Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
válasz Balázzs #3896 üzenetére
"táblákat felismeri - már amelyiket - de még nem használja, kizárólag a saját térképes adatbázisból veszi a sebességkorlátozási adatokat."
Ez így van, legalábbis autópályán. Állítólag pár hete már néhány európai országban elkezdte használni a táblákat is, de erre azóta nem találtam konkrét bizonyítékot.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Nincsenek lemaradó lúzer német gyártók. Sőt.
A Tesla van erősen lemaradva, táblafelismerős adaptív tempomatok a németeknél jópár éve szériában vannak, és működnek gond nélkül. Ha jól rémlik először 2015ben lehetett ilyen autót venni.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Balázzs
senior tag
válasz Shadowbull #3902 üzenetére
Elbeszéltek egymás mellett, a Tesla a táblafelismerésben van lemaradva, a többiek pedig az önvezetésben. Majd az idő eldönti, melyik megoldás lesz a jobb és még nem említettük a feltörekvő kínai márkákat!
-
-
robi-k
őstag
válasz Shadowbull #3904 üzenetére
A szaksajtó szerint az L3 rendszer még csak egy mankó, az igazi önvezetést csak az L4 rendszereknél lehet majd elvárni (forrás):
"Level 3 egy köztes lépcsőfoknak tekinthető a megbízható autonómiával rendelkező autók felé vezető úton. A jelenlegi, 2-es szintű rendszerekkel rendelkező járművek továbbra is állandó beavatkozást igényelnek a vezető részéről, és csupán egy segédeszköz funkcióját töltik be a valódi önvezető rendszerekkel szemben.
A 4-es szinten az irányítás már szinte minden tekinetben a jármű kezében van, ettől függetlenül a sofőr továbbra is bármikor dönthet úgy, hogy inkább ő szeretne vezetni. Szakértők szerint a 3-as szint egy olyan köztes megoldás lesz, amely a vezetés egyetlen területén sem teljesít különösebben jó eredménnyel, és ezt az elképzelést a közelmúltbeli japán teszt is alátámasztani látszik." -
opr
veterán
válasz Shadowbull #3904 üzenetére
Amugy van mar rola info, hogy ugy a valosagban mit is jelent pontosan ez az L3? Mert tudtommal az egy olyan izelybizgentyu, aminel meg mindig a sofor a felelos mindenert, csak elvileg a rendszer okosabb, mint egy sima savtartos-radaros tempomat.
Tehat jelenlegi ismereteim szerint az L3 az a rendszer, ami meg el-elbassza, tehat folyamatos felugyeletet igenyel, viszont mar igazabol onvezeto, elvarhato tole, hogy okosan valtogassa a savokat, lehajtohoz menjen magatol, sofor beavatkozas nelkul (kiveve ha elcseszi) stb.
Te jobban moge latsz ennek. Mennyire vagyok kozel a valosaghoz?
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Shadowbull
addikt
Az L3 definíciója általában a feltételes önvezetés szokott lenni. Azaz bizonyos feltételek teljesülése mellett (pl. autópálya, adott sebesség alatt, jó időben, stb) az autó képes önvezetni, de ha szükséges akkor a sofőrnek adott időn belül át kell tudni venni az irányítást. Jellemzően ezt 10 másodpercnek szokták mondani.
Az L4 rendszerminden körülmény között tud vezetni,is korlátozott körülmények között tud vezetni de ott minden szituációt megold magától.
A besorolásnál a SAE osztályozás a legelterjedtebb:[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Nem, az L3nál már nem a sofőr felelős. Ha a rendszer aktív, akkor az autó a felelős. Nem kell felügyelni, a sofőr nyomkodhatja a telefonját, olvashat, filmet nézhet. Ezért óriási ugrás ez.
Aludni nem aludhat, képesnek kell lenni átvenni az irányítást. Ezt a rendszernek figyelni is kell.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
opr
veterán
válasz Shadowbull #3908 üzenetére
Na, az úgy már viszont nagyon más! Kíváncsi leszek, ki lesz az első, aki ezt általános jelleggel be meri vállalni - tehát nem egy pár km hosszú autópályán, hanem úgy, hogy ott van, lehet használni, ha a feltételek amúgy adottak.
Egy ilyen L3 rendszer, feltéve, hogy jól, megbízhatóan működik, nagyon jól tudott volna jönni az alvás nélkül (ok, 2*2 óra kocsiban alvás volt) 27 óra alatt, váltósofőr nélkül letolt London - Budapest távon.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Shadowbull
addikt
Általános jelleggel, néhány feltétel teljesülése mellett az már inkább L4.
A Merci bevállalta, persze csak a jelenlegi korlátozott jogszabályi környezet keretei között, pár ezer kilométeren Németországban már működik az L3. De ez tényleg csak az első lépés.
Hogy milyen gyorsan fog elterjedni, hát....
Tudja a fene.Személy szerint szkeptikus vagyok. Azért a jogi felelősség az egy másik kávéház, minden autógyár kétszer is meggondolja.
Pár éve még mindenki nagyon optimista volt, magabiztosan nyilatkoztak hogy pár év és jön majd az L3 meg L4....
Ha megfigyeled ma már mindenki sokkal óvatosabban beszél, de leginkább nem mondanak semmit. (Kivéve persze a Tesla, ott mindig év végére lesz kész)A helyzet az hogy mindenki beletolt egy csomó pénzt és valószínűleg kiderült hogy sokkal bonyolultabb sztori ez.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
opr
veterán
válasz Shadowbull #3910 üzenetére
Rosszul fogalmaztam. Úgy értettem, hogy általános jelleggel, de azért még mindig kizárólag autópályán.
Igazából amúgy is az, meg a városban dugózás az, amit ki kéne váltani úgy igazán. Tehát az unalmas, monoton részeit a vezetésnek. A többi maradhat manuális tőlem még 40 évig is, leszarom (még örülök is neki, hogy vezethetek), de ha az unalmas, monoton részeket lepasszolhatnám a gépnek, annak tudnék örülni.[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Vesa
veterán
válasz Balázzs #3903 üzenetére
"és még nem említettük a feltörekvő kínai márkákat!"
Ha valamire nem bíznám rá magam, az egy bármilyen kínai technika. Szóval felőlem jöhetnek fel, én nem leszek rá vevő. Ismerve a kínai minőségbiztosítást (most arról beszélek, amikor saját erőből gyártanak és nem egy nyugati cég telepített oda gyárat).
A tudomány a valóság költészete!
-
joghurt
addikt
Izgalmas kérdés, hogy az USA és az EU mennyire lesz hajlandó egyáltalán beengedni egy ilyen kínai autót. Mert ugye tele érzékelőkkel, tonnányi adatot gyűjt és küld haza. Semeddig sem tart, hogy a kameraképek és a LIDAR adatok mellett az utastérben elhangzottak is bekerüljenek a streambe.
A tej élet, erő, egészség.
-
opr
veterán
Öööö, rossz híreim vannak: Mg, Volvo, Lotus, Polestar mind kínai kézben van. Plusz ezeken felül még jönnek az eleve kínai márkák is, mint pl byd, nio, dongfeng... Nyakig leszünk öntve kínai... Autókkal. Csak azt remélem, hogy nem fogjuk megengedni, hogy ugyanolyan versenytorzító magatartással kinyírják a nyugati márkákat ebben az iparágban is, mint annyi minden másban (de ebbe itt nem megyek bele mélyebben, mert nagyon off, és kirakják a szűrömet).
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
berzebub
aktív tag
Sziasztok!
Hamarosan bővül a család egy eSoul-lal. A töltő kiállást szeretném megcsinalni. Max 11kw-s töltő lesz, kb 15 méterre a villanyórától , milyen vastag kábelt érdemes kihuzni?
Heghlu'meH QaQ jajvam
-
PeterPH
senior tag
válasz berzebub #3916 üzenetére
Kicsit pontosítsd, mert a 7.2kW is kevesebb mint a 11, de ez egy fázison 32A-t jelent. A 11kW viszont 3 fázis, 16A.
Milyen fedélzeti töltője lesz az e-Soul-nak? 1 (7.2kW) vagy 3 fázisú (11kW)?
Ha előbbi, akkor mindenképpen 32A-ra kellene tervezni, ha utóbbi, akkor elegendő 16-ra, de ha már úgyis kábelezel, ott is érdemes esetleg rádobni ~20eFt-ot, hogy később se ez legyen szűk keresztmetszet. -
gorbep
senior tag
válasz berzebub #3916 üzenetére
Nincs nagy árkülönbség, ha lehet 5x10-es kábelt szerelj be... de arra vigyázni kell, hogy a vezeték nem lehet nagyobb keresztmetszetű, mint az előtte a főbiztosítékig, illetve a kábel kezdetéig beépített vezeték keresztmetszet. Szóval ha pl. 2.5-ös vezeték van előtte, és a legtöbb 10-20 éve szerelt épületnél így van - jelenleg nem szabványos, akkor azt is cserélni KELL!
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
ALI_G
veterán
Ha már témánál vagytok, nekem bent van a 3 fázis kiállása a garázsban és jövőre jön PHEV (XC60), ami csak 3.7 kW-ot tud. Az otthonfelújítási támogatás keretében arra gondoltam, hogy most felraknék 3x16-es fali töltőt, így a felét megspórolhatnám (olcsóbb úgy se lesz 5 év múlva, de konkrétan leírva nem láttam, hogy erre igénybe lehetne venni a támogatást, esetleg valakinek sikerült?).
A betáp jelenleg 3x16A
Mekkora betápra kellene növeljem? 3x25A?
Milyen keresztmetszetű kábel kell egy ilyen fali töltőhöz? kb 3 méter az elosztótól.
Milyen márkát/tipust keressek? Elég nagy a szórás árban. -
biker
nagyúr
autótöltő nem támogatható, mi meg tudjuk oldani, mert a saját gyártású töltők eleve "elektromos elosztó doboz" darabvizsgálati jegyzőkönyvet kapnak, mivel modulokból készül. Így villanyszerelésbe elmegy, felszerelve, mint elosztó doboz.
Így az anyagköltség és a gyártási költség is generálódikElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
cinemazealot
addikt
Sziasztok! Friss iOn tulajként az elmúlt néhány hét tapasztalatával gazdagodva feltennék néhány etikát, illetve vezetési morált érintő kérdést.
Köztudott, hogy a nagy sebesség nem tesz jót a fogyasztásnak. Ez az alaki tényezőik és a relatíve kis aksijuk miatt a hármasikrekre különösen igaz, de egyébként a legtöbb belsőégésű motoros autóra is ugyanígy elmondható. Bár benzinessel is volt, akit kifejezetten irritáltam azzal, hogy stréber módon betartottam az előírt sebességkorlátozásokat, az iOnnal sokszor érzem úgy, hogy még a külterületi 90 is sok, inkább mennék max. 70-nel. A belvárosi 50-nel nincs gond, de észrevettem magamon, hogy leszoktam a hirtelen gyorsulásokról: sokkal nyugodtabban vezetek, mióta látom a műszerfalon, melyik manőver mekkora áramfelvétellel jár. Tekinthető ez a viselkedésem etikusnak? Nevezhetem magam példamutatónak? Vagy épp ellenkezőleg: a néha a seggembe mászó, majd az első adandó alkalommal, akár záróvonalon is padlógázzal mellettem elzúgó türelmetlenebb autósok számára pont hogy én jelentem a balesetveszélyt? Mert ugye szabályt nem sértek, és többnyire be is érem őket a következő kereszteződésnél vagy piros lámpánál. Segít-e, ha kiragasztok a kocsi seggére egy 70-es sebességkorlátozó matricát, jelezvén, hogy annál többel biztosan nem fogok menni? Egyáltalán tehetek ilyet? A KRESZ-ben nem találtam erre vonatkozó korlátozást. Vagy akkor már inkább egy találó bumper stickert, hogy oldjam a feszkót?
Másik: agglomerációban élek, de néha bemegyek a városba, és néha szükségem van 15-20 percnyi gyors töltésre ahhoz, hogy hazaérjek. Többször belefutottam már, hogy közel-s-távol nem találtam szabad töltőt, mert foglalták őket a car sharing szolgáltatók (GreenGo, MOL Limo) magukra hagyott autói. Ezek (a nagyobb aksijaik miatt) valószínűleg több időt töltenek a töltőkön, mint én tervezek, ráadásul a szolgáltató embere, aki intézi az autók töltését úgy viszi el a töltőről az egyiket, hogy már a másik lemerülttel érkezik. Amikor pedig megkérdezem tőle, hogy mit tud a két sarokkal odébb lévő töltőről, azt válaszolja, "azon is én vagyok"... Nyilván a taxik és a sofőrszolgálatok autói is a nyilvános benzinkutakon tankolnak, de az e-töltők helyzetét kicsit hátrányosabbnak érzem, ezért önkéntelenül is bánt, amikor azt tapasztalom, hogy nem tudok hol tölteni, mert mindegyik környékbeli töltőt egyetlen cég (sőt, annak egyetlen embere) foglalja több kocsival. Vajon indokolt a nyavalygásom, vagy szokjak hozzá, amíg jobban ki nem épül az infrastruktúra?
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
válasz cinemazealot #3928 üzenetére
Engem is irritál ha valaki 90 helyett 70nel megy.
Igen, balesetveszélyt generál, mellette meg szerintem bunkóság is. Ne az én káromra spóroljon.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
joghurt
addikt
válasz Shadowbull #3929 üzenetére
Ahhoz kb. semmi közöd, ő miért megy annyival, amennyivel. Ha egy nyugger, akinek az orvos csak 60-as korlátozással adta meg az eü. hosszabbítást, akkor azért. Ha nem ismeri a környéket, és tájékozódni próbál, akkor azért. Ha félti a futóművét a magyar útviszonyoktól, akkor azért. Ha egy 25-tel döcögő markoló, akkor azért. Ha spúrmarci, akkor azért.
Te a bosszankodáson (és az időben történő elinduláson) túl annyit tehetsz, hogy megvárod, amíg szabályosan le tudod előzni.Idegbetegen meg lehet hőbörögni akár egy 20-szal tekerő bringás miatt is, aki a következő piros lámpánál beér, és kerülheted ki újra.
#3928: Ha te már ott állsz, amikor megérkezik a másik tölteni való autóval, akkor lesz szíves téged megvárni. Hiszen utánad érkezett. Praktikusan: Amíg eláll a feltöltött autóval, te beállsz, mielőtt odaállna a frissen hozottal. A köztöltőkön nincsenek bérelt helyek, vagy VIP kártya. (Mifelénk viszont van olyan töltő, amit csak a Limo használhat.)
A tej élet, erő, egészség.
-
Semin
senior tag
válasz cinemazealot #3928 üzenetére
A hirtelen gyorsítások elhagyásához, illetve ahhoz, hogy betartod a sebességhatárokat senkinek semmi köze.
Ez -lenne- az elvárt közlekedési kultúra.
Az, hogy a megengedettnél lassabb sebességet választasz a te döntésed, ám ha nincs ami indokolja - pl: időjárás, útviszonyok látótávság stb. - valóban ki fogod váltani a többi közlekedő haragját. Egy napi ingázásra használt útszakaszon ez valahol érthető
Az már kevésbé, hogy ebben a rohanó világban fontosabb sietni …kb mindennél.
Bárhová is megyünk, nincs idő semmire.
Amióta megszületett a fiam magam is próbálom rávenni arra, hogy több időt hagyjak az apróságnak tűnő élményekre is. -
Tiédetis
senior tag
válasz Shadowbull #3929 üzenetére
Mi az, hogy 90 helyett?????? Tisztában vagy a KRESZ szabályaival? Mert szerintem nem.
Maximális sebesség az és nem a kötelező. Vannak forgalmi sávok, amiben előírják a legkisebb haladási sebességet, de tudjuk, hogy miért és általábann hol vannak ilyenek.
[link]
Én pedig azt tartom bunkónak, aki a hátsó lökhárítómban van, aki úgy halad el egy kerékpáros mellett, hogy nincs közöttük 20cm távolság sem, mert éppen jön szemből egy másik jármű, és nehogy már lassítani kelljen.. Ráadásul a szembejövőnek kell az ilyen bunkók miatt fékezni, hogy beférjen.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
cinemazealot
addikt
válasz joghurt #3930 üzenetére
Biztos voltam benne, hogy a sorra kerüléssel nem lesz gond. Csak az piszkálta az igazság érzetemet, hogy ha valaki ipari szinten üzemeltet e-autókat, akkor etikus-e, hogy úton-útfélen az ő járműi csüngnek a környék töltőin? Félreértés ne essék, meg tudom magamnak magyarázni, hogy márpedig ez így teljesen rendben van, csak első alkalommal, amikor már a második foglalt töltőn is egy megosztós autóba botlottam, tűnt furcsának és érdekelt volna a véleményetek, meglátásotok.
#3931 Semin
"Amióta megszületett a fiam magam is próbálom rávenni arra, hogy több időt hagyjak az apróságnak tűnő élményekre is."Ezt úgy érted, hogy a) óvatosabban / lassabban vezetsz, vagy hogy b) Te is igyekszel mielőbb eljutni A-ból B-be, hogy több időt tölthess a fiaddal, és ha ebben akadályoz egy lassabb autós, felmenne Benned a pumpa?
-
Bandit21
addikt
Köztes véleményem van.
Előre bocsájtom, nagy a családom szükség van rám itthon is és nem mindegy hogy egy meló oda vissza miatt napi szinten fél órát a forgalomban vagy itthon töltök az idombol.Viszont az is élő fordul hogy kirándulni megyünk és nem 95-100 al hanem 80 al nézzük a tájat naplementét stb.
Szertiem az a lényeg hogy észre veszed e a forgalom ritmusát tempóját és akadályozod e. Itt nem arra gondoltam aki a forgalom tempóját jóval meghaladja és két lámpa közt padló gaz majd padló fékkel közlekedik hanem hogy a körúton országúton a többiek tempóját tartva haladsz e.
Úgy gondolom a fogyasztásban nem mérhető a totojazas. Meg lehet ijedni attól hogy a kocsi 65-85 kw/100 at mutat padló gáznál de hogy padlót nyomsz 2 mp ig mire 55 re gyorsulsz vagy fél padlót 4 mp ig vagy leheled a gáz pedált 10 mp ig kb tok ugyanannyit fogsz megenni az akksi bol.
Önmagában tehát nem tartom jó ötletnek hogy kizárólag a fogyasztás miatt gyorsul valaki 50 re 10 mp alatt.
Ha lehetőség van több sáv mellett jobbra tartani ott persze nem zavar ez senkit. Én fordítva szoktam gondolni az egészre, úgy vagyok vele hogy aki gyorsabb az okkal siet és miért ne segítsek neki haladni.
Nyilván ha a városban valaki 100 al utol ér és villog dudal míg én 65 el megyek akkor nem ez jut eszembe de általában ha már nincs kedvem tovább gyorsulni inkább el engedem ahol ahogy lehet.
A rendőr meg a trafi dolga elkapni nem nepnevelo vagyok.
Sajnos a legtöbb ember borzasztó módon mindenféle ritmus érzek nélkül és az elozekenyseg teljes hiányával vezet.
Tok általános hogy a belső sávban a városban 45-50 el haladó kocsi sor mellett ha a külső sávban 55-60 al el haladsz azonnal mindenki megtalálja a gázpedált rosszabb esetben jön is ki eléd. Mert szabály az 50 és mit képzelsz hogy gyorshajtasz és előzől.
Úgy gondolom ahogy nekem sincs közöm ahhoz más miért megy országúton 75 el neki sincs ahhoz én miért 95-100 al megyek.
Van pár kisebb út felénk (Szeged környéke) ahol mászkálunk nézelődni ha jön valaki akár 120 al mögöttem én az első busz megállóba félre állok had menjen.
Szerintem mindenkinek addig van igaza akár a 45 el akar a 70 el városban amíg nem zavarja és akarja nevelni a másikat vele.
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz Bandit21 #3934 üzenetére
+ kieg
ha pl több, lámpás kereszteződés van az útvonalon amit a tömeg reggel használ. Ott azért ha figyelmesen egy zöld ön at tud menni ügyesen egyszerre 20 autó, kis benazas mellett 10, ha pedig az első szigorúan a fogyasztás mérőt nézi, a mögötte haladó val együtt akkor meg csak 5 autó akkor az azt jelenti hogy 4 lámpa kell ahhoz hogy at menjen 20 kocsi, míg ez a szám lehetne optimális esetben 40-80 is.Aki leghatul jön nyilván ideges lesz ha azt látja hogy minden lámpanal +5 percet vár.
A közlekedés jelenleg egy idő rabló fölösleges nyűg jobb minél hamarabb túl lenni rajta és elkezdeni a munkát vagy haza érni és 10 perccel többet játszani a gyerekekkel. Vagy kocsmába menni.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Sza_Sa
senior tag
Hétköznap és autópályáig nem megyek máshogy az elektromossal mint ahogy eddig mentem. Hosszabb úton nyilván más, pályán már nem megyek 150-nel mivel itt már időben többe kerül a gyorshajtás, pénzben szerintem nagyjából egál, eszik a belsőegésű is már nagy tempónál.
Egyébként engem most is előzgetnek reggelente, mivel általában nem vagyok hajlandó 60 felett menni lakott területen belül. Addig nem basz fel amíg előtte nem a seggembe állva próbálna letolni, ehhez hasonló a gyárkéményként füstölő dízel csodák amik megelőznek, én meg majd' megfulladok mögöttük. Talán e kettőnél leszek egy kissé paraszt. Volt, hogy lámpánál állva (párhuzamos sávban) megkérdeztem: adjak némi aprót egy jobb kocsira?A sebességkorlát meg nem azt jelenti, hogy annyival kell menni, hanem azt, hogy annyi a megengedett maximum. Ausztriában és Hollandiában hamar leszokna a magyar sofőrök java erről a viselkedésről, abban biztos vagyok. Ott akár +3km/h felett megy a bírság.
[ Szerkesztve ]
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Semin
senior tag
válasz cinemazealot #3933 üzenetére
A kritériumrendszeredben a) , de annyi kiegészítéssel, hogy pl megállunk megnézni egy naplemetét/szivárványt.
Lassabban megyek ha érdekes látnivaló van, időt hagyok ezekre, ezért nem a legutolsó pillanatban indulunk.
Igyekszem kötetlen (időben) programokat szervezni, ahonnan nem lehet elkésni stb. -
Shadowbull
addikt
válasz Tiédetis #3932 üzenetére
Tisztában vagyok vele. Ennek ellenére azt gondolom hogy ha a forgalmi vagy egyéb okok nem indokolják, akkor mindenki menjen a megengedett sebességgel.
Az én kontómra ne spóroljon senki. Ha nem telik normális közlekedésre, akkor lehet busszal járni.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #3938 üzenetére
Neked mas indokolja mint masnak. Eleg 1x egy bukkano utani katyu defektje, hogy szeretnem latni az aszfaltot amire ramegyek. Vagy tegnap este keresztulmentunk a varoson, forgalom nem sok, de ahol nem jarok napi szinten hat neha silabizalni kellett a savokat, tablakat, annyira szarul lathatoak [mivel reggel kb. ugyanazt a kort megtettuk, volt ahol tudom h napkozben minden vilagos volt, este meg nem]. En inkabb a biztonsag javara tevedek.
-
biker
nagyúr
válasz Shadowbull #3940 üzenetére
ha lassan megy, megelőzöd. Ennyi. Mit duzzogsz mögötte? béna vagy előzni?
Ha traktor, akkor is duzzogsz? És ha nagymama viszi a 3 kisunokát, és nem akar száguldani? Mi közöd van hozzá?Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Tiédetis
senior tag
válasz Shadowbull #3938 üzenetére
Tegnap történt: nem főút, de még elviselhető minőségben. Vannak kanyarok, melyek nem beláthatóak és forgalmas is az út.
Ment előttem kettő autó, az első olyan 75-el kb. Jöttek szembe, ha második vagyok, megtudom előzni, de kettő már necces, meg minek. Jött mögöttünk egy negyedik. Nem nagy szám, valami hófehér merci, amiből éppen ma volt egy autós műsorban egy teszt. Nem állítom, hogy pont ugyanolyan, de alapból az osztály az volt. Szóval egy AMG merci volt, valami szar V8-as, 2,9-es 100-as gyorsulással, 96 millás áron. Neki nem lett volna gond a három autó megelőzése. Nem tette. Elment az előttem lévő, majd én. Aztán nem jött semmi és ment a merci is mellettem. 95/90-el mentem, elment kb. 7-800m-t és beállt a 90 környéki tempóra. Ismerem. Mit akarok ebből kihozni? Biztos rohadt ideges volt, hogy rajta spóroltak... Ezt nevezik türelemnek, vezetési kultúrának.
Ha nem tetszik, hogy mennek nálad lassabban, vegyél helikoptert és járj azzal. Mindenki jobban jár.
Tudod néha fáradt vagyok és nem akarok gyorsan menni. Nem akarok másokat veszélyeztetni és pont letojom, ki mit gondol. Legfeljebb én is felmutatom a középső ujjamat neki
Szóval a bunkóságról kicsit más elképzelése van sok embernek.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
axioma
veterán
válasz Shadowbull #3940 üzenetére
katyu kivul volt bar aggloban atvezeto uton
Teny, en eleg keveset megyek varoson kivul [napi utamon 350m egybefuggo van csak] - nyaralasra a masik autoval a ferjem vezet es a phev 90-nel mar nyilvan tart-ban van [benzint hasznal elsosorban]. -
titán
válasz Shadowbull #3938 üzenetére
Van irányjelző, kormány és gázpedál. Ha nem tetszik a haladási sebesség, használd őket.
Ma autópályához vezető 4km közúton kb 10 autót előztem meg, mert mindenkire rájött a 70-nel mehetnék. Az egész bagázsból a kamion volt a leggyorsabb. Megjegyeztem feleségemnek, hogy mindenki mennyire ráér, de nekünk még volt 300km, úgyhogy megelőztem mindet. Nem mentem 100 felett, de a 70 kevés. ¯\_(ツ)_/¯
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
madgie
titán
válasz Shadowbull #3945 üzenetére
Miért lenne alkalmatlan? Tízből kilencszer az van, hogy mondjuk 85-tel megyek, jön egy idegeslábú és mindenkit tol le maga elől az útról, mert ő menne... aztán a városba beérve pontosan ugyanott áll a lámpánál, ahol én.
Én pályán is sokkal jobban szeretek kívül nyugizni, ha jön egy kamion(sor), lenyomom, aztán vissza kintre, 100-110-re. A zene/podcast szól, bent meg hadd ölje egymást a sok türelmetlen. 15 perccel később érek oda valahová? Leszarom, a fél országon átmegyek ilyenkor, oda, majd vissza is, közben meló is lesz, így is, úgy is teljesen el van erre b@szva az egész napom... akkor meg már figyeljek arra, mit beszélnek Fridiék, ne arra, hogy a random Octáviás mikor száll belém 190-nel. -
Tiédetis
senior tag
válasz Shadowbull #3945 üzenetére
Aki idegbajt kap a közelekedéstől, annak max gyalogos közlekedésre alkalmas papírt adnék. De csak max. 3km/h haladási sebességgel
Még szerencse hogy a waze már mutatja ha valahol torlódás van, így kikerülöd azt a szakaszt egy másik útvonalon, ahol csak neked tartanak fenn 6 sávos utat
Bár nagyon rágen, amikor még az IFA nevű szerelvénnyel közlekedtünk, 60-al (ennyit bírt ) és jöttek dudálós idegbetegek, a sofőr csak ennyit mondott: szabad mellettünk az egész szántó, miért nem előz ott?[ Szerkesztve ]
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
madgie
titán
válasz Shadowbull #3947 üzenetére
Képes vagyok, képes lennék 93-mal is menni, mert GPS szerint az a pontos 90.
De a 90 km/h nem a megkövetelt haladási sebesség, hanem a sebességhatár. Alatta mehetek, miért ne mehetnék? Aki kilencvennel menne mögöttem, azt nem tartom fel, mert nagy valószínűséggel utol sem ér, 30 km alatt sem.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Alkoholista nevelde
- Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
- Jövedelem
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Milyen videókártyát?
- Milyen egeret válasszak?
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- További aktív témák...
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban