Új hozzászólás Aktív témák
-
Füleske
addikt
Nekem e-Niro - m van, de a facelift külsőleg egyáltalán nem tetszik, belsőleg megoszlik a véleményem. Van pár újítás ami jó (pl. gyári első csomagtartó, V2G), de van, ami nekem visszalépés. (pl. fejtámasz, érintőgombok) Összességében ez egy fejlesztésnek (all-new - nek reklámozzák, miközben a platform és a fő részek változatlanok, az újítások meg az EV6 - ból jönnek...) eladott áremelés, de a piacon még így is jó vétel lehet, mivel a többiek is masszívan árat emelnek.
Ariya: gondolom a 18M az az alapár lesz. A rendelés jelenleg minden értelmes típusból horror idő.
#2625: Mire szeretnéd használni? A használt piaci árak azért annyik, amennyik, mert új autó nincs, vagy csak nagyon sokára rendelhető. Állami támogatás idén szerintem nem lesz, de ki tudja... Kona, Ioniq, I3, e-Niro, e-Golf, Soul, Zoe jó lehet, jó a Leaf is, bár én az akku miatt azt nem vennék. De tényleg kellene tudni, hogy mire használnád, hol töltenéd, otthon milyen töltési lehetőséged van, mik az elvárásaid/mi tetszene.[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
Ha több helyet szeretnél, akkor szerintem az Ioniq a nyerő. Ha fontosabb a minél gyorsabb töltés otthon (1*16A - ral az Ioniq 0-100 töltése 9 óra (de ettől se kell megijedni, hacsak nem meríted le teljesen naponta...)), akkor I3 120Ah vagy Zoe, amik tudnak 3 fázissal tölteni.
Az Outlander - nek gondolom a WLTP - je 50-60 km, ami kb. az ideális körülményekre értendő, mint a villanyautóknál is. Mondjuk a legutóbbi töltési szakaszomnál épp a WLTP - t teljesítettem a Niro - val (papíron kiszámolva, hiszen nem pont 0 - ról töltöm), de csak városi, hosszabb utas használattal, fűtés nélkül. Tavaly télen volt olyan, főleg rövid távos, fűtéses töltési szakaszom, ahol a WLTP felét tudta hozni az autó, szintén csak városban. Ez az akku degradáció miatt idővel egyre romlik, hogy milyen mértékben, az típusfüggő. Ezért nem kedvelem pl. a Leaf - et, a temperálatlan akku miatt magasabb az akku degradáció.
-
axioma
veterán
Outlander a mi arkategoriankban valosan 35km volt, az ampera meg 50. Futes nelkul de telen is, nyaron inkabb 60, de akkor nyilvan az outlander is tobbet tud. Na ezert van nekunk ampera (ferjem munkahelye tolunk 24km), ha nem kell az 5 szemelyes es a nyaralas se fel gardrob ebben, akkor alternativa lehet.
-
darugep
csendes tag
Szia! Kb. 2 hónapja ugyanebben a dilemmában voltunk. Ár szerint Leaf, Ioniq és BMW i3 között vacilláltunk. Én azt javaslom, hogy mindegyiket nézd meg élőben (az asszonnyal). A fenti 3-as esetén biztos lesz ahol kompromisszumot fogsz kötni a felhasználás terén. Az ioniq esetén a kilátás lehet nem jön be (tolatásnál lehet gond), míg a leaf belső tere nem fog meg (nem modern), BMW gyerekkel való be és kiszállás okozhat gondot (hátsó ajtó nyitás iránya), stb. Mindegyik mellett van olyan ami a másikból hiányozhat plusz még kérdés, hogy az eltérő felszereltségi szintek számítanak-e. Leaf akku hőmenedzsmentje a legkevésbé kiforrott (nincs), így ez miatt kieshet, de véleményem szerint az általad leírt felhasználási módnál ez mindegy. Eladáskor lehet érdekes. Minket ez nem tántorított el, de lehet ez másnál kizáró ok. Nézzetek meg több típust élőben, úgy könnyebb lesz dönteni.
-
WiZARD
addikt
Akku temperálás egyiknél sincs. Az "új" is leginkább csak külsőleg új.
40/64-es degradáció azért nem vészes, vannak bőven 100ezer felett futott példányok 90% körüli/feletti akkuval. Talán elvesztett "pálcikát" se láttam ezeknél. (ebben méri a Nissan a degradációt )Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
titán
Az új sincs temperalva, csak tök más kémia. A két változat között eltelt majd egy évtized, pont az az évtized, ahol az akku kémia a legtöbbet fejlődött. A régi még nagyon a lítium korszak hajnalán született. Az újabb fejlesztések (pl ioniq) sem a temperálás miatt nem öregszenek. A régi modellek (pl KIA Soul EV, ami ugyanaz az alap, mint az ioniq, csak régebbi akkuval) temperálással együtt is fáradnak.
A temperálás csak a gyorsabb töltés miatt bír jelentőséggel. Nagyobb távolságokon, ahol a leafet már harmadszor is villámtölteni kéne, ott bizony alkalmatlan. Ez a határ 40 leafnel kb 300km, 62-nél kb 450. Ennél hosszabb távra nem való.
A leaf mellett szól: egypedálos működés, nagyobb csomagtartó, nagyobb teljesítmény/sokkal jobb gyorsulás, jobb lámpák
ellene: viszonylag nagy fogyasztás, városban teljesen alkalmatlan önvezetés, vacak könyöktámasz béna pakolhatóság.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
axioma
veterán
A meglevo 230V-os toltoje mekkora teljesitmenyu (vagy hat hany amperes)? Ha 10A (jellemzo) akkor tok mind1 ke'ne legyen, ha a mai szabvanyoknak megfelelo a konnektorod es mogotte a kabelezettseg.
A korabbi diskurzus arrol szolt, ha 16A-es 230V-os toltot akarsz hasznalni, az nagyon nemtrivi, magyarul pont azt az elonyt veszted el hogy viszed magaddal es barhol hasznalod (a teljes teljesitmenyt) - sztem logikusabb a fali tolto akkor, foleg ha nem csak a jelenlegi autodra gondolsz.[ Szerkesztve ]
-
Tiédetis
senior tag
-
cOxeR
Ármester
Én nem vagyok a híve, ha nagyon zavar, kompresszorral a port le lehet fújni, lentebb is mint amit elérsz, de én is inkább csak kézzel tisztítom ami elérhető.
Elvileg persze nem lesz baja a víztől, főleg nem új koncepciós autóknak, de okkal nincs garancia alváz meg motor mosás esetén sehol.
rbalint88
Egy csomó hatótávot tudok nyerni ha pl hosszabb út előtt, nem csak az autót melegítem elő hanem a garázst is, akár 7-8 fok helyett teszem azt 13-15-re. Meg ha valamit épp barkácsolni akarok kiteszem a kocsit és befűtök.[ Szerkesztve ]
-
stickrs
senior tag
Én tegnap néztem mikor kiírt 19,2kwh/100as fogyasztást az én 28asom ennyit nem láttam még.. az első 400km-n 15-16 között volt (130as pályatempó) utána az Osztrák részen 10fok alatti hőmérsékletnél kicsit elszállt. De 10 alatt se volt még soha, nekem mindig van pálya a napi utamba.. de multhéten szép időben pl 14,5ös átlag volt 650km-n, korlátozások kivételével 130as tempónál.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
cOxeR
Ármester
Azért egy sportkocsi ha okosan választod, megtérülhet. Nekem pl a Z4, közel 2M-val ér többet mint mikor vettem… értékéhez mérten ez kifejezetten jó. (3,6M volt)
Norvégoknál kezd elgurulni a tabletta? Szerintem amúgy csak az adóztatás a cél… más normális magyarázat nincs. Aki bolond és a saját ingatlanát veszélyezteti meg mindig lesz…
[link] -
biker
nagyúr
-
stickrs
senior tag
-
HunChris
senior tag
És hol van az a nálunk?
Tetőn 50%-kal támogatva itt 4 év alatt visszajön egy 10 kWp rendszer. (De ha túl kis rendszer, akkor kevésbé éri meg (10-12+ év) a jelenlegi rezsicsökkentett árral számolva.)
És nem várható 70-90% napelem a közeljövőben (jelenlegi 24%, laborban 40% cellahatásfok). -
titán
Van másik kétállásos 120kW töltőnk Szekszárdon. A másfél év alatt 2x (igen, kettő alkalommal) fordult elő, hogy egyszerre ketten töltöttek rajta. A jövőre tervezünk, azért kell 2. De ha a foglaltság úgy hozza, akkor bővítünk. A 2 állás 2022-ben privát töltőn bőven elegendő.
Ha a mi bármelyik töltőnkre áll rá egy HMCS, akkor hűlt helyét fogja találni az autónak, mert azon nyomban elszállíttatjuk. A jogszabály a töltőüzemeltetőknek pótdíjazási és elszállíttatási jogosítványt ad.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
stickrs
senior tag
Nekem pl Budapesten sose volt olyan, hogy foglalt legyen egy töltő, kecskeméten 3ból 2 alkalommal kellett mennem másik töltőt keresni. Eddigi tapasztala alapján ott a legrosszabb a helyzet ilyen téren. +mobiliti katasztrófálisan lassan tölt, de ha a Mol foglalt akkor nincs más választás.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
WiZARD
addikt
-
Noukoum
veterán
Nyugaton ennek megfelelően le is pakolják a kellő mennyiségű töltőt. Az hogy Magyarország már inkább kelet, ez egy politikai döntés. Semmiképp sem globális probléma.
Sorbanállás ingyenes töltőkön szokott lenni egyébként.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
-
cousin333
addikt
Az Ioniq kifejezetten hatékony és áramvonalas autónak számít, attól nem szégyen kikapni (mondjuk nem is olyan dinamikus). Egyébként 110-ig nem vészes a fogyasztás, és a villanyautó mezőnyben ma sem kell szégyenkeznie.
Azt a 60-as akkupakkot remélem, csak viccnek szántad, 40-es a legnagyobb, amivel kapható. Ha a 60 Ah-s i3 annyit elmenne, mint a 30-as Ioniq az utóbbira nézve lenne kellemetlen... Egyébként elmegy annyit... egy teli tankkal és REx kismotorral.
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
-
madgie
titán
"akkorát fékez ömnagában a gázelvételnél, hogy rendesen előre dőlök az ülésben"
Az asszony szeret nálunk "digitálisan" vezeti, tudjátok, vagy nyomja a gázt, vagy azonnal leugrik róla, ha bármilyen történés van. Na, ez egy elektromos autónál elég rendes bólogatást okoz a bent ülőknél, pláne, ha erősre van állítva a rekuperáció
-
titán
Valódi fogyasztás, töltési értékből számolva, vagy autó által kiírt? Mert ebben a 17,5-ben benne van a 34 fok tűző napsütésben légkonditól a 14 fokban szakadó esőben rohanáson át a pihenőben 5 óra autóban alvás (Camp Mode) fogyasztása, az összes töltés alatt a (sok órányi) Dog Mode fogyasztása, sőt a betöltés-kivétel vesztesége és a töltőoszlop vesztesége is. Az autó által mért átlag 14 kWh/100 volt. Ilyen hosszú úton, amikor a Tesla aksija és motorja is bemelegszik rendesen (végig, 33 órán keresztül 50 fokos volt az akksi), akkor nagyon visszaesik a fogyasztás. 140-nel döngetve órákon keresztül is 15 volt a szakaszra kijelzett fogyasztás (valós fogyi 16).
Pl: Valentin -> Göttlesbrunn 196,04 km 1:39
Átlagsebesség: 118 km/h, max sebesség 142 km/h (valós)
70% -> 8% = 31,24 kWh
átlagfogyasztás: 15,93 kWh/100km komoly hegymászásokkal[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
7Heads Drago
veterán
Azért azt szögezzük már le hogy ha kiugrik eléd egy őz, vagy egy kamion bekanyarodik eléd, akkor ott vajmi kevés lesz a természetes lassulás. Ott az fog számítani, jók-e a fékek és van-e tapadásod. Nekem mivel van az autóban tempómat használom is és ilyen esetben nincs miről levenni a lábam. Még városban is. Így nincs sebeség túl lépés. Megy az adott autó egy sebességgel és meg kell állni. De én az elejétől vészfékezésről beszéltem.
A szüleimnek a 2004-es Corsaban nincs abs. A nagyon nem 30 éves. Az autók átlag életkora 15-16 év itthon.
Jégen természetesen az van amit írtál. De szó sincs róla hogy nem lehet rajta megállni, mint ahogy írták.All: Mellesleg nem kell ennyire mellre szívni az egészet. Sehol se írtam hogy szar az I3. Nekem nem tetszik és kész. Mindenkinek más tetszik. Csak csodálkoztam rajta hogy ilyen keskeny gumin ekkora önsúllyal hogy lehet vele megállni.
[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
gorbep
senior tag
Bár a ZOE-t nem ismerem.... ez nem EV tipikus hiba... lehet a differenciálmű vagy a féltengely kopása ICE-nél... a féltengely csere ua itt is... a diff. helyett itt a hajtómű javítás/csere az ekvivalens.... hány kilométert mentél vele? hány kilométerenként cseréltek benne hajtóműolajat? Költői kérdés volt... a szakszerviz szerint élettartamig jó bele az olaj.... JA... amíg az olaj bírja, addig megy a hajtómű... . Az i3 topicban 60 000 km-enkét ajánlják az olajcserét, 30e-ből megvan Metabond adalékkal, gyári BMW olajjal.... gondolom a ZOE-nál kevesebb mint a fele...nem egy ökör ára...
Amúgy a féltengely, vagy a hajtómű csere nem egy gazdasági totálkár...
Csak tipp, de nem hinném, hogy drágább mint egy vezérlés/kettős tömegű/turbó csere... de engem is érdekelnének az árak... ha valaki képben van, homályosítson fel minket!- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
madgie
titán
Nemtom, én visszamennék ilyenkor. Nekem amúgy az éves kötelező sem volt 30 ezer, pollenszűrőcserével, átvizsgálással együtt. Mondjuk most megint lesz egy köröm náluk, mert sajnos arckarmolósan szőkenő-üzemmódban megpusziltam vele egy oszlopot, és a Casco-s javítást is hozzájuk vittem.
-
7Heads Drago
veterán
Ezek szerint nem láttál még ilyen autót belülről. Hagyjuk.
Hopp mit találtam: [link]
*lomha 1.4-es motorok
*zörgő műszerfal
*kisebb elektromos hibák
*üléslégzsák csatlakozók az üléspozíció állítgatása miatt kimozgósodhatnak, ezért hibára áll ki a computer
*PD kábelköteg, ami az olajtérben fut a hengerfejben ereszthet
*benzineseknél alapjárati probléma előfordulhat
*ablakemelő problémák lehetnek
*hűtő problémák (általában csere)
*csomagtér ajtó teleszkópok pár éven belül elfáradhatnak
*erősen kopó műanyagok
*2.0 TDI BKD motorkód, hengerfej repedés 2003-2008 (főleg chiptuning esetén 200LE felett)
Ezek szerint csak nem én találtam ki.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Semin
senior tag
A tempeálás mellet azért a szoftver is penge kell hogy legyen, mert nagyon nem mindegy hogyan kondicionálja/egyenlíti ki a cellákat.
Engem - felhasználóként- csak az érdekel, hogy meddig tudja a tényleges hatótávját az autó.
[link]Az, hogy az idő miyen hatással van erre, persze még a jövő zenéje.
-
axioma
veterán
Ezzel nem ertek egyet a csaladban levo ampera miatt, amelyik nyaralasok kezdete ota 2x20 liter benzint evett, elotte iden kb. nulla es amugy megy varosban - ahol a zold rendszamot hasznalja - heti 200km-t full elektromos modban. Azt lehetne ha oda fejlodik hogy varosban benzint ne tudjon hasznalni [bar ez is hatrany ha keresztben csak falvakon at van ut], de atlag i3 rex-hez tok hasonlo a - mienk - fogyasztasi profilja.
Arrol volt szo, es azt ertelmesebb korlatnak tartom, hogy ne lehessen x ccm-nel / kW-nal / tonnanal nehezebb ami zoldet kap, aka'r kombinalva ezeket a felteteleket.
[Ampera 1500ccm es 1.5t koruli]. -
cOxeR
Ármester
Kultúra az ott kezdődne, hogy rendesen megtanulnak vezetni és aki nem tud körültekintő lenni, meg figyelmes, az nem vezet. Nem egy nem kettő embert ismerek, akinek csak adott/begyakorolt útszakaszon van bátorsága közlekedni, vannak azok akik hasonlóan tudnak vezetni - bizonytalanul - de kellő bátorsággal nem érzik, hogy valójában nem valóak forgalomba. Jól működik a folyamatos agymosás a gyorshajtás ellen. Sokkal rosszabb az a sok balfék aki egy piti jobbkezes egyenrangú kereszteződést nem tud megtanulni, vagy ténfereg a pályán közepén mikor üres a széle, csak nehogy “manőverezni” kelljen.
-
axioma
veterán
szerk. Bocs nem neked akartam valasznak.
Az elozo helyemen lett volna parkolohely melygarazsban, de ez regi epulet, itt 3 helyet kaptak 40 fo"s irodara. Me'g fizetve se tudnek leallni [az a business csoporte, ok elobb voltak ott...]. Mondjuk _annyira_ nincs rossz helyen de a 3 oras atallogatas keptelenseg, es nem javit a kornyek kozlekedhetosegen. Itt amugy boven nem volt, ld alul linkeltem, en eszakabbra vagyok.
Ja amugy Bekason ha laknek a hegyen ugyanigy jonne ki, nem agglo kerdese csak, de ott me'g tobb a kulonbseg.[ Szerkesztve ]
-
joghurt
addikt
Szerintem épp hogy az agglomerációs létforma a shit: Én kiköltözöm a szép zöldbe, cserébe a városban élő életkörülményeit rontom. Adót nem oda fizetek, de ingyen használom az ottani infrastruktúrát (nem csak az utakat, hanem óvodát, iskolát, miegyebet is!).
Erre lenne (részben) megoldás a behajtási (aka. dugó)díj. De kormányunk inkább visszafizetteti velünk az EU-nak a 4-es metró támogatását, mintsem hogy az amiatt is beígért behajtási díjat engedje bevezetni.
A tej élet, erő, egészség.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Gitáros topic
- Facebook és Messenger
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Energiaital topic
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- Autós topik
- További aktív témák...
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W