Új hozzászólás Aktív témák
-
Semin
senior tag
Akkor erősen kételkedem benne, hogy le tud gyártani 3m db-ot. A nagyobb autógyártók mindegyike alkatrész ellátási gondokkal küzd, és bár ezek nagyobb része motor.- vagy váltóalkatrész, azért szép számmal akad a fent felsoroltak közül is.
Eddig a Teslát a relative “alacsony” gyártási kapacitás miatt nem érintették ezek a problémák, ez lassan meg fog változni. -
titán
Jelenlegi, aktuális, létező kibocsátási ráta 2,5M/év. Ennyit gyárt most. Ezt emelik év végéig 2,8-ra. Nem tűnik képtelenségnek. Nem ennél a +300k-nál üt be a katasztrófa. Minden beszerezhető. Tesla nem ragaszkodik annyira fixen a beszállítókhoz, mint a többiek.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Shadowbull
addikt
Már most sincs várakozási idő gyakorlatilag semelyik piacon, semmilyen modellre, azaz a megrendelések alacsonyabbak mint a gyártási kapacitás.
Kínában már az árcsökkentést is elkezdték, ráadásul több lépcsőben, és újabbakról pletykálnak.
Hamarosan az EUban is csökkenteni fognak szerintem.Úgyhogy eladni lesz nehezebb, nem legyártani.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Semin
senior tag
válasz Shadowbull #4806 üzenetére
Hát nálunk minden gyártott modellre min. 4 hónap.
De a VW-nél és a Skodánál sem jobb a helyzet sőt.[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz Shadowbull #4806 üzenetére
Nekünk 150 Tesla van rendelés alatt. Abból 21 db érkezik a héten, a többségre jövő évi átadás van előjegyezve, sőt általában tavasz, tavasz vége. A rendelési állományuk nem csökken, hanem nő, folyamatosan. Mindig kevesebbet szllítanak, mint ahány rendelés érkezik. Persze ez igaz a többi márkára is. Csak azokból sokkal kisebb a mennyiség. Néhány héten belül viszont érkezik egy X Plaid
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Shadowbull
addikt
Pár hónap alatt az egy éves várakozási idők leestek pár hónapra, és ugye abban benne van a logisztika is.
Az USAban azonnalra van TM3 (kivéve LR, azt nem árulják most) TMY Performance is várakozás nélkül van. Egyedül a TMY LRnél van pár hét várakozás.
Európában TMY LR szinte várakozás nélkül kapható, Performance pár hét, egyedül az alap TMY jön februárban.
Kínában nem tudom, de mivel erősen elkezdték az árcsökkentést, abból indulok ki hogy ott sincs már nagy sor.
Egyébként ha az elméletem stimmel, akkor hamarosan elkezdődik az árcsökkentés az EUban és az USAban is.
Hát, nem tudom ki ad 140e eurót egy TMX-ért. Annyi jó autót lehet venni ennyiért....
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #4809 üzenetére
Kínában azért csökkent az ár, hogy támogatást kaphasson.
Nem várnám, hogy máshol is csökken.Itthon azért van aki ~1 éve vár autóra...
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
titán
válasz Shadowbull #4809 üzenetére
Kiírva már régóta pár hónapos szállítási határidő van. Általában 3-4 hónap szerepel az full alap konfigurációknál. Szállítás meg sehol. Most is hatalmas a backlog.
És látod, akinek van 140e eurója, azok között van olyan aki ilyenre akar költeni. És tudnád, hogy várja...
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Vesa
veterán
AGM-es kis akkut kell vennem. A kérdés:
Exide vagy Varta? Van különbség?
A tudomány a valóság költészete!
-
axioma
veterán
jaja, pont ez a kulonbseg, aki csekonics az x markaju autot akar _es_ ha mar lehet elektromost, mig aki elektromossal kozlekedni akar tipusfuggetlenul, az meg tobb penz birtokaban is legfeljebb plusz hatotavot, modern funkciokat akar megvenni, abbol kijohet egy tesla dontes
Mondjuk en ha csak ki nem rohad alolam az ion megvarom mig kisautokat is gyartanak ujra, nem csak batarokat, sot azok hasznaltjait, vagy hogy ne fel-egy lakas ara egy legyen az auto... -
axioma
veterán
válasz Füleske #4818 üzenetére
jogos, bar a 2-3 ajtosokat en a fortwo kategoriajanak tartom ha nem 7 ev alatti gyerekeknek kell a hatso hely
erdekes, a spring mikor beleultunk nem tunt nekem kicsinek, ha nem is nagynak, mondjuk az ion-na'l nem nehezebb nagyobbnak tunni (3475mm), szoval lehet hogy nekem a 4 meter is mar sok ha kicsirol beszelunk, mea culpa -
joghurt
addikt
A Spring kicsi. Beültél magad mögé? Szerintem a hátsó ülésre legfeljebb gyerekülések férnek el - legalábbis mögém.
A kívülről 10 centivel rövidebb VW e-UP!-ba pl. felnőtt is beülhet hátulra, ha nagyon muszáj.
Használtan Citigo-E?A Fiat, Mini meg ugyanolyan életérzés-feláras, mint a feljebb ekézett márkák.
A tej élet, erő, egészség.
-
axioma
veterán
válasz joghurt #4820 üzenetére
ja a kicsi nekem a sajat meglevo garazsomhoz meg a parkolohelyekre beallashoz erzekelt ertelemben mondom hogy kicsi legyen nem belterben
nem tervezek jelenleg valtast, egyelore jo az ion, de ugye ezt is 7 evesen vettem amikor mar sokan odzkodnak hogy szar regi, szoval amit majd (remeljuk csak) 3-4 ev mulva megveszek cserekent, annak mar most kint kell lennie a piacon [de addigra aka'r lehet hogy 2-en leszunk akkor meg jo a fortwo, ha nem akkor ezek valamelyike]
Daciaban csak elol ultem, nem volt tobb ido akkor me'g a megjelenes koruli palyazatos korszakban, de mar a szerzodesi feltetelektol elment a kedvem hogy egyaltalan me'rlegeljek (azert a hatotav-nyeresegen kivul sok lett volna a felaldoznivalo az ion-hoz kepest, kizarolag azert ultem volna a't, hogy ujabb auto azonos hasznalati ido utan tobb maradvanyerteket adjon, na meg ne kelljen te'len a nem gyakori de elofordulo 64km utan azzal a 10km tartalekkal hazaerni, ami alatt mar idonkent beteknosozik)
[de azert ha jonne pici tesla, azt nagyon megneznem, nerd vagyok vagy mi...][ Szerkesztve ]
-
wassermann
addikt
"beteknősözik" - Imádni való, nagyon bírom! :-)
-
Vesa
veterán
Még mindig akku kérdés. Teljes a képzavar ezzel az egésszel. Az Ioniq manualban 60Ah-s AGM akkut írnak, 640-es indítóárammal. Eddig ok. De a gyári ami benne van, az csak 40Ah-s és szerintem nem is AGM-es, nem találtam erre utaló jelet az akkun. A neten viszont 54Ah-sról beszélnek a fórumokon.
40-est nem akarok beletenni, mert nincs belőle AGM-es, én legalábbis nem találtam sehol. Amit viszont mindenhol kapni, az a 60Ah-s, tehát a kérdés az, hogy ez szerintetek beletehető? Mert a manual szerint ez kell bele, de gyárilag mégsem ez volt benne, ahhoz képest ez 20Ah-val nagyobb és nem tudom, ez problémát okozhat-e??
Nem értek hozzá, de úgy láttam itt vannak akik vágják ezt a részét, remélem tud valaki segíteni![ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
Nekem is ez van benne. De ekkorában nincs AGM-es. A manual szerint meg az kell bele. Nincsenek a helyzet magaslatán az Hyundai-nál.
Füleske
Belefér, láthatóan ami benne van, az kisebb, mint a neki szánt hely. Kicsit nekem olyan érzésem van, mintha eredetileg 60-assal terveztek volna, erről írták meg a manualt, aztán később valamiért elkezdték 40-essel szerelni az autókat, mert jóvanazúgy...[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Ck.
addikt
Volt szerencsém egy ellektromos Kia Niróhoz utasként, óttópályán. Olyan gördülési zaj volt, hogy meg lehetett süketülni...ezek után nem értem mi ez a csakaKija-mánia..ráadásul marha drága. Köszönöm, nem. Annyi más jó autó van, ahol a zajszigetelést is ismerik.
[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
Pont ez az egyik tényező, amiben a német autók általában jobban teljesítenek, persze ott is főleg a prémium márkák. A Niro nem számít annak, nem is várható el tőle, hogy azt nyújtsa, amit egy BMW. Ebben a szegmensben kevés a pályán 130-nál is halk autó, elektromosban főleg, a Nirot is elsősorban városi használatra, ingázásra szánták, ott meg kvázi nincs hangja, sőt, a pöfögős motorhang nélkül még sokkal csendesebb is mint más, normál autók.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
gorbep
senior tag
-
Füleske
addikt
Kérdés, hogy mihez hasonlítod. És milyen gumival. Nekem nem tűnt fel, hogy zajos lenne, 140 - nél. Mondjuk a mostani Niro - n gyárilag valami kínai gumi van, a régin meg Continental. De lehet az is, hogy téli gumi volt rajta, azok általában zajosabbak. Milyen más jó autóra gondolsz? Mert pl. egy EQC biztos halkabb, kétszer ennyiért. Új Niro - t mondjuk én se vennék, de nem a zaj miatt.(nem vezettem)
-
rjg
őstag
Én pont most álltam meg az M3-on tölteni, kb 100, 130-al megtett km után sem érzem hangosabbnak, mint az előző 2018-as Focus, vagy a 2015-ös Astra kombikat. Motor hang nincs, a gördülési és menetszél zaja mellett kényelmesen tudunk beszélgetni. 2020-as Mid Range.
MacBook Pro 16" M1 - Galaxy S24 Ultra
-
Ck.
addikt
válasz Füleske #4837 üzenetére
Nekünk csak egy 2015-ös "tejóistenmiértvettélilyet" faceliftes Leaf van, az is érezhetően halkabb, pedig az az autó sem halk pálya tempónál és van köztük néhány generációnyi különbség, de mégis simán lehet érteni egymást az első-hátsó ülésen át beszélgetve. Itt ez nem ment, de nyilván gumifüggő is. Nekem ez így óriási csalódás volt, főleg mert ez is a jelöltek között volt a Lexus NX 300h majdani utódját illetően. A Kona is hasonló, mint a Niro vagy egy fokkal halkabb?
-
Füleske
addikt
Björn tesztje [link] szerint a 40 - es Leaf és az e-Niro - kb. ugyanolyanok téli gumival, a Niro EV meg jobb nyári gumival, mint a 62 - es Leaf. A Konát itthon is hangosabbnak szokták mondani a Niro - nál, a teszt szerint is az. Nem tudom, mi a gond azzal a Niro - val, de nem olyannak kellene lennie, hogy nem érted a másikat, az biztos...
-
stickrs
senior tag
Gumin is sok múlik, bár amit én kaptam szervízkor 28as Ioniqon is jó gumik voltak, de nekem zavaróan hangos volt a saját Ioniqomhoz képest is már 110nél is, pedig 2019es, az enyém meg 2017 végi. De sógor Niroja meg nem tünik hangosnak, legalábbis nem vészes.
Én egy model 3 LR vagy performance-on gondolkodom, hogy az utód lesz, de majd csak jövőre, addig el leszek a kis aksival. De télen kevés a 28kwh a napi min 150km-re, legalábbis pályatempónál 13% fölött nem fejezem a napot.. ha erre még rájön a hó meg fagy meg hasonló, vagy plusz út, akkor meg töltenem kell napközben is extra biztos.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
Füleske
addikt
válasz Shadowbull #4847 üzenetére
A Lexus (egyetlen villanyautója) majdnem utolsó a táblázatban. "Prémium".
-
titán
Leaf? Hát, az sok minden, de nem halk. A 30-as Tekna már elmegy, de a többi igencsak hangos. Érdekes módon az újabb 62-es Tekna is. A nem Tekna meg nagyon hangos minden generációban. Évekig használtam mindenféle Leafet. Ha Leafhez képest volt hangos, akkor gyanús, hogy ott műszaki probléma volt a Niroval.
Na meg hát a Niro meg a Lexus nagyon nem egy árkategória. Nem is lehet őket egy lapon említeni semmiben.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Vesa
veterán
Almát hasonlítasz körtével, így nyilván nem jön ki a matek. MIlyen városi közlekedésre tervezett kisautó halk 130-nál? Én egy 7er BMW-ből ültem át az Ioniq-ba, ahhoz képest brutál hangos az utóbbi, és konkrétan úgy sz*r az egész ahogy van -kb. minden szempontból, futómű, kényelem, kidolgozás minősége stb.-, de nyilván nem ahhoz fogom hasonlítani, mert eközben meg a bömös evett 15 litert és elegem lett belőle, bármilyen kényelmes is volt. Viszont nem hinném, hogy pl. egy e-tron hangos lenne.
A Niro az kb. egy Ford Fiesta méret, max Focus, Astra és hasonlók. Azok sem az idilli csendjükről híresek. Az Octavia már egyel nagyobb osztály, a Lexus pedig eleve más kategória, illene is jóval csendesebbnek lenniük.
Egyébként lehetett pl. sérült is az a Niro, én is ültem már olyan kocsiban, ahol minimálisan húzott az egyik ajtónál a menetszél, volt is hangja rendesen.A tudomány a valóság költészete!
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- PHP programozás
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Yettel topik
- Házimozi haladó szinten
- Melyik tápegységet vegyem?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- További aktív témák...