-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gergőke88
addikt
RAV4 hybridnek milyen olajcsere periódusa van?
koszi -
No.01
őstag
válasz Gergőke88 #14202 üzenetére
Az attol fugg, h rovid vagy hosszutavra tervezel az autoval?
Egyebkent meg ha jol tudom akkor a nagy atlag meg mondog a 15e km vagy 1 ev.
Ha hasznalod rovid utakon is vagy sokat dugozol esetleg sportosan vezetsz akkor vidd lejebb. 10-12e kornyekere. Annal kevesebbel mar nem nyersz annyit, mint amennyivel jobban terheled a kornyezetet.
Nekem ezt a szervizben is mondtak (nem nem otthon) sot olyan is igy jar el aki abbol el, h pl autogyaraknak fejlesztenek motort. -
KTTech
veterán
válasz aszamóca #14198 üzenetére
Egyébként a hibrideknél van egy másik számítási módszer is: nálam a motor az elmúlt 25500 km során mindössze 7800km-nyi távon járt, és volt már egy olajcsere, amikor kb. 4700km volt benne (155xx km-nél cserélték, bár elb*szták a szervizkönyvet, mert mérföldként írták bele, pedig az óracsoport km-re van állítva). Ez a "normál" motorok 10000km-es periódusának ez kevesebb, mint fele működést nézve (és azokban is van start/stop vagy épp olyan, ami lekapcsolja magát vagy egy részét működés közben).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Bullitz
aktív tag
Egy akksi pakk csere legrosszabb esetben 450e, nem egy millió.
Ezt egy használt hybridnél alsó hangon ha valaki előregondolkodik belekalkulálja, pont úgy ahogy egy sima benzines/dízelnél a váltó, kuplung, vezérlés vagy bármilyen cserét.
Én legalábbis így vettem a P2-t anno, a mostani Aurist nem, de az csak 4 éves.. más kávéház.HALA MADRID // 18' Auris HSD
-
Upo
addikt
válasz Bullitz #14206 üzenetére
1-1 modult nem érdemes cserélni az akkupakkban, mert rövid időn belül a maradékból is fog gyengülni, lehet folyton visszajárni.
Ilyenkor célszerűbb egy komplett fiatal bontott akkupakkot beépíteni, a régiből a működő modulok beszámításával volt akinek 200-250-ből megállt az egész.
Tekintve, hogy így megint 15-20 évre elvan az akkupakk, és itt nincs önindító, generátor, kuplung, kettőstömegű, részecskeszűrő, stb. stb., ez még mindig bőven belefér szerintem.Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
-
woros
őstag
2017-es Auris ts hybrid fogyasztás 17” nyári gumival. Csak megosztom, hogy nekem hogy alakult a tegnapi Balatont megkerülő utam. Volt benne kis M0 (oda-vissza) is, de minden más országút/települések között zajlott Budapestről indulva és érkezve is.
Ez a kép a hazaérkezés pillanatában a benzinkúton készült.
Tele tankkal indultam (indulás előtt első kattanásig), majd visszatankoltam 17,5 litert 8400 forintért szintén első katt.-ig. (480ft/l) omv maxxm 95
Az adatok szerint pedig 7935 forintot autóztam el, azaz 465 forint a fed.comp. és a valóság közt a kül.[ Szerkesztve ]
-
#76500480
törölt tag
1000km(2021-2022) megy nálam az olajba szégyenkezve fogom vinni a 3eves kocsit szervizbe 8000km “ODO” val De rátok hallgatva az éves szervizt tartani kell. Új autóból hiány van használt meg őrültdrága úgyhogy meg kell becsülni ami van. Az érdekesség, hogy 2020ban 0w16 több ezerrel volt drágább mint 21ben. Szűkös piac Minden más drágult persze(Kaposvár).
-
-Tsaba-
tag
Sziasztok! Avensis t25 benzines kombi vásárlásán gondolkodom, már van is 2-3 kiszemeltem itt a környékemen. De gondoltam megkérdezem itt is hogy mi a véleményetek erről az autóról/hirdetésről. Köszönöm
-
KTTech
veterán
Ma kaptam egy szívhez szóló levelet a Toyotától, hogy visszahívás van a Yarisra (XGG08 kampány alatt), a PCS rendszer radarja helytelenül lehet beállítva/inicializálva vagy aktiválva, ezért felülvizsgálat szükséges... jellemző, hogy holnap után hajnalban indulok Mo-ra, így kb. esélytelen az összesen kb. 6500km-es út előtt megnézetni.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Ck.
addikt
válasz KTTech #14215 üzenetére
Majd ha visszajöttetek megnézed, csak nem lesz addig semmi bibi, pláne ha eddig sem tapasztaltál semmi anomáliát. Mi most értünk vissza Magyarországról, hát a fogyasztást tekintve vegyes képem van, a teljes út nagyjából olyan átlag 7-8 literrel jött ki, mindent beleszámolva, az otthoni időszakot it. Pontos adatot este azért még nézek, de egy kicsit jobbra számítottam őszintén szólva. Néztem útközben a legtöbb EV-töltő 0,79 euró / 1 kWh, egy hasonló méretű autóval semmivel nem lenne olcsóbb, csak hosszabb az utazás. Egyedül egy Tesla tudna talán olcsóbb úti költséget, de ott meg csak egy használt Model S férne bele a büdzsébe.
-
AXisBOLD
addikt
Sziasztok,
2-es Yaris-ra tennék tetőcsomagtartót.
Foglalkozott már valaki hasonlóval? Mit érdemes választani?Aurea mediocritas
-
veterán
sziasztok!
toy car-on kívül van-e esetleg ajánlott toyota szerviz, akik megnéznek hibakódolvasóval (akksi meg motor diagnosztika) egy 2015-ös hibrid yarist? holnap felhívnék pár helyet időpontért, de nem tudom rajtuk kívül kit keressek. sakura?
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Paxker315
addikt
Óh, volt már róla szó korábban, hogy, a mk2 Auris pre&poszt facelift változatainál van különbség a belső zajszintben & belső anyaghasználatban is. Itt mennyire marad el a "facelift előtti" modell? Tényleg érdemi előrelépés történt, vagy, semmi olyan, amit ne lehetne utólag módosítani? (a pre-facelift szemből-elol nekem jobban tetszik, "cukibb"). Megéri ennek ellenére FL utániban gondolkodni a belső tér-anyaghasználat végett?
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Paxker315
addikt
I C. Igazából a szigetelésre 150-200k félre van téve, mert azzal úgy vagyok: meg kell majd csináltatni. : ) : ) csak ugye az üveg tud a legfájóbb lenni&szélvédő. Az a baj a poszt-FL-el, hogy 5millio alatt nem nagyon látok (csak az ötajtós változat érdekel, TS nem, fehér preferált, de a lényeg, hogy ne fekete legyen, ill. Cifu nagyúr kommentje alapján live felszereltség sem érdekes )
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
BeZol
őstag
Kis update:
2580km-nél járunk, ebből kb. 2200km BP-en belül.Alapvetően pár hónapja 4,8km-es távolságot megyek vele reggel, késő délután meg vissza.
Télen ha ment a fűtés, 5,8-6,2l/100km-es fogyasztást kaptam, mert a fűtés miatt végig járatta a benzinmotort. Igazából ezt totál feleslegesen tette, mert egy 8 perces útról beszélünk tempomat 50nel..., és kb. 1-2perccel a cél előtt kezdett igazán meleg levegő jönni...
Kikapcsoltam a fűtést, beraktam szimplán az ülésfűtést, igazából semmit sem változott a komfortérzetem, a fogyasztás pedig 3,8-4,2l/100km között alakult onnantól kezdve. Eléggé markáns különbség!Nagy ritkán volt hosszabb BP-en belüli szakasz is, tulajdonképpen 3,2-3,4l/100km-eket kaptam ezekre, de a nagy átlagom a sok rövidszakasz miatt folyamatosan 3,5-3,6l/100km-re jön ki.
Ez számomra nevetségesen alacsony érték, úgyh fenntartásügyileg csillagos 5ös.Tempomat helyett inkább a sebességhatárolót használom, tehát berakom 50re és csak padlógáz esetén gyorsul 50 fölé, még 80%-ig nyomva is max 50nel haladok. Ez nekem sokkal jobban bejön városban mint a radaros tempomat.
A vezetékes apple carplay továbbra is az agyamra megy, szinte minden alkalommal a kocsiban felejtem így a mobilomat és úgy kell utólag visszamásznom érte
Továbbá be/kiszálláskor is elő kell venni a mobilt, kiszálláskor pedig még kulccsomókat is fogok mellette, szóval 12 év iphone használat után sikeresen megkarcoltam a mobilom kijelzőjét, pedig soha előtte nem sikerült összehoznom ilyesmit, itt meg a helyzet okozta kényszer eredménye ez lett...Ami még nagyon zavar, hogy a küszöböknél, a tető bemélyedéseinél, a csomagtartó hajlatában (a nyitómechanikánál a csomagtató tetejénél) ÉS a üzemanyagbetöltő-résznél (ami kvázi egy külön üregben van) mindig áll a retek, extra odafigyelést igényelnek takarításnál a hülye tervezésük miatt (tető bemélyedésénél nem, de mivel hamarabb áll meg benne a mocsok, hamarabb érezni a késztetést a kocsimosásra).
Tudom, hogy kritikus vagyok, de sztem eléggé papír az autó, az ajtóknak alig van súlya, sztem vékonyak is, kerékjáratok felől pedig még egy kavicsot is bazi hangosan hallani, amikor pedig pocsoján hajtok át, hangügyileg olyan mintha bőrig áznék éppen, annyira közvetlen.
Futómű sem az az utazóhajós témakör, egyre inkább hangoskának érzem rossz úton haladva (városon belül), és mivel gondolom a futómű is ilyen egyszerűbb fajta, kicsit tempósan haladva a gagyibb utakon pl. kanyar közben hát így elpattog+elbilleg kategória + kellettlen hangok ugye bejönnek. Ezt is csak azért írom, mert vannak szakaszok ahol 50nel közlekedve is érezni ezt. (pl. itt ezen a szakaszon már a balra-kanyar előtt + a kanyarban is).A negatív fenti vélemények ellenére ez egy nagyon-nagyon jó kiskocsi, én nagyon megszerettem (pedig alapvetően a feleségemé, de ha neki épp nem kell inkább nem robogózom ). Nem tudom, hogy hol jár a konkurencia, főleg h létezik-e hybrid kisautójuk, de amíg nem lesz értelmes árú és használhatóságú (+ kényelmesen tölthető, megalkuvások nélküli) elektromos városi kisautó a piacon, addig én úgy érzem ennél jobb vétel nem létezik (új autók között) városi használatra (kisautónak).
Mondhatni az autó összes hibája szinte csak az (számomra), amiket fentebb leírtam, minden más szinte tökéletesen megfelel és jó benne (és ahogy korábban írtam, sokkal többet adott, mint amire számítottam).
-
-
vicces
addikt
Remélem ha meglesz az én autóm, azzal is hasonló fogyit tudok majd csinálni
:)
-
gorgo
őstag
Azért számít a méret /tömeg. Nekem az Auris TS most nagyon jót ment, 4.6 átlag valós lett teljes tankolás után. Országúton szépen elmegy 4 alatt de hegyen lakom, meg a város azért nem országút.
Ami érdekes, ha odafigyel (!) az ember, 5.4 liter lett az ezres turbós Focus fogyasztása, az is egész jó!! Oké, kevés város volt benne.
[ Szerkesztve ]
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
BeZol
őstag
Nekem is volt h 5,9l/100km-t evett a közel 2tonnás 535D Gran Turismom országúton, városi rövidtávon ahol most a Yaris 3,8-4,2l/100km volt télen, az a bömösnek 10,5-12l/100km-en alakult attól függően, mennyire voltunk 0 fok alatt.
Tom1939:
akkor ez csak megerősíti az scross tesztkocsikázásomat nagyon hasonló szakaszra amikoris csak az utolsó szakaszokon csorgott be 11l/100km alá a fogyija... -
No.01
őstag
Valoban szamit a meret/tomeg is, de szerintem az idojaras jobban mondva a kulso homerseklet es az emberi tenyezo lenyegesen tobbet.
Nalunk (Corolla TS 2.0) most a joido bekoszontevel kenyelmesen autout es autopalya (Vmax 105) 4,7 lett a fogyasztas 1420km-re vetitve. Jobban odafigyelve lehetne ez tan meg 4,5 is, de annyit azert nem er a dolog, igy is elegedettek vagyunk.
-
No.01
őstag
Van itt barkinek
pozitivbarmilyen tapasztalata repteri autoberles illetoen?
Turom a netet mar 2 napja, de FB nelkul (bar talan azzal sem) nemigen jutok elorebb. -
sarkanyolo2
őstag
Sziasztok!
Toyota MyT-t használókat kérdezném, hogy előfizetés nélkül használható-e valamire az app? (tracking, merre jártál, élő nyomkövetés) vagy bármilyen helyadathoz csak előfizetőnek van-e hozzáférése.
A másik kérdés az árazás lenne, tudtok árazásról esetleg egy aktuálisat mondani?
Sony XZ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ / LG UJ620V / Kanto YU6
-
Dexter68
addikt
válasz Dexter68 #13672 üzenetére
Na, csak, hogy meglegyen a válasz: Kiderült, hogy a bal hátsó kerékben levált a keréknyomás jeladó és alacsony sebességnél az hempergett a kerékben, aztán amikor gyorsult a kerék, akkor feltapadt valahova. Cseréltük, azóta csönd van.
Arculat tervezés | Weboldal készítés | Nyomdai anyagok | Illusztrációk, grafikák, festmények | http://www.artcharacter.hu
-
Dexter68
addikt
válasz sarkanyolo2 #14234 üzenetére
Hát én bepróbálkoztam a MyT-vel, de annyira semmirre se jó bullshit az egész, mint mondjuk az autóba telepíthető appok... Nem igazán értik a gyártók ezt az internet, meg app dolgot. A MyT annyira semmi, hogy még törölni is elfelejtettem.
Arculat tervezés | Weboldal készítés | Nyomdai anyagok | Illusztrációk, grafikák, festmények | http://www.artcharacter.hu
-
FLx
addikt
válasz sarkanyolo2 #14234 üzenetére
Ez egy ingyenes alkalmazas. Amugy nem kimondottan funkciogazdag, latod merre jartal es mennyi a fogyasztas az adott trip-en, de kb. ennyi.
-
sarkanyolo2
őstag
Köszi srácok! Még annyi, hogyha most lenne felrakva a MyT akkor az autóval összelövés előtti Tripek is megtekinthetőek lennének? Full mapra rajzolással...
Sony XZ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ / LG UJ620V / Kanto YU6
-
FLx
addikt
válasz sarkanyolo2 #14239 üzenetére
Szerintem nem, de nem eskudnek meg ra. Illetve elofordulhat, hogy kell a kereskedes az osszerendeleshez. A VIN alapbol nem eleg.
[ Szerkesztve ]
-
KubanitoS
veterán
A küszöbnél hol látod, hogy belemegy a dzsuva? Én nem tapasztaltam, vagy láttam ilyesmit, de attól még lehet, hogy ott van.
Mi 4000-et tettünk eddig a kocsiba, a vegyes fogyasztás 4,1 liter. A hibrid technológia kiváló, nem véletlenül van ott az élmezőnybe a Toyota, nálam az első helyen. A minőségben valóban lehet kifogást találni. Kb azt tudom mondani, hogy a Yaris a Suzuki S-Cross szintjénél egy hangyányival jobb, de nem többel. Megkockáztatom, hogy a sötétedő belső visszapillantó tükör egy az egyben ugyanaz a termék, mint ami a Suzukiban volt. Ez nem feltétlenül hátrány, mert ahogy a Suzukiban, a Yarisban is tökéletesen működik, de na. Amúgy egyáltalán nincs borzasztóan zavaró minőségbeli probléma, de talán egy kicsit többet várna az ember. Nálam a sebességváltó körüli műanyag burkolat is képes mozogni pl beszállásnál, ha erősebben hozzáér a combom. Amúgy én is most nézegetek autókat magamnak és annyira megtetszett ez a hibrid tech, hogy lehet Lexus lesz a befutó a végén. Ott már a minőséggel sem lehet gond.
A kocsi infotainment rendszere menet közben sajnos majdhogynem használhatatlan. (A Carplay viszont gyönyörű képet ad és tökéletesen használható). Telefonálni egyértelműen egyszerűbb magáról a telefonról indítani a hívást, mint 28 gombon keresztül megtalálni a telefonkönyved, majd a marhára érzéketlen tapipadon elindítani a görgetést. A hangalapú hívás (angol nyelven) egy az egyben ugyanaz, mint a Suzukiban, de a Yarisban, ha bemondod kit hívjon, akkor hívja is egyből azt a személyt, akit a kocsi gondolt, hogy mondtál, aztán lehet imádkozni, hogy jól ismerje fel az utasítást. A Suzukiban az utasítás után kiadott egy listát, hogy minek értette a hívófelet és még onnan ki lehetett választani (szintén hanggal), hogy melyiket hívja. A kormányt el sem kellett engedni.
A Carplayre van egyszerű megoldás valami külső eszközzel. Itt van pl ez a cucc, erről csak jókat írnak. Veszel kétoldalú ragasztót, ezt a kütyüt bedugod az USB kimenetbe és felragasztod a sebváltó előtti tároló tetejére és a gond letudva.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
őstag
válasz KubanitoS #14241 üzenetére
" Megkockáztatom, hogy a sötétedő belső visszapillantó tükör egy az egyben ugyanaz a termék, mint ami a Suzukiban volt."
Szerintem a rav4-emben ugyanaz a visszapillantó van mint a 17-es scrossomban volt (mezítlábas comfort-om van nincs a kamerás visszapillantó). Működik meg minden ok, de nekem is feltűnt
-
BeZol
őstag
válasz KubanitoS #14241 üzenetére
"A küszöbnél hol látod, hogy belemegy a dzsuva?"
pl. eső után ahogy kinyitom az ajtót ott áll a homokos/saras kosz. Ez a 2 bömösnél nem történt meg, mert közvetlen a külső szélén volt egy vékony perem ami minden ilyen mocskot megfogott, itt ilyen gondolom nincs, ezért lesz itt az egész sík kilépőrész piszkos.
Én is lexusokat nézegetek azóta"A kocsi infotainment rendszere menet közben sajnos majdhogynem használhatatlan. (A Carplay viszont gyönyörű képet ad és tökéletesen használható). Telefonálni egyértelműen egyszerűbb magáról a telefonról indítani a hívást, mint 28 gombon keresztül megtalálni a telefonkönyved, majd a marhára érzéketlen tapipadon elindítani a görgetést."
Hát én csak carplay-el használom (kell a waze miatt itt BP-en), és igen, ha nincs az előzményekben vagy a kedvencek között akit épp hívni szeretnék, akkor gyorsabb mobilról végigkattolni. Hangalapú dolgot nem próbáltam.
"A Carplayre van egyszerű megoldás valami külső eszközzel. Itt van pl ez a cucc, erről csak jókat írnak. Veszel kétoldalú ragasztót, ezt a kütyüt bedugod az USB kimenetbe és felragasztod a sebváltó előtti tároló tetejére és a gond letudva."
Igen-igen, valszeg ez lesz -
Soma01
veterán
Sziasztok!
Yaris XP90-ben hol van a helye gyárilag az autóemelő hajtókarjának? -
No.01
őstag
Ne kerdezzetek miert es mibol kifolyolag, de csak most vettem eszre, h anno vasarlasnal nem igenyeltem a "kiterjesztett" (3+2 ev vagy 200 000km) garanciat.
Az auto 7 honapos jelenleg.Szerintetek a kovetkezo szerviznel es meg potolhato vagy ez a hajo mar elment?
A dolog csak azert bosszanto mert ha megkerdeztek volna anno akkor biztosan kerem ezt az opciot a maga 150 000-es ara ellenere is.
Új hozzászólás Aktív témák
- Epson nyomtatók
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- OLED TV topic
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Vigneau interaktív lokálblogja
- Háztartási gépek
- Alkoholista nevelde
- Autós topik
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- További aktív témák...