Új hozzászólás Aktív témák
-
FIREBLADE78
addikt
Melyik app must have jelenleg? Plugshare és mobilitit töltöttem le idáig. Tesla töltőn lehet nem teslat tölteni pénzért?
[ Szerkesztve ]
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Balázzs
senior tag
válasz FIREBLADE78 #4451 üzenetére
Ha megnyitották más márkák számára akkor igen, tesla app kell regisztrált bankkártyával.
[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz FIREBLADE78 #4451 üzenetére
No.1: a better route planner
No.2: ionityevDirect villanyautós töltőhálózat
-
kiserik
senior tag
válasz FIREBLADE78 #4451 üzenetére
Ha superchargeren akarsz tölteni, akkor miért nem Tesla a kiszemelt?
-
Flashback
addikt
Már az utolsó fázisban vagyunk az új autó kivalasztásánál (Corolla Cross) közben kiderült a jövő évi elektromos autó támogatás is és az iD4-et a 77kWh-s akksival, picit többért már oda adják. Ugyanaz a platform mint Skoda EnyaQ csak nem kell rá 2 évet várni.
Csak utcai töltő van. A legolcsóbb utoljára 0.35€/kw volt.
Érdemes otthoni töltés lehetősége nélkül belevágni?[ Szerkesztve ]
Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
-
cOxeR
Ármester
válasz Flashback #4456 üzenetére
Én is úgy preferálnám, ha legalább egy sima konnektoros töltést meg tudsz oldani. Az igazi gazdaságosság és kényelem csak akkor “jön” el, amúgy nem fogod annyira élvezni. Heti sok alkalommal tölteni 100m-re, nem lesz életciklus barát, teszem azt hazamész addig egy rollerrel… akkor se.
-
Flashback
addikt
Ez éppen egy nagy bútórbolt parkolójában van. Napközben szoktak rajta lógni (most épp a 8-ból 3 foglalt) de délután már szabad. Este kb mindig üres. Az irodánkhoz közel van töltö de az sosem szabad. Viszont hetente csak egyszer szoktam meglátogatni (18km*2).
Napi 8km*2 a kötelezö utunk reggel. Tehát heti 116km mellett elég lenne 2-3 hetente felrakni a töltöre. A helyi Lidl-ben is van 50kW CCS töltö.
Inkább csak az van hogy ezt észben kell tartani. ùgy kell tervezni hogy a töltéssel is számolni kell.
Van valami app amiben lehet látni hogy a közelben melyik töltö szabad?[ Szerkesztve ]
Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
cinemazealot
addikt
válasz Flashback #4466 üzenetére
Ez tök jó! Most összevetettem a zirci töltő aktuális állapotát a Mobiliti appban és mindkettő azt mondja, hogy az egyik kábel szabad, a másik foglalt. Ráadásul ha közvetlenül lekérdezed az adott töltőpont URL-jét, JSON formátumban kapod a választ. Csak meg kell tanulni, melyik státusz mit jelent (2: szabad, 3: foglalt).
-
titán
válasz cinemazealot #4467 üzenetére
Néhány nagyobb hálózat benne van, a többi nem.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
cinemazealot
addikt
Csupán azt próbáltam hangsúlyozni, hogy az adat nyilvános hozzáférése révén erre akár egy egyéni widget-et (vagy bármilyen személyes állapotjelzőt) is össze lehet dobni, ami a rendszerben szereplő és számunkra fontos töltő állapotát nagyjából valós időben jelzi.
De most pl. jól látható, hogy ennek is van egy késleltetése, ugyanis az URL még foglaltat jelez, míg a Mobiliti appban már negyed órája felszabadult.
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Flashback #4456 üzenetére
Mi éppen így akarunk belevágni. Csak utcán tudunk eddig tölteni. Van közelben pár 100 méterre egy ac ami ingyenes illetve környékén is több ac,ami állandóan üres. Túl van ez ragozva. Majd ha minden 2-3-ik kocsi elektromos lesz,akkor lehet félni az utcai töltéstől. Jelenleg minden 200-300-adik az.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
titán
-
Flashback
addikt
válasz FIREBLADE78 #4470 üzenetére
Elsödleges autónak? Mit néztek?
[ Szerkesztve ]
Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
Vesa
veterán
válasz FIREBLADE78 #4470 üzenetére
"Jelenleg minden 200-300-adik az. "
És ezek közül is a legtöbben otthon töltenek. Nekem fél éve van meg az EV, de néhány hosszabb utat leszámítva nem jártam még utcai töltőn, ahogy az EV-vel rendelkező szomszédaim sem.
A tudomány a valóság költészete!
-
WiZARD
addikt
Nov1-től Győrben se lehet ingyen parkolni elektromos autónak, mert akkor jön egy csomó, megállnak és felrobban az egész
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
-
stickrs
senior tag
Nekem drágább lenne itthon tölteni mint gyorstöltőn.. (Ausztria) itthon 0,50eu/kwh jelenleg, 50kw-s töltőn 0,30eur/kwh régi ügyfeleknek, újaknak 0,40eur/kwh.
Más: MG4-et látott már valaki élőben? Elég olcsó a mostani mezőnyben, kíváncsi lennék a minőségre. 34.000eu nálunk a full extrás 64kwh verzió, alap 64kwh-s hőpumpa nélkül 31.600eu. 51es LFP aksival 28.240eu.(fehér 27.500eu). Mondjuk a 49.000km-t futott 28as Ioniqot nem olyan sokkal kellene toldanom, és nagyobb aksi, gyorsabb töltés lenne.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
-
Semin
senior tag
-
titán
Ennyi, de ez nem függ segíteni rajta. Kontraproduktív. Ha nem vesznek új autót, mert miért, akkor nagyságrendekkel több áfa veszteséget okoz, mint amennyi parkolási bevételt. Márpedig új autót hitelből (valamilyen formában) szokás vásárolni, tehát ez extra áfa bevétel. Nem olyan helyzet, mint normál termékénél, hogy ha a pénzéből nem vesz húst, vesz kenyeret, és az áfa bevétel változatlan.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
joghurt
addikt
De a jogszabályba mégsem a hobbiterepjárók kerültek. Azt hiszem, Angliában láttam olyat, hogy a belvárosban ki volt téve 1,7 tonnás súlykorlátozás, és az ikon is teherautó helyett egy SUV kontúr volt. (Nyilván van olyan sima SUV, ami ennél könnyebb, és olyan "sima" EV, ami ennél nehezebb, de ennek jó pár éve volt, amikor ilyenekből még kevés volt.)
Sőt, a győriek/hódmezővásárhelyiek nem is azt mondták, hogy ezentúl csak a tisztán elektromos autóknak ingyenes. (Mert ezt is mondhatták volna.) Pedig a parkolóőr szintjén sem túl bonyolult kérdés: van kipufogó a zöld rendszámoson, vagy nincs? (i3X-esek így jártak, bár azt az egy esetet kivételként meg lehet tanítani.)
De tény, hogy az önkormányzatoknak már kb. ez az egyetlen saját bevételük maradt, tehát ebből igyekeznek minél többet kihozni. A zónák növelésével, az árak emelésével, a kivételek és kedvezmények csökkentésével.
Van kerület, ahol az ott lakók ingyenessége is megszűnt. Na, az a durva igazán. (Még ha értem is, mennyi lehetett a kamu parkolási engedély.)A tej élet, erő, egészség.
-
FIREBLADE78
addikt
válasz joghurt #4491 üzenetére
Nálunk ( Szeged) már úgy kitolják jövőre a fizető zónákat,hogy ihaj. Egyrészről megértem,de minket is érinteni fog a dolog. Hiába van társasház előtt kb 8 hely. Így is ideállnak a környékbeliek. Mi lesz akkor? Megöljük egymást a helyért
[ Szerkesztve ]
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #4493 üzenetére
Ez a parkolás téma, amúgy se egyszerű… Bp agglomerációban is beteg ami van… temérdek iker/társasház, kis telkeken, autók az utcán, garázs sehol, auto meg van ahol 3 is van. Este jövök haza és végig tömött sorokba tele az út egy része autókkal, közlekedni se lehet kettő sávon, mert nem férsz el. Biztosan nehéz rendet rakni egy zsúfolt városban.
-
WiZARD
addikt
Csak azt nem értem miért nem lehet ezt idióta megjegyzés nélkül meglépni.
-ne mondjon semmit
-mondja azt hogy kell a pénz
-mondja azt hogy már elterjedtek a zöldek és nem kell több támogatásOk, én se vagyok hülye, értem miért ezt mondja.
Azt gáz beismerni hogy lenyúltak/elszórtak minden lét, így viszont az ő szintjükön lévő buta primitív szavazó az tud hozzá tapsolni, hogy most jól megszivattuk a hülye gazdagokat és különben is nehogymár valakinek jobb legyen.Engem nem érint, ahova kell oda van behajtási engedélyem és bármivel ingyen állok, máshova úgyse megyek.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
joghurt
addikt
Ez csak a politikusok által eladhatónak gondolt szöveg.
A valóság az, hogy az adottságok (hivatalok, rendelők, irodák helye) miatt így is túlkereslet van a parkolóhelyekre. Parkolási bevételekből Magyarországon pedig soha nem épült P+R parkoló, vagy (állami/önkormányzati) parkolóház. Mint ahogy az elvileg ezt a célt szolgáló útdíjak és útalap sem az utak fenntartására megy, hanem bele a nagy kalapba, amiből aztán a kormány visszacsorgat némi aprót a haveri önkormányzatoknak (tovább büntetve az ellenzékieket).A tej élet, erő, egészség.
-
WiZARD
addikt
Korábban árammegosztós töltőt akartam, de meggyőztem magam hogy felesleges. Gyári Tesla töltő bőven elég, appból tudom állítani töltőáramot. Az idő 99%ban bőven elég minimumra korlátozva és tök felesleges 2-3x annyiért árammegosztós megoldás.
Most viszont jött az isteni szikra, hogy Home Assistant alatt oldanám meg az árammegosztós működést. Vajon működőképes megoldás lehet?
Ház fogyasztását HA-ba figyelni könnyű, Tesla-t vezérelni lehet elvileg. Hol a buktató?Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****