Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert ez egy paraméter, a nagyon sokból, ami meghatározza a sebességet. Más szempontból viszont a Vega 20 egy rakás más paraméterben a Navi 10 másfél-kétszerese. Tehát bizonyos változások segítenek a Navi 10-nek, hogy bizonyos limitek fennállása mellett olyan gyors legyen, mint az egyéb paramétereiben kvázi mindenhol sokkal izmosabb Vega 20.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
lenox
veterán
En azt nem ertem a gondolatmenetben, hogy ha az r7 ketszeres a navi meg negyszeres ateresztokepessegu a geforceokhoz kepest vertex fetch szempontbol, es ezt nagyon felertekeli a motor, akkor hogy lehet, hogy kb. ugyanazt a framerate-et tudjak? Valahogy akkor megsem ertekelte fel a motor ezt a tulajdonsagot.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert a sávszélje sokkal nagyobb. Azzal, hogy növeled a felbontást, több pixelt számolsz, de közben nem lesz több rajzolási parancsod, tehát a rendszeren belüli limitek kezdenek átrendeződni. Ugyanúgy bedugul persze, de sokkal kritikusabb limitek jönnek elő, amelyek lényegesen többet rontanak a sebességen, mint a VF dugulás. A 2080 Ti egyébként ugyanúgy elérhetné azt a limitet, amit a Radeon VII, az RX 5700XT, vagy a 2080 Super, csak nem éri el. Egy limit van benne, ami a másik három hardvert nem érinti annyira erősen.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
ezzel csak az a gond, hogy a többi kártyánál a FHD - 1440P felbontás emelésével alig csökken az FPS Például a 2080 TI FHD ról 1440P re váltással 20 fps-t esik vissza, kb 12 % -t ami egyértelműen CPU limitre utal a 2080 Ti esetében és minél lejjebb megyünk annál nagyobb az esés mértéke arányosítva. például a 2070 nél amit szerintem még maradéktalanul kihajtott a proci FHD alatt az 1440P váltás kb 25 %... és szinte az összes kártyánál annyi ahol nem volt limit FHD alatt, lásd Vega 64 /RTX 2060/ 1070 ahol 23-27 % ez a felbontás váltás, ami normálisnak nevezhető.. radeon 7/ 2080 / S és 2080 Ti 15 % és alatta
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #25371 üzenetére
Ez saját mérés, de keress egyet a Google-lel.
(#25376) Pipó: A Radeon VII eléggé speciális dolog, mert hiába Vega, azért számtalan részegységet megkapott a Navitól. Ezek bizonyos limiteket ki tudnak ütni, amelyek más GPU-n megmutatkoznak. De a Navi pont ennél a hardvernél jobb kétszer a vertex fetch bemeneti rátája szempontjából. És csak azért, mert a Vega 20 örökölt részegységeket a Navitól. Másképp 4x lenne a különbség, ahogy a Vega 10-nál, vagy a Turingoknál. De ezek nagyon specifikus dolgok. Sok kicsi apró részlet adja össze azt, hogy a Navi ennyire gyors a BF5-ben. Leírtam, hogy mik ezek, és azt is, hogy nem igazán meghatározható, hogy ennek mekkora szerepe lesz a többi motorban. Nyilván a Frostbite-ban nagy, de elég nagy kérdés, hogy más fog-e így optimalizálni.
A többieknek:
A CPU-limitnek ehhez köze van. A vertex fetch bemeneti rátája azért lényeges, mert a GPU a geometriai futószalag elején bedugulhat. Ez régen azért nem volt gond, mert az elavult API-k lószart se tudtak kisajtolni magukból, ha a rajzolási parancsokról volt szó, tehát gyakorlatilag képtelenség volt elérni, hogy a konkurensek kezelt rajzolási parancsok pusztán a vertex fetch oldalán limitálják a feldolgozást. Annyira kevés volt ezekből, hogy még a legbénább hardver is jól vette az akadályt. A DX12/Vulkan viszont ezt megváltoztatta, és itt már előfordul az a helyzet, hogy a geopipe eleje bedugul, ami ahhoz vezet, hogy a CPU nem igazán tudja hova adagolni a parancsokat. Olyan ez, mint egy piros lámpa egy híd végén, hiába adsz zöldet a híd elején az autóknak, nincs hova menniük, amíg a híd másik végén nem lesz kezelve a dugó. A Radeon VII és a Navi esetében ezt a dugót valamennyire kezeli az AMD. Az se véletlen, hogy a 2080 Super jobb a 2080 Ti-nél, mert már annyival magasabb a magórajele, hogy jobban átvészeli ezt a rendkívül speciális helyzetet. Alapvetően mindegyik hardver bedugul a BF5-ben, hiszen Full HD-ben ez a legnagyobb limit, de nem mindegy, hogy mennyire.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
veterán
válasz torma1981 #25390 üzenetére
Svédben vagyok átszámolva 277e HUF, áfa itt is magas 25%. Az az érdekes hogy alig van ennél olcsóbb 2080s, van valami alap Giga , nade a MSI Ventus OC az konkrétan 10e forintal olcsóbb mint a Gaming X Trio, azért a különbségről ne beszéljünk.
Most néztem megint lejebb mentek az árak picit 260 körül van több 2080s pl Palit GameRock ami faja.
[ Szerkesztve ]
-
Pipó
őstag
".....a Navi GPU cirka kétszer-négyszer jobb az összes többi GPU-hoz viszonyítva. És emiatt a Navi, a Battlefield 5-ben szabályosan kilő Full HD-ben, ráadásul annyira, hogy a 2080 Ti-t is veri..."
Érdekes, hogy az R7 pontosan a navival van egy szinten, vagyis az nincs benne az "összes többi GPU"-ban. Ergó nem amiatt jó itt nagyon a navi, amit Abu ír. Hacsak az R7 nem ugyanolyan felépítésű, mint a navi, ami meg ugye érdekes volna.
Kis fekete szir-szar rózsaszín biszbasszal a tetején? - Az is vaaan!
-
-
huskydog17
addikt
"És emiatt a Navi, a Battlefield 5-ben szabályosan kilő Full HD-ben, ráadásul annyira, hogy a 2080 Ti-t is veri"
Pontosan melyik független tesztben látni ezt? Érdekelne, mert sehol nem találom. Minden tesztben amit eddig néztem meg sem közelíti a Navi a 2080 Ti-t.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Locutus #25368 üzenetére
Nagyjából 15 éve ugyanúgy tesztelünk. A fő cél, hogy mindig a lehető legrövidebb idő alatt álljunk át az új API-kra. Ez történt a DX10-nél, a DX11-nél, és ez történik a DX12/Vulkan API-nál. Persze a DX11-nél is volt belőle cirkusz, hogy mert a DX9, de ha megnézed, akkor nem a DX9 nyerte a versenyfutást, hanem a DX10/11. Ugyanez történik ma is. Jelen pillanatban minden érkező AAA játék kap támogatást explicit API-ra. Van olyan, amelyik csak arra, tehát alapvetően ezt a 15 éves gyakorlatot jónak tartjuk, mert a lehető leghamarabb megmutatjuk az embereknek, hogy mire jó az új generációra tervezett hardver, az új generációs API-k alatt.
Mindemellett az implementáció természetesen számít, ahogy számított a DX11 alatt, úgy a DX12/Vulkan esetében is vannak olyan helyzetek, ahol az adott gyártó szoftveres támogatása előnyt vagy hátrányt jelenthet. Na most ez egy olyan dolog, aminél a gyártónál kell reklamálni. Van még tartalék a meghajtókban, hiszen látható, hogy mennyit gyorsultak a GeForce-ok a Strange Brigade alatt, illetve a World War Z esetében is a kezdeti meghajtókhoz viszonyítva. Annak a fejlesztés menete az oka, hogy ezt a teljesítményt csak hónapos késésekkel tudják kihozni, de ugye nem mi írjuk a meghajtókat, tehát a részünkről maximum azt tudjuk tenni, hogy szépen frissítjük a programokat, illetve drivereket. Az AMD valóban kevesebbet gyorsul egy adott játékban a kezdeti meghajtókhoz viszonyítva, de ahogy írtam korábban nekik kb. négy évvel több munkájuk van a PAL implementációban, és arra helyeznek ICD-ket az egyes API-kra. Sokkal költséghatékonyabb és sokkal egyszerűbb fejlesztési modell, csak ez nem magától alakult ki, hanem abban a négy évben csinálták meg, amíg az Intel és az NV explicit API hiányában nem tudott ilyeneket csinálni. Viszont az NVIDIA tényleg fókuszál a problémára. Nem magyarázkodnak, hanem csendben fejlesztik a DX12/Vulkan drivert, és az egyes játékok megjelenése után 1-4 hónappal el is érik az optimális teljesítményt. Emiatt is frissítjük folyamatosan a játékok verzióit, hogy ezekkel a késői fejlesztésekkel is lehessen kalkulálni, többet viszont nem tudunk csinálni.
Elárulom, hogy ami nincs benne a tesztben, az a Battlefield 5. Az speciel rohadtul fekszik az AMD-nek, főleg a Navinak, hiszen a Frostbite új verziója nagyon szereti az egy lane-re vetített magas teljesítményű hardvereket, de egyrészt itt probléma van az Originnel, ahogy írtam, másrészt az efféle übershaderek azért nem tipikusak a mai játékokban. Kb. az új Frostbite, ami már az optimalizálás szintjén is sokat épít a találtai ablakra, de más semmi. Az kétségtelen tény, hogy ez egy nagyon jó optimalizálási stratégia, de nem egyszerű kivitelezni, és a hardverre vonatkozóan is nagyon speciális igényei vannak. Emellett az új Frostbite-nak van egy olyan fura jellegzetessége, hogy Full HD-ben nagyon felértékeli azokat a hardvereket, amelyeknek magas a vertex fetch bemeneti rátája. A felbontás itt érthető, Full HD-ben ugye kevésbé korlátozó a memória-sávszélesség, így elképzelhető, hogy az újabb API-kon limit lesz az órajelenkénti áteresztőképesség a vertex fetch szempontjából, amiben ugye a Navi GPU cirka kétszer-négyszer jobb az összes többi GPU-hoz viszonyítva. És emiatt a Navi, a Battlefield 5-ben szabályosan kilő Full HD-ben, ráadásul annyira, hogy a 2080 Ti-t is veri, magasabb felbontáson a memsávszél erősebb limit lesz. Nyilván ez is egy adat, vagyis megmutatható, hogy az új Frostbite mennyire más, mint a többi motor, de végeredményben szerintem jobban járunk, hogy nincs benne a tesztben, ha már így alakult az Origin jellegzetessége miatt, mert nem lehet előre megjósolni, hogy a többi motor mennyire gyorsan követi le ezt az irányt. Lehet, hogy idén, lehet, hogy jövőre sem. Emiatt egy Battlefield 5 eredménysor láttán csak több lenne a kérdés, mint a válasz.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Locutus
veterán
És éppen ezért látod te is, hogy mindegy mi az indokod, akkor is ez jön le abból, ahogyan tesztelitek a dolgokat.
Nyilván minden adat, ami tesztelve lett stimmel a tesztben, csak pont azok nincsenek benne, amik az AMD-nek nem fekszenek "valamiért".
Ha nem magyarázod meg, akkor is ugyanaz a kép alakul ki az emberekben.
Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
Locutus
veterán
válasz Ren Hoek #25363 üzenetére
"NVIDIA today launched the GeForce RTX 2080 Super graphics card, priced at USD $699. The card replaces the RTX 2080 from this price-point, which will be sold at discounted prices of around $630, while stocks last. "
Magyarul ugyanazon az áron nyitott a super, mint a sima. Sőt, a simán szórják ki olcsóbban, amíg a készlet tart.
Nyilván más kérdés, hogy ez a haza hiénák áraiban meg fog e jelenni.Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
Locutus
veterán
Világos volt elsőre is, hogy nem kifelejted, hanem szándékosan kihagyod. Pusztán az okokra adsz mindig kitérő magyarázatot, a nyilvánvaló ellenében.
Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
Ren Hoek
veterán
"2080 Super 40-50e drágább a simánál, ez gondolom így is marad míg ki nem fut a régi.."
Miféle beteg prérifarkas baromság ez az árazás?
Nem értem mi indokolja ezt a 40-50K felárat2070 és S között nincs ilyen mértékű különbség... (még nem böngésztem át azért, csak Ventust néztem. Ott minimális volt)
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Locutus #25361 üzenetére
Mármint abból, hogy kik a hisztisek?
Nem felejtünk ki semmit a tesztekből. Amik nincsenek ott, azok szándékosan hiányoznak. Az indok persze lehet eltérő, de főleg az a gond, hogy bizonyos játékokból nincs DRM-től mentes verziónk, és a mai DRM-ek olyanok, hogy három vagy öt komponenscsere után 24-48 óráig nem érhető el a játék. Az Origin összes ilyen, de a Bethesda cuccai is, manapság sajnos ők sem adnak DRM-mentes hozzáférést. Ellenben az Ubisoftot régen mellőztük, de most van már külön press hozzáférésük korlátlan hardvercsere lehetőségével, és újra ott vannak a játékaik. Tehát alapvetően mi nyitottak vagyunk rá, csak olyan verzió kell, ami a munkát nem akadályozza. Ebből a szempontból szerintem az Ubisoft egy követendő példa, hiszen megértette a problémát, és tettek érte, hogy megoldják (a megoldás nem elegáns, de működik). Ugyanezt kellene csinálni az Originnél is, de ott még rátettek a dologra egy lapáttal, ugyanis bizonyos játékok már géphez vannak kötve, tehát hiába váltunk felhasználót, a gépet beazonosítja, majd a másik fiókban lévő játékot is tiltja 24 órára. Ezeket a játékokat nem kifelejtjük a tesztből, hanem konkrétan kihagyjuk.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Locutus
veterán
Ebből is látszik mennyire senkit se érdekel az kártya
Ellentétben azokkal a hardverekkel, illetve játékokkal, amiket rendre "kifelejtetek" a tesztekből...Lehet ezt maszatolni, hogy miért, de egyértelmű a kialakult kép.
Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Radeon VII-ről sem írtunk új hírt a februári startra, és nem tört ki a hiszti.
(#25345) b. : Nem tudom, hogy melyik része nem világos, amit leírtam. Az egész régió nem kap már az NV-től hardver, egy cseh PR cég van megbízva. Ezért nem látsz Super teszteket a független, magyar médiában. Nyilván influenszernek senki sem akar állni, az a függetlenség feladásával jár. Ezzel szemben a magyar média továbbra is szépen dolgozik, mert a Naviból az AMD szállított teszthardvereket, és a tesztek is jönnek (nem csak nálunk van már, hanem több helyen). Ilyen formában hiába ütöd az asztalt, mi és alapvetően a teljes média nem tud mit kezdeni azzal, ha az NV nem szállít hardvert.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
pár eredmény.: [.anandtech.com]
5-10 % között van az előnye a 2080 hoz.Abu85 : ha egy hír nem fér bele a launch napján akkor valószínűleg ti lennétek az utolsó oldal akinek küldenék hardvert Nvidia helyében. lehet hogy változtatni kellene egy kicsit a hozáálláson ( nem ,nem nvidia garázscég lenni) akkor foglalkozna veletek nvidia.
smc : jaja tudjuk itt csak trollok vannak..
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Heroes fan
őstag
Videótesztek is vannak már.
-
veterán
2080 Super 40-50e drágább a simánál, ez gondolom így is marad míg ki nem fut a régi..
-
L-e-f-i-e
senior tag
Sziasztok,
Egy olyan kérdésem lenne, egy játék kiírja, hogy az optimális teljesítményért updateljem a videokártya drivert. Ehhez elegendő annyit tennem, hogy felmegyek az Nvidia weboldalára, letöltöm a kártyámnak megfelelő (standard?, game ready?) drivert, futattom és kész?
=^-^=
-
Z10N
veterán
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Carlos Padre
veterán
Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.
-
Jack@l
veterán
Megy, csak eldobalja a jelet.
Aze pl, mert a vga eleg szerenyen tolja a 4kt jatekokban. Vagy mert epp akkora desktop kell nekem most.
De jo lenne ha valaki bedobna egy erre jo hacket is...UI: most rgb native 4kn megy es minden jo. Lehet valami vga energiagazdalkodas lesz a ludas.
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Sisco2
tag
Majd hamarosan érkezik a Super GTX 1650 Ti, az AMD RX 5500/5600 -al egyídőben talán kicsit azt megelőzöen szokás szerint. "Super" titkos az információ ne kérdezzétek honnan van
-
Jack@l
veterán
Kabel az eleg jo, sony tv knel vanak ilyen gondok 4kban. 420t preferaljak.
2560 ban a driver 4k ra felskalaztat nalam, fullhdben nem.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Jack@l
veterán
Valaki nem tudja hogy lehet native 2560x1440 4:2:0 chroma-ra állítani az NV kártyákat? Mindig felskálázza 4k-ra tévén(driverben) és csak 4:4:4 elérhető menuben, amitől meg elveszíti elég sokszor a hdmi jelet...
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest