-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
Üdv!
Felhasználói tapasztalatot kérnék, mert gondolkozom rajta hogy scrossom toyotára cseréljem. Főleg azért mert 3 évesen is megkapnám majd új árát (automata ami most hiánycikk), és a sok városi úttal jobb lenne egy hibrid.
A cél vagy egy kombi corolla trek (nagyobb hibriddel) vagy egy rav4 hibrid.A legfőbb fájdalmam az scrossal a csapnivaló hifi (és hangszigetelés), különben szerintem jó masina.
Itt lenne a kérdés. Sajna a JBl rendszerről majd minden tesztben azt olvasom hogy plusz áras hifinek nagyon gyenge. Akinek van új corolla/rav4 az leírná mit gondol a hifiről (akár alap akár JBL)? Köszönöm!
-
őstag
Köszönöm az infót. Tesztvezetés meg is lesz (bár lehet hogy megvárom a yaris crosst is, bár az valószínűleg kicsi és túl gyenge lesz), de ott túl sok az újdonság ahhoz hogy igazán megítéljem a hangminőséget. Ha minden igaz a golf etalon ebben a kategóriában zajszigetelésben, bár remélem a corolla közelebb van hozzá mint az scrosshoz
Feleségem 2018-as jazzében szerintem jelentősen jobb a hangminőség mint az én 17-es scrossomban.
Igazán minden tapasztalatnak örülnék, most nagyon arra hajlok hogy JBL csak akkor lesz ha az egyébként kívánt szinthez lehet rendelni (tehát nem lépek executive-ra hogy legyen, bár egy hirdetőnél olvastam olyat hogy lehet rendelni comforthoz is RAV4-nél).
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Gombinyó #9855 üzenetére
Oh, köszi. Ennek nem örülök, az Scross ugyanez az eset. Csak én az a típus vagyok aki nem bütyköli az autót, de akkor 9 milláért (corolla hibrid újonnan)sincs még hangszigetelés az ajtóban... Talán a RAV4-ben?
No. 1. köszi és várom a hosszú postot a témában, most kezdek ennek nekifutni.
-
őstag
válasz theuprising #9860 üzenetére
Sajna lexusnál még nem tartok (UX-nél nagyon talán, de az kivül nagy belül kicsi iskola, csomagtartó kb nulla). Eddig mindig jó értéktartó új autót vettem és ez jól bevált, tervezhető nem is olyan nagy költség (Az hogy 3 éves Scross új árán elmenne az kb képtelenség, de ugye a piac diktál). De ha tartanék is ott akkor megvárnán az új NX-et (az a RAV4 méret ha jól tudom).
-
őstag
válasz molnarpeter #9862 üzenetére
Nincs, de PHEV nincs is bennem célként (zöld rendszám ingynes parkolásnak szerintem előbb utóbb vége, és nem is akarok bejárni folyamatosan a belvárosba kocsival).
-
őstag
válasz pècsimunkás #9917 üzenetére
Voltam kb 1 hete beleülni új yaris, corolla combi trek és rav4-be. Érdekes a corollát jóval kisebbnek éreztem elől mint az scrossom. Amikor pár éve aurist teszteltem nem volt ilyen érzésem (igaz akkor i30-am volt). RAV4 szépe nagy belül (de sajna kivül is). Az új yaris szép, de azért kisebb belül mint az előző generációs jazz. És nincs benne "csak" hátsó kamera... Se 360-as kamera, se radar. Ezt mondjuk nem tudom hogy gondolták, különben tetszik a feleségemnek (kellene egy rendes hibrid a sok városra vagy az scrossom vagy a jazz helyett). Mindegy ráér a dolog simán, megvárjuk a yaris crosst is, hátha addig a jelenlegi egészségügyi helyzet is javul (és lehet tervezni az életet).
-
őstag
válasz pècsimunkás #9923 üzenetére
Igen a RAV4 nagyon pöpec Csak a szélességétől félek, szoktam néha V. kerületbe is bejárni ott néhány kis utca + béna parkolók összege az hogy az scross is nagy...
-
őstag
válasz KTTech #11007 üzenetére
Ok, akkor ennyi, remélem jó lesz 1.5-el is. Scrossom összkerekes (árukapcsolásban csak úgy adott suzuki automatát 2017-ben), de a yaris cross nem lesz az (-70 liter csomagtér lenne, a 390 így is határeset lesz a 440 literes scross után).
Apropó Corolla Cross lesz itthon tud valaki valamit (yaris cross kicsit kicsi, corolla cross pont jó lenne, CHR nem tetszik)?
-
őstag
Köszi az infót. Hát igen, sajna hangszigetelés ügyileg én is ezt hallom Toyota kapcsán. Suzukinál is mindenki szigetel és átépít ezerrel.
A gond az hogy én gyári állapotban szerettem az autóim... Meglátjuk milyen az executive hangszigetelése, de azért nagy reményem nincs. Örülnék azért ha jobb lenne ebben mint az scross.
-
őstag
válasz koxkids #11025 üzenetére
Scrossban aki legjobban megcsinálta az magának csinálta. A hifi cégnél amit láttam fotót az csak a tényleges hangszóróknál csinálta meg. Pepecs munka, szerintem nem rajonganak érte. Ami még engem zavar ha rendesen van megcsinálva az már plusz tömeg is (pl. ajtózsanér hogy bírja és egyéb felesleges aggodalmaim).
-
őstag
válasz KTTech #11029 üzenetére
Köszi! Elsődleges ár listát nézegetve a yaris cross is ennek nézz ki. Akkor nem biztos hogy megéri a jbl ( kb a comfort+style+tech és az executive+smart+jbl között filóznék), mert kb 1,8 milla a listaár különbség.
Apropó mennyire faragható a lista ár? Toyota történelmileg annyira nem hajlandó erre, de RAV4-nél úgy hallom azért lehet faragni (csak az túl nagy lenne, bár nagyon tetszik).
-
őstag
Hát ja, sajna még mindig egész olcsó Mo-on az autó, csak ugye mihez képest...
És igen a yaris cross árak durvábbak mint gondoltam, egy közepesen felszerelt (comfort+style+tech ) 8,3, egy jól felszerelt meg éppen 10 (executive+smart+jbl) körül hibrid esetén. Azért 11 körüli belépő szintű rav4 mellett azért érdekes (mert nagyobb autók általában alapból jobban felszereltek). Mindegy valahol láttam hogy talán 18-án nyílt nap, beleülök hogy méretben jó-e egyáltalán.Meglátjuk, sajna kicsit túl nagy a rav4 néhány budai utcában amerre járok néha. Corolla Cross kellene de az meg nincs (még?)
-
őstag
válasz Gombinyó #11046 üzenetére
Igen, de a hibrid toyota racionálisan a legszimpatikusabb. Sokat járok városban, de egyre kevesebb kedvem van az évi 2 olajcseréhez pl. ami bármi turbós komponensnél azért ajánlott ilyen esetben. Meg most szeretnék valami olyat ami 10-15 évig jó lesz és nem tiltanak ki vele a városból. Meg normális, azaz megbízható automata az nálam 3 kategória: hagyományos, toyota hibrid cvt, és kicsit kevésbé "olajos" duplakuplungos. Ha hozzáveszük hogy dízelt nem akarok akkor marad a mazda (rozsdál), peugeot (1,2 három henger motor és 1.6 prince javított változat) és a volvo (szívem csücske de nagyon rossz megbízhatósági mutatók mostanában).
SUV irány meg az az útjaink miatt van, én nem divatból ültem magasabba csak halálra bosszantott hogy le le verem az autó alját (mondjuk ebbe a jó néhány teljesen Mekk mester által készített fekvő rendőr is bejátszik ahol lassan is van probléma).
-
őstag
válasz KTTech #11048 üzenetére
Kiforduló vezető ülés? Azt nem is láttam.
Igen a dinamika az egyik fő félelmem (1.4-es turbó benzines után), a másik az elég nagy lesz-e.
A rav4-ben a legjobban a motor tetszik. Mindenhol azt írják hogy jé milyen jól megy pedig "csak" sima hibrid. Mondjuk a yarisban bőven elég ez az 1.5 az alapján ami tesztet olvastam/néztem. -
őstag
válasz aszamóca #11051 üzenetére
Hátsó ülés (kripta ) kaszálta el nekem a CHR-t de a méretéhez képest kicsi csomagtér sem volt plusz pont.
Rav4 nagyon tetszik csak túl nagy. Speciel sajnálom hogy a yaris cross elejét nem rav4 szerűre rajzolták.De nekem egy CHR nagyságú Rav4 ( Rav 3 ) lenne az igazi...
-
őstag
Itt egy kicsit off, csak mint toyota hibriddel összehasonlítás milyen a mostani honda crv hibrid? Közelebb van már a toyotához mint régen (korábbi honda hibridekről olyan sok jót nem hallottam, akku gondok pl). Kérdés oka hogy az új hrv méretben egy kicsit jobbnak tűnik (kicsit de nem sokkal nagyobb mint a yaris cross).
Honda topicban is lehet megkérdezem aztán átlagolok -
őstag
Milyen autód is van neked? Corolla kombi rémlik... Csak a kényelmetlen ülés miatt... Mindig amikor szűkebb helyre parkolok az scrossal felmerül hogy talán nem rav4 kellene hanem corolla cross... Ha lesz (most már Ázsiában és USA-ban is van)... Bár ha lesz nem biztos hogy a sima corolla ülését kapja.
-
őstag
A Lexusnak majd minden tesztben a kényelmes ülés az egyik előnye. Meg ugye a hangszigetelése is jobb. Csak hát ugye az a fránya ár.
A suzuki scrossom ülése szerintem egész jó. Féltem hogy rossz lesz de simán utazgatok benne több száz kilométert. A rav4-es üléséről is ritkán hallok rosszat.
Mondjuk az a gond hogy minden emberi lény egyedi (lehet hogy ami neked rossz, kényelmetlen az sokaknak nem az). Mondjuk ez nyilván nem vigasz.
De mindketten elfogadnánk egy toyota motoros és váltós hibrid volvot szerintem... Ott van szabadon a lehetőség volvo is lecsaphatna rá mint a ford tette (speciel a kuga hibrid azért nem rúg nálam labdába mert ott viszont majd minden teszt mondja hogy vacak az ülés...)
-
őstag
Hát igen, én beültem a magasított (trek?) corolla komiba, nagyon akartam szeretni, de elől is jóval kisebbnek éreztem mint scrossom. Mondjuk az ülésre magára nem emlékszem (már a beülés után az volt hogy ez kicsi elől). Mondjuk simán elképzelhetőnek tartom hogy ugyanaz az ülés lenne a corolla crossban is mint a corollában...
-
őstag
válasz pècsimunkás #12083 üzenetére
Akkor ennek még rendesen megcsinálták a hangszigetelését. Sajna autóiparban is gyakori a nu akkor ezt egy kicsit kispóroljuk a következő generációból mentalitás (vagy a fillérrel való erotikáért, vagy a tereljük a drágább felé kedvességért végül is mindegy). Mostani corolláról én is majd mindenhol azt olvasom hogy kategóriában hangos (és pl az új i20-ról is több helyen olvastam hogy tök jó hogy drágább és hangosabb). Próbáltam volna megkedvelni egy emelt corolla kombit de nem sikerült többek között a hangszigetelés miatt (nu meg szalonban beülve elől jóval szűkebbnek éreztem mint az scrossom, csodálkoztam is erősen, biztos velem van a hiba).
-
őstag
válasz FeriPapa2 #12235 üzenetére
Fújd fel a megfelelő határérték felé és jónak kell lennie (hideg nyomáscsökkentő hatása ahogy kolléga írta). Bár feleségem 2018-as jazzén az elég buta keréknyomás mérő tud hisztis lenni. Azaz 2,1 ről leengedi 1,8-ig hiszti nélkül, de utána ha jól vettem észre túlfújásnál is elég hamar hisztizik tehát pontosan annyira kell fújni mint amennyi az ajtóban lévő matricán van különben pár perc és újabb sárgulás... A butát arra mondom hogy semmit nem mond (melyik gumi, milyen érték) a jazz keréknyomás mérője azon kívül hogy valahol valamelyik gumival valamiért gond van A scrossom ebben sokkal jobb (ez a gumi ennyi nyomáson van és mutatja ahogy ereszt ha nagy a defekt). Ez pl hiányozni fog mert ha jól nézem ezt a rav4 sem tudja (csak ha rendelsz kínából egy elektronikát pluszban...)