Új hozzászólás Aktív témák
-
biker
nagyúr
ha 4 évente kell, nem gond. a gond hogy az új autóban egy éven belül meghal és közlik, ja a kisakkura ólomakku 6 hónap gari van. Aztán vered az asztalt, hirtelen kicserélik, egy ugyanolyan nem megfelelőre
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
titán
Van akinek 4, másnak meg sokkal hamarabb. Alig van 4 éves villany Niro/Kona, mégis több tucatnyi kisakku hiba a fórumban. Nálam egyelőre nincs komoly gond (1,5 év@25e km), bár hosszabb pihenőnél egyszer már volt, hogy jelzett az elektronika, hogy alacsony feszültség, de használatra "megjavult". A probléma a kisakkuval a túlmerülés szokott lenni. Huzamosabb állás hatására a fogyasztók (online kapcsolat pl) lemerítik. A beállított kondicionálás ellenére az autó időnként elfelejti megtenni (a nagy akkuból tölteni a kicsit).
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Sza_Sa
senior tag
Ez szép, mintha egy modern, kényes diesel hibalistáját olvasnám Ez a fl előtti vagy utáni verzióra igaz, vagy rohadtul mindegy?
Egyébként a hajtóműnek - vagy a motornak - kb. 58 és 65 között van egy jellegzetes búgó hangja, de ez 0 km-es kora óta megvan és erzésre nem erősödött, eddig (~6000km) Ha előjön, a gariidőig tegye meg, van még rá közel 5 éve.
Használom, ahogy egy autót kell, simán lepadlózom ha szükséges, de arra mindig figyelek, hogy alátekert kormányművel nem gyorsítok intenzíven, védve a kihajtást. Mást nem tudok tenni, max kenőanyagcsere, ott ahol lehet.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Szervizbe a győri Leierbe hordom, tapasztalat egyelőre kevés, de az legalább pozitív.
Kőkeményen figyelmeztettek az intervallumok betartására, időben és km-ben egyaránt. Ezekszerint nem szabad kicsúszni belőlük, sok pénz bánhatja..."Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
cOxeR
Ármester
Autó töltés kérdés, most már eldönteném, mi legyen az irány.
Ki mire voksolna?
3x32A-em van (teljes házra, bővítésre van lehetőség szolgáltató oldalon, de macerás és földkábel csere szerintem kellene ház-szolgáltató szekrény között - ami lehet drága mulatság is)
Egyik lehetőség:
Ipari csatlakozó doboz előre szerelt, ami tud 3 fázison 32A-t, 16A-t, meg sima 1 fázisú 16A-t, több csatlakozón, kb 60e (Fi relével, biztosítékokkal)
Gyári autó specifikus cserélhető kábeles töltő BMW Flexible charger (1 db 1 fázis 16A töltő toldat, 1 db 3 fázis 16A töltő toldat)
Pro: ár, hordozhatóság, más funkciókat is el lehet vele látni (ipari eszköz megtáplálás - bár ez ritkán fordulhat elő), töltő értékesíthető autó eladásakor
Contra: kézzel kell váltogatni a 1 fázis 16A vagy a 3 fázis 16A között (3,7kWh vs 11kWh), nehezebben időzíthető a töltés,
Összköltség:290e 60e (ipari doboz) + kb 200e (töltő árfolyam függő) + 30e (szerelés)
Másik lehetőség:
22kW fali EVSE, árammegosztóval, beüzemelve
Összköltség: közel 500e (Gerisoftos ajánlatot még nem kértem )
Pro: automatikusan szabályozza a töltési áramot, vezérelhető
Contra: nem mobilis, nehezen eladható, csak autó töltésre használható
u.i.: Jelenleg nem lényeges nagyon az áramváltó, mert a max amit fel tud venni az autó 11kwh simán elfér a hálózaton, még télen is (elektromos fűtés), legtöbb autó jelenleg se tud felvenni ennél többet, ha 22kwh-ra lenne szükség, egyszerűbb elmenni egy dc töltőre.
Napelem van, naposabb időben, meg is tudom termelni és helyben elfogyasztani, mondjuk 11-15 óra között a 11kwh töltő fogyasztást, készülve az előre nem kiszámítható változtatásokra.
Köszi ha voksoltok, mi a célszerűbb. -
gorbep
senior tag
Én nagyon hasonló cipőben voltam az i3-al.... bekértem ajánlatokat, kiszámoltam mennyiből tudnám én magamnak kiépíteni...
aztán arra jutottam, hogy a kiépítés költségéből a vésztöltővel 10 évig tudom rezsicsöki áron tölteni az autót...
De utcai töltőn is minimum 3 évig! ha nagyon gyorsan kellene menni valahova...
Úgyhogy hagytam az egészet... persze nem feltétlenül van nekem igazam, csak évi 10e km-t megyek...
Szerk: szóval NEKEM ez egy soha meg nem térülő beruházás... és annyival nem kényelmesebb... vettem a jófogáson occóért egy másik vésztöltőt, amit fixen egy ipari lengőaljzattal egy ipari 3F dugóval fixen felszereltem, hogy a kényelmi faktor azonos legyen a fix töltővel... mindez került szumma 30E JMF-tba...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
-
cOxeR
Ármester
Emiatt a gondolatmenet miatt halogatom én is… de I3 méretű akku esetén, még eltöltögeted 10A-el, nagyobb akku esetén azért ez temérdek idő. Itt mindkettő esetben nyerek azért 10A helyett 16A-t, az se annyira kevés - főleg ha a napelemes termelés helyben fogyasztását akarom egyensúlyozni. Illetve szerintem itt sokkal magasabb villany árak lesznek, a töltőkön is hamarosan, úgy rövidül a megtérülés.
Én 20-25e között megyek amúgy. -
cOxeR
Ármester
válasz Flashback #4659 üzenetére
Többnyire azért akkor jön jól, ha pl mennem kell egy “nagyobb” kört reggel, pl Hétfőn egy Bp-Fehérvár-Bp, kb 140km oda vissza, hazaérek dél körül marad 20-30-km-em, aztán beesik estére valami program és össz-vissz van 3 órám otthon tölteni, akkor a jelenlegi 10A-el sokat nem nyerek max +40km, de egy 11kwh töltéssel már szinte tele is vagyok, és teszem azt este nem kell valahol dc-znem, hogy hazaérjek, időveszteség nélkül.
Ritkább eset ez, illetve van most még benzines “tartalék” itthon, ha gond lenne… egyszer volt eddig erre példa 2 év alatt, de tavasszal vélhetően felteszem eladásra. -
gorbep
senior tag
10A? a gyárilag hozzá adott vésztöltő is tud max álláson 12A-t... de kapható 16A-s is. Azaz 0-100% is megvan 10 órán belül. A jövő autóján meg kár elmélkedni, ki tudja mi lesz. (ha egyáltalán lesz még saját autónk valaha az életben... )
Ha megszűnne a szaldó, és 3F invertered van, akkor érdemes lehet egy 3F töltőbe beruházni. De remélem ez még a jövő zenéje... de van azért olyan villany ár ( sajnos közgazdasági realitása a 300 Ft feletti kWh árnak is van...) aminél már a Fronius WattPilot-ja is megtérülne... ott beállíthatod, hogy pont annyit toljon az autóba, amennyit pillanatnyilag az invertered termel... A-es lépéseben tudja az áramot szabályozni, és automatán váltogatni is tud 1F -3F között.... szuper kis gép, de az ára nagyon csúnya, 400e körül van...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Semin
senior tag
"Ez a fl előtti vagy utáni verzióra igaz, vagy rohadtul mindegy?"
- Nyilván az FL előtti modellek öregebbek/több van belőlük, így torzít a statisztika.
Én csak a fórumtárs eredeti hozzászólására reflektáltam (#4621), nem pánikot akartam kelteni. Összességében jó autóról beszélunk, de az EV mivolta nem védi meg egyik típust sem a mechanikus meghibásodásoktól."58 és 65 között van egy jellegzetes búgó hangja"
Majdnem biztos, hogy nem csak ezen sebbesség tartoményban lenne hangja ha épp el akarna köszönni."Szervizbe a győri Leierbe hordom, tapasztalat egyelőre kevés, de az legalább pozitív."
- Én is, és maximálisan meg vagyok elégedve a srácokkal."Ezekszerint nem szabad kicsúszni belőlük, sok pénz bánhatja..."
- NAGYON pontosan be kell tartani. Még ha egy vicc is az egész.@tibcsi0407:
"Nekunk még 31000 van benne. Akkor 60k körül érdemes lesz mindent átnézni?"
-Az sosem árt, de ezeket a hibákat előre jelezni elég nehézkes.
Egyszer csak ott van és gyorsan eszkalálódik. Észnél kell lenni, mést nem tehetsz.@stickrs:
"Nabakker akk nálam is kormánymű gond van, mostanába kezdek hallani valami hangot ha tekerem, valami surlódás félét.. ezt garanciába kellene, hogy javitsák, nem? De nem lett nehezebb tekerni a kormányt pl"
- Néha én is hallok hangokat ( ) de ez még koránt sem biztos, hogy hiba.
Megnézetni érdemes, de egy kezdődő hibát sokkal nehezebb bizonyítani. Használd az autót és ki fog derülni. Ha garanciád van nyugodt lehetsz.@Kisakku szál:
"Van akinek 4, másnak meg sokkal hamarabb. "
- Tekintve, hogy mekkora igénybevételnek van kitéve az akku egy normál autóban, és mekkorának egy EV-ben, kb az örökkévalóságig kellene kitartania.
Ehhez képest nekem is egy zsebbika volt [link] az első kiegészító a kocsihoz amit megvettem. A gumiszőnyeg csak utána jött... és azt hiszem ez mindent elmond.@gorbep:
"aztán arra jutottam, hogy a kiépítés költségéből a vésztöltővel 10 évig tudom rezsicsöki áron tölteni az autót..."Ezt a kalkulációt majd átgondolod, ha a remek állapotban lévő villamos hálózatunkban elköszön a közeledben egy trafo, és - mindenféle túláram védelen hiányában - magával viszi a kocsid inverterét, és nagyon szerencsés vagy ha csak azt.
(legjobb esetben is kb .1 millás tétel)A EVSE nem amiatt vésztöltő, mert nem lehet vele huzamosabb ideig tölteni az autót, hanem mert - a hővédelmen kívül - semmi nem védi AC oldalról az autódat.
A túláram védelmekkel megtamogatott dedikált aljzat is jobb a semminél, de sajna a finom elektronikához kevés. Ajánlom a témában Varsányi Péter írásait.
Olvass picit utána, nem lesz kérdésed megéri -e a fali töltő. Én nem mertem kockáztatni.
[ Szerkesztve ]
-
Bandit21
addikt
Nekem kis akkus id3 van. Eddig a 10A-s evse-vel oldottuk meg ezt a 14 hónapot és lassan 20 e km-t.
Pár pesti útnál (Szegedről) raktam DC-re kecskeméti Mol-nál oda-vissza.
A melléképülettől kellene a garázsig legalább 20 m 3f kábel ami most kb 4000 ft/m-el, 80 e ft lenne.
Erre jönne rá egy Benny töltő, mert a kocsi 7,2 kw-ot tud, én már boldog lennék 4,2 kw-al (eddigi duplája lenne ez is) ezt 3f-el, de csökkentett, 6A-val oldanám meg. Ha véletlen kellene a teljes kraft, akkor menne 3x10-en, 6,9 kw-on.Egy benny 266 lenne kb. Ha azt akarom, hogy a napelemmel is okosan működjön akkor 291 plusz 50 a solar booster.
Ott vagyok, hogy 80 + 291+50 és a szerelés (legyen 50, de sztem több).
Ez 421 e Ft. Ez 6000 kw 70 ft-os áram. Ebből 18-as tényleg vegyes (tél pálya stb) átlaggal (inkább 14 a nagy átlagunk de kedvezőtlenebbel számolva) is 33.000 km-t megyek. Ez kb 1.5-2 év futása.
Egy dolog vinne rá mégis, ha lehetne tudni, hogy az, hogy a kocsit 20-80 közt tartom amióta megvan (90-re szerintem 2x volt töltve és 20% alá se ment 4-nél többször) a 10A-s töltéssel rosszat tesz /tehet-e neki?
Vagy a b megoldás, hogy kinevezek egy fázist a töltésre és marad az 1f kábel ami ott van már most a garázsba és kap egy eco töltőt és nem lesz semmi napelem optimalizáló faxni. Akkor is az eddigi 2 helyett 3,6 mehet majd bele, viszont ez is 160 körül lenne szerintem szereléssel, ebből is megyek 16 e km-t, ami egy év futása.
Nem látom hogy térül meg, mi csak városon belül autózunk vele, ha néha mégis elmegyünk kirándulni 100 km körben az odavissza még ezzel a kocsival is megvan, ha meg BP megyünk akkor ott a DC a vissza útra (évi kb 2 alkalom).
Ha tudnám, hogy az akkunak árt a folyamatos 10A 2kw töltés akkor feltenném, de csak azért, hogy este 10-kor feldugva ne reggel 6-ra, hanem már hajnal 2-re kész legyen?
Ok legyünk zöldek, mi van ha egyszer nem lesz szaldo, jó lenne a solar booster-es okosabb töltő, de napi átlag 50 km-t megyünk vele a városban. Egy húzósabb nap 80-100-at. (de akkor már minden gyerek oda vissza volt ovi bölcsi suli plusz bevásárlás és anyám anyósom összes egy napra eső penny-lidl-tesco köre is megvolt)
A húzósabb nap átlag fogyija legyen 20 kw (mert mondjuk kánikula napsütés nagyon meleg volt és nagyon klímáztunk és sokan ültünk bele sok cuccal - bár nyáron 25 alá, télen 22 fölé nem szoktam tenni mondjuk mert vagy megfagyok vagy megsülök). Akkor kell 20 kw, arra a napra ez a benny-vel ha nagyon süt a nap 6.9-el meg van 3 óra alatt. De a nap az ilyen napokon 9-16 ig baromira süt nyáron, ez 7 óra, nem 3. Tehát egy idő után ha csak átlagos napokat megyünk 50 km-el, csak 10 kw fog kelleni, tehát amit elképzelek hogy húde zöld leszek is kuka, mert a 7 órából amíg sütött a nap csak másfélig töltöttem. Így a napelem témának ezzel összefüggésben nem sok értelmét látom.
Ha sokat mennénk vele és tudna 11 kw ac-t akkor ok, nap közben egy 2 órás töltés otthon, 22 kw, majd 50% az akkuba.
Nyilván 5 év múlva nem a kodiaq lesz a nagy családi autónk, hanem valami nagy akkus dög, akkor majd jó lesz a nagy AC lehetőség, de most így leírva nem tudom van-e értelme.
De ha valaki azt mondja nem jó a kocsinak az állandó 10A evse, akkor bele mennék.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
cOxeR
Ármester
Többféle töltő volt, került forgalomba, de meglestem 12A-es az enyém.
Van a sárga kábeles az 8A-es, de ebből is van ami csak 8A nem szabályozható, ilyen az enyém:3 fázisú inverterem van, én azt tartom a legreálisabbnak, hogy lesz nappali áram ár meg éjszakai... a kérdés a szaldó, kihúzza a meglevő ügyfeleknek vagy se, mert akkor nem érdekes, bőven többet termelek mint ami kellhet.
-
cOxeR
Ármester
válasz Bandit21 #4664 üzenetére
Én szoktam többet DC-zni, sokat járunk Balatonra - csak úgy hétközben reggel le este vissza, ha a munka engedi - idén bővülünk karácsonyra, úgyhogy még többet fogunk kirándulni. Nekem semmi gondom az útközben DC-vel, kifizetem, annyi amennyi, kb évente 40-50e-t elköltök erre nem oszt nem szoroz.
4-500k között jön ki egy normális fali töltő így van, ami tud hálózatot is figyelni...
Ezt a 20-80 dolgot nem "értem" nálunk nincs ilyen... 0% se nulla és a 100% se 100%, BMW-nél, fent is lent is van benne tartalék, így lehet tölteni, meríteni bátran.
Matekba nem térül meg, de ha teszem azt, lemerült az autó és vészhelyzet van, menni kell, bármi családi gond, betegség, vagy csak munka, nem mindegy, hogy otthon ücsörögve épp hol van a töltésed. Engem ez motivál leginkább, nem szeretem a bizonytalan nem tervezett helyzeteket. Amit meg nem lehet pénzben mérni.
Nagyobb a töltési veszteséged, alacsonyabb töltő áramon, annyit buksz csak, sőt a 3 fázison töltés pl I3-nál nem is annyira javasolt, mert az autóba külön vannak a modulok, nem mindegy, hogy mindhárom terhelést kap vagy csak egy.
-
axioma
veterán
válasz Bandit21 #4664 üzenetére
2011-es iont vettem 18-ban, es fixen a 10A normal rofis toltovel toltom, igen ritka kivetel ha nem [fali 1x16A ha gyorsan kene evi max 10 alkalom; vagy utcan mar tenyleg csak ha programvaltozas van, evente ha elofordul]
Eleve elsore is 70%-osnak mondtak az akkut 19 elejen, meg par honapja is, ugyhogy egyszeruen csak hasznalom, minden hasznalati napon [pontosabban ejfel utan kezdve] kapja a delejt, masnap ujra maxon indulok vele. -
titán
autóba külön vannak a modulok, nem mindegy, hogy mindhárom terhelést kap vagy csak egy.
Ellentmondást vélek felfedezni.
Helyesen így szólna: Nem mindegy, hogy mindhármon oszlik el a terhelés, vagy csak egy kap háromszorost. Hiszen tölteni bele annyit kell, amennyit elfogyasztasz. A mennyiség fix. Akkor pedig a 3 modulon elosztás jobb, mint csak egyet terhelni.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
cOxeR
Ármester
Nem magamtól találtam ki, ezt is Varsányi Peti írta, aki jópár ilyet javított, szedett szét. A lényege az, hogy egyesével lehet cserélni őket, ha 3 fázison kapja a kakaót folyamatosan, akkor mindhárom cserés lehet, nem mindegy, hogy egyben kell cserélni vagy csak 1-1 modult.
-
WiZARD
addikt
Amelyik gyártó nem "vésztöltőnek" hívja azt lehet használni?
Varsányi Péter véleménye a témáról.
"Minden gyári hordozható töltőkábel (azaz EVSE) tartalmaz egy GFCI-nek nevezett áramkört. Így ha konnektorba dugjuk, szerintem teljesen felesleges elé fi-relét rakni - kivéve, ha az a konnektor szabadban van, mert akkor jogszabály szerint kötelező, ill. akkor is kötelező, ha azt a konnektort nem csak kizárólag töltéshez, hanem alkalmanként másra is használjuk, pl. fűnyíróhoz."Én naponta más megoldást látok jónak, addig is töltöm 1 fázisról konnektorból 13A-rel, igazából elég ez is többnyire. (ha meg nem akkor ott a SUC)
Lehet első körben veszek a gyári EVSE-hez egy 32A csatlakozót, megpróbálom HA alatt a vezérlést megoldani, és akkor ~20ezer forintból megvan az árammegosztós töltő, igaz csak 1 fázis.[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Sza_Sa
senior tag
A Tesla gen2 vagy gen3 falitöltők használhatók más autók töltésére is, vagy Tesla only?
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
gorbep
senior tag
Én inkább a hirtelen megszűnő tápellátást találom kritikusnak, mivel nem áram 0-átmenetnél szakad meg az ellátás, az induktivitáson keletkező túlfeszültség vághatja agyon félvezetőket. Ezért is veszélyes kapcsolós vagy távvezérelt dugaljakról, vagy B-s vezérelt ellátásról tölteni... de ugyanez a probléma, ha túlterheled pl a főbiztosítékot, és a töltés közben leold... de mondjuk ezen az elven A v. B Fi relét se tegyél elé, ugyan ez a forgatókönyv, ha hiba miatt leold...
A házban van mindkét inverteren T2 védelem, a garázsban egy kombinált T1-T2, az EVSE lengő dugaljában pedig egy T3 védelem... Nem vagyok szakértő, de pár fali AC "töltőt" (ami igazában lényegében ugyanúgy egy kontaktor mint a vésztöltő ) már láttam szétszedve, azokban én semmi ennél komolyabb védelmet nem láttam belül (sőt...)... őszintén szólva egy komoly vésztöltő ugyanazt a szintet képviseli. Komolyan érdekel, miben több a fali "töltő" védelem szempontjából... nem értem mit értesz fejlett túláram védelmen, ami a fali "töltőben" van, a vésztöltőben meg nincs... Ha jó ötletet adsz, beépítem elé...
Teljesítmény elektronikával csak részben foglalkozó villamosmérnökként még mindig kérdéses számomra, megéri e egy fali töltő...
Van rálátásom egy ügyre, ahol egy utcai 22kW AC tett taccsra egy ZOE-t, és peres ügy lett belőle... szóval nem győztél meg, de minden műszaki információ nagyon komolyan érdekel. Örülök, ha sikerül valami újat tanulni. Ha van értelme szívesen meg is tervezem a szükséges áramkört hozzá...
Péter szerintem a 1F 32A töltésnél írta jobbnak a 3F 16A töltést... amiben van is ráció...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Bandit21
addikt
Nekem a kocsi írja hogy 80 fölé ha lehet ne töltsük. Egy sávon van egy csúszka és ott alapból 80 ig lehet húzni, 80 fölött meg szól hogy nem kéne.
A 20 meg csak úgy jött megszokás vagy nem tudom.
Nyilván nem kapok szivbajt ha 15% al érek haza de mondjuk ha este 30 al teszem a garázsba akkor rá szoktam tolni.
Az mondjuk igaz hogy a Pure Performance id3 ba talán az egyik legnagyobb a nettó bruttó eltérés amit láttam az akku pakk 55 os és ebből 45 ami használhato. Sokszor gondoltam már rá hogy a maradék 10 kw akku minek de gyanítom használja az egészet és így bíztak benne hogy tényleg meg lesz a 8 éves korban is a 70%
Vagy a fene tudja....Közbe rájöttem hogy szarul számoltam mert csak az egyik 50 et adtam a 80+291 hez hozzá (421 lett) a munkadíj 50+ét nem így 471 el kéne újra számolni de minek a lényeg hogy az eddig kalkulált megtérülés 10% al rosszabb.
Az is hozzátartozik a képlethez hogy nálunk azért ha hirtelen hopp menni kellene Pestre akkor a kodiaq ba ülnek és nem az id3 ba.
Minden a töltő ellen szól de közbe mégis szeretnék egyet...
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Semin
senior tag
"Teljesítmény elektronikával csak részben foglalkozó villamosmérnökként még mindig kérdéses számomra, megéri e egy fali töltő..."
Én egy olyan ember ajánlására döntöttem mellette, akinek adok a szavára elektronikai témákban.(szintén villamosmérnök, nem mellesleg családtag)Nem akarlak meggyőzni semmiről, leírtam a véleményem a témában.
Remélem soha nem tudjuk meg melyikőtöknek van/volt igaza. -
cOxeR
Ármester
válasz Bandit21 #4674 üzenetére
Tényleg az a baj, hogy arányaiban drágább, mint amennyire sokszor kihasználnánk… mondjuk ha meg úgy nézzük, 5-10 év múlva is vélhetően elektromos auto dömping lesz… idővel elkerülhetetlen lesz.
Mondjuk ahhoz képest, hogy I3-ban egy kis navi nagyra történő cseréje 650e…
[ Szerkesztve ]
-
gorbep
senior tag
Én sem meggyőzni akarlak, komolyan érdekel, mennyivel jobb, én tanulni járok ide, nem kötekedni. Vagy esetleg segíteni az esetleges jó vagy rossz tapasztalatommal...
Ha megkérdezed a családtagodat erről a minőségibb túláramvédelemről, és beírod ide, azzal lekötelezel...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
gorbep
senior tag
Az i3 vásárlása után és is meg voltam indulva... nagy navira csere, android auto... meg turbina felnik...
Aztán szembe jött a valóság az árakkal, és elkezdtem keresgélni. De egyre csak mentek fel az árak...
Aztán ideiglenesen kellett egy telefon tartó, mert kellett gyorsan 1 hosszabb útra... és tök jól bevált, másrészt rájöttem, hogy kb 4 havonta egyszer használom a navit... úgyhogy maradt a régi, sőt a telefontartót is leveszem, csak arra a pár órára teszem fel...
A turbina felnit meg elengedtem, megbarátkoztam a pizzával... meg rájöttem, hogy szinte sose látom kívülről az autót... úgyhogy az árát a házimozimba fektetem, azt sokkal többet látom...
sajnos ennek a gondolatmenetnek eshet áldozatul a fali töltő is...
Ja és a válság se segített... a héten megkínált a szolgáltató egy több mint 12x központi fűtés árral.... Mielőtt mindenki pánikkeltéssel vádolna, nem lakás, ÜZLET!.... de akkor is nagyon fog fájni jövő hónaptól...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
wassermann
addikt
Csak tippelni tudok:
CP = Charging Process (töltési folyamat)A negative level abnormality-ben nem vagyok ennyire biztos, két dolog lehet:
1. figyeli, hogy a hálózati betáp oldalt ne rántsa le hirtelen
2. a kocsi akkuját figyeli: normál esetben a töltés alatt folyamatosan növekszik az akku-feszültség vagy töltöttségi százalék. Ha az akkutömbben "kipukkan egy cella" hirtelen lesz egy visszaesés, azaz abnormális viselkedés.[ Szerkesztve ]
-
Semin
senior tag
válasz wassermann #4681 üzenetére
Köszönöm Szépen!
-
gorbep
senior tag
Szerintem a CP itt a Control Pilot... azaz a kommunikációs vonal figyelése lehet... pl ha kontakt hibás a csatlakozó.... vagy sikerül "kirántani" a kábelt... biztos pont az említett hirtelen megszakadás elleni valami védelmi funkció lehet... a DC töltőnél vannak 30 ms -os beavatkozások ilyen esetekre...
a DC töltési szabványban vannak ilyenek... CP lost shutdown...
de én is csak tippelgetek, ilyen szinten nem vagyok képben a töltési kommunikációban... de a csatolt doksiban vannak jó ütemdiagrammok... de ez DC töltés, az AC fali boxokban kétlem, hogy ilyen szintű szabályozás lenne...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
biker
nagyúr
A sok találgatás mellé, CP=control pilot, ezen megy a kommunikáció, másik a PP a proximity pilot jel, a kábel terhelhetősgét jelzi ellenállással
a CP szálon a negatív a hiba, kétféle hiba lehet, dióda hiba (töltési komm hiba) vagy autó szellőztetést kér mert túlmelegedett
Egyébként 12V a ready, 9V a charging standby, 5V a töltés, 0V és -5 -12V már nem üzemi állapotok.[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz wassermann #4681 üzenetére
teljesen NEM
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Semin
senior tag
Köszi mindenkinek!
-
WiZARD
addikt
Elosztóban van T1+T2 védelmem.
Utána az EVSE elé elég lehet ilyen szerelvénydobozva rakható T3-at berakni?
Márka mennyire számít? (Tracon 6.5k, OBO 15k, Schrack 24k)(Elosztó szekrény fullon van, külön dobozba nem vágyok sínes cuccokat szerelni ha nem muszáj)
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
cOxeR
Ármester
Felni az sokat számít stabilitásban, én azt sehogy se tudtam elengedni. Navi engem se érdekel… sőt még a led se, így egy halogen kismavis verzióval teljesen megvagyok, első radarom sincs, az se izgat.
Én tavaly eladtam az egyik vállalkozásomat ami bérelt ipari ingatlanba volt, 260m2, ebből 7m belmagasság, vasbeton födém… pont nemrég számoltam, hogy havi 8-900k lenne a fűtés… maradjunk abba nehéz az utódának nyereségesnek maradnia. -
gorbep
senior tag
Pedig a LED fényszóró az nagyon jó... Nálam a pizza és a turbina felni azonos méret, csak esztétika... nekem sincs radarom... ülésfűtést meg bőrt direkt nem akartam, nem szeretem. Nem vagyok oda a vezetéssegítő extrákért, szeretek vezetni. A tempomatot is 1x kipróbáltam csak, hogy működik e... inkább parázok az extrák miatt... majd elromlanak... pl sötétedő automata fűtésű tükör... meglennék nélküle... a behajló tükröt is első dolgom volt kikapcsolni...
Ez csak 17m2, de 120e körül lesz a havi fűtés... és légköbméterre megy, akkor is fizetni kell, ha nem is kell, mert pl nincs bérlő... Még el se kezdődött a fűtési szezon, de sorra zárnak itt be az üzletek, egyre több az ELADÓ tábla... persze eladhatatlan, pont emiatt... SAKK-MATT
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
cOxeR
Ármester
Nekem befektetés is a style 431, elég ritka, meg drága is… ráadásul szélesebb is a többihez képest.
Ülésfűtést én szeretem, cabrioba nem lehet nélküle lenni. Tempomat meg szintén kell, járok többet autópályán, sokat segít.
Többi engem se érdekel, persze ABS oké… meg a DTC, de anélkül is lehet élni.
Most nehéz eladni, szerencse kell, vagy olcsón kell adni. -
gorbep
senior tag
Most látom, fél collal szélesebb... Veszprémben olyan ramatyak az utak, hogy a 20" felnivel elharapom a nyelvemet... de vesekövem biztosan nem lesz... 19" style 428-ra gondoltam... nagyon szép, de már 400e körül van egy sérülésmentes garnitúra... tény, hogy jobb befektetés mint az arany... csak meg ne padkázd...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
axioma
veterán
vessetek meg, de ez nem csak nem praktikus de ronda is... marmint szubjektive nekem az auto kereke oldalrol erdemi % gumi eseten esik jol a szememnek - igaz, kozrejatszhat hogy az elozo evezredben voltam egyetemista...
-
wassermann
addikt
Nekem meg a használhatóság jut erről eszembe: Magyarországon a kátyúk miatt egy ilyenre nagyon nagyon kell vigyázni, emiatt számomra nem lenne praktikus.