Új hozzászólás Aktív témák
-
cinemazealot
addikt
válasz Balázzs #3575 üzenetére
Az i-MiEV kimaradt a listádból. Csak annyit írtál, hogy amit kinéztél, az klíma hibás volt. Egyéb szempont, ami miatt végül nem azt választottad (azon túl, hogy ez is csak 4 személyes és kisebb hatótávú bármelyik másiknál )?
Mindenkihez:
A triónál mennyire számít előnynek (már a többi EV modellhez képest), hogy egy megfelelő (piacon könnyen beszerezhető) Bluetooth-os OBD eszközzel végfelhasználók is kiolvashatják az aksi cellánkénti töltöttségi adatait? Vagy ez megoldható más modelleknél is? -
cinemazealot
addikt
Fiúk-Lányok! Jár valaki a 10-es / 102-es út mentén (a Budapest II/III. ker, Piliscsaba, Zsámbék vonalon) az iOn/C-Zero/i-MiEV trió valamelyikével, aki hajlandó lenne egyszer megállni nekem pár perc és néhány témába vágó kérdés erejéig, hogy megnézzem a gépsárkányt közelebbről?
-
cinemazealot
addikt
válasz cinemazealot #3737 üzenetére
Lányok-Fiúk! Úgy néz ki, én is átnyergelek fosszilisről elektromosra és ehhez a trió valamelyik tagját szeretném felhajtani. Ehhez pedig szeretném a tanácsaitokat kérni abban, hogy egyfelől általában mire érdemes odafigyelni egy EV vásárlási szándékú mustrája alkalmával (azon túl, ami megszokott egy belső égésű motoros autónál és vonatkozik az elektromosra), másfelől milyen gyerekbetegségei vannak a triónak, ami rejtve maradhat a tapasztalatlan szempár előtt?
Hétvégén át szeretném nyálazni a topicot (és még egyéb témába vágó fórumokat is), de ha néhány vonatkozó hozzászólást is, ami már esetleg elhangzott a témában belinkelnétek, nagyra értékelném. Előre is köszi!
-
cinemazealot
addikt
válasz wassermann #3836 üzenetére
A linkelt oldal így fogalmaz (aláhúzom benne azokat a részeket, amik vitára adhatnak okot):
Milyen hosszan parkolhatok az egyes övezetekben?
A díjköteles parkolás megengedett leghosszabb időtartama az A, a B és a C parkolási övezetekben 3 óra.
A D parkolási övezetekben nincs időkorlátozás.
Meghosszabbítható-e a parkolás időtartama?
Parkolási díj fizetése esetén legfeljebb az előző pontban meghatározott időtartam-korlátozásnak megfelelő ideig lehet parkolni. Az övezetre meghatározott időtartam lejárta után el kell hagyni a gépjárművel a parkolóhelyet.
Figyelem, a parkolási időtartam ismételt díjfizetéssel nem hosszabbítható meg!Pár bekezdéssel lejjebb említik a zöld rendszámos autókat is:
Kell-e parkolási díjat fizetnem, ha zöld a rendszámom?
A várakozási övezetek területén, közúti várakozóhelyen a környezetkímélő (ezért a vonatkozó jogszabályokban meghatározott különleges – zöld alapszínű – rendszámmal rendelkező) gépkocsik után nem kell várakozási díjat fizetni.Ha ezeket együttesen vesszük figyelembe, akkor továbbra is úgy értelmezhető a tájékoztató, ahogy azt hétfőn Vesa kolléga is levezette a villanyautosok.hu cikke alapján. Tehát hogy mivel zöld rendszámra nincs díjfizetés, így arra az időkorlát sem érvényes.
Vagy rosszul gondolom?
-
cinemazealot
addikt
Sziasztok! Friss iOn tulajként az elmúlt néhány hét tapasztalatával gazdagodva feltennék néhány etikát, illetve vezetési morált érintő kérdést.
Köztudott, hogy a nagy sebesség nem tesz jót a fogyasztásnak. Ez az alaki tényezőik és a relatíve kis aksijuk miatt a hármasikrekre különösen igaz, de egyébként a legtöbb belsőégésű motoros autóra is ugyanígy elmondható. Bár benzinessel is volt, akit kifejezetten irritáltam azzal, hogy stréber módon betartottam az előírt sebességkorlátozásokat, az iOnnal sokszor érzem úgy, hogy még a külterületi 90 is sok, inkább mennék max. 70-nel. A belvárosi 50-nel nincs gond, de észrevettem magamon, hogy leszoktam a hirtelen gyorsulásokról: sokkal nyugodtabban vezetek, mióta látom a műszerfalon, melyik manőver mekkora áramfelvétellel jár. Tekinthető ez a viselkedésem etikusnak? Nevezhetem magam példamutatónak? Vagy épp ellenkezőleg: a néha a seggembe mászó, majd az első adandó alkalommal, akár záróvonalon is padlógázzal mellettem elzúgó türelmetlenebb autósok számára pont hogy én jelentem a balesetveszélyt? Mert ugye szabályt nem sértek, és többnyire be is érem őket a következő kereszteződésnél vagy piros lámpánál. Segít-e, ha kiragasztok a kocsi seggére egy 70-es sebességkorlátozó matricát, jelezvén, hogy annál többel biztosan nem fogok menni? Egyáltalán tehetek ilyet? A KRESZ-ben nem találtam erre vonatkozó korlátozást. Vagy akkor már inkább egy találó bumper stickert, hogy oldjam a feszkót?
Másik: agglomerációban élek, de néha bemegyek a városba, és néha szükségem van 15-20 percnyi gyors töltésre ahhoz, hogy hazaérjek. Többször belefutottam már, hogy közel-s-távol nem találtam szabad töltőt, mert foglalták őket a car sharing szolgáltatók (GreenGo, MOL Limo) magukra hagyott autói. Ezek (a nagyobb aksijaik miatt) valószínűleg több időt töltenek a töltőkön, mint én tervezek, ráadásul a szolgáltató embere, aki intézi az autók töltését úgy viszi el a töltőről az egyiket, hogy már a másik lemerülttel érkezik. Amikor pedig megkérdezem tőle, hogy mit tud a két sarokkal odébb lévő töltőről, azt válaszolja, "azon is én vagyok"... Nyilván a taxik és a sofőrszolgálatok autói is a nyilvános benzinkutakon tankolnak, de az e-töltők helyzetét kicsit hátrányosabbnak érzem, ezért önkéntelenül is bánt, amikor azt tapasztalom, hogy nem tudok hol tölteni, mert mindegyik környékbeli töltőt egyetlen cég (sőt, annak egyetlen embere) foglalja több kocsival. Vajon indokolt a nyavalygásom, vagy szokjak hozzá, amíg jobban ki nem épül az infrastruktúra?
[ Szerkesztve ]
-
cinemazealot
addikt
válasz joghurt #3930 üzenetére
Biztos voltam benne, hogy a sorra kerüléssel nem lesz gond. Csak az piszkálta az igazság érzetemet, hogy ha valaki ipari szinten üzemeltet e-autókat, akkor etikus-e, hogy úton-útfélen az ő járműi csüngnek a környék töltőin? Félreértés ne essék, meg tudom magamnak magyarázni, hogy márpedig ez így teljesen rendben van, csak első alkalommal, amikor már a második foglalt töltőn is egy megosztós autóba botlottam, tűnt furcsának és érdekelt volna a véleményetek, meglátásotok.
#3931 Semin
"Amióta megszületett a fiam magam is próbálom rávenni arra, hogy több időt hagyjak az apróságnak tűnő élményekre is."Ezt úgy érted, hogy a) óvatosabban / lassabban vezetsz, vagy hogy b) Te is igyekszel mielőbb eljutni A-ból B-be, hogy több időt tölthess a fiaddal, és ha ebben akadályoz egy lassabb autós, felmenne Benned a pumpa?
-
cinemazealot
addikt
válasz Shadowbull #3949 üzenetére
"senkinek nincs joga a másik embert önhatalmúlag feltartani."
Jó ég, itt nem önhatalmú feltartásról van szó, hanem arról a tényről, hogy Rajtad kívül más is él ezen a bolygón. Azt is személyes sértésnek veszed, ha a járdán sétálva utolérsz egy járókeretes nyuggert?
Köszönöm mindenkinek, aki hozzászólt a témához, megtudtam, amire kíváncsi voltam.
[ Szerkesztve ]
-
cinemazealot
addikt
Köszi a részletes kifejtést, maximálisan egyetértek Veled (az utóiratodban írt stílussal is, én is azt képviselem). Természetesen tisztában vagyok azzal, hogy ha sor alakul ki mögöttem, az gáz és anyám valószínűleg csuklik. Ettől függetlenül van egy jól definiálható önvédelmi reakcióm is, amit az út minősége, beláthatósága, vadak átkelésének veszélye, kerékpárosok, útszéli gyalogosok (igen, a környékünkön külterületen ez is mindennapos) stb. indikál bennem, így szabályszegésre nem vagyok hajlandó (max. 60-as szakaszról beszélek). Ahol meg lehet menni 90-nel is, ott kényelmesen előzni is van lehetőség.
Most már csak azon gondolkozom, hogy mi lett volna a reakció, ha egészen kicsi EV vagy éppen max. 45 km/h-ra korlátozott moped autó apropóján tettem volna fel az eredeti kérdésem.
-
cinemazealot
addikt
válasz Flashback #4466 üzenetére
Ez tök jó! Most összevetettem a zirci töltő aktuális állapotát a Mobiliti appban és mindkettő azt mondja, hogy az egyik kábel szabad, a másik foglalt. Ráadásul ha közvetlenül lekérdezed az adott töltőpont URL-jét, JSON formátumban kapod a választ. Csak meg kell tanulni, melyik státusz mit jelent (2: szabad, 3: foglalt).
-
cinemazealot
addikt
Csupán azt próbáltam hangsúlyozni, hogy az adat nyilvános hozzáférése révén erre akár egy egyéni widget-et (vagy bármilyen személyes állapotjelzőt) is össze lehet dobni, ami a rendszerben szereplő és számunkra fontos töltő állapotát nagyjából valós időben jelzi.
De most pl. jól látható, hogy ennek is van egy késleltetése, ugyanis az URL még foglaltat jelez, míg a Mobiliti appban már negyed órája felszabadult.
-
cinemazealot
addikt
11 kW teljesítményű töltéssel 1 óra alatt 11 kWh villamosenergia kerül az akkumulátorba.
11 kW teljesítményű töltéssel 2 óra alatt 22 kWh villamosenergia kerül az akkumulátorba.
stb. -
cinemazealot
addikt
válasz joghurt #4977 üzenetére
Én is a EVSE CP vezetéket tervezem majd buzergálni, de nem csak szimplán megszakítani hanem valamilyen mikrokontrollerrel hangolni a rárakott 1 kHz-es jelet attól függően, hogy épp mekkora teljesítményt akarok allokálni az autónak. Találtam egy tök jó részletes leírást, ennek a 17. oldalán lévő 7. ábra specifikálja le a vezérlőjel kitöltési tényezője és a megengedett töltőáram közötti összefüggést.
[ Szerkesztve ]
-
cinemazealot
addikt
Köszi a pontosítást, még nem rágtam át magam a doksin részletesen. A mondandóm lényege csak annyi volt, hogy mivel a szabvány egy (szerintem) viszonylag egyszerű kommunikációs protokollt definiál, az ennek alapján kialakított töltésvezérlő akár (nyilván kellő odafigyeléssel és természetesen saját felelősségre) házilag is elkészíthető.
De tényleg jól értem, ugye, hogy hálózat oldaláról az erősáramú betáplálást legfeljebb egy relé korlátozza, a töltésvezérlés maga viszont gyakorlatilag ezen gyengeáramú CP szálon történik? A ténylegesen felvett teljesítményt pedig már az autó fedélzeti AC töltő áramköre állítja be annak alapján, milyen maximális engedélyt olvas ki a CP-ről, ugye?
-
cinemazealot
addikt
Félreértesz, nem egy már meglévő töltésvezérlőt szeretnék meghekkelni (vagy beékelődni az eszköz és az autó közé), hanem önálló eszközként gondoltam implementálni a protokollt egy saját készítésű töltésvezérlő formájában, ami úgy állítgatja a CP jelet, hogy azt lehessen a rendelkezésre álló teljesítmény szerint "adagolni".
A leplezetlen célom egyébként az volna, hogy miután a napelemes HMKE-k körében eltörlik a szaldót és nem fogja megérni (vagy nem lesz szabad) visszatáplálni a hálózatba, akkor a lakás fogyasztásán felül esetleg felmerülő többlet termelést relatíve valós időben képes legyek átadni pl. az autónak. Kérdés persze (és hangsúlyozom, még nem olvastam el a doksit), hogy a protokoll enged-e, hogy kapcsolódás után módosítsam a CP jel által megszabott teljesítmény korlátot?
-
cinemazealot
addikt
A hármasikrek is levegővel temperálják az aksit. Tapasztalataim szerint folyadékkal csak a töltőáramköröket hűtik.
#5229 joghurt
Én a hármasikrek esetén az ODB Link LX-et láttam ajánlottnak (itthon pl. ők forgalmazzák). De nem kizárt, hogy más autóhoz más eszköz (más szoftverrel) optimálisabb. Különösebben mélyre ható diagnosztikára még nem volt időm rávenni magam, egyelőre csak az akku cellák állapotát szoktam vele nézni. -
cinemazealot
addikt
Én is sokat filóztam rajta, míg nem maradtam a hármas ikreknél. Egyetlen vezető oldali légzsákja van (hacsak nem a 4-5 millás "prémium" modellt veszed), tölteni csak 230 V-ról lehet (DC/gyors töltés nincs), generátoros fékezés is csak jelzés értékű, mert nem elsősorban az akkut tölti, hanem egy szuper kondenzátort. Gyorsulni nem nagyon lehet vele, mert a szilárd test aksi ezt sem nagyon csípi. A kocsi technológiai vívmányaihoz ajánlom figyelmedbe ezt az írást. Nálam ez volt az utolsó előtti csepp.
Az utolsó a feleségem ultimátuma volt, aki kerek perec kijelentette, hogy nem hajlandó 2022-ben olyan autóba beülni, amiben nincs utas oldali légzsák.
Egyébként mekkora ingázásra számítasz a jövőben, amire az iOn már kevésnek bizonyul?
[ Szerkesztve ]
-
cinemazealot
addikt
Sziasztok!
Elsősorban azokhoz szólok, akiknek hozzám hasonlóan szempont a trió jövőbeni karbantarthatósága és akku degradációja. Nemrég szembejött velem egy cikk az ausztrál OZ Electric Vehicles nevű cég fejlesztéséről, ami a Mitsubishi i-MiEV (és ikertestvérei) eredetileg max. 80-120 km-es hatótávolságát egy akkumulátor upgrade révén bő 200-230 km-esre növel. Nemrég pedig az tűnt fel, hogy szerződött partnerei közt ott figyel egy magyar cég is, a Palla Autójavító Kft..
Az újpesti cég vezetőjével tegnap beszéltem telefonon, aki arról számolt be, hogy az együttműködés frissessége miatt még nincsenek meg a kiforrott import útvonalak és pontos költségek, de az aktuális árakat tekintve egy kb. 4-5 millió forintos összegből szeretné megvalósíthatóvá tenni az upgradet, ez persze sok mindentől függ még. Fizikailag nem csak az akkupakk cellái lennének kicserélve (nettó ~75 USD/cella, amiből pl. az iOn-ban 88 db van), hanem a megnövekedett kapacitású (és talán kémiájú?) akku új vezérlő elektronikája is (nettó ~3300 AUD). Egzakt végösszeget tehát még nem tudott mondani, de azt mondta, hogy amint lesznek pontos számai, visszajelez.
A dolog tehát itthon még új (és az autó árához képest nem is olcsó), de a kis méretű és tömegű (ezáltal hatékonyabb) elektromos autók élettartam hosszabbítása szempontjából szerintem kardinális jelentőségű. Biztató az is, hogy a cég már több más (fizetőképesebb kereslettel rendelkező) európai országból is kapott már megkeresést az ügyben. Addig is, ha valaki kritikus mélyrepülésben szenvedő cellát vél felfedezni az autójában, annak kicserélésében már van gyakorlatuk, azt ugyanis már többször is csinálták ebben a modell hármasban.
*Disclaimer: a népszerűsítésük révén semmilyen anyagi érdekem nem származik, hacsak nem az, hogy a jövőben több potenciális ügyfél nyomottabb akkucserét tehet majd lehetővé számomra is.
-
cinemazealot
addikt
Gazdaságilag valóban nem éri meg az upgrade, de ha veszel is egy 22 kWh-ás Zoét, akkor lesz egy fél méterrel hosszabb, 20 centivel szélesebb és pár száz kilóval nehezebb, de továbbra is 7-9 éves cellákkal rendelkező autód, ami jó, ha ~150 km-es hatótávot bír egy feltöltéssel (és ki tudja, hogy az előző tulaj rendesen 3 fázisról töltötte-e vagy csak egyről). Tehát a trió beszámításával ugyan beljebb leszel ~2 millával, műszakilag nem feltétlenül jutsz vele sokkal előrébb.
A régi akku pakkod pedig biztos nem marad Nálad. Upgrade-nél viszont még kérdés, hogy hogy faragják az árakat.
-
cinemazealot
addikt
Igazad van, a márka/modell tök mindegy. Én úgy látom, hogy használtan egy bizonyos ártartományig a hatótávért fizetjük a milliókat. Ez alól talán a Bolloré Bluecar a kivétel, ami lehet, hogy kibírja 300 km-ig egy feltöltéssel 3 millió környékén, csak ugye a technológia...
A pazarlást meg szerintem kár taglalni, az egyéni értékítélettől függ. Én pl. sokkal többre tartom azt, ha egy régi eszközbe új életet lehet lehelni, mintha azt kidobva vennék helyette valami újat. De ez én vagyok.
-
cinemazealot
addikt
"egy ilyen trio meretu es varosba tervezett kisautonak minek kell 200km"
Ott a pont. Akkor viszont bennünk keresendő a hiba, mert egy ilyen autóval ingázunk.
De akkor a Twike-ot mivel magyarázod? Mondjuk, szerintem ez lenne az ideális(abb) "személygépjármű", mert itt csak ~600 kilót cipelsz magaddal, nem másfél-két tonnát, így röhögve kijön a 7,2 kWh / 100 km-es fogyasztás (18 kWh-ás akkupakkal 250 km hatótáv).
-
cinemazealot
addikt
válasz joghurt #6182 üzenetére
Igen, azt írják/mondják is valahol, hogy max. úri hóbort a pedálozás, mert egyébként érdemben nem tesz hozzá az akku töltöttséghez. A 190-es tempó meg szerintem csak a Wow! faktorhoz kell, hogy megmutassák, elméletben mire képes a gép. Ha való életben valaki ilyesmire vetemedik, az különösen érdemes a Darwin-díjra.
#6181 cOxeR
Teslanyu tegnapi bejegyzésének mai hozzászólásaiban írja, hogy nettó 28.400 EUR-tól, kategóriánként 2000 eurós ugrásokkal indulnak az MG-k árai.[ Szerkesztve ]
-
cinemazealot
addikt
válasz Andras6800 #6190 üzenetére
Február közepén jelent meg egy cikk/teszt a villanyautosok.hu-n, aminek ugyan elsődleges célja a hőszivattyús fűtés hatékonyságának vizsgálata volt, a tesztelők mégis jelentős tapasztalattal gazdagodtak a gumiabroncsok területén is. Ennek eredményeként elektromos fogyasztás szempontjából egy négy évszakos gumival szerelt gép győzött, de fontos tényező, hogy ez egy téli teszt volt, így pl. ugyanennek az abroncsnak a nyári hatására érthetően már nem tért ki.
-
cinemazealot
addikt
Bocs, este hülyeséget írtam. Az akku állapot az SoH, azaz state of health. Egyébként a hármasikrek európai modelljeinél elvileg 48 Ah-ás új akku kapacitással kell számolni. A mellékelt képernyőképen 29,9 Ah szerepel, ami alapján egy 62,3 %-os SoH-val számolhatunk. Valószínűleg ezért annyi az ára, amennyi.
axioma pedig valószínűleg az Autósimogató YouTube csatornára gondolt, ott 2020-2021 között jelent meg több videó a triókról. Ők is említik a fenti 48 Ah-ás újkori kapacitást.
[ Szerkesztve ]
-
cinemazealot
addikt
Ez a hirdetés nagyon szeretne jól kinézni, de nem mondanám teljesen őszintének. A cellák egymáshoz képesti állapotát lemerített állapotban lenne ildomos bemutatni (valamint villámtöltés közben), nem 73 %-os töltöttség mellett. Így most gyönyörű az 5 mV-os max. cella difi, de nem látszik, hogy van-e olyan cella, amire érdemes odafigyelni.
Az ugyan látszik a képernyőképről, hogy 73 % mellett 66 km-t mutat a guess-o-meter, de én tapasztaltam már olyat a viseltesebb akkumulátoros iOn-omnál novemberben, hogy a fűtést csontig tekerve járkálva másnap reggel a csurig töltött autó 98 km-es hatótávot saccolt. Ami bőven nem volt reális, főleg nem télvíz idején.
-
cinemazealot
addikt
Töltöttségtől és akku hőmérséklettől is függ a töltés sebessége (teljesítmény felvétel). A hármasikrek pl. 230 V-on 16 A-rel képesek max. tölteni. Viszont egy hideg téli napon volt, hogy nyilvános AC töltőn 1 óra alatt épphogy csak 1 kWh energiát vett fel a kocsi. Ez 1 kW-os átlag töltési teljesítménynek felel meg, ami nagyon gáz. A minap viszont, a tavaszi melegben simán felvette a bő 3 kW-ot AC-n, 1 óra alatt bele is ment 3 kWh.
-
cinemazealot
addikt
Minden töltőnek van vesztesége, ezeket a veszteségeket is mind Te fizeted ki. Ha otthoni töltővel töltesz, akkor egyértelműen (hiszen a Te villanyórád pörög tőle), ha nyilvános töltőoszlopon, akkor is. Majd a többiek pontosítanak, de úgy tudom, hogy ma hiteles mérést csak AC-n enged a jogszabály elszámolni. AC-ról viszont az autód invertere okozza a veszteséget, DC-n pedig az egész töltőoszlop (egyenirányító, töltő elektronika stb.).
Az elszámolás más kérdés. Egy csak lassan tölteni képes autónál (hidegben egy öreg hármasiker sajnos ilyen) nem éri meg idő alapon számlázó villámtöltőre állni, mert ott a percekért fizetsz, ami már akkor elindul, amikor az autó még nem is vette észre, hogy töltőre lett dugva. Ezért én igyekszem csak olyan nyilvános töltőre állni, ami kWh elszámolású, legyen az AC vagy DC.
A sok apró töltés nem hiszem, hogy gondot okozna. Inkább az aksi állandóan 100%-on tartásától szoktak óva inteni a tapasztaltabbak. De egy trió méretű, új korában is csak ~14 kWh méretű akkumulátorral mit kezdesz, ha nincs teli töltve? Én napi szűk 30 kilométereket szoktam megtenni az autóval, ezért csak 2-3 naponta dugom töltőre, nem tartom állandóan 100%-on, csak akkor ha tudom, hogy másnap nagyobb távra is szükségem lehet.
-
cinemazealot
addikt
Viszont az utak nyugodtabbak lesznek, mert vélhetően lesz némi visszatartó ereje a "mindenhova IS autóval megyek" életérzéssel szemben. Egyben öntököndöfést is elkövet ezzel az út fenntartója, mert a kevesebb jármű kevesebb kihasználtságot és kevesebb bevételt fog jelenteni, így a végén még az is kiderülhet, hogy az extra útdíjjal terhelt elkerülők is fölöslegesek, mert az extra útdíj nélkül használható külterületi főutak is elegendők annak a forgalomnak, ami marad. Tudom-tudom, bilibe lóg a kezem...
Egyébként nem lesz ebből semmi szgk kategóriában. A katás taxisok majd megint jól felemelik a hangjukat és minden marad a régiben.
[ Szerkesztve ]
-
cinemazealot
addikt
Tudom, ez macerás megoldás, de ha a DivX-eket egyébként játssza a cucc, akkor a lejátszani kívánt MKV-kat át kell transzkódolni megfelelő felbontású DivX-be.
Én azért megnéz(et)ném, milyen módon csatlakoznak a monitorok a lejátszóhoz, hátha utóbbi cserélhető valami újabb darabra.
[ Szerkesztve ]
-
cinemazealot
addikt
válasz Andras6800 #8291 üzenetére
Ha 4 vezetékes a rendszered (feltételezem, háztartási betápod van, ami alapvetően 3 fázis + nulla), akkor igen, be kell kötni a 3. ábra szerint. Mindegy, melyik "N" jelű csavar alá szorítod be és ahogy biker mondta, lehet vékonyabb vezeték is, azon ugyanis csak feszültséget mér.
[ Szerkesztve ]
-
cinemazealot
addikt
A Mobiliti sokszor rettentően megbízhatatlan, de voltam már így a MOL-lal is, Lidllel is. Beindítom, egy perc múlva lelövi. Volt már, hogy magára hagytam, és mire fél-egy óra múlva visszajöttem, már csak azt látom, hogy nem ment semmi az autóba. Néha azon gondolkozom, hogy az autó rúgja már a végsőket? De akkor otthon miért működik probléma nélkül az AC töltés?
-
cinemazealot
addikt
Mesterek! Elektromos autó egyfázisú (konnektoros EVSE) töltése kapcsán van valami, amire oda kell figyelni, ha aggregátorról akarnék tölteni? Mármint az aggregátorral szemben van valamilyen speciális követelmény, ami ilyenkor szóba kerülhet?
-
cinemazealot
addikt
Va rajta vonószem, a használatija is említi:
De a hosszabb távú vontatást csak vonórúddal tanácsolja, nehogy problémát okozzon a fék esetleges bizonytalansága, pl. ha lemerült az aksi.
#8978 biker
A teljesítmény nem probléma, az EVSE-m tud 6 A-re korlátozni. A földelés valóban kérdéses (ma reggel pl. a kazánom nem volt hajlandó UPS-ről égve maradni, hibajelzéssel leállt), de az aggregátorok földelhetők (van rajtuk földelő szondához kapocs), így elvileg az sem feltétlenül jelenthet problémát.[ Szerkesztve ]
-
cinemazealot
addikt
Működött.
Szigetüzemű EV töltés aggregátorról
Amikor üresjáratban rádugtam az EVSE-t az aggregátorra, jelzett a piros LED, hogy nem érzékeli a földet. Nyilván, gondolom, az aggregátor (ahogy feltehetően egy UPS se) nincs nullázva. Ettől én még rápróbáltam. A 3,5 kW-osnak hirdetett (bérelt) generátor, 10 A-re limitált EVSE-vel végül ~1,4 kW-tal töltötte a kis iont a jeges emelkedőn 0...5 °C környéki hőmérsékleten. Bő 2 órával később végül egy összkerekes SUV vontatóköteles rásegítésével saját lábamon szabadultam.
Disclaimer: én voltam a f@$z, amiért nem figyeltem az időjárásjelentést (szerda esti intenzív havazás) és alacsony töltöttség mellett csak azért is nekimentem a behavazott emelkedőnek. Száraz úton simán hazajutottam volna, így viszont a többszöri visszacsúszás az utolsó rubrikáimat is elszívták. Viszont a tanulság az, hogy még ezt is túl lehet élni EV-vel.
[ Szerkesztve ]
-
cinemazealot
addikt
válasz ratkaics #9011 üzenetére
Köszi, gondoltam erre az eshetőségre is, de két dolog miatt nem ebben az irányban indultam:
1. A környéken nem ismerek olyat, akinek lenne ilyen V2V/V2X autója. Túl sűrűn nem olvastam itt ÉNy-Pest megye (10-es, 102-es út) környékéről.
2. Meredek csúszós emelkedőre senkit nem akartam odahívni, aki nem egy összkerekes járgánnyal van. -
cinemazealot
addikt
válasz bigdigit #9207 üzenetére
"Valós degradációt csak akkor lehet ténylegesen megállapítani ha egy teljes töltést kiuatózik az ember és utána számol. Ez így nem életszerű sajnos és marad a lutri."
Kérdezz rá a kereskedésben, hogy pár napra el tudod-e vinni normál bérleti konstrukcióban az autót! Így egy bérlettel többet fizetsz majd érte, viszont leautózhatsz vele pár 100 kilométert, hogy megtudd, mi a helyzet az aksival.
-
cinemazealot
addikt
Kis akkumulátoros Peugeot iOn-t hajtok és most télen rendkívüli módon megkeseríti az életem, hogy fűtőbetétes fűtésem van, ami a hatótávom 1/3-át megeszi és relatíve sok idő, mire bemelegszik. És nem is a hőérzettel van baj elsősorban, hanem a párával, ami -- mivel hideg a kocsi -- seperc alatt beborítja a szélvédőt, amint beülök (és nem tartom vissza a lélegzetem). Más kérdés, hogy én ezt a problémát egy benzines állófűtés beszerelésével kibekkeltem (hibrid iOn ), de annak is idő kell, mire befűt.
Egyébként tény, hogy a hőszivattyú eggyel több meghibásodási lehetőséget képvisel és csak csökkenti a fűtésre fordított energiaigényt, nem szünteti meg teljesen.
#9662 Bikkrom
Ha CHAdeMo-CCS adapterre gondolsz, igen, pont tegnap írtak róla Szöcskéék. -
cinemazealot
addikt
válasz bigdigit #9884 üzenetére
Mi lenne, ha csak bérelnél egy EV-t pár napra/hétre, hogy egyáltalán megismerd ezt az életformát és lásd, tudsz-e vele stresszmentesen élni?
Én is egy hármasikerrel (2012-es iOn 105e km-rel) tolom az agglóban a napi 30 kilométeres távokat, sőt néha a fővárosba is bemerészkedem és van, hogy egyszer sem kell megállnom nyilvános helyen tölteni. Ha mégis, azt megteszem egy Lidlnél hazafelé jövet. Néha elő-előfordul a hatótáv para, és volt már olyan is, hogy kifejezetten szorult a zabszem, hogy odaérek-e a következő töltőig, de ez az egyik legkisebb BEV, gyakorlatilag a legalja, mégis van létjogosultsága. Van mellette egy pár százezret érő Wagon R+, de azt is csak azért nem adom el, mert nem kapnék érte értékelhető összeget, akkor inkább megtartom a hosszabb utakra (Rómát már megjártam vele).
-
cinemazealot
addikt
válasz axioma #10101 üzenetére
Az ionnak ki kell faragni a váltókar burkolatát, és máris lesz erősebb fékhatással működő B fokozatod. Az ausztrál OZ EV pedig már kifejlesztette a trióhoz az új (nagyobb) akkuval és új vezérléssel kialakított upgrade-et, amiben megoldották a full egypedálos üzemmódot. Van magyar partnerük is. Épp csak drágább, mint ma egy használt ion.
Hihetetlen egyébként, hogy a mai melegtől hogy megtáltosodott a kocsi. Érezhetően nőtt a hatótávja.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ukrajnai háború
- Videó stream letöltése
- Gaming notebook topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Milyen videókártyát?
- További aktív témák...