Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
válasz joghurt #1543 üzenetére
De, van. Csak a megfelelo meretu autot mar honapokkal elotte le kellene foglalni, normalis kolcsonzo normalis autoval normalis feltetelekkel pedig ket hetre tobb ezer euro. Hja es hozd el a repterrol indulas elott, mert ott van, hogy oda hogyan jutsz ki es mikor az a te bajod.
Mondom, megvalosithatatlan es baromi draga. Es akkor arrol nem is beszeltunk hogy mi van ha valaki mondjuk nem egy millios varosban el mint en, hanem mondjuk videken.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz Tiédetis #1595 üzenetére
Öööö? Micsodat is?
A Tesla csapnivalo minosege kozismert. Nyilvan kifoghatsz egy problemamentes autot, csak ennek sokkal kisebb a valoszinusege, mint mas markaknal, ugyanennyi penzert. A szerviz garancialis javitas eseten meg ott probal lehuzni, ahol csak tud.
Hogy maga az auto milyen, azt nyilvan tudod, remelhetoleg kiprobaltad, megfontoltad, nem pedig a telsafan szekta legendai alapjan dontottel.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz martonz #1608 üzenetére
"Nem tartok mérvadónak olyan véleményeket egy termékről, olyanoktól, akik nem használják azt"
Hat, ez eleg nagy korlatoltsag. A vilag tele van informacioval, cikkekkel, videokkal, tesztekkel, forumokkal, ahonnan eleg sok, megbizhato informaciot ossze lehet szedni. Valojaban az a valaki, aki hasznal egy darab autot a sajat kis mikrokozmoszaban es hasznalati profiljaban, de amugy nem gyujt informaciot mashonnan, SOKKAL kevesebbet tud a temarol, mint aki folyamatosan informalodik.
Ezert meglehetosen hulyeseg a "van ilyen autod? Nincs? Akkor amit mondasz csakis hazugsag/hulyeseg/ragalom stb." lehet.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Nyilvan a tesla egyhazzal nem lehet vitatkozni, ok csapatostul rohannak le mindenkit, aki nincs derekig Musk hatsojaban.
A tobbieknek viszont nagyon is erdemes informaciokat gyujteni a valo vilagbol, mert kulonben konnyen csalodas lehet a vege, sot, egy meglehetosen draga csalodas.
Tipikus pelda az Autopilot, es annak az egekig magasztalasa. A teslafan egyhazban alapvetes, hogy az a vilag legjobbja, mindenben is sokkal jobb mint barmelyik mas auto hasonlo rendszere, aztan aki latott mar mast is az tudja hogy ez sajnos nem igaz (fantomfekezesek, egyszeru tablafelismeres hianya, navigacio koztes cel megadas nelkul, a folyamatos bimbammolas, varatlan es veszelyes manoverek stb). De lehet mondani a kenyelmet, a zajszintet, az LG akkukkal valo szivast, es persze ott az altalanos gyartasi minoseg, a rengeteg meghibasodas, es az ezekre valo reakcio (Model S/X feltengely problema, MCU chip, es a tobbi).
Ehhez jon az hogy lesz Magyarorszagon egy darab szerviz, viszonylag konnyen lathato mi lesz ott es milyen gyorsan fognak torodni a problemakkal.
Nyilvan az egy teljesen legitim velemeny, hogy a fentiek ellenere valaki Teslat valaszt, mert o azt tartja a szamara legjobbnak. Csak a tenyeket nem erdemes tagadni.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
-
Shadowbull
addikt
A szemelyes tapasztalat nyilvan segit, de szerintem akkor sem az altalanos jellegu kijelentesekben, hanem abban hogy a te szamodra megfelel-e az az adott auto vagy nem. Azert nem sok olyan maganember szaladgal a vilagban, aki mondjuk rendszeresen vezet kulonfele gyartok kulonfele termekeit, es hitelesen es megbizhatoan meg tudja mondani hogy pl. egy Model 3 valoban hozza-e a hasonlo aron kinalt konkurencia szinvonalat vagy nem.
1. Igaz, ezert a szamomra relevansak azok akik hosszabb idore kapjak meg az autokat. Ilyen pl. Handras, akinek ugyan van egy enyhe ferdulese a Tesla iranyaba, de ettol fuggetlenul viszonylag objektiv, es van alkalma autokat hosszabb ideig tesztelni. De vannak ilyenek kulfoldon is.
2. Reszben jogos, en szemely szerint errol azt gondolom hogy ha egy rendszer vagy funkcio nem mukodik intuitivan, akkor ott mar nehany kerdes felmerul.
3. Ez is igaz." Bérelj, kérj kölcsön, de a saját tapasztalat a legrelevánsabb. "
Valoban, sajat hasznalatra, sajat donteshez ez elengedhetetlen.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
válasz tuzpenge #1617 üzenetére
"A tesla az elektromos autózásban és a hozzá tartozó szoftverben úttörő. Ez tény, ezen kár is vitatkozni. "
Hat, ezen is lehet vitatkozni, bar ez tenyleg messzire vezet.
"nem is szabad egy audihoz, mercihez, VW-hez hasonlítani, de még egy hyundai-hoz sem"
Mar miert ne lenne szabad? Nemhogy szabad, de egyenesen kotelezo. Nekem mint fogyasztonak alapveto erdekem megnezni hogy mit kapok a (nem keves) penzemert.
" Az autopilot meg egy játék "
Nem kellene keverni az FSD-vel. A Tesla Autopilotnak hivja a sima savtarto automatikajat, en arra gondoltam.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Daniaban extra magas adok vannak, plusz nincs semmifele tamogatas az EVkre. Ennek az az eredmenye, hogy Nemetorszagban tomegesen jatszak el az emberek, hogy megvesznek egy Model 3at, megigenylik ra a nemet 6e euros allami tamogatast, aztan 6 honap mulva eladjak hasznaltan egy neppernek ugyanannyiert amennyiert vettek es mar veszik is a kovetkezot. Ez a o szempontjukbol nullas jatek. A nepperek meg tomegesen hordjak Daniaba (meg tan Svedorszagba is) a 6 honapos Teslakat.
Daniaban egy SR+ 400e korona, ami 54e euro. Nemetorszagban meg allami tamogatassal el tudod hozni ugyanazt az autot 36e euroert....
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Ma jart le az elso i4 tesztek embargoja, ki is kerultek az elso videok.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Volt szerencsém vezetni pár hete, tényleg nem rossz. Mondjuk nekem EVben olyan nagy összehasonlítási alapom nincs.
Nekem akkor lenne érdekes ha ennek a kisebbik hajtáslánca (4O) bekerülne egy kombi 3as kaszniba. Azon lehet el is gondolkodnék. Az iX3 se rossz az tulajdonképpen ez a konfig, csak X3 ruhában. Csak hát buzi drága.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Ha mar navi: Teslanal nem lehet koztes celt megadni, a navigacio maga eleg egyszeru, komplexebb szituaciokban egyszeruen keves az info, nincs Android Auto/Apple Carplay, nincs tablafelismeres, nincs Surround View, nincs matrix LED fenyszoro, LG akkuk toltesi sebessege nagyon alacsony, az auto zajszintje is eleg magas.
A szuper ablaktorloallitasrol annyit hogy Nemetorszagban volt olyan eset, hogy egy Model 3 tulaj leesett az utrol mert hirtelen eleredt az eso es elkezdett a menuben turkalni hogy allitson valamit rajta.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"És sokszor jobb utat tervez városban, mint a Waze. "
Hja, csakhogy nem a waze az osszehasonlitasi alap, hanem azok az autok, amiket annyi penzert kapsz amennyiert a Teslat adjak.
"Mi van az LG akkukal?-"
Hogy lassan toltenek. valami 60-80KWh a csucs, amit tudnak. Ezzel kabe el is dobtad az SuC elonyet. Mondjuk ezt a Telsa nem veri nagy dobra, es az Y-ban is igy van...
"Az autó zajszintje egyáltalán nem rossz más autókhoz képest"
Dehogynem. Plane azokhoz kepest, amiket annyiert adnak mint egy Teslat.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"szerinted a fejlettseg merceje az, hogy hany evnyi legacy meg tech debt van egy kodban"
Öööö. Fogalmam sincs mirol beszelsz. Szamomra a fejlettseg merceje az hogy milyen funkciok vannak, es azok milyen szinvonalon mukodnek.
"Szerinted barmi, ami auto es nemetorszagbol jon, az a nirvana maga es minden mas szar"
Aha, es pont ezert jarok japan autoval. Ize...
"a BMW szerint is igy van, hogy az i4 egy sima benzines alapokra atepitett elektromos"
Nem, a BMW szerint sincs igy. Az i4, gyari kod szerint G26 a CLAR plattformra epul, amit a kezdetektol fogva ugy terveztek hogy kepes legyen fogadni barmilyen hajtaslancot, legyen az sima ICE, hibrid vagy BEV. Szo sincs "atepitesrol" plane nem "atkendacsolasrol". Nem veletlenul nem kell semmifele kompromisszumot kotni sem akkumeretben, sem hajtaslanc kialakitasban, sem utasterben, sem csomagtartoban.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Egyszeruen utalom az agresziv, buta fanjaikat, akik gyakorlatilag loszart sem tudnak sem az autokrol, sem az autoiparrol, de ez nem akadalyozza meg oket abban hogy nagy mellennyel osszak rola az eszt.
Ugyhogy igyekszem tarsadalmi munkaban ellensulyozni a baromsagaikat.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Masik topikban irtad, hogy konkretan azert jobb a VW fedelzeti elektronikaja, mert 20 evnyi terhet cipel magaval. "
Beidezned hogy pontosan mit irtam es milyen kontextusban?
" Ezert van ott a qrvanagy kardanalagut a kocsi kozepen"
Es akkor mi van? Ez nem cafolja meg azt hogy a CLAR plattform ugy van megtervezve hogy tudjon fogadni BEV hajtaslancot is, es marhara nem kendacsoltak at semmit. Mellesleg a vasarlok 99%-at kurvara nem erdekli hogy van-e ott kardanalagut vagy nincs.
"ezert nincs elso csomagtarto"
Szimplan dontes kerdese, akar lehetne is. A MEB alapu VWkben sincs sehol, az EQSben sincs, lehet sorolni.
"Nem, ne nyaljuk be a marketinget"
Ez nem marketing, ez muszaki teny. A marketing az hogy a Tesla fedelzeti rendszere a vilag legjobbja, es mindenki mas evtizedekre van lemaradva tole. Kozben nincs benne egy szaros tablafelismero sem, ami mar tobb mint 10 eve autoipari standard.
"En agressziv, merges, orjongo modon eloadott feligazsagokat ITT meg csak toled lattam Tesla-val kapcsolatban. "
Tenyleg? Idezz be harmat.
A teslafan tarsasag talan az ostoba futballszurkolokhoz merheto, de meg azokon is tultesznek. Annyira gazok, hogy lassan gaz lesz Teslaban ulni miattuk.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
-
Shadowbull
addikt
Azzal minden rendben van, teljesen legitim a Tesla mellett megalapozott dontest hozni. Meg szeretni is lehet a Teslat, sot akar rajongani is lehet erte, az is teljesen rendben van.
Az nincs rendben amikor elkezdenek hazudozni mas markakrol (illetve hat mindenki masrol), es persze betamadnak mindenkit aki nem az egyhaz resze. Sot neha meg azt is aki amugy az egyhaz resze, csak nem az a dzsihadista fajta:
https://electrek.co/2020/05/12/tesla-super-fandom-becomes-toxic-negative-electric-revolution-op-ed/
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
"Megbizhatosagban, hosszu tavu hasznalatban, strapabirosagban a Toyotanak, Lexusnak nincs parja."
Nem veletlenul vettem RAV4-et, es teljesen elegedett is vagyok vele. A Lexus felara nekem mar nem eri meg, annyi penzert inkabb BMW.
Megjegyzem: az elozo generacios RAV4em, amiben kabe egy 10 evvel ezelotti muszaki szinvonali fedelzeti rendszer van, problema nelkul ismeri fel es jelzi ki a sebesseghatar-tablakat, es nem produkal fantomfekezeseket, valamint akkor is aktivalva marad a savtartoja ha savot valtok...
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Elvileg azota javitottak valamit, dupla elso uvegek pl. de sokkal jobb nem lett.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
A SuC az tenyleg valodi elony, de ez el fog tunni egy-ket even belul, egyszeruen annyi (allami) penzt fognak betolni toltoepitesbe, hogy minden tele lesz veluk. A szoftveres hatteret pedig meg fogjak oldani.
Plane ha megnyitjak a SUC halozatot a tobbi gyarto szamara is, akkor meg plane uj helyzet lesz.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Nem tudom mennyire beszelsz nemetul, de ez a teszt igazan erdekes volt ebben a kontextusban. Csinal logikatlan dolgokat a Tesla is. Ettol a folyamatos bimbammolastol meg agyfaszt kapnek...
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Persze, ezek alapvetően mind igazak is lehetnek akár, bár attól hogy a mérőeszközök különbözőek, még nem feltétlenül összehasonlíthatatlanok az eredmények, ez csak kalibráció és hitelesítés kérdése.
Ezek a mérések pusztán azért érdekesek mert alátámasztják azt a sok éves tapasztalatot, miszerint a Model 3ak baromi hangosak utazótempónál. Nyilván aki egy 20 éves Swiftből ült át, annak fel sem tűnik, de aki már vezetett néhány hasonló árkategóriájú autót az észre fogja venni. Nem véletlenül alakult ki külön iparág a Teslák utólagos hangszigetelésére.Hogy most abszolút értékben 40% vagy 25% különbség van pl. egy 20 éves Lexus-szal szemben az már tényleg részletkérdés.
És nyilván az oka is megvan: a Tesla ott spórol ahol tud, a hangszigetelés meg drága, és a hozzátartozó fejlesztés sem olcsó, ráadásul elég macerás és érteni is kéne hozzá.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
-
Shadowbull
addikt
Érdekes.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
-
Shadowbull
addikt
Azért ez a 25 milla elég mellbevágó. Kábé 27ért fullra extrázott iX3-at lehet venni... Persze az nem gyorsul annyira, nade azt az ember maximum kétszer használja, egyszer amikor megveszi az autót, meg egyszer amikor megmutatja a haveroknak...
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Igen, én is így látom, a Teslának sokkal nehezebb dolga van a Model Y-nal mint addig bármivel. Azok gyakorlatilag konkurenciamentes, légüres piaci térbe érkeztek, a Model Y meg nem. Szerintem az eladasain is látszani fog.
VWnék nem szabad elfelejteni a MEBre épülő konszernautókat sem, Enyaq, Cupra, Q4 Etron...
Pazarol a világ, én meg segítek neki.