- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hálózati / IP kamera
- Facebook és Messenger
- Mikrotik routerek
- Milyen NAS-t vegyek?
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Crypto Trade
- OpenWRT topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
Flashback
addikt
Egy 77kWh elektromos autót mennyiböl lehet feltölteni?
27€ számoltam kb az 22kW töltön.
Van valakinek tapasztalata az különbözö árakkal kapcsolatban. Szerintem valamit elrontottam mert ha ez igaz akkor kb 4,8€ lenne 100km.[ Szerkesztve ]
Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
biker
nagyúr
válasz Flashback #4051 üzenetére
ehhez a töltőn alkalmazott árat kellene ismerni, pl itthon nézve
- napelemről a rendszer amortizációt forintosítva kb 3-6Ft/kWh
- rezsicsökkentett árammal 39Ft/kWh
- piaci áron 70Ft/kWh
- publik AC-n 120-150Ft/kWh
- publik DC-n 140-180Ft/kWh
- ionity 290Ft/kWhElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Flashback
addikt
Valahol láttam hogy 0.35€/kW, csak nem tudtam ez mennyire reális.
22kW AC töltök ezek a közelben. Van egy CCS 50kW a Lidlben.
Csak akkor fogom megtudni az árakat ha feldobom az App-ot? Vagy van mär valami platform erre?
A nagy helyzet hogy gondolkodunk valami elektromos autón aminek a hatótávja 500km+. A Skoda EnyaQ 80-ra kaptunk egy jó ajánlatot (bár 18hó a várakozási idö). Most ezen gondolkodom hogy mennyire érni meg egy Hybridröl váltani.
De ha még optimáils esetet is számolok ami:
EnyaQ: 0.35€/kW - 77kW = 26.95€ ~ 500km -> 5,39€/100km
Auris: 4.5L/100km - 1.9€/L - 8,55€/100km3,16€ / 100km megtakarítás ami ~316€ 10.000km-en.
Jól számolok?
[ Szerkesztve ]
Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
biker
nagyúr
válasz Flashback #4055 üzenetére
az elektromos autózás 100% publikus töltőn csak minimálisan lesz olcsóbb mint a hagyományos. azzal kell számolj, hogy otthon tudj tölteni, és akkor szorozhatod a számokat 2-3al
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
joghurt
addikt
válasz Flashback #4055 üzenetére
Ha következetesen lehagyod a "h"-t, akkor biztosan kevered a szezont a fazonnal, és nem számolsz jól.
A "kW" a teljesítmény mértékegysége (azaz mennyire vastag a cső), a "kWh" pedig az akku kapacitásáé, vagy az energiáé (amit beletöltesz).Így a 22kW AC és CCS 50 kW csak azt mondja meg, milyen gyorsan tudsz tölteni. Ebből semmilyen infó nem következik az árra.
Amúgy meg ahogy biker is írja, publikus töltővel nem fogsz túl jól járni.
Használati módtól függően számolhatsz 12-16 kWh/100 km fogyasztással. Mondjuk 150 Ft/kWh áron számolva ez 18-24 Ft/km üzemanyagköltséget jelent.
Ha otthon töltesz napelemről felesleges áramról, az 6 Ft/kWh, amiből 9 Ft/km jön ki.A tej élet, erő, egészség.
-
Flashback
addikt
válasz joghurt #4058 üzenetére
Igen bocsánat lehagytam, de ezekkel (remélem) tisztában vagyok. Csak az árakkal nem. Azért írtam a töltö fajtákat mert gondolom a CCS 50kW publik töltö drágább mint a 22kW AC.
Ellenörizted a számolást? Hol a hiba?[ Szerkesztve ]
Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
joghurt
addikt
válasz Flashback #4059 üzenetére
Publikus töltőn a 0,35 euró/kWh (ami kb. 140 Ft/kWh) most teljesen reális.
A többi számítás (a műveleti jelektől eltekintve) összeáll, csak értelme nincs sok. Megtérülés számításához előre kellene látnod mondjuk legalább 1 évre az áram és benzin árakat.
Ha ilyet tudsz, akkor szólj, mert van befektetni való pénzem.A tej élet, erő, egészség.
-
Flashback
addikt
válasz joghurt #4060 üzenetére
Kösz, azok csak paraméter felsorolások, nem elöjelek.
Viszont az energia hordozó árak azok most érdekes kérdések. Szerintem a fosszilis üzemanyag árak olcsóbbak lesznek viszont az áram marad egyenlöre. Aztán hosszú távon beáll valami (remélhetöleg olcsóbb) szintre.[ Szerkesztve ]
Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
titán
válasz joghurt #4058 üzenetére
12-16 rendkívül optimista egy EnyaQ-ra, használati módtól függetlenül. Valóság inkább 15-25 kWh/100km ("hmf") (első érték: csak város, de oda minek 500km hatótávú autó, második érték: sok autópálya).
Tesla Model 3 teljesen vegyes fogyasztás sok autópályával:
autóban: 76455km
összes betöltött: 13894kWh +~7% veszteség = ~14870kWhátlagfogyasztás: 19,45 kWh/100km
Ez a valós érték, nem pedig autó által kijelzett, ami jelenleg 16,0, és nem kell komolyan venni. EnyaQ ugyanilyen körülmények között 25 körül lenne, alsó hangon.
#4061Flashback
Ha a fosszilis lemegy, akkor a villany is lejjebb fog menni. De egyikre se tegyél túl sokat a kaszinóban.
Auris egy kisautó, EnyaQ egy nagy batár. Most nem tudom, hogy olcsón akarsz közlekedni, vagy nagy autót szeretnél. Mert a kettőt összehasonlítani marhaság.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Tufa_
aktív tag
válasz tibcsi0407 #4054 üzenetére
Nem tudtam merni nagyon veszteseget UK granny toltesnel es Ioniq 5 Ultimate-el, bar en kozel sem szanok ra annyi idot mint masok, igy kb 4szer mertem miota megvan es ilyen 1-3kWal tobbet fogyasztott a 12-16 oras toltesek kozott amit a TVre meg PCre fogtam. Legtobbszor ingyen toltok vagy Ionitynel 50%os kedvezmenyem van 2 evig ha videkre megyunk es kell
[ Szerkesztve ]
-
Flashback
addikt
Jelenleg kombi Auris Hybridünk van, még az elözö ciklusból. Szerintem nem olyan kicsi ez. Hirtelen csak ezzel tudtam összehasonlítani.
De teljesen igazad van, a Rav4-el lett volna fair, aminek a vegyes fogyasztása 5.7 l/100 km. Ott már nagyobb a különbség.[ Szerkesztve ]
Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
titán
válasz Shadowbull #4067 üzenetére
Inkább lennél 25 kWh körül, és azzal is csak az elég jó fogyasztású Enyaq-kal lenne igaz. Én ID4-gyel 30kWh/100-as fogyit csináltam, mielőtt egy hetes teszt után visszaadtam, hogy kösz, ez így nekem nem kell. Egy hosszabb autópályás úton úgy lett 32kWh/100 (kijelzett, nem mért!!!) az ID4 fogyasztása, hogy végig egy Tesla után mentem szélárnyékban.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Shadowbull
addikt
-
titán
válasz Flashback #4066 üzenetére
Némileg idetartozó adatok:
Hosszabb út két autóval. Kia Niro 39 és Tesla Model 3 SR+
Horvátország(Šibenik) -> Magyarország(Szabadszállás és Budapest)
Eredetileg két Model 3 volt tervben, de testvéremék pont ez idő alatt mentek Szlovéniába, úgyhogy maradt nekünk a saját Model 3, sógoromék jöttek a mi Kia Nirónkkal. Az úton végig a Model 3 ment elöl szigorúan 110-zel és csinált szélárnyékot a Nirónak, mert szegénynek még így is igen küzdelmes egy ilyen hosszú út.
Mérési adatok:
Megtett út:
TM3: 861km (Szabadszállás->Bp is benne)
KN: 752km
Összes fogyasztás (számlák és kiinduló/érkező % alapján)
TM3: 130,0 kWh
KN: 129,9 kWh
Fogyasztás:
TM3: 15,1 kWh/100km
KN: 17,3 kWh/100km
Összehasonlítva a spanyol úttal a Niro 110-zel szélárnyékban fogyasztott ugyanúgy, mint a Model 3 135-tel (17,3 és 17,5).evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #4070 üzenetére
Ionity 0,35€/kWh
Így a 25kWh 8,75€/100km.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #4070 üzenetére
Enyaq jóval jobban fogyaszt autópályatempónál. Ott a hajtáslánc nem számít, csak a légellenállás. Mindkettőt teszeltem már. Nagyobb SUV-ok közül az Enyaq fogyasztása az egyik legjobb (TMY után).
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #4075 üzenetére
Az iX3-at nem tudom biztosan, azt fogyasztásra nem teszteltem, de úgy emlékszem, hogy aki nálunk nézte, az azt mondta, hogy nagyon zabál. Én az iX-et próbáltam, az leeszi az ember gatyáját is. Jó autó, meg minden, de a fogyasztásmérőt, meg a bankszámlát még csak egy pillantásra sem szabad megnézni, ha nem akar az ember szívinfarktust.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #4074 üzenetére
Egy rendes távolsági autóhoz elengedhetetlen az ionity előfizetés.
A következő néhány hétben bekapcsolunk 4 db, helyszínenként kétállásos 120kW töltőt (Nyíregyháza, Pécs, Mosonmagyaróvár, Kecskemét), ebből 3 helyen (Pécs kivételével) 500A kábel lesz a töltőn a valóban gyors töltés érdekében, így már 5 helyszínen lesz 120kW töltőnk, és összesen 8 helyszínen 75kW fölött (75kW-tal Győr és Budapest lesz a két új helyszín). Valószínűleg 2023-tól mi is bevezetünk valamilyen előfizetéses modellt, de árban továbbra sem fogunk versenyezni az előfizetéses Ionityvel. Csak helyszínek számával lehet versenybe szállni ellenük.
(x)evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #4077 üzenetére
Nem 110-zel... 140-150 a tesztsebesség. Ki a t.köm akar egy ilyen autóval gyökkettővel közlekedni azokon kívül, akik be akarják mutatni, hogy mennyire keveset is tud fogyasztani?
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Flashback #4080 üzenetére
Nem stílus, hanem helyszín. Volt Prius 3-am, 100ekm-t használtam (2 év), ami ugyanez az autó egy jobb légellenállású dobozban. A kis (1,8) Toyota hybrid keveset fogyaszt, ha sokat közlekedsz városban, valamint nagyon keveset pályázol, de bizony pályán sokat eszik (6-7), ha csak közelíted a 130-at. Vegyesben nálam 6 körül volt, de én nagyon sokat mentem vele (évi 50+).
De ha nem szoktál autópályán közlekedni, és főleg város a téma, akkor minek neked egy Enyaq?
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Shadowbull
addikt
Ja, értem. Annyival minden sokat eszik :)
Én a mostani autómmal sem megyek óra szerint 140nél gyorsabban, az 130 a valóságban. Az átlagsebességek meg 5-600 kilométeren 100-110 körül szoktak lenni, de az már jó értek. Pünkösdkor lementünk Olaszországba, 500 kilométer 10 óra alatt, 50km/h átlagAzokon az útvonalakon amerre mi járunk egyszerűen nem lehet gyorsabban menni amúgy sem, mert akkora a forgalom.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
titán
válasz Shadowbull #4082 üzenetére
Ja, értem. Annyival minden sokat eszik :)
Érdekes módon az Enyaqnak nem lő úgy ki a fogyasztása a sebességgel, mint a többi nagyobb SUVnak. Azzal lehet haladni.Nekem fáj kissé, hogy a Tesla Autopilot max sebessége 140 lett. Megszoktam a 150-et. (büntetési sebességhatár 151, ugye). Hamarosan visszakapjuk azt a 10 km/h-t, de most hiányzik.
Nagyon hosszú úton meg hát nagyon telik az idő. Megállások, dugók, stb. De ahol lehet menni, ott legalább lehessen. Egy 1000km-es úton ha csak az út 60%-ban lehet 10-zel gyorsabban menni (120 helyett 130, vagy 140 helyett 150 az mindegy), akkor már kb fél órát megspórol az ember.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Flashback
addikt
Nagyon vegyes a használat. Van hogy heti 3 rövidebb út. Aztán van hogy heti 1200km pálya... Most pedig lesz még napi 2x10km. Szóval nálunk kiszámíthatatlan.. l. Ezért is kellene nagy hatótávolságú elektromos. De egyenlőre úgy
tűnik hogy egy újabb Toyota Hybrid lesz a befutó.Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
Shadowbull
addikt
RAV4 az érezhetően nagyon amerikai autónak lett optimalizálva. 100-110 az a tempót amit a legkomfortosabb, ott nagyon kényelmes és csendes. 130 még elmegy, de a 150+ sebességeknél már hangos. Megy gyorsabban is, de nem esik benne jól. Úgyhogy erre álltunk rá. 1000 kilométereket meg amúgy sem megyünk, 5-600 a szokásos. Bár asszony pedzegeti hogy mehetnénk Spanyolországba autóval (nem szeret repülni) de őszintén szólva nekem egy porcikám se kívánja.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
titán
válasz Shadowbull #4085 üzenetére
Pedig nagyon jó. Rengeteg tájat és érdekességet lát az ember, amit amúgy csak 10 út során lehetne. Nagyon féltem a spanyol úttól, de aztán úgy szálltunk ki, mintha csak egy órás út lett volna, egyáltalán nem volt fárasztó. Alig értünk haza, már azzal nyaggatott a család, hogy hova megyünk legközelebb. Úgyhogy tavasszal autóval megyünk Párizsba, nyáron meg Bergenbe.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
cOxeR
Ármester
Én is ugyanezt gondolom, ha tehetjük, 1000-1500km távokra inkább autóval megyünk. Főleg kinek inkább telik az idő annál több napra elosztva, még több helyet lehet megnézni. Nem csak az úticél az értek hanem az út is, csak ki kell nyitni a szemed. I3-al picit nehezebb, napi 4-500 km feletti távot nem ugranék meg, szerintem kettő-három max gyorstöltés a reális/kényelmes egy napon autópálya használat mellett.
-
Shadowbull
addikt
A gond az hogy mi az elmúlt 17 évben rengeteget ingáztunk 600 kilométeres távokat, egy évben 5x legalább. A gyerek is így nőtt fel.
Úgyhogy ennek megfelelően mindenki a családban gyűlöl autózni. Ha meg kell állni tankolni akkor leharapják a fejem, hogy miért nem megyünk már, sose érünk oda...
Ennek megfelelően egy sok ezer kilométeres túra szerintem kínszenvedés lenne.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Vesa
veterán
Ez mondjuk tervezés kérdése, nem attól függ, hogy kocsival megy az ember vagy sem. 1000km-t le lehet úgy is tekerni, h ogy szinte csak az autópályát látod, mert arra nincs idő, hogy órákra megállj tájat/várost/akármit nézni. Mentem már nem egyszer ennyit, igaz, nem EV-vel, de nem láttam túl sokat a környékből, max. pár benzinkutat vagy útszéli csárdát ahol megálltunk kajálni. Ha EV miatt meg kell állni tölteni, az is max. 1 óra, annyi idő alatt komolyabb felfedezést nem lehet csinálni, főleg, ha pálya mellett egy kútnál tölt az ember.
Ezzel együtt van értelme ennek, de mi ezt úgy szoktuk, hogy megszállunk 2-3 helyen menet közben is 1-1 éjszakára és úgy nézzük meg a környéket mert akkor van rá idő. Ilyenkor viszont ezt is előre megtervezzük, neten utánanézünk, hol érdemes megállni, hol van valami érdekes látnivaló.A tudomány a valóság költészete!
-
robi-k
őstag
válasz Flashback #4090 üzenetére
BYD E6 EV vagy jövőre Byd Yuan Plus Extended Range 2023
-
robi-k
őstag
válasz Shadowbull #4092 üzenetére
Az év végétől kezdődik az árusítás: [link]
Ebből még baj lesz: megérkezett a BYD az EU-ba -
robi-k
őstag
válasz Shadowbull #4095 üzenetére
A BYD az EU-s piacnyitást 3 típussal tervezi (ATTO 3, HAN és TANG).
A BYD Atto 3 (azaz más néven Yuan Plus) Extended Range 2022 esetében 420 km-ert írnak (60,4 kWh akkupakkal). Jövőre még nagyobb hatótávolságú modell várható az ATTO 3-ból, 74 kWh akkupakkal, 500+ hatótávval
Az EV6 csak szürkeimportból szerezhető be, sajnos. -
biker
nagyúr
válasz Flashback #4090 üzenetére
Direkt választottál 500+ km-t, hogy ne találj megfelelő autót? Mert ezzel kb mindent kizártál. 400+ lenne tucatszám.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Napelem
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Hobby elektronika
- Androidos tablet topic
- Háztartási gépek
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Milyen alaplapot vegyek?
- További aktív témák...