-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Üdv a topiclakóknak!
Azzal kapcsolatban érdeklődnék, hogy van-e tapasztalata azzal valakinek, hogy mennyire háklis a 1ZR-FAE motor (1 598 cm3, 97kW) a kitolt olajperiódusra. Nézegetem a használt piacon az Avensis-eket, és a kitöltött szervizkönyvekben simán látok 35-38 ezer kilométeres olajcsere-periódusokat. Ez valahol a tipikus Toyota-felhasználási balesetnek tűnik, hogy a T. tulajdonos úgy gondolja, hogy ennyinek simán bele kell férnie, mert hát Toyota. De én már a 30 ezres olajcserére is aggodalommal gondolok (nekem túl ritka).
Azt már csak a margóra, hogy nem egy olyat láttam, hogy az első időkben még 15 ezernél is kevesebb kilométerenként vitték olajcserére, majd valami történt, és hirtelen 30+ ezrenként került már csak sor rá...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz zoltan.bagi #7659 üzenetére
Az 1.33-asokról olvastam, de azt nem is szerelték Avensisbe. Az 1ZR-FAE-kről általában inkább jókat írnak, de sajnos a saját szememmel is láttam anno olyan Carina E-t (1.6 literes 4A-FE motorral), amelynél szerencsétlen motor már kvázi egy fekete kulimásszal próbálta kenni magát, mert letekertek vele vagy 50 ezer kilométert olajcsere nélkül. Gondolom az újabb olajakkal és motorokkal a 35 ezer talán nem okoz kukás motort, de megköszönni sem fogja, az is biztos.
Mondjuk itt az utca végén egy Citroen C3-as meg csaknem 100 000km-et ment el úgy, hogy nem látott autószerelőt. Csak aztán a végén besült, annak rendje és módja szerint...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Dare2Live #7681 üzenetére
Azért dőltek be a 30.000kmes olajcserének mert nem értenek hozzá és azt gondolták, hogy a motor gyártója meg igen.
A saját húgomat nem tudtam meggyőzni, hogy a Passatjánál legalább 15 ezrenként cseréljen olajat. Azt mondta, hogy nem fog ő ezért plusz fizetni, meg különben is, 100 000 km-ig garancia van a motorra...
Hiába mondtam, hogy nem 100 000 km-nél fog kikönyökölni, hanem később, de ha nem cseréled le addig, akkor az már a te pénztárcádat fogja terhelni, és nem lesz olcsó.Nem hallgatott rám...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Dare2Live #7686 üzenetére
Dunno... Közben úgy tűnik használt Avensis helyett egy új Corolla lesz a választott, csütörtökön nézzük meg. Ha ez lesz, akkor viszont meg fogom kérdezni, hogy működhet-e az, hogy én 10 ezrenként akarom az olajcserét.
Én mondjuk egy miatt félek igazán: a 196cm-es magasságom miatt kényelmes lesz-e vajon...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Dare2Live #7688 üzenetére
Hmmm... Köszi, erre odafigyelek majd.
Érdekes, hogy a Corolla 1.6-nál eleve két árajánlat van olajcserénél, 5W30 és 0W20 olajjal. Mondjuk így elsőre nem gyenge, hogy 0W20 esetén akkor 33 100 lesz várhatóan csak az olajcsere, márpedig esetemben évi két alkalommal. Assistance ide vagy oda...Persze, ha van pénz majomra, legyen pénz banánra is...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Empsepo #7711 üzenetére
Csak egy tipp, de a hátsó kerékjárati ívek mögött nincs valami üreg?
BMW-k esetén menetrend szerint beázik a hátsó kerék mögött található, a kaszniban kiképzett üreg. Ez azért roppant mókás, mert jobb hátra oda rakják a bajorok az elektronikát (pl. BMW 1-es sorozat), de néhány típuson még az aksit is (pl. BMW 5-ösök).
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Nem hiszem, hogy túl sokan járnak ebben a cipőben, de aki mégis: a jelenlegi hivatalos Toyota forgalmazói akción felül árengedményt kapni nagyjából reménytelen. A Toyota Mayernél konkrétan nulla, zéró, nill kedvezményt tudtak adni. A Toyota M5-nél a kiegészítőkből egy 100 000-es árengedményt adnak nagyjából, de ennyi.
Minimális a rugalmasság...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Ez így ebben a formában nem igaz, mert az aktuális Outlet készletre vonatkozik az akció. A "hivatalos" listaárból történő vásárláskor (például ha olyan autót szeretnél összeállítani, ami nincs raktárkészleten) van alkulehetőség, de effektíve ott is az outlet ár az alku alja, ameddig el lehet menni.
Az árak amúgy nem annyira elszálltak a többi márkához képest, a Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDi hasonló felszereltséggel azonos áron megy, mint a Toyota Corolla Sedan 1.6 Comfort Style Tech, kb. 6,5 millió. Kicsivel olcsóbb mondjuk a Ford Focus lett volna az 1.5 PFi motorral (azt 6 millióért el lehetett volna hozni), de bevallom nem bízom annyira a Ford megbízhatóságában, mint a Toyotáéban vagy a Hyundai-éban. A Skoda és a Renault nálam kiesett (nem tetszenek), a többi opciót csak tulajdonságok és árak terén vizslattam, nekem nem jöttek be..
Szóval én alapvetően arra reflektáltam, hogy a mostani Toyota akciós árakból nem nagyon lehet továbbalkudni sajnos...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Dluinet #7732 üzenetére
Tudom, ott annyi különbség volt, hogy éreztem a kereskedőn az akaratot, hogy azért szeretné a vásárlót valahogy megfogni, nem elengedni. A Toyotáéknál nem annyira, inkább azt éreztem, hogy ennyiért adjuk, ha kell, akkor nyomtatom a papírokat, ha nem, akkor ne rágjuk tovább egymás fülét.
Azzal próbálom a Toyotásokat megérteni, hogy gondolom napjában 10-15-20 embert végigszenvedni, akik mindenáron alkudni akarnának, nem lehet egyszerű elviselni. A Ford Petrányinál is lazán kezelték a dolgot, élből nyitottak, hogy még ennyit lefaragunk, itt még próbálunk kerekíteni, esetleg lehet hozzá tudunk csapni egy téli gumi szettet, stb.
Kettős persze a játék, mert egyfelől a matek alapján a Ford annyival lett volna olcsóbb, mint amennyivel rosszabb autó szerintem. Szóval igazából csak a pszichológiai hatást adták meg, hogy a vásárló azt higgye, hogy itt aztán most hatalmas zsugát gurított, és jó üzletet köt(ött). A Hyundai esetén inkább a hozzáállás volt a szimpatikus, tényleg éreztem, hogy itt autót akarnak eladni. A Toyotáék esetében kissé befásultak voltak a kereskedők, vagy nem tudom.
Hozzáteszem ez egyedi tapasztalat, lehet, hogy én kerültem csak pont ilyen kereskedőkhöz...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Az egyik videoban sik uton haladva tempomattal haladva is valtozik a fordulatszam 1800 es 2400 kozott. Ez tenyleg ilyen vagy lehetett egy nem lathato emelkedo a videoban?
A sebesség és a fordulatszám nem áll szoros kapcsolatban egy hibrid esetében, ezt ne is várd el tőle. Ha zavar, akkor nem való neked e-CVT-s hibrid, el kell engedni. Van, aki egyszerűen a falra mászik attól, hogy a fordulatszámmérő külön életet él...
Mennyire fajdalmas vele 120-140re gyorsitani? Egyaltalan mennyit eszik 140re rakott tempomattal? Nalam 60% autopalyas hasznalat mellett 30%varoson kivuli es kb 10% varosi kozlekedes lenne. Erdemes egyaltalan ilyen hasznalatra hibridet venni?
Egy ismerős hasonló (de arányaiban több város) használatnál 5,5 liter körüli fogyasztást hoz átlagban. Hogy érdemes-e?
A hibrid Toyoták felára (használtpiacon is, 2015 utáni autókat nézve) cirka 1 millió forint. Hogy ezt az árkülönbséget visszahozza, nagyjából 100 000 Km futás kellene (2 literes fogyasztáskülönbséggel és 400 forintos benzinárral számolva).Innentől neked kell elgondolkozni, hogy melyik éri meg jobban neked.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Fogyasztasat nem tudom, szamomra az 5.5 liter kevesnek tunik, max uresen, egy soforrel, sik teruleten tudom elkepzelni, a 6.5 mar inkabb kozelebb allhat a valosaghoz.
Nyomtatószervizes a srác, szóval nem egy brigád ül az autóban. Először én se hittem el, de tankolással hitelesítettük. Mondjuk hozzáteszem, hogy ez átlag fogyi, szerintem a cirka 30% város miatt ilyen jó.
Corolla vs. Golf: Mondjuk ilyen összevetésben nem vitás a Golf előnye, legalábbis fogyasztás terén. A kettő között mondjuk beltérben is van különbség, én kissé ki vagyok akadva amiatt, hogy a 15 éves Golf V.-ösben több a pakolóhely, és ergonomikusabb a beltér mint a mostani Corollában. A VII. Golf pedig teljesen más világ, irgalmatlanul eltalálta a VW a belteret szerintem...
Én mondjuk azért félnék kicsit a TSi motoroktól. A VW mostanság sűrűn lép mellé, és szeretik a garanciális javítást elkerülni (húgomnak egy 2.0 diesel Passatja van (a csalós ), három évesen generátorcserés, előtte hétszer volt a szervizben a központi kijelző problémájával (fekete képernyő indítás után) és a többi, előtte Mazdája volt, azzal csak a rozsda volt a gond...).
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
De az 5.5 liter az tul keves.
Mondom, kb. 60% autópálya, 10% főút és 30% város esetén átlagfogyasztás. Autópályán biztos, hogy 6 liter vagy felette, ezt nem vitatom.Az a vicc, tudod, hogy szerintem az uj Corollak onmagukhoz kepest iszonyat nagyot leptek elore.
Tudom, én először egy két éves, CVT váltós (ugyanilyen 1.6-os motorral szerelt) Corolla Sedan-t néztem, fullos felszereltséggel. De egyszerűen két szinttel alacsonyabb minőségű a beltere. Szépet lépett előre minőségben a 2019-es Corolla. Csak ha egy VII-es Golfhoz viszonyítjuk, akkor nagyon gáz...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Beltér terén úgy tudom ugyan az, hátul a fejtér gáz ugye a Sedan-ban.
Én 196cm vagyok, a Corolla vezetőülése teljesen leengedve pont jó, de például az anyósülés magassága nem állítható, ott már hátra kell döntenem az ülést, vagy beleér a fejem a plafonba. Az jó szófordulat, hogy kényelmes, de éppen. A VII-es Golf ehhez képest bálterem...Az automata váltót én is sajnálom, pedig fogadkoztam, hogy a következő autóm már nem manuális lesz...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Mivel itt jobbára én vezetem majd az autót, illetve asszonypajtás is 180cm, ezért annyira nem probléma. A Golfban is csak előre húzza az ülést.
És igen, kompromisszumok akadnak bőven. A földön ülés elég kompromisszum, de ilyen téren a Toyota Hilux pont jó például, csak azzal meg parkolj le...
Ez azon kevés okok egyike, ami miatt a Suzuki Vitara egy pillanatra felkerült a radarra. De végül lekerült róla.
Visszasírom kicsit a Citroent, egy gyenge pillanatban elkezdtem nézelődni a használtpiacon, mert tudom, hogy a C5 milyen kényelmes és nagy. Csak hát... Az 1.6 TPi felejtős, dieselt pedig nem akartam... Párom főnöke francia autós, ő oda meg vissza van a saját C5-ösétől. De nem vagyok elég merész, hogy újra Citroent hajtsak. Pedig kényelem terén tudnak a franciák...Sajnos (szerencsére?) vannak opciók, így lehet sakkozni, ki mit vállal be. Én a Toyota-Hyundai-Ford hármast nézve is irtó nehezen döntöttem. És nem vagyok benne holtbiztos, hogy jó döntést hoztam...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz zoltan.bagi #7780 üzenetére
A Corollában elektromos ülésállítás sincs. De a Corolla megfelelője az Opelnél az Astra és nem az Insignia.
Az Insignia párja Toyotánál a Camry, abban például van ilyen opció.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Dluinet #7801 üzenetére
Ez alapvetően igaz, cserébe van inverter meg akkupak, és azért a Prius III-astól a motor is tud érdekeseket csinálni (olajfogyasztás például).
Ettől függetlenül tény, hogy kevés vele a gond. De ez leges-leginkább pont a Prius 2-re igaz...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz #76500480 #7838 üzenetére
Attól, hogy Toyota, még mindig saját szabványméret. Más gyártók is adnak belőle méret és teljesítményhelyes alternatívát. Keress egy helyi akkust, menj el hozzá az autóval, mutasd meg milyen aksi, feltehetően helyből megmondja, hogy bal vagy jobb pozitív, mekkora méret, stb. és ad alternatívát.
Szerk.: Ez RX, de talán jó: [link]
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Egen, a Toyota alkatrészek horror áron mennek, a Toyota Hilux hátsó lökhárítójának tetején van egy három elemből álló műanyag fedőpanel. A bal oldali veszett el apám Hiluxán, az egész kb. 10x30 cm, egyszerű, kopogós műanyag, a gyártási értéke nagyon maximum 2000 forint. A pótlása szakszervizben 30 000 Ft....
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Írtam egy kérdést a Toyota C.E.-nek azzal kapcsolatban, hogy a most kapható Corollákban valóban várható-e az Android Auto támogatás. Ezt a választ kaptam:
"Egyeztettünk a kollégákkal és azt tudjuk mondani, hogy igen, a gyártó visszajelzése alapján a 2019 novembere előtt gyárott új Corolla (tehát ami most kapható, nem az előző Corolla modell) modellek esetén várhatóan jövő év közepén fog megjelenni egy nagyobb szoftverfrissítés, melynek részeként ez a funkció is elérhetővé válik majd."
Ez alapján pedig a 2019 novembere után gyártottak alapból megkapják majd...
(Megj.: a válasz precíz volt, és örvendetes, hogy foglalkoztak egy leendő ügyféllel is, de azt is hozzáteszem, hogy 10 nap után érkezett meg a válasz...)[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz #76500480 #7872 üzenetére
Hány éves az aksi? Volt már cserélve?
Illetve nem ismerem annyira a Toyota hibridek lelkivilágát, de hagyományos meghajtású autók fedélzeti elektronikája is fejre tud állni egy teljes aksi lemerülés után.
Én egy ilyen autónál mindenképpen elvinném vagy gyári szervizbe, vagy legalábbis egy olyan autóvillamosságihoz, aki napi szinten foglalkozik a hibridekkel.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz #76500480 #7879 üzenetére
Csak ismételni tudom magam: én mindenképpen szervizbe vinném, ha ennyire új az autó. Ha mellényúl az ember, drága mulatság lehet a vége.
Szerk.: Egyébként élek a gyanúval, hogy akkor nem az aksi lesz a ludas. Legalábbis ahhoz eléggé durva dolgoknak kellene történnie, hogy egy fiatal autóban megdögöljön az aksi.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Ma a Toyota Mayernél még tovább egyértelműsítették: az érintett Corollák 2020 májusa után kaphatják meg a szoftverfrissítést, ami Android Auto és Apple Car támogatást nyújt. A frissítés ingyenes lesz.
Amúgy most már kicsit oldottabb volt a beszélgetés a kereskedővel (főleg, miután a 40 oldalas pakkot két példányban kinyomtatva, leszortírozva, az eltérő doksikat külön-külön színű gémkapoccsal összefogva, mindegyiket szignózva vittem be, megspórolva neki némi időt). Azt mondja, hogy a mostani Outlet akció nagyon felpörgette az eladásokat, nagyjából mindent (is) eladnak. Szóval a korábbi témához: ezért nem kapkodnak annyira a vásárlók után, így is bőven van vevőjük...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Ha nem indiszkrét a kérdés, végül is Te mi mellett döntöttél?
Szvsz majd egy kis blogbejegyzést csinálok a tapasztalatokból, mert azért durva különbségek voltak hozzáállásnál. A Ford Petrányitól még hétfőn is kaptam egy telefonhívást, hogy nem gondoltam-e meg magam....
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Hát igen, úgy már nem vitás, hogy Camry.
Én fele ennyiért nézegettem, de kedvezmény semerre se volt. A Toyota M5-től azt az infot kaptam, hogy a mostani Outlet akció az importőr "biznisze", a kereskedőknek konkrétan nulla a mozgástere. A Ford-nál például a sportautók (pl. Fiesta ST vagy Mustang) esetében van így - a Focus listaárból egy milliót lehet alkudni azzal, hogy leülsz a kereskedésben, de egy Mustang-ból nagyjából semmit.
De ha egymás mellé teszem a Ford Focus-t és a Toyota Corolla-t, illetve az eddigi tapasztalatokat a két márkával, azt kell mondjam, hogy várhatóan megéri a Corolla felára...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Dluinet #7891 üzenetére
Nem vagyunk egyformák, de méretben, árban, stb. nincs távol egymástól a két autó.
A Fordban alapból van Android Autó, például, ami szerintem hasznos dolog, a beltér egy kicsit tágasabb, főleg vállban és fejtérben. Vezetési élményre is jó (a maga kategóriájában).
Ami engem némileg eltántorított, hogy az édesanyámnak van egy 4 éves B-Max-a az 1 literes mocival, abban idén, 70 000 km után megadta magát a kuplung. Ismerősnek a fedélzeti elektronika bolondult meg egy Mondeo-ban. Ezek persze nem új Focus tapasztalatok, szóval nem feltétlen relevánsak...Mondjuk a munkatársam a múltkor mutatta, hogy a Fordjának kötelező szervízénél mit kapott a Petrányitól: egy videót, ahol a felemelt autón szépen végig ment a szerelő, és elmondta, hogy miket vizsgált meg, és hogy sehol sem találtak hibát.
Ha azt nézem, hogy adott pénzért mennyi autót és extrát ad a Focus-t, akkor nem rossz választás, függetlenül attól, hogy én Corollát vettem végül, mert megbízható autót kerestem. De megértem azokat, akik beülve egy Fókába azt mondják, hogy ez olcsóbb és bizonyos téren beülve is többet ad, tehát azt választják...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Izlések és pofonok, mi idén egy 75 lóerős Golffal mentünk le Vir szigetére 3 fő + 1 kutya + csomagok szintjén. Nem útakadály szinten, GPS 130-140km/h utazóval. Az tény, hogy ha vissza kellett gyorsítani egy-egy forgalmi helyzet után, akkor türelmesebbnek kell lenni, de szvsz a kisebb hibrid is élhető lehet, ha csak havi 1-2 alkalommal megy az ember autópályán, és nem akar Fittipaldizni az ember. Szerintem.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Ez nem ár kérdése, hanem nézőponté. A céges főnök előző Volvo S80-asában az 1.6-os HDi motor volt, azt mondta, hogy neki elég az, 150-el azzal is megy autópályán, többel pedig nem csak nem érdemes, de nem is szabad. Most egy 17 milliós Volvo S90 T4-e van, ez a legkisebb benzines motor ebbe a kaszniba (190 ló).
Nekem a legelső saját névre vett autóm volt a legerősebb (180 ló), azóta volt 116 lóerős E100 Corolla, meg most a 75 lóerős Golf. Az ingázás fele autópálya (M7, heti 2x M0), és mint említettem, még az érdi emelkedő sem túl para 2 fővel. Ha bejön a belső sávba valaki megelőzni egy teherautót 100-al, és mögöttem jönnek, akkor mondjuk visszasorolok a középsőbe, mert a dombra felfele felgyorsulni 130-ra azért már idő kell neki. De nem dőlök a kardomba...
Hogy a Corolla milyen lesz 132 lóval, azt nem tudom, mert sehol sem volt tesztautó belőle...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Mint említettem, ez nem ár kérdése. Ha magömlést hozna az, hogy erős autóm van, akkor a használt piacról néztem volna valami izomautót. De Magyarországon ha stabil 140-150-et tud az autód (a legtöbb tud, Smart és ilyenek az, ami nem játszik, de az végképpen nem autópályára való), akkor nincs para sehol. Szerintem.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
@Tin: Számomra az alul motorizáltság az, ami mondjuk egy Smart nyújt autópályán. Az tényleg kevés. De nemrég vezettem újra zsigulit, annak ellenére, hogy az 1990-es években tök jól elvoltam vele, most már ritka durván kevés volt...Vezettem az 1.8-as hibridet, nekem nem volt kevés.
De mint mondtam, nem vagyunk egyformák...
@blg: Egen, papíron az E100 Corolla is erősebb volt, mint a Golf, aztán a Golf mégis egy rakéta hozzá képest. Azóta nem hiszek a lóerő-fetisisztáknak, pusztán a lóerő még a tömeget is figyelembe véve nem árulja el azt, hogy viselkedik az autó, ha rálépsz a gázpedálra.Örültem volna, ha kipróbálhattam volna előre, de egyszerűen sehol sincs ilyen tesztautó. A hatchback és a kombi már az 1.2-es turbós motort kapja (az például volt a Schillernél), az 1ZR-FAE csak a szedánba kerül. De mondjuk pont azért mertem választani, mert egy kiforrott és megbízható motor hírében áll...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
MasterDeeJay: 10 év és hány km után volt csere, ha szabad érdeklődni?
vadger: Minden Toyota hibrid úgy működik, hogy nem figyeli a tank állapotát. Ha kifogy a benzin, és az elektromos motor már elégtelen a gyorsításhoz vagy haladáshoz, akkor megpróbálja beindítani a benzinmotort. Ha háromszor nem sikerül, akkor hibakódot ír, és egyes esetekben az is előfordulhat, hogy ezzel együtt leáll, és a hibakód miatt akkor sem fog elindulni, hogy ha megtankolod utána az autót. Egyes Prius tulajok azt írták, hogy nagyon kis sebességgel, de el tudtak még pár km-t autózni a kifogyás után egyébként a legközelebbi benzinkútig. De erősen nem javasolt ezzel kísérletezni....BTW a tesztkör mindenhol ilyen pár km-es kis karika. A következő lépcső az, amikor hétvégére odaadják a tesztautót. De ahhoz már általában csókosnak kell lenni, vagy legalábbis komoly vevőnek tűnni (nekem fel sem ajánlottak ilyen lehetőséget ).
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz MasterDeeJay #7923 üzenetére
Hát nem bizalomgerjesztő...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Korábban írtam, hogy a Toyotánál tapasztaltam eddig a legkevésbé azt, hogy körbeugrálják a vevőt. Ford és Hyundai kereskedésekben sokkal többet "masszírozzák" a vevőt, hogy őket válassza. Tavaly Opel kereskedésben tapasztaltam (igaz csak kísérőként) ugyanezt, ott például a tesztvezetés a konfigurálás után felvetették a hétvégi tesztautót, igaz három héttel későbbre...
Úgy tűnik a Toyota olyan jól megy, hogy ott kevésbé foglalkoznak a vásárlóval, legalábbis eladás terén...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Tisztázzuk: a hideg motornál üres kiegyenlítő tartályt feltöltötted, és utána megint eltűnt belőle a víz 3 óra vezetés után?
Ha igen, akkor az komoly problémákra utalhat. Kezd ott, hogy tekerd le az olajbetöltő sapkáját, és nézd meg, hogy nincs-e rajta sárgás hab. Ha van, akkor azonnal autószerelőhöz, és ha hengerfejes az autó, akkor az eladóhoz vissza.
Ha ott nincs semmi gyanús elem, akkor feltöltöd, és alákuksizol először álló, majd járó motornál, hogy alul nem látsz-e csöpögést vagy folyást. Ha látsz, akkor ki tudod nyomozni, hogy valamelyik csőből vagy esetleg a vízpumpából szökik a hűtőfolyadék...
Ha üres volt a kiegyenlítő tartály, és nem töltötted utána, akkor nagy fejvakarás, hogy miért is akarod kinyírni a frissen vásárolt autódat?
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- ArenaRacer Craftsman Gamer szék
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron