-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezeket nem nehéz megtudni. A szerződést nem adják ki, de elég sokat tudnak a cégen belüli emberek róla.
Nekem mindegy, hogy mit hiszel el. Hiheted azt is, hogy az NV leszállította nekik a nyáron a kódot, de a Bethesda azt mondta, hogy várjunk még fél évet ezzel, addig is elrakjuk a patch-et.
A VK_NV_ray_tracing egy kiterjesztés. És ez a kiterjesztés nagyon fog hasonlítani az EXT kiterjesztésre, ami készül belőle, tehát azonnal működni fog bármin, ami nem NV. Nem kell átírni a kódot, csak ki kell cserélni a kiterjesztés ellenőrzését. Nyilván itt a megszokott dolog történik majd. Átviszik az egészet EXT-be, majd az EXT-ből lesz egy KHR verzió. A Khronos a Vulkant nem hagyja úgy elkallódni, mint az OpenGL-t, így egy problémára csak egy megoldás lesz végül, ami mindig KHR.
Az adaptive shadingre ugyanúgy lesz EXT kiterjesztés, az is ugyanúgy jó lesz bármilyen hardverre.Ezekre a kiterjesztésekre a fejlesztők implementációkat írnak. Vagy saját maguk, vagy ha ezt az időt meg akarják spórolni, akkor kérnek készre megírt effekteket a gyártóktól, de ahogy fentebb írtam ez nehéz ügy lehet esetenként, így lehet, hogy meg kell írni saját maguknak, ami természetesen beletelik több hónapba. Abban nincs szerintem vita köztünk, hogy sokkal egyszerűbb lenne lemásolni egy implementációt, majd kb. két hét múlva kiadni, csak nem biztos, hogy erre jogi szinten lehetőség van az iparágon belüli egyre kuszább szerződések miatt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
és ezt az AMD/ Bethesda adta ki neked,Abunak a PH -n hogy milyen szerződésük van ami él jelenleg is egy gyártóval?és milyen feltételek vannak benne Nvidiára vonatkozóan?
nekem egyszerű itthoni trafikokra vonatkozó szerződéseim vannak,de ilyen infó kiadása miatt az összes trafikosom ott állna a bíróságon. Ne haragudj, de nehezen hiszem el ezt a sztorit.Bethesda az Nvidia VK ray-t hazsnálta fel,.. itt nyilatkozták [link] : EZt az Nvidia írta. [link]
Az adaptive shading szintén Nvidia kód. nem ők írták ,Nvidia írta.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Bethesdától. Elég komplex szerződésük van még az AMD-vel, amit pár éve kötöttek a Prey előtt, és még négy évig érvényben marad. Ezt egyébként az AMD is mondta nekem a múlt évben. A szerződés nem tiltja, hogy az NV felhasználjon egy olyan címet marketingre, amit az AMD nem kért, de azt tiltja, hogy bármilyen kódot, amit az NV adott felhasználjanak. Mindent saját kút főből kell írni a szabványos rendszer erejéig. Ezért tartott ennyire sokáig ezt implementálni, mert az NV-nek sok kódja van ezekre az effektekre, csak nem nyúlhatnak hozzájuk. Viszont megírhatják maguk, azt nem tiltja semmi, ráadásul ez amúgy is jobb megoldás, mert így gyors is lesz a játék. Az AMD-nek amúgy is a CPU-ra kell a Bethesda, mert az id tech 7-et úgy írták meg, hogy nagyon-nagyon sok magra skálázódjon.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Honnan veszed ezt ?Már a kezdetektől NV RTX cím volt megkapta az RT mellett a HL és DLSS, Nvidia Adaptive Shading támogatást. Furcsa lenne, ha ezeket maguktól csinálták volna Nvidia nélkül, ráadásul RTX bundle csomag lett Controllal egybe csomagolva.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
imi123 #26089 üzenetére
Semmi közük nem volt hozzá. Az id tech magának csinált mindent, hogy ne kelljen mással megosztani a kódjaikat, illetve saját maguknak akarták kontrollálni a teljesítményt. Az NV csak a kiterjesztést adta, semmi mást. Részben ezért is csúszott, mert az id házon belül csinálta meg, az NV nélkül.
A beharangozás nyilván kellemetlen volt, azért tartották a hátukat, de a Zenimax nem szereti, ha a technológiáikat más fejlesztő is felhasználja. Azért ez mégis egy verseny, ha ők beleraknak egy csomó pénzt, akkor annak az eredményét szeretnék maguknál tartani. Persze van aki nem így gondolkodik, most ez nézőpont kérdése.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Dyingsoul
veterán
Nah feltetem az új driovert de úgy látszik ez csak a Turing-ban érhető el, Pascalban nem...
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
Jack@l
veterán
válasz
imi123 #26089 üzenetére
Lesz ott még cyberpunk is, kisérletezzenek csak az optimalizálással addig.
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Dyingsoul
veterán
OMG VRSS, keresem az állam!
Na ezt mindjárt ki is próbálom! Szerintem főleg Assetto Corsa-ban és a többi szimulátorban ez eléggé megdobná a játékélményt de nem nagyon látom őket a listában.- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
Dyingsoul
veterán
A könnyen emészthető irományok közül ez a kedvenc cikkem a témában.
Általában ezt szoktam belinkelni és megáll a vita abban, hogy "jó én akkor sem látok különbséget 60 és 120 hz között se"... Pedig ahhoz, hogy azt észleljük a monitorokon, mint a valóságban, 4000Hz kellene... Aki nem hiszi olvassa el a cikket és a kapcsolódó forrásokat de attól, hogy valamit nem akarunk elhinni még lehet tény.- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
gV
őstag
Wolfenstein: Youngblood Update Adds Ray-Traced Reflections, NVIDIA DLSS
nekem tetszik mind az RT mind a DLSS is és a sebesség is rendben vanCES Game Ready Driver Introduces New Gaming Features
driverből állítható fps limit juhéé -
Jack@l
veterán
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Raymond
félisten
Itt azt mondja a nevjegyek elesebbek a jatekosok felett 360-al mint 240-el: [link] Kb ennyi amit latott a speci demoban ha latott valamit.
"Az is lehet, hogy a gamerek azt veszik eszre, hogy ha kisebb a granularitas, akkor a reakcioidejuk kulonbsege jobban ervenyesul."
Ha jol emlekszek errol szolt az az NV-s white paper is amit a videoban emleget az Asus-os gyerek.[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
lenox
veterán
válasz
Raymond #26084 üzenetére
Igy van. Annyit tamaszt ala a cikk, hogy 'valamit' latnak az emberek sok fps-nel, tehat nem lehet ramondani, hogy lehetetlen 70-100 fps folott barmit latni. Aztan hogy egy szep folytonos mozgasnal mi az amit eszre lehet venni arrol nincs szo, lehet, hogy ilyet nem kutatott senki. Az elozo 13 ms-os link is felvillano kep felismereserol szolt, tehat az se szep folytonos mozgasrol, plane nem arrol, hogy erzed-e hogy tobb mozgasfazist latsz.
Az is lehet, hogy a gamerek azt veszik eszre, hogy ha kisebb a granularitas, akkor a reakcioidejuk kulonbsege jobban ervenyesul. -
Raymond
félisten
A ket felhasznalt teszt kepmintanak sajnos nem sok koze van a jatekoknal lathato kepehez igy ez a errol nem mond sokat. A szovegben ugyan ott van hogy "in natural images" de aztan megse olyanokkal teszteltek, hanem "We chose a simple image with a single edge to allow our experimental condition to be as repeatable as possible.". Tehat uniform hatter vagy uniform hatteren egy vonal amibol eredmenyek vannak.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Ribi
nagyúr
Ez a rész ahogy lenox is írta, a tudatos feldolgozásról szól, a többi pedig a késleltetésről.
240 és 360 között mér rég nem erről van szó. Ha az lene a kérdés, hogy hány FPS-ig látunk, akkor ez lenne egy jó válasz, de itt pont ezért az érzékelést használja mindenki, mert ez igazából már nem látod.
A játék motor is valszeg beleszól, de a pl Overwatch 2 is megy 300fps-ig.[ Szerkesztve ]
-
Totál arról szól a cikk, csak egy idézet belőle:
"The fastest rate at which humans appear to be able to process incoming visual stimuli is about 13 ms. Receiving a stream of data faster than this will only underscore the limits of our perception."De lehet, hogy ezt valóban nem írásban tudjuk megbeszélni. Over and out
"Piroska és Berci, a farkas / Századunk hősei most."
-
lenox
veterán
https://www.nature.com/articles/srep07861
En azt olvastam, hogy az elmeleti hatar olyan 1000 fps korul lehet, es a fenti cikk szerint van olyan kepvaltozas, amit 500 fps korul is meglatnak sokan. Nyilvan ez nem jelenti azt, hogy egy jatekban valos kulonbseg lehet 240 vs 360 fpsnel, de azt igen, hogy sokan latnak (valamit) 360 fps felett is.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Sokkal többet csökkentesz a késleltetésen, ha bedobsz a driverbe egy scene pacinget, és akkor a GPU azonnal kezdi a jelenethez tartozó képszámítást, majd azonnal küldi az eredményt a kijelzőre. Ilyen szempontból erre hivatkozni egy bullshit, mert már azon egy rakás késleltetést veszít a rendszer, hogy minimum két jelenetre előre van generálva a parancslista, vagyis egy ilyen kijelzővel visszanyersz az itt elbukott kb. 10 ms-ból másfelet. De ha a driverben kérsz egy scane pacinget, akkor nem másfelet nyersz, hanem azt a 10 ms-ot, amit a parancslista működése generál, és még ilyen monitor sem kell hozzá. Szóval attól, hogy egy monitor 360 Hz-en frissít, még a képszámításért felelős alapértelmezett pipeline ugyanolyan szar marad.
Ha pusztán az emberi látásból indulunk ki, akkor nagyjából 144 Hz-nek van racionálisan értelme. Minden efölött vagy valamilyen bugból, vagy azért ad rossz érzést, mert a képszámítás maga van rosszul vezérelve, és feltorlódnak a jelenetek a parancslistába, ami egyébként szintén lehet bugtól. Frissíthet a monitor 1000 Hz-en is, nem magát a problémát kezeli, így igazán látható előnye a 144 Hz-hez képest nem lesz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Ribi
nagyúr
A linkelt cikkben 1 szó sem esett a kép érzékelséről, szóval úgy érzem nagyon másról beszélünk és nincs is így sok értelme. Fiziológia nem támasztja ezt alá, erről még mindig nem láttam semmi infót. A linken a késleltetés érzékeléséről van szó, aminek kevés köze van a mozgókép "simaságához". 1 hét késleltetéssel is lehet gyors mozgást feldolgozni, a 2 dolog nem függ össze.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
paprobert #26073 üzenetére
A 240 Hz-nek sem az a lényege, hogy jól meg tudja csinálni a kijelző, hanem hogy papíron rá lehessen írni. 120/144 Hz fölött nincs akkora haszna ennek, mint amennyi problémát behoz a panel hiányosságai miatt. De a lényeg, hogy papírja legyen a 240 Hz-ről, mert a gémerek így hajlandók többet adni érte. Azért senki sem fizetne többet, ha azt írnák rá, hogy 240 Hz, de kapod a jókora over/undershootot, majd ha ezeket valahogy próbálod kezelni, akkor jön a haloing, stb. Ez majd akkor kiderül, ha kipróbálod.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Kiegészíteném azzal, hogy ehhez nem kell gyors monitor. Az AMD és az NV drivere is 270 fps-ig elskáláz képtörési problémák nélkül VRR és speciális szinkronizálás mellett, hívják azt enhancednek vagy fastnek. Tehát a 270 fps-re vonatkozó, szar motorból eredő hatás akár egy 60 Hz-es monitoron is előhozható. Ugyanakkor a legtöbb mai motorban eleve van egy rakás olyan limit, ami korábban nem volt meg, tehát pont azért, hogy ne legyenek szinkronizációs gondok, a játékmenet egyes elemeit mesterségesen korlátozzák. Némelyik motorban még van egy hard kódolt fps-határ is, amivel aztán a 360 Hz-es kijelző sem tud majd mit kezdeni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Túl sokat olvasol bele mások hozzászólásába
Nem fikáztam semmit, csak tettem egy kijelentést, amit az emberi fiziológia kitűnően alátámaszt. Azt meg leszarom, hogy mi trendi és mi nem.
A 240Hz és a 360Hz megjelenítés közötti különbséget nem fogja sem látni, sem érezni senki, mert egyszerűen nincs arra berendezésünk, hogy 1-2ms különbséget vizuálisan érzékeljünk. Röviden ebben a cikkben összefoglalva - nem feltétlen a konkrét számok, hanem a nagyságrendek.
A 240 és a 360 FPS futási sebesség közötti különbség minden bizonnyal észrevehető egy CS:GO-ban, mert másképp viselkedik a játék. Viszont ennek semmi köze sem a látáshoz, sem a megjelenítőkhöz, amiből a téma kiindult."Piroska és Berci, a farkas / Századunk hősei most."
-
Jacek
veterán
Tudnám ennek a szófosásnak mennyi köze van az Nvidiához?
-
paprobert
őstag
válasz
Raymond #26052 üzenetére
Engem az érdekelne, hogy ez tényleg tud 2.7 ms alatt képpontot váltani? Néhány jónak számító monitor márka simán kiadott a múltban olyan 240Hz-es paneleket, amik a valóságban 160-180 váltást tudtak csak ghosting és undershoot nélkül.
Szóval ha valami áttörést értek el a TN-t tekintve, akkor jó cucc lehet, egyébként szemfényvesztés.
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
Ribi
nagyúr
Tudod nem minden ember ugyan olyan. Van aki még a 60 és 120 között se nagyon lát különbséget és van aki az átlagnál jobban lát.
Nem tudom hol a határ, de te tudod?
Mert kategorikusan kijelentetted, hogy márpedig nincs ilyen aki különbséget tud tenni.
Én kérdezem, hogy mi lapján? -
Egon
nagyúr
Hogy milyen realitások? Mondjuk olvasgass a témában, ajánlom az emberi érzékelés határai keresőkifejezést.
Egyébként meg vannak fent videók, ahol összehasonlítják pl. a 240, 144, 75, 60 Hz-es képmegjelenítést. Már ott is csak lassítva figyelhető meg különbség a 144 és a 240 Hz között (persze 60/75 és 144 között elég látványos különbség van). Egyszerűen vannak határai az emberi érzékelésnek.
De még egyszer: ha lesz vakteszt, elhiszem hogy bárki is lát különbséget, addig pedig maradok az önigazolás/placebo hatás verziónál, mivel az jóval életszerűbb. De kérdeznék valamit: ha megjelennek majd az 500-700-1000-3000 stb. Hz-es megjelenítők, akkor is ezt a dumát fogod nyomni?Hol a határ?
Vagy szerinted nincs ilyen, és vannak köztünk bármire képes, infravörösben/ultraibolyában is látó szupermenek, a Kripton bolygóról?
Te mire alapozod, hogy bárki is lát különbséget a 240 és a 360 Hz-es megjelenítés között?
[ Szerkesztve ]
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Raymond
félisten
Fiziologia es eddigi tesztek. Kereshetnek es linkelhetnek meg magyarazhatnam, csak itt abba a csapdaba esunk hogy nekem kene bizonyitani a negativumot. De egyelore a te allitasod a pozitivum, igy ha te tudod hogy latni a difit akkor biztos van ra valami linkelheto bizonyitek erre. Ha meg nincs es megprobalsz keresni egyet akkor remelem megtalalod magadtol azokat amik megmondjak hogy nem latsz 240Hz es 360Hz kozott semmi. Sot azt se tudod megmondani melyik melyik, megkockaztatom meg akkor se ha egymas mellett fut rajtuk a jatek es csak a lathato FPS amiben kulonboznek.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Ribi
nagyúr
Igen, mert ha már itt realitásokról beszélünk, akkor itt minden "okos" ember progamer.
Mert ugye F1-ben is a pro pilóta meg tudja mondani, hogy valaki csavarint valami terelőn kettőt, miközben nekem az is ritkán tűnik fel ha a gumiban 1.5 bar van csak 2 helyett.
Akkor most milyen realitásról is van szó?gbors: A difit 240 és 360 között senki sem látja kijelentést. Már elhangzott párszor, hogy ezt nem "látja" az ember, de érzi. És mint fentebb írtam, attól, hogy te közelébe se szagolsz (és én sem), más még bőven érzékelheti. Csak nem kell mindig nagyot mondani, hogy trendi fikázósok közé beállj.
Lehetne ezt mindenkinek fogadalom 2020-ra, hogy ha valami neki nem tetszik, nem kell azonnnal leállni fikázni. Mert ez már nagyon múlt évtizedes dolog és nem trendi.
[ Szerkesztve ]
-
Egon
nagyúr
Mondjuk a realitásokra.
Ez kb. ugyanaz, mint az egér USB hack 500 Hz vs. 1000 Hz. 1 ms a különbség; majd akkor elhiszem hogy bárki is érzékeli a különbséget (és nem a placebo-hatás) miatt mondja hogy az utóbbi jobb, ha korrekt vakteszten bizonyosodik be, hogy tényleg érzi a különbséget....
Egyébként meg válasszuk már ketté a két dolgot: Crytek arról írt. hogy van élet a 60 Hz-en túl, ami teljesen védhető álláspont: szerintem a gémerek zöme (megfelelő játékok esetén) tud különbséget tenni egy 60 Hz-es, és mondjuk egy 144 Hz-es kijelző megjelenítési sebessége, folyamatossága stb. között. Az meg egy másik állítás, hogy tud-e bárki (vagy mondjuk az emberek 99,9999%-a) különbséget tenni 240Hz es 360Hz között...[ Szerkesztve ]
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Raymond
félisten
Az a helyzet hogy a 240Hz es a 360Hz kozott latni nem fog mar senki difit. Erezni ha erez akkor az pedig a hianyos jatekmotor miatt van, de ott meg mindegy hogy a monitor csak 144/165Hz vagy 360Hz mert ha az FPS megvan igy az abbol szarmazo elony szinten megvan ugyanis nem vsync-el jatszol.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
válasz
Crytek #26062 üzenetére
Érzi a francot. A 240Hz és a 360Hz között 1.4ms különbség van, azt az életben nem fogja meglátni senki, aki a humán látási apparátussal van felszerelve.
Egy ilyen különbség egy esetben vehető észre - ha szar a játék motorja (ami több kompetitív game-re igaz), és magas FPS esetén gyorsabbak a mozdulatok. Azt a "közparaszt" is látja, hogy magasabbra megy a rocketjump - de ennek meg a megjelenítőhöz 0 köze van."Piroska és Berci, a farkas / Századunk hősei most."
-
Crytek
nagyúr
Aki előtt ott van és tolja rajta ugyanazt a játékot érzi.. aki életében nem látott élőben 60hz-nél nagyobb monitort annak csak az "én úgyse látnám maradt"
Next PC Upgrade: 2022
-
Világszimuláció = a környezet és az egyéb szereplők állapotának kiszámítása. Itt az FPS azt jelenti, hogy másodpercenként hányszor számolja újra a testek (játékosok, lövedékek, környezeti elemek) pontos helyzetét (ami implicit magával vonja a fizikát és az AI-t). Nyilván minél magasabb, annál jobb - ill. egyes játékokban a játékos gyorsabban mozog, ha magasabb a szimulációs FPS.
"Piroska és Berci, a farkas / Századunk hősei most."
-
válasz
Raymond #26054 üzenetére
Ennyi FPS fontos lehet a világszimulációban, de a megjelenítésben biztosan nem. Ellenben feleslegesnek tartom szidni az eladót, mert ilyen hülyeséggel akarja javítani az eladásokat - neki az a dolga, viszont megvenni nem kötelező.
"Piroska és Berci, a farkas / Századunk hősei most."
-
Raymond
félisten
-
Raymond
félisten
válasz
Dyingsoul #26053 üzenetére
Most nezem hogy az elso komment Anandtech-en is errol szol:
360Hz? Who cares dawg, who cares? Another unnecessary "need" created to drive up sales.
Rohej az egesz, van vagy 2 jatek ahol fontosabb lehet ekkora FPS/Hz az is csak akkor ha megfelelo szinten jatszol. Mar latom azt a par influencer videot a kovetkezo napokban ahol azt szajkozzak majd a marketing anyag utan szabadon(?) hogy "You 100% need this dude, whoa, best gaming EVAR!!1!!1!"...Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Dyingsoul
veterán
válasz
Raymond #26052 üzenetére
Pont ma reggel olvastam!
Szarkasztikus komment alatta facebookon:
"Human eye can only see 24 fps..."- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
Raymond
félisten
Na igen, mert az uzlet arrol szol hogy penzt keress es ahogy itt is latszik ha nincs meg/eleg piac akkor csinalj magadnak
:
NVIDIA & ASUS Unveil 360Hz 1080p G-Sync Monitor: ROG Swift 360
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Segal
veterán
válasz
Dyingsoul #26034 üzenetére
Az első felére rém egyszerű a válasz. Ha drágábban árazza a terméket az nvidia azzal 3x jobban járnak mint ha olcsóbban adnák egyből.
Egyrészt hamarabb lehet vele jönni mert nem kell hatalmas raktárkészletet begyűjteni mert minek ha úgysem fogják sokan venni, másrészt extra profitot lehet szerezni azon vásárlókon akik mégis megveszik drágábban. Végül el lehet sütni a megfelelő raktárkészlet kialakítás időpontjában a jófejségfaktort hogy megvágják az árat. A végeredmény hogy hamarabb kijött a termék és extra profitot szerzett. Ők csak jól járnak vele.
Ha megtehetné az nvidia akkor az Ampere kártyákról is lehagyná a hdmi 2.1-et mert nekik az érvágás. Nem véletlen maradt le a mostaniról sem hogy a méregdrága kártya mellé el lehessen adni a szintén méregdrága BFGD kijelzőket csak hát az LG beleköpött a levesbe...
A G-Sync technológia is ugye elérhető lett a Freesync termékeken pedig ezt sem akarták csak muszáj volt mert alig volt termék a G-Sync-re és az is alig fogyott. Így jött az Ultimate kiadás de a 2.1-es hdmi-vel az is háttérbe fog szorulni de ugye a hozzászólás elejéből kiindulva amíg nincs itt meg nem elérhető hozzá monitor addig sarcolható a nép és megy az extra profit az nvidiának."Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
Raymond
félisten
Van meg az Acer CG437KP de szerintem tul sok difi nincs koztuk, ugyanaz a panel lehet (mindketto VA de nem neztem a pontos modellnek utanna) csak az Acer jobban tolja neki. Aztan mar csak a szerencsetlen 65" BFGD-k vannak. A 144Hz tenyleg szinte kizarolag a 27" es kisebb mereteknel van meg ha 4K-rol van szo.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Jacek
veterán
4K 144Hz mekkorában létezik egyáltalán 27-est találtam max, ezeken 2.1 van?
Én most lőttem egy ilyet ASUS 43" XG438Q hát nem mondom brutális de ez ugye "csak" 120Hz 4k-ban de valami irgalmatlan tolni rajta, szépen muzsikál a g-sync DP portal.Azóta sem értem emberünk mélrt adta el szarért meg hugyért de ház ő tudja
-
Dyingsoul
veterán
Köszi a felhomályosításokat!
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
-
válasz
Dyingsoul #26042 üzenetére
A Gsync abból lesz több ( pontosabban a Gsync 2 ) hogy nagyobb határok közt fog mozogni, mint a VRR HDMI 4 K és 8 K felbontáson...
Egyébként a Gsync modulos is ezt teszi jelenleg..
Az első HDMI 2.1 4 K 144 Hz monitork árai brutálisak , ezért valószínűleg Nvidia ezekhez árazza majd a saját Gsync 2 monitorjait és nem lesz olyan nagy szakadék árazásban, mint most volt."A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Jacek
veterán
válasz
Dyingsoul #26042 üzenetére
Fe fogják még nyomni az árat sajna(szerintem) tehat a 3080 lesz 2080TI sebességen annak az áraban..... a Ti megy feljebb megint.
Max ha valamit kiköhögne az AMD de ez szinte a fantasy határát suroljaLehet hogy nagy mákkal elérik a 2080TI sebességét de az NV feljebb megy...
-
Dyingsoul
veterán
Én is sokat fórumozok, mondjuk redditet gyakrabban kellene olvasnom (havonta csak kb 2-3 szor nézek körül ott). Én nagyon sok helyen azt olvasom a 1080 Ti tulajoktól, hogy nem váltanak 2080 Ti-ra, skipelik ezt a generációt és várják a következőt. Én is így tettem, pedig nagyon-nagyon kellene a plusz kakaó. VR-ban bármekkora raszter teljesítményt el tudnék fogyasztani köszönhetően a supersampling-nek.
Ezért a következő csúcsra már most félretettem a 2080 Ti árát, amit nem vettem meg. 3080 Ti-t viszont az első körben meg szeretném venni, talán csak akkor nem ha valami súlyos anyagi téma közbeszól vagy ha lélektani határt fog súrolni (mondjuk fél misit nem fogok érte adni de pont arról szóltak a jóslatok, hogy nem lesz olyan kemény launch price-a, mint a 2080 Ti-nek, ennek nagyon tudnék örülni)."Ez a pénzről és a szemfényvesztésről szól..."
Na ezt akartam hallani, én is így gondolom!
Csak azt nem tudtam, hogy szoftveresen oldották meg és nincs benne külön modul.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
válasz
Dyingsoul #26038 üzenetére
A VRR-tól mivel több a G-sync?
Szerintem semmivel, csak egy különc megoldás, amit lehet promotálni. Az LG TV-n pedig ugyebár szoftveresen oldották meg, hiszen nincs beépített modul bennük...Ez a pénzről és a szemfényvesztésről szól...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
válasz
Dyingsoul #26038 üzenetére
Szerintem az nVidia elég jól látja, hogy mennyit kérhet el a kártyáiért.
Lehet, hogy igazad van, és ezért nem volt prioritás a 2080 Ti Super kihozatala, mert kevesebbet keresnek az összesített eladáson, mint a 2070 Superen és 2080 Superen. De ahogy én olvasgatom a különféle redditeket és a hazai fórumokat, nem úgy tűnik, hogy a gazdag vásárlókör panaszkodna emiatt. Szvsz inkább az a probléma a csúcsszuper kártyák esetén, hogy túl kevés (lenne) az előrelépés. Élek a gyanúval, hogy az Titan RTX2 és a 3080 Ti lesz a két első kártya az Ampere-ből, és sejtésem szerint nem fog rájuk rohadni...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Dyingsoul
veterán
"Ha lenne ilyen határ, akkor nem jönne a 2080 Ti Super és nem lenne Titan RTX...
Van vásárlóbázis, különben nem lennének ezek a termékek a piacon."Nem arról beszélek, hogy nincs vásárlóbázis, hanem arról, hogy zsugorodott... Ennyire rosszul fogalmazok?
Szerk: A G-synchez:
Itt sem az volt a kérdés, hogy jönnek-e újabb G-sync termékek. Pont a múlt hétvégén mentünk haverral a MM-ba és nézegettük az LG OLED-eket és a G-synces TV-ket. Azt nem értem,hogy HDMI 2.1 mellett mi értelme van a G-sync modulnak, a felárnak. A VRR-tól mivel több a G-sync? Mondjuk ez már lehet nem idevaló téma lenne, csak olyan szinten való ide, hogy talán a köv generációs NV kártyákon lesz HDMI 2.1 és akkor mi értelme a G-syncnek.
Én valahogy úgy érzem, hogy az NV nem tud leszállni erről a döglött lóról. Játékosként a VRR megoldja a panel szinkronizációját a GPU-ból érkező jelnek megfelelően. Ettől mivel tud többet a G-sync?[ Szerkesztve ]
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
válasz
Dyingsoul #26034 üzenetére
"De épp arról beszélek, hogy az NV túllépte ezt a határt a 2080Ti kártyák árával."
Ha lenne ilyen határ, akkor nem jönne a 2080 Ti Super és nem lenne Titan RTX...
Van vásárlóbázis, különben nem lennének ezek a termékek a piacon."Valahol volt is erről hír a pénzügyi bevételek esetében, hogy a felső szegmensben csökkentek az eladások (és talán a bevétel is az előző negyedévekhez képest)."
Majd ha nem lesz RTX 3080 Ti és nem lesz Titan RTX 2 (vagy hívják akárhogy is), akkor elhiszem, hogy ez már tényleg nem üzlet, mert nem éri meg nekik. De ahogy az Intelnek is megérte a 9900K, az AMD-nek a Threadripper, úgy az nVidiának is megéri ez a kategória. Különben nem csinálnák...
"Az viszont számomra érdekesebb kérdés lenne, hogy ha a kövi generációra kerül HDMI 2.1 akkor mi értelme lesz a G-syncnek? Szvsz gyakorlatilag semmi olyat nem tud a G-sync amit a HDMI 2.1 ne tudna."
Lehet lemaradtál róla, de pont nemrég jelentették be, hogy az LG 4K OLED-jei megkapják a G-Sync-et. Azóta már az ASUS is hozott ki ilyet.
Az nVidia úgy tűnik nem esik kétségbe, ha falba rohan: szépen nyit egy ajtót rajta...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
válasz
gejala #26033 üzenetére
A CP2077 a jelenlegi konzol generációra készül, az esélyesen nem fog kihívást jelenteni.
Az RDR2 PC-s portja arra tökéletes példa, amikor a fejlesztők nem a meglévő hardware-hez igazítják a beállítási lehetőségeket, hanem a kitolják őket annyira, hogy a jelenlegi ultra-csúcs kategóriát is meg tudja fektetni, de akár a következő generációt is ki tudja használni teljesen.
Mint anno a Crysis...Amúgy a Residens Evil 2 Remake egy példa ugyanerre: a maximális textúrafelbontáshoz 11 vagy 12GB-os kártyára van szükség. Tehát még egy RTX 2080 tulaja sem tudja maximális szépségében élvezni, nemhogy egy RX5700XT tulaja...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
válasz
Dyingsoul #26034 üzenetére
Bár azt sose tudni pontosan, hogy ezeknél a cégeknél mik a leginkább forszírozott pénzügyi mutatók egy adott évben, azért arra lehet alapozni, hogy a profit valahol ott van az első helyek egyikén (kivéve, amikor valaki piaci részt akar növelni). Ha a bevétel csökkent, attól még a profit lehet magasabb - bár jellemzően a topline csökkenést nem fogadja jól sem a tőzsde, sem a CEO-k farokmérete
Ha a 2080 Ti profitjának ártott a magas ár, akkor az NVIDIA szívbaj nélkül csökkenteni fog, akár van verseny, akár nincs.
[ Szerkesztve ]
"Piroska és Berci, a farkas / Századunk hősei most."
-
Dyingsoul
veterán
Én is a vevőbázisban vagyok.
De épp arról beszélek, hogy az NV túllépte ezt a határt a 2080Ti kártyák árával. Valahol volt is erről hír a pénzügyi bevételek esetében, hogy a felső szegmensben csökkentek az eladások (és talán a bevétel is az előző negyedévekhez képest).
Persze van, aki megveszi, akkor is lenne ha 1 misibe kerülne. De sokkal kevesebben vennének és profit szempontjából sem biztos, hogy megéri a csillagos égig menni, tudod van az a határ amikor több profitot hoz az mikor több darabot értékesítenek, mint mikor bármilyen drágán adják mert olyan kevesen vennék már. Erre gondoltam és szerintem ezért is volt hír az, hogy a felső kategória is alacsonyabb árcédulával fog nyitni.
Persze meglátjuk majd jövőre, hogy mi lesz ebből.Az viszont számomra érdekesebb kérdés lenne, hogy ha a kövi generációra kerül HDMI 2.1 akkor mi értelme lesz a G-syncnek? Szvsz gyakorlatilag semmi olyat nem tud a G-sync amit a HDMI 2.1 ne tudna.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
gejala
őstag
"már a Red Dead Redemption 2-őt sem tudja full beállítások mellett most így vinni az RX5700XT..."
Jó, hát nem a létező leggépigényesebb játékból kell kiindulni. Egy Resident Evil 2 vagy Battlefield V esetében megvan az 1440p@60 egy 5700XT-vel és ezek azért nem csúnya játékok. És alighanem egy Cyberpunk kaliberrel is el fog bírni.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
gejala #26030 üzenetére
Megnézném, hogy a PS5 "simán" vinné natív 1440p@60FPS sebességgel mondjuk a 2022 évi csúcs címeket, már a Red Dead Redemption 2-őt sem tudja full beállítások mellett most így vinni az RX5700XT...
A konzolok a megjelenésükkor versenyképesek a középszintű hardverekkel. Aztán 2-3 évvel később már nem. Ezt persze a Sony és a Microsoft is tudja, ezért jött ki a PS5 Pro és az XBox One X, hogy ezt a táguló szakadékot valahogy csökkentsék azon felhasználók számára, akik megfizetik ennek a felárát...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
válasz
Dyingsoul #26029 üzenetére
Az árakat a piac határozza meg. Ha nincs verseny a felső és csúcskategóriában (márpedig nincs), akkor annyit kér az nVidia a csúcskategóriában, amennyit a vásárlók megfizetnek. Márpedig a 80Ti és Titán kártyáknak is van vevőbázisa, szóval egyszerűen kielégítik azt.
Ez olyan, mint az autók esete. Attól, hogy nincs pénzed mondjuk egy Porsche 911GT3-ra, attól még amíg lesz rá kereslet, addig lesz rá kínálat is. Senki sem kényszerít arra, hogy neked xx80Ti vagy Titan kártyát kell venned. Ha persze 4K@60 FPS-t szeretnél a legtöbb játékban, akkor szükséged lesz egyre.
Kereslet és kínálat...
A konzolok mindig a játékok árán hozták be a hardver olcsóságát, és a hardver gyengeségét különféle trükkökkel próbálták elfedni. Ez is egy kompromisszum...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
gejala
őstag
Konzolon azért van mindig trükközés, mert nagyobb felbontást akarnak, mint amit a GPU elbír. PS5-nek sima lenne 1440p@60 fps, de 4K kell ugye.
Középkategóriával nagyon is versenyképes lesz a konzolok hardvere. Felsőben meg egy GPU önmagában annyi, mint a konzol. Azzal nem is kell versenyeznie.
És azt is vedd számításba, hogy az 5700XT jövőre középkategória lesz az Ampere/új AMD széria megjelenésével.
szerk.:
Tény, hogy az 5700XT sokat fogyaszt, de a konzolokban relatíve alacsony órajelű next-gen GPU lesz. Úgy sokat lehet csökkenteni a fogyasztáson, miközben van sebesség is.
Sokkal lassabb egyébként se lehet a PS5. Ha mondjuk 5500XT sebességet tudna, az alig lenne gyorsabb, mint az X1X. Úgy kiadni se lenne értelme.[ Szerkesztve ]
-
Dyingsoul
veterán
válasz
gejala #26027 üzenetére
Hát igen, én vaskalapos PC-sként is elgondolkodtam a konzolon... 400k+ egy 80Ti kártya? Abból hány xbox vagy Ps is jön ki? Igazából tökmindegy, veszek otthonra is egy xboxot meg egy ps-t, meg a másik lakásba is kijön belőle egy xbox+ps páros ha az ember ingázna...
Szvsz az NV-nek kell kezdenie valamit ezzel az árazással. Ez a "Super" széria is egy nesze semmi fogd meg jól volt kb.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
válasz
gejala #26027 üzenetére
Ez a konzolokkal verseny dolgot kb. a PS3 és az XBox360 óta hallgatjuk. Mindig kiderül, hogy a konzol sokkal gyengébb hardware szinten, és különféle trükkökkel érik el a fejlesztők, hogy ne lógjon ki túlzottan a lóláb (felskálázás, checkkerbox rendering, stb.). Szóval szép elmélet, de nem látom át, miért lenne a PS5 / XboX esetében másképpen. Pláne, hogy az RX5700XT fogyasztása 240-270W, menjen le ez mondjuk 200W-ra, akkor még mindig ott fogunk tartani, hogy a CPU-val és a hozadékokkal együtt 250-270W-os fogyasztású gépek versenyeznek majd a 300-600W fogyasztású desktop PC-vel...
HW terén továbbra sem fog a konzol versenyezni a PC-vel...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
-
carl18
addikt
Azzal semmi baj ha az árak csökkennek
Szerintem szimán jövet a +50%, eddig touring esetében nem volt konkurencia. Most már van némi, konkurencia amd részéről. Ráadásul nyáron jön az intel első dedikált kártyája is.
+ Itt vannak a Nextgen konzolok, szóval lesz ki elől elhalászni a piacot.Ha lenne RTX 3050, 200 dollár alatt és RTX 2060 teljesitménnyel. Elég szép belépő kártya lehetne. De 200 Dolcsiért se volna rossz vétel
Hiába szúr, itt Ryzen a úr!
-
gejala
őstag
válasz
Dyingsoul #26019 üzenetére
"Az XX80 Ti elméletileg első körben fog jönni az XX80 és XX70-nel együtt."
Nyilván nem kizárt, de én nem tartom valószínűnek. Egyedül a Turingnál jött rögtön a Ti, mert a 2080 túl kicsi előrelépés volt a 1080 Ti után. De a 3080 jóval gyorsabb lesz, mint a 2080 Ti. A 2080 és a 2080 Ti között 25% van, ezt gond nélkül meg kell ugrania a 3080-nak és rátennie még 20-25%-t. És úgy már simán jó lesz 4K@60 fps-hez minden aktuális játékban, nem kell rögtön kihozni a nagyágyút.
[ Szerkesztve ]
-
Dyingsoul
veterán
válasz
gejala #26018 üzenetére
Az XX80 Ti elméletileg első körben fog jönni az XX80 és XX70-nel együtt. Ha a teljesítmény és fogyasztás pletykákat elfogadjuk, akkor fogadjuk el ezt is tényként.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
gejala
őstag
válasz
Busterftw #26005 üzenetére
"az Nvidia mennyit akar ebben a genben ugrani."
Amekkorát csak tudnak. Nagyon ritka ez a lehetőség, hogy egyszerre legyen új arch és hozzá közel dupla tranzisztorsűrűség. Ráadásul mindez pont a next-gen konzolok évében, ez most nem az utolsó cent kifacsarásának ideje. Ha most nem adnak bele mindent, durván és jó részben véglegesen megzuhannak az eladások.
A korábban említett 50%-al alacsonyabb fogyasztás mondjuk szerintem is csak egyedi esetekben lesz, de 20-30W csökkenés biztos összejön kategórián belül.
De a +50% raszter sebesség teljesen reálisnak tűnik. Ez is csak azért ennyi, mert RT-t nagyon ki kell gyúrni, hogy tényleg használható legyen. Arra én olyan 200% gyorsulást várok, de 300%-t sem tartok kizártnak.
Vagyis 3060 szerintem 1440p@60 fps lesz RT on mellett, 3080 meg 4K@60. A 3080 Ti-t meg a konzolok utánra tartogatják, hogy megmutassák, kinek kell itt előre köszönni. -
egy kis érdekesség :
CES pletykák : [link] Olcsóbb RTX kártyákat szeretnének. Jó kis oldal ez, talán nem véletlenül írogatnak ilyen dolgokat.
[Nvidia GPU Cloud][ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
nesh_019
senior tag
Sziasztok, geforce experienceben ugye betudom állítani hogy jelezze hány FPS-el fút a játék, de amikor streamelek, videót rögzítek a felvételre nem kerül rá, belehet valahogy állítani hogy látszódjon a felvett anyagon is?
Csak az káromkodik aki nem tudja szavakba önteni amit gondol.
-
szerintem ezek a dolgok mind le vannak már zsírozva,hisz egy gyártópartnertől jött az infó, akiket már felkészítenek ilyenkor arra mire hogy készüljenek, gondolom üzleti tervvel is előállnak. Ezek a dolgok csak kész termékkel és megbeszélt gyártással működnek. Nvidia nem kapkodásra hajlamos cég elég jól terveznek évek óta... Már azt sem tartom kizártnak hogy ők év végén a Hopper-t fogják bemutatni a professzionális szegmensben...
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az NV valószínűleg dual source-olni fog. A TSMC-től rendel egy biztonságos mennyiséget, a többit pedig viszik a Samsunghoz. Utóbbinál nem kell egy évre előre leadni a rendelést, tehát gyorsan lehet korrigálni. Nincs meg a veszélye annak, hogy túl sok wafer rendelésére vagy kényszerítve a kevés információ miatt, és így a raktárakat sem fogod ártalmas mértékben feltölteni, ha nem jönnek be a dolgok.
Esetleg opció még az 5 nm-re való ugrás alapból, és akkor az év végén lesz termékfrissítés. Ez a lépés kockázatos, de megvalósítható.
5 nm-re egyébként amúgy is hasznos egy pipe-cleaner, mert az már a FinFET vége. Az AMD 7 nm-re is hozott egy ilyen lapkát.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
És ha ezen dolgok esetében esetleg az Nvidia mégis hatalmasat lép előre az Amperevel a sok tapasztalattal rendelkező AMD vel szemben? Olyan dolgokról nyilatkozol, amiket látjuk, mérjük tapasztaljuk hogy működnek. Szenzációsan jó lett a Navi a Turinghoz képest hisz van 7nm tapasztalat.. ja nem....
Szerintem bizonyos GPU kat TSMC nél fog gyártatni bizonyos méretű GPU kat pedig a Samsungnál.( mint a pascal esetében)
Azt sem tartom, kizártnak, hogy az Ampere csak bizonyos szegmensekbe érkezik meg, azaz a kiforrott gyártású Turingot tovább nyomatja kisebb csíkszélen( vagy változatlanul ,de olcsóbban) a Samsungnál ( mondjuk 8nm) az Ampere pedig felső kategóriában a TSMC nél...[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Csak a TSMC-nek már volt 10 nm-es eljárása mire lett 12 nm-es. Ergo, ha kér egy alternatív 7 nm-es node-ot mondjuk az NV, az sem jön hamarabb, mint az 5 és 6 nm. Egyszerűen időbe telik kifejleszteni az egészet. Nem egy varázspálcát forgatnak, nem fog hirtelen ott teremni a technológia, a gyártósor, minden.
Nem mindenki tér át EUV-re. Az AMD igen, de nem mindegyik lapkánál. Vannak előnyök és hátrányok, amiket érdemes mérlegelni. Nem feltétlenül az EUV a legjobb választás, de ez tényleg dizájnfüggő. Amiért az eddig 7 nm-re váltó partnerek előnyben vannak az a tapasztalat. Pontosan tudják, hogy mit tud az elérhető két node, mi a kihozatal a tervezőszoftvereikkel, mi kell a hatékony gyártáshoz. Emiatt nekik nem gond egy évre előre leadni a rendelést, amit a TSMC ugye kért, mert pusztán matematika az egész. Annak viszont probléma, aki még nem állt át 7 nm-re, mert nagyon sok ismeretlenje lesz az egyenletben, így nem tudják kiszámolni egy egész évre előre, hogy mennyi wafert kell rendelni. Ezen egy új, specifikus node nem segít, sőt, inkább ront, mert azon még senki sem gyártott, tehát pár ismeretlent még a TSMC sem tud meghatározni. Nekik is új lesz minden, így még kevésbé lehet belőni az optimális waferigényt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
De ami a legfontosabb hogy a fenti dolgok mind megérték a TSMC nek és az Nvidának a "bukásra ítélt" Turing esetében is. Nem de?
valós haszna pedig nem az 4-6 % optimalizáción van hanem hogy VAN gyártókapacitás és elérhető termék a piacon időben.
valamint az AMD is és az összes fő partner már 7 nm EUV gyártat ebben az évben nvidiának ilyen fogyasztási értékekkel simán jó lehet a 7nm non EUV consumer piacra.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha kell a gyártósor, akkor a TSMC is kialakítja. Nem ezzel küzdenek, hanem nincs elég üzemük a megrendelésekre. Vagyis kiépítenek annyi 7 nm-es gyártósort, amennyit csak tudnak, de többre nem képesek, amíg a készülő gyárakat be nem tudják kapcsolni a gyártásba. Azzal semmivel sincsenek előrébb, ha mondjuk egy partnerük kér egy alternatív 7 nm-es node-ot. Sőt, az a TSMC-nek konkrétan probléma, mert validálni kell azokat az új gyártósorokat, vagyis nem csak helyük nem lesz, hanem még időbe is kerül az egész. Valós haszna ennek pedig nem sok van ám a lapkákra vonatkozóan. Elképzelhető, hogy egy módosított gyártósor az adott chipdizájnra vonatkozóan hoz +4-6% előnyt, de nem feltétlenül éri meg a költségeit felvállalni, és a két éves tervezést kivárni. De ami a legfontosabb: emiatt több hely nem lesz a TSMC gyáraiban.
(#26000) Cifu: Annak semmi jelentősége nincs, hogy az NV nincs benne a top 5-ben. Ezt csak azt jelzi, hogy van minimum öt cég, amelyek több 7 nm-es wafert rendelnek náluk. De az NV eleve dual source-olt sokáig, tehát a lapkák egy részét a Samsungnál csinálták. A jövőben is dual source-olhatnak, akármilyen arányban, tehát lehet, hogy nekik a TSMC-től elég havi 5000 wafer is például.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Nvidia talált magának megoldást, átalakíttatott magának egy komplett gyártósort/ részleget
a kifutásra ítéltek közül- Állítólag nem kevés pénzbe került ez nekik. Nincs kizárva, hogy ezt újra megjátsszák a 7 nm ( nem EUV ) gyártáson. Gondolom már akár lassan el is kezdik ezta dologt, azaz ezeka dolgok már le vannak tisztázva. Azt sem tartom kizártnak, hogy TSMC tett ajánlatot nekik mikor halották a Samsunggal történő elszántnak tűnő megállapodást. Ki tudja mi az igazság.
Vagy pedig simán fizetnek nekik a kapacításért, többet, mint a konkurencia. Van miből.gV : jensen azt mondja meg fogunk lepődni majd. Ezt akkor nyilatkozta, amikor az árak szóba jöttek. remélem nem úgy ahogy mi gondoljuk
Valószínűleg nem lesz drágítás, szerintem már lezsíroztak mindent ha igaz ez a fél éves megjelenés.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
gV
őstag
jól hangzik és mivel nV-ről van szó el is hiszem (a 3 cég nV/Amd/Intel közül egyedül velük vagyok elégedett, emiatt megelőlegezem a bizalmat) az ára meg lesz amennyi lesz. részemről ez az egyetlen költséges hobbi, elengedtem azt, h valaha is kapok még 6x e Ft-ért xxx04-es GF-t aka GTX 460, 680 már 140e volt, 2080 250e
ez van[ Szerkesztve ]
-
Jack@l
veterán
"Turing and Pascal are both, in essence, on TSMC's 16nm process node (yes Turing is on "12nm" but it's just a revision of the 16nm one to improve density slightly). We don't know what process Ampere will be on - it could be TSMC's N7, N7P, or N7+ process (and it's a similar story for Samsung). "
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Z10N
veterán
A hirek ellentmondasosak. Bar, ha csak a kis lapkakat csinaltatja ott akkor lehet jo a kihozatal. Amugy nem is tudom, hogy milyen szeria johet a GTX16/RTX20 utan. GTX17/RTX21?! A masodik scenario lehet az NV "polarisa", ami nem is olyan rossz. Bar egy teljes Ampere lineup nyilvan jobb.
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Renault, Dacia topik
- iPhone topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- War Thunder - MMO Combat Game
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen NAS-t vegyek?
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest