- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen program, ami...?
- Aliexpress tapasztalatok
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Windows 11
- Mesterséges Intelligencia topik
- Microsoft Excel topic
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- VPN topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Ck.
addikt
válasz HUTCHDB #4900 üzenetére
Francia is, japán is. Voltak francia autóim, szerettem őket, én fogalmaztam meg rosszul. Igazándiból itt most a a Peugeot-Citroen-DS-Opel quattrora gondolok, nem igazán tetszik a jelenlegi felhozataluk. Talán némelyik DS az ami elgondolkodtatna, de az megint nem az az árkategória.
Az új MG ZS amire még kíváncsi vagyok, árban nagyon jó, de elég kevés az infó még róla.
[ Szerkesztve ]
-
tuzpenge
őstag
Mit jelent a kis hatótáv? Nekem nagyakksis van és télen 110-es autópályatempónál is elmegy 180 km-t (úgy hogy a megtett út minimum 80 %-a autópálya) 23 fokra fűtve. Ha országúton megyek 90-el a 200 km is sima. Nyáron klímával 250-280 km attól függ hol használom. Ettől többet az általad említettek sem hiszem hogy szignifikánsan elmennek. Egyedül az eső az amit nem bír, én nem tudom miért de esőben drasztikusan csökken a hatótáv…sokkal jobban mint hidegben. Mondjuk az is igaz hogy nagyakksisat 10 misi alatt, jó állapotban kifogni nehéz ma, de nem lehetetlen.
ˣ
-
HUTCHDB
nagyúr
Köszi a tippeket. Úgy látom 12 környékéig el kell mennem …
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
-
titán
Nagyon sok függ a választható kiépítéstől. Én a listában azt feltételezem, hogy a koppig elmehetsz (kivéve ahol nem)
ID4: légrugó
EV6: légrugó, nagyon gyors tölthetőség, 800V
Polestar: semmi
Q4: légrugó, nagy csomagtér
i4: alapkiépítésben semmi
EQA: semmi
Model 3: töltőhálózat, nagyobb sebességnél is kezelhető fogyasztás és hatótáv.A sokat mész nyugati irányba, akkor EV6-ot választanám, ha szoktál Budapesttől keletre is nagyobb távokat, akkor Model 3-at. Ha sokat kell nagyobb méretű cuccokat szállítani, akkor Q4. Tesla Y nem választható? Mert akkor sokkal egyértelműbb lenne.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
gorbep
senior tag
Na azt hiszem eldőlt a fali töltő/EVSE dilemmám... marad az EVSE, lehet hogy 6A-es állásban, kocsi önfogyasztás ide vagy oda...
7. §
A Rendelet 7. alcíme a következő 17/A. §-sal egészül ki:
„17/A. § (1) Az elosztói okosmérős teljesítménydíjat az okosmérővel rendelkező nem profil elszámolású felhasználó fizeti meg.
(2) Az elosztói okosmérős teljesítménydíj havi díj, amelyet az adott hónapot követően kell megfizetni.
(3) Az elosztói okosmérős teljesítménydíj elszámolásának alapját az okosmérő által az adott hónapban (elszámolási időszakban) a csúcs zónaidőben mért legnagyobb negyedórás átlagteljesítmény (kW) képezi.”- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
WiZARD
addikt
-
joghurt
addikt
-
axioma
veterán
válasz joghurt #4915 üzenetére
nem, a csucsidoszak ugyanazon rendeletben csak 17-22 kozott van... a vasarnap delelott tuti nincs benne, a vasarnap este az nem tudom, az sztem igen [napelemes topikban mar egy hete megy ez a tema (is)]
az ejszaka (nagyatlagban biztosan) olcsobb, mint a napsuteses nappali idoszak aka'r, me'g ha neha vannak is kivetelek amikor egesz Europat erosen suti a nap
mindenesetre ha eletbe lep, akkor nekem majd a hmv tartaly is 16:50-ig kap aramot, hasznalatkor majd a gaz bekapcsol ra, kerdes hogy 23 koruli furdessel mar fokent villanybol megy-e, nalunk mar nincs kisgyerek, hiheto forgatokonyv[ Szerkesztve ]
-
-
Semin
senior tag
"Főzni is majd egy lapon fogunk, ott is csak 6-7es fokozaton"
A mai főzőlapok jó része köztük az enyém is (Gorenje IT643SYB) korlátozható:
Ha az Ön otthonában jelen lévő elektromos hálózat másfajta áram-korlátokkal rendelkezik,
a főzőlap maximális áramfelhasználása a alábbiak szerint csökkenthető:
2.3 a kijelzőn = 2,3 kW = 10 A
2.8 a kijelzőn = 2,8 kW = 12 A
3.0 a kijelzőn = 3,0 kW = 13 A
3.7 a kijelzőn = 3,7 kW = 16 A
7.4 a kijelzőn = 7,4 kW = 2x16 A (gyári beállítás)Ezen határérték beállítása után már dinamikusan leszabályoz, elosztja a naftát.
-
gorbep
senior tag
Az kizárt, mivel idősávos lesz a szaldó, tél kivételével főleg 06-17, kicsit 17-22. Mivel csak ekkor tudok termelni... Télen, (ha tényleg havi szaldó is lesz) bejöhet az éjszakai töltés, ha az RHD+villany ár kedvezőbb lesz, mint máskor... (az lenne a logikus, de ez semmit se jelent)
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
cOxeR
Ármester
Nekem “mindegy” annyi elektromos fogyasztóm van, hogy tuti magasabb összeget fogok fizetni erre.
Elektromos padlófűtés, helységenként, 7-8 db termoszt összehangolni, ne menjenek egyszerre, hanem váltott idősávban (ezt sem tudom megtenni jelenleg, technikailag nem alkalmasak a termosztátok). Egyszerűen beteg, hogy ilyen irányba tolják a lakosságot., de vissza a témához inkább.Ma elugrottam hajtómű olajcserére az I3-al.
Lifetime olaj… nem is tudom, hogy gondolta ezt a gyártó.
-
gorbep
senior tag
Tényleg vicc, amit az olajcserével a BMW művel... de azért az a csavar már az első pár 1000 km után úgy nézhetett ki... mennyi km van abban a szép setét olajban?... én már 4 hónapja tologatom Aba útbaejtését...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
cOxeR
Ármester
Vélhetően amúgy igen, azok hamar összegyűltek ott, de hát ezért mágneses. 78e, előttem tuti nem cserélt senki benne. Én is sokáig tologattam…
Sok más helyen is cserélik nem csak a Feri.
Bandit21
Igen… aztán csodálkozunk ha 150-200e után sorra jönnek a költséges hibák, második/harmadik tulajnak többnyire.megyek bontok is egy sört.
-
gabross
tag
válasz Balázzs #4919 üzenetére
Úgy látom Bécsben van, a Polestart akár holnap ki is tudja próbálni, van időpont, a Model 3-at meg még könnyebb, elhoz egy eloop-ot.
Mi szedánt szeretnénk, a Polestar 2-t és a Model 3-at próbáltuk. Eszem szerint a Model 3-at választanám (hatékonyabb, hamarabb megérkezik) viszont a szívem (értsd a feleségem ) a Polestar fele húz.
-
Semin
senior tag
"Lifetime olaj… nem is tudom, hogy gondolta ezt a gyártó."
Igazából nem hazudik, teljesen lifetime. Amikor az olaj elköszön, hamarosan a hajtómű is követiViccet félretéve az Ioniq-nál is 120.000 km-nél (vagy 5 év) csak ellenőrzést írnak elő, de ez szintén nagy baromság. Kb 50.000-nél - bár ez erősen használat függő - már megérhet a cserére. Ráadásul gombokért cserélhető nem érdemes vele vacakolni.
Nekem ez volt a komplett 5 éves szerviz ( 48k km-nél):
(és ebben még benne van egy 10k-s termosz, valamint egy klíma fertőtlenítés is.)Szerk.:
Leier Autó Győr (márkaszerviz)[ Szerkesztve ]
-
gorbep
senior tag
az csúf baleset lenne, ha éjjel jobban jönne ki, mint a szaldős nappali vagy csúcs áramot visszakapni... ha ezt tudnám biztosan, lemondanám a folyamatban lévő bővítést...
Amúgy a terelés meg furcsa állat... ha minden BEV-et az olcsó völgyidőszakba terelnek, megugrik a fogyasztás jelentősen, mivel ezek a háztartásokban lévő legtöbb energiát és legnagyobb teljesítményt (akár 22 kW) igénylő fogyasztók.... aztán meg felmegy az ár... még a végén 0-6-ig lesz a csúcsidőszak...
Ugyanezért nem ugranak rá a szolgáltatók az akkus tárolásra... mert a világ legnagyobb biznisze a néha 100x kiegyenlítési árral.... amíg el nem kezdenek beszállni a befektetők, megépül a kapacitás, és elillan az árrés... úgyhogy óvatosan a hibrid építéssel is... 20éves üzleti tervet egy piaci árazás szép lassan áthúzhat, aztán majd lehet sírni...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Vesa
veterán
A csavaron ne akadj ki, az direkt azért mágneses, hogy a fémreszeléket összeszedje, ezzel védve a hajtóművet. Kiszedve félelmetesen néz ki, de valójában ez a funkciója, az pedig teljesen normális, hogy valamennyi fémreszelék képződik működés közben, jellemzően az üzemeltetés elején még.
Az olaj más téma, ezt időnként cserélni kell, akármit is hadováljon róla a gyártó.
A tudomány a valóság költészete!
-
titán
Nekem ez volt a 80e-es szerviz számlám Teslánál eladás előtt:
Ennyi. Volt teljes átvizsgálás, pollenszűrő csere, futómű kopóalkatrészek cseréje, hajtóműolaj csere, fényszóró kalibrálás, csomagtér emelő szenzor beállítás. Mindez 0 forintért, gariban.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Vesa
veterán
Nekem nem ilyen szép a dolog. 80k km-től volt fordulatszám-átalakító csapágyazás, O gyűrű csere, klímacső tömítés csere, emiatt pedig klímagáz töltés, majd végül komplett hajtómű csere 1,6milliós költséggel. Szerencsére mindet gariban, de azért na...szerintem ez nem néz ki jól.
A tudomány a valóság költészete!
-
axioma
veterán
A csucsbeli [17 utani] keves termelesed tuti elviszi a haztartasi fogyasztasod, azon felul meg az a legdragabb idoszak, jogosan...
ha tudsz nappal tolteni az OK de ha nem, akkor se csucsban, hanem ejjel jon ki jobban, a 22 utani idoszak meg elbirja [addigra a vezereltek jelentos resze - foleg bojler - aram alatt van ugyan, de mar feltoltodott]
Kimondottan segitene az egyenletessegen ha 5-7 hazaerkezes helyett 10-kor inditananak toltest az emberek, de ezt a'rral odahatas nelkul nem tudjak elerni. -
joghurt
addikt
A németeknél ugyebár simán előfordul a tavasztól őszig terjedő időszakban, hogy napközben negatív az áram ára a sok napelem miatt. Az autó töltéseket is oda kellene terelni lehetőség szerint.
Nálunk is fordult már elő, hogy az összes füstös erőművet lekapcsolták, de még Paksot is (!) vissza kellett szabályozni, mert olyan jól sütött a nap.Az új szabályozásnál ezeket szemlátomást nem vették figyelembe, pusztán a szétrezsicsökkentett hálózatot igyekeznek adminisztratíve egyben tartani, hiszen az Tudjukki kezébe került.
A jelenlegi díjakkal (ti. napközben otthon 6 Ft-ért betermelek, irodában 200-ért használom el a saját elektronjaimat) hülye leszek a termelési oldalra tekintettel lenni.
A tej élet, erő, egészség.
-
-miura
csendes tag
Köszi mindenkinek.
Igen Bécsben élek. Úgy néz ki hogy a Kia lesz a befutó, bár az Audi volt a kiszemelt. Sajna mindegyik csak az alap lehet, plusz zirka 3000-3500€ extra. Talán a Kia tűnik legjobban felszereltnek . Az audihoz marha drága minden. Tölteni tudom a cégnél és fizetik az otthoni Wallbox kiépítését és az áramszámlát plusz van céges töltőkártya.:)
-
-miura
csendes tag
Az eddigi Passat kombival jártam jól. Sokat járunk hosszabb távon kirándulni, haza stb. Bécsben megtankoltam, és oda-vissza megjártam a horvát - olasz tengerpartot vele, Egert is és még maradt egy negyed tanknyi gázolaj benne. A tankolást ill. a töltést csak Ausztriában fizeti a cég. Hozzá kell szoknom, hogy kevesebbet utazunk és lassabban.
:)
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- Milyen NAS-t vegyek?
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Házimozi belépő szinten
- PlayStation 5
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- Teljes verziós, ingyenes mobil játékok és alkalmazások
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban