Új hozzászólás Aktív témák
-
joghurt
addikt
Régen a helyhez kötött hőfejlesztő berendezések mehettek róla (bojler, villanykályha).
A jelenlegi jogszabály (4/2011. (I. 31.) NFM rendelet 5. § (1)) szerint:A „B” árszabás szerint számolható el - közvilágítási célra vételező felhasználó kivételével - a felhasználó által meghatározott bármely, szakaszosan is biztonságosan üzemeltethető, külön mért - az elosztó vezérlőberendezésével vezérelt felhasználói áramkörre állandó jelleggel, megfelelő segédeszköz hiányában állagsérelem nélkül nem leválasztható módon, nem dugaszolhatóan csatlakoztatott - felhasználói berendezés fogyasztása.
A tej élet, erő, egészség.
-
WiZARD
addikt
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
axioma
veterán
Ha szaldosan tudod, akkor bovitsd a hmke-t. Nekunk a szolgaltato valasza a toltesre: a 2005-os epitesu haz villanyoraszekrenyet szetbombazni (alsohangon 200e beruhazas), es az 5 Ft-tal olcsobb tarifara rarakhatom, ez a max. Viccesek, mikor hasznalnek el 40e kwh-t? 250e km ha most nem szamoltam el magam nagy hirtelenben. Na ekkor lett napelem-rendszer projekt beinditva... (es nalunk bovne jo volt ba'r me'g full tamogatas nelkul, mert az alapfogyasztasunk is sok, meg ket auto is ingazik arambol).
-
axioma
veterán
Nyilvan "attol fugg". De amugy ez igy onmagaban nekem gyanus szamolas, a 17kWh (ezt tekintem atlagnak) azert mai(!) aron 6.5Ft-ot ad inkabb es csak noni fog (rezsicsokkentes miatt a vallalkozoktol szedik be de mar nem realis), masreszt meg ha 800e-bol bovitenek akkor nem most kell (es ha inverter csereje nelkul nem megy akkor nem kell). Mondjuk egy 10e km eves futas eseten 1700kWh eves termeleshez 1.5kWp emeles kell, az nagyokbol 4 napelemtabla de nagyon max. is 5, csak az fontos (stringinverternel azon kivul hogy kaphato legyen az eredetivel egyezo), hogy az inverter hatarai koze beferjen... (remelem nem szamoltam el). Nem beszelve arrol, hogy ha elhasznalod az a'ramot es megterul (a 38-hoz kepest) 10 even belul, akkor tovabbi 10 evig termel vigan. Plusz az megfizethetetlen mikor a fustos-partiak jonnek az aram szeneromu-tartalma miatti CO2-vel es visszadobom a labdat hogy napelem
Amugy nalunk a napelemrendszer dragabb volt mint az autok barmelyike, de nem az autokat valtotta ki nagyobb reszben. Kulon-kulon vizsgalom a beruhazasokat: az autot a 38 Ft-tal, a napelemet a 38-hoz kepest. Mindketto kulon megerte, igaz azert, mert sok volt az alapfogyasztas arambol amugy is.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Ja neked van regi rendszer, az szivas. Na igen, ez is szempont volt az SE-nel.
11.6 az gondolom az auto altal me'rt, en a konnektorbol fogyasztottat mondom, az mondjuk persze csak tiz v. tizenpar szazalek elteres. Ja es telen-nyaron atlagolva. Ha uj az auto akkor nezd majd meg egy ev mulva... ilyenkor az Ampera is 70 km korul (felett) megy, telen szigoruan 50, futes nelkul (napi ingaja ha nincs pandemia pont 48, parszor tesztelve), persze teletolteni ugyanugy 10kWh kell kb., kicsit talan tobb.
Ha a szaldo-ado valtozasokat beleszamolod, akkor azt is szamold hogy majdnem masfelszeres lenne az aram ara, csak rezsiharc van. -
axioma
veterán
A Blitzwolf ment egy jo ideig (de csak a konnektoros toltest 10A kellett merje, tudom hogy hitvita de en lassu toltest hasznalok inkabb), aztan ja, egyszer csak elerheto volt de mar nem toltott. Szivtam masnap mert pont szokasosnal hosszabb ut volt, evvan.
Ferjem a Sonoff-os, vezetekbe kothetot hasznalja, abbol van olyan ami birja a fali toltot is, egyelore nem csak papiron, a tolto typeI 16A a mero meg 25 vagy 32. Marmint ez mindketto wifis megoldas. Tulspilazni nem erdemes a merest, nem kell pontos legyen, de ionban semmi visszajelzes nincs csak a 8 palcika hogy mennyit erzekel toltottsegnek, annal azert jobb volt igy merve is. Illetve akkor me'g megtettem azt hogy ejfel utan 5 perccel indult a toltes. -
-
-
Semin
senior tag
Hm az fura. Mondjuk nagyon sok változós az egyenlet. Mennyit termel a rendszer, mi jött be extraként, miért ugrott ekkorát a meglévő fogyasztás. Én felmértem a fogyasztásom es az alapján kalkuláltam. Minden benne van ( klîma, BEV stb). 6 év múlva megmondom.
[ Szerkesztve ]
-
Vasy09
őstag
Én pont ezért gondolkodom a 8-as rendszer mellé még egy 5-öst is felrakatni majd, mivel ugyan a jelenlegi is fedezi a mostani fogyasztást, de nem tudom, hogy az év végére meg lesz-e a plusz annyi, hogy a Leaf-et is nyugodt szívvel merjem otthon tölteni, és ne kelljen majd ráfizetnem! Sajnos, mikor tavaly év végén eldöntöttük, nem számoltam vele, hogy ennyire hamar meglesz az elektromos kocsi!
Arról meg már nem is szólok, hogy még 3 klíma sem ártana pluszba!Gamertag: Vasy09
-
#31733248
törölt tag
-
Shadowbull
addikt
-
Semin
senior tag
Reggel csinálok egy videót mennyit eszik a kocsim felfűtésnél. Meg fogsz lepődni! 4km-re lakom a munkahelyemtől (szóval nem sokat megyek) de tegnap 29kWh írt ki a tipper ( 10 perc fűtés álló helyzetben, szélvédő olvasztás, majd 10 perc út haza). Van benne hőszivattyú, de addig semmit nem ér míg nincs meleg. A fűtőszál COP-ja meg 1…
Az más kérdés, hogy a fogyasztásom tartósan 15kW/100km környékén stagnál. (Nyári +~30%)
[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
Nagyon téves. De nagyon.
általában 3kW ohmos fűtőbetét van, és amiben nincs hőszivattyú, abban kettő. Nézd meg pl Björn videóját, 5-6kW-al fűt 10-15percig az autó, aztán szabályoz vissza.
Másik téves, hogy a házad hőszigetelése olyan 37x jobb mint az autóé. Emiatt pl tegnap, 4-5 fokban is 110-nél tartós 1kW-al ment a fűtőbetét a konámban, ez ugye itt pályán +1kWh/100km de városban 30-as átlaggal ez éppen 3kWh/100km lesz!Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Semin
senior tag
Mi pillanatnyi fogyasztásokról beszélünk, nem pedig egy út átlagáról. Ez volt a diskurzus indítója.
Ha pontosabb adatokat akarsz indulás előtt 0-ázd a tippert, és nézd meg mit mutat amikor kiszállsz. Nagyon csodálkoznék ha jobb adatokat látnál elvégre az Ioniq sokkal jobban fogyaszt mint az i3.(Csak hogy maradjuk Handras videóinál referenciaként)
[link][ Szerkesztve ]
-
cousin333
addikt
Kevered a kW-t és a kWh-t.
0,6 kWh fogyasztást feltételezve mondjuk az említett 5 perc felfűtés alatt fogyott 0,4 kWh, a fennmaradó 10 perc alatt meg 0,2 kWh. Ez az elején 4,8 kW teljesítményt jelentene, utána meg 1,2kW-ot. Bár a számok furák, mert valamivel menned is kellett, 6 km az legalább 1-2% még síkon araszolva is. Megjegyzem, a 100%-on szerintem nem lineáris a skála: 100-99% között többet mész el, mint 99-98% között.
A megoldás valóban a trip computer nullázása induláskor. Nekem mostanság >16kWh/100 km a fogyasztásom, pedig nem is fűtöm fel a kocsit a rövid úton, max 18°C-ot állítok be a párásodás elkerülésére.
"We spared no expense"
-
cousin333
addikt
Mea culpa, nem te keverted, hanem Rolly használta szabad stílusban. Bár szerintem érthető, mit akart mondani, pont az eredeti szöveg irrealitása miatt.
Semin: 5 kWh energia 10 perc alatt az bizony 30 kW. Éppen azért sokallotta, mert nyilván nem annyi, hanem 5 kW 10 percig, ami 0,83 kWh.
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
biker
nagyúr
ha a családtámogatásos 50%-osra gondolsz, akkor mint elektromos autó töltő nem számolható el, de villanyszerelési munkálatok igen, parkoló és garázs kialakítás igen, így hozzá kapcsolódóan sok minden elszámolható
Illetve mivel mi gyártunk, egyedi töltőket is, azokat el tudjuk adni elektromos elosztó dobozként.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
joghurt
addikt
Szerintem ez a táblázat még akkor készült, amikor nem voltak 13-as kismegszakítók. Igen, végtelenül sok helyen fogod megtalálni ugyanezt a táblázatot.
A szabvány egy újabb változatát olvashatod itt. Az elsősorban kínai termékek terjedése miatt kellett leszállítani pl. a névleg 1,5-es kábelek megengedett terhelhetőségét 16-ról 13,5 A-re.
A tej élet, erő, egészség.
-
Rogiii
aktív tag
Ha csak ennyi a probléma, akkor hála istennek ugyanúgy nem kell kábelt cserélnem, mert ha kicserélem a kismegszakítót a biztonság kedvéért, akkor a B10-el is simán el kell mennie a gyári hálózati töltőnek, mert 10A-el tud tölteni.
Amint meglesz ténylegesen az autó, megírom a tapasztalatokat.[ Szerkesztve ]
A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt!
-
biker
nagyúr
Nincs olyan, hogy "a 2,5mm2 vezeték ennyivel terhelhető", mivel a méret egy dolog, a hossz a másik, a szerelési osztálybesorolás a harmadik.
Tudok olyan környezetet ahol 16A-el sem terhelheted, és olyat is ahol 25A-el is biztosíthatod. A regszerelő monnyonle, és ne beszéljen hülyeséget.
engem épp a napokban talált be egy okoska egy másik fórumon, ahol leírta hogy helyére tett egy villanyszerelőt, mert hülye volt a villanyautó töltőhöz, aztán kb 5 ponton helyretettem, hogy baromságot beszél ő is, nem csak a villanyos, azóta már privát emailekkel zaklat, és nem érti, hogy ő megy szembe a forgalommal.
Ez van.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
GalaHU
őstag
Köszi srácok mindenkinek!
Még annyit kérdeznék, hogy az i3- nál egy klasszikus mackósajtos koccnál, ha kap a sárvédő, futómű, nyúlvány az tényleg tk?
Én a kisBömbi felé hajlanék, de ha egy biztosítós tk kaland még vétlenként is anyagi csőd…
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
titán
Nem a mobiliti hibája. Nincs megoldás. Az OCPP szabvány hibás, a tokenek autentikációját elméleti hibásan írták meg a specifikációban. Nem tudnak vele mit kezdeni. Az indítási kísérlet backend felé történő jelzéséhez nem tartozik töltőcsatlakozó azonosító, csak töltőoszlop azonosító. Én is töltőoszlopok és a backend közötti kommunikáció programozásával foglalkozok, és ez a szabványkönyvi hiba okozza nekünk is a legnagyobb fejfájást. Nálunk is így működik. Token érintésre a töltés előkészítési fázisban lévő töltés elindul. Ha két csatlakozó van, akkor jön a lottó. Még kell saccolni, hogy melyiket indítsuk. Lehet erre (a saccolásra) algoritmust írni, de ennyi. Ha két csatlakozó van egyszerre bedugvs, akkor az újonnan érkező indul. Eddig egyszerű. Ha viszont csak egy van bedugvs (mert az újonnan érkező először érint, és csak utána gondolta bedugni), akkor bizony el fog indulni az idegen autó nálunk is. Nem is tudjuk még letiltani sem a töltést (lehetne olyan, hogy ha 5 percnél régen óta áll ott, akkor egyik se induljon), mert ha invalidaljuk a töltési kísérletet, akkor a töltőoszlop a szabvány szerint min. 15 percre feketelistázza a tokent, és még csak a töltési próbálkozások sem jutnak el a backendig.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
cOxeR
Ármester
Azért sokkal stabilabb a kétszéles gumi megoldás, nekem az S felni van fent, a hozzá passzoló gyári méretekkel, de bírnám, ha ennél is stabilabb lenne. (175 van elől, 195 hátul) Előbb pl nullason ebben a szélben így is össze vissza billeg, úszik. Télen én is körbe 155-el járok, de kényszerből. (meg gazdaságosságból)
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Ezért kell ültetni, S is ezért került lentebb.
34e km van a gumikban (hazudtam, ebből lejön a téli futásom kb 5 ezer), köszi jól vannak, egyszerűen érezni kell mikor darálod, mikor nem. Nagyon finoman fogja a kipörgésgátló - viszont akkor is letadírozod, sokan ezért rúgják le hamar, mert sokat tolják túl, anélkül, hogy észrevennék valójában. -
cOxeR
Ármester
temérdek felhasználó teszi ezt a sima I3-al, 25mm körüli ültetésről beszélgetünk, ettől azért simán lehet fekvőrendőrözni gond nélkül, nagyon nem a a használhatatlan tartományba kerül. Sőt rengetegen tesznek nyomtáv szélesítőt is.
Az ördögtől való S szoftvert már nem is említem.
Nem jelenti azt, ha valaki módosít valamit az autón, hogy mást kellett volna választania. -
Vesa
veterán
Használtan vettem a kocsit, hazai forgalombahelyezésű, én vagyok a második tulajdonosa. Végig szakszervizben volt javítva, az eredeti tulaj minden előírt izére időben vitte. Ennyit tudok róla. Mióta nálam van, kb. 7k km ment bele. Én nem cseréltettem benne olajat, mert nem kellett. Mielőtt vettem, akkor cseréltek benne valami fékolajat vagy mit, és eyebeket is, ezek a szervizkönyvben benne vannak (elektronikus). Én szívesen kicserélném az olajat, nem tétel, de félek ez már nem segít.
De itt nem is ez a lényeg, hanem az, hogy a garancia egy dolog ha a márkaszerviz azt hazudja, hogy semmi probléma az autóval, akkor a user mi a fenét tehet azon kívül, hogy elmegy egy másik szervizbe?
Nekem ilyen milliós árakról beszéltek csere esetén, az ha nem is gazdasági totálkár, de nem szívesen költeném rá, főleg mivel garanciális még. Csak kérdés, ezt hogyan fogom átnyomni a szervizen?[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
7Heads Drago
veterán
"A törésteszteken nyújtott teljesítménye egyenesen problémás, a frontális ütközési tesztek során a vezető mellkasát és a hátsó utas fejét érintő életveszélyes sérüléseknek nagyon magas a kockázata, az oldalütközésnél pedig a mellkas védelme marginális. A közepes törésteljesítmény és a gyenge ütközéselkerülő technológia egycsillagos minősítést eredményez"... "Ezek az autók nemcsak, hogy nem kínálnak szériafelszereltségként semmilyen értékelhető aktív biztonságot, de az utasok védelme is rosszabb, mint bármelyik jármű esetében, amelyet hosszú évek óta láttunk. Cinikus a fogyasztóknak megfizethető zöld autót kínálni, ha ennek az az ára, hogy baleset esetén nagyobb a sérülésveszély".
Ezt nem én írtam. Kár magyarázni.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
ALI_G
veterán
Ha már témánál vagytok, nekem bent van a 3 fázis kiállása a garázsban és jövőre jön PHEV (XC60), ami csak 3.7 kW-ot tud. Az otthonfelújítási támogatás keretében arra gondoltam, hogy most felraknék 3x16-es fali töltőt, így a felét megspórolhatnám (olcsóbb úgy se lesz 5 év múlva, de konkrétan leírva nem láttam, hogy erre igénybe lehetne venni a támogatást, esetleg valakinek sikerült?).
A betáp jelenleg 3x16A
Mekkora betápra kellene növeljem? 3x25A?
Milyen keresztmetszetű kábel kell egy ilyen fali töltőhöz? kb 3 méter az elosztótól.
Milyen márkát/tipust keressek? Elég nagy a szórás árban. -
opr
veterán
Tippre ugyanaz lesz, mint megannyi mas esetben. Talan azzal a kulonbseggel, hogy nem 1, hanem 3-4 evtized alatt fog lefutni, mert az autoknal hosszabbak a modellciklusok.
Ez a mostanra jol bejaratott forgatokonyv:
A kinai kormany fu alatt nyomja az irgalmatlan mennyisegu penzt ezekbe a cegekbe, ami miatt tudnak olcson jot adni. Mivel versenyezni nem kell, es gyakorlatilag akarmennyi veszteseget termelhetnek bo 1 (3-4?) evtizedig, ezert kinyirnak, vagy vegervenyesen elgyengitenek, es/vagy felvasarolnak sok nyugati markat, mert ugyan van kompromisszum, de annyival olcsobb, hogy belefer, sokian ezt valasztjak.
Aztan, mikor mar darabokra cincaltak a piacot (ugy konnyu, hogy a penz szo szerint nem szamit), akkor jon az, hogy elobb minimum nullszaldo a cel, aztan meg konkretan profit. Ez az utobbi idoszak az, amikor mar ugyan annyiert, illetve sokszor konkretan dragabban adjak a portekat, mint a meg eletben levo nyugati cegek (meg adna a sok masik, amit kinyirtak), de nem igazan szamit, mert addigra eleg penzt, idot es energiat oltek bele, hogy egyreszt legyenek lelkes rajongoik ezeknek a markaknak, masreszt... Mi mast fogsz venni? Nincs mas. Ki lett csinalva minden mas.Ha erre peldat akar az ember latni, nos... Szamtalan van, talan a leglatvanyosabb az okostelefonpiac, ott ugyanez tortent, nem is olyan regen, ez a folyamat mostanaban zarult le.
Politika ON: Igazan orulnek neki, ha kivetelesen nem lennenek vakok es korruptak az europai politikusok, es olyan buntetovamot raknanak a kinai kocsikra, hogy egyszeruen mar ne birjak penzzel, muszaj legyen konkretan piaci alapon arazniuk. De ez ugyse fog megtortenni, peidg ha hagyjuk, hogy bedaraljak az autoipart, az rohadtul fog fajni europanak. Politika OFF.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
WiZARD
addikt
Azért lenne rá megoldás ha akarná.
Adja ingyen a fizetős parkolóban.
Legyen olyan szoba variáció ami mellé jár töltős parkoló.Mellesleg egy szigetelés nélküli "sátor" volt a szoba, amit elektromos padlófűtéssel (tehát COP1) fűtenek, mellé 40 fokra fűtött jacuzzi. Nem hiszem hogy azon múlik az éves keret, hogy a vendégek 2%-a elektromos autóval tötlene 10-20 kWh-t.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****