Új hozzászólás Aktív témák
-
V.T.
aktív tag
válasz wassermann #4141 üzenetére
Holnap délelőtt lesz időm megpróbálkozom az Eonnal hátha segítenek. Köszi
-
-
FIREBLADE78
addikt
Van ix3 itt vkinek? Vagy olyan aki vezette már?
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Gergőke88
addikt
válasz FIREBLADE78 #4156 üzenetére
1x mentem vele 5 km-t.
Szóval sokat nem tudok róla mondani. De kb egy X3, és egész normális áron volt tavasszal (23-25 között talán...) -
Gergőke88
addikt
válasz FIREBLADE78 #4158 üzenetére
Mivel alapvetően egy x3 ezért nem sportos. De a folyamatosan jelen lévő nyomaték miatt érzésre jól megy (mint minden elektromos...). Mache Gt-t vezettem a héten, nap az sportos volt...
-
Gergőke88
addikt
válasz FIREBLADE78 #4160 üzenetére
Próbálj ki egyet. Nekem bejött és az ára is rendben van/volt.
-
titán
válasz FIREBLADE78 #4160 üzenetére
Minden villanyossal könnyen lehet előzni. Jól húz az iX3 is. Semmi gond nincs vele. Kanyarban billenteni kell, hogy jól betapadjon a külső kerék, úgy elég jól lehet kanyarodni is vele. De ez (szinte) minden SUVra jellemző.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
biker
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #4160 üzenetére
én a konával is úgy előzök, hog kettőt pislantasz és megvan
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
WiZARD
addikt
EVSE elé elég az A típusú fi relé, vagy mindenképp B illene?
Ismerőssel beszélgetünk róla, neki egy töltő telepítéssel foglalkozó szakember A-t mondott.
Az egyik online EVSE boltban is csak A-kat árulnak. Másikban meg B-t.
Sok helyen leírásokban szintén B-t írnak.[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Shadowbull
addikt
válasz FIREBLADE78 #4160 üzenetére
280 lóerő, 400 Nm. Mire nem elég?
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Shadowbull #4166 üzenetére
Most sem elég , ok 50 lóval gyengébb,de 300 kgval könnyebb.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
biker
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #4168 üzenetére
Sose próbáltál meg villanyos autót? 300le benzin és 200le elektromos is nehezen hozható egy lapra
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Bandit21
addikt
válasz FIREBLADE78 #4168 üzenetére
Szerintem a hagyományos (benzin dízel) autók le és főleg NM adatait nem lehet összehasonlítani az e autókkal.
Nem mindegy hogy az indulás pillanatában megvan a csúcs nyomaték vagy sem. Persze kézi váltó meg fokozat mentes és automata egyes válfajai is tudják ezt árnyalni de nekem pl a kodiaq is és az id3 is 150 ló, a kodi 250nm az id3 310
Viszont az id 3 nehezebb legalább 200 kg val
Gyorsulásban 1 mp van papíron köztük de érzésre az id3 egy űrhajó a kodiaq hoz képest. (Tudom hogy a Kodiaq tetű és azt is hogy az id 3 is alap a példa a hasonló loereju súlyban nyomatekban nagyjából kiegyenlített benzin és e autó teljesen eltérő dinamikájarol akár szólni.)Ha van egy 230 lóerős benzines vagy dízel autód szerintem egy 280 lóerős elektromos meg mindig az 50 lóerőt bőven meghaladó módon lesz dinamikusabb.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
cOxeR
Ármester
Azért ez nem egészen így van - kb ilyen arányú a kettő autóm közti különbség, de 100-120-as tempóig villanyos nagyobb élmény, ha csak a hirtelen feltűnés nélküli ugrást nézzük, város/gyorsforgalmi bármi ilyen viszonylatban. Általános közlekedésben egyértelmű az elektromos. Szélsőségek tekintenében meg nem. Teszem azt 130 felett, vagy 4-500 km-es távot nézve, inkább a benzines, vagy kanyargós szerpentinen ha az élmény a fontos, tuti megint a benzinest tenném előre. Fogyasztást ne keverjük bele, az más mérlegelés.
Napokban vicces volt, egyik nap Z4-el mentem, egy I3s próbált megszorongatni, pályán, nem is értem mit gondolt, pályatempó közelben, váltón pöccintettem egyet, meg nyomtam egy padlót, pillanatok alatt eltűnt a visszapillantóban.
