Új hozzászólás Aktív témák
-
Semin
senior tag
Azzal a gombal, ami kiválasztja melyik tükröt akarod beállítani.
L - R és középső állása van.
Ha közepsőben hagyod nem történik semmi. Ellenben ha L vagy R oldalra kapcsolva, majd R-be teszed az irányvélasztót (D-ből, vagy P-ből) akkor le fognak billenni a tükrök.[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
otthonra semmi. 11kW is sokszor felesleg, általában az ember minimum 10 órát otthon van egy nap, ez 130kWh betöltött energia lenne. Minek?
1x16A az egy éjjel 36-40kWh energia, sok autóban épp ekkora akku van, és mennek 50-70km/nap amihez kell 10-12kWh, minek több?Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Bandit21
addikt
En is épp ezen agyalok mert a 3 fázis most jött be a napelem miatt.
Biker-t keresd mert O foglakozik töltökkel.Amit nekem a villanyszerelő mondott az az hogy könnyebb az otthoni hálózat számára ha mind a 3 fázison tölt a kocsi de csökkentett teljesítménnyel (állítható cucc le viszed a minimumra, és minden fazisrol eszik egy keveset) ha pedig később lesz 5 év múlva egy olyan autó ami AC tud többet akkor fel tekered a töltön a teljesítményt.
De gondolom függ attól, hogy a másik 2 fázison van e valamit brutál fogyasztód. Mert akkor jobb 1 et meghagyni esetleg csak az autónak de 32 vel.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
biker
nagyúr
1x32A = 7,2kW, vagyis igen
ioniq meg csak 1f töltős (mármint a régi 28/38kWh széria, nem az 5), így a 3x16A nem jó megoldásha a kérdés az, hogy egy 3x32A töltő beköthető-e 1x32A-re amíg nincs 3f, igen, a legtöbb beköthető
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
"Gondolom ezek a falitöltők nem tudnak 3×16A-ből egy fázison 7200w-ot kiadni?"
Semmi nem tud. Egy szlovák tag csinált egy 40kg-os trafós cuccot, de 2x16A + 1x13A kell az 1x32A stabilhoz, meg egy két éve félmillióba került inverteres cucc is volt, az most olyan 1misi lehet
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Semin
senior tag
"Szóval ezen nem parázok, a rendszer viszonylag jól karbantartja"
Sajnos nem . Még bekapcsolt akku védelem mellett is megöli 3-4 év alatt. onnantól minden év ajándék. Az ok a feljebb említett töltő feszültség nagyságában keresendő.
"pláne a kormánymű és a csapágyak hibajele, mit és hol kellene majd figyelnem".
Kormánymű:
1. Egy úgynevezett sticky (tapadós/ragadós) érzéssel kezdődik, megnő a kormány elfordításához szükséges erő, ha picit akarod mozdítani vezetés közben (iránytartás után)
2. A második fokozat, hogy már hangja is van tekerésnél, és napról napra nehezebb tekergetni.(mozgóképes marad az autó max. nem fogod élvezni a vezetést.)Egyfokozatú, fordulatszám-csökkentő áttétel. (Hajtómű)
Búgó hang. Éles, könnyen felismerhető és folyamatos. "Gázelvételre" nem szűnik meg.
Amint meghallod állítsd le és trailer.
Ha továbbmész, könnyen - egy viszonylag "olcsó" csapágy hibából - milliós kár lehet
(komplett hajtómű csere)Motor csapágy:
Egyre hangosodó kattogó hang indulásnál, és megállásnál.
Ha eléri a kritikus pontot letilt az elektronika, és trailer.
Ez mindenképpen zsebbenyúlós... Nagyon.[ Szerkesztve ]
-
Sza_Sa
senior tag
Szervizbe a győri Leierbe hordom, tapasztalat egyelőre kevés, de az legalább pozitív.
Kőkeményen figyelmeztettek az intervallumok betartására, időben és km-ben egyaránt. Ezekszerint nem szabad kicsúszni belőlük, sok pénz bánhatja..."Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Semin
senior tag
"Ez a fl előtti vagy utáni verzióra igaz, vagy rohadtul mindegy?"
- Nyilván az FL előtti modellek öregebbek/több van belőlük, így torzít a statisztika.
Én csak a fórumtárs eredeti hozzászólására reflektáltam (#4621), nem pánikot akartam kelteni. Összességében jó autóról beszélunk, de az EV mivolta nem védi meg egyik típust sem a mechanikus meghibásodásoktól."58 és 65 között van egy jellegzetes búgó hangja"
Majdnem biztos, hogy nem csak ezen sebbesség tartoményban lenne hangja ha épp el akarna köszönni."Szervizbe a győri Leierbe hordom, tapasztalat egyelőre kevés, de az legalább pozitív."
- Én is, és maximálisan meg vagyok elégedve a srácokkal."Ezekszerint nem szabad kicsúszni belőlük, sok pénz bánhatja..."
- NAGYON pontosan be kell tartani. Még ha egy vicc is az egész.@tibcsi0407:
"Nekunk még 31000 van benne. Akkor 60k körül érdemes lesz mindent átnézni?"
-Az sosem árt, de ezeket a hibákat előre jelezni elég nehézkes.
Egyszer csak ott van és gyorsan eszkalálódik. Észnél kell lenni, mést nem tehetsz.@stickrs:
"Nabakker akk nálam is kormánymű gond van, mostanába kezdek hallani valami hangot ha tekerem, valami surlódás félét.. ezt garanciába kellene, hogy javitsák, nem? De nem lett nehezebb tekerni a kormányt pl"
- Néha én is hallok hangokat ( ) de ez még koránt sem biztos, hogy hiba.
Megnézetni érdemes, de egy kezdődő hibát sokkal nehezebb bizonyítani. Használd az autót és ki fog derülni. Ha garanciád van nyugodt lehetsz.@Kisakku szál:
"Van akinek 4, másnak meg sokkal hamarabb. "
- Tekintve, hogy mekkora igénybevételnek van kitéve az akku egy normál autóban, és mekkorának egy EV-ben, kb az örökkévalóságig kellene kitartania.
Ehhez képest nekem is egy zsebbika volt [link] az első kiegészító a kocsihoz amit megvettem. A gumiszőnyeg csak utána jött... és azt hiszem ez mindent elmond.@gorbep:
"aztán arra jutottam, hogy a kiépítés költségéből a vésztöltővel 10 évig tudom rezsicsöki áron tölteni az autót..."Ezt a kalkulációt majd átgondolod, ha a remek állapotban lévő villamos hálózatunkban elköszön a közeledben egy trafo, és - mindenféle túláram védelen hiányában - magával viszi a kocsid inverterét, és nagyon szerencsés vagy ha csak azt.
(legjobb esetben is kb .1 millás tétel)A EVSE nem amiatt vésztöltő, mert nem lehet vele huzamosabb ideig tölteni az autót, hanem mert - a hővédelmen kívül - semmi nem védi AC oldalról az autódat.
A túláram védelmekkel megtamogatott dedikált aljzat is jobb a semminél, de sajna a finom elektronikához kevés. Ajánlom a témában Varsányi Péter írásait.
Olvass picit utána, nem lesz kérdésed megéri -e a fali töltő. Én nem mertem kockáztatni.
[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
Ez is egy piaci folyamat, mint minden más. El lehet adni ennyiért is. Emlékezz vissza, hogy 10-15 évvel ezelőtt mennyibe került egy HD Ready TV? 1 millió felett volt, mégis vették részletre az emberek karácsonyra. Most meg 150k egy 4k-s TV. Azért volt ennyi, mert még nem indult be a tömegtermelés, nem állt rá a fél világ, és az elején még bármilyen áron el tudták adni. Jelenleg az E-autókra előjegyzés van, ezeken a valóban beteg árakon is simán elviszik az összeset, miért adná bárki olcsóbban? Nyersanyagárak az egekben + chip hiány van, satöbbi. Plusz be kell hozni a brutális fejlesztési költségeket is, azért ez nem úgy megy, hogy 2 ember leül és megtervezi, aztán lehet is gyártani.
Lesz majd olcsóbb is, de arra még várni kell. (plusz, ha a kurmány nem az oroszok seggét nyalná, akkor talán esélyes lenne jövőre is valamiféle EU-s támogatás ezekre az autókra, és akkor olcsóbban hozzá lehetne jutni, de amíg Stop Brüsszelezés megy, addig ebből -sem- lesz semmi)
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
cousin333
addikt
Kb. ahogy a magyarok. Kell hozzá app vagy token. Plugshare-n meg tudod nézni, hogy a célodnál ill. a célodig milyen töltők vannak. Energie Burgenland/Wien/…, has.to.be, Smatrics… stb., Ionity szintén akad.
Mobilitin be tudod kapcsolni a roamingot, és akkor azokat a töltőket is használhatod, de így elég borsos áruk van.
Én a BMW Charging kártyát használtam az appban jelölt helyeken, és az jól működött.
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
stickrs
senior tag
Esetleg öamtc epower? 75kw sebességig 0,53eu/kwh ha beszkenneled a qr kódot a töltőről. Ha gyakran jársz ausztriában akkor linz ag kártya, az a legolcsóbb, de havi min 6eu-ért kell tölteni, azt levonják ha töltesz, ha nem. Smartics 0,45eu percenként 50kw-s töltőn.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
biker
nagyúr
Ott kettő féle van, wien energy és smatrics. Plugsharen minden világos, nézz szét ott. AC van több is, szemben az aldi(hofer) is van
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Vesa
veterán
Nekem is ez van benne. De ekkorában nincs AGM-es. A manual szerint meg az kell bele. Nincsenek a helyzet magaslatán az Hyundai-nál.
Füleske
Belefér, láthatóan ami benne van, az kisebb, mint a neki szánt hely. Kicsit nekem olyan érzésem van, mintha eredetileg 60-assal terveztek volna, erről írták meg a manualt, aztán később valamiért elkezdték 40-essel szerelni az autókat, mert jóvanazúgy...[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Bandit21
addikt
Most 39 es ioniq van ugye?
E autó tapasztalatok megvannak már eszerint. Miben szeretnél mást mint eddig? Csomagtartó vagy hatótáv vagy egyéb? A keret amit írtál az a korábbi autó árával együtt, értendő? Használt érdekel vagy újak?regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
-
-
Andras6800
senior tag
Szerintem ez így nem annyira szinkron. 375 Ft-os AC gyorstöltő ár majdnem duplája 100 km-re vetítve, mint egy Diesel-el 100 km-t megtenni.
Saját diesel autómból van EV változat. Most elmegyek 7,5l-el autópályán 100 km-t. Elektromos változat ugyan ilyen körülmények között kb 25 kWh-t eszik / 100km.
Én pont januárban szándékozom EV-t venni, de így 2x is meggondolom. A fő motiváció a zöldítés, de nyílván többet sem szeretnék költeni "üzemanyagra" mint eddig.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
Andras6800
senior tag
Teljesen igazad van. Nagy kérdés, hogy nyáron hol lesz a fosszilis üzemanyagok ára. Nyárra amúgy is drágulni szokott az üzemanyag. Most még itt van ez a februári cucc. Kíváncsi vagyok mennyit megy fel az üzemanyagok ára.
Saját elgondolásom és véleményem szerint, mire lejjebb menne majd az üzemanyagok ára 1-2 év múlva ha elül az energiaválság a politika áttér az EV támogatásáról a belső égésű járművek büntetésére. Legalábbis nyugatabbra. Aztán pikk pakk itt lesz 2035 is.
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
-
Tiédetis
senior tag
Nem vágom mit is akarsz kihozni belőle. Nekem ennyire jön ki Laguna fogyasztása, ami nem kicsi autó, ha mélyebben nyomom a gázt, akkor felmegy 6 literig is, télen. Akinek több, annak meg az az igazsága
MOl esetében még 155Ft a töltés, az 3000Ft. Tehát 800Ft a spórolás dieselhez képest, nyáron nyilván többA T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
Ne keverjük az otthoni töltést a töltőoszlopon lévővel. Itt most abból inultam ki, ha menni kell, és útközben ne adja Isten csak mobiliti van, akkor megyek diesellel. Otthon, nyilván nem, ezért vettünk EV-t hogy ne nyírjuk tovább hidegben a Lagunát. Ha tovább mennek fel az árak, bizony elgondolkodtató hogy mi legyen.
#5527
Na bumm és gondolod Teslam van? Többi számításom ott van. Nem számolhatok 8-9 literrel, amikor annyit nem eszik. Tehát az 3800Ft nekem![ Szerkesztve ]
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
mézespálinka
senior tag
Még mindig nem vettem autót, lehet inkább hibrid lesz, mint elektromos, de egy kicsit a partvonalról véleményezném az előbbi (elektromos vs dízel) témát. Én abban látom a problémát, a saját esetemből kiindulva, hogy szerettünk volna elektromos autót. Ehhez kompromisszumot kötöttünk (kis csomagtartó, kis méret - igen, van nagy is, de ami nekünk belefért volna költségbe az sajnos kicsi), és drágább mint egy hasonló kategóriájú belsőégésű, cserébe a lokális kibocsájtásom jóval kisebb ("jótékonykodás"), illetve ha nem is a töltésen úszok meg adott költséget, de talán a szervizeken, egyéb - még élő - kedvezményeken keresztül igen. Ez egy win-win szituáció volt számunkra. A töltést családnál terveztük megoldani(70 huf/kwh jelenleg), amikor nem sürgős (szülők, családi ház, 1percre) és oszlopokon, amikor igen. Azonban, olvasva a híreket (és a téli hideg akksis töltési időket - bár ezt még szintén vállaltuk volna ) így már konkrétan ráfizetés lenne egy dízel de még egy benzineshez képest is. Persze lehet mondani, hogy "majd beáll", "majd normalizálódik", "majd máshova megyek" és azt is hogy az üzemanyag ára is fel fog menni - valós veszély - , DE - a mi szemszögünkből - az üzemanyag árát gyakorlatilag már vásárláskor kifizetjük (adott kategóriás ev drágább mint egy belsőégésű), jó előre. Így konkrétan 2x buknánk (persze a bukás bármilyen autó vásárlása, fenntartása esetén fura kifejezés mert a jelenlegi extrém helyzetet tekintve tuti veszteséges) ...
És így lesz egyel kevesebb ev. Arra szerettem volna kilyukadni, hogy van egy réteg, aki bár nem családi házban él, de vehetne egy használt ev-t, azonban ezek fényében szerintem kőkeményen el fog gondolkodni, hogy vállal-e több kompromisszumot (ár, méret, töltőoszlpos töltés kényelmetlensége, ideje, ára) .
Písz és buék! -
Tiédetis
senior tag
Szerintem teljesen higgadtan reagáltam
--Nos visszanéztem találomra egy nyári töltést, Solymáron mobilitin.
42% ---> 75%-ra
Töltési idő számlázás szempontjából: 14:42 perc
Betöltöt energia: 10,302kWh
Ez kb. 42-43kW-t nyom bele óránként
Ezért ma kellene fizetni kméti Auchan töltőn: 60*140= 8400Ft-ot
8400Ft/42,5kWh = 197,65 cca: 200Ft/kWh
Mol most még 155Ft/KwhKülön hangsúlyozom, hogy ezen számítások az én kocsim adataiból vettem. Ez nem jelenti azt, hogy másoknál is ilyen adatok jönnek ki.
----
Szolnok Auchan 36--->80%
18:56 perc
13,672kWh
kb 44kW egy óra alattA T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
Akar t....m sugallmazni bármit.
Leírtam, hogy az itthoni töltés még megéri, de elindulni és arra számolni, az már legalábbis necces. Vagy olcsóbb vagy drágább picivel. Persze tudom, azt is lehet, hogy elmegyünk rokonokhoz, és megkérjük, adjon már egy 15-20kWh áramot, vagy mittomén.
Ne legyetek már olyan elvakultak mint a megrögzött füstösek.
Az, hogy ki hogyan számol, az ő dolga.
Anno amikor a falusi embertől (szomszéd vagy szüleimtől) megkérdeztem miért tartanak disznókat (vagy legyen inkább sertés?) azt válaszolták, mert megéri.
Nem érte meg. A következő évben a válasz az volt, hogy egyben kapnak pénzt amikor eladják. Nem érte meg. Aztán azért, mert tudom mi kerül a fagyasztóba. Aztán nem lett több sertés. Pista bá meg azt mondta: nem vagyok én hülye mert csak 8 elemim van! Ha több a kiadás, mint a bevétel, tartson az úri városi ember a panelben. Nem tartott akkor sem és most sem.
Ezzel sem akarok semmit sugallmazni, csak azt mondom, hogy mindeni úgy néz ki az ablakán, ahogy neki éppen tetszikNapelemes biznisz még ebben az évben, aztán meg szopás a jelenleg ismert mendemondák alapján.
Ha most kellene EV-t venni, biztos nem vennék újra.
Az, hogy csökken az ár, jó dolog, de nem hiszem, hogy pártunk és Orbán majd engedi, hogy ne legyél neki napi 25 órában hálás azért mert rezsicsökkentett áron többet fizethetsz, mint amibe kerül mindenestől.
De addig is, örüljünk az MVM Mobiliti árainakA T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
cOxeR
Ármester
Ez botorság, megéri, csak okosan kell belevágni, pl otthontámogatási felújítást ha nem térkőre meg ilyenekre szórták volna el az emberek, hanem napelemre, totál más lenne a helyzet, csak picit gondolkozni kellett volna, minek ágyaznak meg ezzel a pénzzel. Persze kell hozzá ingatlan, tetőfelület, tőke, sőt még gyerek is.
Nekem pl az autó és a napelem megvolt 9M Ft-ból, a napelem jócskán túl van tervezve, pont azért, hogy télen is közelítsek az energia igényemhez, nincs is gáz nálunk, csak villany minden.
Nem volt olyan hónap, ahol ne tudtam volna fedezni az autóval való közlekedésemet.
pl. November kifejezetten rossz termelési hónap volt évekre visszamenőleg mindenkinél, de akkor is hoztam 600 kWh-t, az autó meg volt kb 300 kWh, egy teljesen átlagos hónap. Decemberben már jobb volt a termelés 750 kWh csordogált le, autót meg keveset használtam, 160 kwh.
3 olyan hónap van az évben, amikor nem tudom megtermelni ezzel a rendszerrel a szükségletemet (az is benne van, hogy szaldó miatt nem spóroltam semmin, tudok fogni a fogyasztásomon a téli időszakba ha kell), de ha tovább szórakoznak havi szaldó irányba, teszek fel más irányba még paneleket és javul a téli termelésem, de a függetlenedés is ott van a csőben, ha nem lesz más lehetőség.
Szóval szerintem megtérül... temérdek ember/család vett 9-10M-os keretből tucat benzines autót, most meg hisztiznek, mert jaj nem ársapkás a benzin, meg drága a villany, így jár aki nem komplexen gondolkozik. Vagy ugye ahogy vezérünk mondá: "Aki az átlag felett fogyaszt, az csökkentse a fogyasztását vagy keressen többet."
Félreértés ne essék, nekem is tele a csukám ezzel a bandával meg úgy a világgazdasággal... de ettől függetlenül lehet ésszerűen előre gondolkozni. -
axioma
veterán
+1, ha senki semmit nem szol, sot rakerdezesre se panaszkodik, akkor tovabbra is meg fogjak fosztani - nem csak ot, a tobbieket is - attol is ami jar, megszokasbol (ugyanez a bajom a pofatlankodok beengedesevel is). En tuti a szervizlap alairasakor hozzafuztem volna megjegyzeskent, hogy csereauto az igeny ellenere nem volt.
-
Bandit21
addikt
Muhaha.
Aki 24. január 1. után csatlakozik az már nem lesz szaldos.
De vissza tud majd termelni. Boldog lesz tőle, főleg hogy rhd -t fizet majd a beadott és a kivett áram után is.
Aki pedig idén beadja, az meg szaldoban (10 évig és a joeg tudja hogy hogyan mert a friss nagyfejű se tudja még hogy havi vagy éves, és a zóna időkről még mindig nem beszél senki) lenne, de most meg visszataplalas nincs (ami nélkül érdekes a szaldo).
Amúgy most sincs csatlakozási stop, legalábbis a hmke -k re, csak épp jelenleg aki bead egy igenybejelentot annak csak olyan rendszer mehet fel ami nem termel be. Amit a nagyfejűek okosan sziget üzemnek hívnak ami szintén baromság mert a sziget üzem az a tanya ami off grid. Aki nem adta be tavaly október végéig az is adhat be új igényt csak visszwatt kell neki. Annyit termel amennyit epp fogyaszt.
Jó lenne ha valaki kiállna és elmondana mit akarnak valójában. Én tavaly decemberben kértem állásfoglalást a mekh től, idén újra írtam nekik, hogy értelmezzék már a kiadott korm rendeleteket (havi / éves + zonaido vajon mi)
Nem jön válasz.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Ezt mondom.
Nyár közepe rcsokkentes.Erre minden épeszű /otf et addig el nem költő/ napelemet akart.
Ősz közepe: majd mindjárt tényleg nemsoká valamikor nem lesz bataplalas. De lesz helyette íze mi az ja igen sziget üzem. (Persze hirtelen mindenki tanyára megy.)
Erre már az is napelemet akart aki addig nem is hallott róla.
Rá két hétre kijött a szaldo max 10 évre cucc.
A korm r be benne van a zonaido.
A zonaidokrol egy rohadt szót nem ír/mond sehol senki.
Helyette a csapból is a havi szaldo folyik.
Arról azonban nincs szó sehol. A korm r ből azt lehet látni hogy talán az rhd lesz havi és fel is le is fizetni kell.
Majd az új foember amikor megszólal akkor a havi szaldorol úgy beszél mint függőben lévő ötletről amit át gondolnak még.
(Az EU pedig valóban nem engedi 24 től a szaldot.)
További kavarás hogy napelem Stop nak nevezik a betap stoppot pedig az az 50 kw feletti parkok kvóta elfogyasat jelentette eredetileg.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
Új hozzászólás Aktív témák
- Ubuntu Linux
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Futás, futópályák
- Le Mans Ultimate
- Ülésezik a hardveregylet
- Milyen autót vegyek?
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Orvosi kérdések
- További aktív témák...