Új hozzászólás Aktív témák
-
gorbep
senior tag
válasz Tiédetis #10000 üzenetére
Van annak valami jogi akadálya, hogy nyáron is télivel használd? Én már jártam durrdefekt miatt egy ideig NOKIAN télivel nyáron. Semmi negatívat nem tapasztaltam, se csúszást. se kopást. Biztosítónál rákérdeztem, mert volt ilyen kötelezettségem, hogy évszaknak megfelelő.... azt mondták, őket nem zavarja, csak ha télen járok nyárival...
Szerk: de nem akarok Flame-et indítani....
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
mghltm
addikt
válasz bigdigit #9999 üzenetére
az kivalo valasztas, akar 400-at elmegy egy feltoltessel. az akkura nagyon figyelj, imadtak kigyulladni az lg cellasak. csak itthon is elo hyundai garisat vegyel, amin a visszahivas kereteben dokumentaltan kicsereltek az akkut!
#10004 bigdigit hivatalos hyundai kereskedohoz vidd be atvizsgalasra, ott elmondanak mindent rola. 10000-ert megcsinaljak.
[ Szerkesztve ]
still 4 sale https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/mghltm/index.html || http://www.youtube.com/watch?v=85VErvTqgWc
-
bigdigit
addikt
válasz mghltm #10003 üzenetére
Köszönöm a linket csak már nem 10k az ára nekem 35-öt mondott Ivanics. Holnap megy oda az autó. Az van közel hozzájuk. 3 éves kötelezőn a kisaksit ebben is cserélik vajon? Mondjuk lassan majd 4. szerviz is aktuális lesz de árakat kiírva sehol nem találok. A bluelink névre átirás szakszervizben is működik vagy valami központi ügyintézés?
[ Szerkesztve ]
-
-
biker
nagyúr
válasz bigdigit #10005 üzenetére
semmilyen kisakksit nem cserélnek, se gariba, se akármelyik szervizen
majd veszel magadnak mikor lemerül. Ha nem vagy hülye, akkor AGM vagy más 14.8V-os max fesz akkut veszel (startstopos is ilyen), mert nem 14.4V a töltőfesz vége hanem 14.8VKi mondta ezt a sztorit, hogy cserélnek kisakksit akármikor?
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
P00By
nagyúr
Apám meg rápörgött a támogatásra, Tesla Y LR. Mondtam neki, hogy nincsen
ülésszellőztetés és, hogy ez nagyon nem Lexus (20 éve csak azt használ)! -
-
BrandonXXV
aktív tag
Jelenlegi kemény telek mellett, szerintem tökéletesen használható a 4évszakos gumi.
Én egy 1700-1800 kg-os villanyautóval használom jelenleg az egyik márkát megelégedéssel.
Jártam vele Osztrák Alpokban, igaz csak a hegy tetején volt hó, az is leginkább a parkolóban. Amúgy meg száraz utak voltak, jó hideggel fűszerezve.
Előtte nagy felhőszakadásos, vízátfolyásos, aránylag hideg időben is próbáltam. Itt sem éreztem hátrányát, végig stabil volt.
Nekem eddig bejött.
Nyárról nem tudok még nyilatkozni, ősszel vettem és rakattam fel. -
-
Semin
senior tag
válasz Andras6800 #10016 üzenetére
Ha jól tudom jelen esetben a töltő feszültséggel van gond.
A normál akkuk nem szeretik ha 14.4V körül töltik őket, az EV DC-DC konverterei pedig erre vannak belőve. A start-stop akkuk jobban tolerálják ezt a tartományt.
Ha rosszul emlékszem majd kijavítanak a srácok. -
biker
nagyúr
válasz Andras6800 #10016 üzenetére
leírtam miért. De leírom megint
más a töltőelektronika, és elengedi 14.8V-ig sokszor az akkut, nem 14.4V-ra, és ezt nem szereti
plusz abban is más, hogy nem folyamatosan tölt a generátor, hanem 10perces ciklusokat tölt nagyobb árammal, és ha 10 töltési ciklus után is alacsony a fesz, akkor dob egy hibát.nem minden EV, a hyundai/kia mind ilyen, az i3-ban nem is lehet akárhogy akkut cserélni, mert programozni kell, teslába megint más kell. Ez nem általános, ez egy nagy családot érint, de majdnem mindenhova jobb ez, mint a tiszta indítóakku
leaf pl folyamatosan tölt, nem egy gyújtota fel magát amiatt, hogy zárlatos cella miatt leesett a feszültség, erre elkezdett tölteni, és addig töltött míg fel nem forrt a maradék cella, és ha nem ment ki a bizti, akkor kigyulladt a kisaku. itthon talán kettő ilyen volt eddig
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
mauimagic
aktív tag
EV-vel még nem használtam, de másfél éve egy Hankook Kinergy 4S van a feleségem ICE-án, és qrvajó.
30 fok felett elvileg tényleg gyorsabban kopik, hóban meg rosszabb, mint egy átlagos téli, ennyi a hátrány.
December végén szakadó hóesésben jöttünk haza a Magas-Tátrából, kezdtem besz@rni, mert a magyar határnál egyre több autó volt az árokban, 6-8 centi hó lehetett az utakon, de szerintem teljesen vállalható volt.
Megérkezés után közvetlenül át kellett ülnöm a sajátba, azon az egyik legjobb téli van, azért éreztem a különbséget.De hányszor van egy télen komoly hó? Merthogy a magyarországi téli körülmények között (hideg, vizes út) jobb egy jó minőségű 4 évszakos, mint s téli és a gördülési ellenállás is jobb.
Én "hegyen" lakom, röhögött is rajtam az autószerelőm, aki gumis is, a 4 évszakos miatt, de nekem egyelőre bejött.
Szegénynek pont tegnap mondtam meg, hogy úgy tűnik számomra véget ért az ICE Age, mert a sajátot lecseréltem EV-re...ugyanazt adta elő, mint a 4 évszakosnál: "Ok, kíváncsi vagyok, hogy milyen lesz, DE..."
Ha megtudja, hogy az EV-re is 4 évszakost rakok, szerintem kitörli a számom -
biker
nagyúr
válasz bigdigit #10020 üzenetére
majd eljutsz oda, hogy van amikor le...arod ki mit mond.
Én is mennyiszer voltam így, menni kell, menni kell. Aztán egyszer volt olyan is, hogy (még klíma nélküli időkben) reggel 4-kor elindultam, ne legyen hőségben vezetés, hazaértem 2-kor a legnagyobb melegben, már kész voltam, erre valaki szólt, hogy márpedig menni kell, lementem az addigra 45 fokos kocsiba, elindultam (BP M3 kivezetőn laktunk), a Szerencs utcánál megálltam a lámpánál, és 10mp múlva lebólintottam a B oszlopot, mert elájultam a melegben, ott hazamentem, azóta úgy vagyok vele, aki beszól, mehet megcsinálni.Ha elindulok a lakásból, 30m a kapuig, ha ónos-jeges annyira, hogy a kb 1.5fokos lejtőn nem tudok eljutni a betonon a kapuig, visszamegyek, és nem állok neki jeget kapargatni, meg imádkozni. ott ette meg a fene aznapra.
Nyilván, ha már úton vagy és rádköszön az idő, az más, de a kérdés az "elmenni" volt
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Andras6800
senior tag
válasz bigdigit #10020 üzenetére
Nem értem az összefüggést… van aki nyárival jár télen. Ezt a 4 évszakost ne úgy képzeld el, hogyha fagyott jeges út van, el se indul az autó csak kapar. Egy jó minőségű 4 évszakos hozza azt a szintet mint egy gyengébb téli havas/ jeges úton in. Szóval ha olyan az idő, télivel sem indulnék el… mond bárki bármit. Tavasszal meg ősszel jobb is amúgy a 4 évszakos. Legutolsó teszt szerint amit olvastam kis hazánkba inkább a 4 évszakos + nyári a tuti. Kemény nyári időszakra a nyári, meg a horvát nyaralásra. Amúgy négy évszakos.
[ Szerkesztve ]
A békéért harcolni olyan, mint a szüzességért dugni!
-
bigdigit
addikt
válasz Andras6800 #10023 üzenetére
Ja én nem konkrétan a 4 évszakost firtattam hanem azt bérből is fizetésből élők esetén azért nem annyira úgy van nem megyek be. Főleg ha meg is akarja tartani a munkahelyét.
-
biker
nagyúr
válasz BrandonXXV #10027 üzenetére
60Ah alatt nem nagyon van agm, ezért ott efb, az is startstop ajánlott termék.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Kroni1
veterán
válasz bigdigit #10020 üzenetére
Miért kéne azt mondania? A 4S gumik rendelkeznek megfelelő M+S minösitéssel, a biztosító is elfogadja, alpesi országok is elfogadják évszaknak megfelelő guminak, mehetsz ezzel síelni is.
Ezek már mások mint 20 évvel ezelött.
Nyilván mindig van jobb, de azért őszintén az átlag magyar autós az átlag magyar autójára téliböl nyáriból nem a csúcs gumit szokta venni. Ha egy márkásabb 4S gumira beruházunk az simán hozza az átlagos magyar autón található téligumi szintjét. -
Mauzes
őstag
Na meggyőztem magam, életemben először kipróbálom a 4 évszakost. Úgy is csak második autó, síelni nem fog járni.
Végül egy Cupra Born mellett tettem le a voksom. A támogatással jó ár/érték aránynak találom, egyedileg tudtam felextrázni, jó volt vezetni, elég hatékony, és az online vélemények is túlnyomóan pozitívak. Ha pedig nem válik be, majd 3 év múlva eladom. -
chungey9
tag
válasz BrandonXXV #10033 üzenetére
akku-elem.hu
-
-
Kroni1
veterán
Ez a video tényleg nagyon kemény már nekem is. De az a szép a világban, h nem gondolkodunk egyformán.
Az mondjuk elöny, hogy ha megkérdeznék tőle telefonon milyen kocsija van és hirtelen nem jut eszébe akkor bárhol is legyen épp le tudja olvasni az autón belül és kívül egyszerre legalább 3 helyről is.
Az utólagos szigetelés valóban jó tud lenni, de azért nem csodálkozom h neki abból is sikerült 65kg-nyit beletenni, meg szerintem még 2km extra kábelt is..Tényleg nem szeretném fikázni, nekem is volt pimpelő kollégám akinek ez okozott örömet, ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
biga
senior tag
válasz Kroni1 #10036 üzenetére
Ja, nem akartam én bantani. Csak nem értettem elöször azt, hogy mit is jelentett a "Ladat csinalt belöle" . Aztan megnéztem...
Természetesen mindenkinek szive joga ugy disziteni, ahogy akarja.
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
bigdigit
addikt
válasz Kroni1 #10040 üzenetére
35...hiába a kiírt 10k. Biztos nem frissítették évek óta.
Lehet nem is kellett volna kérnem mivel az autó 10. hónapban volt műszakin azóta 1000km került bele. De remélem annyival azért több valami diagnosztikát néznek akksira is.Említett ember is 30 ha közel van hozzá...aránylag.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz bigdigit #10041 üzenetére
Manapság 10 ezer forintért mi fér bele egy szakmunkába? Egy autót rendesen átnézni, felemelni, megrángatni, ide oda belámpázni egy kis festékmérés… sok egyéb ha valaki alapos akar lenni, bruttó 2 órát simán el lehet vele cseszni, ennyi idő alatt megvan egy hajtómű olaj egy kisakku csere bármi… pont ennyit keres vele és nem kell felelősséget vállalni mit nem vett észre egy idegen autón.
-
Kroni1
veterán
válasz bigdigit #10041 üzenetére
Köszi! Mondjuk az akksival nem hiszem h gond lenne, remélhetőleg nincs gebasz a kocsival sem, ha szimpatikus volt!
Visszatérve Jimmyre nem akarom lehúzni, mert nem ismerem. Ettöl a pimp mániától függetlenül lehet korrekt kereskedő, de hallottam róla hideget-meleget is, ugyh franc se tudja.
-
mauimagic
aktív tag
válasz bigdigit #10020 üzenetére
1. Nem elmélet, hanem gyakorlat amit leírtam, szerintem figyelmesen olvasva a HSZ-t ez kiderül.
2. Volt pár téli szezon, amikor 30+ napot síeltem, emiatt elég sokat vezettem havas körülmények között, az Alpokban.
Magyarországon ha nem a Pilisből/Mátrából/Bükkből jársz dolgozni, akkor elég a 4 évszakos gumi szerintem.
3. Gondolom ezegint egy olyan dolog Neked, amit nem próbáltál, de lehet rajta rugózni úgy, hogy lövésed sincs róla. Pont, mint az EV-kről...
Ezt hívhatjuk floodnak, spamnek, trollkodásnak, de ez gondolom te is jól tudod[ Szerkesztve ]
-
FIREBLADE78
addikt
válasz bigdigit #10047 üzenetére
Jaj. Évig nyári gumival jártunk szuzukival. Esett a hó is. Fagy is volt. Igaz Tesco parkolóban majdnem belecsúsztam egy kocsiba. Mint kiderült abs kocka volt a szar,nem a gumi. Anyós jelölt évek óta nyárival jár egész évben. Túl van ez lihegve. Bőven elég a 4 évszakos.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Kroni1
veterán
válasz FIREBLADE78 #10048 üzenetére
Mondjuk egy koccanásnál bármennyire is a másik volt a hülye te viszed el a balhét nyárival, még büntit is fogsz kapni. Szóval azért már más idők járnak, nem olyan mint régen mikor még nem volt téli gumi, de a tátrát is megjártuk trabival..
[ Szerkesztve ]
-
Tiédetis
senior tag
válasz Kroni1 #10049 üzenetére
Ez így szerintem nem teljesen igaz. Az, hogy vizsgálják, mi lett volna HA téli gumi van rajta, ez van, az is van, hogy a biztosító is vizsgálja, vagy a rendőrségi jegyzőkönyv alapján állapítja meg a felelősség mértékét. Pl. te nem vagy hunyó, de ha bizonyítva lesz, hogy adott körülmények között, ha téli gumid van, megtudtál volna-e állni, elkerülni a balesetet, és ha igen, akkor milyen arányban számít ez bele, akkor mondhatja a biztosító, hogy csak pl. 80%-ot térít a másik felelősségbiztosítása alapján.
Ma nem kötelező az évszaknak megfelelő gumi itthon, ezért alapból nem is szankcionálhat. Véleményem szerintA T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom