- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Vírusirtó topic
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- AI generálja majd a képeket a Photoshopban
- Milyen NAS-t vegyek?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
Új hozzászólás Aktív témák
-
Flashback
addikt
Csak lazán követem a piacot az elmúlt 2-3 évben így kisebb tudatlanság is volt benne.
Azért 500km+ mert abból télen lesz 300 jó esetben és akkor a 800km-es utunkat amit egy évben többször megteszünk elég csak 2x tölteni.
Durván becsülve egy 400-350km es modell télen beesik 250 körülire az 3-4x töltés.
Ezért örültem az EnyaQ-nak de a 18hónap várokzási idö alatt a Tesla épit még 3 giga factoryt Szóval úgy tünik majd a következö autó váltáskor ülünk be egy teljesen elektromos modellbe. Addig marad a hybrid vonal.
A másik érdekesség: hogy PlugIn Hybrid nem kapható (nincs készleten) sehol német országban mert idén év végéig volt rá kb ~6000€ kedvezmény. Gyakorlatilag Hybrid ár alatt kicsivel elhozható volt ua. a model pl a Tucson esetében.Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
biker
nagyúr
válasz Flashback #4101 üzenetére
az a 800km végig autópálya 130-al?
A hitvány 64kWh-s konával 120-130-al télen elmegyek 300km-t, gyakorlatilag egy Maglód-szeged oda vissza 380km amit megfutok egy 10-15perces kv-pisi-hotdog szünettel.
Nyáron megállás és rátöltés nélkül megoldható, ha nincs szél vagy eső.
De ezt úgy vedd, hogy 3km lakástól az M0 és anyámék panelháza az M43 lehajtótól 4km-re van.országúton röhögve megvan a 400km 100-as tempóval
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Flashback
addikt
Csak nincs Maglódhoz valami közöd?
Amúgy nem tudsz végig 130 menni ha még akarnál sem. München, Bécs körül mindig dugó van. Utánna meg egy nagyobb vidéki szakasz aztán Osztrák részen végig 120, 100as korlát.
Magyar szakaszon lehetne már menni de szoksor van baleset torlódás az M1-en, aztán M0 dugók...
Ha nem számoljuk az álló autót jó ha kijön 90-100km/h átlag.[ Szerkesztve ]
Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
Shadowbull
addikt
válasz Flashback #4104 üzenetére
Ja, ilyen hosszú távon már egy 100as átlag is jó.
15 éve még néha sikerült 120as átlagokat mennem Győr-München viszonylatban, a rekord 133 körül volt, de az utóbbi években akkora lett a forgalom, hogy örülök ha dugó nélkül végig tudunk menni.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
biker
nagyúr
válasz Flashback #4104 üzenetére
Maglódi vagyok 2011 óta, amúgy szegedi, 8 év Dh kitérővel
Amúgy én általában 140-el megyek (gps 133-134) és ha lassítanak akkor gyorsabban, M0 meg 120, szóval bőven 100 felett van az átlagom
Amúgy egyszer nagyon siettem is, meg jöttek is ezerrel a jómunkásemberek németbe szünet után, a belső sávban fixen padlón lehetett menni, amíg le nem villogtak hátulról, na az a tempó olyan 170km-re elég, 34 vagy 37kWh/100 volt, már nem rémlik pontosan
hivatalosan 178-nál van a limiter a konában, és le kellett húzódni sokszor a béjemvések miattElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
wassermann
addikt
válasz Shadowbull #4106 üzenetére
Rendszeresen jártam Németországba Stuttgart környékére, kb. 1000km-es távot mentem úgy, hogy végig jó autópálya van. Négy rövid pisi-kávé szünettel időben 12 óránál rövidebbre sosem jött ki, mert hiába a pálya, ha hol itt, hol ott néha bedugul.
-
gorbep
senior tag
válasz Shadowbull #4100 üzenetére
Ahogy az EU energiaellátása kinéz, inkább itt készülő autót lesz venni orosz rulett.... megrendeled, aztán majd hetente kisorsolnak egy szerencsést, aki meg is kaphatja az autóját 48 hónapnál hamarabb...
Ismerősömnek most jött meg az autója... Aiways U5.... hát én nagy német autó fan vagyok, de ebben a kocsiban ülve mindenkinek azt tudom javasolni, hogy még időben adja el a VW, BMW stb. részvényeit, ha jót akar... SAKK-MATT a kínaiaktól szerintem 5 éven belül.
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
opr
veterán
Tippre ugyanaz lesz, mint megannyi mas esetben. Talan azzal a kulonbseggel, hogy nem 1, hanem 3-4 evtized alatt fog lefutni, mert az autoknal hosszabbak a modellciklusok.
Ez a mostanra jol bejaratott forgatokonyv:
A kinai kormany fu alatt nyomja az irgalmatlan mennyisegu penzt ezekbe a cegekbe, ami miatt tudnak olcson jot adni. Mivel versenyezni nem kell, es gyakorlatilag akarmennyi veszteseget termelhetnek bo 1 (3-4?) evtizedig, ezert kinyirnak, vagy vegervenyesen elgyengitenek, es/vagy felvasarolnak sok nyugati markat, mert ugyan van kompromisszum, de annyival olcsobb, hogy belefer, sokian ezt valasztjak.
Aztan, mikor mar darabokra cincaltak a piacot (ugy konnyu, hogy a penz szo szerint nem szamit), akkor jon az, hogy elobb minimum nullszaldo a cel, aztan meg konkretan profit. Ez az utobbi idoszak az, amikor mar ugyan annyiert, illetve sokszor konkretan dragabban adjak a portekat, mint a meg eletben levo nyugati cegek (meg adna a sok masik, amit kinyirtak), de nem igazan szamit, mert addigra eleg penzt, idot es energiat oltek bele, hogy egyreszt legyenek lelkes rajongoik ezeknek a markaknak, masreszt... Mi mast fogsz venni? Nincs mas. Ki lett csinalva minden mas.Ha erre peldat akar az ember latni, nos... Szamtalan van, talan a leglatvanyosabb az okostelefonpiac, ott ugyanez tortent, nem is olyan regen, ez a folyamat mostanaban zarult le.
Politika ON: Igazan orulnek neki, ha kivetelesen nem lennenek vakok es korruptak az europai politikusok, es olyan buntetovamot raknanak a kinai kocsikra, hogy egyszeruen mar ne birjak penzzel, muszaj legyen konkretan piaci alapon arazniuk. De ez ugyse fog megtortenni, peidg ha hagyjuk, hogy bedaraljak az autoipart, az rohadtul fog fajni europanak. Politika OFF.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Vesa
veterán
válasz Flashback #4104 üzenetére
Ez mondjuk pont előny, mert az EV-k a sebességgel arányosan kvázi exponenciálisan növekvő fogyasztásba kezdenek. Volt olyan utam, ahol Bp-ről lefelé a célig simán megjártam egy töltéssel mert tudtam egy kellemes átlagot menni, viszont visszafelé meg kellett állnom tölteni annak ellenére, hogy fullosan indultam el. Ennek az volt az oka, hogy a pályán közepesen nagy volt a forgalom, tehát folyamatosan ki kellett előznöm, nem ritkán 130 fölé is gyorsítva, hogy ne akadályozzam a belső sávosokat addig sem, amíg előzőm a külsőben 70-el döcögő romokat. Ez meg annyira megdobta a fogyasztást, hogy Érd-nél meg kellett álljak 10 percre tölteni, mert már necces lett volna otthonig húzni.
gorbep
"SAKK-MATT a kínaiaktól szerintem 5 éven belül."Hehe... Kínai vackokhoz sok sikert. Szerintem mattot az fog kapni, ami ezeket megveszi és még örülhet, ha nem robban alá az akkupack, ismerve a kínai minőségellenőrzést. Nem csak az árakat kell nézni.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
"talan a leglatvanyosabb az okostelefonpiac, ott ugyanez tortent, nem is olyan regen, ez a folyamat mostanaban zarult le."
Pontosan hol? Nyájfon, Samsung nem kínai...
Ez a kettő viszi a piacot, harmadiknak mondjuk ott a Xiaomi ami valóban kínai, de az Apple+Samu együtt visznek 55%-ot a piacból, míg a Xiaomi 12%-al kullog a bronzéremért. A többi gyártó meg már gyak nem tényező.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
opr
veterán
-
biker
nagyúr
vitatkozhatok? Minden autónál nő a fogyasztás télen hidegben meg nagy tempónál, csak nem tűnik fel az egyébként is botrányosan szar hatásfok miatt.
Te ott azt érzed, ha 100 helyett 130-al mész akkor 6l helyett 6,8l lesz a fogyid. nem 15kWh helyett 22kWh, csakhogy a növekmény a hatásos fogyasztáshoz képest ugyanaz. ha nem 28% lenne a hatásfoka az autónak (kb 2l/100km/h kell a mozgáshoz, ami 15kWh energiatartalom) akkor ha az 2,8l-re nő (6>>6,8l) a veszteséged nem ennyivel nő, akkor nem fáj annyira.
"sajnos" az elektromos autók rámutattak arra, valójában mennyi energia kell az autó fizikai mozgatásához, mekkora a veszteség a légellenállásban, gördülésben, és ez bizony drasztikusan nő
Egyesek azt hiszik, ez egy másik fizika, "némá milyen szar, mennyivel többet fogyaszt", holott ugyanaz a fizika, csak nem tűnik fel.
Ugyanúgy nő a gördülési ellenállás nedves úton, a légellenállás hideg sűrű levegőben vagy nagy tempónáál, és ugyanúgy nő az alapfogyasztásod benzin/dízel esetén.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
joghurt
addikt
Négyzetesen nő. Fizika.
A másodfokú képlet együtthatói mások belsőégésű és elektromos hajtásnál, illetve karosszériától függően.
A villanyautó fogyasztása 0-nál 0, elindulás után erre jön a kb. sebességfüggetlen veszteség (gördülési ellenállás), majd a legnagyobb tétel, a sebességgel négyzetes közegellenállás. A hatásfok pedig nagyon magas az akkuba töltött és a villanymotorból kivett energia között. Ráadásul fékezéskor a mozgási energia jó része visszatöltődik.Belsőégésűnél ha nem start-stop, akkor állóhelyzetben is komoly a fogyasztás, a többi tényező ugyanaz, ellenben egy baromi rossz hatásfokú motorral állítod elő. Az összes többi elégetett üzemanyaggal (és ez a mennyiség 80%-a is lehet) a környezetet fűti, amiből fékezéskor vissza sem termelsz a tankba.
Mivel eredetileg is magas fogyasztásról indulsz, ezért kétszer akkora sebességnél nem négyszer akkora lesz a fogyasztásod.Villanyautóval nekem a 80-130 tartományban nagyon szépen kijött a sebességgel kb. négyzetes fogyasztás. Annyira, hogy könnyedén vissza is tudok számolni, adott töltőig milyen sebességgel mehetek biztonságosan. (Na, a fedélzeti komputer erre képtelen; kb. hasraütés értékeket ír ki, ha nem a mindennapokban megszokott tempóval megyek.)
A tej élet, erő, egészség.
-
V.T.
aktív tag
válasz wassermann #4121 üzenetére
Egy boltot hívtam csak az eautotoltokabel.hu-t pénteken azt ígérték utána néznek és vissza hívnak az nap. Nem hívtak. Elvileg az Eon árulja külföldön mert Eon feliratok is vannak rajta de itthon nem hiszem hogy tudnak segíteni.
-
V.T.
aktív tag
válasz wassermann #4123 üzenetére
Nem boltban vettem de új volt. Ez a pár kártya viszont nem volt a dobozában és az eladó azt mondja csak ennyi volt hozzá oda adta volna ha lenne. Ezért szeretnék külön beszerezni. Működik így is de jó lenne appban monitorozni
-
biker
nagyúr
ez esetben a német "gyártó" tud segíteni, gyári szám alapján. azért "gyártó" mert a Vestel TV, hifi, mikrosütő után wallboxot is "gyárt" vagyis németben felmatricázzák EU-ra
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
Szerintem: https://www.vestel-echarger.com
Ez meg a központi, mosógéptől a TV-ig: https://vestel-germany.de/en/[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Füleske
addikt
Augusztusi tölthető (BEV, PHEV) autók top 20 eladási listája (20 - ból 17 kínai!): [link]
-
Flashback
addikt
Lehet valahol szürni az elérhetö elektromos autókra?
Ha lemondunk a SUV formáról akkor lehet vajon 50K€ alatt venni autót 70kWh+ akksival?[ Szerkesztve ]
Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
biker
nagyúr
válasz ratkaics #4132 üzenetére
ioniq5/ev6/Enyaq nekem mind olyan, hogy tohonya nagy doboz, mégis alacsonyabb belül mint a kona amiben ülök. valahol el van cseszve belül, nekem egy suv nem egy magasan ülök de fekszek benne autó.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Flashback
addikt
Ha hosszabb útonvalat terveztek hol csinäljátok?
Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
joghurt
addikt
-
wassermann
addikt
Ha van egy értékesítési megállapodásuk az EON-nal, akkor ez a tiszta út: mert a Vestel-nek valószínűleg nincs a garanciális, illetve szervíz-esetek bonyolítására saját aparátusa, ezeket a helyi forgalmazó intézi. Az ügyfeleknek is jobb: kommunikálhatnak a saját anyanyelvükön
-
Flashback
addikt
Nagy dilemma ez most nekünk:
A jelenlegi 6-7éves Hybrid kombink nagyon kedvezöen fogyaszt (átlag 4.5-5.5) és jó állapotban van. Végig márkaszervízbe hordott. Viszont most lehetne még jól kiszálni belölle és beülni egy újabba tekintve hogy az új autó árak is rohamosan emelkednek. Ha lehet akkor már valami tágasabb modernebb autóba ülnénk át. Ezért gondolkodtam a SUV-okban. Viszont tartós 6-6.5l fogyasztás fölé nem szeretnék menni. Az elektromos kocsik ezt lazán meglépik még publik töltövel is és persze ott van hogy hangtalanok és a szervíz is egyszerübb, gyorsabb, olcsóbb. Csak a bekerülési ár alaphangon is +10k€...Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
Shadowbull
addikt
válasz Flashback #4144 üzenetére
"jelenlegi 6-7éves Hybrid kombink nagyon kedvezöen fogyaszt (átlag 4.5-5.5) és jó állapotban van. Végig márkaszervízbe hordott."
Ha nem kényszerít semmi a váltásra akkor tartsd meg. Az a legjobb megoldás.
Ha Toyota, akkor az még legalább ugyanennyi ideig autó lesz. 6-7 év múlva meg sanszosan sokkal nagyobb kínálat lesz mint ma.
Talán hatótávot is lehet majd többet kapni ugyanennyi pénzért. A manapság 60-80as akkuk pár év múlva jellemzően 80-100-120asok lesznek.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Flashback
addikt
válasz Shadowbull #4145 üzenetére
Átlagosan kb 8 hónap a várakozási idő az új autókra. Szóval ha ma megrendeljük. Talán jövő nyáron lesz belőle valami. 6 évet már biztos nem várnék. Addigra már a Hybrid gariból is kifut. Így még garisan talán többet ér/jobban el lehet adni.
Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
KaqXar19
tag
Hello,
Egy osszefoglalo jo volna, nagyon.
Otthonra szeretnek 11kwh toltot, telepitessel 2-3 ev garral minimum.Pest megye, merre induljak?
Be lehet allitani, hogy ha ugy van, akkor ne csutkan toltson, csak mondjuk fel gazon?
3x20A-van az oraban, 3x16 van bekotve a hazba, szoval van egy kis tartalek, de el akarom kerulni, hogy ha tolt a kocsi, akkor esetleg levagja a biztositekot a mosogep, stb.WEBASTO Pure Elektromos autó Fali Gyorstöltő (11kW, 4.5M Type2 kábel) eladó
-
biker
nagyúr
válasz KaqXar19 #4147 üzenetére
terhelés megosztós töltő kell neked, alig pár szólás ezelőtt is ajánlgattam valakinek. Mindent megold, ha beállítottad, 20A van a háznak, 16A max a kocsinak, és nem kell vele többet törődni, ha 6A van szabadon, annyival tölt, ha 16A akkor meg annyival
Fel is szereljük, beüzemeljük ha kell.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Balázzs
senior tag
válasz Flashback #4144 üzenetére
Az a nagy kérdés, van-e lehetőség otthon tölteni napelemről, ha igen én belevágnék (tisztán elektromos csere), ha nem akkor nehéz ügy, hogy mivel járnál jól. Dízelt cseréltem (6l-es fogyasztás) elektromosra, fél év alatt majdnem 1000 liter gázolajat spóroltam, ami 460.000 HUF rezsicsökkentett áron, azért az nem rossz.
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Politika
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Hosszú idő után újabb előzetest kapott a Gothic Remake
- Xbox tulajok OFF topicja
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Hivatalosan is bemutatkozott a Kingdom Come Deliverance 2
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban