-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
-
Yeffy
veterán
válasz Tom1939 #14501 üzenetére
nem azt mondom, h ha elzarod a kis tekerentyuvel a kozepso rostelyokat, hanem, ha minden nyitva marad, de atallitod, h ne ott fujja. pl szelvedore csak. vagy labra. vagy akar csak auto modban (utobbi nalam asszem mindenhol nyomja). akkor is fuj kozepen?
Big girls ride harder. ヅ || Kondi powaa'!
-
-
KTTech
veterán
Csütörtökön megvolt a 20000 mérföldes második szerviz. Aztán sikerült becserélni a Yaris-t egy Yaris Cross-ra... a mostaniért 19000 fontot adnak (ez azt jelenti, hogy1.5 év alatt 5000 fontot fog veszteni az értékéből), az új 28900-ba fog kerülni, remélhetőleg január 31-ig megérkezik. Az árak véglegesek, se le, se fel nem mozdulnak.
Az ok a cserére: nagyobb csomagtartó, kényelmesebb futómű (sajnos a 18-as kerekeket nem sikerült lealkudni 17-esre). Meg állítólag embernek nézek ki mellette/benne 😃
A Cross is Excel kivitel lesz, panorámatetővel és City pack-al. Sajnos HUD már nincs... pedig az még nem lett volna rossz. Helyette van Advanced parking, 360-as kamera + radar.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
nandow
aktív tag
válasz Tom1939 #14506 üzenetére
Amúgy ez annyira bosszantó, hogy nem tudnak egy kicsit jobb hangszigetelést csinálni a Toyotánál. Sok modellnél ezt a hátrányt lehet olvasni (pl. Corolla, Camry).
Ok, tudom, aki csendesebbet akar, az vegyen Lexust, de más nem prémium gyártó meg tudja ezt oldani (Volkswagen, de akár ott házon belül említhetném a Skodát is, ami bizonyos szempontból alacsonyabb polcos...).[ Szerkesztve ]
-
KTTech
veterán
válasz Tom1939 #14506 üzenetére
A tesztjárgány egy kicsit halkabb volt, mint a Yarisom, viszont a motor tovább volt fent magas fordulaton gyorsításoknál. 100-as tempóig a Cross nyert zajszintben, felette nem tudtam próbálni. Viszont valami zajongott a csomagtartóban (valószínű az egyik rögzítőfül). Illetve, ha ott valami csörömpöl, semmi nem fogja tompítani, mert csak egy szövetdarab van a normál kalaptartó helyett...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
őstag
Igazad van, kipróbáltam. Amennyire én érzem nem fúj középen ha az ablakra állítom.
KTTech: én is jobban értékeltem volna egy sima kalaptartót de a Rav4-nek meg ilyen húzogatós valamije van.
Flx: Ha lenne a toyotákban hangszigetelés ki venne Lexust... Az igazán bosszantó hogy a Lexusok meg mind elég sokkal kisebbek belül (hol csomagtér, hol hátsó lábtér) mint a toyoták amiből készülnek
Egyébként az scrossom kényszerből volt Allgrip (automatánál 17-ben árúkapcsolás volt), és nem sokat éreztem belőle. Most hogy FWD a Rav4 azért érezhetően könnyebben elpörög ha odalépek neki. Belefér, meg a "Cablegate" miatt örülök is hogy nem AWD, de így már érzem visszafelé...
-
Paxker315
addikt
Nem tudom. Ma kipróbáltam a HB aurist, és:
gördülési zaj, motorzaj kulturált, a yarishoz képest ég-föld, teljesen élhető. Út felőli zajok, kinti zajok városban nem voltak erősek. Nem volt zavaróan hangos a motor sem gyorsításkor, se a gumik sz.r okádék aszfalton.Mégis otthagytam. Két ok:
- városban- autóúton csendes-élhető, de 120 körül, felette nagyon erős a szélzaj.
- hátsó ülésen utazó apum szerint nagyon zajos a beltérTeljesen rendben van az az autó, csomagtere is élhető számomra. Dinamikában is bőven az 1.5hsd felett van. Jó autó. De nem tempózásra-pályára való, esetleg kanadai-holland pályákra Szóval, jobb, mint amire a "rémhírek" alapján számítottam, de tényleg nem egy oktávia.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
gaborn1
tag
Megjött a Camry, pár rövid tapasztalat:
A JBL szép tisztán szól a Corollához képest, a menetzaj szerintem jóval jobb, mint a Corolla volt. Fogyasztás 115 km-re 5,6L eddig (30% város, 70% 110-120-as tempó) én nem tökölgetek eco módokkal, normálba volt végig, bár leállításkor szokott írni ilyen zöld pontokat vagy micsodákat, általában 85+-t szokott írni, kicsit nevelem magam az óvatosabb vezetésre, úgyhogy a zöld tartományban tartom a mutatót. 120-nál is 2000 alatt a fordulatszám, szóval lehet vele szépen gurulgatni. Ja a kocsi szép hosszú, a parkolást még gyakorolni kell. -
Paxker315
addikt
válasz OCTAMD #14512 üzenetére
Minden autó érintett. Én 120 körül húznám meg a gazdaságosság határát, de hidd el: nagy tempónál a turbós-benzinesek fogyasztása is "elmászik", és a dízelt is lehet gazdaságtalanul használni. Öcsémnek bármi autót odaadsz, tuti hogy 30-40%-ot ront az átlagon
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
nagyúr
A patikamérlegen kiszámolt dolgokba ezek fértek bele. Tudsz ilyen megbízható Skodát? Nem valószínű.
A Volkswagen pedig nem is egy árkategória, mivel a Golf azonos szinten kb. 10-20%-al drágább...A Toyota szépen kiszámolta mi hogy éri meg neki...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
dj79
senior tag
válasz Paxker315 #14514 üzenetére
golf kombiban az 1.4tsi 2700-at forgott hatodikban óra szerinti 145-nél, 165-nél meg háromezret. Előbbi esetben annak is közelebb volt a fogyasztása a hat literhez, mint a héthez. Auris ts is hasonlót mutat megengedett pályatempónál , viszont afölött a turbóbenzin nyert nálam
-
KTTech
veterán
válasz nandow #14507 üzenetére
A hangszigetelés = rengeteg súly = sokkal rosszabb fogyasztás és azonos méretet alapul véve kisebb helykínálat.
Mellesleg nem hangosak a Toyoták: a Golf mk3-am (benzin 101LE), Seat Leon MK1 TDi (110LE) és MK2 TDi (140LE PDTDi) is hangosabb volt, mint a Yaris MK3 HSD, ami viszont hangosabb, mint a MK4 HSD... azonos körülmények közt.
Mégis mindben gond nélkül lehúztam sok ezer km-t egyben (is). A légkondi hiánya sokkal fárasztóbb (a Seatokban sajnos nem működött és gazdaságtalan lett volna megjavítani), mint a szélzaj vagy a gördülési zaj...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Paxker315
addikt
válasz KTTech #14520 üzenetére
legkondi hianyat jobban toleralom amugy. Delutanra mar olyan erzesem volt, mintha homokot szortak volna a szemembe & torkom ugy kapart, hogy beszelni-nyelni nehezen birtam. Karoq, 1-es fok venti& 23 fokra allitott thermosztat, sok oras ut. Yarisban sokszor kikapcsoltam amúgy, annyira nem bírom, lakásban van, de kizárólag télen használom ruhaszárításra.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
-
nandow
aktív tag
válasz KTTech #14520 üzenetére
A mostani Corolla, Camry kapcsán lehet sok olyan véleményt olvasni, hogy hangosabbak, mint a kategóriatársak.
Azt aláírom, hogy a hangszigetelés plusz súlyt jelent, de egy dupla üveg nem nagyon vesz el a helykínálatból.
Lehetne ez opciós is, azt hiszem, az Astránál hallottam pl ilyet. És akkor mindenki el tudná dönteni, hogy mi a fontosabb: csendesebb beltér vagy a fogyasztás.
De a középkategórában, ahol a Camry is szerepel, ott lehetne alap a dupla üveg és a jobb hangszigetelés. Tesztekben mindenhol ezt említik negatívumként, hogy elmarad a kategóriatársaktól.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz nandow #14523 üzenetére
A gond itt általában az, hogy a mihez hasonlítják, mert a "kategóriatársak" nehezen meghatározható.
Mint említettem, a Corollát a VW Golf-hoz vagy a Camry-t a Passathoz hasonlítva azért nem fair az összehasonlítás, mert a VW egy bő árkategóriával feljebb van (azonos felszereltségi szinten - ha ez egyáltalán értelmezhető, hiszen pl. a Corolla hibrid sem vethető össze a Golf GTE-vel).
Saját véleményem az, hogy nem lehet a Corollát és a Camry-t úgy nagyjából semmivel se összevetni, talán a sima benzinmotoros Corollákat, egy Skoda Octavia / Hyundati i30 / Kia Ceed-el, esetleg.
Aki Toyotát néz (szerintem) az a megbízhatóság és a Toyota saját igényes(ebb) hozzáállása miatt dönt mellette - vagy a még mindig világelső hibrid hajtása miatt.
Ha valaki csendet szeretne, annak biztos, hogy nem ideális választás.
Teszem hozzá, a Skoda vagy VW sem...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nandow
aktív tag
Azzal nem értek egyet, hogy nem lehet pl. a Camry-t összehasonlítani semmivel sem. Miért ne lehetne hasonlítani a Superbhez vagy a Mazda 6-hoz? Középkategóriás autó mindegyik, hajtáslánctól függetlenül. És kb ugyanaz az árkategória is.
Az szerintem is igaz, hogy aki Toyotát választ, nagyrészt a megbízhatóság miatt teszi. De a Camry tekintetében, abban a kategóriában valamennyire elvált egyéb tulajdonságok teljesítése is.
[ Szerkesztve ]
-
Paxker315
addikt
Egyébként ez pont "érdekes kérdéskör ", mert való igaz, hogy a škoda vagy vw sem hozza a prémium szegmens nivojat ( ahol az üvegre is figyelnek), de így is felette van a toyonak, ha legális sebességgel közlekedik valaki, teljesen élhető, legalábbis számomra.
Pont tegnap az auris hatchbacket hogy próbálva, konstatáltam, hiába fényévekkel élhetőbb a yaristol, 100-110 körüli tempónál nekem minden igenyem kielégíti, de így is hangosabb egy kamiqtol, ami meg tkp egy Scala SUV. szelzajban, nem motor, nem gördüles.
Persze hogy az s60 még 180-nál sem bántó, de fenntartása sem kompakt kategóriahoz mérhető.
Meg mennyi a humán faktor? 15 évesen 135, 22 évesen 64 kiló voltam, lazán vállalok extra 15-25 kg tömeget, ha a jobb komfortot szolgálja legalább tudatos életvitelt promotal a grammhuszarkodas is.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
nagyúr
válasz nandow #14526 üzenetére
Miért ne lehetne hasonlítani a Superbhez vagy a Mazda 6-hoz?
Össze lehet hasonlítani akár egy Fiat 500-assal is, csak hát mennyire fair, az egy más kérdés.
A Superb iV jöhet szóba a Camry esetén például, de cirka 10-15% árkülönbség van, és a Skoda drágább - ugyanakkor Plug-in Hibrid, tehát valamivel többet is tud.Ültem fullos Suberb iV-ben, a fancy dolgok terén (hangulatvilágítás, fedélzeti számítógép (médiaközpont), műszerfal) egyértelműen jobb, mint a Toyota, de többször is hordja a tulaja a szervizbe (pl. DSG váltó probléma miatt). Zajszint terén nagyjából egy kategória volt érzésre...
A Mazda 6-ból pedig nincs is hibrid - akkor hogy kívánod összehasonlítani? Jóval olcsóbb "sima" motorral, mint a Camry...
De a Camry tekintetében, abban a kategóriában valamennyire elvált egyéb tulajdonságok teljesítése is.
Akkor vegyük a Superb-t és a Passatot. A Passat azonos generáció esetén egyértelműen csendesebb a tapasztalataim szerint, például...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
KTTech
veterán
válasz nandow #14523 üzenetére
A dupla üveg rengeteg plusz súlyt hoz - ráadásul magában édeskevés. Ahogy a normális alvázszigetelés is (utóbbi lazán megvan 80-90kg), az üvegek sem lennének kevesebbek súlyban.
Márpedig ha a kibocsátási normákat tartani akarják - és nem akarják, hogy szénné adóztassák őket - , minden grammot meg kell fogni.A Toyotánál még azt se lehet eldönteni, hogy milyen felnimérettek szeretnéd az aktuális felszereltségi szintet, pedig az nem befolyásolná a gyártást, nem úgy, mint a külön zajszigetelő elemek...
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
nandow
aktív tag
Szerintem egy autó kategóriát nem a hajtáslánc határoz meg.
Középkategóriáról beszélünk a Camry esetében. Ugyanúgy középkategóriás autó a Mazda 6, Superb is.
És mint ugyanolyan kategóriás autók, nem csak a hajtáslánc szempontjából lehet őket összehasonlítani, hanem egyéb szempontok szerint is: zaj, helykínálat, futómű, ár stb.De én elfogadom, ha szerinted nem összehasonlíthatók, akkor másképp látjuk a dolgot.
-
Drizzt
nagyúr
válasz gaborn1 #14513 üzenetére
Engem is mozgatott a Camry, de pont a mérete miatt voltam úgy, hogy egy Budapest jellegű közlekedéssel rendelkező helyre egyszerűen túl nagy. Így maradt az eredeti terv szerinti Corolla, ami egyébként szintén azt gondolom, hogy picit nagyobb, mint kéne. E12-es jóval rövidebb volt, de nem emlékszem rá úgy, mintha ne lett volna benne elég hely mindenre. Ezért fontolgatom azt, hogy legközelebb már nem is sedant veszek. Pedig csak az az autóforma tetszik, de muszáj belátnom, hogy nem praktikus.
I am having fun staying poor.
-
pècsimunkás
addikt
Focus, Corolla, Golf, Mégane, Civic, I30, Ceed, Astra, 308 , A klasse, stb,stb, egy kategória.
Valamelyik itt jobb, valamelyik ott, de egy kategória.A Camry kicsit más. Camry az Avensis helyère került.
Avensis, Passat, Mazda 6, Accord, A4, C klasse, BMW 3 Szintén egy kategória. A Camry feljebb volt pozicionálva.
Az Avensis sajnos nem volt sikeres, azt kivezették, ès lett helyette a Camry.Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
gaborn1
tag
válasz Drizzt #14536 üzenetére
Engem pont nem zavar a mérete, vidéki vagyok, évente 1x járok Pesten, akkor is reptéri parkolóban, egyébként főként Győr-Szombathely gyorsforgalmin ingázok meg Vas megye környéke, szóval tőlem akár 6M hosszú is lehetne.
Köszönöm mindenkinek, szerintem is nagyon frankó a verda.
-
Drizzt
nagyúr
válasz gaborn1 #14539 üzenetére
Nekem is úgy alakult azóta, hogy vidéki lettem, szóval nálam is lecsökkent a súlya a kérdésnek, de amikor vásároltam, még nem lehetett ezt tudni. Meg arra se fogadtam volna nagy összegben, hogy 3 év alatt nem lesz meg 25000 km, pedig úgy néz ki nem lesz, vagy legalábbis nem sokkal több.
I am having fun staying poor.
-
ncc1701
veterán
Help pls.
Yaris II, 2009, anya kocsija. Jött valamelyik nap, h víz van az anyós oldali lábtérnél. Nem ázik be sehol, illetve megvizsgálva úgy gondolom, h ez a klíma kondenz vize.
Ha eltömődik a kivezető cső, akkor kifolyhat a víz ide? Illetve mennyire kell lebontani a takarításához a műszerfalat? Kesztyűtartót kivéve nem lehet megmatatni?Előre is köszi.
-
KTTech
veterán
Köszönöm, most még a várakozásé a terep 😃 talán megjön karácsony környékére... de nagyobb összegben nem mernék rá fogadni 😃
Ahhoz képest, hogy 8 éves a jogsim (tény, hogy nem siettem el a megszerzését 😃, sokáig nem volt szükségem autóra, a tömegközlekedés jobban megérte), ez lesz a 7. autó 😃www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
gaborn1
tag
Itt hagyom az utókornak, mert múlt hét csütörtök óta szoptam a memóriás üléssel és egyszerűen nem bírtam megjegyeztetni a kocsival a menthető pozíciókat.
[link]
Ez elméletileg ilyen "reset" az ülésekre, lezongoráztam kb 1,5 perc alatt és utána sikerült végre elmenteni a 2 memóriát. -
AXisBOLD
addikt
Sziasztok,
1.33 Dual VVT-i mennyire kerülendő?
Urban Cruisereket nézegetem mostanában, nagyon bejön a kis kompakt forma, de a motor kínálat nem túl acélos.Aurea mediocritas
-
kw3v865
senior tag
válasz AXisBOLD #14547 üzenetére
Szar motor. Majd biztos jön valaki, aki azt mondja az övé nem eszi az olajat, de nagyon nagy valószínűséggel olajzabálósat fogsz ki. Ökölszabály, hogy használt autó esetén a legrosszabbat kell feltételezned, ha van szervizkönyv, ha nincs. Sokszor még a márkaszervizesek se a megfelelő olajat töltötték ezekbe.
Ha jót akarsz magad, más, kevésbé problémás motorral szerelt autót keresel.
Új hozzászólás Aktív témák
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Windows 11
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Facebook és Messenger
- Autós topik
- Mozilla Firefox
- HP notebook topic
- Azonnali informatikai kérdések órája
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban