Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • opr

    veterán

    válasz dabgergo #1552 üzenetére

    Nincs elektromos autóm, úgyhogy itt általában csak olvasó vagyok, de...
    Hány évre építed azt a házat? Ha max 5, utána úgyis eldózerolod a picsába, akkor ne.
    Ha viszont 20, 30, 50 évre, akkor szerintem itt nincs kérdés. Ha 20 év múlva veszel 10 éves használt kocsit, már az is 90%, hogy elektromos lesz, ahogy a mai trendek haladnak. És 5-10-20 év múlva szétverni a már faszán belakott telket/beállót/járdát... Na AZ szopás.

    Most, amíg még úgyis mindegy, nem kerül kb semmibe kihúzni egy üres műanyag csövet. Aztán mikor odáig jutsz, mehet bele az a kábel meg delej, ami akkor éppen aktuális. :K

    Ui.: tudom, hogy építkezés közepén nem éppen arra szeret gondolni az ember, hogy eladja (még kész sincs a rohadék :DDD), de abba se hülyeség belegondolni, hogy ennek rövid időn belül, de talán már ma is konkrétan értéknövelő hatása van. Lassan tölteni meg lehet az erős töltőn is. Amit nem lehet, az az, hogy gyorsan tölteni a lassún.

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Rolly #1559 üzenetére

    Gondolom olyasminek, hogy kivezet egy AP-t a kocsi mellé, hogy legyen WiFi, és akkor a kocsi azon keresztül tudja csinálni amit akar, nem a "saját" simet/adatot használja? Nem tudom, csak tippelgetek.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz joghurt #1561 üzenetére

    Oh, ilyenről még nem is hallottam, de nagyon okosan hangzik. :R

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    Udv!
    Vegul a vegere ertem a gondolkodasnak, leirom, mi lett a dontes es miert, hatha valakit erdekel. Elore szolok, hogy rengeteg abszolut szubjektiv es/vagy szemelyes jellegu preferencia lesz benne, de nem fogom minden esetben irogatni, hogy szamomra, szerintem, stb, szoval legyszives ilyen szemmel olvassatok. Aki erre nem kepes, az inkabb csak lapozzon, ugyis csak fel fogja huzni magat. :)

    Paran tudjak itt, hogy En is agyaltam elektromos auton, akar ujon, akar hasznaltan.
    Meg paran tudjak, hogy mennyire nem trivialis modon veszek barmit (laptopvasarlasom 4 eve huzodik, mert nincs szerintem normalis a piacon :DDD).

    Szoval, nalam a folyamat ugy nez ki, hogy eldontok szamomra fontos szempontokat, aztan megnezem, milyen termekek tudjak azt teljesiteni. Fontos, hogy arat itt meg nem nezunk, mert ha a vegen az jon ki, hogy tul draga amit akarok, akkor semmi gond, varakozo allaspontra helyezem magam, par ev mulva visszaterunk ra, hatha addigra megfizetheto lesz.
    Elsore a design-al se foglalkozunk, se kivul, se belul. Amelyik autok ezeken atmennek, azok jutnak a kovetkezo korbe, amikor is megnezem az arakat. Ha van olyan, ami belefer a budzsebe, akkor elmegyek jol letaperolni, elviszem tesztvezetni. Azok, amik ezeken is atmennek, azokbol berelunk egy-egy peldanyt egy-egy kirandulashoz 1-1 hetre, megnezzuk, elni milyen benne. En nem 2, de meg nem is 5 evre veszek autot, ha uj autot veszek, az 10 evig kell birja.

    Szamomra amik fontosak voltak:
    - Valos autopalya tempo (gps szerinti 130) mellett minimum 300km egy toltessel, lehetoleg ugy, hogy 10-90% kozott marad az akku.
    - Maximum 10p/100km toltes, tehat 300km-enkent eleg legyen fel orara megallni.
    - Csend. Paran itt ismernek, tudjatok, hogy a lexust is elsosorban azert szeretem, mert csendes. Autopalya tempo mellett is lehet szepen halkan is beszelgetni.
    - Akusztika: Ez alatt azt ertem, hogy elso-hatso sor kommunikacio. Ne kelljen uvolteni, hogy hatul halljon a gyerek, de azert nem art, ha tudunk halkan beszelgetni elol, O meg tud aludni hosszu utak alatt, ha ugy van.
    - Jo hifi: Nem dubogos nagymelynyomos ghettoblaster borzalom, hanem JO. Fontos, hogy lehessen olyat csinalni, hogy csak az elol uloknek szoljon es akkor is szoljon elfogadhatoan.
    - Elektromosan mozgathato, allithato derektamaszos, memorias ulesek
    - Futheto ES hutheto ulesek
    - Hutheto es normalis meretu kesztyutarto (Ezen ki vagyok akadva mennyire ritka. Bakker, 2001-es pug 307 mar siman tudta...)
    - Tolatokamera, bonusz, ha 360 fokos, hatalmas bonusz, ha tud olyat, hogy ha rukvercbe rakom, akkor lebillenti a tukroket is, hogy lassam a padkat (hihetetlen, hogy 2021-ben ez mennyire nem trivialis, meg sokszor full extras autokban sem)
    - Barmilyen mennyisegu zorej/nyoszorges/nyekerges/rezges egy uj autotol abszolut elfogadhatatlan. Mindegy, milyen fos az ut. Lexusnak ment 20 eve is, akkor mehet masnak is ma is.

    Es akkor amin elhasalt a kb mindenki :( :
    A kovetkezoket tudni kell kezelni barmikor, vakon, fizikai kapcsoloval. Erinto nem jatszik, gombon baszkuralos menuben turkalas nem jatszik, autoval "beszelgetes" nem jatszik. Ez utobbi amugy annyira nem, hogy nem elvaras, de hatalmas bonusz, ha ki lehet kapcsolni a gecibe.
    - Ablaktorlo
    - Vilagitas
    - Klima homerseklet
    - Kulso/belso levegokeringetes

    Design:
    - Belul jo minosegu bornek kell lennie, ilyen hulye felbor megoldasok meg stb nem erdekelnek
    - Zongoralakk kizaro tenyezo, barmilyen mennyisegben. Kiveve, ha van valami

    Nos, sajnos az lett a dolog vege, hogy meg marad a benzinzabalo, minimum 5 evig.
    A probakorig el sem jutottam. :(

    Nagyon tetszenek az elektromos autok, de hogy miert kell mindegyikben eroltetni azt, hogy ahhoz, hogy egy teljesen alap dolgot meg tudjak csinalni le kell nyomni egy fel kor tetrist egy tableten, azt nem ertem. Milyen dolog mar, hogy ahhoz, hogy gyorsan be tudjam kapcsolni az ablaktorlot, mert NEM LATOK, beszelgetni kell az autoval. Az automata rendszerek persze, so-so mukodnek, de nem bizom bennuk annyira, hogy az egesz csalad eletet rabizzam.

    Vegul volt egy-ket tipus, ami annak ellenere is nagyon tetszett, hogy par dolgon erosen elhasalt, ugyhogy neztem tovabb a teszteket folyamatosan, magyar, angol, nemet, spanyol nyelven, es a kovetkezo derult ki:
    - Ami nem tesla, az jelenleg a TOLTOHALOZAT siralmas allapota miatt hasznalhatatlan hoszabb utra gyerekkel. 10 hosszutavu tesztbol legalabb 8-ban megszivjak nem mukodo toltokkel, fos applikaciokkal, stb-vel, illetve olyan teszt is volt, ahol kb az egi gondoskodas mentette meg a csavot attol, hogy trailert kelljen hivni, pedig direkt ugy tervezett, hogy 2 toltopont is legyen az utban, amikrol mindrol azt mondtak az appok is, meg az auto (Taycan) is, hogy fasza. Egyik se mukodott, csavo meg ott allt "kilogo fasszal" a meregdraga autoval.
    - A tesla meg kiesik ezer egyeb dolog miatt, pedig nagyon tetszene, de mar olyan dolgokat is kijelzore raktak, amik miatt En forgalomba se engednem oket. Az uj model S kormanya plane no comment, ha beledoglok se ertem, azt hogy engedhettek ki az utakra, konkretan eletveszelyesnek gondolom. Jo, hogy nem kurzormozgato nyilakra csereltek a kormanyt, az meg kevesebbet takar ki az n-edik hatalmas tabletbol. :(

    Vegul amugy az Audi e-tron, a Kia EV6/Hyundai Ioniq 5 maradt a szorasban.Ezek annyira tetszenek, hogy lehet igy is el fogok csabulni es elviszem oket egy korre, de felek, hogy vegul megvennem, annyira tetszenenek, de ahogy a toltohalozat jelenleg all, ez hatalmas hiba lenne.

    BMW mar pont kiesett, kesobb jott, mint vegeztem a borzevel, de a toltohalozat ramaty allpota ot is sujtja, ugyhogy mindegy is. Ettol fuggetlenul a tesztet meg fogom nezni, mert erdekel.

    Gondolkodtam azon is, hogy legyen hybrid a dologbol, az tokeletes kompromisszum, de 10-15 evre nem akarok meg benzinzabalot, es ha oszintek akarunk lenni, tokeletesen mukodik a mostani is, masik benzinesre cserelni baromsag, ertelmetlen penzegetes lenne. Ugyhogy sajnalom nagyon, de az lett a konkluzio, hogy 5 ev mulva ujravizsgaljuk a helyzetet, akkor mar azzal fogom kezdeni, hogy az EU/UK toltohalozat allapotat nezem elsosorban. Addig maradok bunko benzinpofekelo, ez van.

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz schawo #1648 üzenetére

    Tudom, gyakorlatilag elavult vagyok. :(
    Viszont az van, hogy ha alapfunkció kezelése nem abszolválható a nélkül, hogy levegyem a szemem az útról, akkor az szerintem balesetveszélyes. És a biztonság konkrétan a legfontosabb szempont, bármi másnál mérföldekkel többet nyom a latba nálam, pláne mióta család van.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz schawo #1650 üzenetére

    Én nem az a típus vagyok, aki egyszer beállítja a klímát és többé nem nyúl hozzá, elég sokat basztatom, állítgatom fel-le a hőmérsékletet kb kedvtől függően.
    Lámpát kapcsolni se árt, ha tudok magamnak, nem kell matatni mikor felhajtok mondjuk az autópályára.
    Ablaktörlő meg... Sok fajta automatát láttam már, de olyat, ami tényleg jó és soha nem kell belenyúlni még nem. Olyat pláne, amelyik magától nyomja a tisztítót, ha valamiért hirtelen menet közben kell. Ha emiatt nem elég egy kart meghúzni, hanem a harmadik almenüben kell turkálni, az pláne életveszélyes.
    Ülést is sokszor basztatom, pláne a deréktámaszt, pláne hosszú úton, ezt se hiszem, hogy bármelyik autó tudja magától automatikusan csinálni.
    Ülés fűtés hűtés is olyan, hogy álló helyzetben kapcsolom be, de menet közben kapcsolom ki.

    Ezeket mind megoldja a tesla teljesen magától, nulla emberi beavatkozással, és/vagy van rá fizikai gomb?

    Edit: most láttam az editet, már olvasom is. :DDD
    Válasz az editre: A különbség az érintő és a fizikai gomb között pontosan annyi, hogy az egyiket vakon is meg tudom nyomni, a másikat nem, oda kell nézni. Nekem ez számít.

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz schawo #1653 üzenetére

    A hűthető rekeszt amúgy esküszöm nem értem, miért divat újabban kihagyni, kb semmiben sincs, pedig annyira egyszerű és zseniális dolog. :(

    Hűthető ülés: úgy érted, hogy benyomom, hogy 20p múlva indulok és addig lehűti magát? Végülis jogos, így annyira nem fontos.

    Hajó érzetű felfüggesztést nem írtam sehol. :F
    Kifejezetten szeretem, ha harapja az utat a kocsi, volt nekem is200 is, ne tudd meg hogy imádtam, kicsit mai napig bánom, hogy eladtam, nem véletlenül legenda, tényleg zseniális, az a kormány, az a váltó, az a műszerfal... Azóta se vezettem semmit, ami élményben ahhoz közel volt, és belefért a család csomagostól. Gyorsnak nem volt gyors, de jónak nagyon jó volt.
    Viszont azért az se jó, ha kirázza a fogamból a tömést. Az sr+ meg a long range is olyan kemény?

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz schawo #1655 üzenetére

    Oh, azt hittem a tesla-ban az ülés is csak kijelzőről állítható!
    Ablakmosó/törlő: ezt valamelyik tesztelő mondta, hogy csak kijelzőről lehet, ezek szerint hülyeséget beszélt?

    Ha ez a kettő kiesik, plusz ugye üléshűtésben igazad van, akkor már csak a csendesség a kérdés, meg az, hogy bármi nyekergés, zörej, stb van-e benne.
    Lehet csak az lesz a dolog vége, hogy bérelek egyet egy hétre, aztán meglátjuk. :R

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz schawo #1657 üzenetére

    21-ben jött be a vastagabb üveg, ha jól tévedek, ugye?

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    Köszönöm az infókat, ennek még úgy döntöttem utána megyek jobban, illetve mindenképpen ki fogom próbálni. :R

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz biker #1662 üzenetére

    Hutheto kesztyutarto: Neked hulyeseg, nekem hatalmas bonusz. Hosszu utakra nyaron megy az ember a dogmelegben, es olyankor nagyon jol tud am jonni, ha hideg marad az ital. Leirtam direkt elore, hogy szubjektiv szempontjaim vannak, es hogy ha valakit ez triggerel, inkabb ne olvassa vegig. :U

    #1663:
    Konkretan a Tesla-val kapcsolatban irtam. Azota le lett irva, hogy annyi van, hogy egyet tudjak torolni/ablakmosot nyomni, annyi az automatika melle eleg is, hulye volt a reviewer, akitol jott az info, ennyi.

    #1664:
    "Az írásod inkább önigazolás keresése: milyen indokokat találok, ami miatt nem kell vennem elektromos autót."
    Hatalmas tevedes. Viszont sehol nem irtam, hogy ha nem sikerul elkoltenem 20-40 millio forintot azonnal, akkor ki fog verni a viz. Azt irtam, hogy van egy amugy szamomra tokeletes benzines autom, ami viszont zabal (varosban rovid utakon akar 13-15l/100km, palyan inkabb 7,5-8), szennyez, es elgondolkodtam rajta, hogy jo lenne levaltani. Azt is leirtam, hogy hybridet en mar nem vennek. Arra voltam kivancsi, hogy letezik-e most kozel kompromisszummentes alternativa. Az van, hogy nem letezik, a TOLTOHALOZAT miatt. Ha mar ennyi penzt koltok, szerintem hadd varjam mar el, hogy ne kelljen ezer meg egy kompromisszumot kotni. 300km/30p palyan az szamomra nem kompromisszum, es ezt le is irtam.

    Zongoralakk: Semmilyen autot nem vagyok hajlando megvenni se ujonnan, se hasznaltan, ami tele van zongoralakkal, tiszta szivembol gyulolom. Az, hogy ezt nem tudod elfogadni, az nem az en bajom. Ez alol kivetel az, ha van ra valami olcso, elerheto es jo minosegu megoldas, hogy eltunjon/eltakarjam. VW idiota konkretan kormanyra rakott zongoralakkjarol mar inkabb ne is beszeljunk. Mondjuk a VW sok mas miatt is azonnal kiesett a szorasbol, majd ha sikerul ledolgozniuk a 20 ev hatranyukat szoftverben meg fedelzeti elektronikaban, es sikerul megbizhato autokat gyartaniuk legalabb 5-6 evig folyamatosan, visszaterhetunk ra. Addig passzolom. Az e-tron is csak azert van a listaban, mert ugyan VW, de valahogy megis teljesen mas szint.

    BMW i40: Megneztem azota arrol is par tesztet. Koszonjuk hogy jott, majd ertesitjuk. Avagy: Uljon szepen vissza a sarokba, majd ha BMW-eknel sikerul komolyan venni ezt az egeszet, beszelhetunk, addig szerintem hagyjuk egymast beken. Artol fuggetlenul. Pluszba tudom, hogy azt irtam, hogy a design utolso, de ez az uj fajta BMW disznoorr design annyira rohadt undorito, hogy arra szavak nincsenek. Konyorgom, meg a VW id.akarhany is szebb, pedig azokat ugy formaterveztek, hogy a designer vegignezte, ahogy a pek leejti a zsomlet mielott berakna a sutobe, es pont ugy deformalodott el, hogy akkora ihletet kapott a formatervezo, hogy azota az osszes kocsijuk ugy nez ki. Ami orbitalisan hatalmas bonusz a BMW-nel, hogy van rajta rendes kilincs. De kb ennyi az elonye, ennyit meg nem er az ezer mas kompromisszum, amit hoz magaval azert, mert egy benzinesbol kendacsolt foshalom, nem egy eleve elektromosnak tervezett auto.

    De amugy utoljara, meg egyszer leirom:
    Amiert megdoglott a dolog, az a TOLTOHALOZAT. Mert ez jelenleg hosszu tavu tervezesnel UK/EU, de meg US szinten is ugy nez ki, hogy van a Tesla meg a hasznalhatatlan. Mert szamomra az, hogy a toltonel derul ki (amikor mar mindegy), hogy amugy szar/nem mukodik, es ez eleg gyakran megesik, addig ez nem kompromisszum, hanem konkretan hasznalhatatlan. Az ezer app meg egyeb kenyelmetlenseg mar csak hab a tortan. Igy viszont maradt a tesla. Amit amugy a kozeljovoben ki fogok probalni.

    De szerintem a dolog vege akkor is az lesz, hogy visszaterunk ra 5 ev mulva, hatha addigra normalizalodik a helyzet toltes szempontjabol.

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz NoMagix #1673 üzenetére

    Abszolut szemelyes es szubjektiv a dolog, de nagyon nem szeretem a VW-t, igy nem. :(

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    Amugy nem ertem par ember meglepodeset, hogy oszinte legyek.
    Ennyire durva dolog az, hogy azt mondom, hogy amit egy 2001-2005 koruli also-kozepkategorias, illetve sokszor sima kompakt auto tudott, azt 2021-ben, 20-40 milla kozotti aron szerintem teljesen jogos dolog elvarni? :F

    Mar itt is az a divat, mint az okostelefonoknal a csucskategoriaban, hogy minden evben egyre kevesebbet kapunk funkcionalitas szempontjabol, egyre dragabban, es el van varva, hogy ennek oruljunk?

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Shadowbull #1680 üzenetére

    Igen, tudom, ismerem a velemenyed. De alapveto kulonbseg van akozott, hogy mi hogy latjuk a vilagot. Pl szerinted a fejlettseg merceje az, hogy hany evnyi legacy meg tech debt van egy kodban, szerintem meg az, hogy mennyire gyors, porgos, hasznalhato, stabil.
    Szerinted barmi, ami auto es nemetorszagbol jon, az a nirvana maga es minden mas szar, En pedig pont forditva latom a dolgot, plane a ketezres evek kozepe ota.

    Amugy olyannyira nem baromsag, hogy a BMW szerint is igy van, hogy az i4 egy sima benzines alapokra atepitett elektromos. De biztos vagyok benne, hogy Te jobban tudod, mint a BMW. :K

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Shadowbull #1681 üzenetére

    Neked miert faj ennyire a Tesla amugy? Minden reggel atmennek egy Tesla-val a kislabujjadon, vagy mivan? :DDD
    Barki megemliti, azonnal ott teremsz a semmibol es elkezded ezt az iszonyuan triggerelt, melyrol jovo, csapkodo gyuloletkapmanyt.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Shadowbull #1684 üzenetére

    "Öööö. Fogalmam sincs mirol beszelsz. Szamomra a fejlettseg merceje az hogy milyen funkciok vannak, es azok milyen szinvonalon mukodnek."
    Masik topikban irtad, hogy konkretan azert jobb a VW fedelzeti elektronikaja, mert 20 evnyi terhet cipel magaval. Ami akkora baromsag, hogy az mar nem igaz, kb mondani se lehet ra semmit. Olyan, mintha azt mondanad, hogy azert jobb, ha egy lapat muanyagbol van, mert hamar eltorik, tehat kevesebbet kell dolgozni.

    "Nem veletlenul nem kell semmifele kompromisszumot kotni sem akkumeretben, sem hajtaslanc kialakitasban, sem utasterben, sem csomagtartoban."
    Ahhha... Ezert van ott a qrvanagy kardanalagut a kocsi kozepen, meg ezert nincs elso csomagtarto. Nem, ne nyaljuk be a marketinget. Ugy terveztek, hogy amugy, mellesleg bele lehet rakni elektromos hajtaslancot is. Mint olyan, amugy egy mernoki bravur, hogy osszvissz ennyi a kompromisszum, viszont egy direktben kizarolag elektromos hajtaslanchoz tervezett autohoz kepest akkor is kompromisszumokkal jar.

    "Egyszeruen utalom az agresziv, buta fanjaikat, akik gyakorlatilag loszart sem tudnak sem az autokrol, sem az autoiparrol, de ez nem akadalyozza meg oket abban hogy nagy mellennyel osszak rola az eszt."
    En agressziv, merges, orjongo modon eloadott feligazsagokat ITT meg csak toled lattam Tesla-val kapcsolatban. Tulajtol egyiktol sem. Valo igaz, az internet melyebb bugyraiban vannak olyan Tesla fanok, akikhez talan csak az Apple hivok merhetok fanatizmusban, de ITT egyet se lattam. Az meg akar tetszik, akar nem, teny, hogy elektromos autoban a Tesla a merce. Aztan van akinek sikerul megugrani, van, akinek nem. Szerintem pl Hyundai, Kia, Audi most nemhogy megugrotta, de rendesen le is hagyta oket azokban a szempontokban, ami nekem szamit, a VW viszont tovabbra is minimum 10 evvel le van maradva az ID.3/4 alapjan. Nem csak a Tesla-tol, hanem mindenki mastol is.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz sagesz93 #1689 üzenetére

    "Mert az általad leírt elvárások a "füstös" autóknál sem igazán tudnak teljesülni 2021-ben, elsősorban a nagyfokú automatizáltság végett(tűnnek el kapcsolók, mert az emberek alig nyúlnak hozzájuk), másodsorban a "trendek" miatt."
    Igen, tobbek kozott ez az egyik oka annak, hogy nem valtottam, kitartok a jelenlegi mellett.

    "Szvsz neked egy tesla megfelelne egyébként, szerintem hamar átszoktatna a bizgentyűkről"
    Ki fogom probalni mindenkeppen. :K
    Mar csak ki kell talalni, hogy mikor/mi legyen a megfelelo uticel, aztan osszetervezem, hogy par napot hasznaljuk varosban, jo es fos utakon is, aztan elmenjunk vele messzire kirandulni valahova.

    "illetve a töltőpara ügyben is a tesla elég jól áll, valahogy az emberek kevésbé félnek ettől ennél a márkánál, ha ez szóba kerül."
    Igen, egyedul a Tesla az, amelyik jol all, a supercharger halozat valami hihetetlen zsenialis huzas volt Musk-tol. Az En szememben a Tesla amugy nagyon nem nyerne, de a supercharger miatt gyakorlatilag az van, hogy nincs erdemben alternativaja.

    Amit most hasznalok, azt imadom. Nem egy draga auto, viszont mindent megad. Masik benzinesre cserelni a vilagon semmi ertelme, most vittem el egy rohadt alapos atvizsgalasra, ahol a szervizes azt mondta, siman benne van meg akar 10 ev is a kocsiban ha ugy alakul, annyira jo az allapota. Konkretan egyetlen dolog szerepelt a listan, amit nemsokara cserelni kell, a fekek kezdenek elkopni.
    2005-os, ennek ellenere van benne:
    - Vajszinu bor belso
    - Elektromos, derektamaszos, futhetu, hutheto elso ulesek
    - Tolatokamera
    - Ketzonas klima, hatso befuvokkal
    - 120W-os szivagyujto
    - Bt kihangosito, illetve hangvezerles (bar ezt gyulolom, de kiprobaltam, jol mukodik, azota hozza se ertem)
    - Automata vilagitas, tempomat, ilyesmi dolgok
    - Erintokijelzos infotainment rendszer, viszont a fontosabb dolgokhoz van fizikai kapcsolo

    Meg meg ezer dolog, ami nem jut eszembe. Az auto egy Lexus IS250 (v6, szivobenzin, manualis valto) Mark Levinson. Kenyelmes, csendes, nagyon jol ossze van rakva, szepen szol a hifi, szoval jo. Navijaban a terkep mar nyilvan osregi, de ugyis a telefonnal navigalok, leszarom. Vesz esetere meg jo az is, teljesen jol mukodik ha kell, TMC van benne, szoval forgalomfuggoen tervez, igaz meg csak ketszer probaltam, mert ott a telefon.

    Szoval annyi van, hogy ha van ertelme elektromos autora cserelni, akkor cserelem. Ha talalok olyat, amire van ertelme, tetszik annyira, hogy csereljem. Ha nem, akkor nem, meg max 10 evig birja a mostani is, csak kezdem rosszul erezni magam, hogy megtehetnem, hogy ne pofekljem tele a levegot szarral, megsem teszem. Marpedig ez aztan pofekeli a szart magabol, rengeteget fogyaszt szegeny, plane varosban. Az akkuval szemben is azert ilyen sulyosak a kovetelmenyek, mert a degradaciot is beleszamolom. Amit vennek, azt 10-15 evig megtartanam, ennek a periodusnak a vegen is tudnia kell a kozel kompromisszummentes hatotavot.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Shadowbull #1692 üzenetére

    Najo, akkor most figyelj: Mi van akkor, ha valaki merlegel, vegignezi mindet, es vegul a Tesla mellett dont, azt veszi. Ez az ember szerinted ........... ? A pontozott resz kitoltendo.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Shadowbull #1692 üzenetére

    "Tenyleg? Idezz be harmat."
    Parancsolj, olvasd vegig ezt az amokfutasodat: [link]
    Annyi baromsag van benne, hogy felsorolni is nehez.
    Par idezet azert, hogy meglegyen az alap szajiz:
    "Minden Tesla egy ipari hulladek."
    "Egy szar Tesla kabe egy kozepes Dacia szintjen van muszakilag, nemhogy egy premiumauto szintjen."
    "a Tesla egy hotegyszeru, primitiv architekturat uzemeltet, azt sem hiba nelkul, a tobbiek meg egy nagysagrendekkel bonyolultabbat joval magasabb szinvonalon, es akkor a Tesla jobban ert a szoftverhez."
    "Kia EV6 meg nem kaphato, azt mondjak 45e euro lesz itt az alapara. Az Ioniq 5 42e eurorol indul.
    Az ID4 meg 37e euro, es persze van ket oriasi elonye: Sokkal szebben nez ki mint a fenti ket auto (az Ioniq 5 szerintem ritka ocsmany egy valami kivul-belul) es nem koreai szar."

    Meg jo, hogy ilyen elfogulatlan es objektiv vagy. Mi lenne, ha nem igy lenne? :DDD

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Shadowbull #1695 üzenetére

    Mindenkeppen, fentebb is irtam, az utazas kozbeni csend nalam alapelvaras. Ha azt valami nem tudja, akkor barmi mast leszarok, nem szamit. Elvileg a 2021-es gyartasu sokat javult, meglatjuk.

    Amugy En sem vagyok teljesen partatlan, nagyon szeretem a japan autokat, ha a Lexus osszeszedne magat es kijonne egy ertekelheto elektromos autoval, nagyon konnyen lehet, hogy arra ugranek (bar a toltohalozat nyilvan oket is sulytana ugyanugy, mint mindenki mast). Egyszeruen annyira jo a minosege, meg 15-6 evesen is, hogy arra szo nincs. Lehet, hogy uj koraban egy merci/bmw/audi szebb belulrol, de az alapjan, amit latok, ez mar 5 evesen se igaz altalaban. Megbizhatosagban, hosszu tavu hasznalatban, strapabirosagban a Toyotanak, Lexusnak nincs parja.

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Shadowbull #1698 üzenetére

    Jo, de attol, hogy valaminek van egy agyhalott fanbase-e, attol nem kell atesni a lo tuloldalara. Itt a PH!-n En nagyon nem latom jellemzonek ezt a szemellenzos, buta vallasos Tesla ahitatot, amirol Te beszelsz.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Shadowbull #1699 üzenetére

    Olvasd vissza, nem vagom ossze. Az volt a lenyeg, hogy leirtak, hogy azert ilyen fos a VW, mert tolja maga elott a szart, erre leirtad, hogy nem, azert komolyabb, mert bonyolultabb. Amirol beszelsz, az a tech debt, es minden valamire valo ceg/manager tuzzel-vassal irtja, mert cegek mentek mar csodbe tole. Szoftver teren a VW egy foshalom, ezt sajnos el kell ismerni. Es nem csak az elektromos autokban, nagyon le vannak maradva.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz sagesz93 #1704 üzenetére

    Egy évvel ezelőtt megnéztem, mik az opciók. És az lett a vége, hogy ha új autó, akkor ugyanúgy elköltöm azt a £40k körüli összeget, és annyival fog többet adni a mostaninál, hogy kevesebbet fogyaszt. Ha használt, akkor meg azt csinálom, hogy elköltök egy valag pénzt arra, hogy valószínűleg kevesebbet fogyaszt, cserébe lecserélem a mostanit, amiről tudom, hogy tökéletes állapotban van, egy olyanra, amiben lehet bármi csapda. Egyszerűen végiggondoltam a dolgot, és az lett a vége, hogy itt két értelmes út van:
    1) marad ez
    2) új elektromos

    Ui: Amúgy havernak is300h van, próbáltam azt is, zseniális kocsi, viszont az enyém (a haver bevallása szerint is) konkrétan kényelmesebb. Egy normális is300h használtan is majdnem £20k, egyszerűen nincs értelme annyit költeni, ha egy jó és új elektromos kijön £40k-ból.

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Shadowbull #1709 üzenetére

    Mikor meres volt ez, mikor gyartasu Model 3?
    Dobj egy linket legyszi.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Rolly #1712 üzenetére

    Amit En lattam, bevallottan tesztek/videok alapjan, az az, hogy szep, iszonyatosan reszponziv es gyors, logikus, viszont a legfontosabb dolog, amit ki szokas emelni, amiben mindenkit elvernek, az szinten a supercharger. Konkretan az, hogy mivel egy ceg a ketto, ezert nagyon jol van integralva a naviba a supercharger, latod mennyi oszlop mukodik, mennyivel tolt, mennyi foglalt, mennyi van elromolva, stb. Es azert ez egy rohadt nagy fegyverteny.

    Es nyilvan itt mas cegnek eselye nincs, mert mas cegnek nincs teljesen sajat toltohalozata, ezer rendszert osszedrotozni meg... Maradjunk annyiban, hogy nem egyszeru. Nem is szokott sikerulni, nem veletlenul.
    Az elso ceg, aki ezt rendesen megoldja, hogy osszekoti az osszes toltoceget, nem kell mindhez app meg regisztracio meg kutyafule, es az osszes rendesen be lesz integralva a terkepbe (ehhez termeszetesen az is kell, hogy a masik oldalon is fasza legyen a rendszer, es sokszor ugyan az autogyartokra mutogatunk, de valojaban inkabb ezen az oldalon hasalnak el a dolgok), es annyi lesz a toltes, mint a Tesla-nal, hogy bedugod, max csippantasz egyet es kesz... Szoval ha ezt valaki vegre megcsinalja rendesen, mindenkit osszefogva, az a mennybe megy, es ilyen szinten mindenki mas ele ugrik, nem is kicsit.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz opr #1706 üzenetére

    ui.: Amugy kivancsisagbol kiprobaltam az ES hybridet is (azert azt, mert az az utolso auto alaku hybrid, amit lehet europaban ujonnan kapni es Lexus - igen, elfogult vagyok, leszarom).

    Kezdjuk a negativumokkal:
    - Infotainment rendszere egy kalap fos, meg az uj, erintos is. Laggos, csunya, logikatlan, bozraszto. Abszolut nem erzem ugy, hogy gyorsabb lenne, mint a 2005-os IS-emben, ami hatalmas szegyen. Viszont szinte mindent meg lehet oldani nelkule, amit napi szinten kell, a tobbin meg ugyis csak egyszer kell atragnod magad, szoval szodaval elmegy (megy a faszt, ilyen aron, de vegulis nem dealbreaker).
    - Elsokerekhajtas. :( Annyira nem fajna, de erosebb gaznal nagyon erzodik, hogy kuzd, mint diszno a jegen, hogy at is adja az utnak a "nyomatekot", de egyenesen is menjen, es a kormanyt se cibalja ki a kezedbol. Plusz ugye a fordulokore a hulye elsokerekhajtas miatt akkora, mint egy kontenerhajonak.
    - Design. En ertem, hogy az azsiai nepnek is tetszene kene, de na, ne mar. Szembol valami ocsmany szegeny, foghatjak egymast kezet az uj BMW-kkel, a disznoorru picsa, meg a fogatlan liba, mehetnek egyutt bulizni, no comment. Es amugy tenyleg mehetnek kezen fogva a BMW-vel, mert pont ugyanugy, mint azok, barmi mas szogbol nezve gyonyoru.
    - Ar. Normalisan felszerelve annyiba kerul, hogy £45k. Annyibol meg azert mar boven lehet elektromos autot is venni, ami bar meglepne, ha kenyelemben es nyugalomban hozna az ES szintjet, fenntartasi koltsegekben ossze se hasonlithato, igy hosszu tavon valoszinuleg nagyon megeri.

    Pozitivumok:
    - Minden mas.
    - Azok az ulesek, meg az a kormany, Te jo eg! Eletemben ennyire kenyelmes ulesekben meg nem ultem, pedig ultem En mar sok mindenben. Ok, F-Sport csomagost probaltam, amiben az LS kormanya es ulesei vannak, ennek lehet egy minimalis, icike picike koze a dologhoz. Throttle House fele ES teszben mikor azon poenkodtak, hogy annyira kenyelmes, hogy inkabb kiment abban aludni az agya helyett csak rohogtem, de miota kiprobaltam, azt kell mondjam, ertem, honnan jott a vicc. Ha valaki teheti, komolyan ajanlom, hogy uljon bele, probalja ki, egy elmeny lesz.
    - Csend. Illetve, nagy betukkel: CSEND.
    - HiFi brutalisan gyonyoruen, reszletgazdagon szol, nem dubog, nem doboz. Es mivel amugy kozel tokeltes csend van, nem kell hangosan uvoltetni, hogy kijojjon a zene szepsege, lehessen elvezni. Persze az opcio adott, ha uvoltetni akarod, lehet azt is. Ami itt meg bonusz, hogy a szigeteles oda-vissza mukodik, siman lehet, hogy benne uvolt a zene, kivulrol meg kb semmit nem hallasz, csak nezed, hogy mit csapol az a barom. Ez megadja azt az extrat is, hogy a hulyegyerekeknek nagyon nem fog tetszeni, mert ez pont az ellentete annak, amit Ok akarnak. :D
    - Meg meg nagyon nagyon sok minden mas.

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Rolly #1717 üzenetére

    Angliaban elunk, itt azert vannak nagyobb tavolsagok, illetve jovore pl Magyarorszagra is kocsival fogunk menni, meg amugy is az a terv, hogy nem ropkodunk, nem szeretjuk, inkabb autoval megyunk Europan belul is mindenhova. Kovetkezo evekben eleg sok ilyen terv van, ezert fontos, hogy 300km-enkent 30p eleg legyen, es eleg legyen 300km-enkent megallni. :K

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Shadowbull #1725 üzenetére

    Koszi, megvizslatom a kerdest, atragom magam a pdf-eken. Persze az igazi proba ugyis az lesz, mikor egymas utan kiprobalom a kettot ugyanazon az uton, ugyanolyan sebesseggel.

    Erosen agyalok azon is, hogy felveszem majd, van itt par autopalya, ami olyan, hogy a 4-es fout is megnyalna mind a tiz ujjat. Ha ott nem elviselhetetlen, akkor sehol, ott kiderul minden IS, ezt garantalom.
    Kb kepzelj el egy olyan utat, amin mikozben szaradt az aszfalt, keresztbe elhuztak egy baszottnagy fesut, ami ilyen 2cm mely valyatokat hagyott maga utan. Na, es ezt ~110km/h mellett, kilometereken at. Amelyik auto ott halk tud maradni, az barhol is.

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Shadowbull #1728 üzenetére

    Supercharger onmagaban nem eleg, kell hozza a rendszerintegracio is. Sokan azt hiszik, azert ennyivel jobb a Tesla ilyen szempontbol, mert soha nem romlik el a Supercharger. Nem a faszt nem, meg En is lattam joparat lerohadva, pedig abszolut nem keresem, benzines autoval minek, ugye. Azert tunik megis igy, mert egyszeruen ha le van rohadva, nem visz oda az auto.

    Ez az, amit el kene erni a tobbi gyartonak, a tobbi toltovel is. Illetve, hogy pontositsak, eloszor a kedves toltouzemelteto cegeknek kene eljutni odaig, hogy epkezlab, real-time API-t kinalnak szerencsetlen gyartoknak, mert szegenyeknek igy eselyuk sincs az egyik legfontosabb dologban a Tesla ellen. De biztos vagyok benne, hogy ez relative hamar meg fog oldodni. Aztan az, hogy utana mennyi ido, es milyen minosegben sikerul a gyartoknak ezt a rendszerbe integralni, az megint jo kerdes. En kb 5 evre tippelek, mire minden oldalrol kiforrja magat a dolog, ezert is irtam fentebb az 5 evet, mint pihenoidot, amikoris ujra fogom vizsgalni a dolgot valoszinuleg. De azert elotte meg kiprobalom a Teslat, mostmar nagyon kivancsi vagyok ra eloben milyen. A jo, hogy annyi jot es annyi rosszat hallottam mar rola, hogy abszolut tiszta lappal indul, nincs se pozotiv, se negativ prekoncepciom, illetve elvarasom.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz WiZARD #1729 üzenetére

    ADAC-ert En se rajongok, de egy decibelmeresen mit kavarsz? Beulsz, felmesz vele ugyanarra az utra, felgyorsitasz ugyanarra a sebessegre, aztan leirod, mit mutat a muszer. Ezen mit lehetne trukkozni? :F

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Shadowbull #1733 üzenetére

    Semennyire sajnos. :(

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz WiZARD #1737 üzenetére

    Jó hát olyan téren abszolút nem szabad bízni bennük, bármi áron megoldják, hogy mindig a német nyerjen mindent IS. Adacnál amiben bízok az a hangnyomás mérés, mert azt azért nehéz elbaszni, meg a gumitesztek. Bármi másban viccnek is gyenge, amit művelnek.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz schawo #1786 üzenetére

    Azért ez elég idegesítőnek hangzik. Érdekes, hogy ezek az infók kimaradnak a cikkekből, tengernyi cikket olvastam, videót néztem már az ioniq 5 / ev6 kombóról és egyik se említette ezt. Pedig ha valami van, ami hosszú távon baromi idegesítő tud lenni egy tulajnak, akkor ezek a dolgok azok. :(

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Laca1212 #1823 üzenetére

    Mi van a cserélt elem alatt?
    Az út.

    Illetve... Ez egy BMW, szóval az idő 10-20%-ban az emelő meg a szervizes, de amúgy tényleg az út. :DDD

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Shadowbull #1826 üzenetére

    Igen, valóban, a BMW híres a megbízhatóságáról. :DDD :DDD :DDD
    Jó vicc volt. Ha már vicc, én is tudok egy jót!
    Tudod miért nem köszönnek egymásnak a BMW-sek délután?
    Minek?! Már reggel úgyis találkoztak a szervizben.

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Shadowbull #1831 üzenetére

    Reliability by brand for cars up to five years old:
    13. BMW 94.7%
    15. Tesla 93.9%

    Ez alapjan szerinted a BMW egy teljesen megbizhato auto, szemben a fos Tesla-val, amit allandoan a szervizbe kell hordani. Meg jo, hogy elfogulatlan vagy, mi lenne, ha nem igy lenne? :DDD

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Shadowbull #1835 üzenetére

    Máshol is kb egy helyen szerepelnek, kivéve a pártatlanságukról híres német listákat.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz schawo #1869 üzenetére

    Hogy lehet 60kW betáppal 75kW-os egy töltő? Van benne valami brutál puffer?

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz Chereiose #1974 üzenetére

    Egyetértek. Lassan csak az nem derül ki ezekből a csuda tesztekből, hogy engem meg a családomat (akik amúgy fizettek érte) megvéd-e. Röhejes az egész.
    Vagy akkor legyen úgy, hogy külön kategóriák vannak, mondjuk három.
    1) aki benne ül, ha már baj van, túl fogja-e élni
    2) aki kívül van, túl fogja-e élni
    3) mindenféle belepofázó elektronika

    Aztán megint lenne értelme. De az, hogy egy amúgy kb tank szinten erős, légzsákokkal telerakott autó kap 1 csillagot, mert nincs benne mindenféle csipogó szar, az azért elég durva...

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz martonz #1979 üzenetére

    Ez így már alakul, nem tudtam, hogy így külön szedik. Azt nem értem, hogy akkor miért nem ezt nyomják, hiszen ennek így van értelme, a hülye csillagnak meg kb semmi.
    Köszönöm az infót, legközelebb kocsit veszek, így fogom nézni!

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz schawo #2088 üzenetére

    Ha szabad kerdezni, milyen hosszu volt ez az ut km-ben, mennyi ido alatt tetted meg, es ebbol mennyi ido volt a toltes kb? Elore is koszonom! :R

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz venom8888 #2352 üzenetére

    Lehetetlen erre válaszolni érdemben anélkül, hogy tudnánk, mennyit és hogyan akarod használni, és minderre mennyi pénzed van.
    Amúgy örökérvényű dolog, hogy állapotot veszünk, nem kilométert. Láttam én már 250k felett is gyönyörű autót, meg olyat is, amit 40k alatt úgy lelaktak, hogy a közelébe nem mennék.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz opr #2353 üzenetére

    Attol pont nem kell felni, "fillerekert" lehet akar cellankent javitani, van erre szakosodott ceg magyarorszagon is boven, plusz amennyire tudom, ezekre is el a 10 ev hybrid garancia (valami 200k km-ig vagy hogy van, ebben a szamban nem vagyok biztos), ha evente elviszed markaszervizhez hybrid check-re. Ezert lenne fontos tudni a tobbi infot is, hogy milyen evjaratban es mennyiert gondolkozol.
    Az biztos, hogy vasarlas elott egy teljes atnezest + markaszervizes hybrid check-et csinaltatnek az auton, egyiknek se veszes az ara, biztos, hogy jobban megeri "elpazarolni" ezt a penzt, mint lyukra futni.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz venom8888 #2359 üzenetére

    Jóval kisebbet szívsz, mint ha veszel egy betegágyat, ami pikkpakk kiporszívózza a pénztárcád, és utána se biztos, hogy jó lesz.

    Amúgy én módszerem, ha olyan autóról van szó, ami messze van: megkérem az ürgét, hogy videózza jó alaposan, lassan körbe, lehetőleg valami normális kamerával, nappal. Ha erre nem hajlandó, onnan nem veszünk autót. Ha egy részt látványosan "kifelejt" a videóból, azért nem indulunk el. Ha kaputelefonnal videózza, akkor sem. Ha a videó alapján minden stimmel, lekérdezem az ilyen-olyan rendszerben (km, volt-e biztosítós ügye, stb), aztán ha ezen a szűrőn is átmegy, akkor lehet hívni átvizsgálós embert (esetleg annak is átdobni a videót), aztán menni nézni. Még így is 50-50 a dolog még Angliában is, Magyarországon pláne nem mernék autót venni csak úgy saját szemre, pedig nem vagyok teljesen hülye hozzá (de azért szakember sem, bőven nem).

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz venom8888 #2361 üzenetére

    Hybrid check: ezt meg lehet mondani az eladónak, hogy csináltasson egyet. Kb 15k-20k volt az ára fél éve, mikor legutóbb néztem. Ha erre nem hajlandó, rohadjon rá a szara, kit érdekel. Aki 20k-t nem hajlandó kiadni, hogy el tudja adni, az szerintem addig se költött semmire, olyantól nem veszünk autót.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz venom8888 #2361 üzenetére

    Ha rohadt messze van, az utolsó lépés a személyes nézés vizsgálóval. Nyilván extra pénz, de azok odamennek kb bárhova.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz venom8888 #2363 üzenetére

    Ha ennyire nem bízol bennük (jogosan), akkor azt mondom, hogy ne spórolj. Vegyél onnan, amiben bízol, vagy toyota szalonból (ott is árulnak használt autót átvizsgálva), vagy hozass egyet németből a becsületesnepperrel, vagy valami hasonló.
    Persze ez megint olyan, hogy ha tudnánk a kb keretedet, akkor lehetne tanácsot adni, ami kevésbé generikus, mert így csak vaktában lövöldözünk.

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz wassermann #2367 üzenetére

    Ezt két ismerős is nagyon csúnyán beszívta, azóta nem ajánlom. Mindkettő ismerősről kiderült, hogy ugyan nagyon rendes ember meg minden, de az autókhoz segghülye.
    A végeredmény egy motorcserés Jazz, ami lassan több olajat evett, mint benzint, így lett az "ismerőstől, jó áron, jót"-ból az, hogy végül annyi lett, mintha a kínálat tetejét vette volna azonos korú autók közül, csak épp ez még így új motorral sincs azon a szinten, meg egy konkrétan bontóba lerakott wv polo, mert nem érte meg rendberakni. Azóta nem merem ezt ajánlani, mert ha az ember a jóistennel is átnézeti, akkor "nem bízol bennem" sértődés van, ha meg nem, ugyanolyan lutri, mint bármi más. :(

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz venom8888 #2368 üzenetére

    Hát igen, az a mostani árak mellett necces. Ebben benne van már a vásárlás utáni kötelező költés, vagy ez mindennel együtt (vétel, átírás, szerviz) értendő?
    A vicc az, hogy 1-1,5 éve sima ügy lett volna a dolog, de azóta minden hybrid ára az egekben van. :(

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • opr

    veterán

    válasz venom8888 #2368 üzenetére

    Közben gyors megnéztem, 10-12k eur között már azért elég jól kinéző ajánlatok vannak a mobile.de-n, arra rájön a nepper mondjuk 500 eur-ja, és bőven jól jártál, én szerintem inkább arra szavaznék. Legalábbis amiket láttam, sokkal jobbnak tűntek, mint az otthoni 5milla körüli kínálat. Csak auris hsd-t néztem, 2016 utánit.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

Új hozzászólás Aktív témák