Új hozzászólás Aktív témák
-
FIREBLADE78
addikt
válasz 7Heads Drago #3250 üzenetére
Ok,akkor speedzoneos teszteket ajánlom. Ott van pár db. Ez a 45 km/h biztos? Ha élni akarsz felejtsd el. B jogsival is lehet vezetni az erősebb 50-es robszikat. Rendőr nem fog gyorsulni vele. Évekig motoroztam,tudom miről beszélek.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
GalaHU
őstag
válasz 7Heads Drago #3250 üzenetére
45-el csak megölnek a forgalomban, inkább engedd el. Jobban jársz ha rámész a B125 jogsira és veszel egy Honda PCX-et. Az új ára 1,1M, nekem volt és a medve testem alatt is 2,1-et fogyasztott, (volt 2ütemű 50-es, sose kért 3,5 alatt) A PCX-nek 100 volt a vége, bőven tudtál bele pakolni, a nyereg alatt mindent elnyelt, a lámpánál meg csak a többi robesz lehetett ellenfél, a következőig légüres térben gurultál…
Igaz, nem villany, de az egyik legélhetőbb masina.
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
titán
válasz FIREBLADE78 #3249 üzenetére
Olcsó benzines robogók mind egy határ fos. 4 db benzinessel később végre a villanyos robogóval (Citiwell Veracruz) semmi gond, és nem fogyaszt semmit. ~1 kWh/100, csak ajánlani tudom mindenkinek.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
FIREBLADE78
addikt
Sohasem ajánlottam kínai fos robogót. Volt anno egy nekem. Hú de hitvány volt. Ha robesz,akkor a nagy 3-asból kell venni: Yamaha,honda,szuszka. Nálunk a városban már láttam villany robit. Biztosan jó valamire.
[ Szerkesztve ]
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
7Heads Drago
veterán
válasz FIREBLADE78 #3251 üzenetére
B jogsival is lehet vezetni az erősebb 50-es robszikat.
És az melyik lenne? Full laikus vok hozzá.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
FIREBLADE78
addikt
válasz 7Heads Drago #3255 üzenetére
Említett hármas összes 50-ese jobban megy,mint 40 km/h. 70-et is tudják. Legalábbis pár éve tudták. Régen robogóztam,akkor még az összes 50-es többel ment. Még az én cpi kínai szutykom is tudott 60-65-öt. Lehet azóta szigorítás volt. Apriliak is biztos jobban mennek. Rendőr nem fog ráülni és menni vele. Előző husqvarna sm 610 supermotom 22 kw volt papíron,holott 2x olyan erős volt valójában. Így vettem. De az nem is robogó kategória
Motoros topikban kérdezz rá.Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Sundesz
őstag
Sziasztok!
Nézegettem a használt, 2015 utáni gen 1 Leaf-eket és elgondolkoztam, hogy a 2015-ös benzines Fiesta-t lecserélem rá, kb. 2 millió Ft ráfizetés (24 kWh Visia) lenne és 99%-ban városban használnánk. Beleolvasva a topikba azért látom nincs túl jó vélemény ezekkel kapcsolatban és sajnos a legtöbb külföldről behozott, ki tudja mi történt vele. 1-2 éve mennyivel voltak olcsóbbak ezek, 1-2 millió Ft-al?
[ Szerkesztve ]
Hörcsög Powa'
-
joghurt
addikt
válasz FIREBLADE78 #3257 üzenetére
Nem volt szigorítás. Ha van jogsid, akkor neked is tudnod kellene.
Rendszám nélkül azzal mehetsz (az 50 cm3-s limit mellett), aminek a tervezési végsebessége 45 km/h alatti. Ettől függetlenül is csak max. 40-nel használhatod. Szóval amikor a Hungárián 70-nél előz valaki robogóval, az első rendőrnek ki kellene szednie a forgalomból. Nem pusztán a közlekedés veszélyeztetése miatt, hanem okirat-hamisítás és adó-/biztosítási csalás miatt is.De szerintem ideje lenne befejezni a benzines robogók/motorok kitárgyalását egy villanyautós topicban.
A tej élet, erő, egészség.
-
Vesa
veterán
válasz Sundesz #3258 üzenetére
kb. igen, ennyit mentek fel fél- egy év alatt az árak és vélhetően még emelkedni fognak, mivel az új autókból nincs elég, kereslet pedig az egekben -még az emelt áramdíjakkal is-.
A Leaf akkuja a temperálás hiánya miatt hamarabb degradálódhat, használt vásaárlásnál erre figyeni kell.
A tudomány a valóság költészete!
-
cOxeR
Ármester
Amennyiben ilyen drasztikus villanyár változás lesz, lehet mégis érdemes lenne agyalnom egy utcai fizetős töltőfejen, hogy a napelemes extra termelést okosan tudjam felhasználni nyáron, kompenzálva a téli hiányt.
Milyen olcsó beazonosítási/fizetési lehetőségek vannak?
Teszem azt helyi lakosoknak regisztrációt követően adok pl egy kártyát vagy bármit ami alapján lehet követni a töltési mennyiséget, amit utána el lehet számolni velük.
Van megtérülési ráció ebben egyáltalán piciben? -
cOxeR
Ármester
válasz joghurt #3265 üzenetére
Majd úgy csinálom ahogy a kormány, okosba… beteszem kapun belülre, aztán míg tölt az auto letörlöm az ablakot… vagy szolgáltatásként csinálok valamit - ki olvasom a pontos fogyasztást, a töltés meg “ingyenes”.
Korábban amúgy beszéltünk itt róla, hogy lehet legálisan kérdés megéri-e vagy se. -
joghurt
addikt
Ha ügyeskedés zajlik, akkor a "parkoláshoz" legálisan járhat ingyen töltési lehetőség (Lidl még mindig, vagy régebben a Westend, Ikea, Ázsia Center stb.), nem is kell személyesen ugrálnod a kocsi körül.
Szerintem már a július 1. előtti vétel-eladási ollóval is megérte, a mostani 6 Ft/kWh vs 120 mellett pláne jól jár mindkét fél.A tej élet, erő, egészség.
-
stickrs
senior tag
Na ausztriába is vannak érdekességek.. odaérek az Ionity Steinäuslhez, 1 srác tölt, másik vár, a maradék 3 töltőt meg blokkolja 1 kamion pótkocsi... odasétálok, mondom a kamionosnak h jó lenne továbbállni (nemtudom a másik autós mért nem tette ezt már meg), de lényeg h nem kellett 2x mondani, mondta, hogy akkor arrébbáll.. hát mondom jo reggelt.. másik Ionity Göttlesbrunnál, 1es foglalt, látom játszik a csávo az e-tronnal, ledobálta, beállok a 2esre, 32!!kw-val tölt.. 3as "Belső hiba" üzenettel el se indul, 4es szintén..szóval továbbálltam a mosonmagyaróvári Molhoz..
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
madgie
titán
válasz stickrs #3270 üzenetére
Ó, a tegnapi nap nekem itthon is izgalmas volt.
Penny karcagi központ, töltés nem indul, autó nem engedi el a kábelt. Utána nagy nehezen elengedte, de akkor meg visszatolta a reteszelő kis izét a csatlakozóba, magyarul nem tudtam kábelt dugni bele. Szerencsére tudom, hol kell a Zoe-nál kézzel kioldani, közben hívom a Polyfazeres srácot, mi van, ja, hát holnap jönnek ide, javítani, az nem jó, ne töltsek vele. Ooké, nyomás tovább, remélem a Zoe nem hülyült meg, tölteni fog máshol.
Mezőtúrnál a Mobiliti szerencsére ment, aztán mentem tovább, rárabolni egy kis ingyen töltésre, míg a Lidl-ben reggelit veszek, Lidl app nem tudja elindítani a töltést, nem működik a pozicionálás, semmi. Jól van, hülyegyerek, telepítsd újra, hátha jó lesz. Mi is volt a jelszavam?Töltés után megyek tovább, meló letudva, kalocsai Mennekes töltőn villog a szerviz jel, bahh... menjek tovább egy Mobilire. Ami kétszer nem indul. Hívom az ügyfélszolgálatot, harmadszorra elindult a töltés. Innen hazafelé már nagyjából jó voltam, vacsi szintén a Lidl-ben, feltoltam 100%-ra, nyomás haza.
Izgalmas 800 km volt, az tény... ha legközelebb oda kell mennem, a benzinessel megyek -
titán
Hétvégén hosszú túra: Spanyol út Teslával. 2400km oda és ugyanannyi vissza. Ionity-s hullámon közlekedek, ha azzal gond van, akkor a közeli Supercharger lesz a tartalék. 2400km, 17 töltés, 25 és fél óra.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Balázzs
senior tag
Miért nem a supercharger töltőit preferálod? Jó utat, kérünk majd beszámolót részletekkel (fogyasztás, utazási és töltési idők stb.)
Én tegnap nyomtam le egy bő 600km-es kört és csak a biztonság és a fagyizás miatt lett 2 töltés az 1 helyett.
Total Kilometers 603.42
Rated Kilometers Used 774.46
Efficiency 77.91 %
Time Driven 6 Hours 39 Minutes
kWh Used 81.55 kWh
Wh/km 135 Wh
Total Cost€ 10.19igazából 0
Average Temp 29.35 C -
titán
válasz Balázzs #3273 üzenetére
Mert a SuC drága. Ilyen hosszú úton nem éri meg. Az Ionity Passport 0,35€/kWh, a Supercharger 0,55€/kWh. Ezen az egy oda-vissza úton (1000 kWh) megspórolom az egész éves díjat. És utána még megyünk két Teslával Horvátországba, az is lesz vagy 600 kWh a két autónak összesen. Így két hét alatt megspórolok 120e forintot.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
cOxeR
Ármester
En 4-500km-nél többre tuti nem mennék az I3-al. Ilyenkor jól jönne a rex… vagy egy nagy akkus auto… 2400km azért nem kevés, mondjuk Te tudsz gyorsabban is tölteni…
az megint más.[ Szerkesztve ]
-
Balázzs
senior tag
válasz FIREBLADE78 #3277 üzenetére
Igen, supercharger ingyenes itthon
-
Balázzs
senior tag
válasz FIREBLADE78 #3279 üzenetére
Nem, kevered a free supercharger opcióval, amit egyes autókhoz adott a cég és akkor bármelyik tesla superchargeren ingyen tölthetsz. Itthon elszámolási problémák miatt mióta megvannak a töltők, mindenkinek ingyenesek. Hogy meddig, senki sem tudja.
-
axioma
veterán
válasz 7Heads Drago #3282 üzenetére
Attol fugg. 95% varos eseten a dizel a rohadt nagy kompromisszum [a hasznalonak _is_, de plusz a kornyezetnek, elukon a kipufogo koruli magassagban babakocsiban tolt gyereknek]. Ja es ma mar van ahol dizel is 4 kutbol egynel van egy kornyeken.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
-
madgie
titán
válasz 7Heads Drago #3282 üzenetére
Ilyen esetben igen, de hát itt volt “szorzó” rendesen a cumifaktoron: nincs CCS a Zoe-n, elég kevés a “normális” töltő azon a környéken, plusz én is fillérb@szó üzemmódban voltam, ha már szívatom magam, legyen miért (nyilván teljes útiköltséggel lett elszámolva az út).
Egyébként meg ha ilyen, sőt ennél is kutyább köröket kell menni, akkor általában valamelyik kollégámmal megyek: mindkettőnek dízel Passatja van -
Tiédetis
senior tag
greenway hálózatról van valakinek tapasztalata? Terveztünk Szlovákiába menni - mentünk is, de végül egy corolla hybriddel vittek - Pol'ana kilátóhoz, 300km kb. kint pedig ez a töltő volt pont úton. 0,5EUR/kwh
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
7Heads Drago
veterán
Hát én 95% városnál már erősen gondolkodnék a tömegközlekedésen. Illetve pont a városban problémás megoldani az otthoni töltést. Kertvárosban még hagyján persze.
Dízel: én eddig még nem futottam ebbe bele. De halottam már róla. Kis kutakhoz eleve sose jártam be, a nagyoknál meg ritkán fogy ki. Vagy ha nem volt, akkor meg be volt jelentve és eleve a Mol-hoz mentem.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
axioma
veterán
válasz 7Heads Drago #3287 üzenetére
agglobol jarok be Bp-re
rohogni fogsz (vagy nem), de meglevo autonal a villanyossal bemennem olcsobb, gyorsabb mint hev-berlet + bkk berlet, ha minden munkanap megyek akkor is... Jegyekkel szemben is.
Na jo, a 95% nem egeszen teljesul mert 16km a melohely de ebbol kb. 2x700m van varoson kivul (koztes agglos telepules is van), igy ugy se eri meg ha lent laknank a hevnel, de onnan 1.5+km reszben felfele, es bar egy vonalon van (amikor az autot vettem me'g atszallasos alternativa volt, csak uj melohelyem van majd 1 eve), ott is seta, hev-re varni, nem tudok sehogy se jobban kijonni (es akkor me'g nem viszem a gyereket akinek szinten tomegkozlekednie kene, nem rugalmas hogy mikor megyek, dokihoz nem jutok ki egyszeruen - az a masik iranyban van nem Bp-re tartozunk - stb.), es termeszetesen napelemes rendszer melletti otthoni toltes adott, de ezt nem 0 Ft-tal hanem me'g a 38-cal szamoltam. Ha 70-nel neznenk akkor 1 nap 32km 5.12kWh 358Ft a javitasi (egot csereltunk utoljara...) meg eves minden dijjal se versenyzik a berlet-jegy kb. 1200 Ft munkanapi dijaval. Plusz az idom (bo fel ora helyett 1 orat tervez ha otthonrol setat is szamol, es ugyesen alkalmazkodok a hev-menetrendhez). Es ha epp egy masik uticel miatt megyek a varosban akkor se dizelt okado buszra szalltam.
Mondjuk nekunk van egy phev is, az most epp meg lett tankolva par videki ut miatt, de ez csak suliszunetekben szokott elofordulni. -
titán
válasz 7Heads Drago #3287 üzenetére
Tömegközlekedés rohadt drága.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
FIREBLADE78
addikt
-
cOxeR
Ármester
Töltő kérdés, használ valaki úgy wallboxot, hogy nem direkt van bekötve, hanem ipari csatlakozóra? 3x32A 22kw
Nem vagyok biztos a helyében, jobban mondva állandóan nem ugyanott használnám, 1 ingatlanon belül.
Van ebben ráció? Garázsban egy kiállás, szabadtéren egy kiállás.
Hátrány gondolom, hogy mindkét pontra kell megfelelő védelem? -
Semin
senior tag
Technikailag nem hinném, hogy van akadálya, más kérdés hogy neked megéri -e.
A T1+T2-n nem szabad spórolni, feltételezve,
hogy van T3 a wallboxban.
Mivel oldható csatlakozásról van szó Fi relé szintén alap.
Illetve a szokásos 3P+N kismegszakító illetve kapcsoló.Összesen sajna nem filléres tétel.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Ugyanazt a nyomvonalat használva tudok esetleg egyszerűsíteni, garázsba megoldom a biztosítás részt, ott kiállok lengővel, ha bent használom oda rákötöm, ha kint, akkor meg előbb bekerül egy ipari hosszabbító és annak a végére kerül a töltőfej, akar élből szerhetem oszlopra a töltőfejet.
-
axioma
veterán
válasz FIREBLADE78 #3290 üzenetére
pont irtam hogy nalam dragabb lenne a bkv [igaz, a vasarlast nem, csak az altalad irt fenntartast szamolva, kb. 100% otthon toltve]
-
Semin
senior tag
Arra figyelj, hogy a túlfeszvédőknél meg van határozva, hogy a védendő készüléktől milyen távolságra van. Napelem esetén is ezért teszik közel mindig az inverterhez a kapcsolószekrényt. A T1 nem túl szigorú, de a T2 asszem max 80cm. Hátha itt valaki tudja pontosan, majd kijavít.
-
Semin
senior tag
Hétvégén Optimum Way töltőket haszáltam(Book my charging app), és minden esetben 4500 Ft-ot zárolt, de a töltés csak 2.2k illetve 2.8k volt.
A különbözetet visszautalják 30 napon belül? (Revoluttal fizettem) -
cousin333
addikt
Használ itt valaki BMW Charge kártyát? Mikor van ott elszámolás? Több, mint egy éve megvan, de csak július közepén használtam először (két alkalommal is) egy fizetős osztrák villámtöltőn. Viszont az alkalmazásban - amihez a kártya elvileg hozzá van rendelve - a mai napig nem szerepel sem a töltés ténye, sem a számlája. Pénzt se próbáltak levonni. Most akkor mi van, várjak még türelemmel?
"We spared no expense"
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kerékpárosok, bringások ide!
- World of Tanks - MMO
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- Milyen okostelefont vegyek?
- Windows 11
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- EAFC 24
- További aktív témák...