& #12869 Cifu
persze, egyik motor se örök életű, de azért ha az általad leírtakra odafigyelnek, akkor ezek megbízhatóan működnek vs. kis turbós, közvetlen befecskendezéses társaik.[ Szerkesztve ]
Aurea mediocritas
-
nagyúr
válasz KubanitoS #12885 üzenetére
10 millió Ft alá?
Most 10 millió Ft felett van egy 2.0-ás Hibrid Corolla HB Comfort Tech listaára. Erre talán pár száz ezer forint árkedvezményt vagy egy téli kerék szettet kaphatsz ajándékba. Még ha 0%-os infláció lenne, akkor se fog szvsz 12 millió alatt megállni. De inkább 5% feletti infláció lesz, szóval én azon is csodálkoznék, ha 13 millió alatt lesz...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz KubanitoS #12890 üzenetére
Nézd meg a Yaris, Yaris Cross és a CH-R árát.
Majd tedd hozzá, hogy a sima Corolla HB 2.0 hibrid Comfort Tech már most 10 millió forint feletti listaáron van.
Végül pedig azt hogy jövőre nem fogsz 13 millió forintért RAV4-et kapni Comfort Tech szinten szerintem...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
őstag
válasz KubanitoS #12890 üzenetére
Ha Chr-rel lesz egy árban összetehetjük kezeink. Szerintem 11 milla lesz egy aránylag jól felszerelt hybrid és meglesz a 2 milla különbség a rav4-hez, vagy ezek az arányok ha bedurvul a drágulás (infláció, chiphiány, godzilla vírus stb.). Mondjuk kíváncsi vagyok lesz-e egy már 8.5 millától model 2.0 benzinnel például.
Szerk: No1 + Cifu benne van az is hogy igazatok lesz azért mert 15 milla lesz a comfort style plusz Rav4 jövő ősszel... De elég ronda lenne.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
-
nagyúr
válasz KubanitoS #12961 üzenetére
Saját vélemény, de lehet. hogy jobb banki kölcsönnel élni.
A szedán nekem is lízinggel jött, és utólag a hatchback vásárlásakor viszont akárhogy is számolgattam, a saját bankomtól kedvezőbb hitelmutatókkal vehettem volna fel az összeget. A Toyota lízing esetén becsapós, hogy legalább a hitel 15%-a (vagy 25%-a, most fejből nem megy) a végtörlesztő, tehát a havi törlesztőrészlet kedvezőnek tűnik, csak aztán az utolsó törlesztőrészlet jóóóóval nagyobb.Az ilyen feliratok szvsz utólag kerülnek fel, simán benne van, hogy egyszerűen még nem ragasztották fel...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
KubanitoS
veterán
válasz KubanitoS #12956 üzenetére
Átvettük a Yarist, nagy a boldogság. Az autó olyan, mint egy űrhajó még az egy éves Suzuki S Crossomhoz képest is, nem is nagyon mennék bele a dolgokba. Amit viszont külön kiemelnék, az a Toyota applikációja, ami mutatja a kocsi jelenlegi gps pozicióját, hogy mennyi üzemanyag van benne, hogy nyitva/zárva van-e a kocsi (telefonon keresztül is zárható/nyitható), sőt ha jól láttam indulás előtt kb 10 perccel a telefonról be tudod indítani a légkondit (távolról), hogy mire az autóhoz érsz, addigra lehűtse azt.
Mindenkinek kívánom, hogy élje át az érzést, amikor az új autóját veheti át.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Renpho talpmasszírozó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W