Tegnap szokásos Szerémin meneteltem volna haza kifelé a városból - a jobbra tartást hírből se ismerik az emberek, állandóan meg kell állapítanom - egy Z4-es mellett úgy mentem el, mire észbe kapott, hogy szabad az út, 3-4 autóval voltam előbbre, pont elég ahhoz, hogy egy lámpán még átérj és egy hullámban kiérj a városból. Duna mentén a 6-oson meg ezerrel előzött meg… -
-
biker
nagyúr
jóvan, de ez szárazon is. kapaszkodni kell a kormányba.
nem a LE számít, úgyis le vannak korlátozva, hanem a nyomaték. megindul mint a hígfosás
és szerintem 130-ról ugyanúgy gyorsul mint 80-ról, de lehet én vagyok a hülye, és a limitert úgy éri el, bólint az autó mikor letiltja a gyorsítást, nem úgy, hogy az utolsó 4km/h eléréséhez kell 6km, amíg azon gondolkozol, ez már a top speed vagy sem?Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
cOxeR
Ármester
Az azonos teljesítményűt teljesen egyértelműen igen, a nyomaték meg a váltási idő miatt, viszont csak 120-130-150- ig, felette vége, típus függően írtam a határt. Ez utóbbi persze nem sok jelentőséggel bír a felhasználás 90++%-át tekintve, ezért írtam, hogy város/agglomerációban tuti elektromost vennék csak.
Súlyban kb azonos a kettő auto, néhány 10kg különbséggel, I3 kb 180le/270nm, Z4 meg kb 280le/330nm.
Egyik sem a legideálisabb időben/úton készült, de életszerűen ilyen sincs.
Ez pl az I3-am:
Ez meg a Z4:
-
opr
veterán
Nyilván, csak vicceltem.
Olayn rugalmassága, mint egy elektromosnak, semminek nincs. Vagy ha van, akkor az általában egy kategóriákkal felsőbb polcos valami, amivel viszont nincs értelme összehasonlítani."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
FIREBLADE78
addikt
Hol próbálják elektromost? Ez nem bp. Bérelni meg ott lehet,azt sem lehet napi 200 km-nél többet használni. Ergo jó formán haza sem mehetek vele
[ Szerkesztve ]
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Gergőke88
addikt
válasz FIREBLADE78 #4181 üzenetére
Ha komolyan érdeklődsz biztos adnak a szalonban (ha van nekik, de át is tudják kérni...).
-
Balázzs
senior tag
válasz FIREBLADE78 #4181 üzenetére
Én anno i3-at kaptam pesti szalonból, akár egy hétig is nálam lehetett volna, végül nem vettem, de nem volt gond.
-
Bandit21
addikt
Én épp azt néztem hogy azért azzal hogy a
z4 11.6 alatt 148 ra gyorsul, mig az
i3 12.8 alatt 130 raelég komoly különbséget jelent.
Alul amig a Z4 keresi a tapadást és váltogat biztos jobban megy érzésre az i3 mert folyamatosabb a gyorsulás és a nyomaték is azonnali de 80-90 fölött kijön a hagyományos hajtás előnye.
Persze itt a nulláról indulást nézzük ami az átlag közlekedési helyzetekben elenyésző.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
cOxeR
Ármester
válasz Bandit21 #4185 üzenetére
Nagy a difi, már 1/8-ad mérföldnél is, de tény, ha nem épp ideális fordulaton vagy egy 40-es városi tempón, mire összeszedi magát a Z4, az I3 bucira megeszi. Turbós benzines főleg egy diesel már másabb eredményt adna.
schawo-nak totál igaza van, hogy az óriási különbség a le-ben, azért zömében elvész a hajtás miatt, sokan fújnak az elektromos autókra, de csak azért mert nem tudják, hogy a napi használatban, ezerszer szerencsésebb mint bármilyen benzines/diesel. Autópálya eseten persze nem, de az megint más kávéház.Tapadás javítás mindkettőre elférne az alsó tartományon 60 lábon elég sok idő elmegy a levesbe, I3 esetén ez a 195 széles hátsó gumi kevéske, Z4-en meg már öreg a gumi, picit fel van keményedve, összességébe mondjuk elégedett vagyok, lehetne javítani mindkettőn, de napi használatban, meg élvezeti faktorban nincs jelentősége.
-
Bandit21
addikt
Olvass vissza, pont erről írtam.
Ráadásul saját (azonos loereju e autó és benzines) tapasztalat alapján.
Tiédetis #4188
Nézd meg amit 10-20 hsz. -el előbb írtam (link fent).Nem értem mi a gond, arról volt szó, hogy azonos vagy kicsit (10-20%-al) erősebb benzines/dízel autónál sokkal rugalmasabb az elektromos kocsi. (Mind nulláról mind akár 90-120 ra).
Én cOxeR tablazazairol írtam legutóbb, ott meg egyértelmű volt hogy a Z4 sokkal erősebb. Arról írtam hogy ez látszik is. Ott kb 0-40 ig lehet pariban a két kocsi. Aztán be fog a z4 gumi/váltó és el húz. Nem egy Tesla, hanem a táblázatban lévő i3 ellen.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz tibcsi0407 #4191 üzenetére
Valaki kérdezte hogy a jelenlegi 230 ló körüli hagyományos autójához képest egy iX3 (280 ló) nem lesz e kevés ha fontos neki az előzés közben is a dinamika és komoly előrelépést szeretne ebben a tekintetben.
Erre írtuk többen hogy az azonos loereju elektromos és hagyomány autók közül is dinamikusabb az elektromos
Ha meg erősebb is 50 lóerővel akkor aztán végképp meglesz az előrelépés amit szeretne.Számomra ettől függetlenül jött a z4 és az i3 összehasonlítás mert ott a benzines erősebb és sokkal.
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
tibcsi0407
félisten
válasz Bandit21 #4192 üzenetére
Igen, arra akartam kilyukadni, hogy azonos teljesítménynél nem kérdés, hogy melyik az erősebb. Ha pedig az elektromos erősebb a benzines/dízel társától, akkor pedig fényéveket jelent a különbség.
Kis i3 is veszett jószág, már az első 30 ezres csekket be is gyűjtöttem egy előzéssel.[ Szerkesztve ]
https://utdetailing.hu/
-
GalaHU
őstag
válasz Bandit21 #4192 üzenetére
Nincs itt varázslat, ezek az adatok csúcsértékeket jelentenek. De amíg egy hagyományos belsőégésű motornál ezek csak nagyon szűk fordulatszám-tartományban állnak rendelkezésre, addig a villanymotornál szinte a teljes mezőben ott van.
Amíg a régi technikával a fahrer vagy az automata váltó azon gépészkedik hogy helyes fokozatválasztással megfelelő tartományban legyen a motor addig az egysègsugarú Amperlovag már messze jár. Nagy sebességnél amikor már a fosszilis is direkt fokozatban van és éppen beleesik a fordulata az ideális tartományba lehet csak némi esélye.
Hasonló a nagyrobogó meg a motor esete. Egy 300-as robival lámpától-lámpáig simán kifújod a 600-ok orrát, mert mindig ideális fordulaton vagy. Az autópályán viszont a nagykerekűek 130-tól simán lelépnek.
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
Bandit21
addikt
Alapvetően nem lehet összehasonlítani őket (hagyományos és e autó).
A csúcsértéke is pl egy e autónak bizonyos idő intervallumra van megadva ez is árnyalja a dolgot. Az id3 a forgalmi szerint 90 lovas ezt tudja bárhol bármikor bármilyen terhelés mellett. De közbe ha minden ok akkor meg 150 ló van fel percig folyamatosan akár.
Mindegyik technikanak megvan a maga korlátja azt kell megkeresni hogy a saját igényeid elvárásaid melyik közelíti meg legjobban.[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
titán
válasz Bandit21 #4195 üzenetére
A csúcsértéke is pl egy e autónak bizonyos idő intervallumra van megadva
Az időintervallum olyan hosszú, hogy az idő alatt "végtelenre" gyorsul úgyis az autó. Ez csak egy virtuális marhaság. Azért találták ki, hogy bizonyos adók alól lehessen mentesülni, ami teljesítmény alapján van meghatározva.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Bandit21
addikt
Én arra gondoltam hogy ha megyek az autópályán (és ott valószínűleg kell a 90 ló feletti teljesítmény is a 130 hoz) és fél percen belül 2x is előzni szeretnék padlót nyomok akkor vajon a harmadik ilyen után - meg mindig fél percen belül - előfordulhat e hogy azt mondja a kocsi hogy bocs de lejárt az idő próbáld később...
Vagy ahogy mondod keresek egy leszállópályat elindulok aztán megnézzük mennyi ideig tud 160 al menni a verda.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
Új hozzászólás Aktív témák
- Amazon Kindle
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Windows 11
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Facebook és Messenger
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban