Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesa
veterán
Ez jó hír, viszont hány kiállása lesz? Gondolom max. 2.
Nekem az a gondom ezzel az egésszel -és ezért tartom még mindig a dízelt is-, mert egyre több az EV az utakon, ennek megfelelően, egyre többször fordul elő, hogy azon a nyamvadt 2db kiálláson rajta lóg valaki, ha odaérek. A hülyékről nem is beszélve, akik ráállnak aztán elmennek végezni a napi dolgaikat, ami jellemzően hosszabb, mint a töltési idő, aztán próbáljunk meg ráállni a töltőre.Szerintem ennek az EV-vel való hosszú távú utazásnak akkor lesz létjogosultsága, ha legalább alap szinten garantálható lesz, hogy rá tudunk állni ha odaérünk. Ami annyit jelent, hogy nem 2db töltési helyekkel vicceskedünk, hanem minimum 10-15-el.
Shadowbull
+1. Mélygarázsnál pláne gyakori, hogy a HMCS okégyerek rááll egy csőre, aztán órákig foglalja mert úgy gondolja, hogy ez tkp. egy parkoló hely is egyben.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
titán
Van másik kétállásos 120kW töltőnk Szekszárdon. A másfél év alatt 2x (igen, kettő alkalommal) fordult elő, hogy egyszerre ketten töltöttek rajta. A jövőre tervezünk, azért kell 2. De ha a foglaltság úgy hozza, akkor bővítünk. A 2 állás 2022-ben privát töltőn bőven elegendő.
Ha a mi bármelyik töltőnkre áll rá egy HMCS, akkor hűlt helyét fogja találni az autónak, mert azon nyomban elszállíttatjuk. A jogszabály a töltőüzemeltetőknek pótdíjazási és elszállíttatási jogosítványt ad.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #3054 üzenetére
Jelenleg egy egykaros, szabálytalan, Chademo töltő van a helyén. Az lesz lecserélve. Ha a foglaltság indokolja, kerül oda másik is.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
stickrs
senior tag
Köszi az infókat szerk. Milyen áron lesz a töltés a kecskemétin? Az nekem pont útbaesik kb mindig.
WiZARD:
Eddig az Ionityt használtam, de 15-től nem támogatja a Bonnet a Mo-i Ionityket, 0,3eu helyett meg nem fizetek 0,79et.[ Szerkesztve ]
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
biker
nagyúr
Meg a kivitelezőknél az AS szabvány (tetszőleges számmal, pl AS 2312), vagy az IJ
Esetleg programozóknál a PEBKAC (ez egy pebkac kivitelben)Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Shadowbull
addikt
-
Vesa
veterán
Nem konkrétan rátok értettem, hanem globálisan a hosszabb távos E-autózásra, mint lehetőségre. Egyre több az EV az utakon, nem lehet abból kiindulni, mi volt eddig.
Nekem ez jelenleg kockázatos üzem, időben és minden másban is. Az EV nekünk most az éves autózásaink 70-80%-át csodásan teljesíti otthoni töltéssel, így ezt a bizonytalan rizikófaktort (pl. foglalt nyilvános töltő), teljesen ki tudom zárni, és így az Ev egy tökéletes megoldás. A maradék távra, melyek hosszabb távokat jelentenek, én nem vállalom be az EV-t, szimplán nincs arra idegrendszerem, hogy megtervezem az utat, de aztán valahol, valami miatt nem tudok ráállni a drótra.Bp.-en sem szoktam tölteni, viszont rengeteget autózom a városban, és egyre többet látok fullos töltőket, ahol már sorba állnak a zöld rendszámosok. Vidéken talán még jobb a helyzet, de a Bp.-i állapotok jól jelzik, mi várható. És még nincs itt a 800ft-os benzin...sok ember majd csak akkor fog sokkot kapni és rohanni EV-t venni.
A tudomány a valóság költészete!
-
joghurt
addikt
A kérdés inkább az, a gyakorlatban ezzel mire megyünk. Be van kamerázva, nézi valaki 0-24-ben? Legkésőbb bejelentésre mennyi idő alatt ér ki egy tréler? Az "azonnal" elszállításba ugye simán belefér, hogy valaki füstössel ráparkoljon, amíg beugrik egyet shoppingolni?
A tej élet, erő, egészség.
-
stickrs
senior tag
Nekem pl Budapesten sose volt olyan, hogy foglalt legyen egy töltő, kecskeméten 3ból 2 alkalommal kellett mennem másik töltőt keresni. Eddigi tapasztala alapján ott a legrosszabb a helyzet ilyen téren. +mobiliti katasztrófálisan lassan tölt, de ha a Mol foglalt akkor nincs más választás.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
Tiédetis
senior tag
válasz stickrs #3071 üzenetére
Ez így van, szégyen vagy sem, de a mol-t én elvből kerültem diesellel, most az áram, viszont jobb, mint a mobiliti, ahol én még 50-et 20%-os akkuval sem mértem, inkább 41/42 körül. Az meg 157Ft/kwh és ahogy csökken a sebesség, úgy növekszik a díj. Amikor kénytelen vagyok 80% fölé menni, az már brutál (220-260Ft)
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
WiZARD
addikt
-
-
stickrs
senior tag
válasz Tiédetis #3072 üzenetére
Utolsó töltések mobilitin
26p 2860ft 16,8kwh =170,2ft/kwh Kecskemét
24p 2640ft 16,26kwh = 162,3ft/kwh Kecskemét
17p 1870ft 12,2kwh = 153ft/kwh BP Auchan
14p 1680ft 13.5kwh =124,4ft/kwh( Shell BP, na ilyen kellene több )
Szóval az áremelés óta nem éri meg, a 80ft/perces árral azért jó volt.Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
-
stickrs
senior tag
válasz Tiédetis #3076 üzenetére
Azok a szolnoki árak wtf
Nemtudom ti hogy vagytok vele, de én nem érzem reálisnak a magyar árazást. Szerbia 0,20eur/kwh 79ft/kwh -csak alig van töltő, kb sehova nem merek elindulni, 100kmnként 1 darab, szóval ezt nem muszaj számolni.
Ausztria Linz AG kártya perc alapú, de 50es 49,7 körül jön így 45ös átlag lazán megvan, sőt fölötte, de ezzel számolva is 0,3eur/kwh azaz 119ft. Ha valakinek van EV6 vagy I5, ami stabil 180at tud, annak ezeken a töltőkön 18!!!cent/kwh jön ki, ami 72ft/kwh.. de ha talál 200+os töltőt akkor meg még olcsóbb (perc alapú). Bonnet Ionity szintén Ausztria 200kwh csomag, ami nekem van 0,3eur/kwh még(119ft). Szóval ha teleszórnák a pálya mellett shell töltőkkel a jelenlegi 120ft/perc áron, akkor lenne árban ott mint a környező országok ahol töltök.Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
joghurt
addikt
válasz stickrs #3077 üzenetére
Hinnye, azt a rezsicsökkentett öntudatodat! Légy szíves, nézd meg az áramtőzsdei árakat (vagy csak simán a vállalkozásoknak szóló tarifákat)! És akkor még nincs benne a kiépítés, üzemeltetés költsége, plusz minimális haszon.
Szerbia még a beetetési fázisban van. Amint jobban kiépül a hálózat, ott is fel fognak menni az árak.
Az osztrák árakhoz a "stabil 180-at tud" megjegyzésed nem tudom hova tenni. Ha a sebességre érted, akkor Németország néhány részén kívül sehol sem mehetsz annyival. Mindenesetre meglepne, ha 50 kW-nál nagyobb teljesítménnyel tudnád tölteni az EV6-ot, azaz a percből visszaszámolt ár sem fog 30 cent alá bemenni. A Kia Charge szerint mindenesetre az IONITY töltőkön 79 cent/kWh a tarifa Ausztriában.
A tej élet, erő, egészség.
-
stickrs
senior tag
válasz joghurt #3079 üzenetére
Nemtudom honnan jött a rezsicsökkentett dolog, soha nem éltem Mo-n, és nem is tervezem.
Természetesen külön ár van 50kw+os töltőre, 0,55eur/perc, ami egy 180kw-s töltőn lehet jobban jön ki mint 0,30eu, és illene, hogy 50kw-nél gyorsabban töltsön rajta egy EV6, ha nincs kint -38 fok. Kia Charge engem nem érint, konkrét appot és csomagot írtam Ionityire, jelenlegi árakkal.
Tisztában vagyok a tőzsdei árakkal, de engem az sem érint, mert nem a tőzsdén töltöm az autómat.Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
-
-
Balázzs
senior tag
Van itt valaki, aki profi a kárügyintézésben? Belénk jöttek sajnos, szerencsére nem volt személyi sérülés.
-
axioma
veterán
válasz Balázzs #3085 üzenetére
Nem masabb mint egy fustosnel, ha nem az elektromos reszt erinti. Karosszerias volt a phev-vel is meg az ion-nal is az elmult 2 evben sajnos (masik kgfb-jere), az opel sajat szervize arra se volt hajlando hogy ismeretlen merteku rafizetes nelkul atvegye; azt is meg iont is alternativ szerviz csinalta meg ugy hogy kijojjon nullara. Bp. III. ker. ha az megoldhato tudok privatban adni.
[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
Tud valaki megbízható Hyundai szervizt? A márkaszervizektől felforr az agyam.
A tudomány a valóság költészete!
-
Noukoum
veterán
Nyugaton ennek megfelelően le is pakolják a kellő mennyiségű töltőt. Az hogy Magyarország már inkább kelet, ez egy politikai döntés. Semmiképp sem globális probléma.
Sorbanállás ingyenes töltőkön szokott lenni egyébként.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Vesa
veterán
Ioniq Electric
Bp. Észak-Budai agglomeráció (Szentendre környéke, vagy Bp. III ker. vagy mindegy, csak értsenek hozzá).Tiédetis
Köszönöm, teszek egy próbát(Bár még garis a kocsi, tehát elvileg nem is vihetem máshova, de a márkaszervizekkel hetek óta szívok úgyhogy kezdem ezt elengedni)
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
-
Vesa
veterán
válasz tuzpenge #3093 üzenetére
Ha leveszem a lában a gázról, koppanó hangot hallok valahol hátul. Ha a regeneratív fék be van kapcsolva. Mióta a márkaszervizek hozzányúltak és állítólag elhárították a hibát, azóta már gázadásra is csinálja és hangosabb is lett. Namost márkaszervizben időpontot kapni jelenleg 1 hónap (magyar EÜ szint). Erre sem időm, sem energiám nincs, hogy aztán ennyi időt várakozva behazudják, hogy megcsinálták, miközben rosszabb lett az autó mint volt.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
LanyUs
senior tag
4 éve érdeklődtem már a Citroen topikban, hogy a szomszédban:
"Citroen Berlingo electric töltés közben kb. 10-15 percenként élesen sípoló hangot ad. Nagyon vékonyat, de nekem bántja a fülem. Ez normális töltéskor?"Kaptam is választ, de azóta eltelt pár év.
A fenti annyiban változott, hogy annyira hangos már a töltés, hogy a szomszéd zárt garázsajtó mögött tölti csak. Ennek ellenére zavaróan jön ismétlődésszerűen ez a magas hangú elnyújtott sípolás. Feleségemet is zavarja. Senkinél nem jelentkezik hasonló? -
stickrs
senior tag
Nekem ugyan nem Citroenem van, de munkán általában 10 autó tölt egymás mellett, van citroen is, de még sose hallottam sípolást egyikből sem, vagy csak nem figyeltem fel rá. De ha olyan hangos ami már a szomszédból zavaró, az nem hiszem, hogy normális jelenség.
Nokia 808 PureView, LG G5, Xiaomi MI 10 Ultra
Új hozzászólás Aktív témák
- LG LCD és LED TV-k
- Háztartási gépek
- Új nyomógombos Nokiák érkeztek
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Milyen okostelefont vegyek?
- Windows 11
- Orvosi kérdések
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Automata kávégépek
- További aktív témák...