- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Távozott az OpenAI társalapítója
- Windows 11
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Napvihar miatt akadoznak a SpaceX Starlink műholdak
- Vizsgálják a Waymo robotautók váratlan viselkedését
- TP-LINK routerek
- Kriptovaluták és az adózás
- Google Chrome
- Bittorrent topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Lalikiraly: MSI Cyborg 15 - Tényleg Kiborg.
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
Új hozzászólás Aktív témák
-
gorbep
senior tag
válasz 7Heads Drago #3350 üzenetére
érdekes, a megállással semmi baja... az oldal iránnyal vannak gyengeségei.... meg baromira eszi a 170 LE... de ha megszokod, és már nem vagánykodsz vele, akkor viselhető a kopás... meg úgy veszem észre a Brigestone gumi jobban fogy...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
cOxeR
Ármester
válasz 7Heads Drago #3350 üzenetére
-
cOxeR
Ármester
Ezért kell ültetni, S is ezért került lentebb.
34e km van a gumikban (hazudtam, ebből lejön a téli futásom kb 5 ezer), köszi jól vannak, egyszerűen érezni kell mikor darálod, mikor nem. Nagyon finoman fogja a kipörgésgátló - viszont akkor is letadírozod, sokan ezért rúgják le hamar, mert sokat tolják túl, anélkül, hogy észrevennék valójában. -
gorbep
senior tag
ültetni? egy gördeszka architektúrájú karbonvázas autót? Akinek ez a súlypont nincs elég alacsonyan, az benézte a kategóriát... ez se nem gokart se nem roadster... amúgy felénk elég veszélyes az ültetés, sok a magas fekvőrendőr, rámpa, stb. tuti fennakadnék rajta...
Mindenkinek más a használati módja. Ez egy városi rohangálós autó.... aki arra használja, amire való, az nem érzi se a széles gumi gumi, se az ültetés hiányát. Szerintem próbálj ki egy Mini BEV-et... az jobban illene a Te használati módodhoz. Ugyan ez a hajtás és akku, szélesebb kerekekkel, sportosabb futóművel, lejjebb ültetve... más is fogyasztás
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
PofaJenö
senior tag
Nem semmi [link]
Lumia 820 --> Huawei P9 lite --> Samsung Galaxy S 9 --> Sony Xperia 5II --> Samsung Galaxy S 10e. --> Samsung Galaxy S 22.
-
cOxeR
Ármester
temérdek felhasználó teszi ezt a sima I3-al, 25mm körüli ültetésről beszélgetünk, ettől azért simán lehet fekvőrendőrözni gond nélkül, nagyon nem a a használhatatlan tartományba kerül. Sőt rengetegen tesznek nyomtáv szélesítőt is.
Az ördögtől való S szoftvert már nem is említem.
Nem jelenti azt, ha valaki módosít valamit az autón, hogy mást kellett volna választania. -
7Heads Drago
veterán
Érdekes hogy ezt a fontos részletet sehol se nagyon firtatják. Hasonló gumival felszerelt hagyományos autónak is javulna a fogyasztása jelentősen ha ilyen gumit használna. A kisebb tömeg miatt meg rövidebb lenne a fékútja.
Gondolom ez miatt nem lehet rendesen vontatni se sok modellel.Nem is találok e-autóról fékút tesztet se.
Érdekes hogy nem ezzel reklámozzák őket.
Gondolom a kerékdob már eleve olyan pici, hogy szélesebb gumi nagyon fel se megy...[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
válasz 7Heads Drago #3357 üzenetére
Komoly baj nyilván majd vizes vagy jeges úton fordulhat elő. Virsli gumival megállni a jégen nem egyszerű buli. Nekem a gumi az nagyon fontos az autónál.
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Tiédetis
senior tag
válasz 7Heads Drago #3358 üzenetére
Mutass már olyat, amivel jégen megállni egyszerű (én mentem lánctalpassal és az is csúszott rajta picit)
Sőt láttam F1-es csúcsgépeket, csúcs gumikkal, és mégis felúsztak vizes úton. Keményen jó téli gumival úgy csúsztam le a jeges utról 5km/h sebességgel hogy semmit nem tehettem. Sorolhatnám még. Az a baj, hogy nem tudsz elrugaszkodni a belsőégésű motoros kocsidtól. Vagyis nem baj, csak hát nem azonos a kettő.
Fékút: amikor elveszem a "gázt", olyat lassul, hogy más kocsik fékezni nem tudnak ekkorát és még nem is léptem a fékre.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
titán
válasz 7Heads Drago #3350 üzenetére
Hatalmas nagy a kerék átmérője. A nagy méret miatt futófelület ugyanakkora, mint egy rendes autón, ezért ugyanúgy megáll. Nem láttál még i3-at?
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
gorbep
senior tag
Nem minden jó, amit sokan tesznek.. de ez egy szabad ország...
Az már más kérdés, hogy csupán a műszaki vizsga és a közúti ellenőrzés felületessége, hogy ezeket az átalakított autókat nem szűrik ki a forgalomból. Nem követem, hogy milyen bizonylattal, milyen átalakítás törvényes a típusengedélytől való eltérések esetén, és amilyen bontószökevényeket látok az utcán, nincsenek illúzióim a műszaki vizsgákkal kapcsolatban sem... de környezetemben múlt hónapban vágtak ki vizsgán kocsit nem gyári méretű gumi és nyomtávszélesítő miatt. Máshol meg durván látható ültetés miatt sem szóltak.
Probléma akkor lesz, ha lesz egy komoly baleseted, akkor előkerülhet, hogy az átalakítás megfelelt e a jogszabályoknak... és ki a felelős.
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
7Heads Drago
veterán
Ezt te most komolyan gondolod?
Ritka nagy baromság.
Amikor fékezzel a guminak csak nagyon pici része érintkezik az aszfalttal. Szart se ér hogy neked mennyi gumid van még azon kívül. A fék hatás csak azon a pici felületen fog jelentkezni. Az e-autók nagy nyomatéka miatt van lehetőségük a gyártóknak ilyen nagy kerékméretet választani. A nagy felület a gumikopásra van hatással, lassabban kopik.
Nekem ilyen keskeny gumim nincsen. A Golfon Pirelli 205/55 R16-ot használok. Ezen a gumi futó felület mintázat kb 59 cm-en kezdődik és a 205-ös guminál kb 18cm ami érintkezik az aszfalttal. És ebből a 18 cm-ből jó ha 3-4 cm ami folyamatos érintkezést biztosít. A többi az csak van és a fékezés ezen fog történni.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Mivel te se vagy varázsló meg én se akkor hogy állsz meg a jégen? Mert arra ugye bárki ráfuthat.... ónos eső is bármikor eshet télen. Az meg nem válasz hogy olyankor nem indulok el, mert a munkából nyilván mindenki hazamegy és ha beteg valaki megyünk a orvoshoz. Az időjárás meg nincs rád tekintettel.
Nyilván sokat segít hogy gázelvételre erőteljes a fékhatásod az e-autónál. De a vészfékezésnél egy adott tempónál állóra fékezzük az autót. Senkit nem érdekel a motorfék. Az számít mennyi a tapadás az úton. Az e-autóknál ezek szerint vicc. A nagy önsúly miatt én valahogy azt képzeltem hogy szélesebbek a gumik. De tévedtem. Érdekes hogy a hagyományos járművek esetén teljes egészében e logika szerint vannak felgumizva. Az e-autókra ezek szerint nem érvényes a fizika.
Persze vannak gumifejlesztések a gyártók részéről csak nehezen hihető hogy az alacsony gördülési tényezőhöz nagy tapadás társul fékezéskor.
Ezek után jobban meggondolom, hogy lelépjek-e az úttestre egy zöld rendszámos elé. Persze alacsony sebességnél kicsi a fékút különbség, de pl én főút mellett lakom. Ahol sokan száguldoznak.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
válasz 7Heads Drago #3364 üzenetére
Az 59 cm kerékátmérőn mérve értendő.
Ezzel már lehet valamit számolni. Csak tudni kell egy e autó hasonló adatait.pl: A munkatársamnak van egy Hyundai Atos-a. Azon van neki 155-ös gumi. De annak az önsúlya 810 kg. 1998-as technikáról beszélünk. Fékútban ezek szerint visszafelé fejlődik az autózás. Annyi előnye van egy új autónak hogy van bennük ABS ami segítség a laikus vezetőknek.
A vészfékezés nem azt jelenti hogy várom hogy az autó megálljon a regeneratív fékezéssel. Azt nem fogja egy gyalogos vagy biciklis se megköszönni.
Olvastam itt az elébb az I3 ültetéséről valakinél: az amúgy is kicsi aszfalt érintkezésre még rá fejel az ember egy keményebb rugózással??? Normális?[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
titán
válasz 7Heads Drago #3364 üzenetére
Igen, én komolyan gondoltam, BMW komolyan gondolta, mérnökök komolyan gondolták, rajtad kívül mindenki komolyan gondolta.
Pontos számított értékekkel összehasonlítva mondjuk egy Ford Fiesta (2022) 1.0 Eco Boost 140 LE 205/40/R18 (figyelembe véve keréknyomást, tengelyterhelést)
felület érintkezési szélesség:
i3: 132mm
Fiesta: 188mm
felület érintkezési hossz:
i3: 208mm
Fiesta: 151mm
Teljes tapadási felület:
i3: 275 cm2
Fiesta: 284 cm2
A kettő között van kemény 3%.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz 7Heads Drago #3365 üzenetére
Milyen "e-autóknál"? Remélem sejted, hogy a földön a BMW i3-on kívül is van még e-autó. Csak az i3 alkalmazza ezt az unortodox () abroncsmegoldást. Minden másnak tök hagyományos kerekei vannak.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
cOxeR
Ármester
válasz 7Heads Drago #3365 üzenetére
Ugyanúgy nem állok meg jegén, ha nem a megfelelő sebességet választom bármi mással se.
Nem azt mondtam, hogy használhatatlan a fék, hanem hogy lehetne erőteljesebb, nekem. Ez nem egy szélsőséges verdikt… ha a felhasználó balfék azon semmi se segít.
Atos? 810kg hátul dobfék? Ezt szeretnéd viszonyítani egy I3-hoz? Csoda hogy van benne ABS egyáltalán.
230mm átmérő, 11mm vastag, belső hűtés nélkül?
280mm atmérő, 20mm vastag, belső hűtés + hátul nem dobfék van…
Picit gondold át ezt szerintem.schawo
Értsd már meg, hogy szar, az I3 is meg az összes elektromos is.[ Szerkesztve ]
-
Tiédetis
senior tag
Ó édes Istenem. Sose volt almás telefonom, de lehet elmegyek oda trollkodni
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
axioma
veterán
válasz 7Heads Drago #3357 üzenetére
a fek_tavolsag_ akkor is jobb a [visszatermelessel hasznalt - sztem ez a tobb] e-auton, ha a fekut ugyanaz, mert nem a feknek nyomasa soran a fekhatas eleresetol indul a lassitas, hanem onnan h elkezdi emelni a gazpedalrol a labat [ill. tempomat eseten is a fekpedal elso erintesetol]. Talan ezert nem kozolnek fekutat, nincs jol definialva, a motorfek utani valos feket nezve csak az tul rovid lenne a valoshoz kepest, es nemtrivialis az atszamitas...
Ugy kozlekedek h megallok amikor kell az ion-nal is [kb. 1.2t, 145/65, 175/55 meg nem mondom melyik elol melyik hatul].
Igen, onos esonel a fustost leraktam, taxit hivtam valtozat is volt [az se vallalta csak a foutig lesetalva]. De hagytem 200m-re a haztol emelkedo aljan felreallva szinten fustos autot jegesedes miatt, inkabb mint kart okozni/szenvedni.[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
válasz 7Heads Drago #3364 üzenetére
"Amikor fékezzel a guminak csak nagyon pici része érintkezik az aszfalttal."
Amiről Te beszélsz, az az eset, amikor satuféknél nincs ABS, és a kerék az adott pozícióban befeszülve megáll. Ilyen kb. 30 éve nem létezik, (maximum majd most ismét a csodás új Ladánál a szankciók miatt, mivel önerőből a tardok nem tudnak bele ABS-t fabrikálni).
A többit leírták előttem. Nekem az Ioniq-ban állítható a regeneratív fékerő, ha maxra teszem, akkorát fékez ömnagában a gázelvételnél, hogy rendesen előre dőlök az ülésben és akkor még hol van a lábam a fékpedáltól. Ez egyrészt jégen eleve hatékonyabb fékezést eredményez, mivel kvázi motorfékkel lassul a kocsi, másrészt időben is rengeteg előnyt ad a normál fékezéshez képest.
A tudomány a valóság költészete!
-
madgie
titán
"akkorát fékez ömnagában a gázelvételnél, hogy rendesen előre dőlök az ülésben"
Az asszony szeret nálunk "digitálisan" vezeti, tudjátok, vagy nyomja a gázt, vagy azonnal leugrik róla, ha bármilyen történés van. Na, ez egy elektromos autónál elég rendes bólogatást okoz a bent ülőknél, pláne, ha erősre van állítva a rekuperáció
-
titán
Tegnap érkeztem haza Spanyolországi útról. Model 3-mal mentünk feleségemmel, 17 éves lányommal és két tacskónkkal. Ilyen hosszú útra nagyon jól pakolható a Model 3, minden szépen befért, pedig vittünk nagy kávéfőzőt, tejhabosítót, kutyakaját, egy hűtőládányi hűtött innivalót és kaját, valamint sok élelmiszeralapanyagot (apartmanban voltunk, magunkra főztünk). Mentünk, ahogy csak lehetett, nagyon ritkán előztek csak minket, végig megengedett +10 km/h sebességgel haladtunk, kivéve dugóban. Dugó pedig volt bőven. A tervezett (előre kiszámított) 25 óra helyett a hazaút majdnem 33 óra lett az út a sok dugó miatt. Bajorországban még "erdei autós túrát" is kellett tartani a reménytelen autópályadugó miatt.
Hosszú út (5513 km) tapasztalatai:
1. Sima ügy. Már tervezgetjük a következőt. Komoly gondunk nem volt. Mindenki élvezte.
2. Hagyományossal (valamilyen dízel) valószínűleg egy perccel sem lett volna rövidebb.
3. Minden pihenőnk tovább tartott, mint ahogy az autó feltöltött volna, összesen 2x vártunk az autó töltődésére. Viszont egyszer tévedésből túlmentünk benzinkút a hülye elrendezése miatt, és kénytelenek voltunk beállni a benzinkutas sorba, hogy elérjünk az Ionityhez. Na itt vagy fél órát kellett sorban állni a kútnál, hogy át tudjunk jutni. Ne tudjátok meg, hányan néztek minket idiótának, hogy Teslával állunk sorban a benzinkútnál. Itt volt az, hogy utána még várhattunk 2-3 percet a villanytöltőre is.
4. Jobban oda kellett figyelni, hogy hol állunk meg, hol töltünk, mint hagyományossal.
5. Jó helyen vannak az Ionityk, de egy-egy helyen kevés van belőlük.
6. Superchargerek rosszabbul elhelyezettek (1-2 km-re a pályától), viszont rengeteg van egy-egy állomáson, ezért ott mindig volt hely. Volt olyan, hogy 32 állomásból kb 20 foglalt volt, de még akkor is jutott hely és 150 kW teljesítmény.
6. Franciaország egy borzasztó idióta hely autózás szempontjából.Nehézségek:
2x nem indult elsőre az Ionity. Egyik alkalommal semmilyen megoldás nem segített, az alkalmazás lett bugos, ezért az ügyfélszolgálat indított egy ingyenes töltést. Ez 10 perc időveszteséget okozott. Második alkalommal az ügyfélszolgálat újraindította a töltőt, és az segített, 4-5 perc időveszteség.Egyszer 3x nem volt szabad Ionity töltő. Ebből két eset egymás utáni állomásokon voltak (4-4 Ionity töltő), ezért tovább álltunk egy hatalmas 32 állásos Superchargerhez. A 3. esetnél mondták, hogy 1-2 perc, és felszabadul, azt megvártuk.
Az apartmannál nem lehetett tölteni. A hegyekben, egy 1200-ban épült sikátoros, 1100 lakosú kisvárosban laktam, ahol az autót 500m-re kellett leparkolni, csak rakodni lehetett felvinni a sikátoros részbe az autót. Ezért mindig a közeli nagyvárosban töltöttem. Hol ingyenes AC-n, 2x pedig iszonyú drága DC-n, mert fogyóban voltam.
A közeli nagyvárosban (Castellón) és az 50km-es körzetben összesen 3 db 50kW-os DC töltő volt, abból egy lerohadt pont azon a napon, amikor megérkeztünk. A maradék 2 egymás melletti töltőért rendszeres harc folyt. Itt nem tudtam mindig tölteni, amikor szerettem volna, egyszer teltház miatt nem töltöttem, amíg bent voltam az áruházban. De nem volt baj, volt elég delej a kocsiban.
Szinte minden Ionity állomás fullon volt. Amikor volt helyem, többször is én foglaltam el az utolsó szabad állást, és nappal sosem volt olyan, hogy legalább félház ne lett volna foglalt (4 állásoson 2, 6 állásoson 3 szabad hely).
Teljes út töltései (hivatalos adatokból, ahol van, az ingyenes töltések Teslafiből):
Ionity: 597 kWh €209 + 1 ingyenes töltés 29kWh
Supercharger: 135 kWh €74
Helyi fizetős: 44 kWh €32
Itthoni töltés: 50 kWh €9
evDirect: 40 kWh €18
Ingyenes töltések: 116 kWh
Összes költség: €342 = 137000 Ft
Ez kb 171l üzemanyag ára. Pályás kutakon még ennyi sem jött volna ki belőle.Összes betöltött energia: 1011 kWh, átlagos fogyasztás, mindent figyelembe véve: 18,3kWh/100km Ebben van rengeteg (több 10 óra) "Kutya mód" 35 fok tűző napsütésben.
Külön a hazaút fogyasztása: 2443 km
indulás 68% érkezés 5%, ez -63%, azaz 32kWh
Ionity: 325,15 kWh
Supercharger: 53,80 kWh
evDirect: 20,3 kWh
Összesen: 431,25 kWh
Fogyasztás: 17,65 kWh/100km[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
cOxeR
Ármester
Pont akartam is kérdezni, mivel voltatok, aztán gondoltam repülővel biztos.
Jó kis beszámoló, na ez az amit I3-al nem mernék bevállalni.
Long range amúgy?
Eljátszottam a gondolattal, hogy a két mostani autóból meg kellene próbálni egy nagyobb méretű/akksis autót.
Ioniq5 meg a Model3 long range awd ami tetszene ebben a sorrendben, utóbbi olcsóbb. -
titán
Egy nehézséget kihagytam, ami a 6. tapasztalatot (hülye franciák) magyarázza.
Egy töltést hazafelé elbénáztam. Nem vettem észre, hogy a töltő a pálya túloldalán van csak. De mivel fizetős az autópálya, ezért a pihenőkben sehol sem lehet átmenni a túloldalra. És mivel fizetős, és a fizetőkapu drága, ezért se pihenő, se lehajtó nincs, csak 40-50 km-enként. Mivel én beterveztettem az autónak a töltőt, az szépen kiszámolta, hogy ahhoz meg kell fordulni. Ahhoz pedig túl kell menni, visszafordulni, és kész. Igen ám, de Franciaországban egy-egy lehajtás kész idegbaj. 5-10 perc sorban állás a le és a rögtön felhajtáskor is. És mivel messze vannak a lehajtók, így ennyi plusz út is. És mire észrevettem a hibámat, már elmentem az előző töltő mellett, és nem volt más lehetőség, mint megcsinálni a betervezett oda-visszát összesen plusz 80km és négy kapunál sorban állás árán. Hú, de mérges voltam magamra, de főleg az idióta franciákra.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Standard Range
Ioniq 5-tel azért elég szívás lett volna ez az út. Fogyaszt, mint az állat. Ha meg lassan mész, akkor iszonyú sokáig tart az út. 2500km-en 10km/h különbség 2,5 óra plusz idő. De a 10km/h még kevés. 120 fölött halál. Az 5 óra plusz. És ilyen meleg időben a Ioniq 5 akkuhűtése elvérzik. Az elképzelt 250kW helyett 100-120-et kap, ezért a töltés is sokáig tart. Jópár Ioniq 5-tel töltöttem együtt. Olyan sosem volt, hogy ő később jött és előbb ment. Fordítva viszont általában. Mi jöttünk, mentünk, és ő még mindig ott állt és töltikézett.
És akkor még nem is beszéltem arról, hogy túl kevés a a standard HPC töltő egy-egy állomáson, Superchargerből van csak elég.
Azt ki is hagytam, hogy egyszer olyan is volt, hogy Ionityhez álltam meg, de mind foglalt volt. Mivel ugyanott volt ott SuC is (12 állással), így azzal nem volt gond.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Azt elfelejtettem írni, hogy aki nem villanyautózik, az nem feltétlenül érti, hogy annak a jelentősége, hogy "fogyaszt, mint az állat" (főleg) nem abban rejlik, hogy drága a fenntartása, hanem hogy hamar lemerül, bármilyen nagy is az az akku. És a nagy akku hátránya, hogy sokáig tart feltölteni.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Vesa
veterán
Pöttyet jobb áron jöttél ki, mint hagyományossal!
Nekem most így pár hónap után, kb. 4k km-el és 80% városban számolva, nagyon jó fogyasztás jött ki eddig. 10,3 kW az átlag, pedig megy a klíma mint a b*rom. Most a héten is mentem egy 7,7-es átlagot, de azt csak 60 km-en realizáltam és csak részben klímáztam mert volt benne éjjeli menet is, amikor nem kellett. Pályán, 140-el mondjuk nem ennyi lenne.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
titán
Valódi fogyasztás, töltési értékből számolva, vagy autó által kiírt? Mert ebben a 17,5-ben benne van a 34 fok tűző napsütésben légkonditól a 14 fokban szakadó esőben rohanáson át a pihenőben 5 óra autóban alvás (Camp Mode) fogyasztása, az összes töltés alatt a (sok órányi) Dog Mode fogyasztása, sőt a betöltés-kivétel vesztesége és a töltőoszlop vesztesége is. Az autó által mért átlag 14 kWh/100 volt. Ilyen hosszú úton, amikor a Tesla aksija és motorja is bemelegszik rendesen (végig, 33 órán keresztül 50 fokos volt az akksi), akkor nagyon visszaesik a fogyasztás. 140-nel döngetve órákon keresztül is 15 volt a szakaszra kijelzett fogyasztás (valós fogyi 16).
Pl: Valentin -> Göttlesbrunn 196,04 km 1:39
Átlagsebesség: 118 km/h, max sebesség 142 km/h (valós)
70% -> 8% = 31,24 kWh
átlagfogyasztás: 15,93 kWh/100km komoly hegymászásokkal[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Saját magamnak kíváncsiságból csináltam egy teljes kimutatást csak az utakra vonatkozóan, tehát leszámítva az ácsorgás alatt fogyaszott energiát, és kivettem belőle a barcelonai városnézés szakaszait (nagyon torzítja a képet)
teljes út: 2401,34 km
energia: 382,98 kWh
idő: 24:55:00
fogyasztás: 15,95 kWh/100 km
átlagsebesség: 96,4 (hülye, több órás németországi egy helyben állós dugó nagyon lehúzza)[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
madgie
titán
"És a nagy akku hátránya, hogy sokáig tart feltölteni."
Na igen, a CCS nélküli, 52 kWh Zoe-val exponenciálisan meg lehet szívni, ha úgy tervezel, hogy addig kéne teletöltenie, míg dolgozol, de a meló környékén valami gebasz van a töltőkkel. Ilyenkor munka után ülsz, két órát nézel ki a fejedből valami random kajáldában, és magadban esküdözöl, hogy legközelebb a benzinessel jössz
Gyorstöltés nélkül nettó szopás a hosszú távú elektromos autózás. -
axioma
veterán
52kWh gondolom nem ingazas alatt fogy el, hanem inkabb "kikuldetes" jellegu utakon... hany ora utazas azt (aka'r fele ala') elhasznalni?
Mondjuk most az otthon tolteni tudo es szinte csak varosban hasznalt autok villanyosra cserelese az ami kb. kompromisszum-mentes, de a beruhazasi faktor miatt nem mukodik me'g (elonye is van amig kicsi az ara'nyuk - addig nekunk maradnak a kedvezmenyek pl. parkolas, de ertelemszeruen ez nem ossztarsadalmi elony). -
Semin
senior tag
Na végre erre is pontot tettek. Nem is értettem miért szívatták vele a népet. (Szerencsére én nem futottam bele) [link]
-
madgie
titán
Persze, ehhez hosszabb út kell, de hát Kisvárdához mi van közel, ha menni kell?
Egy Kisvárda-Budapest pályázás is csak úgy fér bele töltés nélkül, ha 100-110-zel megyek. Mondjuk pályán általában nincs gond, van töltési opció dögivel.. de ha az Alföldön keresztbe megyek, ott azért már véleményes, hol tudok tölteni. -
tibcsi0407
félisten
Sziasztok,
Csatlakozom én is egy 2018-as 94 Ah i3-mal.
https://utdetailing.hu/
-
cOxeR
Ármester
válasz tibcsi0407 #3394 üzenetére
Gratula!
-
Balázzs
senior tag
válasz tibcsi0407 #3394 üzenetére
Sok balesetmentes kilometert!
-
tibcsi0407
félisten
Köszi srácok! Az F10 azòta nem volt beindítva.
https://utdetailing.hu/
-
GalaHU
őstag
válasz tibcsi0407 #3397 üzenetére
De legalább a gombok nagyrésze ugyanaz…
Gratula hozzá, és is alig várom hogy beírhassam ide ugyanezt, de a nyomorult NKH miatt ez még 2 hét.
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
7Heads Drago
veterán
Azért azt szögezzük már le hogy ha kiugrik eléd egy őz, vagy egy kamion bekanyarodik eléd, akkor ott vajmi kevés lesz a természetes lassulás. Ott az fog számítani, jók-e a fékek és van-e tapadásod. Nekem mivel van az autóban tempómat használom is és ilyen esetben nincs miről levenni a lábam. Még városban is. Így nincs sebeség túl lépés. Megy az adott autó egy sebességgel és meg kell állni. De én az elejétől vészfékezésről beszéltem.
A szüleimnek a 2004-es Corsaban nincs abs. A nagyon nem 30 éves. Az autók átlag életkora 15-16 év itthon.
Jégen természetesen az van amit írtál. De szó sincs róla hogy nem lehet rajta megállni, mint ahogy írták.All: Mellesleg nem kell ennyire mellre szívni az egészet. Sehol se írtam hogy szar az I3. Nekem nem tetszik és kész. Mindenkinek más tetszik. Csak csodálkoztam rajta hogy ilyen keskeny gumin ekkora önsúllyal hogy lehet vele megállni.
[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS ROG PG32UCDM: OLED csúcsmonitor tesztje
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Politika
- Íme az Assassin's Creed Shadows első előzetese
- Egérpad topik
- Háztartási gépek
- Filmvilág
- alza vélemények - tapasztalatok
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs