Új hozzászólás Aktív témák
-
t72killer
titán
Micsoda meglepetés, a kazal pénzbe kerülő elektroverdák megtérüléséhez kazal+ bevétel kéne, ami ugye nincs. Pláne, ha a 2-3 napra kocsit bérlő kuncsaft nem azzal akarja b.szni az idejét/nyaralását/üzleti útját, hogy töltőpontról töltőpontra viszi a verdát.
Az r=1 paraszt meg persze vegye csak a cuccot, benyelve a jóval magasabb megtérülési költségeket.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
azbest
félisten
A hertz továbbadta fix áron a flottát az ubernek, akik 24/7 hajtottáj őket. A profix az ubernél van, a hertz szerint pedig a tesla szar.
A hertz azt hitte, hogy a járványos évek alapján majd drágább lesz a használt autó, mint az új. Hát valamiért ez nem jött be. Ráadásul, ha eladják, ahelyett, hogy használnák, akkor tényleg veszteség lesz belőle. Ezek hülyék.
Bármilyen modern, új autónál gazdasági totálkár esélyes egy kis koccanás is, mert a gyártó egy új autó árát kéri el egy lökhárítócseréért is.Ez a teslások okoznak legtöbb balesetet elképzelés honnan jön? Olyan statisztikából, ahol a balesetekhez számolják a birságokat, ittas vezetést, gyorshajtást és bírósági idézéseket is? [link] A biztosítónak elhiszem, hogy számít az is, ami nem baleset, de nem kéne összemosni.
[ Szerkesztve ]
-
big-J
őstag
Ott hogy csinalgatjak az EV-ket, de meg nem jottek ra hogy a toltohalozat resze az autohalozatnak.
Mi lenne ha minden benzinkuton fele tolto nem is mukodne, a maradekbol par darab neha pedig fele olyan eros energiatartalmu benzint adna mint amit hirdetnek, es lenne 100 kulonfele benzinkut ceg es mindegyik kulonfele mobile app-al es kulonfele postan elkuldott nfc kartyaval mukodne?
Csak a Tesla jott ra hogy ez olyan mintha a Dell tolto nelkul arulna a laptopjait es nem is gyartana sajat toltot.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
A Hertz már egyszer csődbe ment a Covid elején.
Majd 19-re lapot húztak az EV hype idején és nem jött be.
Mintha vakon mennének az épp aktuál trendek után, könnyebb mást okolni.ja igen és annak idején jött a chip hiàny és a brutàl autó ár robbanás.
Mesteri pontossággal vásároltak be, úgy mint a magyar külügy földgázból .
De mást okolni a legkönnyebb[ Szerkesztve ]
Új S23 / S24 / S24+ / S24 Ultra rendelhető! /// People with passion can change the world for the better |||
-
big-J
őstag
Amikor par honapja akartam kolcsonozni autot, az EV-k 4x dragabbak voltak mint egy kis benzines. A kolcsonzo megsporol jopar fenntartasi koltseget, de zsebre dugja. Semmi ertelme.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
-
Ezekiell
veterán
a legtöbb balesetet messze a "jobban vezet, mint az ember" teslával okozzák az usában
Ez egyébként így van, de nem a "jobban vezet, mint az ember" dolog miatt, hanem mert a jobbágy beül a szarja után egy 300+ lovas cuccba, ami úgy gyorsul mint semmi amiben valaha ült, és 0 rutinnal elkezdi nyomni - tökéletes recept a balesethez.Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
Úgy gondoltam, hogy külföldre utazol és ott bérelsz autót Én tegnap voltam pont Szerbiában, és nem volt triviális tölteni az autót (Tesla, nem superchargeren), pedig van rutinom már.
Most ezt elképzelem olyannal, akinek nicns rutinja, és úgy kell kiokoskodnia, hogyan töltse valami random töltőn az autót - hát nem csoda h nincs kereslet bérEVkre. Én se bérelnék EVt külföldön. Sőt, nem Teslat sehol se bérelnék (a supercharger network miatt)[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
-
stellaz
veterán
A régebbi cikkben az is benne volt, hogy törték-zúzták a teslákat az ügyfelek (ami egyébként hihető, mert az amerikai biztosító társaságok szerint a legtöbb balesetet messze a "jobban vezet, mint az ember" teslával okozzák az usában) és iszonyat drágán javítható.
-
-
Ezekiell
veterán
A probléma másik oldala, hogy a franc se akar idegen országban EV töltéssel szopni - a Teslanal ez jórészt már nem probléma, de akinek nincs Teslaja, annak még mindig újdonság, amivel nem akar szopni, a benzinkutat meg mindenki ismeri.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
-
Csupingo
veterán
Ha sok ilyen autód van, annak még az előírás szerinti szerelése is 1000x macerásabb, ha hozzá kell nyúlni, mint egy robbanómotorosnak. Kb. innen kezdődik a probléma ecsetelése.
Villám Shakesespeare... Főnök, ha zavarja a fogsora, vegye ki! (M-N)
-
Jahno
veterán
Lízingcég nekem azt mondta, hogy azért nem jó, mert iszonyat ingadozott az ára a piacon. Vettek pár darabot a flottába, 2 hónap múlva lement az áruk és így amit vettek az mikor futott pár évet akkor kevésbé gazdaságosan lesz eladható. Másik meg tipikus amerikai cég, ott távok is vannak, nem baszakodnak töltikézéssel és nem 30 kilométereket mennek elektromossal városon belül. Használni akarják és még az üzemanyag is olcsóbb, mint idehaza.
-
cucka
addikt
Azért nem vártak, mert
1. pr és marketing szempontból előnyös, hogy náluk lehet teslát bérelni
2. extra bevétel, a teslát drágábban adják
3. csökkenti a co2 mérlegét a cégnek, ami jelentős pénzügyi előnyökkel jár (tudom, fasság, hogy ez így működik, de hát ez van)Ez egy befektetés volt, és minden befektetésben benne van a kockázat, hogy nem hozza a remélt eredményt.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
bteebi
veterán
"Továbbá kiderült a piacon, hogy a vásárlók a használt elektromos autóért kevesebbet hajlandóak fizetni, a fenti tényezőkön túl, alapból nagyobb az értékvesztése."
Akkor gondolom várhattak volna legalább 1-2 évet, ÉS/vagy érdemben kevesebb EV-t kellett volna rendelniük. Csak hát úgy tűnt, hogy megfogták az
istenElon lábát, és dőlni fog a lóvé a hatalmas megtakarításoknak köszönhetően... de végül nem jött be. Jobban át kellett volna gondolniuk, és nem az ICE-okból extrapolálni egy olyan területre, amiről fogalma sincs senkinek se - mivel teljesen új terület mindenkinek.Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
-
cucka
addikt
Pont hogy a maradványérték megbecsülése a nehéz.
Megvették a Teslákat darabját 50 ezer dollárért, és a más autóik maradványértéke alapján azt gondolták, hogy 3 évesen 30 ezer dollárért el fogják adni.
Időközben a Tesla árat csökkentett, és ugyanazt az autót már 40 ezerért kapod meg, plusz az amerikai állam kiterjesztette az adókedvezményeket, szóval kapsz rá még 7500 dollár adó-visszatérítést. Továbbá kiderült a piacon, hogy a vásárlók a használt elektromos autóért kevesebbet hajlandóak fizetni, a fenti tényezőkön túl, alapból nagyobb az értékvesztése.
Nyilvánvaló hogy a használt Tesla a 30 ezer dollár helyett így csak 20-at ér, szóval ott a veszteség, amit hitelből ki kell pótolni, ami megeszi a nyereséget, ami miatt esik a részvényárfolyam.Fiktív számok, nem néztem utána a pontos összegeknek, nagyságrendileg szerintem stimmelnek. A lényeg, hogy kb. ez történt, ezért fürödtek be a kölcsönzők a Teslával.
Na ez az amit nehéz volt előre látni.Ezzel szemben azt hogy a Tesla szervizhálózata szar és az alkatrész ellátás nehézkes, azt mindenki tudta és tudja, és pontosan előre lehetett látni. Szóval ezért is átlátszó, hogy ezzel takaróznak meg magyarázzák a bizonyítványukat, mert ha valamit, akkor ezt pontosan tudták előre.
[ Szerkesztve ]
-
-
cucka
addikt
Mindenről szó van a cikkben, csak a lényegről nem - a kölcsönzők durván túlbecsülték az elektromos autóik maradványértékét.
Ezt a veszteséget kellett leírni, ezért zuhant ekkorát a részvényárfolyamuk.Csak hát nem mondhatják, hogy "bocs ezt benéztük", szóval ezért kell erről kussolni, helyette meg inkább a Tesla szervizelési nehézségeiről beszélni. (Ami egyébként tök jogos és valós probléma)
-
devast
addikt
Így így! Amit spórolnak a gyártási költségen, meg komplexitáson, azt a vásárló fogja megfizetni többszörösen. Egyrészt amint történik akármilyen baleset, és javítani kell a kasztnit, másrészt ez nyilvánvalóan a biztosítás árában is tükröződik durván. Nem magával az ev-vel van a baj, hanem konkrétan a tesla-val, ilyen szempontból. Amilyen drága, gyakorlatilag eldobható autó.
[ Szerkesztve ]
-
Sirus86
tag
Teslanal nem hiszem, mert a gyartasi folyamat miatt nagyon dragan javithato a kasztni. Mivel nem modularis, hanem (ha jol tudom, de ugyis megkoveznek) ket darabbol preselt a legotbb Model 3, ezert egy koccanas is lehet gazdasagi totalkar. Egyszeru a matek: gyartani olcsobb/gyorsabb, javitani nem lehet/nagyon draga, ergo kuka a kasztni.
És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!
-
Nyilván a belső égésű flotta fenntartása ingyen van
Mutogatni való hater díszpinty
-
buherton
őstag
Szerintem ebben semmi meglepő nincs. A modernkori EV még mindig új szemben a több, mint 100 éven keresztül fejlesztett belsőégésűekkel szemben. Idő kell, mire a gyártók, a szerviz, és a biztosítók megtalálják a közös hangot.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- BestBuy ruhás topik
- Okos Otthon / Smart Home
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- OLED TV topic
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- Google Pixel 9 128GB - Porcelain (fehér) - 35 hónap garancia
- Zsír ASUS TUF A16 Gamer Tervező Laptop 16" -30% AMD Ryzen 9 7845HX 16/1TB RTX 4060 8GB QHD 2,5 165Hz
- Szép! Lenovo Thinkpad T14 Strapabíró Laptop -60% 14" Bivaly Ryzen 5 PRO 4650U 6Mag 16/256 FHD LTE
- Új dobozos Lenovo IdeaPad Gaming 3 Gamer Laptop -20% 15,6" RYZEN 5 5500H 16/512 NVIDIA 2050 4GB FHD
- Dell 7410 Laptop 14" FHD/i7-10Gen/MS Office/DDR4 16Gb/1Tb M2/HDMI/USB-C/CAM/Wifi 1Év Gari 27% Áfá-s