- Synology NAS
- Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
- Ubuntu Linux
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- YouTube
- Sweet.tv - internetes TV
- Milyen switch-et vegyek?
- Facebook és Messenger
-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #25371 üzenetére
Ez saját mérés, de keress egyet a Google-lel.
(#25376) Pipó: A Radeon VII eléggé speciális dolog, mert hiába Vega, azért számtalan részegységet megkapott a Navitól. Ezek bizonyos limiteket ki tudnak ütni, amelyek más GPU-n megmutatkoznak. De a Navi pont ennél a hardvernél jobb kétszer a vertex fetch bemeneti rátája szempontjából. És csak azért, mert a Vega 20 örökölt részegységeket a Navitól. Másképp 4x lenne a különbség, ahogy a Vega 10-nál, vagy a Turingoknál. De ezek nagyon specifikus dolgok. Sok kicsi apró részlet adja össze azt, hogy a Navi ennyire gyors a BF5-ben. Leírtam, hogy mik ezek, és azt is, hogy nem igazán meghatározható, hogy ennek mekkora szerepe lesz a többi motorban. Nyilván a Frostbite-ban nagy, de elég nagy kérdés, hogy más fog-e így optimalizálni.
A többieknek:
A CPU-limitnek ehhez köze van. A vertex fetch bemeneti rátája azért lényeges, mert a GPU a geometriai futószalag elején bedugulhat. Ez régen azért nem volt gond, mert az elavult API-k lószart se tudtak kisajtolni magukból, ha a rajzolási parancsokról volt szó, tehát gyakorlatilag képtelenség volt elérni, hogy a konkurensek kezelt rajzolási parancsok pusztán a vertex fetch oldalán limitálják a feldolgozást. Annyira kevés volt ezekből, hogy még a legbénább hardver is jól vette az akadályt. A DX12/Vulkan viszont ezt megváltoztatta, és itt már előfordul az a helyzet, hogy a geopipe eleje bedugul, ami ahhoz vezet, hogy a CPU nem igazán tudja hova adagolni a parancsokat. Olyan ez, mint egy piros lámpa egy híd végén, hiába adsz zöldet a híd elején az autóknak, nincs hova menniük, amíg a híd másik végén nem lesz kezelve a dugó. A Radeon VII és a Navi esetében ezt a dugót valamennyire kezeli az AMD. Az se véletlen, hogy a 2080 Super jobb a 2080 Ti-nél, mert már annyival magasabb a magórajele, hogy jobban átvészeli ezt a rendkívül speciális helyzetet. Alapvetően mindegyik hardver bedugul a BF5-ben, hiszen Full HD-ben ez a legnagyobb limit, de nem mindegy, hogy mennyire.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Ukrajnai háború
- Elemlámpa, zseblámpa
- Synology NAS
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Politika
- Steam Deck
- Okos Otthon / Smart Home
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte AORUS MASTER RX 6800XT 16GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- PowerColor RX 6800 XT Red Dragon 16GB GDDR6 256bit - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- nVidia GeForce RTX 3060 TI AMP White Edition Videókártya
- eMag GARANCIA! ZOTAC Trinity RTX 3080 10GB OC GDDR6X Videokártya! BeszámítOK