Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
2013-as [me'g szerelonel]. Mondjuk pont nem biztos h annak a leirasat olvastam, nem szamoltam ilyesmi kulonbseggel [de azert vszinu azt]. Engem az ion-hoz hasonlo fekezes erdekelne, azt jobb szeretem, de csak ha rekupaciobol jon.
Amugy igazad van, kevertem az L seb.valto allassal, mintha azt is hegyekkel hoztak volna osszefuggesbe.
Azt viszont nem ertem, h akkor ha pont hogy arra tobblet motorero h akkuba taroljon, miert ilyenkor hajt kozvetlen a kerekre. Mind1, ezen igazabol nem mulik semmi. Azert ez nem ugy rex mint a bmw i3, itt 1.5 l motor nagy tank... prius nem plugintol kisebb a kulonbseg, nekem erzesre. A kisegito stilusu motor jobban vedheto, az amperankat meg akkutoltes nelkul hoztak haza meg jart par hetet vele mire megvettuk. -
axioma
veterán
Nekunk 1-es volt prius-bol. Sztem motor/akku ara'nyban jobban hasonlit, mint a motorkerekpar-motoros, 9l tankos i3 rex. Inkabb akar arammal tamogatott benzines lenni, mint benzinnel tamogatott elektromos, igy ertem. Akar csak meretei stb alapjan, de sokaknak kenyszerbol [hatotav csak 35 korul] a valosag is az. A Volt-od mennyit tud?
Mondjuk pont leaf-fel nem tudom hasonlitani.
L-ben nem lett nagyobb a fogyasztasod? Na tenyleg elo kell venni a leirasat... mondjuk en ritkabban vezetem, ferjem meg pont vitorlazva szereti. -
Vasy09
őstag
igen, csak az automata parkolás segéd ami nincs benne alapból a Tekna felszereltségben sem!
A miénkben van, de megmondom őszintén, még nem próbáltam! Egyszer neki ugrottam, hogy majd most, de nem tudtam kivárni, egyszerűbb volt, hogy én betolattam!
[ Szerkesztve ]
Gamertag: Vasy09
-
-
Ck.
addikt
Igen, nem tudom idehaza mi a helyzet, de Angliában nagyon sok helyen rámentek arra, hogy nincs bankkártya lehetőség, sőt pár szolgáltatónál még app sem működik csak úgy. Aktív havi előfizetés kell, melle jár egy RFID kártya és onnantól már lehet az appot is használni. Undorító dolognak tartom. Néztem egy lehetséges hazautat és a Franciaország, Belgium, Hollandia, Németország szakaszon (ami még csak félút) is rengeteg olyan pálya melletti elektromos töltőállomás van, ahol bankkártya fizetés nyista. Ez a szomorú erőszakos ügyfélszerzési módszer a divat 2020-ban.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Erinteni se kell. Radugod az autot es nem kell elore a kartya, az appal inditod. Utana az appban jon hogy fizess, kartyasan.
Mondjuk mivel ez kb. olyan mint telefon elofizu, a regisztracio sok szemelyes adatot elkert, de mar nem tudom mik voltak. Nem lehet az nkm szamlahoz sem hozzacsapatni...
[Ja en 1x hasznaltam ugyhogy a havidijasokrol gozom sincs.][ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
OK, akkor kinek mi a 'fo' app amivel megnezi h x tervezett toltesi kornyeken van-e oszlop? Amugy biztos van ami hol lathato hol nem [van amelyik a melohelyem epuletenek garazsat is mutatta, mikor oda engem egy kiveteles esetben kertem h 1x 3-5kWh kinyeresere engedjenek le, es mar azon megbukott h mar nem fizetek havonta parkolot, kartyam nem jo, kocsi nem mehet le, nemhogy toltsek [azon se lepodnek meg ha a 2 ev alatt soha nem toltottek volna egyikkel sem, de az elso evben erosebb a gyanu, utana autos ceg koltozott be me'g].
-
joghurt
addikt
Láma kérdés, de lusta vagyok Google-zni.
Ha a falból belemegy az N*X Amper AC az autóba, akkor mit csinál a Type2 fali "töltő" sokszázezer forintért? Egy ipari áramos aljzat kb. 20e-ből megvan. Én nem akarom a távolból okostelefonról tamagocsizni. Bedugom, töltsön, kihúzom, fejezze abba. Akár még egy kapcsolót is hajlandó vagyok megnyomni hozzá.Amikor a 3x20A-ről 20-22A-rel töltesz, akkor a házban felkapcsolt lámpa (na jó, beindított mosógép, vízforraló, porszívó, vagy bekapcsolt sütő stb.) nem vágja le a villanyóránál a kismegszakítót? Én ezért érzem kevésnek a 11 kW-hoz is a meglevő 3x16A-t.
Autóból még nincs konkrét gyártó.
A tej élet, erő, egészség.
-
titán
Ma már egy kWh-nyi LFP akksi nagyobb tételben szállítással 70 dollár alatt beszerezhető. Ha a feszültség a napelemekhez pontosan illesztett, akkor némi hatásfok veszteség árán a töltőinverter megspórolható, ha pedig autótöltés az elsődleges szempont, akkor egy CCS2-vezérlővel és egy DC-DC inverterrel sokkal olcsóbban ki lehet jönni, mint egy szaldós inverterrel, és egy (mondjuk) DC 22kW-os töltővel. De mivel ilyen komplett egységet (még?) senki nem forgalmaz, egyelőre csak komoly gyakorlattal rendelkezőknek ajánlom ezt a megoldást, tapasztalat nélkül 23 helyen lehet elbukni 100% kárra, vagy akár bele is lehet halni. Egy 50A@400V DC rendszer nem kezdőknek való.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Tigerclaw
nagyúr
Kesobb szerintem elkerulhetetlen lesz valami hasonlo megoldas. Az idealis az hogy helyben termelj, tarolj, fogyassz. Ez beleillik az ma divatos passziv hazas, teljes oneallatas vonalba is. Persze nem kell azonnal folyamatos szigetuzemre gondolni, de sokkal olcsobb es egyszerubben kivitelezheto, mint hogy arra varjunk hogy az elektromos halozat minden haztartasba biztositja majd a gyorstolteshez szukseges energiat. Ahhoz lehet hogy le kellene cserelni a 0,4kV-os halozatot a hazak elott mondjuk 20kV-osra, hazankent sajat kozep/kis fesz trafoval es igy tovabb vegig a termelesi pontig mindenbol sokkal nagyobb es tobb kell majd. Atomeromubol is rengeteg, mert nincs semmi alternativaja.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Füleske
addikt
"2. kb egyforma fogyasztás, hatótáv"
Érdekes, ADAC mérés szerint a Leaf sokkal többet fogyaszt. [link]
"7. Nincs rendes e-pedál (a menetpedállal nem áll meg, csak lassít), csak ha lefékezel, akkor automatikusan rögzít."
Auto - ra kell rakni a visszatöltést akkor fékez magától 10 km/h - ig akadálynál, utána megáll auto hold nélkül is csak visszatöltéssel a bal kormányfült hosszan húzva. (Bármikor is használható, ha max. visszatöltéses fékezés kell, de a hosszan húzás érzékelésére kell kb. 1 másodpercet rászámolni.Tehát vészfékezésre csak a pedál jó !)
"10. Összevissza és hangosan füttyög, zenél mindenért, és nem lehet kikapcsolni."
A be és kikapcs hangon kívül még mikor ?
"16. Gyengébb menetdinamika (gyengébb motor)."
Sport módot próbáltad ? -
Füleske
addikt
Ja, gondolom kivitted a kulcsot az autón kívülre. Az nem hiba hanem védelem. Ha nincs a kulcs az autóban nem indul el.
A fülekkel menet közben is állíthatod a visszatöltés (fékezés) mértékét, a bal füles megoldás csak egy plusz dolog. 0 - ra nem áll meg automatára rakva se, csak 10 - ig lassít, utána (előtte is lehet) vagy fékpedál (10 - nél már a tárcsát használja) vagy bal fül (mindenképp visszatöltéssel fékez). Ha megszokod már furcsa lesz a többi megoldás, múltkor már a 20 éves Punto - n is húztam (volna) a bal fület. -
Füleske
addikt
-
Füleske
addikt
"Az új Ioniqban (nem az 5-re gondolok, hanem a 38kWh-sra) van one-pedal mód."
Ez érdekes, sehol sem említik. Kézikönyvet megpróbálok keresni, de az oldalán egyelőre ennyit látok :
"Váltófülekkel vezérelhető regeneratív fékrendszer.
A hatótávolság megnövelése és az akkumulátorok töltöttségi szintjének magasan tartása érdekében a
kormánykerékre szerelt váltófülekkel módosítható a regeneratív fékezés ereje. A vezető négy fokozat
közül választhat: ezek mindegyike eltérő mértékű lassulást, illetve töltési intenzitást eredményez. A bal
oldali váltófület húzva tartva maximális regeneratív fékerő érhető el. Az autó - a menethelyzettől
függően - akár így, a mechanikus fékpedál érintése nélkül is megállítható.
A töltés ebben a fokozatban a legintenzívebb."Ez eddig ugyanaz mint az e-Niro - ban. Esetleg nem az adaptív stop&go tempomatra gondolsz ? Mert azzal az e-Niro is megáll 0 - ra.
-
Füleske
addikt
A Leaf egyik tervezője magyar, ő egy interjúban a konkrét kérdésre válaszolva elmondta hogy a Leaf - et eredetileg városba tervezték, ezért nincs akku temperálás. Ahhoz meg hogy a nagyobb (40 - es , 62 - es) akkuhoz legyen temperálás teljesen át kellett volna tervezni az autót ami gondolom nem fért bele a költségekbe...
-
Vasy09
őstag
Köszi!
Füleske: Teljesen jó a Leaf (40), az ég világon semmi bajom vele, csak kevésnek érzem a 250Km hatótávot! 62-es leafet szerettem volna, csak nem jött össze. Az Niro-ból is a nagyobb érdekelne. Mivel nemrég bővült a család (2 gyerek), jól jönne a még nagyobb hely és a több pakolási lehetőség is! A váltás amúgy nem akkut, mivel egyenlőre bőben elég a mostani is, csak nézelődöm, hátha belefut az ember valami jóba. És az Niro-ról jókat olvastam!
De az álom egy Tesla X lenne!Gamertag: Vasy09
-
titán
-
WiZARD
addikt
19%-on volt amikor visszakaptam (50%-al adtam le, lenyúlták 30% áramomat ), reggelre 100%-ra töltöttem, így 100%on csináltam ezt a képet az akkuról.
Ami még érdekes a papír alja, hogy 6 hónap gari van. Hova lett a 8 év/160k km akku garim?
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
Az a legbosszantóbb az egészben, hogy volt az eredeti hiba (ami már vagy a BMS miatt lett, vagy nem). Amikor megtörtént a cella/modul csere, akkor visszaadták az autót 30%-ra töltve.
Már ekkor fura volt, hogy miért így adják vissza, mennyire tesztelték le, ha annyit se próbálnak ki, hogy feltöltsék.
Hát látszik, hogy semennyire nem tesztelték, hisz az első töltés után is látszott hogy valami nem stimmel.
Pedig ha akkor kiderül, akkor talán gyorsabban haladhatott volna a téma, nem kellett volna ismét oda-vissza trailer, stb.Nissan meg minden oldalról szarik az egészre/ügyfélre.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
skitzoo
senior tag
-
-
stickermajom
addikt
Azt, hogy ez jó sehol nem mondtam, szóval innentől felesleges kötekedésnek tűnik csak. Azért leírom lassan is: mondjuk inkább úgy, hogy ami elmegy a réven, visszajön a vámon. Ergo csak azért, mert a pályázat megköveteli a Cascot, nekünk kvázi ez nem hoz többletköltséget egy bármilyen másik benzines fenntartásához képest. Így érthető?
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen videókártyát?
- Politika
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen okostelefont vegyek?
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...