Új hozzászólás Aktív témák
-
biker
nagyúr
vitatkoznék: kisakkuba és nagyakkuba ugyanannyi kWh kerül betöltésre, ha az utazási szokások nem változnak.
Átlagosan a lakossági autóhasználat napi max egy-két óra közlekedésből és 22-23 óra állásból állnak (ÁTLAGOSAN mielőtt belekötne valaki)
Ezzel szemben mindenki 3 óra alatt akar otthon is tölteni, felesleges. megoldható lenne sok kisebb lassabb töltővel kiegyenlített terheléssel a töltésElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
WiZARD
addikt
Egy szálláshelynél szóvátettem hogy nem lehet tölteni.
Világvégi pihenős hely, a tulaj a saját pluginját tölti, de vendég ott nem tölthet.
Erre megkaptam, hogy ha a vendégek ingyen töltenének, 4 éjszaka 75 kWh akkus autót, akkor az neki mennyibe kerülne, mert 4*75kWh áram mennyibe kerül (de különben is ki beszélt ingyen töltésről?)
Különben is miért írom, hogy 1 óra tőlük a töltő (DC), amikor a szomszéd faluban is van. Jah igen, AC töltő...Totál nincs képben, de még neki állt feljebb.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
axioma
veterán
A normal falitoltos valtozat me'g majdnem minden auto elektromos eseteben is biztos hogy egy nagysagrenddel kevesebb extra energiaigeny, mint az agyonhajpolt hoszivattyus futesre atallas... raadasul ott az a baromsag is hogy elobb all at utana kezdi a passziv takarekossagot (szigeteles jellegu beruhazas). Amig van energia hoszivattyura, addig lassu autos toltesre is biztosan jutni fog (esetleg nem artana jutalmazni azt ha nem este 6-kor dugja be hanem direkt e-autos vezerelt csoportba... megmondhatja melyikbe, minel tobb orat garantal este 6 es reggel 6 kozott annal dragabb). A jelenlegi, foleg kozvetlen futeses (villanybojler, hotar. kalyha) vezereltet is gatyaba kene razni, a 20+ evvel ezelotti muszaki feltetelekhez es uberszocialis elvek menten kerult szabalyozasra, az is segithetne a terheles-valtozas meredeksegen a kora esti orakban.
-
-
axioma
veterán
nem is kene _ugyanaz_ a tarifa / idoosztas legyen, mar mindenhova RKV-t tesznek nem HFKV-t, szoval lehetne sajat csoportja, sot aka'r a garantalt ido fuggvenyeben alcsoportjai, van me'g a bitekbol szabad
ha elernek egy kritikus szamot akkor a tavirattal vezerles se lehetetlen, es/vagy remek alkalom a frekifuggo kapcsolas elesitesere (igaz nem tudom minden gyartmany ismeri-e) -
wassermann
addikt
Igen-igen, a központilag vezérelt háromfázisú AC-töltés lenne a hálózat szempontjából az ideális. A holt-időszakokban, aránylag kis értékekkel pl 3*10A nem rántana túl nagyot sem és mivel mind a három fázist egyenlően terheli, nem húzná aszimmetrikusra a háromfázisú hálózatot
-
cOxeR
Ármester
-
axioma
veterán
válasz wassermann #4259 üzenetére
azert a type-I autokat nem kene me'g kizarni, azok nem tudnak 3f felvenni... de 10A mi a nyavalyat rant, mar peldaloztam hogy egy hajszarito is annyi, mi azzal toltunk (na jo, 10+6 ha osszecsusznak idoben de ritkan es eleve kulon fazison vannak)
-
WiZARD
addikt
válasz FIREBLADE78 #4262 üzenetére
Nem kértem 1 szóval se hogy ingyen legyen.
Megkérdeztem lehet-e tölteni amire az volt a válasz hogy nem.Így a családi 2 napos pihenésből lehetett a 2 autó miatt 2x1.5 órát azzal tölteni hogy elmegyek a legközelebbi szánalmasan lassú 40kW DC töltőig, ott ülök fél órát az autóban és visszamegyek a szállásra.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
gorbep
senior tag
válasz FIREBLADE78 #4262 üzenetére
Bocs hogy beleszólok, de NEM ADHATJA!!!! Mivel ő szállás szolgáltató, és nem energiakereskedő... Ha a bérbeadott lakásodnak HMKE-je van, ott sem tiszta jogilag az ügy. Ugyanis az önfogyasztást sem adhatod el a bérlőnek... És akkor most az energia veszélyhelyzet során már csak azért sem, mert ha mikrovállalkozó, és a töltések miatt eléri a 4600 kWh-s határt, onnantól kiesik az egyetemes körből, aztán majd megkínálják kb. 300 Ft/kWh versenypiaci árral...
Szerintem Te se adnád. Sokan még a klímákat is kikapcsolták emiatt augusztusban... aki nem, az azért nem, mert nem követi a jogszabály változásokat.... na azok a szállásszolgáltatók fognak nagyot koppanni... amikor bekopog a NAV, ha jól tudom az ő feladatuk ellenőrizni az egyetemes szolgáltatói jogosultságokat... most meg a 13% jegybanki alapkamat is szopás, ha valamit rádvernek, a késedelmi kamat annak a duplája...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Vesa
veterán
A fejlődés így működik. A kőbaltához képest a motorosfűrész drága, különösen az első szériák voltak horror áron, aztán mégsem álltunk meg a kőbaltánál. A HD ready TV 10+ éve 1,5millióba került. Ma a 4k TV-t veszed meg 200k-ért. Így megy ez. És igen, megváltják a világot, már sokadszorra! A technológiáknak hála élünk kényelmesen!
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
WiZARD
addikt
Azért lenne rá megoldás ha akarná.
Adja ingyen a fizetős parkolóban.
Legyen olyan szoba variáció ami mellé jár töltős parkoló.Mellesleg egy szigetelés nélküli "sátor" volt a szoba, amit elektromos padlófűtéssel (tehát COP1) fűtenek, mellé 40 fokra fűtött jacuzzi. Nem hiszem hogy azon múlik az éves keret, hogy a vendégek 2%-a elektromos autóval tötlene 10-20 kWh-t.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
opr
veterán
Hááát, ez egy elég nagy marhaságnak tűnik nekem.
De ne hagyatkozzunk megérzésekre, nézzük a tényeket:Az i3 fogyasztása vegyes üzemben átlag 13.5kwh/100km az internet szerint. Nézzünk egy nagyobb (de azért reális méretű) kocsit, olyat, ami nem arról híres, hogy mennyire keveset fogyaszt, maradjunk márkán belül, legyen mondjuk bmw ix3. Kb 19kwh/100km a fogyasztása, szintén a gugli szerint.
A különbség 5.5kwh 100km-enként. Ha az i3-at 3 naponta töltöd, akkor tippre maximum olyan 50km lehet a napi ingázásod. Tehát 3 naponta kb 8.25kwh extra fogyasztás lenne. Az picit több, mint 1 extra óra a sima 7kwh-s ac otthoni töltőn. De nézhetjük azt is, hogy 3 naponta kell neki 30kwh a Te felhasználásod mellett. A mostani kb 22kwh helyett. Nem elhanyagolható, de azért bőven nem katasztrófa, pláne amilyen iramban Magyarországon terjed az elektromos autózás."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
gorbep
senior tag
válasz FIREBLADE78 #4269 üzenetére
ez a mikrovállalkozásokra vonatkozik... és sajnos a vállalkozás összes telephelyének összes órájának a summájára vonatkozik...
De ez itt nagyon OFF.... elküldtem a rendeletet privátban- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
wassermann
addikt
Csak akkor engedhette volna a szállásadó a villanyautó-töltést, ha ingyen adja! Ha már pénzt kért volna érte, hitelesített töltőpontja kell, hogy legyen (úgy, mint a piacon a mérleg) és adóznia is kellene utána. Valószínűleg tudta ő ezt, ezért nem akarta.
[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
válasz wassermann #4271 üzenetére
Sajnos ha ingyen adja, akkor is ugyanaz vonatkozik rá, MEKH és társai
nézd meg jobban a törvénytElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
GalaHU
őstag
Az egész gondolatmenet alapja az volt, hogy mi van ha minden ház előtt és társasház mélygarázsában állna elektromos autó...
No, és ez mikor következne be? Ha a tömegek számára megfelelő villanyautókat lehetne megfizethető áron kapni. Attól tekintsünk el, hogy már ez maga is oximoron, de vajom mi kell a tömegeknek?
Elég szkeptikus vagyok az emberiséggel kapcsolatban a tekintetben, hogy majd pont a villanyautós átálláskor fog mély önvizsgálatot tartani és félredobva eddig habzsoló hedonizmusát kizárólag az apró, keveset fogyasztó paripákból fog választani. Az autózás közel 100 éves történelme alatt szinte mindig csak nőttek, erősödtek az autók. Mert azzal lehet felvágni, mert tetszik-nem teszik nagyon sokaknak státusz-szimbólum. Nem kell messzire kitekinteni, már most is ez zajlik. Egészen egyszerűen azért, mert az autógyártók a nagyobb autókon nagyobb hasznot tudnak realizálni, hatékony külső szabályzó híjján meg senki másnak nincs akkora lobbyereje hogy ezen változtasson.
Remek példa a BMW, ami zseniálisat dobott az i3-al, mégis elengedte a kicsi és könnyű koncepciót (holott bőven lett volna benne fejlesztési potenciál) és a "Sátán Disznaja" kaliberű úthengerek felé fordult...
Úgyhogy szerintem az a relaitás, hogy az autók átlagos fogyasztása nemhogy nem marad 15kWh körül (most is csak keveseknek megy), hanem sokkal inkább a 30-50-es értékek felé fog húzni. Akkor viszont már sütheted az autó mellé kapott "hajszárítós" 230V-as töltődet, annyit sem tudsz beletölteni reggelig amennyit elgurultál aznap! Ha jól emlékszem akkor itt sem arról megy a diskurzus, hogy mekkora királyság a gyári töltő, hanem a leggyakoribb téma az otthoni gyorstöltő...
Pláne akkor, ha már nem csak anyuci autója, vagy apu szaladgálósa lesz a villanyparipa, hanem egyetlen családi kocsi a tömegeknek (!). Aki hétfőn a meló miatt elgurul Miskolcra, kedden meg szeretne Pécsre menni. Neki sem lesz más alternatívája mint az otthoni éjszakai gyorstöltés! Ha ehhez hozzávesszük, hogy a fogyik is meg fognak nőni, pláne autóúton/autópályán akkor talán már felsejlik, hogy mire gondoltam...
De mégha sokaknak marad is a városi fogócska, és tényleg csak 3 naponta tölt, akkor az utcában teoretikusn minden harmadik ház előtt áll majd töltőn minden áldott éjszaka egy villanyos. Sőt vasárnap éjjel valószínűleg még több is. És akkor még hol vagyunk egy fincsi társasháztól, egy 100-as mélygarázzsal, ahol a Te kalkulációd szerint is 33 vas fogja szívni az ampereket. Ennek az épületnek a tetejére meg rakhatod a napelemeket, meg a mélygarázsi tárolók helyére az akksikat, a technika jelenlegi szintje alapján az is édeskevés lesz. Egy családi háznál talán igen, de az egész beruházás akkora költségemelkedést jelent (megkockáztatom, az autó árának 30-40%-át) ami szintén keveseknek fogja megérni.
Erre egészen egyszerűen nincs felkészülve egyetlen hálózat sem, a norvégok is eurómilliókat ölnek a fejlesztésbe, pedig az ottani népsűrűség nem is mérhető hozzánk. Technikailag megoldás lehet egy hálózattal kommunikáló okos rendszer, ami a pillanatnyi igényeknek megfelelően ossza majd el a rendelkezésre álló kapacitást, de megnézném annak az arcát, akinek e miatt nem tölt föl reggelig az autója, de neki meg 250km-el arrébb kellene lennie 3 óra múlva... És a nyilvános töltőpontok sem jelentenek megoldást a tömegeknek, mert az áramszolgáltató gerincvezetékét az is ugyanúgy terheli. Egy nálam okosabb szaki a rendelkezésre álló áramszolgáltatói adatokból biztosan ki tudná számolni, hogy adott régióban mennyi a maximálisan kinyerehető villamos energia mennyisége, de hogy egy 30-50-es kWh-ás fogyasztással nem lenne elegendő a jelenlegi járműparkra a tuti...
Úgyhogy amíg tényleg nem jön valami forradalmi változás mondjuk az akku-technológiában, vagy nem lesz a napelemek hatásfoka többszöröse a mostaninak, megmarad a kevesek közlekedési eszközének, de a tömegeknek nem.
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
opr
veterán
Konkretan vert izzadnak a gyartok, hogy noveljek a hatekonysagot. Egy 50kwh-s fogyasztasu autot piacra se lehetne dobni kb, hacsak nem valami nagyon limitalt kiadasu szupersportkocsi fogyasztasa ez...
Ezen felul megint visszatertunk oda, hogy szerinted egyszerre fogja a nep levaltani a dizel focust es tarsait, amit pont a fogyasztasa miatt vettek, valami brutal fogyasztasu elektromosra, es ezt raeresztik a mai halozatra, semmi valtoztatas nelkul.
Komolyan nem latod, hol vannak a hibak a gondolatmenetben?
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
robi-k
őstag
A jövő pedig a villanyautóké, ha tetszik, ha nem.
Amúgy pedig nem sok más alternatíva van ( a hidrogénüzemű, protonáteresztő membrános üzemanyagcellás autók sokkal roszabb hatásfokkal üzemelnek még egy mai korszerű dízelmotoros autóhz képest is, arrol nem is beszélve, hogy az üzemanyagcella "lelkét" adó protonáteresztő memrán nem túl hosszú üzemidővel rendelkezik...). -
GalaHU
őstag
Kezd elveszni, hogy honnan indultunk. Egy teóriától! Mi lenne ha…
Szerintem se fog egyik napról a másikra megvalósulni az átállás, de nem is lehetne. Ennyi és nem több.
Másrészt tényleg nem gondolom hogy a racionalitás fogja vezérelni a vásárlókat, mert eddig is megtehették volna! Aztán mégsincs tele az utca 3 litert fogyasztó Peugeot 206 HDi-kkel, vagy Smartokkal. Az embereknek nagy autó kell, az meg többet fogyaszt mint a kicsi. Itt lett volna a lehetősèg az i3-ban, elengedték, inkább legyen az utódja hagyományos kivitel, kit érdekel hogy nehezebb és 30%-al többet fogyaszt? Senkit, mert így is eladják bármennyit is gyártsanak.
Persze, próbálják lejjebb tolni a fogyasztást, a legnyilvánvalóbbal (méret és súlycsökkentès) nem foglalkoznak. Mert nem alapján dönt a vásárló.
Mi itt a fórumban a csillogó szemű early-adapter optimizmusunkkal a kisebbséget képviseljük.
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
opr
veterán
Azert nincs tele az utca varosi kisautokkal, mert az atlag csaladnak egyetlen autora van penze, tehat olyat fog venni, amivel bevasarolni is el tud menni, meg Europa masik vegebe is, gyerekestol/haverostol, barmikor, ha ugy van. Nyugatabbra nagyon mennek a varosi kisautok.
Amugy az aron felul pontosan ez gatolja jelenleg az elektromos autok terjedeset is (itt es nyugatabbra is), hogy hosszu utra meg csak tenyleg a legdragabbakkal jo otlet elindulni, es meg azzal se minddel.Szoval de, az autoknal a vasarlok nagyon nagy reszet nagyonis a racionalitas mozgatja. Maximum masnak mas a racionalis dontes. Az meg, hogy tobbet fogyaszt, esetunkben azt jelenti, hogy 16-19kwh, nem azt, hogy 30-50, nem is tudom, honnan vetted ezeket a szamokat, budos eletben nem tudnal eladni egy olyan elektromos (szemely)autot, ami ennyit fogyaszt.
Fentebb direkt az ix3-at hoztam peldanak, mert az egy jelenlegi eros kozepkategoria meretben es meretosztalyon belul fogyasztasban is. Ez nem felfele fog menni, hanem lefele. Szerintem inkabb a 16kwh-s orszaguti fogyasztas lesz az atlag, mint az altalad josolt 30-50. De nagyon maximum a 19. Varosi forgalom mellett meg inkabb a 13-14. Mar most is elerhetoek ezek a szamok, es most se kicsik a kocsik, es a legelso szeleskorubb generacional jarunk elektromos autoknal. Miert hiszed azt, hogy a fejlesztesekkel a hatekonysag a kesobbiekben romlani fog?Nekem nagyon ugy tunik, hogy mar Te is tudod, hogy ebbe beleszaladtal, baromsagot mondasz, csak mar fajna elismerni, ugyhogy inkabb ilyen legbol kapott szamokkal dobalozol. A baj az, hogy nincs ertelme, mert egy 20mp-es guglizas eleg hozza, hogy kideruljon, hogy nincs semmi a szamok mogott, amiket idevizionalsz.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
GalaHU
őstag
Ok, én vagyok a hülye, Te meg a jövőbelátó tévedhetetlen vizionista!
Bocsájtassék meg nekem, hogy azt gondolom, hogy a jövőben nem fog számottevően csökkenni a villanyautók átlagos fogyasztása. Nem azért, mert nem lenne hatékonyabb a hajtásláncot tápláló technológia, hanem egyrészt azért mert az eddig tapasztalatok azt mutatják hogy az így nyert előnyöket mindig elherdáltuk egy nagyobb méretű és tömegű autó létrehozásában ami olyan igényeket elégít ki amik létezéséről addig nem is tudtunk. Ugyanez volt a fosszilis érában... Másrészt azért mert ha nem második autónak használjuk (mint most a többség) akkor bizony ha kimerészkedsz az autópályára és 130-150-el mész (mert most is annyival mennek, később se fognak belőle visszavenni) akkor megint lehet integetni az alacsony fogyasztásnak.
Te hiszel benne, hogy a sci-fi irodalmat idéző világ rövid időn bekövetkezik, én meg az emberiség kollektív hülyeségfaktora miatt nem. Szerintem itt zárjuk le.
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
WiZARD
addikt
A súly csökkentés szabályzói oldalról sincs támogatva.
Kifejezetten előnyös a gyártóknak a jelenlegi szabályok mellett a minél nehezebb elektromosok értékesítése.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
GalaHU
őstag
Miközben szépen pezsgett a topic, a nagytestvér egy tollvonással kinyírta a napelemeket.
Ennyit a kollektív hülyeség bekövetkezésének esélyéről...Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
axioma
veterán
Megoldja az arszinvonal. Hiaba akar nagyobbat, nem fog tudni nagyobbat venni (amcsiknal volt hasonlo a sokliteres motorokkal szerelt autok utan azert a racionalitas csak lentebb nyomta mikor duplazodott a literenkenti ar). Ha meg nincs kereslet a nagyobbra, akkor fognak gyartani kicsit is. A recesszio pont ebben az iranyban dolgozik...
-
GalaHU
őstag
válasz tibcsi0407 #4284 üzenetére
Ugyanebben a cipőben járok én is... A szokás szerint összeszedett k.infóról nem derül ki, meg kell várni az írásos anyagot.
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
biker
nagyúr
ja, dolgoztam, nem a nyomorultakkal élek együtt
Egyébként most olvasom: "Aki ezután szerel fel napelemet, annak nem lesz betáplálási kötelezettsége
Mert a hálózat nem bír el többet. Így egyszerűbb lesz az eljárás, nem kell engedély, és mindenki közvetlenül otthon használhatja a megtermelt energiát, mondta Gulyás. A változtatás csak azokra vonatkozik, akik még a kérelmüket sem adták be.
Ha majd uniós pénzből sikerül fejleszteni a villamosenergia-hálózatot, akkor visszatérnek a betápláláshoz."Hát KÖTELEZETT eddig se voltál betáplálásra, csak lehetőség volt
Megvárom amig 6 elemit végzettebbnél magasabb újságírók megírják a tuttit, vagy megjelenik a kormányrendelet, mert most hirtelen 3 féle képpen írták le 3 helyen
Pl érdekelne, akkor szabad a vásár az ongrid de visszwatt védelmes rendszerekre, vagy a sziget/hibrid üzemre, amit eddig hol üldöztek, hol nem értették mi is az?
[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
GalaHU
őstag
Úgy tűnik a szigetüzem felé akarnak terelni, Gergőke azt mondta hogy a napenergia termelésének és elfogyasztásának időpontját szinkronba kell hozni. Ez mondjuk villanyautó töltésnél külön vicces, mert a verda általában nincs odahaza amikor a legjobban dolgozik a napelem, bezzeg este mire hazaérsz és besötétedik fel is rakhatod töltőre, de akkor meg már nincs nap...
A szigetüzemhez szükséges akksik áráról tudsz valamit? Első felindultságomban csak az MVM-nél találtam egy 15kWh-ásat olyan 1,5 milla körül...
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
Semin
senior tag
válasz tibcsi0407 #4284 üzenetére
Az első infók alapján nem gondolták túl a dolgot. Aki már megkapta az engedélyt az visszatáplálhat, aki nem nem.
Nagyon remélem, hogy ezen azért finomítanak, mert ez netto kib@szás.
Szerk:
@tuzpenge:
Bizony-bizony. A szigetüzem egyáltalán nem olyan egyszerű dolog. Azt hinné az ember rendelkezik a saját akkumulátorai felett pedig hát nem …[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
Ja, van a webshopomban pár akku, de kell hozzá valami jó inverter is, egy 5kW Victron vagy Deye (már engedélyes) viszont egy misi, mellé egy 5kWh pakk a másik misi. 15kWh-t semmiből nem hozol ki 1,5millióból...
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
FIREBLADE78
addikt
Nálunk pont mostanában lesz napelem..még ülnek az engedélyen. Viszont nem fenyeget az a tény,hogy be kéne táplálni,mert fogyasztás felét ha leveszi
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
wassermann
addikt
Valami olyat hallottam: hogy régen atomstabil volt az elektromos hálózat, mert volt 6-8 nagyobb erőmű, amik tökéletesen összeszinkronizálva termeltek. Most van Paks és 2-3 kisebb erőmű, amiknek a forgógép tömege nem tud kellően stabil hálózatot tartani, ha azt még szanaszét rángatja millió elektronikus inverter. Valami határról beszéltek, hogy nincs tömeg a hálózatban
-
Vesa
veterán
válasz wassermann #4298 üzenetére
Részben, másrészt viszont a rezsicsöki miatt az elmúlt 12 évben gyakorlatilag nem volt hálózatfejlesztés, amit a szolgáltatók és a szakemberek próbáltak is kommunikálni. Ennek pedig az a következménye, hogy a hálózati infrastruktúra nem követte le az igényeket, miközben a meglévő minősége is folyamatosan hanyattlik. Most pedig szépen kizuhannak a csontvázak a szekrényből.
A tudomány a valóság költészete!
-
GalaHU
őstag
Úgy érted abból a rezsicsökkentésnek hazudott lehúzásból ami alatt egy rövid időszakot kivéve olcsóbb volt az áram világpiaci ára, mint a “rezsicsökkentett” ár?
Nem kétlem, hogy elmaradtak a fejlesztések, de simán ellopták mint annyi minden mást…Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!