- Mozilla Firefox
- Windows 11
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- PHP programozás
- Aliexpress tapasztalatok
- Ubuntu Linux
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- Facebook és Messenger
- Lopják az LG akkutitkait
Új hozzászólás Aktív témák
-
Füleske
addikt
"A Niro az kb. egy Ford Fiesta méret, max Focus, Astra és hasonlók."
"Az Octavia már egyel nagyobb osztály"
Nem, az Octavia tengelytávja kicsit kisebb is, mint a Niro - é, csak puttonyos, azért tűnik nagyobbnak. A Niro kicsit nagyobb a Focusnál és az Astra - nál is. [link] [link] [link]"a Lexus pedig eleve más kategória, illene is jóval csendesebbnek lenniük"
Nem, lásd a linkelt táblázatot. A prémium is lehet hangos, és a kommersz is lehet viszonylag halk.[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
"A Niro az kb. egy Ford Fiesta méret," láttad már a Nirot és a Fiestát? Mert a jelek arra utalnak, egyiket se, max katalógusban.
[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Füleske
addikt
1000 km hatótáv:
-
Ck.
addikt
Rendben, hallgatok rátok és elfogadom, hogy biztos a gumi volt nagyon ratyi az említett Niron. Akkor marad a listán, ha aktuális lesz a dolog, majd a személyes tesztvezetés úgyis dönt.
Egyébként hasonló pénzért eszement gondolat lenne egy 62-es a Leaf a 62-es Nirohoz képest? -
-
Ck.
addikt
válasz Füleske #4858 üzenetére
Nekünk a 7 éves Leaf 80 ezer km-rel most az elmúlt hetekben vesztette el az első pálcáját, azért az szerintem teljesen elfogadható ennyi idősen, egy régebbi technológiától.
Az, hogy mennyi időt töltök az oszlopoknál az már más kérdés...a Chademok csökkenő támogatottsága, vmint a chademo oszlopok tömeges megszüntetése viszont aggasztó. -
titán
Leaf minden változata szörnyű autó. A régiek legalább olcsók. Eszedbe se jusson. Fél évig használtam a legdrágábban konfigurálható 62 Tekna Leafet, amíg a Niróm szervizben volt, miután lebombázta egy teherautó, és minden egyes porcikája sokkal rosszabb, mint bármelyik felszereltségű Niro. Az ülés, a lámpa, a pedálok, a gombok, a kijelző, a fedélzeti rendszer, a távoli vezérlés, az önvezetés (gyk. vezetési asszisztens), az ülésfűtés, az ablakok, a futómű, a kerekek, a fékek, a hajtás, a helykínálat, a csomagtartó, a Chademo, a töltési sebesség, a használat hosszú úton, a használat rövid úton, a fogyasztásból eredő drága üzemeltetés, a dinamika, minden. ami csak eszembe jut. Pedig a Niro előtt kb egy évig 40-es Leafet használtam, és emlékeztem, hogy nem fantasztikus. Azelőtt pedig 30 és 24 is volt jó ideig.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Nem találtam semmit, ami jobb volna, mint a Kiában. Nulla kilométertől 15e-t tettem bele fél év alatt, de nagyon nem szerettem. Feleségem nem is volt hajlandó vezetni.
Ja, egyetlen egy dolog van: egy pedálos vezetés. Az hiányzik Kiából. Bár a Leaf egy pedálos megoldása is elég esetlen. Másik lehetne a felülnézeti kamerakép, ha nem olyan rossz volna a minősége. Ötlet 5-ös, kivitelezés 1-es.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
WiZARD
addikt
Kiához nem tudom hasonlítani.
Golf6/7 után nagyon japános kopogós fapados volt (40es Tekna).
Teslából visszaülve se vagyok elájulva tőle.
De azt erős túlzásnak tartom hogy szörnyű.A felsoroltak:
ülés van
lámpa - led fényszórót kifejezetten jónak éreztem mindig, az automata távolsági is tök jól működött (Teslából nézve fura )
pedálok - vannak, működnek, mi a bajuk?
gombok átlagosak
kijelző átlagos
fedélzeti rendszert szintén átlag szarnak mondanám, de legalább van carplay/android auto
távoli vezérlés a minimumot tudja, de lényegében a Teslában se használok sokkal többet mint előfűtés/akku csekkolás. Kia mivel tud többet?
pro pilot nem tűnt rossznak, nem tudom kia mit tud, volvohoz, vw-hez hasonlítottam (Teslából nézve persze mást gondolok róla)
ülésfűtés müxik, a 80as évekből maradt kapcsolója elég retro
ablakokon átlátni
futómű van
kerekek gurulnak
fék fog
hajtás van
helykínálat/csomagtartó nekem sose tűnt gondnak (Golfnál, Model3nál nagyobb) az adott kategóriában
chademo szopás
töltés lassú
fogyasztás közepes
dinamika relatív, 160 lovas Golf után nem panaszkodtam rá, 320 lovas Tesla mellett nyilván nem rúg labdába. De a szörnyűtől távol áll.1 pedálos vezetést sose használtam a Leafben, Teslában szeretem.
Felülnézeti kamera gagyi, de van. Funkcióban nem nyújtana semmivel többet ha jobb lenne a minősége. Teslában ennyi sincs.[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
titán
Az ülés kényelmetlen, a Kia automata reflektora jobb (a Tesláé vicces), a pedálok nyomásérzete nagyon szar, a gombok elrendezése kabaré, a kijelző apró, és rossz felbontású, a Kiában van wireless carplay és aa van, a Leaf távoli vezérlése elképzelhetetlenül lassú és iszonyat megbízhatalan, a pro pilot nagyon sokfelé képtelen üzemelni, ülésfűtés nagyon gyenge 5 perc, míg valami történik, a kilátás nagyon rossz, alig lehet látni a forgalomirányító lámpákat, állandóan hajolgatni kell, futómű billeg, mint egy libikóka, fék elektronikus és mechanikus átmenetete borázasztó, csomagtartó pici, model3-é jóval nagyobb, papíron 220 lóerős, de a 140 lóerős Kia sokkal dinamikusabb minden sebességtartományon.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
WiZARD
addikt
A forgalomirányító lámpák elhelyezése miatt nagyon irigy vagyok az amerikaiakra. Nekik van annyi eszük, hogy ne a vonal fölé tegyék, hanem szembe...
Teslában azért nem kell hajolgatni, mert vagy előregurulok és az üvegtetőn át látom, vagy mutatja a kijelzőnSoha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Ck.
addikt
Hmm érdekes, hogy emberek és vélemények mennyire tudnak különbözni, ugyanarról az autóról...én konkrétan imádom a 24 kWh-s Tekna Leafünket. Mondhatom, hogy talán a legjobb autó, ami eddig volt nekünk. Számomra az ülés kényelme pazar, puha bőrkanapét idéző kényelemmel, különösen a hátsó üléssor. A futómű nem billeg, hanem nagyon finoman nyeli el az úthibákat és finoman hintázik, imádom, a korábbi Mercedes AirMatic futóműve tudta csak kényelemben és komfortban felülmúlni . Egyetlenegy dolog a számomra idegesítő, ha nem megy a klíma, borzasztóan tud felhúzott ablak mellett párásodni, még nyáron is. Ennek a mai napig nem értem az okát, talán a szélvédő kialakításban keresendő.
De továbbra is azt mondom összességében, ha a "2016-os F10 520d vagy 2017-es S205 C350e csak negyed ilyen jó autó lett volna, vagy a 2018-as IS 300h és a 2017-es NX 300h csak fele - háromnegyed ilyen jó autó lenne...
Furcsa amúgy ezt így leírni, biztos elmentek nálam otthonról, kényszerzubbonyt neki![ Szerkesztve ]
-
-
Bandit21
addikt
Gumik hogy bírják Nálatok?
A feleségem hajtja az id.3at egyáltalán nem idegbajos módon. Egy év alatt belement a kocsiba kb 16-18 ezer, ebből szerintem a nyári gumi kapott 12-14 ezret legalább (tavaly szeptember - december idén március - november közt).
Most amikor felment a téli, a gumis azt mondta egy szezon meg biztos van a nyariban. Kicsit meglepett a dolog, de azt mondta, hogy ez a "kis suv" méret (215/55r18) eleve vékony, egy benzines kocsin se igazán megy el 40 ezer fölött (Suzuki és Nissan ügyfelet mondott példának gondolom s-cross vagy SX4 és Juke lehet).
Viszont az id nehezebb 2-300 kg val, mint ezek az akku miatt, és eleve hátsó kerekes, így a hátsó a hajtás az első a kanyarodás miatt kopik.
Kb 20 éve járunk ehhez a gumishoz, sose akart rám tukmalni semmit, tehát nincs okom nem hinni neki. Azt mondta szerinte ez így 30-40 ezret fog bírni (a nyárit tekintve).
Ha 3 évente kell gumit venni az eddigi 6 helyett még mindig bőven belül vagyunk a spórolással (magasabb áram áron a hatósági benzin ellen is kb 5-600 ezer/ év), nem ez zavar hanem hogy nem tudtam róla hogy ez a gumi méret gyorsan kopik (Continental Eco contact)?
A kérdés tehát: Nem szét taposós 90,% városi használat mellett Nálatok megfigyelhető ez a magasabb gumi kopás?
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
titán
válasz Bandit21 #4875 üzenetére
Tesla Model 3 nyári gumival 2 (235/45r18 gyári Michelin Pilot Sport 4) szezon alatt 65e kmt mentem, és még nem volt katasztrófa. Szerintem még egy szezon még simán benne van.
Téli gumiba 15e-t tettem egy télen, és semmi sem látszik rajta. Pedig digitális vezető vagyok (a gázpedál 2 állású), és ki szoktam használni a hátsó kerék hajtás előnyeit kanyarodáskor...
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Bandit21
addikt
Elképzelhető hogy a 235/45r18 más, közelebb áll a "normál" gumikhoz.
Vettünk már gumit az évek során:
régi Swiftre (virsli 175/55/r13)
A4 b7 audira ( 235/45?/r17 )
Toyota Yarisra (195/55r15)
Aurisra (205/55r16)
Versora (215/50r16)
Kodiaqra (235/50/R,18) meg most itt az id is.Most először hallottam egy bizonyos méretre hogy a 215/55/R18 méret miatt eleve "vékony" a mintázata és gyorsan kopik még nem hátsó kerekes, nem e autó alatt is. És hogy Max 40 ezer megy bele majd így.
Minden évben csere alatt meg szoktam kérdezni mennyi van még benne, de szerintem a fentiek közül sose volt még olyan hogy új gumit 4 éves 50-60 ezer km kora előtt cserélni kellett volna. 6 év körül pedig eddig akkor is cseréltem mindig ha a minta bírt is volna még egy évet.
Ehhez képest lepett meg hogy egy fél meg egy teljes szezon után 20 e km nél azt mondta a gumis hogy még egy szezon biztos aztan majd látjuk. Szerintem márciusra 25-26 ezer, jövőre ha újra jön a csere kb 35-38 ezer lesz a kocsiban, meglepett hogy utána tavasszal már lehet új gumi kell majd rá. 2.5 szezon után 40 e km előtt.
Nincs senki ilyen gumimerettel?Digitális vezető, ez jó. Kb 2 hetente én is megtekerem az id-t de csak mert élvezetes kis gokart. Gondolom nem az az évi 200 km ami miatt jobban kopik.
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
cOxeR
Ármester
válasz Bandit21 #4875 üzenetére
Nekem 40e van a kocsiban (I3) mióta nálam van (egyből uj gumikkal kezdtem nyári és téli esetén is, egy téli időszak volt benne, azaz kb 3-4 hónap téligumin, a többi nyárin, kb 36e nyári többi téli.
Én megyek rendesen/tempósan, sokat gyorsulok padlón is akár, megyek nagy tempon pl 150 körül, szerintem jól bírja, bőven van benne 1 év, télen ráadásul kevesebbet is megyek, ahogy néztem most, téli szerintem itt is 3-5 év között el fog menni.
Nagyon múlik a gumin is, volt 1.4-es focuson olyan márkás gumim, ami 1 év alatt kuka volt… (igaz az V mintás volt)
Igen minden esetben uj gumi futómű állítás minden egyéb szükséges dolog megvolt.
Z4-en is első szett gumim van, azt meg végképp nem kímélem - többször van kikapcsolt kipörgésgátló, abba 30e van, nem idióta hülyegyerek gumifüstölést kell képzelni, de megyek vele keresztbe, szóval kapja.
Ez a gumi pl kifejezetten kopásálló, cserébe a tapadás az idei évben nem volt túl meggyőző… tavasszal le kellene dobnom. -
Bandit21
addikt
A gumis azt mondta hogy a pont ilyen mérettel szerelt suzuki Nissan Toyota autók is keveset bírnak vele. Erre jön a hátsó kerék és a súly.
A probléma a gumi mérettel van elvileg nem az autóval ami alatt van.
Egyformán koptak amúgy nem jön le belőle futómű hiba meg nem is érzek ilyet. Sőt kifejezetten billeges bologatas nélkül feszesen megy de mégse rázza szét a belunk.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
gorbep
senior tag
pár perce írtam pont a napelemes topicba:
ha zónánkénti szaldó lesz, akkor a nyáron 6-17 között betáplált villanyt télen csak 6-17 között kapod ingyen vissza... úgyhogy télen akkor tudod csak elfűteni. Ha a hőigényed máskor van, pl munka után, meg a leghidegebb éjszakákon télen, akkor meg kell oldanod a hőtárolást... Nekem a BEV töltés lesz szopás, mert az autó jellemzően ilyenkor nincs otthon... hétvégén meg jó lenne kiruccanni vele, nem otthon tölteni... akkor most vennem kell majd egy 11kW fali töltőt, amit be tudok időzíteni, hogy reggel 6-kor kezdje a töltést... akkor még javában szunyálok, és indulásig értelmezhető mennyiséget be is tud tölteni...
Így bele gondolva, ez egy akkora szopás, hogy tarifák függvényében, ennél még a BRUTTÓ is jobb lehet...- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Bandit21
addikt
Még a villanyautósok.hu cikkben sem értették meg a lényeget. Nem az a legnagyobb baj hogy jó esetben 10 év múlva a bruttóban rhd -t fogsz fizetni a betáplálas után.
Hanem hogy 2024. Január 1 től mindenki csak a zonakon belül tud majd szaldoba lenni külön külön zonankent.. Télen este 5 után nem fogsz a nyári nappali termelésből tölteni.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
cOxeR
Ármester
válasz Bandit21 #4889 üzenetére
Ezzel az egésszel az a baj, hogy ilyen bonyolult szétosztást nem is tudsz lekövetni, vagy legalább is én nem látom… mivel tudsz kezelni ilyen arányokat.
Én próbáltam az elmúlt időszakban termelési időszakra tolni dolgokat, hogy növeljem a helyben fogyasztási arányokat, de ez se egyszerű, ha ezt három sávra teszem még nehezebb lesz követni. -
axioma
veterán
válasz Bandit21 #4889 üzenetére
Nekem nagy kerdes a betaplalas fizetossege [akkor inkabb puffert futenek vele sot akar ho"domb], masreszt a nappali es ejjeli kozti kulonbseg [mivel azert nem minden nap van tultermeles napkozben, ha atalanyolnak nem lesz olyan alacsony], betippelem h modellszinten tobb jonne ki mint hajnal 1-5 kozott.
Igen, tudom, nem a modell eredmenyeit fogjak megvalositani... -
Rogiii
aktív tag
Én egy Suzuki S-Crossból ültem át egy 40kw Leafbe.
Szerintem ég és föld a különbség a Leaf javára.
Nekem kényelmes az ülés, a futómű a Suzukihoz képest egy álom.
Mi nagyon szeretjük.
Egyedül nyáron a klímával nem voltam teljes mértékig megelégedve, szerintem fújhatott volna hidegebbet is. Ebben a Suzuki jobb volt.A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt!
-
-
HUTCHDB
nagyúr
Milyen e autót vegyek 10 millióig a lehető leghosszabb hatótávval, legjobb töltéssel, legjobb minőségű futóművel, belső anyagokkal, stb? (régi Niro?)
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
Ck.
addikt
Ma kaptunk egy levelet a Nissantól, amiben szeretnék visszavásárolni a régi, de már faceliftes Leafünket rendkívül jó áron, valamint igencsak kedvező feltételekkel jutnánk hozzá az új Leafhez is.
Lehet mégis maradunk a márkánál - elvégre a mostanit is nagyon szeretjük - és bebizonyítjuk, hogy egyáltalán nem sz@r autó, mégha sokan annak is gondolják. Meglátjuk a konkrét számok látta és a tesztvezetés után, hogy mit hoz ki a matek.
I3 fapad, errefelé semmi extra nincs benne, az adaptív tempomatból és sávtartóból pedig nem engedünk, franciát egyelőre nem akarunk, csak a Kia és a Hyundai maradt, de amilyen pokróc módra bántak velünk a helyi Hyundai szalonban, megfogadtam, hogy sose lesz. A Kia még szóba jöhet, itt két külön kereskedést és épületet takar, jó messze egymástól. Gyermeteg hozzáállás, de talán pont remek példa is erre, hogy minden alkalmazott egyben a márka arca is.[ Szerkesztve ]
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz tibcsi0407 #4896 üzenetére
A hátsó ülésre hogy üljünk be úgy, hogy elölről ne kelljen kiszállni, ráadásul öten?
[ Szerkesztve ]
" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
Sza_Sa
senior tag
Mindegyik márkában vannak elcseszett dolgok, persze ahogy megyünk felfelé árban, ez úgy lesz kevesebb, de talán egyre bosszantó is.
Ha jó ajánlatot ad a Nissan, én nem hezitálnék. Lassan értelmes áron max. bringát vagy motort lehet venni, kocsi azt nem."Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."