Új hozzászólás Aktív témák
-
PeterPH
senior tag
válasz ratkaics #3145 üzenetére
Én már régóta használom, de villanyos csak egy bő hónapja van. Eddig csak itthon töltöttem, és mindig a konnektorból felvett mennyiséget írom, hiszen a töltés vesztesége is hozzátartozik a fogyasztáshoz, anélkül csak önbecsapás lenne. Itthon 100%-ra töltöm, így egyszerű beírni. Ha töltőoszlopon fogom tölteni, akkor is az oszlop által kiadott értéket fogom beírni.
Itthoni töltésnél ~15% a veszeség nálam (Ioniq 28 kWh, közepes 9A-re visszafogott EVSE-vel). -
PeterPH
senior tag
Pont hasonló cipőben járok, és már majdnem meg is vettem egy Tesla töltőt, mert meglepően jó áron vannak a többihez viszonyítva. A Type2-esek (Gen2, Gen3) elvileg nem csak Tesla-val működnek.
Amiért mégsem vettem meg az az, hogy ha jól informálódtam, ezekben semmiféle védelem nincs, ezért B típusú méregdrága ÁVK kellene hozzá. Tehát nem véletlenül ilyen olcsók.
Egyelőre keresem a megfelelő, gazdaságos megoldást én is. -
PeterPH
senior tag
A leírása szerint sem egyértelmű. A MODEL REFERENCES táblázat szerint nem lehet egy fázissal bekötni. Később a bekötési ábráknál szerepel egyfázisú bekötés is, de annak a kép szerint más a bekötő sorkapcsa is. Ebből azt szűrtem le, hogy csak 3 fázissal lehet bekötni.
Mivel nálad ez rendelkezésre áll, ezért nincs gond.
Persze tölteni lehet vele egyfázisút is mindenképp. -
PeterPH
senior tag
válasz berzebub #3916 üzenetére
Kicsit pontosítsd, mert a 7.2kW is kevesebb mint a 11, de ez egy fázison 32A-t jelent. A 11kW viszont 3 fázis, 16A.
Milyen fedélzeti töltője lesz az e-Soul-nak? 1 (7.2kW) vagy 3 fázisú (11kW)?
Ha előbbi, akkor mindenképpen 32A-ra kellene tervezni, ha utóbbi, akkor elegendő 16-ra, de ha már úgyis kábelezel, ott is érdemes esetleg rádobni ~20eFt-ot, hogy később se ez legyen szűk keresztmetszet. -
PeterPH
senior tag
Azért a kötelező minimumot kicsit árnyalnám.
KRESZ 26. § (5) bek. "Nem szabad a jármûvel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza."
A ráérek, vagy a spórolok nem indok. A nagymama az unokákkal sem indok, hanem alkalmatlan.
A traktor ha nem mehet, vagy nem tud gyorsabban menni, na az indok.
Ha már valaki mégiscsak spórolósra veszi, akkor az tegye úgy, hogy segítse a többi közlekedőt, és pl. ne a felezőn menjen.
Hozzáteszem, hogy akit egy ilyesmi felidegesít, és veszélyes manőverre késztet, az szintén alkalmatlan. -
PeterPH
senior tag
Szerintem fogalommagyarázat nélkül is elég egyértelmű, de legyen:
"Akadályozás: ha valaki a közlekedés más résztvevőjét annak szándéka szerinti menetében, mozgásában, továbbjutásában gátolja, hátráltatja, a célzottól eltérő közlekedési magatartásra (pl. fékezésre vagy irányváltoztatásra) kényszeríti."
Emeljük ki a releváns részt:
"szándéka szerinti menetében...hátráltatja"
Szabályosan, 90-nel szándékozik menni, de csak 70-nel tud, mert előtte annyival mennek. Megvalósul az akadályozás? Igen.
Indokolt az akadályozás? Nem, mert a forgalmi, látási, útviszonyok, stb nem indokolják. -
PeterPH
senior tag
Szerintem meg nem tévedek.
Ugyanis a hátráltatja és a kényszeríti vagy kapcsolatban van a mondatban.
A te értelmezésedben nem is tud megvalósulni a "Nem szabad a jármûvel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.", hiszen a kényszerítés gyökkettővel sem valósulna meg.#3977biker
Nem az a kérdés, hogy miért nem tudsz előzni, hanem hogy miért kell lassabban menned. -
PeterPH
senior tag
Tehát ha én 8 km záróvonal mellett 30 km/h-val cammogok, hogy a gyerek alaposan megnézhesse az út mellett legelő lovakat, teheneket, struccokat, a és távolban a szivárvány mögött felsejlő unikornis alakú bárányfelhút, akkor minden rendben.
Vagy áruld már el kérlek, mikor történik a kresz 26. § (5) megszegése?
Üdvözlöm a magabiztosságod ("rohadtul tévedsz", "szövegértés elégtelen"), de ettől még nem lesz igazad. -
PeterPH
senior tag
Elég soktényezős kérdés, 0 és emílió között lehet a költség.
Önálló garázs, vagy mélygarázs?
Előbbi esetben külön fogyasztási hely (van saját villanyórája), vagy sem?
Jelenleg honnan, és milyen kábel jön (erek száma, keresztmetszete)?
Szükség van teljesítménybővítésre, vagy fázis bővítésre?
Mélygarázs esetén még a társasházzal is egyeztetni kell a töltőhely kiépítéséről.
A LEAF 1 fázison 32A-rel tölthető max, ehhez felesleges lenne 3f kiépítése, csak ha hosszabb távon, és autócserében is gondolkodsz.
Új hozzászólás Aktív témák
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer