Új hozzászólás Aktív témák
-
cinemazealot
addikt
válasz cinemazealot #3737 üzenetére
Lányok-Fiúk! Úgy néz ki, én is átnyergelek fosszilisről elektromosra és ehhez a trió valamelyik tagját szeretném felhajtani. Ehhez pedig szeretném a tanácsaitokat kérni abban, hogy egyfelől általában mire érdemes odafigyelni egy EV vásárlási szándékú mustrája alkalmával (azon túl, ami megszokott egy belső égésű motoros autónál és vonatkozik az elektromosra), másfelől milyen gyerekbetegségei vannak a triónak, ami rejtve maradhat a tapasztalatlan szempár előtt?
Hétvégén át szeretném nyálazni a topicot (és még egyéb témába vágó fórumokat is), de ha néhány vonatkozó hozzászólást is, ami már esetleg elhangzott a témában belinkelnétek, nagyra értékelném. Előre is köszi!
-
wassermann
addikt
válasz cinemazealot #3751 üzenetére
Régebben gondolkoztam ezeken én is, valahol talán a klímát olvastam gyenge pontként, illetve valami olyat, hogy mindenképp kell menni vele, hogy lásd mit bír az akku (mennyit csökken a szint mondjuk 20km alatt) mert reset-elni lehet az akku statisztikát és ezzel átverhetnek.
-
axioma
veterán
van valakinek infoja, hogy mi lesz holnaptol a zold rendszam + 3 ora max parkolas?
-
joghurt
addikt
Erre gondolsz? Most Nagykanizsa szüntette meg az ingyenes parkolást. (Hódmezővásárhely már régebben.)
Ha akár a kormány, akár a főváros döntene ilyenről, annak szerintem elég nagy sajtója és visszhangja lenne ahhoz, hogy találjunk róla valamit.A tej élet, erő, egészség.
-
axioma
veterán
válasz joghurt #3754 üzenetére
Nem, hanem hogy kb. a varos teljes parkolasi zonaja 3 oras 'kuzparkzone'. Az le van irva hogy a fizetos parkolas ujra kifizetve se maradhat ott az auto [es ezt nezik is a parkoloorok]. A zold rendszammal nem kell fizetni, de at kene allni? Melobol 3 orankent lemenni? Vicces lenne [bar a fustosoknel is igazabol vicces, felmentest meg csak a ceg tulajdonu/uzembentartoju auto kaphat a ceg reven, alkalmazottkent nem.
Valahogy errol a 3 orarol nem nagyon van szo.
[Bar sztem atallasnyi plusz hely lenne, de bohockodas az egesz ha rank is vonatkozik, menjen a munkavallalo inkabb fustossel zart parkoloba?][ Szerkesztve ]
-
joghurt
addikt
Ha Budapestre gondolsz, mint "a varos", akkor igen, hogy rothadjanak meg:
A Fővárosi Közgyűlés 2022.09.05-i hatállyal módosította a Budapest Főváros közigazgatási területén a járművel várakozás rendjének egységes kialakításáról, a várakozás díjáról és az üzemképtelen járművek tárolásának szabályozásáról szóló 30/2010. (VI. 4.) rendeletét.
Budapesten 4 díjzóna működik, ahol egységesek lesznek az óradíjak, az üzemidők továbbá egységes időtartam-korlátozások lépnek életbe:A övezet: 600 forint, 8.00-22.00, max. 3 óra
B övezet: 450 forint, 8.00-20.00, max. 3 óra
C övezet: 300 forint, 8.00-18.00, max. 3 óra
D övezet: 200 forint, 8.00-18.00, időtartam-korlátozás nélkülA tej élet, erő, egészség.
-
axioma
veterán
válasz joghurt #3756 üzenetére
ok, dijfizetesnel tudjak, nalam hogy? ha a dijfizetes nem erint, a 3 ora me'g igen? nem mind1...
Basszus egy hosszabb mozi nem fer bele ha elobb kell odaerni atvenni a jegyet es nem lehet tul kozel megallni...
valahogy ketlem hogy attol jobb lenne h 3 orankent atallogatnak az autok, nem hiszem hogy ami az en melohelyem mellett 7-kor ures delben tele este ures azt ottlakok toltik meg.[ Szerkesztve ]
-
joghurt
addikt
Ugyanakkor olvasom ezt is:
A rendelet módosítása a lakossági várakozási engedélyeket, vagy más típusú ingyenes, vagy kedvezményes várakozáshoz, jegyvásárláshoz kapcsolódó engedélyeket, várakozási hozzájárulások területi hatályait NEM ÉRINTI...Az egyértelmű, hogy aki a saját háza előtt parkol kerületi ingyenességgel, arra nem vonatkozik a 3 óra. Az jó kérdés, hogy aki zöld rendszám miatt "más típusú ingyenes", az is maradhat-e.
A tej élet, erő, egészség.
-
axioma
veterán
válasz joghurt #3758 üzenetére
Ez amit kiemelsz az csak arra vonatkozik, hogy most bazi nagy zonakat kepeztek, de a lakos az a korabbi kis teruleten marad csak a kedvezmenyes.
Hm varj... lehet h van a rendeletben valami, nezem, mar nyitva volt csak nem figyeltem ra...Nem, sajnos ebben sincs a 'korlatlan' szo, csak a dijmentesseg:
"(5) * A várakozási övezetek területén, közúti várakozóhelyen a környezetkímélő (ezért a vonatkozó jogszabályokban meghatározott különleges - zöld alapszínű - rendszámmal rendelkező) gépkocsik után nem kell várakozási díjat fizetni."[ Szerkesztve ]
-
joghurt
addikt
A 3 óra csak alap szabály. Ha az akasztani való jogászok baromkodásán átrágja magát az ember, még az is lehet, hogy a környéke speciel időtartam-korlátozás nélküli területre esik:
https://net.jogtar.hu/rendelet?council=fovaros&dbnum=104&docid=A1000030.FOV&searchUrl=/rendelet-kereso/gyors%3Fcouncil%3Dfovaros%26keyword%3D30/2010.%2520%28VI.%25204.%29Ez annyiban mókás, hogy nálunk a kerületi weblap EKKORA betűkkel fenyeget a 3 órával, miközben a náluk magasabb rendű fővárosi rendeletben konkrétan korlátozás nélküli zóna az egész.
A tej élet, erő, egészség.
-
axioma
veterán
válasz joghurt #3760 üzenetére
Ah, ezt jol eldugtak, a veget nem is neztem. Mindjart megnezem a terkepen, de en ket villamosmegallora eszakra a Margit-koruttol akkor ugy nez ki nem vagyok erintett.
"II. kerület:
A Bem rakpart - Csalogány utca - Széna tér - Margit körút - Széll Kálmán tér - Szilágyi Erzsébet fasor - Trombitás utca - Garas utca - Marczibányi tér - Ribáry utca - Bimbó út - Ady Endre utca - Szemlőhegy utca - Rómer Flóris utca - Margit utca - Margit körút által határolt terület, beleértve a határoló utakat és tereket és a Mecset utcát." -
joghurt
addikt
Na, ez érdekes lesz.
Első körben akkortól lesz érvényes, amikortól a Budapest Közút kirakja a 3 órás kiegészítő táblát is. (6. számú melléklet, III. 3.)A jogszabályban elhintett utalások alapján nekem úgy tűnik, hogy a helyi lakosokat kivéve mindenkire vonatkozik a 3 órás korlátozás (hiszen az Kresz), a fizetés szükségességétől függetlenül.
Lesz itt népharag, amikor az amúgy is lehúzás fizetőparkolóban megbüntetnek valakit, mert 3 óránál többet állt (hiszen dolgozik, 8+ órát).A tej élet, erő, egészség.
-
axioma
veterán
En alapvetoen azt nem ertem hogy a 3 ora korlatozast miert kellett a tenyleg hotspot helyekrol kiterjeszteni mindenhova.
BKV-val ha jol es olcson lehetne kozlekedni, azzal mennek. De jelentosen lassabb es dragabb, mar amig ingyen parkolok. Ha lenne P+R, ami mar Bp-en belul van, akkor hatareset, idot biztos vesztek + biztonsagot is (jartam nem keves ideig a hev-vel, szerencse hogy az 1-es villamost mar nem kell a Dunan keresztul mert ott majd kinyomtak belolem a gyereket...), de valoszinuleg azt lehetne jo kombinacio, ami jelenleg van az agyrem, a fustosok se fernek el a lehetseges helyeken.
De egyebkent hogy gondolja a varos, ha mar adott hogy x parkolohely van, es az adott kornyeken nem bovitheto, akkor most onnan kiuzik a munkaado cegek kozul azokat, amelyikeknel dolgoznak agglo-beliek? -
WiZARD
addikt
Na és hogy fogják ezt a 3 órát ellenőrizni?
Hány centivel/méterrel/utcával kell odébb állni, hogy újra induljon a 3 óra?Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
titán
Eddig is volt 3 órás korlát szinte mindenhol. Kutyát nem érdekelt soha. A parkoló alkalmazások is automatikusan újraindítottak a parkolást, és senki nem kötött bele.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
gorbep
senior tag
ne becsüljük alá a leleményességet, ha a padlást kell kisöpörni... amilyen pénzhiány az önkormányzatoknál most lesz, meg fogják oldani az ellenőrzést... akár úgyis, hogy felvesznek egy csomó embert... ha naponta megcsíp 4-5 időtúllépőt, már profitot termel... nálunk 30 perces időkorlát van üzlet kiszolgálásra... volt hogy a közteres 28 percnél már tollal a kezében várt, mikor kimentem odébb állni...
Becsületesnepper csatornáján volt jó videó az appos üreshely jelző alkalmazásról... ott 1mp-el túlléped a 3 órát... és már emelhetik is le a bírságot a számládról... megdöbbentem milyen sok helyen van már.... ha pénzbehajtásról szól a történet, sec-perc teletelepítik okos helyszenzorral a várost...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
joghurt
addikt
-
cOxeR
Ármester
válasz joghurt #3770 üzenetére
Ennyi erővel, ha valaki agglomerációban megáll a házam előtti közterületen, akkor ő is fizessen, nekem alapvetően is gondom van a parkolási díjjal amiért cserébe semmit se kapsz. Nincs biztonság/garancia a sértetlenségre, a parkolóhelyek retkesek. Az adok-kapok arány eléggé alacsony.
[ Szerkesztve ]
-
stickrs
senior tag
Bocs, ha hülye kérdés, eddig nem foglalkoztam ezzel a parkolás témával, de pl külföldi zöld táblással is lehet ingyen parkolni, pl Pannonia utcán? Vagy hogy működik ez? Kell az automatánál valamit csinálni?
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
Vesa
veterán
válasz joghurt #3770 üzenetére
"Én mondjuk totálisan egyetértenék az agglomerációsok kitakarításával/megfejésével,"
Miért is? Azok is csak dolgozni mennek, nem ok nélkül állnak ott. Ez megint olyan tipikus magyar shit hozzáállás. Talán először ki kéne építeni megfelelő parkolókat az agglomerációból bevezető utak mentén, hogy az ingázók is kényelmesen tudjanak parkolni és munkába menni, de a Bp.-i lakosoktól se vegyék el a helyet.
Nem az agglomerációból bejárók hibája, hogy parkolóházak helyett stadionok épülnek. Megint a béna és gagyi magyar hatóságok és politikusok a hibásak, de a hülye magyar megint egymást szivatná meg...na pont ezért van a fejünk felett már 12 éve az, ami...Egymást utálja az átlag farhátisztáni, az igazi felelősök helyett.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
axioma
veterán
szerk. Bocs nem neked akartam valasznak.
Az elozo helyemen lett volna parkolohely melygarazsban, de ez regi epulet, itt 3 helyet kaptak 40 fo"s irodara. Me'g fizetve se tudnek leallni [az a business csoporte, ok elobb voltak ott...]. Mondjuk _annyira_ nincs rossz helyen de a 3 oras atallogatas keptelenseg, es nem javit a kornyek kozlekedhetosegen. Itt amugy boven nem volt, ld alul linkeltem, en eszakabbra vagyok.
Ja amugy Bekason ha laknek a hegyen ugyanigy jonne ki, nem agglo kerdese csak, de ott me'g tobb a kulonbseg.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz joghurt #3770 üzenetére
A 3 oras korlattal senki nem tud autoval dolgozni menni, tehat a fustosokbol a tobbet fizetoket akarjak kiszoritani, es most tobb lesz az eddigi 3 orasban, mert mind1 hol all meg....
Az ha csak siman fizetnem kene a zolddel parkolasert az gazdasagi kerdes, a 3 ora eletszerutlensegi.
Mar ha lenne hozza dijtetel, es a zoldrendszamosban lenne parkolas kezdeterol fogalmuk... -
joghurt
addikt
Szerintem épp hogy az agglomerációs létforma a shit: Én kiköltözöm a szép zöldbe, cserébe a városban élő életkörülményeit rontom. Adót nem oda fizetek, de ingyen használom az ottani infrastruktúrát (nem csak az utakat, hanem óvodát, iskolát, miegyebet is!).
Erre lenne (részben) megoldás a behajtási (aka. dugó)díj. De kormányunk inkább visszafizetteti velünk az EU-nak a 4-es metró támogatását, mintsem hogy az amiatt is beígért behajtási díjat engedje bevezetni.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Na, az itteni zóna szélén fel van már csavarozva a max. 3 órás kiegészítő tábla, de helyből magyarosan át is van húzva egy ragasztócsíkkal.
Különösebben nem aggódom, mert térfigyelő kamera nincs a ház előtt, így a 3 óra túllépésének bizonyításához itt kellene szobroznia a parkolási ellenőrnek.
A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Fényképről nem fogják tudni bebizonyítani, hogy nem mentem el közben. Eléggé ugyanoda szoktam állni.
Viszont ismerős szerint Londonban úgy oldják meg az ottani parkolóőrök, hogy krétával húznak egy csíkot a gumira és az aszfaltra. Amíg az egyik folytatása a másik, addig nem mozdult el az autó.A tej élet, erő, egészség.
-
tag
Mi itt Szegeden erre rá se szoktunk
"there are more jacks then one at the fair..."
-
axioma
veterán
válasz joghurt #3778 üzenetére
OK, csereld ki kulso-Bekasmegyerre. Adot kevesebbet(!) fizetne'k az onkorinak, mert Pomazon van ingatlanado, ott nincs, Bp-nek ugyanugy koltseg lennek, sot ha igenyelhetunk barmit, akkor tobbe kerulnenk (nem szoktunk). Bejarni pont ugyanazokon a neuralgikus pontokon keresztul kene, es idoben is meg penzben is pont ugyanugy lenne rosszabb a bkv. Akkor most jobb hogy az aggloban vagyok Bp-nek vagy nem?
Btw, akkor a XXIII. kerulet az most Bp, de ha tizeneve nezed akkor szemet agglos? Nem lehetetlen hogy idovel en is bp-i leszek ha tovabb terjeszkedik a varos. Minden csak a fovarosban van, a napi szinten ott kell lennie emberek (szinvonalasabb munkahelyek, turistak kiszolgaloi stb.) tobben vannak mint akik befernek, kis tulzassal.
Amugy megneztem, van a III. keruletben is P+R. Kaszasnal. 40 ferohely!!!! Sima felfestett parkolo, csak ingyenes (mar ha ingyenes is maradt), semmi ellenorzes hogy ki hogyan/meddig hasznalja.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz joghurt #3779 üzenetére
Az a baj hogy gozom sincs hol kezdodik a zona, de valoban, megnezhettem volna a helyi parkoloorat, majd ebedkor lehet hogy kimegyek.
Megjegyzem masik forumon azt irtak a rendelet ertelmezesere, hogy szerinte a zoldnek nincs idokorlat sem. Nem vaygok biztos benne, hogy igaza van. -
joghurt
addikt
Jelenleg 0-t fizetsz Budapestnek. Ha Békáson élnél, az a kevesebb(!) is több lenne ennél.
A XXIII. kerület tizenéve is Budapest volt. Pesterzsébetről (XX. kerület, Budapest) vált le.
Budapest városhatára nem valószínű, hogy változni fog rövid-középtávon, hacsak ki nem hasítanak belőle valami kiemelt gazdasági övezetet (ld. Göd).A tej élet, erő, egészség.
-
opr
veterán
válasz joghurt #3781 üzenetére
6 éve lakok Londonban. Életemben nem láttam még ilyet, nem is hallottam róla. Ettől persze lehet, hogy mégis létezik, de meglepne. Kb mindenhol IS kamerás rendszer van, ahol fix ideig lehet parkolni, minek lenne rajzolgatós biodroid?
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
axioma
veterán
válasz joghurt #3787 üzenetére
Milyen kevesebb, mit fizetnek a varosnak? Ingatlanado nincs, zold rendszamosnak nem kell, vallalkozas nincs. [Bocs, most nezem, valoban azt irtam hogy kevesebbet, de a nulla is kevesebb. Kesobb irtam hogy ennel csak rosszabb lenne az egyenlegunk Bp-nek, ha kernenk valamit, jelenleg nulla.]
Szerintem az hogy mi agglo es mi resze a varosnak az nem tul egzakt, tortenelmi/esetleges modon dol el. Erre akartam utalni, nem arra hogy konkretan mikor lesz Pomaz Bp belterulete.[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
Újabb könnyítést kaptak a zöld rendszámos autók Budapesten
Szóval nincs gond...
A tudomány a valóság költészete!
-
joghurt
addikt
Engem ez az értelmezés nem győzött meg. Egy csomó egyéb okból ingyenes parkolásra jogosult tételesen meg van említve a jogszabályban, hogy az ingyenesség mellett rájuk nem vonatkozik az időkorlát (pl. aki helyi lakos.) A zöld rendszámosokra viszont nincs ilyen említés.
A tej élet, erő, egészség.
-
Vesa
veterán
válasz joghurt #3778 üzenetére
Jézusom, ennyi marhaságot. Te meg használod az agglomeráció infrastruktúráját, amikor kimész a családdal Visegrádra vagy akárhova, az adót meg nem ott fizeted miközben szétcseszed a természeti környezetet. Egyébként pedig, éppen az volt az agglomerációs létforma melletti egyik érv, hogy tehermentesítse a fővárost mert ha mindenki aki Bp.-en dolgozik, ott is lakna, akkor már mozdulni sem lehetne a városban, az esti parkolásról nem is beszélve.
Ezen felül látom nem sikerült megérteni amit írtam. Kiválóan meg van oldva ez az egész nálunk szerencsésebb sorsú országokban, csak le kéne másolni. Pl. Ausztriában, Bécsben napi 1 Euro-ért parkolhatok a bevezető utak mentén fedett parkolóházakban, ahova bekötötték a Metrot is. Tehát bejövök, leparkolok, 2db lépcsőn fel/lemegyek, és már ülök is a Metron, amivel 2-4 megállóval a belvárosban vagyok. Ennyi. Nem a másik embert kell kitiltani Bp.-ről, (vagy akkor a Te szabályaid szerint a Budapestieket pedig kb. a teljes vidékről), hanem olyan megoldást kell találni, ami mindenki propblémáját megoldja. Ez jelen esetben a megfelelő kapacitású parkolókat jelentené a bevezető utak mellett, normális minőségű tömegközlekedési kapcsolattal. Az, hogy ez nem áll rendelkezésre, a vezetés hibája úgy önkormányzati, mint kormány szinten.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz joghurt #3791 üzenetére
Benne van a szövegben:
"Várakozási díjfizetés esetén legfeljebb a (2a) bekezdésben meghatározott időtartam-korlátozásnak megfelelő ideig lehet várakozni. "
Ebből az következik, hogy az időkorlát csak díjfizetés esetén él, ezt bizonyítja az is, hogy a 3 órás szabály korábban is léltezett bizonyos helyeken, az elektromosokra mégsem vonatkozott eddig sem.
A tudomány a valóság költészete!
-
-
Tufa_
aktív tag
válasz joghurt #3781 üzenetére
Londonban van egy olyan szabaly 99%ban ha utcan parkolsz hogy max 3-4 ora, de nincs return 1-2 oran belul. Mivel a jegyet idore veszed, igy nem tudsz vele szorakozni.
EV-k jopar keruletben 10 perc fizetesert cserebe max 4 oraig parkolhatnak. Es ezen felul az utcai parkolok altalaban fel utcara van egy 4-5 szamjegyu ID ami arra a parkolo zonara vonatkozik, igy mindenfelekeppen menni kell odebb.
EV-k elvileg kitudjak jatszani a 10 perces fizuval de ha kamera felvette a parkolast akkor csak riziko es £70-130 bunti.. -
rjg
őstag
Ha be akarják tartatni az időkeretet, be is tartatják. Dunaharasztiban (igen, a bűnös agglomeráció, ami mellesleg már összenőtt Soroksárral) néhány helyen már maximálták két órában az ingyenes parkolást. Zöld rendszámra is vonatkozik, legalábbis a közterületes rátette a szélvédőmre a mikuláscsomagot és szóban is ezt mondta. Venni kellett a papírboltban egy műanyag órát; ami benne van az általános iskola első osztályosainak a kötelező felszerelésében. Azon amikor leparkolsz, be kell állítani az aktuális órát, percet és látható helyre kitenni a szélvédő alá. A parkoló őr ez alapján látja, hogy mióta parkolsz, még díjmentes vagy már bírságolhat.
MacBook Pro 16" M1 - Galaxy S24 Ultra
-
joghurt
addikt
Megkérdeztem egy itteni parkolóőrt. Neki az a lényeg, hogy díj be legyen fizetve, az időtartammal nem foglalkozik. Jogos, mivel az utca fele üres, így senkit sem zavar, ha egész nap ott áll valaki.
Kíváncsi vagyok, a bevételnövelés érdekében kiadják-e majd nekik az ukázt.A tej élet, erő, egészség.
-
joghurt
addikt
Budaörsön is így van, már sok éve.
Ha jól emlékszem, a Mobiliti is küld ilyen kis órát. Az olyan töltőkhöz, amik nem írják ki, hogy mikor kezdtél (azaz várhatóan mikor végzel). Mivel nem nagyon láttam még ilyet szélvédőn, rajtam kívül szokott még valaki ilyet tenni, legalább a forgalmasabb töltőpontokon?
A tej élet, erő, egészség.
Új hozzászólás Aktív témák
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal