-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
KubanitoS
veterán
válasz ncc1701 #14599 üzenetére
Nem nagyon van min gondolkodni, szerintem a 15 is sok. Nálam 10 ezer vagy egy év lesz a csere. Ezen tutira nem fogok spórolni. Youtube-on van a Care Care Nut Toyota specialista csatornája. Ő fél évet, vagy max 8 ezer kilométeres cserét javasol, (nyilván az USÁról van szó, egy olajcsere a keresetekhez viszonyítva nem tétel) viszont ugyanúgy a 2.5-ös hibrid rendszerrel szerelt kocsik vannak ott is, a Corolla Cross pedig ugyanaz a 2.0, mint ami nálunk is lesz.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
vicces
addikt
válasz ncc1701 #14599 üzenetére
Simán 10k kmt tartok én is mindegy mit mond a gyártó.
Gondolom hozzájön még az engedélyeztetésnél is, hogy mennyi lesz az autó ökológiai lábnyoma. És odahazudnak fél, vagy harmadannyi motorolajat meg a többi sallangot.
Ahogy írod, nem tétel hosszútávon ez az extra olajcserélgetés:)
-
FLx
addikt
válasz Tom1939 #14595 üzenetére
Engem annyira nem erdekel ez az aktualis hitvita, hogy elmondani nem tudom. Mindenki teljesen mast mond es semmire nincs bizonyitek termeszetesen. Elviszem a kocsit a kotelezo szervizre amikor kell, aztan azt csinalnak vele amit akarnak. Garancia van, az o bajuk, ha hulyeseget csinalnak. A garancia lejarta elott fel evvel meg eladom vagy visszaadom a kereskedesnek a kocsit. Majd szivnak vele masok vagy a gyarto.
[ Szerkesztve ]
-
gaborn1
tag
Én is a hidrogénre tippelek. Ha meg tudják oldani, hogy olcsóbb legyen a gyártás, a hidrogén ne földgázból legyen (jelenleg azt hiszem 95%-ban ebből van, újrahasznosítható cuccok helyett), akkor ötvözi az elektromost a belső égésűvel: gyors tankolás, elfogadható hatótáv, mellette alacsony (0?) károsanyag kibocsátás.
-
őstag
Hát én kifejezetten örülnék ha nem lenne hitvita, mert nem érzem azt hogy tuti nekem van igazam (még a focihoz sem értek, furcsa vagyok na ). De ezt az autót remélem sokáig meg fogom tartani. Most nagyon úgy állok ezzel hogy lesz egy első csere 5 ezer körül, aztán tartom a 15 ezret.
-
vicces
addikt
válasz gaborn1 #14610 üzenetére
én meg az elektromos tömegközlekedést látom, mint a sci-fi filmekben..
és a ráadás, hogy jelenleg üzemanyagot szállítok a kutakra. szóval még másik munka is befigyel majd a közeljövőben.
vagy megtörténik a csoda, maradhatnak az autóink - akár az előírásokat még tovább szigorítgatva - és tényleg nekiállnak az ipari termelést, a fűtést, a hűtést, a hajózást, a repülést és a világ maradék felét szabályozni inkább, mint az európai autózást:)
-
ncc1701
veterán
Ha gari lejárta elött eladod a kocsit, akkor természetesen gazdaságilag az a normális magatartás, h nem is foglalkozol vele extrán. Én addig tartok meg autót, míg gazdaságosan fenntartható, környezetvédelemnek is jobb í]y szerintem.
Ha igazán jól csinálnád, akkor már eleve mikor átveszed a kocsit, megrendelnéd a következőt, úgyis mondanak rá 1 évet, és mikor átveszed, eladhatod az előzőt jó áron (vételi ár felett akár), miközben ha nem tekertél bele sok métert, akkor még a szervízbe sem kell vinned olajcserére. Ismerek emberkét, aki 5-ös bömbikkel csinálja ezt. Mondjuk ehhez kell a zsebben lenni felesleges 50 millának. -
No.01
őstag
válasz gaborn1 #14591 üzenetére
En csereltettem, de nem 2e km-nel. Ha rakeresel akkor a kulfoldi forumokon inkabb mar 5e km magassagat javasoljak az elso "idokozi" cseret illetoen.
Paxker315 :
En a helyedben rakeresnek megegyszer... A jelenlegi kinalatbol az most szinte a belepo szint amit az a Pirelli tud -
Paxker315
addikt
Huh, és valóban. Hankook Kinergyre ránéztem, mint lehetséges megoldás, de, a gördülési zaj az vicc, vagy komoly? Szempontokból a gördülési zaj az első-legfontosabb.
Ilyen filtereket használok most keresni: R16 205/55 négyévszakos 68dbel-ig
A Cinturato mellett a GoodYear Vectort is néztem. A Nexennel kapcsolatban "szkeptikus" vagyok, mennyire minőségi. Mi lehet legoptimálisabb? Michelin CC-t is néztem, az is népszerű 4évszakos.
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
No.01
őstag
válasz Paxker315 #14615 üzenetére
Michelin CC volt es van is a csaladban (en megjelenesekor valtottam ra az elso Priusinknal.
Utanna meg volt CC+ is, most meg mar CC2-nel jarnak.
Jelenleg meg GoodYear van (3rd Gen) es szerintem nagyon jo. CC2 van a csaladban , de nem probaltam csak ajanlottam
A Corollan viszont az emlitett GoodYear nagyon jol teljesit. (meg ugyis, h be kell valjam teli helyett vettem )Nexen jo, de inkabb ar/ertek aranyban kimagaslo. Van annal jobb csak nem mindenki hajlando kifizetni erte a felarat.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz gaborn1 #14610 üzenetére
Csak éppen nincs költséghatékony megoldás a H2 vizbontasos gyártására. Jelenleg azzal próbálkoznak, hogy dotált módon napelemes telepeken elektrolízissel gyártanak hidrogént. Egyáltalán nem költséghatékony, de legalább lehet hazudni, hogy környezetkímélő (nem az, de mindegy).
A probléma az, hogy az elektromos autózáshoz és a hidrogén üzemanyagú autózáshoz is olcsó áram kellene, de az per pillanat fosszilis energiahordozókat jelent. Amitől éppen szabadulni akar mindenki, és hát a benzin/gázolaj is ezért lett pária.
Nincs aki ezt a gordiuszi csomót át tudja rövid távon vágni. Ezek alapján a jövőben az egyéni autózás nagy luxus lesz, és a tömegközlekedésnek kell a mobilitásra választ adnia. Jó buli lesz, nem kell félnetek...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
FLx
addikt
válasz Paxker315 #14615 üzenetére
En szkeptikus vagyok ezekkel a megadott ertekekkel kapcsolatban. Nekem a Corolla-n gyarilag 17-es 225/45-os Falken nyari gumi van amire 67db-t irnak hivatalosan. Na barmi mas amit helyette neztem az papiron 70-71db korul van. Abszolut lehetetlennek tartom, hogy ennel meg barmi mas hangosabb legyen egy picivel is, mert ez a vallalhatatlan szint.
-
Paxker315
addikt
akkor ennek ellenére az SF2 pirellit "megpróbálom". Az eredeti 4évszakosukat tényleg szidják-lepontozták, de, az SF2 újabb (tavaly vezették be), vásárlói vélemények jók róla. Bár ott a torzítás ismert, de úgy gondolom, ennyi "kockáztatás" belefér Hogy ne csak mindig a két "etalon" legyen már terítéken (GYV4S, MCC)
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
No.01
őstag
A nyari (225/40 R18) egy Michelin Primacy 4+ lett a "teli" (225/45 R17) pedig egy Goodyear Vector4 season gen 3 lett.
Mindkettovel baromira meg vagyok elegedve.
A csendesseget illetoen azert valoban lennenek felveteseim a tervezok fele. A gumicsere valoban segitett, de a dupla uvegezes ellenere (igaz nalunk van tetoablak is) azert tavol all egy suketszobatol... bar egyaltalan nem annyira veszes. Mindig van jobb na meg rosszabb is.
Tervezem, h majd merek egy zajszintet ha a kozeli jovoben megyek a nemetekhez mert ahogy korabban mar v.ki megjegyezte a 100 es a 120 meg egeszen vallalhato. A nemet palyan szaguldozni nem szokatm (~140km/h) azert mar egy magasabb zajszintet ut meg.
Inkabb ugy fogalmaznek, h 120 felette prorogressziven emelkedig.[ Szerkesztve ]
-
No.01
őstag
válasz gaborn1 #14625 üzenetére
Ez egy olyan dolog, h ha magadnak es hosszu tavra tervezel akkor siman kijohet a matek...
Ha meg eleve az a terv, h a lizing vegeztevel atulsz egy masikba akkor nyilvan felesleges.
A Priusnal is sokan probalkoztak megmagyarazni, h miert jo vagy epp folosleges a 10e km-enkent cserelni. Artani biztosan nem artasz vele. (csak a kornyezetnek)Mi mar reges regen 10e km-es periodust tartunk az osszes autonkon a csaladban. Van ahol ez meg is latszik: regi Yaris ~430e km
-
No.01
őstag
válasz gaborn1 #14627 üzenetére
En sem gondolnam (felteve ha nem magambol indulok ki )
Az azert elmondhato, h a felhasznalassal sokkal tobbet lehet artani vagy esetleg segiteni, mint azzal, h v.ki 10e km helyett 12e km-nel cserelteti az olajat.OCTAMD :
Nem rossz, de ez azert nem egy nagy tav. Meg az is fontos, h palyan vagy a koztes uton... -
No.01
őstag
válasz gaborn1 #14631 üzenetére
A nem mondtak az egy dolog, de artani biztosan nem art. Szerintem ez (is) elegge emberfuggo, (marmint, h ki ajnalja es ki nem) de ha lehet hinni annak amit itt-ott osszeszed az ember akkor a tul korai olajcsere mar nem javallott.
Legalabbis anno nekem tobb autonal mondtak/ajanlottak 1000-1500km utan a cseret.
Mostansag a pontosabb tervezes, osszeszereles es kenoanyag adalekok vegett mar nem kell annyira kapkodni. -
Gergőke88
addikt
RAV4 frissítést láttátok?
-
őstag
válasz gaborn1 #14636 üzenetére
Van logika abban is amit mondasz, meglátjuk. 10,5 azért előrelépés lenne (és a rendszer is jobb ha minden igaz).
szerk: jól összeszoktam már a rav4-el, de azért kíváncsi leszek élőben a corolla crossra, főleg a hátsó lábtérre. Meg a tesztekre az új 2.0 hybriddel.
[ Szerkesztve ]
-
gaborn1
tag
válasz Tom1939 #14638 üzenetére
[link]
Mondjuk ez alapján a teszt alapján a fejtér oké, de a lábtérben azért van kivetni való szerintem (még akkor is, ha 185 magas az illető).Rendszer annyiban is jobb, hogy tudtommal tud MyT appból vezérelhető klimatizálást is pl, ami télen nagy hidegben vagy nyáron nagy melegben azért jó dolog, ha előre lehet hűteni/fűteni az utasteret. (Az, hogy 2022-ben egy listaáron 17 milliós Camrybe ez nem fért bele, arról most inkább nem írok szavakat, mert szép nem jut eszembe...)
[ Szerkesztve ]
-
gaborn1
tag
válasz Gergőke88 #14640 üzenetére
[link]
"A kompakt lítium-ion akkumulátor kisebb és könnyebb elődjénél, teljesítménye viszont elég ahhoz, hogy indulás előtt képes legyen az előklimatizálás energiaigényének biztosítására a benzinmotor beindítása nélkül, tehát akár a garázsban álló kocsiban is!"Gondolom, ha elfogy a szufla, akkor beröffen a motor, de simán lehet, hogy pár perc alatt lehűz/befűt és ennyit elmegy akksiról.
[link]
Prius fórumban ezt írják:
"Toyota app does have preconditioning button (the start button under Remote Services) it will not remote start the car. It only turns on ac/heat if your car has enough charge."Szóval akkor lehet csak akksiról üzemel, motor nem indul, ha pedig nincs elég töltés, simán nem tudod elindítani.
-
venom8888
őstag
toyota corolla sziadutok. Errol a tipusrol van valami i fo,hogy jo-e vagy kerulendo darab? P4 et akarok venni,de felek igy ugy felmegy az ára hogy nem tudok venni 6M ert csak ilyet,vagy Auris hybridet 2018 ast. De az tobbet eszik mint a P4
[ Szerkesztve ]
-
Paxker315
addikt
válasz venom8888 #14644 üzenetére
Auris HSD, de tényleg. Ha kell a hely, kombi, ha nem, akkor HB. Szerethető formák, barátságos összkép, nem túl nagy méret. Emmeg active trend plus szerintem, ez a "fricceknél comfort lehetett", itt meg biztos lehet bőven alkudni, mert keszitráka és kuttya sem viszi hetek óta évjáratban szerintem lehetsz picit rugalmasabb, 2015-től felfelé már nyugodtan megfontolható.
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
ncc1701
veterán
válasz venom8888 #14646 üzenetére
Ha pályázni akarsz, akkor dízel. Igen, fuj-fúj, de ez van. Van egy szép dízel 160 pacis 2.0 Insigniám, ha nem bántom, és betartom a sebességhatárokat, akkor 5.5-6L körül elvan, pedig az 1.8 tonna felett van, 5m hosszú. Anya 2009-es yarisa eszik alatta 5.7 litert vegyesben. A 2019-es swiftem 90ekm-es átlaga 4.3l, pedig nem is hibrid. Ha városba kell autó, akkor pici, könnyű, pályára pedig egy nagy, nehéz dízel.
[ Szerkesztve ]
-
venom8888
őstag
A tervem az 6M ft, Prius 4 Hybrid a 100% os cel, de ha valami tortenik a piacon,es felmennek irrealisan megjobban az arak, arra kell egy opcio hogy mit vegyek, ami megbizhato,es nagy, valamint nem eszik sokat. Es varosba kell az auto.
[ Szerkesztve ]
-
vicces
addikt
válasz ncc1701 #14648 üzenetére
Nekem a c06-os Twingo volt hogy 4,2-t csinált ingázós használatban
De az tényleg csak egy kis kasztni, kormány és pár pedálból állt. Azért van az a szint amikor már azt mondja az ember hogy elég és jöhet egy kis "luxus" is az autóba.
A topictárs meg végre elszánhatná magát a vásárlásra. A lenti aurisok tényleg ígéretes darabok. Ha nincs pénz akkor nem a legújabb Corolla lesz a befutó. Egyszer élünk, nagyon jó autók ezek is:)