- Milyen program, ami...?
- Aliexpress tapasztalatok
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Windows 11
- Mesterséges Intelligencia topik
- Microsoft Excel topic
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- VPN topic
- Facebook és Messenger
Új hozzászólás Aktív témák
-
biker
nagyúr
válasz Bandit21 #4200 üzenetére
az a helyzet, a konával teszteltem, tempomattal 130-al 25-28kW körül fogyaszt a motor, 150-nél 35kW körül. és 150kW-os a motor, de ezt te nem fogod tudni egyszerre 8-10mp-nél tovább kihasználni, max ha padlógázzal mész egy tartósan 15fokos emelkedőn felfele, 20km-en át, de ilyen a világon nincs
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
titán
válasz Shadowbull #4203 üzenetére
Ha lentit megfejeljük egy 10% hanyattesős emelkedővel:
2100kg x 9,81m/s2 x 10m / (100m x 3,6kms/mh / 160km/h) = 91kWösszesen 147kW = 200LE, szóval 10%-os emelkedőn is felmegy a mount everestre 160-nal fél óra alatt. Én egy kicsit továbbszámoltam inkább, mint azt újra
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Shadowbull
addikt
Arra gondoltam hogy a légellenállás 160nál:
Fl=cw*A*Ró*v2/2
Ahol
cw: 0,29
A= 2,65
Ró=1,29
v=44,44m/sÍgy Fl=979N
Gördülő ellenállás
Fg= m*g*f= 2255*9,81*0,015= 332NÖsszesen: 1.311N
Szükséges teljesítmény: P=F*v= 58,3KW.
Erre jönnek rá még a hatásfokok (motor, elektronika, hajtáslánc egyéb elemei), saccra olyan 10-15% többlet.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Bandit21
addikt
válasz Shadowbull #4205 üzenetére
Total hülye vagyok a fizikához de a pillanatnyi, 100 km re vetített fogyasztás érték az biztos össze vethető azzal hogy közbe mennyi lóerőt ad le a motor? A teljesítmény az munka / idő a fogyasztás meg teljesítmény/100 km.
Asszem értem már de itt hagyom off ba.
Már csak az nem világos mire ez a sok lóerő harc ha közbe 75 lóval hegyet is lehet mászni.
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
titán
válasz Shadowbull #4205 üzenetére
Értettem, de ahhoz sok bogarászás kellett volna. A 2,65m2 honnan van? Továbbá a megadott cw álló helyzetben mért érték, és nem tartalmazza a kerék forgásából származó további ellenállást. Szóval szerintem itt se a cw se az A nem passzol. Ezért is hagytam ki a lehetőséget :)
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Shadowbull
addikt
válasz Bandit21 #4206 üzenetére
Nyilván a fogyasztás első körben attól is függ, hogy a motor éppen mekkora teljesítményt ad le.
A fenti számításban konstans állapotokat feltételezve jó közelítéssel számolhatjuk a fogyasztást is.
Nyilván pillanatnyi fogyasztási értékeket is úgy kell értelmezni, hogy ha az adott pillanatban érvényes körülmények 100km-en keresztül változatlanok lennének, akkor ennyi lenne a fogyasztás a végén.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
-
wassermann
addikt
válasz Shadowbull #4209 üzenetére
Olvastam valahol: azt szokták mondani városban kb. 20kWh-t eszik egy elektromos kocsi. Persze ez mérettől s vezetési stílustól is függ (15-25). Autópályán pedig akár a két vagy háromszorosát
-
titán
válasz Shadowbull #4209 üzenetére
Nagyobb sebességnél a második tizedesbe is beleszól. Az A reálisnak tűnik.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
biker
nagyúr
válasz Bandit21 #4212 üzenetére
"A teljesítmény az munka / idő a fogyasztás meg teljesítmény/100 km."
A munka az teljesítmény/idő (kw/h) a teljesítmény pillanatról pillanatra változik
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
cOxeR
Ármester
válasz Bandit21 #4200 üzenetére
Normális keretek között nem fogod elmelegíteni, hogy eszement nagyot korlátozzon, nekem az I3-at eddig nem sikerült… pedig lendületesen közlekedek. 150 tempomattal se, ~10-15km távon.
Viszont pl télen azért kevesebbet fog leadni, a teljesítményből, van onnan is mérésem 3 fokban, a legeslegjobb, 15.52s 1/4 mérföldön. (7,36sec 0-100)
Mondjuk addigra minden is üzem meleg volt, télen ez is szempont. -
Bandit21
addikt
Én azt hittem ez a 30 mp re megadott csúcs teljesítmény ez nem a melegedéstol függ alapvetően hanem hogy valami védelem vagy akármi miatt így van kitalálva tervezve és kész.
Ha jól emlékszem még a honlap vagy katalógus is írta, ezért vettem komolyan mert úgy hittem ha a VW maga vallja be hogy ez egy 90 lovas autó csak egyéni néha rövid ideig 150 akkor csak el kell hinni.No igen a hideg levegő sűrűbb tobb benzint vesz fel, egy szívó benzines szereti de egy e autó ebből csak annyit érez hogy bakker sűrűbb levegőt kell tolni...
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
axioma
veterán
válasz Bandit21 #4220 üzenetére
Hat ahhoz hogy e-autozz, ahhoz nem. De sajna a mai vilagban ahhoz hogy pl. az eszkozok villanyszamlara gyakorolt hatasat fel tudd merni, ahhoz peldaul hasznos lenne (es akkor me'g a gaznak a MJ <-> kWh atvaltasarol nem is beszeltunk). Nem mindegy hogy 20W vagy 1.2kW a "sok", es hogy ahhoz tudni kene hogy melyiket mennyi ideig hasznalod per honap, mert attol is fugg (na most jol megkavarlak mert a (pillanatnyi) fogyasztast is teljesitmenyben merjuk). Viszont nem annyira csodadolog ez, egyszer kell raerezni aztan mar nem erted korabban ez miert nem volt ilyen egyertelmu.
Amugy ja, schawo modszere hasznos, ha a mertekegyseget (jol) tudod, abbol lehet puskazni hogy mi lehet a muvelet kozte.
De ez itt off.[ Szerkesztve ]
-
opr
veterán
válasz Bandit21 #4220 üzenetére
Röviden és érthetően: 90 ló elég arra, hogy tartsa a csúcssebességét még emelkedőn is, és azt pedig bőven kevesebb, mint 30mp elérni még álló helyzetből is, tehát nem lesz olyan, hogy nincs ott a kraft, amikor kéne.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Bandit21
addikt
Köszi ez megvan kb amióta 15 éve a TG ben James May a Veyron tesztben elmondta hogy a kocsi erejének kb 25% a kell ahhoz hogy 200 -el menjen, a maradék 750 paci meg arra hogy meglegyen a 418 as top speed (nem pontos számok csak fejből de az arányok kb így alakultak).
A pillanatnyi 100km re vetített fogyasztás adatot viszont még sose jutott eszembe motor teljesítménykent nézni de így hogy írtatok elég érthető.
Valahol szegyen hogy ha az ember gimiben humán szakra megy majd szerez egy jogi diplomát (kb 20 éve volt már ez) akkor az utolsó emléke a fizikából valahol 12 éves korában megakad. Pedig felteszem fontosabb mint hogy mikor volt a mittudomen milyen csata. Vagy milyen disztichonban íródott az akármilyen költő akármilyen verse.
Mert ha ezeket nem tudom attol még nem dől rám a könyvespolc bosszúból. De az elektromosság meg úgy általában a való élet meg tud bosszulni ha nem figyelek.
Na mindegy ez nagyon off.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
FIREBLADE78
addikt
Azt nézem ix1 300x le,bezzeg a kétszer akkora x3 "fele" annyi... Ki érti ezt.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Shadowbull
addikt
válasz FIREBLADE78 #4224 üzenetére
Abból van két motoros, az iX3ból nincs.
A kétszer akkora az erős túlzás.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
tibcsi0407
félisten
-
GalaHU
őstag
válasz Shadowbull #4225 üzenetére
Nagy kár, számunkra pont egy iX3 összkerék lenne az ideális a hegyre…
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Shadowbull #4225 üzenetére
Ix3 lenne optimális,de "elavult" konstrukció. Meglenne véve és kijönne egy két év múlva az újabb,biztosan szétvernék valamit. Not ízi,not ízi
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
biker
nagyúr
válasz tibcsi0407 #4226 üzenetére
már megint megváltják a világot. ja nem...
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Shadowbull
addikt
válasz FIREBLADE78 #4228 üzenetére
A világ már csak ilyen, mindig jönnek az újabb modellek :)
Szerintem az iX3mal nem nagyon lehet mellélőni, kiforrott típus, nagysága is megfelelő.
Bár egy évet tuti kell várni rá...Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
opr
veterán
válasz tibcsi0407 #4226 üzenetére
Ha jol ertem, gyakorlatilag egy erosen tovabbfejlesztett hocsorol van szo. Nem rossz.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
biker
nagyúr
válasz tibcsi0407 #4231 üzenetére
ami a laborban működik, nem biztos, hogy real world is működik.
Meg ok, 5 perc alatt feltölthető, akkor is kellene, ha emiatt 4mFt-al többe kerülne a kocsi? nyilván nem
meg a hálózat is lájkolja majd az impulzus kilengéseket biztos. Ezeket csak akkus pufferelt tárolós töltővel lehetne üzemeltetni.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Bandit21
addikt
válasz tibcsi0407 #4234 üzenetére
Elon már felkuldott egy Roadstert hogy az égbolt is legyen tele supercharger el. Csak követni kell.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
joghurt
addikt
válasz tibcsi0407 #4231 üzenetére
Már egy mostani e-kamion töltőkábel sem piskóta. Megnézem, amint Mancika a tűsarkokon a műkörmeiben megbirkózik egy kar vastagságú töltőkábellel, és közben kicsit sem keni össze magát a benzinkút mocskával.
És ahogy biker is írja, ehhez hálózat is kell, nem is kicsi. Miközben egyes vidéki benzinkutakon még az 50 kW-osnak hazudott töltőkbe sem jut elég szufla, ha nem egyedül vagy az egész környéken.
A tej élet, erő, egészség.
-
biker
nagyúr
válasz tibcsi0407 #4234 üzenetére
az űrben sehonnan nem szednek 1400A-t a villámtöltéshez, ott napelem van lassú töltésre
Ott csak tesztelték. Vagy szerinted mit hol töltenek villámmal?Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
tibcsi0407
félisten
Szerinted nem fognak energiatározókat telepíteni például a Marson? Véleményem szerint eléggé alábecsülöd a NASA-t.
Gondolom nem azért fejlesztették ki a technológiát, hogy később ne használják semmire. Egyébként egy ilyennel röhögve tudnak 1400 Ampert leadni bárhol. Ne lakossági eszközökben gondolkozz.https://utdetailing.hu/
-
biker
nagyúr
válasz tibcsi0407 #4238 üzenetére
A cikket csak reg után lehet olvasni, de az első képből látom mi lehet
Nos, elsőnek a marson nem az űrben. Ugye eddig ok?
Beszélhetünk elméletekről, de senki nem látott még ilyet.
Ami viszont tény, az űrben(!) rettegnek tűztől és a szikrától, ami kis áramfelvétel felé hajt mindent. 1400A kb az iss összes igénye 5xElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
joghurt
addikt
Az ISS fogyasztása 75-90 kW között van; a négy napelem "szárny" 84-120 kW teljesítményt tud termelni.
Az akkus DC oldal 160 V-os, a másodlagos szabályozott hálózat 120 V-os. Ebből máris ott vagyunk az 1000 A környékén. (De az orosz részen vannak 28 V-os dolgok is.)A tej élet, erő, egészség.
-
biker
nagyúr
válasz joghurt #4241 üzenetére
Köszi, én kevesebbről tudtam, lehet még korábbi fázis.
A számításod hibás, mivel egyes modulok külön áramkörök, és nem közös DC busbar van kialakítva a napelemkről sem, hanem modulokból áll, így sehol nem áll össze olyan energiasín, ami 1000A-t visz. hurkolt többszörösen is, bármely ág kiesésekor másik ágról ellátható egy szakasz. Vagyis továbbra is tartom, sehol nem áll össze 1000A az űrben, és nem kell az űrben ilyen villámtöltés.
Az űrben viszont temérdek dolgot kitaláltak, amit azóta sem ott használnak, hanem mi a földön
A cikkben sem írják, hogy az űrben alkalmaznák, szerintem. De lehet hogy a holdjárókat fogják villámtölteni az Ionity Moon hálózatról[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz tibcsi0407 #4243 üzenetére
Mindenhol alaptörekvés a tartós tervezhető terhelés, minél kisebb kiugrásokkal. lásd pl atomerőmű, ami marha jó, tartósan tolja a kraftot, de csak úgy sem le, sem fel nem szabályozható hipp hopp
Ezért vannak a kisebb erőművek.
Namost minél nagyobb kiugró csúcsokra kell tervezni, annál nagyobb az instabilitás, bonyolultabb az üzemeltetés.
Igen, a zemberek vágya a villámgyors töltés, ettől áll égnek a haja mindenkinek1400A az a klasszik 400V töltés esetén 560kW de a 800V rendszereken 1.12MW lenne!
És mondjuk van egy töltő szigeted egy autópályán ahol 4 ilyen állomás van, és kettőn töltenek egyszerre, 2MW, egy kisebb város fogyasztása baszki
Szerinted mit reagál a hálózat országosan 100db ilyen töltőre, ami 100MW ki-be kapcsolgatása lenne, közben ne essen a fesz 230V alá, a freki meg 50.00Hz alá?5 perces töltés, ezt a kiugrást még a gázturbinás erőművek se bírnák követni, fél-1 perc mire felpörög, addig beesik a fesz a hálózaton mögötte vagy 210-215V-ra, vagy a freki zuhan be, elkezdi utolárni, erre 5. percben kikapcsol a töltő, generátor túlfut, mire leszabályozzák lesz 245V meg emeli a frekit.
Ja ezt összehangolva mondjuk épp ekkor megy el egy bazi nagy felhő a mátrai naperőmű felett, és az is megzavarja a rendszertErre mondom, hogy csak lokális akkus pufferelt töltéssel lehetne megoldani, de annak az árát ki fizeti ki, mikor az ionity-től is sírógörcsöt kapnak, akik nem értik meg, azé' drága mert kurva gyors?
[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
GalaHU
őstag
Az egész villanyozásnak ez a legnagyobb keresztje, sokan bele se gondolnak. Ha minden kertes házban ott lógna a villanyautó, urambocsá a társasházak mélygarázsában is ilyen masinákat akarnánk tölteni, akkor a jelenlegi hálózati infrastruktúra simán letérdelne. És a bővítés se úgy van, hogy adj Uram, de rögtön, mert komplett hálózati elemeket kellene cserélni csilliárdokért...
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
opr
veterán
De amikor ezt leirja valaki, miert van az, hogy minden szamolas ugy van csinalva, hogy a lassan 20 eves atlageletkoru Magyar autoparkot holnap hirtelen teljesen lecsereli a nep 70kwH-s akkus kocsikra, amibol mindet nullarol szazra tolti az egesz orszag egyszerre?
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
axioma
veterán
-
tibcsi0407
félisten
-
GalaHU
őstag
Már a normál falitöltős akciót se kedvelné a hálózat ha mindenütt villanyautótöltés lenne az éjszakában. De a sokak által vágyott nagyakksis verdákhoz az meg édeskevés is ...
Mi még elpiszmogunk a 2-3 naponta felrakott 94Ah-s i3-unkkal, de ettől nagyobb akksit már kevesen töltenek 230V-ról (én se fogok, ha végre az E-On szíveskedik bővíteni a hálózatot).
Ha bővíteni szeretnénk a villanyautósok körét, akkor a nagyobb hatótáv és az abból adódó gyorstöltés igénye megkerülhetetlen. De értelmes kompromisszumok nélkül nem lesz hozzá hálózat...Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
Új hozzászólás Aktív témák
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban