Új hozzászólás Aktív témák
-
joghurt
addikt
válasz ratkaics #3145 üzenetére
Ez amúgy egy jó kérdés. Egy füstösnél nyilván annyi liter megy a tankba, mint amennyi kijön a kútból. Egy villanyos akkujába viszont az oszlop és az autó belső veszteségével kevesebb. Emiatt alapvető elvárás lehetne, hogy az akkuba került mennyiségről adjon valami információt a jármű (vagy a mai extragyökér világban egy mobilos app).
Pl. mert azt is jó lenne tudni, hogy az X oszlop, az Y oszlop, a Z wallbox, vagy a Q konnektoros töltő vesztesége pontosan mekkora is (a számlázás és az akku között).
A tej élet, erő, egészség.
-
PeterPH
senior tag
válasz ratkaics #3145 üzenetére
Én már régóta használom, de villanyos csak egy bő hónapja van. Eddig csak itthon töltöttem, és mindig a konnektorból felvett mennyiséget írom, hiszen a töltés vesztesége is hozzátartozik a fogyasztáshoz, anélkül csak önbecsapás lenne. Itthon 100%-ra töltöm, így egyszerű beírni. Ha töltőoszlopon fogom tölteni, akkor is az oszlop által kiadott értéket fogom beírni.
Itthoni töltésnél ~15% a veszeség nálam (Ioniq 28 kWh, közepes 9A-re visszafogott EVSE-vel). -
biker
nagyúr
válasz ratkaics #4132 üzenetére
ioniq5/ev6/Enyaq nekem mind olyan, hogy tohonya nagy doboz, mégis alacsonyabb belül mint a kona amiben ülök. valahol el van cseszve belül, nekem egy suv nem egy magasan ülök de fekszek benne autó.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Bandit21
addikt
válasz ratkaics #4356 üzenetére
Bocs tényleg 11 kw ra számoltam. Akkor méginkább igaz hogy brutál A emelés kell hozzá, vagy a megosztó de akkor meg nem lesz meg a 22 csak amennyit épp enged a rendszer.
Ha jól értem azért kell neki a magas AC mert otthon nem csak rokonnal tud tölteni. Ott meg gondolom jó lenne ha hamar végezne.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
WiZARD
addikt
válasz ratkaics #4509 üzenetére
Igen, telefonos appból, meg egyéb 3rd party appokból is lehet állítani töltés közben a töltőáramot.
Most próbálgattam, HA-ban állítgatva közel realtime (1 másodpercen belül) látom az autó kijelzőjén is a változást.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
biker
nagyúr
válasz ratkaics #4510 üzenetére
Nekünk van RS485 (teltonika), van LAN kábeles (Beny), és 2x0.5mm2 analóg vezetéken (saját gyártás)
Szóval nem mindenhez ugyanaz kell.Sajnos az okosmérős modbusos az butább kivitel, mert csak szumma értéket tud, a beny meg külön méri a napelem és a lakás ágat, így tudja, hogy a szumma 5A fogyasztás az igazából 15A betáplálás mellett van-e, és tud csak napelemről tölteni
A teltonika (és a hasonló elven működő összes modbus mérős technika) ezt nem tudja.
A saját gyártású rendszernek most készül upgrade-je hogy mérje a napelemet is külön, eddig szummázott ez is.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz ratkaics #4514 üzenetére
3 lakatfogóval a lakás felhasználását, három fázis miatt, és egyszerűsítés miatt egy lakatfogóval a napelemről jövő termelést
Végeztünk felmérést, és 450 válaszadóból 5-nek volt 3db egyfázisú invertere, ami nem egyforma, és kettőnek egy darab egyfázisú invertere a három fázisra.
ezért mi nem görcsöltünk rá, a 3f invetrerek csak szimmetrikusan tudnak betáplálni alapon egyszerűsítettünk.
a beni 6 lakatfogóval fázisonként mér.így pontosan tudni, 6A jön a napelemből, a lakás meg felvesz 10-et, ettől még megvan a két adat külön, 4A jön a hálózatból.
az "okosmérő" meg annyit mondana 4AElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz ratkaics #4516 üzenetére
Mivel más nem létezik… hány helyre futhat be egy lakásban? Ha nyomik kivitelezték a napelemet, akkor esetleg, de egyébként a lakáselosztóba kell kötni azt is, a mért fővezetékre
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz ratkaics #4518 üzenetére
ez esetben egyik terhelés megosztó sem fog jól működni, mert amit az elosztóhoz tennénk, az nem mérné a töltőt, amit meg optimálisan a villanyórához tennénk (mert ott kell lennie egy fővezetéki sorkapocsnak) ott meg nem tudjuk a betáplálást mérni.
Itt egy normál terhelés megosztó működhet, kizárólag arra, hogy a teljes betápot túlléped-e.
A Beny-s le is dobna hibával a változó áramirány esetében, a mi sajátunk nem dob hibát erre.Normális esetben az első kötési ponton van a napelem is betáplálva, és mivel itt a legnagyobb teljesítményre méretezett kábel is, ide célszerű kötni a töltőt is.
A történelmi ok magyar neve a kényelmesebb volt így De az sokszor nem praktikus, és később derül ki, nem is jó
Futottunk bele olyanba, hogy az ipari létesítménybe a fővezetékre raktak vagy 4 alelosztót, egymástól 40-60méterekre, és ezek közül 3 alelosztón volt napelem betáp 3 inverteren, és csodálkoztak, hogy ide nem jó a terhelés megosztó. Hát persze hogy nem jó.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz ratkaics #4522 üzenetére
Azt írtam kényelmesebb, nem azt hogy lusta, ne adj a számba mást.
Ezek szerint három helyen mérsz áramot mert egy a napelemnél (vagy annak saját adatai), egy a lakásnál és egy az autó töltőnel?Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
-
-
-
biker
nagyúr
válasz ratkaics #4981 üzenetére
"Még egy "extrabarkács" ötletem van. Ha az EVSE CP vezetéket megszakítod, akkor is leáll a töltés...."
igen, ez így van, de ezt mobil töltővel nem tudja megoldani, csak fali töltővel.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
joghurt
addikt
válasz ratkaics #4981 üzenetére
Az első linked nem jó, biker hozzászólására mutat.
Villamosmérnök végzettséggel, szoftvermérnökként persze bármit összebarkácsolhatok. Viszont most ezt nem tenném. Amennyire lehet, kész megoldásokat szeretnék használni, különösen a nagyáramú részeken. Egy Raspberry-t még csak odatákolok a vezérlő logika miatt, de IGBT-kkel nem játszanék.
Gyári EVSE esetén a garancia miatt nem tudok belenyúlni CP-t bontogatni.
És hiába terhelés megosztós (azaz magától kezeli a napelem terhelését, és a lakás nagyfogyasztóinak bekapcsolt állapotát), ha idő alapján nem tudom letiltani 17 és 22 óra között.
A tej élet, erő, egészség.
-
Bandit21
addikt
válasz ratkaics #5856 üzenetére
Azért azt nem nagyon értem hogy miért van hogy a Skoda gyári app tudja a trip histiry -t az autó első napjára vissz lehet nézni bármikor, tudom rendezni keresni út hossza út ideje átlag km és átlag fogyi alapján.
És az is VAG, míg az id gyári app ezeket nem mutatja sehol.Mindkettő kerül évi kb 20 e Ft ba, de venni kell egy obd T meg hozzá valami programot ha ezeket látni akarom. Az akku hőt az életbe nem láttam még mennyi.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
-
Vesa
veterán
válasz ratkaics #7723 üzenetére
Az igen, gratula! Szép darab, az a motorblokk nagyon jól nézett ki.
A 850i-ben is az volt, az meg legendásan szervízigényes jószág volt. Mondjuk abból sem egy széria volt, a későbbiek már jobbak voltak, de az analóg gyújtású az veszedelem volt. Hülye voltam amúgy, mert szakadtabb 850-et vehettem volna 2-3 millió körül még pár éve, de nem volt időm ezzel foglalkozni. Most meg már aranyárban mennek a hulladékok is. Úgyhogy ez a hajó elment. Talán még E38-ból ki lehet kapni valamit épeszű áron, de ez már csak hobbiból.A tudomány a valóság költészete!
-
Gabesz87
addikt
válasz ratkaics #8821 üzenetére
Köszi az infót. Mostmár egyre inkább össze vagyok zavarodva a lehetséges megoldások tekintetében Tehát neked voltaképp a smartEVSE a kulcs, ez figyeli, és szabélyozza a teljesítményt. Így voltaképp a Slimme Meter neked úgymond töltés szempontjából szükségtelen!? Vagy rosszul gondolom? Mert a másik (vagy inkább egyik lehetséges) módszer, amit írtam is, hogy magát a szabályozást a Slimme Meterre bízni, és egy OCPP-s töltővel működik a dolog, csak akkor ez az elmondásod alapján igencsak bonyolult, nehézskes. Van még egy dolog, ami kérdésként felmerült bennem.
Nézegettem a lentebb említett Beny töltőket, de úgy látom az adatlapján, hogy az OCPP opcionális . Ha jól gondolom ITT a variánsok alapján, OCPP-vel, és DLB-vel (ami a terhelés megosztó, vagyis kb. u.a. mint pl. nálad a smartEVSE?) 317k. Szóval nekem kicsit ezek a smart meterek, terhelés megosztók homályosak még, hogy melyik mihez kell, hová kell, mit csinál stb. Elnézést, nem vagyok jártas annyira a témában, próbálom megérteni -
Gabesz87
addikt
válasz ratkaics #8823 üzenetére
Óh a csudába. Milyen invertered van? Akkor mégis kénytelen leszek valahogy beköttetni majd ezt a Fronius Smart Metert. Csak az a legbiztosabb megoldás. De ha van egy Smart Meterem, akkor ahhoz még kelleni fog egy teljesítmény szabályozó? Nem tudom mondjuk a Fronius saját megoldása (Wattpilot) hogysmint működik. Nem gondoltam, hogy ez ilyen bonyolult lesz.
-
biker
nagyúr
válasz ratkaics #8828 üzenetére
Igen, korábban is írtam, melyik töltőnk OCPP-s és HA integrálást is végzett már vele ügyfelünk, meg más OCPP-s töltőt is ajánlottam, párhuzamosan megy a villanyszerelés topikban is hasonló kérdés
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz ratkaics #8874 üzenetére
több embernek azonnali szerződésfelmondás ment ki, mert visszaveszi az autót a finanszírozó. Ezek a hírek keringenek, hogy mennyire igaz és hány embert érint, nem tudni
Van aki azt híreszteli, bedőlt a cég, vagy csak felmondta a finanszírozást a bank. Nem tudni, mert 130 komment és nem szólalt meg senki a cégtől.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
almafa42
aktív tag
válasz ratkaics #8941 üzenetére
16x16x16 semmiképp, az úgy kevés lesz. Az opciók közül én is a 32x16x16-ra szavazok. Olyan töltőt szerezz be mindenképp, ami minimum szoftveresen (pl appról) vezérelhető, mert akkor tudod a töltést éjszakára időzíteni. Vannak olyan töltők is, amik figyelik a hálózat terhelését és ez alapján visszaveszik a töltési sebességet. Ezekről talán a többiek többet tudnak mondani - én nem néztem utána, mert lehetőség volt 50x50x50-et bekötni (+napelem), az meg elbírja simán.
Taycan miatt ne aggódj, mindig mindenre lesznek irigy emberek. Anyóséknak adtunk ajándékba egy 20 éves E36-ot, csomó megjegyzést kaptak a faluban, hogy "na hogy felvitte az Isten a dolgukat". Ilyen az emberi lélek.
Én úgy szoktam revansot venni, hogy indokolatlanul előzékeny vagyok, beengedem / átengedem az embereket, hadd küzdjenek meg a saját prekoncepcióikba nem illő viselkedéssel -
Kroni1
veterán
válasz ratkaics #8949 üzenetére
Az hogy eddig elég volt a háztartásuknak 1x16A, az nem feltétlenül jelenti h a későbbiekben is elég lesz. Egyre több az elektromos fogyasztó egy háztartásban, már egy indukciós főzőlap önmagában tud igényelni akár 32A-t.
Ha már fejlesztenek akkor a leirtak közül én is 32+16+16-ot választanám,de mindenképp tennék optimalizálót is.Mondjuk kiváncsi vagyok a szolgálató miért nem engedte a 3x32-t..
[ Szerkesztve ]
-
V.T.
aktív tag
válasz ratkaics #8959 üzenetére
Az jó mert a Tesla weboldalon direkt írja hogy nem Teslaval melyik országban lehet tölteni leírja hogy le kell tölteni az appot és kiválasztani hogy nem Tesla. De nincs ilyen lehetőség. Nem írja hogy azért mert magyar vagy nem fogod tudni használni hiába elvileg lehetne. Ez elég szemetseg.
És ha osztrák vagy nemet régióval regisztrálok? -
Balázzs
senior tag
-
cinemazealot
addikt
válasz ratkaics #9011 üzenetére
Köszi, gondoltam erre az eshetőségre is, de két dolog miatt nem ebben az irányban indultam:
1. A környéken nem ismerek olyat, akinek lenne ilyen V2V/V2X autója. Túl sűrűn nem olvastam itt ÉNy-Pest megye (10-es, 102-es út) környékéről.
2. Meredek csúszós emelkedőre senkit nem akartam odahívni, aki nem egy összkerekes járgánnyal van. -
Mauzes
őstag
válasz ratkaics #9423 üzenetére
Nem lehet, adásvételit kell csatolni a kérelemhez. Ez két okból nem jó, egyrészt 1 év múlva már nem lesz keret, így nem fogod tudni kihasználni, másrészt meg nem szerencsés a pályázónak, hogy már akkor meg kell kötni az adásvételit, amikor még azt sem tudod, hogy megkapod-e.
Új hozzászólás Aktív témák
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Gaming notebook topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...