Új hozzászólás Aktív témák
-
Balázzs
senior tag
válasz cinemazealot #3576 üzenetére
Igazából akkor városon belüli szaladgálóst kerestünk, azért lett volna kb napi 5-20km-re jó a trió valamelyik tagja, de amit megnéztünk az hibás volt sajna. Utána már napi 100km-re kellett autó, na azt a trió tagjai télen tuti nem, de még talán nyáron sem tudják töltés nélkül.
Anno én a face-s trió csoportban kaptam segítséget, ott olvasták ki az autó akkujának adatait, az rendben is lett volna, de klímás ismerős szólt, hogy annyit kéne rákölteni, amennyiért már jóval fiatalabbat kapnánk + az már bőven meghaladta az akkor arra szánt összeget.
-
axioma
veterán
válasz cinemazealot #3737 üzenetére
10-es ut belso vegenel akar en is, Obudai temetoig nem kerulo, uromi elagazasig nem sok. Nem dolgozos napomon megoldhato mas resze is pl. Solymar Auchan v. e-service [sztem nekik idonkent van elado autojuk de hogy most hogy az passz] OK lehet nekem, de ez egyeztetosebb idoben. 2011 ion, szoval ajanlat alja valtozat.
[ Szerkesztve ]
-
cinemazealot
addikt
válasz cinemazealot #3737 üzenetére
Lányok-Fiúk! Úgy néz ki, én is átnyergelek fosszilisről elektromosra és ehhez a trió valamelyik tagját szeretném felhajtani. Ehhez pedig szeretném a tanácsaitokat kérni abban, hogy egyfelől általában mire érdemes odafigyelni egy EV vásárlási szándékú mustrája alkalmával (azon túl, ami megszokott egy belső égésű motoros autónál és vonatkozik az elektromosra), másfelől milyen gyerekbetegségei vannak a triónak, ami rejtve maradhat a tapasztalatlan szempár előtt?
Hétvégén át szeretném nyálazni a topicot (és még egyéb témába vágó fórumokat is), de ha néhány vonatkozó hozzászólást is, ami már esetleg elhangzott a témában belinkelnétek, nagyra értékelném. Előre is köszi!
-
wassermann
addikt
válasz cinemazealot #3751 üzenetére
Régebben gondolkoztam ezeken én is, valahol talán a klímát olvastam gyenge pontként, illetve valami olyat, hogy mindenképp kell menni vele, hogy lásd mit bír az akku (mennyit csökken a szint mondjuk 20km alatt) mert reset-elni lehet az akku statisztikát és ezzel átverhetnek.
-
joghurt
addikt
válasz cinemazealot #3840 üzenetére
Logikailag nem áll meg a következtetés, de reménykedni lehet benne. (A jogászoknak amúgy sem erőssége az elemi logika.)
Ismétlem magam: Az időtartam-korlátozás alóli összes többi kivétel (ott lakó, nínóautó stb.) kifejezetten le van írva a rendeletben. A zöld rendszámnál nincsen. Hogy csak kifelejtették-e, vagy a belvárosból szándékosan akarnak kiűzni minden autót, az jó kérdés.
A tej élet, erő, egészség.
-
axioma
veterán
válasz cinemazealot #3840 üzenetére
Igen, a jogszabaly a valodi forras, a parkolasi tarsasag oldala csak alapszabalyokat fogalmaz meg, egyszerusitessel rovidit. Zolddel ingyenes _es_ korlatlan, erre jutottunk mi is. [Ha kicsit figyelmesebben olvasok es nem csak a zold / 3 ora szavak koruli reszt, megtalalhattam volna vasarnap es az egesz thread elhagyhato lett volna, szoval mea culpa.]
@joghurt: Az, hogy a jogszabaly most mar foszabalykent kiemelte azt, hogy dijmenteseknek nincs idokorlat, ellenben - a korabbi megfogalmazasoknal szukseges - kiveteleket nem torolte, az csak redundancia, nem ellentmondas.[ Szerkesztve ]
-
wassermann
addikt
válasz cinemazealot #3840 üzenetére
Én is csak a 3h-ra fókuszáltam és nem vettem észre a "nincs díjfizetés" összefüggését.
Köszi!
-
Shadowbull
addikt
válasz cinemazealot #3928 üzenetére
Engem is irritál ha valaki 90 helyett 70nel megy.
Igen, balesetveszélyt generál, mellette meg szerintem bunkóság is. Ne az én káromra spóroljon.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Semin
senior tag
válasz cinemazealot #3928 üzenetére
A hirtelen gyorsítások elhagyásához, illetve ahhoz, hogy betartod a sebességhatárokat senkinek semmi köze.
Ez -lenne- az elvárt közlekedési kultúra.
Az, hogy a megengedettnél lassabb sebességet választasz a te döntésed, ám ha nincs ami indokolja - pl: időjárás, útviszonyok látótávság stb. - valóban ki fogod váltani a többi közlekedő haragját. Egy napi ingázásra használt útszakaszon ez valahol érthető
Az már kevésbé, hogy ebben a rohanó világban fontosabb sietni …kb mindennél.
Bárhová is megyünk, nincs idő semmire.
Amióta megszületett a fiam magam is próbálom rávenni arra, hogy több időt hagyjak az apróságnak tűnő élményekre is. -
Semin
senior tag
válasz cinemazealot #3933 üzenetére
A kritériumrendszeredben a) , de annyi kiegészítéssel, hogy pl megállunk megnézni egy naplemetét/szivárványt.
Lassabban megyek ha érdekes látnivaló van, időt hagyok ezekre, ezért nem a legutolsó pillanatban indulunk.
Igyekszem kötetlen (időben) programokat szervezni, ahonnan nem lehet elkésni stb. -
opr
veterán
válasz cinemazealot #3951 üzenetére
Feltartasz 200 embert, kilométeres sorok mögötted, ami miatt a sok idegbeteg barom összevissza cikázik és veszélyeztet mindenkit haladási iránytól függetlenül, aztán leírsz egy ilyet:
"Jó ég, itt nem önhatalmú feltartásról van szó, hanem arról a tényről, hogy Rajtad kívül más is él ezen a bolygón."
Érzed az ellentmondást?
Amúgy ha elegánsan nem vesszük figyelembe a valóságot, akkor persze, igazad van, amíg nem szegsz szabályt, olyan lassan is mehetsz, hogy közben a gyerek a kocsi mellett sétálva pitypangot szed, és közben ízlelegetheted az erkölcsi fölényedbe vetett mély hitedet.
A valóság viszont az, hogy tele vannak az utak olyan emberekkel, akik alkalmatlanok a normális közlekedésre, idegbetek, rohannak, cikáznak, stb. Ezek az emberek általában annyit szeretnének, hogy ne legyenek feltartva, mert szeretne a lehetőségekhez mérten gyorsan odaérni, ahova megy. Persze van hülye vadállat is, aki akkor is cikázik meg nyomja, ha lehet amúgy rendesen haladni, de az más kérdés, azon nem lehet segíteni.
Szóval, igazad van?
Technikailag igen.
Ettől függetlenül bunkó dolog, mert konkrétan növeled az esélyét annak, hogy baleset lesz az úton, amibe jóeséllyel az ártatlan fog belehalni, annak a gyereke elárvulni?
Igen. Nem csak technikailag, hanem úgy teljes mértékben, konkrétan, igen.
Ez azért van, mert tele van az út olyan parasztokkal, akiknek amúgy semmi keresni valója nem lenne ott, és ahelyett, hogy ezekre vadásznának, inkább a pénzt gyűjti a sün?
Igen.
Változtat ez bármin?
Gyakorlatilag nem.Ui.: Amúgy én pl nagyon udvariasan, ráérősen, beengedősen, defenzíven vezetek. Az asszony szerint sokszor már idegesítően udvariasan. Viszont pont a fenti okok miatt arra mindig figyelek, hogy a szabály keretein belül ne tartsak fel senkit. Mondjuk az is igaz, hogy ha előttem megy valaki lassabban, engem az pont nem basz fel, le se szarom, a kocsi kényelmes, szól a zene, megy a légkondi, és legalább van időm a tájat bámulni. Persze ha hosszú távon megyünk, amikor biztonságos, meg fogom előzni, de azt se agresszív, lenyomom módon.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Shadowbull
addikt
válasz cinemazealot #3951 üzenetére
"arról a tényről, hogy Rajtad kívül más is él ezen a bolygón"
Ez pontosan ugyanúgy vonatkozik arra is, aki hetvennel spórol előttem az én kontómra.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
opr
veterán
válasz cinemazealot #3959 üzenetére
"Ettől függetlenül van egy jól definiálható önvédelmi reakcióm is, amit az út minősége, beláthatósága, vadak átkelésének veszélye, kerékpárosok, útszéli gyalogosok (igen, a környékünkön külterületen ez is mindennapos) stb. indikál bennem"
Azt ugye erzed, hogy az, hogy az utviszonyoknak megfeleloen vezetsz, az nagyon nem ugyanazt jelenti, mint az, hogy lassan megyek, feltartok mindenkit, mert sporolni akarok? Utobbi azt jelenti, hogy tudnek menni 90-el, kenyelmes is lenne, nem is lenne veszelyes, de ugy dontok, hogy nem, mert csak. Semmi koze barminemu kozlekedesbiztonsaghoz.
Ne ertsd felre, mehetsz 70-el, csak akkor kozbe ne lobogtass semmilyen erkolcsi fenssobbrenduseg zaszlot, hanem fogadd el az igazsagot. Ami jelenleg ugy nez ki, hogy tudod jol, hogy amit csinalsz, abba elobb-utobb valaki meg fog halni, joesellyel valami szerencsetlen artatlan, csak nagyivben leszarod, es kimagyarazod a sajat lelkednek valami marhasaggal. Nem azt mondom, hogy ne sporolj, Te dolgod, amig a szabalyokat betartod, mindenkinek kuss a neve, csak kozben ne tegyunk mar ugy, mintha meg szentte is kene avatni az embert, aki feltart (es a sok idegbeteg vadbarom miatt indirekten veszelyeztet) mogotte (meg vele szembe) ki tudja hany embert, napi szinten, rendszeresen.
"Ahol meg lehet menni 90-nel is, ott kényelmesen előzni is van lehetőség."
Ez pedig viszont mar konkretan marhasag. Nagyon sok olyan ut van, ahol kenyelmesen, biztonsagosan lehet 90-el haladni, elozni viszont kilometereken at konkretan eletveszely. Na, ezeken a helyeken fogsz eletveszelyes helyzeteket indirekten indukalni. Ha konkret peldat akarsz, ilyen pl a 4-es fout. Olyannyira, hogy szemelyesen is volt "szerencsem" latni es tapasztalni, hogy mit okoznak azok az emberek, akik ugy kozlekednek, ahogy most Te is irod. Sot, tovabb megyek, nem egyszer konkretan majdnem mi voltunk az artatlan fel, aki altalaban belehal. Csaladostol, tele kocsival.Summa sumarum: Ha az autod nem alkalmas kozuti, fouti kozlekedesre, akkor ne hasznald ilyen celra. Varosi kisautonak kurvajo, gyakorlatilag tokeletes a kocsid, hasznald arra.
Vagy legyen kompromisszum, es vezess ugy, hogy ahol es/vagy amikor nem tartasz fel senkit vagy azert mert nincs kit, vagy azert mert olyan a forgalom es az utviszonyok, hogy masok veszelyeztetese nelkul, konnyen, gyorsan es hamar meg tudnak elozni, poroszkalj ahogy akarsz, amikor viszont de, akkor menj rendesen, normalisan.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
titán
válasz cinemazealot #4467 üzenetére
Néhány nagyobb hálózat benne van, a többi nem.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
cOxeR
Ármester
válasz cinemazealot #4734 üzenetére
Köszi, örülök Neked.
-
biker
nagyúr
válasz cinemazealot #4994 üzenetére
soha nem a CP szálon a töltő által kiadott jelet buzergáljuk, hanem a töltésvezérlőt kérjük arra, állítsa be. Ha te beavatkozol az in/out egyvezetékes jelcserébe, akkor bármilyen következménye lehet.
a töltő okkal ad ki adott jelet, a kocsi is itt szól vissza ha hiba van, -9 0 5 9 12V kell mind, ebből kitöltési tényező csak 5-9V-on van, a többin nincs, ott DC-t vár. Nem olyan egyszerű, hogy megszakítom a jelet, átírom, és továbbítom. De ha nem gond hogy hazavágod a töltőt vagy a kocsi inverterét, persze nyugodtanElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz cinemazealot #4997 üzenetére
igen, így ahogy írtad.
de PWM jel 6V mellett van még több jelszint, ami megzavarná a mókolásod, mármint az adott vezérlő kommunikációját ha elkapod és módosítod. akkor már csinálj egy vezérlőt, és állítgasd azt, de egy vezérlő elé bekötött valami ami módosítja a jelet, értelmetlenElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
ratkaics
senior tag
válasz cinemazealot #5001 üzenetére
Az áramkorlátot folyamatosan lehet módosítani 6-32A között a protokoll szerint.
De a ezt használja ki minden "okos töltő" is. Köztük az általam korábban linkelt opensource SmartEVSE is.Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
-
joghurt
addikt
válasz cinemazealot #5504 üzenetére
Akkor jó szilveszterük lesz a szerencsétlen fejlesztőiknek.
Nekem mondjuk az e-mailjükben szereplő "a helyszínenként eltérő mértékben változó energiaárak miatt"-nál kilengett a bullshit-meter. Sokkal inkább egy kereslet-kínálat alapú árazásról lehet szó: a csurig használt töltőkön nyugodtan lehet jobban árat emelni. Majd ez is kiderül.
A tej élet, erő, egészség.
-
Füleske
addikt
válasz cinemazealot #6159 üzenetére
"a Mercedes-Benz új elektromos buszaiban, az e-Citaro-ban pedig ugyanez az LMP akkumulátor fog dolgozni"
Azóta ezek szépen ki is gyulladtak, az "autópiaci szakértő" meg köpködhetett egy jót, hogy az elektromos buszok nem valók semmire. -
axioma
veterán
válasz cinemazealot #6159 üzenetére
Egy 30km es retur az telen toltes nelkul nem megy annyira biztosan hogy vallaljam, ez kb. Pomazrol barmi ami a Corvintol erezhetoen kintebb van, ami azert nem a vilagvege.
De csak felteteles egyelore a valtas, a helyszin meg plane. -
axioma
veterán
válasz cinemazealot #6171 üzenetére
Az upgrade szerintem nagyon nem eri meg, azert veszel egy zoe-t... nem valoszinu hogy odaadjak a kiszerelt akkut es vezerlot sem (de az is max. 1-2M-t erhet ha tudod napelem alatt beuzemelni). A reszleges javitas nyilvan jo, de az meg sztem eddig is volt, bar szerencsere nem volt me'g ra szukseg az ion-nal.
-
madgie
titán
válasz cinemazealot #6173 üzenetére
Ez a Zoe - három fázis mumus még mindig úgy él a köztudatban, mintha nem lehetne pár párszázezerből megoldani, akár véglegesen is (úgy értem, van megoldás arra is már, hogy "szeresse" az egy fázist).
Én is etetem egy fázisról is a Zoe-t, gari most még van rá, ha nem lesz, megjavíttatom... a másik opció itthonra három fázis lenne, lecserélt légkábellel, emiatt szétbarmolt nemesvakolattal, felszedett térkővel, vagy földkábellel... a Zoe javíttatás nagyon sokszorosáért.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz cinemazealot #6173 üzenetére
Exhas mondtam valamit, akkor forfour... mind1, ujabb hasznalt e-auto. Ha utolag nem szamit (es mintha vki multkor megerositette volna hoyg csak a toltes kozben szamit, akku-eloeletkent nem) az 1 fazisrol toltes, az engem nem izgat, mert van 3f, me'g lehet hogy a fali toltonk is tudna' csak most type-I log rajta.
Amugy az teny, hogy a +fel meter hossz jelenleg zavarna, de nem megoldhatatlan es cserebe 5 szemelyes. [Vagy akkor mar tenyleg 2sz keresztbe beallos fortwo is eleg.] A szelte nem igazan tudom hogy mikor lenne szempont, azt nem erzem annyira vizvalasztonak, me'g garazsban, utcai beparkolaskor sem. Pazarlas, de az ionba novelt akkucsomagot rakni is. Olyat meg ha jol ertem nem csinalnak, hogy marad az akku me'rete csak uj cellak es regi toltesvezerlo, pedig a regi [i-miev-es] 100km hatotavrol ujraindulni az me'g jo lenne tenyleg. [Engem az ujbol raknak ossze 100km-t valtozat is megvenne, csak persze az a'ra attol nem lenne a fele.][ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz cinemazealot #6178 üzenetére
Pazarlasugyileg akkor egyetertek, ha azonos lesz igy a hasznalati ertek. Az a tulzas hogy egy ilyen trio meretu es varosba tervezett kisautonak minek kell 200km, kiveve ha aruszallit (meglepoen jobb par joval nagyobb autonal a pakolhatosaga). Ingazasra eleg ha visszamegy 100km-re valosan. A 200km-t mar olyan autoval vennem meg, amivel tenyleg legurulok (akar palyazas nelkul de) Balaton/Szeged szoval orszagutra is (pl. eros keresztszelben en azert nem szivesen megyek nyilt terepen az ionnal 90-nel).
-
cOxeR
Ármester
válasz cinemazealot #6180 üzenetére
Belvárosi övezetbe ezeknek lenne létalapja… kb nem kellene bele gyorstöltés se, egy csomó vételárat befolyásoló dolog…
Kiváncsi vagyok mondjuk Teslanyu-nál az MG-k mennyiért lesznek…
-
joghurt
addikt
válasz cinemazealot #6180 üzenetére
Pl. hogy a fegyverkezési versenyben (SUV-ok, pickupok) ne teljesen légy kiszolgáltatott. Afelől is vannak kétségeim, az autópályán (mert ugye a kisebb is tudja a 130-at, a nagyobb a 190-et) mi marad belőled egy ütközés/borulás után.
Mert egyébként szimpatikus is lehetne. Kivéve a telet. Tudom, pedálozz, és akkor hamar befűtöd.
A fekvő helyzet bringák esetén is tök gáz viszont. Baromira nem látni belőle a forgalmat.
A pedálozós tekerés gegnek jó, másra nem igazán. Aki az Elmű roadshow-ján próbált bringás dinamóval vasalót melegíteni, vagy legalább olvasott a versenybringások pedálteljesítményéről, az tudja, mire gondolok.
A tej élet, erő, egészség.
-
axioma
veterán
válasz cinemazealot #6180 üzenetére
Hat nekem a leghosszabb osszefuggo nem varoson beluli szakasz az 800m (es tobbnyire 70-es tabla vonatkozik ra), szoval nekem jo az ion, ha nem kell rendszeresen biztosan tudnia a 60km-t egy toltessel. Most vagy 35 vagy 45 kell (naptol fuggo), az sima me'g telen, megallokkal, light-os egyszeri befutessel is.
Twike: nyilvan nem praktikussagra hanem techdemora van kihegyezve...
Ej ha a tesla akarna epiteni egy kei-car-t valaha, na az kellene... de amig az autok tobbsege vagy szaguldas-maniakusoknak van tervezve, vagy premium minoseg-hivoknek (en soxor nem is tudom mi szamit annak), raadasul a marketingbullshit varosi terepjaro kinezettel, addig marad a kompromisszum valahol. Vagy sufni hogy tenyleg csak 100 korulire noveljek a hatotavjat ennek az ion-nak ertelmes a'ron.
Amugy ha nem ugy kezdene' az i3, hogy abroncsonkent 50e+, egy rex-es johetne mikor mar csak ketten megyunk nyaralni is. Egyetlennek nem nagy, es elektromos de megsem csak.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz cinemazealot #6183 üzenetére
Köszi, azt nem is láttam már, pedig figyeltem, sokan érdeklődtek. Ez is picit oda fog csapni az áraknak… talán a neves gyártók is észbe kapnak picit.
Más:
Teslasok mennyire éltek az ingyen töltéssel? szerintetek mennyire fog növekedni az egyen töltőállomások használata ezzel? - már ha olcsóbb lesz ugye mint a supercharger árak…
Okozhat ez pl olcsóbb töltőhálózat többlet igényt?[ Szerkesztve ]
-
Andras6800
senior tag
válasz cinemazealot #6191 üzenetére
Király, köszi
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
cigam
félisten
válasz cinemazealot #6439 üzenetére
Kicsit belekeveredtem a rövidítésekbe
Köszi a válaszokat!
Akkor ez egy trükkös hirdetés mert egy tapasztalatlan rácuppan, hogy milyen jól egyben vannak a cellák, de a degradációt mutató fotót nem töltötték fel hozzá?
Azzal is lehet trükközni, hogy a töltés egy bizonyos pontján készül a fotó?[ Szerkesztve ]
Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews
-
axioma
veterán
válasz cinemazealot #6441 üzenetére
hat en nem lattam azokat a kepeket a hirdetesben amirol beszeltek, ezert ertetlenkedek a 73%-on... mind1 csak kivancsi voltam milyen adat lehetne kiszedheto, nekem szerviz mondta 2x 2 ev kulonbseggel hogy kb. egyenletes 70% kapacitas.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz cinemazealot #6445 üzenetére
ah, gyakorlatlan vagyok, koszi... pedig a hd kepekre ranyomtam, hatha... de a kov ikon nekem nem tunt relevansnak mar
-
Andras6800
senior tag
válasz cinemazealot #8015 üzenetére
Illetve a linkelt cikkből:
"Az uniós Eurovignette irányelvben napirenden van ez a téma is, de záros határidők nélkül, és egyelőre nem tudni, hogy a Európai Bizottság mennyire lesz határozott abban, hogy a személyautók e-matrica jellegű rendszerében is ilyen változások történjenek. A NÚSZ részéről ugyanakkor igen komplex fejlesztést igényelne egy olyan eszközt létrehozni, amely a teherautókhoz hasonló módon le tudná követni minden egyes személyautó megtett útját – tette hozzá a NÚSZ."
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
V.T.
aktív tag
válasz cinemazealot #8127 üzenetére
Egyelőre még nem találtam semmit amit lejátszana, most töltögetem próbálkozom. Néztem újabb cuccot is hozzá de nem találtam az interneten sajnos. Mert nekem is az lenne a legegyszerűbb ha kicserélném mind 2 dvd-t valami sima usb-s cuccra. Amit találtam használtan az is csak divx-et játszik le ha jól emlékszem, ami nekem van ahhoz nincs semmilyen leírásom így most csak próbálkozom. A konvertálás még nem jutott eszembe de megnézem hogy kell csinálni.
A kijelzők RCA-val csatlakoznak a fő csatlakozóhoz ami a dvd-be van dugva.
Nincs esetleg ennek valami topicja ahol hozzáértőbb emberek vannak nálam? -
Andras6800
senior tag
válasz cinemazealot #8292 üzenetére
Rendben, köszönjük szépen. Mivel csak feszt mér, gondolom kmsz nem kell rá. Hiába van szagatottal a rajzon.
Pl így: [link]
Mondjuk itt is van Fuse.
[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
válasz cinemazealot #8638 üzenetére
Sajnos nincs itt multimeterem
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
axioma
veterán
válasz cinemazealot #8691 üzenetére
Jaja, teknos nem volt. Es azota sikeresen toltottem mobility-n, igaz az Azsia Centerben... azt a bizonyos napot is felszamoltak valahogy 27Ft-tal, valoban atmenetileg volt 3kW-os toltes, nem is arra mondom, hanem hogy a fizetesi oldalt modositottam a ket nap kozott, de akkor vhonnan tudtak terhelni, nem az volt a kulonbseg.
Amugy 31-en me'g szar ido volt az eso-para miatt, de fazni nem faztunk igazabol, amig nem szalltunk ki tolteni [futes nelkul tunt el a 10km, csak vilagitas-radio-neha venti a szelvedore, meg max. a 8 radarszem ment pluszban]. Es nem zavar ha ilyenkor kozteruletin tolteni kell, csak legyen mar uzembiztos. [Egy dolog merult me'g fel, a mobilom amin az app van az is 1-2%-on volt, esetleg nem ment a netkapcsolat rendesen? De akkor azt irja mar...]
Ja masreszt az Azsiaban is belefagyott az app a toltesinditas karikazasba, es nem mutatta h tolt [0kW, 0kWh], de a keszulek kijelzoje igen. Zaraskor mar latszott. -
Chereiose
addikt
válasz cinemazealot #8704 üzenetére
Igen így gondoltam, világos, köszi
-
axioma
veterán
válasz cinemazealot #8976 üzenetére
6A alatt nem fog a toltod elindulni (ferjem ugy 3 eve anelkul hogy tudtam volna kiprobalta az ion toltojevel, az aggregator 5-5.5A-ig jutott, az keves). Ezt mondjuk valahonnan kiolvastuk hogy min. 6A, mert amugy nem volt toltve nem a sajat toltojevel (vagy olyannal, amit allitani lehet).
Amugy zsakutca, ennel me'g az is jobb ha hivsz valakit es elvontat (igen, altalaban rairjak minden e-autora hogy tilos vontatni, de ennek az oka az ha teli akkuval elektronika nelkul huzzak, akkor tultoltes az randa lenne, lemerult autot tobbszor vontattunk mar rovidebb , 1-5km ta'vokon). -
biker
nagyúr
válasz cinemazealot #8976 üzenetére
2 ok miatt nem fog menni
1: minimum 6A kell neki, ez könnyen megugorható, 1500W de inkább egy 2500-as aggregátorral
2: kell a földelés, anélkül vagy a töltő, vagy a kocsi, vagy mindkettő leáll hibára, a generátorok meg leginkább földfüggetlenekElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz cinemazealot #8982 üzenetére
igen, a kazánokban az ionáramos lángfigyelő nem működik, ha nem földelt áramforrása van
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
axioma
veterán
válasz cinemazealot #9007 üzenetére
Wow, nem gondoltam h ennyire aktualis volt a kerdesed, gratula h megoldottad!
-
ratkaics
senior tag
válasz cinemazealot #9010 üzenetére
Nem tudom, hogy merre volt ez az eset, de pl én tudtam volna villanyt adni az autómból is, ha oda tudtam volna érni viszonylag nagy akku töltöttséggel...
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó ....
-
válasz cinemazealot #9233 üzenetére
A bérlet jellemzően km limites.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
válasz cinemazealot #9238 üzenetére
Lehet, mindent lehet, csak általában a RAC autóknál van egy napi limit pl 80-100km ami benne van a bérleti díjban, az ezen felüli futást pedig pl 30-40-50Ft/km felárral számlázzák. Mondjuk utoljára nyáron béreltem kocsit és az sem EV volt mert külföldre mentem
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
gorbep
senior tag
válasz cinemazealot #9665 üzenetére
Amennyire én találkozom vele, a fűtőszálas fűtés gyakrabban hibásodik meg mint a hőszivattyú... nem is értem hogy nem bírnak egy redvás fűtőszálat üzembiztosra megcsinálni... és X 100e-es tétel a cseréje, pont mint a hőszivattyú Másrészt a hőszivattyú az akku temperálásban is részt vesz, úgyhogy sokkal fontosabb, mint hogy csökkenti az utastér fűtési energia igényét. Most a nagy mínuszokban még a Type2-es töltésnél is nekem azonnal indult az akku hőszivattyús felfűtése... a legtöbb hőszivattyú nélküli kocsiban csak az akku villamos vészfűtés van, ami a fagykártól véd valahol -10°C környékénél... nem tudom mennyire növeli a hideg üzem a degradációt, de jót biztos nem tesz neki, ha a -5°C -os akkut megpadlózod egy gyorsításnál 200 kW-al...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
bigdigit
addikt
válasz cinemazealot #9903 üzenetére
Mint említettem magát az érzést ismerem mivel van egy második autós Spring asszonynak. Mindenre én vezetem rá mutatom meg. Nekem fő autó lenne.
Többire is reagálva:
Az Excel racionálisan nálam azt dobja ki nem kell EV. Évi 10.000km otthon töltve 70ft árral biztosítási díjakat is hozzá számolva 120k ami spórolás mostani üzemanyag árakon.Biztonság, kényelem:
Ismereteim szerint ugyanazok a biztonsági és vezetés támogató eszközök meg vannak az utolsó Srossban mint Kona-ban. 2 dolog nincs elektromos ülés állítás és kormányfűtés. Beltér anyag koppanos ebben és abban is. Törésteszt 5-5. A Kona jobban pattog az úton mint a Scross.
Csak az akkupakk miatti padlólemez merevség ami biztos jobb.Érték állóság:
Scross 2 éve 7850. Most itt a vevőm 8-ért vinné. Hahus ár 8390-nél kezdődik.18k kilométer
Kona 64 fullos új ára 2020 16mill
Most 8490 amit kinéztem.22k kilométer.
Hahus árak 8360-tól.Elég rossz egy EV 3 év alatt felé annyiba kerül már csak igaz az árát torzítja az import de ez külön rizikófaktor.
Garancia:
Scross teljes garancia 3 év+ 7 év motor váltó turbó hybrid rendszer.
Kona 5 év teljes aksi 8 év 160k kilométer.Azért ne a 2005-ös első gombóc Swiftet hasonlítsuk már össze vele.
[ Szerkesztve ]
-
gorbep
senior tag
válasz cinemazealot #9913 üzenetére
Hááát... Bocs, hogy ezt mondom, de a Spring pont nem alkalmas arra, hogy a BEV élménybe belekóstolj... pont csak arra jó, hogy rádhozza a hatótávparát, a full fapad érzést, meg 90 felett a halálfélelmet... az előnyökből meg szinte semmit.
Én konkrétan féltem benne... de csak emeld fel és nézz alá... Ha újonnan lenne 3M akkor se venném meg... előbb vennék egy használt i3-at vagy Leaf-et azonos árban...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
axioma
veterán
válasz cinemazealot #10114 üzenetére
Sztem ion-t nem erdemes mar patkolgatni. Sztem eladni se nagyon, hajtom amig megy...
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Honda topik
- No Voice in the Galaxy
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- További aktív témák...